abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114339331
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:52 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dit soort topics gaan meestal verrassend goed in KLB :o bijvoorbeeld de hele 2cv reeks. We kunnen het wel. :+ :)
Stiekem zijn alle FOK!kers wel lief hoor.
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 23:02:39 #202
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_114339564
@ BraboMeneer: ik wens je heel veel sterkte toe en hopelijk hebben de behandelingen succes.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_114423208
De volgende update.

Sinds vanmiddag gaat het een beetje bergafwaarts. Ik ben kotsmisselijk en ik ben ook redelijk moe vandaag.

Gelukkig slaap ik de laatste avond alleen op de kamer zodat niemand me tijdens mijn nachtrust kan storen zodat ik hopelijk morgen weer een beetje fitter ben. Met een beetje geluk ben ik morgen tussen half 6 en 6 uur weer lekker thuis.

Nogmaals allemaal bedankt voor de sterktewensen en tot later!
pi_114423251
Zet 'm op!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_114423252
Sterkte man, respect dat je zo luchtig er over kunt praten.
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:49:11 #206
3542 Gia
User under construction
pi_114423474
Heb je thuis wel iemand die voor je zorgt? Dat heb je eigenlijk wel nodig. Al is het maar voor je eten en een beetje het huishouden.
Maar misschien heb je wel een hele lieve brabantmevrouw. Dan moet je het over je heen laten komen, moet toch, uitzieken en na de laatste uit het dal klauteren. En je intussen lekker laten verwennen.

Welke stof(fen) krijg je? Raak je ook je smaak kwijt? Anders heb ik nog wel wat tips wat smaak houdt en wat niet.
pi_114424741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:49 schreef Gia het volgende:
Heb je thuis wel iemand die voor je zorgt? Dat heb je eigenlijk wel nodig. Al is het maar voor je eten en een beetje het huishouden.
Maar misschien heb je wel een hele lieve brabantmevrouw. Dan moet je het over je heen laten komen, moet toch, uitzieken en na de laatste uit het dal klauteren. En je intussen lekker laten verwennen.

Welke stof(fen) krijg je? Raak je ook je smaak kwijt? Anders heb ik nog wel wat tips wat smaak houdt en wat niet.
Ik woon nog thuis bij mijn ouders ;-) dus dat is geen probleem. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en het is moeilijk aan werk komen in mijn vakgebied vandaar dat ik nog thuis woon, maar in dit geval is het wel fijn. Tevens heb ik wel een hele lieve BraboMevrouw die ook heel goed voor me zorgt.

Mijn smaak raak ik niet kwijt maar de geuren worden juist versterkt, maar al het eten wat hier geserveerd wordt is niet te pruimen. Op dag 1 gaat het nog wel maar vandaag was het echt bagger. Ik stuur dus regelmatig berichtjes naar mensen die me komen bezoeken om iets lekkers voor me mee te nemen.

Maar ook heb ik daar een probleem mee, want het ene moment heb je zin in dit en dan weer in dat. En uiteindelijk valt het dan altijd tegen. Ik mag echt alles eten maar dat lukt me gewoon niet. Ik snak wel echt naar een overheerlijk stukje vlees wat vers is gebakken. Niet zoals hier van die vacuümverpakte vlees wat zoals saté wordt klaargemaakt. Te ranzig voor woorden.
pi_114424818
terechte klacht. succes ts ^O^
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:24:55 #209
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_114424870
Ik duim voor je, TS. ^O^

Zullen we 'n beterschapskaart maken? :P
Hallon!
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:34:04 #210
3185 Adelante
To let it go now
pi_114425343
Is NoorsBloed weer opgestaan? :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_114425647
Ik had tongkanker, en ben volledig genezen.
Het meest vervelend (op de eerste operaties na waar ze een monster nemen van je tong, slecht verdoofd) na zijn eigenlijk nog schoonfamilieleden die ELKE-KEER-WEER vragen of het goed met me gaat. Het is zo bijna al twee jaar geleden. Ga weg.

Vraag aan TS: Mag jij nou straks ook geen alcohol meer, of dat je met andere dingen op moet passen?

En echt, onwijs veel sterkte.
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:14:39 #212
3542 Gia
User under construction
pi_114426926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:41 schreef Meneerik2 het volgende:
Het meest vervelend (op de eerste operaties na waar ze een monster nemen van je tong, slecht verdoofd) na zijn eigenlijk nog schoonfamilieleden die ELKE-KEER-WEER vragen of het goed met me gaat. Het is zo bijna al twee jaar geleden. Ga weg.

Vraag aan TS: Mag jij nou straks ook geen alcohol meer, of dat je met andere dingen op moet passen?

Was alcohol de veroorzaker van tongkanker? Dan kan ik me voorstellen dat je niet meer mag drinken, alcohol dan. Net als longkankerpatienten niet meer mogen roken.

Ik mag gerust alcohol hebben, maar in de tijd van de chemo's smaakte dat niet. Echt zo vies! Ben blij dat dat weer goed is gekomen, want ik hou wel van een wijntje op zijn tijd.
pi_114428663
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Was alcohol de veroorzaker van tongkanker? Dan kan ik me voorstellen dat je niet meer mag drinken, alcohol dan. Net als longkankerpatienten niet meer mogen roken.

Ik mag gerust alcohol hebben, maar in de tijd van de chemo's smaakte dat niet. Echt zo vies! Ben blij dat dat weer goed is gekomen, want ik hou wel van een wijntje op zijn tijd.
Nee, ik dronk enkel in het weekend en dat viel wel mee. Maar het mag niet meer van dokter. En van een vriend die uitgezaaide kanker heeft hoorde ik dat hij ook geen alcohol mag. Dus vroeg me af of Brabomeneerook niet meer mocht drinken. Maar jij dus wel. Vreemd
pi_114428845
heel veel sterkte

en chemo is kut, ofc.. maar waarom is de klacht niet 'kanker' ?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:58:27 #215
3542 Gia
User under construction
pi_114428972
Als je googled op alcohol na chemo kun je lezen dat dit voor en vlak na het inlopen wordt afgeraden. Bij mij smaakte het vervolgens 2,5 week niet, dan drie dagen wel en dan weer devolgende kuur.

Nee hoor een borrel mag gewoon. Vreemd dat jij dat niet mag.

Effe gegoogled op tongkanker en alcohol. Alcohol en tabaksrook zijn risicofactoren voor tongkanker.
  donderdag 19 juli 2012 @ 20:12:11 #216
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114429688
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
Sterke ts, al vraag ik mij af of KLB het meeste verstandige forum is om in te plaatsen dat je chemokuren krijgt.
Het is de meest terechte klacht in het hele subforum!
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_114429826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:12 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Het is de meest terechte klacht in het hele subforum!
+1
pi_114431921
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:41 schreef Meneerik2 het volgende:

Ik mag tijdens de kuur zelf geen alcohol maar straks wel weer. Maar eerlijk gezegd drink ik nooit alcoholische dranken. Ik hou er gewoon niet van.

Voor de rest mag en kan ik gewoon alles eten :-) ik heb net nuggets van de Mc Donalds op. Maar die waren nu ook niet te kanen.
pi_114432089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

+1
En dat was mijn eerste post in dit subforum ;-)
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:13:21 #220
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_114433120
Sterkte :)
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_114443023
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:58 schreef Gia het volgende:
Als je googled op alcohol na chemo kun je lezen dat dit voor en vlak na het inlopen wordt afgeraden. Bij mij smaakte het vervolgens 2,5 week niet, dan drie dagen wel en dan weer devolgende kuur.

Nee hoor een borrel mag gewoon. Vreemd dat jij dat niet mag.

Effe gegoogled op tongkanker en alcohol. Alcohol en tabaksrook zijn risicofactoren voor tongkanker.
Vind het ook niet raar hoor, maar van alcohol kan je ook slokdarm-, strottehoofd- en maagkanker krijgen. Daarom dacht ik dat geen enkel (voormalig) kanker patient alcohol meer mocht. Maar dat is dus niet zo.
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:52 schreef BraboMeneer het volgende:

[..]

Ik mag tijdens de kuur zelf geen alcohol maar straks wel weer. Maar eerlijk gezegd drink ik nooit alcoholische dranken. Ik hou er gewoon niet van.

Voor de rest mag en kan ik gewoon alles eten :-) ik heb net nuggets van de Mc Donalds op. Maar die waren nu ook niet te kanen.
Hoe dan ook, succes. Mocht je iets willen vragen, vertellen of een oor, dan ben ik er voor je. Hoe gay dat ook klinkt. Maar denk dat vrijwel iedereen hier er voor je is.
Trouwens, heb nou niet echt grappen gehoord waar ik me de ballen van uit me broek lachte. Dat kan vast beter. Kan me herinneren dat toen bij mij de diagnose werd gesteld, mijn broertje me om mijn pc vroeg :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 01:20:19 #222
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114446344
Terechte klacht.

Mijn moeder heeft ook 18 weken een chemo gehad. Gelukkig was ze er niet heel erg beroerd van. Ik hoop dat het bij jou ook goed verloopt.
pi_115196371
Even een schopje voor dit topic. Vandaag is namelijk mijn derde en laatste kuur begonnen.

De eerste week van de tweede kuur hier in het ziekenhuis ging redelijk goed tot dat ik op het eind van de week echt wel heel misselijk ben geweest. Ook kreeg ik ontzettend dik slijm in mijn mond en smaakte al het eten totaal niet.

Uiteindelijk bleek ik net zoals de bij de eerste kuur last te hebben van een schimmelinfectie in de mond. Dit komt puur door de verlaagde weerstand. Ik heb hier toen weer een drankje voor gekregen en de schimmelinfectie is weer verdwenen. Na de schimmelinfectie is het eten ook weer beter gaan smaken.

Op dag 16 moest ik voor chemo ook weer naar het ziekenhuis gaan en toen werd er ook een ct.-scan gemaakt om te kijken of bij mijn de chemo zou aanslaan. Hier had ik alle vertrouwen in want op dat moment voelde ik me al heel erg goed en dat gaf me ook zelfvertrouwen dat de chemo echt goed aansloeg.

En toen was het vrijdag, de uitslag van het onderzoek. Mijn vriendin en ouders waren daar natuurlijk bij. Gelukkig had ik een goed voorgevoel, want alle uitzaaiingen die ze bij de vorige scan hadden ontdekt die waren op de scan niet meer terug te vinden. Gelukkig hebben ze ook geen nieuwe meer gevonden.

Waarom dan nog de derde chemokuur? Omdat ze op deze manier de laatste kankercellen die te klein zijn om op de scan te zien. Om deze helemaal KAPOT te maken!

Jullie begrijpen dus dat ik heel erg blij ben. Toch word dit waarschijnlijk nog een redelijk zware periode, maar die neem ik natuurlijk nu graag voor lief.

Samenvatting: De derde kuur is begonnen. Bij de ct-scan zien ze geen uitzaaiingen meer. Dat houdt in dat ik zo goed als kankervrij ben. Derde kuur toch gestart om laatste kankercellen die te klein zijn om waar te nemen op de scan, om die KAPOT te maken.
pi_115196690
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:06 schreef BraboMeneer het volgende:
Even een schopje voor dit topic. Vandaag is namelijk mijn derde en laatste kuur begonnen.

De eerste week van de tweede kuur hier in het ziekenhuis ging redelijk goed tot dat ik op het eind van de week echt wel heel misselijk ben geweest. Ook kreeg ik ontzettend dik slijm in mijn mond en smaakte al het eten totaal niet.

Uiteindelijk bleek ik net zoals de bij de eerste kuur last te hebben van een schimmelinfectie in de mond. Dit komt puur door de verlaagde weerstand. Ik heb hier toen weer een drankje voor gekregen en de schimmelinfectie is weer verdwenen. Na de schimmelinfectie is het eten ook weer beter gaan smaken.

Op dag 16 moest ik voor chemo ook weer naar het ziekenhuis gaan en toen werd er ook een ct.-scan gemaakt om te kijken of bij mijn de chemo zou aanslaan. Hier had ik alle vertrouwen in want op dat moment voelde ik me al heel erg goed en dat gaf me ook zelfvertrouwen dat de chemo echt goed aansloeg.

En toen was het vrijdag, de uitslag van het onderzoek. Mijn vriendin en ouders waren daar natuurlijk bij. Gelukkig had ik een goed voorgevoel, want alle uitzaaiingen die ze bij de vorige scan hadden ontdekt die waren op de scan niet meer terug te vinden. Gelukkig hebben ze ook geen nieuwe meer gevonden.

Waarom dan nog de derde chemokuur? Omdat ze op deze manier de laatste kankercellen die te klein zijn om op de scan te zien. Om deze helemaal KAPOT te maken!

Jullie begrijpen dus dat ik heel erg blij ben. Toch word dit waarschijnlijk nog een redelijk zware periode, maar die neem ik natuurlijk nu graag voor lief.

Samenvatting: De derde kuur is begonnen. Bij de ct-scan zien ze geen uitzaaiingen meer. Dat houdt in dat ik zo goed als kankervrij ben. Derde kuur toch gestart om laatste kankercellen die te klein zijn om waar te nemen op de scan, om die KAPOT te maken.
supertopper *O* *O* *O*
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:17:23 #225
3185 Adelante
To let it go now
pi_115196896
Goed nieuws en sterkte met de laatste kuur!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')