23, pff.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb 6 chemokuren gehad en 23 bestralingen. Ik weet dus echt het verschil wel.
Eerst natriumthiopental, een narcosemiddel dat ervoor zorgt dat de behandelde in slaap valt. Daarna wordt de stof pancuroniumbromide ingespoten die de spieren verlamt en zo de ademhaling stopt. En als laatste kaliumchloride dat het hart tot stilstand brengt met de dood als gevolg.quote:
Elke drie weken een kuur met drie stoffen. Taxotere, adriamycine en cyclofosfamide.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
23, pff.
6 kuren als 6 keer na drie weken/maand terugkomen of 6 x 6?
Ben je 'genezen'?
En wat voor kanker had/heb je, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Elke drie weken een kuur met drie stoffen. Taxotere, adriamycine en cyclofosfamide.
En dat 6 keer.
Voor de bestralingen was ik al geopereerd. Of ik genezen ben? Ik hoop het, maar volgens mij weet je dat nooit zeker.
Ik had een nichtje bij wie de borstkanker na meer dan 5 jaar terugkwam en zij is er aan overleden.
Maar op dit moment voel ik me best goed.
Ik ben nu bezig met hyperbare zuurstoftherapie, omdat ik bestralingsschade heb. Dit moet dertig tot veertig keer, 2 uur per dag, elke werkdag.
Kanker is niet niks. Respect daarom voor TS, dat hij zijn humor behoudt. Dat doe ik ook. Ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig uitdrukkingen als 'geen spreekwoordelijke haar op mijn hoofd die daar aan denkt' of 'he, ik ben niet blond!'
Maar ja, Brabanders, he?
Borst. 1 op de 8 vrouwen krijgt dat.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En wat voor kanker had/heb je, als ik vragen mag?
pun intended?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:56 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde als Lance Armstrong, ik heb dus teelbalkanker. En die had het nog veel erger dan ik had. Maar klote is t wel.
Boh, inderdaad niet niks zeg, goed dat jij en TS je er zo luchtig over kunnen zijn. Respectquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Elke drie weken een kuur met drie stoffen. Taxotere, adriamycine en cyclofosfamide.
En dat 6 keer.
Voor de bestralingen was ik al geopereerd. Of ik genezen ben? Ik hoop het, maar volgens mij weet je dat nooit zeker.
Ik had een nichtje bij wie de borstkanker na meer dan 5 jaar terugkwam en zij is er aan overleden.
Maar op dit moment voel ik me best goed.
Ik ben nu bezig met hyperbare zuurstoftherapie, omdat ik bestralingsschade heb. Dit moet dertig tot veertig keer, 2 uur per dag, elke werkdag.
Kanker is niet niks. Respect daarom voor TS, dat hij zijn humor behoudt. Dat doe ik ook. Ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig uitdrukkingen als 'geen spreekwoordelijke haar op mijn hoofd die daar aan denkt' of 'he, ik ben niet blond!'
Maar ja, Brabanders, he?
Is geen apparaat. Chemo krijg je of met pillen, of via een infuus. Naaldje in de arm dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:57 schreef cool15 het volgende:
[..]
pun intended?
anyway sterkte, krijg je pillen of die met dat apparaat
Ja, flink duur allemaal. Ik kreeg de dag na het inlopen van elke kuur, nog een spuitje neulasta. 1500 euro per stuk. Wat de kuur op zich kost? Geen idee.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:52 schreef pinine het volgende:
Ben ook met een chemokuur bezig, één capsule per dag à 300 euro, een kuur kost 6000 en ben nu met de 2e kuur bezig, gelukkig dekt de verzekering alles en volgens bloedonderzoek is er al goed resultaat, wordt hier niet kaal van en vraag me af of TS dat wel wordt.
Wij hebben toen 1 rekening onder ogen gezien dit betrof deel 2 van 1 chemo, zijn chemo's bestonden uit twee delen eerste deel waren 2 zakjes en het tweede gedeelte 1 zakje, dat zakje koste 1400 euro.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, flink duur allemaal. Ik kreeg de dag na het inlopen van elke kuur, nog een spuitje neulasta. 1500 euro per stuk. Wat de kuur op zich kost? Geen idee.
Bij mij is het eindelijk weer aan 't groeien, en ja, ik zweet me weer kapot met die drie mm haar. Kaal is eigenlijk best lekker fris.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:53 schreef BraboMeneer het volgende:
Jullie zouden is moeten weten hoeveel warmte er in je haar blijft hangen. Als je haren eraf zijn is het direct een heel stuk kouder, daarom draag ik nu ook constant een petje.
Dit is een goede instelling.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er ook een paar grappen gemaakt kunnen worden. Dan kun je veel gemakkelijker relativeren. Ik maak er zelf ook grappen over, dat houdt mij sterk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |