Stiekem zijn alle FOK!kers wel lief hoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:52 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dit soort topics gaan meestal verrassend goed in KLBbijvoorbeeld de hele 2cv reeks. We kunnen het wel.
![]()
Ik woon nog thuis bij mijn ouders ;-) dus dat is geen probleem. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en het is moeilijk aan werk komen in mijn vakgebied vandaar dat ik nog thuis woon, maar in dit geval is het wel fijn. Tevens heb ik wel een hele lieve BraboMevrouw die ook heel goed voor me zorgt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:49 schreef Gia het volgende:
Heb je thuis wel iemand die voor je zorgt? Dat heb je eigenlijk wel nodig. Al is het maar voor je eten en een beetje het huishouden.
Maar misschien heb je wel een hele lieve brabantmevrouw. Dan moet je het over je heen laten komen, moet toch, uitzieken en na de laatste uit het dal klauteren. En je intussen lekker laten verwennen.
Welke stof(fen) krijg je? Raak je ook je smaak kwijt? Anders heb ik nog wel wat tips wat smaak houdt en wat niet.
Was alcohol de veroorzaker van tongkanker? Dan kan ik me voorstellen dat je niet meer mag drinken, alcohol dan. Net als longkankerpatienten niet meer mogen roken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:41 schreef Meneerik2 het volgende:
Ik had tongkanker, en ben volledig genezen.
Het meest vervelend (op de eerste operaties na waar ze een monster nemen van je tong, slecht verdoofd) na zijn eigenlijk nog schoonfamilieleden die ELKE-KEER-WEER vragen of het goed met me gaat. Het is zo bijna al twee jaar geleden. Ga weg.
Vraag aan TS: Mag jij nou straks ook geen alcohol meer, of dat je met andere dingen op moet passen?
En echt, onwijs veel sterkte.
Nee, ik dronk enkel in het weekend en dat viel wel mee. Maar het mag niet meer van dokter. En van een vriend die uitgezaaide kanker heeft hoorde ik dat hij ook geen alcohol mag. Dus vroeg me af of Brabomeneerook niet meer mocht drinken. Maar jij dus wel. Vreemdquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Was alcohol de veroorzaker van tongkanker? Dan kan ik me voorstellen dat je niet meer mag drinken, alcohol dan. Net als longkankerpatienten niet meer mogen roken.
Ik mag gerust alcohol hebben, maar in de tijd van de chemo's smaakte dat niet. Echt zo vies! Ben blij dat dat weer goed is gekomen, want ik hou wel van een wijntje op zijn tijd.
Het is de meest terechte klacht in het hele subforum!quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
Sterke ts, al vraag ik mij af of KLB het meeste verstandige forum is om in te plaatsen dat je chemokuren krijgt.
+1quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:12 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Het is de meest terechte klacht in het hele subforum!
Ik mag tijdens de kuur zelf geen alcohol maar straks wel weer. Maar eerlijk gezegd drink ik nooit alcoholische dranken. Ik hou er gewoon niet van.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:41 schreef Meneerik2 het volgende:
Ik had tongkanker, en ben volledig genezen.
Het meest vervelend (op de eerste operaties na waar ze een monster nemen van je tong, slecht verdoofd) na zijn eigenlijk nog schoonfamilieleden die ELKE-KEER-WEER vragen of het goed met me gaat. Het is zo bijna al twee jaar geleden. Ga weg.
Vraag aan TS: Mag jij nou straks ook geen alcohol meer, of dat je met andere dingen op moet passen?
En echt, onwijs veel sterkte.
Vind het ook niet raar hoor, maar van alcohol kan je ook slokdarm-, strottehoofd- en maagkanker krijgen. Daarom dacht ik dat geen enkel (voormalig) kanker patient alcohol meer mocht. Maar dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:58 schreef Gia het volgende:
Als je googled op alcohol na chemo kun je lezen dat dit voor en vlak na het inlopen wordt afgeraden. Bij mij smaakte het vervolgens 2,5 week niet, dan drie dagen wel en dan weer devolgende kuur.
Nee hoor een borrel mag gewoon. Vreemd dat jij dat niet mag.
Effe gegoogled op tongkanker en alcohol. Alcohol en tabaksrook zijn risicofactoren voor tongkanker.
Hoe dan ook, succes. Mocht je iets willen vragen, vertellen of een oor, dan ben ik er voor je. Hoe gay dat ook klinkt. Maar denk dat vrijwel iedereen hier er voor je is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:52 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik mag tijdens de kuur zelf geen alcohol maar straks wel weer. Maar eerlijk gezegd drink ik nooit alcoholische dranken. Ik hou er gewoon niet van.
Voor de rest mag en kan ik gewoon alles eten :-) ik heb net nuggets van de Mc Donalds op. Maar die waren nu ook niet te kanen.
supertopperquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:06 schreef BraboMeneer het volgende:
Even een schopje voor dit topic. Vandaag is namelijk mijn derde en laatste kuur begonnen.
De eerste week van de tweede kuur hier in het ziekenhuis ging redelijk goed tot dat ik op het eind van de week echt wel heel misselijk ben geweest. Ook kreeg ik ontzettend dik slijm in mijn mond en smaakte al het eten totaal niet.
Uiteindelijk bleek ik net zoals de bij de eerste kuur last te hebben van een schimmelinfectie in de mond. Dit komt puur door de verlaagde weerstand. Ik heb hier toen weer een drankje voor gekregen en de schimmelinfectie is weer verdwenen. Na de schimmelinfectie is het eten ook weer beter gaan smaken.
Op dag 16 moest ik voor chemo ook weer naar het ziekenhuis gaan en toen werd er ook een ct.-scan gemaakt om te kijken of bij mijn de chemo zou aanslaan. Hier had ik alle vertrouwen in want op dat moment voelde ik me al heel erg goed en dat gaf me ook zelfvertrouwen dat de chemo echt goed aansloeg.
En toen was het vrijdag, de uitslag van het onderzoek. Mijn vriendin en ouders waren daar natuurlijk bij. Gelukkig had ik een goed voorgevoel, want alle uitzaaiingen die ze bij de vorige scan hadden ontdekt die waren op de scan niet meer terug te vinden. Gelukkig hebben ze ook geen nieuwe meer gevonden.
Waarom dan nog de derde chemokuur? Omdat ze op deze manier de laatste kankercellen die te klein zijn om op de scan te zien. Om deze helemaal KAPOT te maken!
Jullie begrijpen dus dat ik heel erg blij ben. Toch word dit waarschijnlijk nog een redelijk zware periode, maar die neem ik natuurlijk nu graag voor lief.
Samenvatting: De derde kuur is begonnen. Bij de ct-scan zien ze geen uitzaaiingen meer. Dat houdt in dat ik zo goed als kankervrij ben. Derde kuur toch gestart om laatste kankercellen die te klein zijn om waar te nemen op de scan, om die KAPOT te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |