Hoogmoed komt voor de val. Ik vraag me echt af of dit Feyenoord nog een seizoen op dit niveau kan presteren.quote:
Plus dat de concurrenten PSV en Twente het ook niet slechter zullen doen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:49 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hoogmoed komt voor de val. Ik vraag me echt af of dit Feyenoord nog een seizoen op dit niveau kan presteren.
Waarom Twente niet? Mclaren zit er nog steeds en John is weg.. De Jong zal ook wel vertrekken.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:51 schreef Muto het volgende:
[..]
Plus dat de concurrenten PSV en Twente het ook niet slechter zullen doen.
Als De Jong blijft hebben ze met Tadic - De Jong en Verhoek de ideale voorhoede. Ik verwacht dat ze volgend jaar sterker zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:54 schreef satecl het volgende:
[..]
Waarom Twente niet? Mclaren zit er nog steeds en John is weg.. De Jong zal ook wel vertrekken.
Ach ook een terugval hoort bij het leerproces. Maakt ook meteen duidelijk wie de echte toppers en wie de eeuwige talenten zijn, hoewel de technische staf die dagelijks met die gasten werkt vaak wel goed door heeft wie meeliften op de lekkere flow waar een team in zit en wie de jongens zijn die nog verder kunnen groeien.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:49 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hoogmoed komt voor de val. Ik vraag me echt af of dit Feyenoord nog een seizoen op dit niveau kan presteren.
Dat gevoel van "dit flikken we toch maar met een goedkoop bijeengescharrelde selectie", waarbij alles boven plaats 6 fantastisch was, zal komend seizoen plaatsmaken voor hogere verwachtingen. Ik ben benieuwd of de spelers die mentale sprong kunnen maken.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:49 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Deze post.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:14 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat gevoel van "dit flikken we toch maar met een goedkoop bijeengescharrelde selectie", waarbij alles boven plaats 6 fantastisch was, zal komend seizoen plaatsmaken voor hogere verwachtingen. Ik ben benieuwd of de spelers die mentale sprong kunnen maken.
Wat verder niet vergeten moet worden, is dat Feyenoord ook dit seizoen een tientallen miljoenen (!) lagere begroting heeft dan Ajax en PSV, en enkele miljoenen lager dan Twente. Een derde of vierde plek is een prima prestatie.
Hoogmoed zie ik niet, wel herwonnen zelfvertrouwen.
Wat wel zorgen baart, is het gebrek aan slagkracht voorin.
Belangrijker dan de eindklassering vind ik dat we over een jaar kunnen zeggen dat het team en individuen progressie hebben geboekt tov afgelopen seizoen. Hoe dat dan helemaal tot uiting komt qua punten en ranglijst vind ik niet zo heel belangrijk. Het kan best wel eens tegenzitten en dan kunnen een paar punten meer of minder qua klassering een groot verschil maken.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:14 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat gevoel van "dit flikken we toch maar met een goedkoop bijeengescharrelde selectie", waarbij alles boven plaats 6 fantastisch was, zal komend seizoen plaatsmaken voor hogere verwachtingen. Ik ben benieuwd of de spelers die mentale sprong kunnen maken.
Wat verder niet vergeten moet worden, is dat Feyenoord ook dit seizoen een tientallen miljoenen (!) lagere begroting heeft dan Ajax en PSV, en enkele miljoenen lager dan Twente. Een derde of vierde plek is een prima prestatie.
Hoogmoed zie ik niet, wel herwonnen zelfvertrouwen.
Wat wel zorgen baart, is het gebrek aan slagkracht voorin.
Mja, met dien verstande dat rechtstreeks Europees voetbal wel iets is waar Feyenoord ook nu al, aan het begin van de wederopstanding, niet meer naast zou mogen grijpen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:21 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Belangrijker dan de eindklassering vind ik dat we over een jaar kunnen zeggen dat het team en individuen progressie hebben geboekt tov afgelopen seizoen. Hoe dat dan helemaal tot uiting komt qua punten en ranglijst vind ik niet zo heel belangrijk. Het kan best wel eens tegenzitten en dan kunnen een paar punten meer of minder qua klassering een groot verschil maken.
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:36 schreef PIETR het volgende:
Voor Ronald Koeman heeft de komst van een nieuwe spits bij Feyenoord geen prioriteit. De trainer heeft namelijk alle vertrouwen in jongeling Anass Achahbar, meldde Voetbalprimeur vrijdagavond. Koeman voorkomt daarmee een vertrek van Achahbar. Koeman heeft Achahbar laten weten dat hij volgend seizoen een serieuze kans krijgt als eerste spits van Feyenoord. De jongeling beleefde het afgelopen seizoen zijn doorbraak in Rotterdam, maar moest het vooral doen met invalbeurten.
De achttienjarige Achahbar lijkt daarmee de opvolger te worden van John Guidetti, die na een huurperiode is teruggekeerd naar Manchester City. Feyenoord heeft bovendien te horen gekregen dat er belangstelling is vanuit Italië en Engeland voor de talentvolle spits. De tiener blijft het liefst in De Kuip spelen, maar overweegt een vertrek wanneer hij geen echte kans krijgt.
Feyenoord zoekt nog wel naar een extra spits, maar zal alleen toeslaan als het mogelijk is om een speler van de buitencategorie aan te trekken. Die speler is vooralsnog niet gevonden. Eerder was clubicoon Dirk Kuyt in beeld, maar hij koos voor een lucratief contract bij Fenerbahçe.
Dit kan toch echt niet. Met achabar in de spits hebben we niets te zoeken in Europa. Er moet een goede spits bijkomen.
Ik ben het echt compleet met je eens.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:58 schreef Toekito het volgende:
Als we geen spits vinden gewoon Achahbar opstellen. Immers heeft scorend vermogen, Cisse en Schaken ook. Clasie kan groeien en El Ahmadi zal toch ooit gaan leren van JP en Gio om fatsoenlijk te schieten vanuit de tweede.lijn.
Denk dat jullie dan een stuk minder gevaarlijk zijn dan vorig jaar, waar in een ruime meerderheid Guidetti in de basis stond of Fernandez.Moet het nog maar zien met die Achahbar, vond het niet heel veel vorig jaar van wat ik heb gezien.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:58 schreef Toekito het volgende:
Als we geen spits vinden gewoon Achahbar opstellen. Immers heeft scorend vermogen, Cisse en Schaken ook. Clasie kan groeien en El Ahmadi zal toch ooit gaan leren van JP en Gio om fatsoenlijk te schieten vanuit de tweede.lijn.
Dat was echt een bazeninvalbeurt. Ik een minuut of 8 tijd creëerde die gozer gewoon 3/4 kansen voor zichzelfquote:Op zondag 24 juni 2012 12:57 schreef Grifte het volgende:
Ik heb ook vertrouwen in Achahbar, zag toevallig eergisteren nog die samenvatting van Heerenveen-thuis, wat een techniek, zo gemakkelijk schieten.
Elke dag 2IU HGH zou een goede investering zijn geweest.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:44 schreef CasselerRIP het volgende:
Als je de fysiek van Fernandez en en de techniek van Achahbar kon fuseren werd je kampioen.
Ja niet zo gek als je allemaal ballen krijgt op 2 meter hoogte of 4 meter van je vandaan. Niet echt een goede graadmeter die wedstrijd, niemand haalde verder ook een voldoende.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Achahbar, ik weet het niet hoor.. heeft leuke dingen laten zien in korte invalbeurten, maar toen tegen VVV in de basis faalde hij hopeloos.
Is echt een buitenspeler volgens mij. Al is hij fysiek wel sterk. Maar Manu gaat waarschijnlijk verhuurd worden toch?quote:
Nu die ene Ebdadinges er is, verwacht ik het wel ja. Je hebt voor als buitenspelers (links): Cissé, Cabral, Ebda, Fernandez en eventueel zelfs Goossens. Lijkt mij dus duidelijk dat, ook al gaat Cabral weg, Manu verhuurd zal worden.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:00 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Is echt een buitenspeler volgens mij. Al is hij fysiek wel sterk. Maar Manu gaat waarschijnlijk verhuurd worden toch?
Waarom naar de sportschool ? Moet gewoon slimmer worden in het gebruiken van zijn lichaam/weglopen. Dat leer je alleen maar door wedstrijdervaringen, niet in de sportschool.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:01 schreef Muto het volgende:
Ik vind Achahbar nog niet klaar voor Feyenoord. Ik hoop dat hij echt veel in de sportschool gaat zitten deze maanden, want qua techniek kan hij het niveau wel aan. Alleen is zijn fysiek en zijn kaats/passing (althans, bij de trainingen is het vaak net iets te onzuiver) nog niet optimaal en dus een probleem.
DIe kan in de spits, speelt aan de buitenkant en als spits maar Achahbar gaat niet falen zodra er veel diepte is aan de zijkant. Je kan het vergelijken met Barcelona, Messi rendeert daar geweldig omdat Sanchez en (normaal Villa) het spel diep en breed houden.quote:
Het is niet het een of het ander. Je moet het beide doen om beter te worden.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:13 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Waarom naar de sportschool ? Moet gewoon slimmer worden in het gebruiken van zijn lichaam/weglopen. Dat leer je alleen maar door wedstrijdervaringen, niet in de sportschool.
Ze doen al aan krachttraining.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:39 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Het is niet het een of het ander. Je moet het beide doen om beter te worden.
Er is iets mis met de trainingsmethode op dat gebied bij Feyenoord? Vertel!quote:Op zondag 24 juni 2012 16:05 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Dus er is op dat vlak geen ruimte voor verbetering?
Die gaat er ook gewoon komenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:11 schreef Caland het volgende:
Achahbar is er nog niet klaar voor en met Fernandez in de spits kan je nooit dominant voetbal spelen. Moet eigenlijk gewoon een spits bij.
Yup, maar noem maar is een goede spits die haalbaar is. Denk trouwens dat Guidetti nog geen gesloten boek is ..quote:Op zondag 24 juni 2012 16:11 schreef Caland het volgende:
Achahbar is er nog niet klaar voor en met Fernandez in de spits kan je nooit dominant voetbal spelen. Moet eigenlijk gewoon een spits bij.
Ik denk dat van Geel in de tweede elftallen van PL clubs aan het zoeken is.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:29 schreef PIETR het volgende:
[..]
Yup, maar noem maar is een goede spits die haalbaar is. Denk trouwens dat Guidetti nog geen gesloten boek is ..
Ook, maar als je Achahbar met de pink aanraakt valt hij. Als je het vergelijkt met Guidetti, is Achahbar gewoon nog een iel mannetje. Ergens kan dat goed zijn, maar niet bij een spits die de bal moet vasthouden en moet kaatsen. Je kunt af en toe nog zo slim zijn, maar als je een eveneens slimme + fysiek sterkere tegenstander hebt, dan win je niet.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:13 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Waarom naar de sportschool ? Moet gewoon slimmer worden in het gebruiken van zijn lichaam/weglopen. Dat leer je alleen maar door wedstrijdervaringen, niet in de sportschool.
Ik geloof zelf meer in voetbalkwaliteiten/inzicht dan in fysiek. En bovendien vind ik Achahbar niet eens zo iel, heeft een vrij normale bouw, klein maar imo niet heel iel, De Vrij heeft dat bijv veel meer.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:49 schreef Muto het volgende:
[..]
Ook, maar als je Achahbar met de pink aanraakt valt hij. Als je het vergelijkt met Guidetti, is Achahbar gewoon nog een iel mannetje. Ergens kan dat goed zijn, maar niet bij een spits die de bal moet vasthouden en moet kaatsen. Je kunt af en toe nog zo slim zijn, maar als je een eveneens slimme + fysiek sterkere tegenstander hebt, dan win je niet.
Qua techniek is het echt een heerlijke speler. En als je straks Vilhena hebt, met daarvoor Achahbar wordt het gewoon elke wedstrijd genieten.
Naja, ik vind het wel meevallen met dat rijtje. Maar misschien is het ook meer een vorm van uitstraling dan van daadwerkelijke lichaamsbouw. Ik denk dat een ventje als Guidetti een tegenstander eerder bang maakt dan iemand als Achahbar (het kan nog erger: Isoufi). Al is dat ook iets dat met de tijd komt. Vergelijk Vlaar maar eens van vlak na zijn komst en nu.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:20 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik geloof zelf meer in voetbalkwaliteiten/inzicht dan in fysiek. En bovendien vind ik Achahbar niet eens zo iel, heeft een vrij normale bouw, klein maar imo niet heel iel, De Vrij heeft dat bijv veel meer.
Daarom denk ik dat Achahbar gewoon minuten moet maken (desnoods bij een andere eredivisieclub) en zo ook moet ervaren hoe je verschillende type verdedigers te snel/slim af moet zijn, extra krachttraining vind ik zelf overdreven aangezien je toch 99 van de 100x het fysieke onderspit zult delven tegen cv's. Dan maar zorgen dat je wendbaarder/handiger en slimmer bent.Natuurlijk moet je wel een gewone vorm van krachttraining blijven doen maar dat doen ze sowieso wel bij iedere club.
In het moderne topvoetbal zijn er voldoende voorbeelden van goede spitsen met dezelfde fysiek als Achahbar bijv. : Villa, Rossi, Soldado, Di Natale en Messi maar die past eigenlijk niet in dat rijtje.
Ja en vergelijk zijn wendbaarheid eens met dat van nu en toen.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:07 schreef Muto het volgende:
[..]
Naja, ik vind het wel meevallen met dat rijtje. Maar misschien is het ook meer een vorm van uitstraling dan van daadwerkelijke lichaamsbouw. Ik denk dat een ventje als Guidetti een tegenstander eerder bang maakt dan iemand als Achahbar (het kan nog erger: Isoufi). Al is dat ook iets dat met de tijd komt. Vergelijk Vlaar maar eens van vlak na zijn komst en nu.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 juni 2012 20:09 schreef Caland het volgende:
Vlaar is daardoor wel veel minder wendbaar geworden. Ik lees hier wel eens dat De Vrij dezelfde fysiek als Vlaar moet gaan krijgen, maar dan verliest hij juist al zijn exceptionele kwaliteiten.
Haha.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:09 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ja en vergelijk zijn wendbaarheid eens met dat van nu en toen.
Niet iedere speler heeft er voordeel van, een De Vrij zou er zelfs op achteruit kunnen gaan.
twitter:FR1908Nieuws twitterde op zondag 24-06-2012 om 20:09:55Karim El Ahmadi zal zijn aflopende contact bij #Feyenoord niet gaan verlengen. reageer retweet
Zonde, jammer. En nu de vraag: behouden of verkopen? En tegen welke prijs verkopen?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:10 schreef Paul-89 het volgende:
twitter:FR1908Nieuws twitterde op zondag 24-06-2012 om 20:09:55Karim El Ahmadi zal zijn aflopende contact bij #Feyenoord niet gaan verlengen. reageer retweet
Dani Fernandezquote:Dani Fernandez heeft zich weten te onderscheiden tijdens zijn proefperiode bij Racing Genk. De oud-Feyenoorder, wiens contract bij Feyenoord niet verlengd werd, nam in de oefenwedstrijd tegen KVK Beringen (0-10) de openingstreffer voor zijn rekening.
De 29-jarige vleugelverdediger krijgt van trainer Mario Been, met wie hij in het verleden samenwerkte bij Feyenoord en NEC, een kans om een contract in de wacht te slepen bij de Belgische club.
De schijnwerpers waren na afloop van het vriendschappelijke duel gericht op Sieb Schrijvers. De vijftienjarige belofte vond liefst drie keer het net tegen Beringen.
quote:Op zondag 24 juni 2012 20:13 schreef TC03 het volgende:
Verkopen voor 5 miljoen. We zitten goed in de middenvelders en moeten z.s.m. een positief eigen vermogen verkrijgen.
Over Karim.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:14 schreef Helpmefok het volgende:
[..]Dani is een Rechtsback, en zijn contract loopt over een week af. Waar heb je het over
Ik had daar een interessante post over in het PSV-topic vandaag.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:15 schreef Caland het volgende:
Verkopen natuurlijk. Vind sowieso dat het middenveld te 'vol' is nu. Zou toch doodzonde zijn als een Vormer het kind van de rekening wordt.
Vormer trekt de kar gewoon voort joh op hetzelfde niveau. Vilhena'tje er nog bij, kampioen halverwege April. Heerlijk man.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:23 schreef Caland het volgende:
Ik denk ook dat Vormer El Ahmadi moeiteloos kan vervangen. Alhoewel, de El Ahmadi van vorig seizoen was echt briljant. Als hij ook nog eens zou kunnen schieten is hij echt compleet.
Ik heb de tent al klaarstaan.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:26 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Vormer trekt de kar gewoon voort joh op hetzelfde niveau. Vilhena'tje er nog bij, kampioen halverwege April. Heerlijk man.
We gaan er sowieso niet op achteruit, ik denk zelfs dat Vormer beter is. Karim dus gewoon verkopen voor 5+.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:23 schreef Caland het volgende:
Ik denk ook dat Vormer El Ahmadi moeiteloos kan vervangen. Alhoewel, de El Ahmadi van vorig seizoen was echt briljant. Als hij ook nog eens zou kunnen schieten is hij echt compleet.
quote:Op zondag 24 juni 2012 20:30 schreef PIETR het volgende:
En van dat geld een spitsie halen. Guidetti bijvoorbeeld.
Kan toch? Jatog? Niet dan?quote:
Vormer, Immers, Tony: genoeg opvolgers die klaar staan. Spelers zijn passanten, ook El Ahmadi.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:21 schreef Slobeend het volgende:
El AhmadiDe veldheer op het middenveld. Hij wordt hier enorm onderschat.
Serie B ja? Lijkt me sterk.quote:Op maandag 25 juni 2012 00:34 schreef VanKuikeren het volgende:
Guidetti naar Sampdoria werd er gezegd in SV.
quote:Zojuist is openbaar gemaakt dat Karim El Ahmadi niet bij zal gaan tekenen… dat betekent dus wel dat hij – mits Feyenoord hem niet verkoopt – de club transfervrij zal verlaten aan het einde van het komende seizoen. Dit nieuws komt toch een beetje onverwacht. Na het vertrek van Been leek het leven bij Feyenoord hem toch een beetje toe te juichen, maar schijnbaar ziet Karim het toch niet meer zitten op Zuid. Wellicht is een onderdeel hiervan wat oud (of nieuw) zeer. Echt netjes werd Karim el Ahmadi namelijk niet behandelt door de directie toen ze hem in tijdens het trainingskamp in Oman hebben gedumpt in die contreien.
Wat de reden ook mag zijn; bijtekenen doet hij niet. Dit bijtekenen is slecht nieuws voor Feyenoord, het is een sportieve aderlating waar vooralsnog geen financiële compensatie tegenover staat. Feyenoord kocht Karim El Ahmadi via het zogenaamde FIF systeem voor iets meer dan zes miljoen euro. Die constructie van het FIF was zo bijzonder gunstig dat Pim Blokland en consorten voor het eerst zich bij Feyenoord kwamen melden om te participeren. Feyenoord ‘te helpen’. Dat verliep echter niet helemaal goed. Feyenoord ging door het bedenksel van Onno Jacobs nog harder bergafwaarts dan het al deed en noodgedwongen moest het FIF omgezet worden in de VvF constructie. Althans… niet alle ‘vrienden’ vonden dat een goed plan. Door de gunstige voorwaarden (en garanties) besloten een onbekend aantal investeerders in het FIF te blijven (naar verluidt een substantieel gedeelte).
Nu El Ahmadi waarschijnlijk kostenloos vertrekt heeft Feyenoord dus een aanzienlijke kostenpost erbij. Leuk zo’n FIF constructie… blijft je jarenlang achtervolgen. Het kan helaas nog erger. De kostenpost gaat nog groter worden als we kijken naar de spelers die allemaal zijn toegevoegd in het FIF. Dani Fernandez is al transfervrij vertrokken. Aleksander Ignjatovic speelde nooit een wedstrijd en vertrok via de achterdeur. Als Sekou Cissé straks ook transfervrij vertrekt dan zal de schade in de vele miljoenen euro’s gaan lopen (let op: deze lening gaat pas betaald worden als de laatste speler is vertrokken, in dit geval dus Mokotjo in 2015). Al met al een trieste dag voor een club met zoveel onbenutte potentie, helemaal als men zich bedenkt dat hier nooit consequenties aan verbonden zijn of zullen worden. Onno Jacobs vertrok namelijk op zijn eigen voorwaarden, en de andere ‘bestuurder’ van de Talentpools en het FIF… en de toezichthoudende organen? Ach… laten we maar hopen dat Martin van Geel weer wat wonderen kan verrichten deze zomer. Dat beperkt de schade weer enigszins.
Was hijzelf schuld.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:13 schreef Adames het volgende:
Was wel te verwachten, jammer dat er zo schandalig is omgegaan met 'el dramadi'
Maakt ook niet zoveel uit, er is geen speler in de wereld die met nog een eenjarig contract bijtekent als hij elders denkt meer te kunnen verdienenquote:
Is da zo? Kan me nog wel wat verhalen over hem herinneren ten tijde van Been en Beenhakker. Die laatste wilde hem maar wat graag weg hebben, omdat hij teveel op de begroting zou drukken.quote:
als ik naar post #94 kijk zal het qua inkomsten wel tegenvallen ook al wordt El Ahmadi verkochtquote:Op maandag 25 juni 2012 09:47 schreef Sejt het volgende:
Ik pleit sowieso voor het verkopen van spelers die nog maar 1 jaar contract hebben en niet willen bijtekenen, zelfs als ze zo dragend zijn als El Ahmadi. In onze huidige situatie kunnen we het niet hebben om (waardevolle) spelers transfervrij te laten lopen.
Voor Van Geel was het te laat om bv. Van Haaren of D. Fernandez te verkopen en die lopen nu gratis de deur uit, maar spelers als Cabral en El Ahmadi moeten gewoon verkocht worden voor een paar miljoen. We hebben de vervangers klaar staan en je zal vast iets inleveren in kwaliteit, maar daar tegenover staan extra inkomsten, minder salaris en ontwikkeling van talenten.
quote:Rekenvoorbeeld (3)
• Directie zoekt ruzie met Karim El Ahmadi en zal hem verbannen naar Al-Ahli.
• Karim El Ahmadi keert terug maar vergeeft hen dat nooit en tekent niet bij, dient zijn contract uit en Karim El Ahmadi vertrekt voor netto EUR 0.
• Investeerders krijgen de netto opbrengst, zijnde EUR 0 uitgekeerd.
• Het tekort van 6.307 k wordt als alle spelers in het FIF-mandje vertrokken zijn bij Feyenoord omgezet in een driejarige lening (naar rato per investeerder) met een jaarlijks rentepercentage van 5%.
• Feyenoord blijft tot het einde der tijden afbetalen en bloeden door de bizarre wanprestaties van Onno Jacobs, Eric Gudde, W. Kok, Coert Beerman en de rest.
Zeker verkopen, tis niet anders, financieel gezond worden staat nog steeds bovenaan, en je hebt mogelijkheden zat op het middenveld, al is Karim daar wel de beste optie!quote:Op maandag 25 juni 2012 09:12 schreef Happel het volgende:
Met El Ahmadi leveren we kwaliteit in. Vormer en cohorten zijn ook goede spelers, maar vind Karim een stapje verder dan de rest. Benieuwd hoe we dat gaan opvangen. Ik vind sowieso dat we hem moeten verkopen.
Alles is beter dan niks. Daarnaast is El Ahmadi ook één van de grootverdieners en het besparen van zijn salaris is ook altijd welkom.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ik naar post #94 kijk zal het qua inkomsten wel tegenvallen ook al wordt El Ahmadi verkocht
Ik had het meer over de bijnaam El Dramadi. Vooral na zijn actie tegen Ajax/Mounir. Het hele stadion keerde zich toen tegen hem.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Is da zo? Kan me nog wel wat verhalen over hem herinneren ten tijde van Been en Beenhakker. Die laatste wilde hem maar wat graag weg hebben, omdat hij teveel op de begroting zou drukken.
Vertel, kan me er niks van herinneren.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:06 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik had het meer over de bijnaam El Dramadi. Vooral na zijn actie tegen Ajax/Mounir. Het hele stadion keerde zich toen tegen hem.
Als het zo is, wel klote voor die jongen dat zijn genezing niet goed gaat.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:39 schreef Helpmefok het volgende:
BREKEND HMF NIEUWS *FOX NIEUWS LOGO'TJE ALLES*:
Maar wel even serieus desondanks; een maatje van mij is een redelijk ingevoerde supporter van City. Hij beweert dat de genezing van Guidetti niet voorspoedig verloopt, en dat verwacht wordt dat hij bij aanvang van de nieuwe seizoenen nog steeds niet fit is. Om deze reden zouden vrijwel alle geďnteresseerde clubs zijn afgehaakt en schijnt City niet echt moeite te willen doen om Guidetti te verkopen. Voor de seelctie van City is hij echter ook niet echt.. .Mja, wat kan je zeggen..
Mark my words; het kan nog best wel eens dat die jongen 'uit het niets' eind Augustus bijschuift. Gewoon onderbuikgevoel.
Sowieso wordt die jongen echt niet verkocht. En voor een verhuur is Feijenoord toch de logischte optie.
Schijnt een behoorlijke terugval te hebben gemaakt, zo schijnt zijn persoonlijk arts (echt wtf, hoezo hebben voetballers een persoonlijk fysiotherapeut en persoonlijk artsquote:Op maandag 25 juni 2012 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het zo is, wel klote voor die jongen dat zijn genezing niet goed gaat.
Dat persoonlijk kan je wel met een korrel zout nemen, jij hebt toch ook maar 1 huisarts (hoewel bij jou weet je dat nooitquote:Op maandag 25 juni 2012 10:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Schijnt een behoorlijke terugval te hebben gemaakt, zo schijnt zijn persoonlijk arts (echt wtf, hoezo hebben voetballers een persoonlijk fysiotherapeut en persoonlijk arts) te hebben geconstateerd.
Ik ben mijn eigen arts dalijkquote:Op maandag 25 juni 2012 10:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat persoonlijk kan je wel met een korrel zout nemen, jij hebt toch ook maar 1 huisarts (hoewel bij jou weet je dat nooit)
Komt inderdaad maar weinig voorquote:Op maandag 25 juni 2012 10:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Overigens best frappant: de laatste trainer onder wie we wonnen van de joden was ook een Koeman.
jij met je geruchten.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:39 schreef Helpmefok het volgende:
Maar wel even serieus desondanks; een maatje van mij is een redelijk ingevoerde supporter van City. Hij beweert dat de genezing van Guidetti niet voorspoedig verloopt, en dat verwacht wordt dat hij bij aanvang van de nieuwe seizoenen nog steeds niet fit is. Om deze reden zouden vrijwel alle geďnteresseerde clubs zijn afgehaakt en schijnt City niet echt moeite te willen doen om Guidetti te verkopen. Voor de seelctie van City is hij echter ook niet echt.. .Mja, wat kan je zeggen..
Mark my words; het kan nog best wel eens dat die jongen 'uit het niets' eind Augustus bijschuift. Gewoon onderbuikgevoel.
Sowieso wordt die jongen echt niet verkocht. En voor een verhuur is Feijenoord toch de logischte optie.
El Ahmadi is aangetrokken door Bosz en als je iemand de schuld wil geven hiervan is het hem en de verantwoordelijke directeur Gudde.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:44 schreef Helpmefok het volgende:
Overigens is Been(hakker) wat mij betreft NOOIT MEER welkom in De Kuip, zelfs niet als supporter. Die heeft de club tien-tal-len miljoenen gekost, met het falen van Ahmadi (6.307 miljoen), een Castaignos die weggepest ("Inter Inter Inter"!!!) die geldde als absoluut wereldtalent, en de extreme kutprestaties waardoor de club veel minder televisiegelden ontving.
Totaal MINIMAAL 12 miljoen door het putje dankzij die klootzakken.
Klassieker van 2 jaar terug in De Kuip.quote:
Dit soort dingen verbazen je nog? En het leuke is dat die kneuzen er grotendeels nog steeds zitten.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:12 schreef Gert het volgende:
Verkopen uiteraard.
Bizar trouwens, dat investeerders gegarandeerd hun inleg terug krijgen. Hoe kun je dat nou toezeggen bij zo'n in waarde fluctuerend "onderpand". Een wanhoopsaktie van bestuurders die op grote voet door wilden leven maar op een normale manier niet meer aan centen konden komen.
Ahmadi was een stomme aankoop aangezien we financieel kut zaten, maar voor de rest was het (hadden we "Ajaxgelden" gehad) een "Koopje".quote:Op maandag 25 juni 2012 11:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
El Ahmadi is aangetrokken door Bosz en als je iemand de schuld wil geven hiervan is het hem en de verantwoordelijke directeur Gudde.
Dat komt van dezelfde speknek die beweerde dat we 60 miljoen investering kregen van Mandemakers, maar dat ze vertrokken omdat Gudde een kwartiertje te laat wasquote:Op maandag 25 juni 2012 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij met je geruchten.
Guidetti kan naar Sampdoria. City wil hem verkopen.
Paar dagen geleden was het nog een wereldtalent?quote:Op maandag 25 juni 2012 10:46 schreef Helpmefok het volgende:
Overigens dacht ik vannacht: die Ellabdaloui... Ik ben daar niet zo'n voorstander van man. Staat ontwikkeling van een eigen (groot) talent (Manu) in de weg. En we weten eigenlijk niet zozeer wat die jongen nou allemaal kan.
Mweh..
Bij Van Geel @ Feijenoord is er geen sprake van "geluk" jongen.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:19 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Paar dagen geleden was het nog een wereldtalent?
Snap sowieso niet waarom er zo enthousiast gereageerd werd door mensen op die Omar, als je zelf talenten als Manu en Achahbar hebt. Guidetti was een schot in de roos, eens in de zoveel tijd heb je dat geluk. (Alex bij PSV was dat ook).
Nog niemand heeft bij mijn weten erg enthousiast gereageerd. Gewoon omdat niemand er een beeld van heeft, maar Van Geel zal hem ongetwijfeld vergeleken hebben met de spelers die er nu al zijn en hem een toevoeging vinden. Afwachten of hij dit goed heeft gezien.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:19 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Paar dagen geleden was het nog een wereldtalent?
Snap sowieso niet waarom er zo enthousiast gereageerd werd door mensen op die Omar, als je zelf talenten als Manu en Achahbar hebt. Guidetti was een schot in de roos, eens in de zoveel tijd heb je dat geluk. (Alex bij PSV was dat ook).
Ik kende wel die talentenpools, maar deze, nóg nadeliger constructie nog niet.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit soort dingen verbazen je nog? En het leuke is dat die kneuzen er grotendeels nog steeds zitten.
Is vorig jaar rond dit tijdstip ook meerdere malen geplaatst hier.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik kende wel die talentenpools, maar deze, nóg nadeliger constructie nog niet.
Mwah, ik snap dat je veel vertrouwen in die man hebt. Maar ook hij zit er echt wel eens naast hoor. Ik zeg niet dat die Omar er niks van kan. Ik ken hem ook totaal niet. Bedoel alleen dat met het huren van jonge spelers er een kleine kans is dat het of een daverend succes word ( oa Guidetti en Alex dus) maar er een veel grotere kans is dat het niks is (Genoeg voorbeelden).quote:Op maandag 25 juni 2012 11:22 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Bij Van Geel @ Feijenoord is er geen sprake van "geluk" jongen.
Sowieso HMF begon met superlatieven als wereldtalent. Maar ook in mijn vriendenkring waarin 99% voor Feyenoord is ongeveer werden ze helemaal gekquote:Op maandag 25 juni 2012 11:22 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Nog niemand heeft bij mijn weten erg enthousiast gereageerd. Gewoon omdat niemand er een beeld van heeft, maar Van Geel zal hem ongetwijfeld vergeleken hebben met de spelers die er nu al zijn en hem een toevoeging vinden. Afwachten of hij dit goed heeft gezien.
Kwam van LN, dus werd afgedaan als stemmingmakerij.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Is vorig jaar rond dit tijdstip ook meerdere malen geplaatst hier.
Ik heb gehoord dat hij van z'n vader moest doortrainen om op conditie te blijven, terwijl z'n artsen absolute rust voorschreven, en het nog maar de vraag is of het goed komt.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Schijnt een behoorlijke terugval te hebben gemaakt, zo schijnt zijn persoonlijk arts (echt wtf, hoezo hebben voetballers een persoonlijk fysiotherapeut en persoonlijk arts) te hebben geconstateerd.
Dat is dus ongeveer ook wat ik heb gehoord. Nieuw daarin zou zijn dat belangrijke zenuwparen afgestorven of beschadigd zijnquote:Op maandag 25 juni 2012 11:33 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat hij van z'n vader moest doortrainen om op conditie te blijven, terwijl z'n artsen absolute rust voorschreven, en het nog maar de vraag is of het goed komt.
Ok staat me echt helemaal niks meer van bij.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:10 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Klassieker van 2 jaar terug in De Kuip.
Karim was tot zijn eigen verbazing reserve maar mocht ergens in de 2e helft invallen bij ik meen een 0-2 stand.
Mounir werd volgens mij zijn directe tegenstander en Karim vond het tot 2 maal toe nodig om allerlei rare trucjes te proberen op de eigen 16 terwijl de bal gewoon rustig richting de keeper kon. Was meer bezig met een onderling potje panna voetbal met Mounir, zo zag het tenminste uit.
Hij heeft dit overigens een paar maanden terug ook toegegeven in vi en heeft er spijt van.
Dat doe ik tegenwoordig niet meer zoveel hahahaquote:Op maandag 25 juni 2012 10:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Toch minder blowen/zuipen gok ik.
Als dat zo is kan het wel eens einde carriere zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:34 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat is dus ongeveer ook wat ik heb gehoord. Nieuw daarin zou zijn dat belangrijke zenuwparen afgestorven of beschadigd zijn
Dat kan zomaar onzin zijn hoor, er moeten wel hele gekke dingen gebeuren wil dat het geval zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:37 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Als dat zo is kan het wel eens einde carriere zijn.
Afgestorven zenuwen kan een carriere beeindigende blessure zijn. Laatst nog een wielrenner waarbij zenuwen in zijn hand afgestorven waren en moest vrezen voor zijn carriere.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:40 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat kan zomaar onzin zijn hoor, er moeten wel hele gekke dingen gebeuren wil dat het geval zijn.
quote:Op maandag 25 juni 2012 11:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Kwam van LN, dus werd afgedaan als stemmingmakerij.
Zeker en de eindverantwoordelijke zit er nog en wordt nog geprezen ook door velen hier. Gudde dus.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:53 schreef Muto het volgende:
Het is nog steeds een wonder dat Feyenoord niet als financiële instelling wordt gezien. Het wordt steeds investeringen genoemd, maar Feyenoord is gewoon jarenlang een spaarbank geweest voor rijke mensen.
Waren er al voordat Gudde AD werd.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker en de eindverantwoordelijke zit er nog en wordt nog geprezen ook door velen hier. Gudde dus.
Dat zou mij ook niet verbazen, zeker niet als Feyenoord CL haalt.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:39 schreef Helpmefok het volgende:
twitter:RBFlemma twitterde op maandag 25-06-2012 om 16:04:59#Feyenoord are chasing Vĺlerenga midfielder Harmeet Singh (21). VIF have received a bid on the player. Singh is Bosman in 6 mnths. [TV 2] reageer retweet
Hmm ken 'm niet (behalve in FM12), maar transfervrij is altijd goed. Ook inspelend op vertrek van El Al?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:57 schreef nomnom het volgende:
twitter:RBFlemma twitterde op maandag 25-06-2012 om 16:04:59#Feyenoord are chasing Vĺlerenga midfielder Harmeet Singh (21). VIF have received a bid on the player. Singh is Bosman in 6 mnths. [TV 2] reageer retweet
Karim 8 in 195 duels.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:20 schreef Guidetti het volgende:
12 doelpunten gemaakt in 114 wedstrijden. Niet een beetje weinig voor een middenvelder?
Hmm oke.quote:
quote:Op maandag 25 juni 2012 18:21 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Hmm oke.
Iemand die meer over die gast weet?
twitter:RBFlemma twitterde op maandag 25-06-2012 om 17:37:45@surju_mufc I quite like him. Works hard, likes to surge forward, can use both feet, descent shot. reageer retweet
Maar goed morgen krijgen gewoon weer van Martin te horen dat hij niet op het lijstje staat.twitter:RBFlemma twitterde op maandag 25-06-2012 om 17:47:38@surju_mufc Yes, box to box. He is regular in U21, and my guess is he might be a regular in national team in future reageer retweet
Dat is er weer zo een waar heel Europa achteraan zit dus.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:32 schreef Paul-89 het volgende:
twitter:RBFlemma twitterde op maandag 25-06-2012 om 17:37:45@surju_mufc I quite like him. Works hard, likes to surge forward, can use both feet, descent shot. reageer retweet
Maar goed morgen krijgen gewoon weer van Martin te horen dat hij niet op het lijstje staat.twitter:RBFlemma twitterde op maandag 25-06-2012 om 17:47:38@surju_mufc Yes, box to box. He is regular in U21, and my guess is he might be a regular in national team in future reageer retweet
Nooit geweten dat 'being Bosman' een uitdrukking is in het Engelsquote:Op maandag 25 juni 2012 17:57 schreef nomnom het volgende:
Ik ken hem van fifa 12quote:Op maandag 25 juni 2012 18:14 schreef Sejt het volgende:
[..]
Hmm ken 'm niet (behalve in FM12), maar transfervrij is altijd goed. Ook inspelend op vertrek van El Al?
Geen, naar mijn weten. En ik mag hopen dat-ie blijft.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:09 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb niet goed opgelet, met welke club wordt el Ahmadi mee in verband gebracht dan?
Vooralsnog geen, maar het gerucht gaat dat hij niet gaat verlengen dus dat kan clubs aantrekken.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:09 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb niet goed opgelet, met welke club wordt el Ahmadi mee in verband gebracht dan?
Ze spraken wel met elkaar over contractverlenging. Daar zullen ze dan niet uitgekomen zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:15 schreef Buitendam het volgende:
Ah, ik was in de veronderstelling dat hij en Van Geel eruit waren om te verlengen. Aan de andere kant heeft Feyenoord Vormer ook aangetrokken voor het geval Ahmadi vertrekt, dus echt bizar is het niet met zijn aflopende contract.
Zonde. Ik vind het de beste speler van Feyenoord.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze spraken wel met elkaar over contractverlenging. Daar zullen ze dan niet uitgekomen zijn.
ja maar raar is het niet, El Ahmadi was de best verdienende speler van Feyenoord en een speler gaat echt 40% inleveren zomaar.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonde. Ik vind het de beste speler van Feyenoord.
Vind ik ook, ja. We gaan hem echt missen.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonde. Ik vind het de beste speler van Feyenoord.
Zal wel een herenakkoordje zijn tussen El Ahmadi en Feyenoord. Hij heeft zich altijd prima opgesteld terwijl Feyenoord hem als oud vuil geeft behandeld.quote:
Dat kan idd wel.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Zal wel een herenakkoordje zijn tussen El Ahmadi en Feyenoord. Hij heeft zich altijd prima opgesteld terwijl Feyenoord hem als oud vuil geeft behandeld.
6 zelfsquote:Op maandag 25 juni 2012 22:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hmmm hij is voor 5 miljoen gekocht..
Jawel.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:54 schreef Maver24 het volgende:
gewoon drama dit, beste middenvelder van fey vorig seizoen, dat ga je niet zomaar vervangen
Dat denk ik niet, Feyenoord zit door die kut constructies niet in de positie om als geste niet voor het uiterste te gaan.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Zal wel een herenakkoordje zijn tussen El Ahmadi en Feyenoord. Hij heeft zich altijd prima opgesteld terwijl Feyenoord hem als oud vuil geeft behandeld.
Heh wat. Dus Karim kost Feyenoord ~6 miljoen + rente + 4 miljoen salaris?quote:Op maandag 25 juni 2012 23:16 schreef Happel het volgende:
Het meest erge is nog wel dat we er geen tyfus aan overhouden. De investeerders krijgen de 2.8 miljoen en het restbedrag, het aankoopbedrag van Karim, moet over een looptijd van drie jaar worden terugbetaald tegen een vastgestelde rente.
Kunnen de 'vrienden' vast wel weer tegen een mooi rentepercentage 'schenken' aan de club.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:16 schreef Happel het volgende:
Het meest erge is nog wel dat we er geen tyfus aan overhouden. De investeerders krijgen de 2.8 miljoen en het restbedrag, het aankoopbedrag van Karim, moet over een looptijd van drie jaar worden terugbetaald tegen een vastgestelde rente.
quote:Op maandag 25 juni 2012 23:17 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Heh wat. Dus Karim kost Feyenoord ~6 miljoen + rente + 4 miljoen salaris?
quote:El Ahmadi zit in het FIF-fonds waardoor zijn gehele transfer direct naar de investeerders in dit fonds gaan.
Doordat hij voor een hoger bedrag is gehaald (voor het gemak even 5 miljoen euro), is er een tekort ontstaan van 2,2 miljoen euro netto en zodra alle resterende spelers (Mokotjo en Cissé) uit het FIF-fonds ook zijn verkocht/van de loonlijst, dienen de tekorten (ook op andere spelers die transfervrij zijn vertrokken maar wel gehaald door investeerders zoals Dani Fernandez) t.o.v. de aankoopsom tegen een jaarlijks rentepercentage van 5 procent als lening terugbetaald te worden.
Een simpele rekensom zegt dus dat wanneer ook Cissé en Mokotjo transfervrij zouden vertrekken en we voor hen (+Dani Fernandez en Ignatovic) bij elkaar ook zo'n 5 miljoen euro hebben betaald we met een restschuld zitten van minstens 8 miljoen euro tegen 5 procent rente.
Met andere woorden, iedere euro die we voor die spelers krijgen moeten in de spaarpot omdat ze tegen rente terugbetaald dienen te worden op het moment dat ook Cissé en Mokotjo verkocht zijn.
Mwah. Een dergelijke afspraak is er bijvoorbeeld ook met Vlaar.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:16 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, Feyenoord zit door die kut constructies niet in de positie om als geste niet voor het uiterste te gaan.
Vlaartje had anders helemaal niets opgeleverd ja...quote:Op maandag 25 juni 2012 23:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah. Een dergelijke afspraak is er bijvoorbeeld ook met Vlaar.
quote:'Bod Feyenoord op talentvolle Noorse middenvelder verre van overtuigend'
Harmeet Singh wordt al geruime tijd met Feyenoord in verband gebracht. De club uit Rotterdam-Zuid zou afgelopen week een formeel bod op de 21-jarige middenvelder van Valerenga uit Noorwegen hebben uitgebracht.
De 21-jarige Singh heeft een contract tot eind 2012. Het bod van Feyenoord zou volgens diverse Noorse media relatief laag zijn, waardoor het voor de Tippeligaen-club interessanter is om de middenvelder aan zijn contract te houden en in een later stadium een opleidingsvergoeding te vragen.
Singh, een Noor van Indische komaf, maakte al op zeventienjarige leeftijd zijn debuut in de hoofdmacht van Valerenga. In totaal speelde de middenvelder 97 duels en was hij achtmaal trefzeker. Singh speelde 24 interlands voor Noorwegen Onder-21 en speelde enkele maanden geleden zijn eerste A-interland.
Die fondsen waren er al toen Gudde aantrad. Maar goed, vooral Gudde overal de schuld van blijven gevenquote:Op maandag 25 juni 2012 23:27 schreef PIETR het volgende:
Wat een gekken joh, bizar dat die constructies er ooit zijn doorgekomen. We kunnen nou de eerst komende tien jaar ook die leningen af gaan betalen. En één van de verantwoordelijke, Eric Gudde, zit er nog gewoon ..
Die man heeft toestemming gegeven om El Ahmadi te halen en Cisse voor 10+ miljoen en 2 trainers laten sneuvelen zonder dat hij op de hoogte was.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die fondsen waren er al toen Gudde aantrad. Maar goed, vooral Gudde overal de schuld van blijven geven.
Die man zit er pas 4 jaar, geen 10.
en die talentpools zijn van 2007, die zijn later aangepast naar een risicoloze lening met de handtekening van Gudde eronder.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die fondsen waren er al toen Gudde aantrad. Maar goed, vooral Gudde overal de schuld van blijven geven.
WTF is dat nou weer voor 'investerings' fonds.quote:
Het gaat om de investeringsfondsen. Ik zie een club die bijna failliet was en anderhalf jaar geleden net boven de streep stond en nu weer uit categorie 1 is en mee mag doen aan de CL. Noem me een optimist, maar dat is een realiteit die relevanter is.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die man heeft toestemming gegeven om El Ahmadi te halen en Cisse voor 10+ miljoen en 2 trainers laten sneuvelen zonder dat hij op de hoogte was.
Maar gewoon blijven verdedigen hoor, man heeft veel geld verdiend voor Feyenoord, yeah right.
quote:Op maandag 25 juni 2012 23:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het gaat om de investeringsfondsen. Ik zie een club die bijna failliet was en anderhalf jaar geleden net boven de streep stond en nu weer uit categorie 1 is en mee mag doen aan de CL. Noem me een optimist, maar dat is een realiteit die relevanter is.
kwamen we niet 1 jaar later in cat 1 ?quote:En dan was er nog het Feyenoord Investeringsfonds 2008 waarin investeerders konden bijdragen aan het aantrekken van talentvolle spelers tot 24 jaar. Algemeen directeur Eric Gudde gaf bij de lancering van het fonds aan dat Feyenoord er op dat moment financieel weer beter voor stond en daardoor enige investeringsruimte had
op Belgie vlogen de bekende stopwoorden weer over het scherm hoor.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:49 schreef Merkie het volgende:
Morgen Mario Been bij VI Oranje. Ik heb die man echt een jaar lang niet gezien.
Ja.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:48 schreef Guidetti het volgende:
Net of dat van Geel hem voor dat bedrag weg doet.
De realiteit is dat we onze beste speler voor een relatief schijntje hebben moeten verkopen doordat die jongen in een geweldig fonds is ondergebracht waarbij iedere misgelopen transfer-euro tegen rente weer dient te worden terugbetaald omdat de investeerders wel meedelen in de winst bij een transfer maar geen risico lopen bij een tegenvallende verkoop of het transfervrij weglopen.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het gaat om de investeringsfondsen. Ik zie een club die bijna failliet was en anderhalf jaar geleden net boven de streep stond en nu weer uit categorie 1 is en mee mag doen aan de CL. Noem me een optimist, maar dat is een realiteit die relevanter is.
Voor een 1-jarig contract krijg je sowieso weinig, met of zonder spelerfonds en er zijn weinig clubs die een speler hun contract laten uit dienen als daar een paar miljoen inkomstenderving tegenover staat. Zeker als de opvolgers al in huis zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:57 schreef Lastpost het volgende:
[..]
De realiteit is dat we onze beste speler voor een relatief schijntje hebben moeten verkopen doordat die jongen in een geweldig fonds is ondergebracht waarbij iedere misgelopen transfer-euro tegen rente weer dient te worden terugbetaald omdat de investeerders wel meedelen in de winst bij een transfer maar geen risico lopen bij een tegenvallende verkoop of het transfervrij weglopen.![]()
Die categorie 2 zegt me ook niet zoveel, ja, dat we weer voorzichtig de portemonnee mogen openen en niet meer op de vingers worden gekeken, maar of dat nou zo'n winstpunt is met de wetenschap van de afgelopen jaren.
Feit is dat onze werkelijk ingevulde schuld natuurlijk een schijntje is in vergelijking met hetgeen de club nog dient vrij te maken aan geld de komende jaren om aan alle verplichtingen te kunnen voldoen maar dat wordt natuurlijk opgelost met een nieuw stadion ....
Nooit ergens gezien of gehoord, dus een linkje is misschien wel handig.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:11 schreef TheRulingEagle het volgende:
Ik kan me herrineren dat Karim in een interview zei dat hij sowieso zou bijtekenen als de vCL werd gehaald. Dat blijken nu dan maar demagogische teksten te zijn geweest...
Wie heeft dit nou bedacht eigenlijk? Bosz?quote:Op maandag 25 juni 2012 23:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
Onno Jacobs toch ? onder Gudde en Van Wellquote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:30 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Wie heeft dit nou bedacht eigenlijk? Bosz?
Hij wilde niet bijtekenen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:39 schreef Slobeend het volgende:
El Ahmadi stond open voor contract verlenging, waarom niet tot het uiterste gaan voor verlenging om hem daarna voor veel meer te verkopen. Maar zo zal het wel niet werken...Ik mis hem nu al, geweldige speler, past goed in Engeland met zijn loopvermogen .
Toen was er gewoon nog geen club.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, dat wilde hij wel. Zie tweet van FR1908nieuws.
Dat denk ik ook ja. Maar als Feyenoord het bod had geweigerd... Helaas zitten we niet in die positie.quote:
Iets meer respect voor Been mag wel, hij heeft het absoluut niet goed gedaan, maar hij blijft wel een Feyenoorder.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:51 schreef Helpmefok het volgende:
Morgen Feijenoordmoordenaar Been bij VI.
Was jij compleet stoned de afgelopen drie jaar? Beide heren ranten tot op de dag van vandaag over Feijenoord, en hebben haast meer liquide middelen vernietigd dan Onno en Bosz' himself.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:57 schreef Luni het volgende:
[..]
Iets meer respect voor Been mag wel, hij heeft het absoluut niet goed gedaan, maar hij blijft wel een Feyenoorder.
Zal iets minder zijn toch? Neem aan dat hiervoor Immers gehaald is?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:17 schreef Helpmefok het volgende:
4 miljoen (1.3 salaris + 2.8 transfer), netjes. Scheelt weer 4 miljoen op de actieve balans.
Je kan het overdrijven, Been blijft een Feyenoorder. Een beetje respect tonen misstaat niemand.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:02 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Was jij compleet stoned de afgelopen drie jaar? Beide heren ranten tot op de dag van vandaag over Feijenoord, en hebben haast meer liquide middelen vernietigd dan Onno en Bosz' himself.
Lekker dan...twitter:Mkrabby twitterde op dinsdag 26-06-2012 om 09:07:01#El Ahmadi stond op punt bij te tekenen bij #Feyenoord toen Aston Villa zich meldde. Hij hoopt vandaag de laatste details af te ronden. reageer retweet
ninjaedit:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:39 schreef Sejt het volgende:
Niks aan te doen. Een mooie stap voor hem naar een leuke club.
Goed verhaal, we blijven alleen met een restschuld zitten van 3 miljoen. Hopen dat Cisé een goed seizoen draait en dat wie die met winst kunnen verkopen, weet niet tot wanneer zijn contract loopt?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:44 schreef Scrummie het volgende:
Mooi voor Karim man, en net bedrag.
Wel een heerlijk gevoel, er is vooruit gedacht. Karim weg? Niks aan de hand, vervangers staan al klaar. Geen paniekvoetbal om ineens weer een middenveldert te moeten halen uit verweghistan.
2014 volgens wiki.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Goed verhaal, we blijven alleen met een restschuld zitten van 3 miljoen. Hopen dat Cisé een goed seizoen draait en dat wie die met winst kunnen verkopen, weet niet tot wanneer zijn contract loopt?
Klopt, maar we moeten niet teveel naar het verleden kijken. Die fouten zijn gemaakt, en ik heb het vertrouwen dat ze nu niet meer worden gemaakt. En dan is het kut, klote, zuur en nog wat dat het zo moet gaan, maar dan is dat maar zo. 2,8 miljoen voor een speler met 1 jaar contract is een net bedrag, niet meer, niet minder. 5 mil zou fantastisch zijn, en lager dan 2,8 zou kut zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Goed verhaal, we blijven alleen met een restschuld zitten van 3 miljoen. Hopen dat Cisé een goed seizoen draait en dat wie die met winst kunnen verkopen, weet niet tot wanneer zijn contract loopt?
Met die 5 procent rente erbij is de restschuld ruim 3.6 miljoen, tenzij ze de geldschieters sneller dan binnen drie jaar afbetalen. Toch wel een hele dure voetballer geweest, voor dat ene goede seizoen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat dit al lang bekend was.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:05 schreef Steven184 het volgende:
Het zal waarschijnlijk ook niet het laatste lijk in de kast zijn vermoed ik.
Ben er ook bang voor...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:05 schreef Steven184 het volgende:
Het zal waarschijnlijk ook niet het laatste lijk in de kast zijn vermoed ik.
Neen. Immers wordt betaald van salaris van bijv. Fernandez en andere afstromelingen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Zal iets minder zijn toch? Neem aan dat hiervoor Immers gehaald is?
Van Geel hé.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:44 schreef Scrummie het volgende:
Mooi voor Karim man, en net bedrag.
Wel een heerlijk gevoel, er is vooruit gedacht. Karim weg? Niks aan de hand, vervangers staan al klaar. Geen paniekvoetbal om ineens weer een middenveldert te moeten halen uit verweghistan.
Dat zijn ze. Er is dus "gewoon" sprake van afbetaling van de schulden hiermee.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat dit al lang bekend was.
Hopelijk zijn deze 'verborgen schulden' dus ook meegenomen in die totaalsom.
Dus ze hebben de totále transfersommen van de drie spelers die onder deze constructie vallen, al geboekt als schuld? (omdat dit het maximale bedrag is dat in worst case zou moeten worden terugbetaald aan de geldschietors?)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:28 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat zijn ze. Er is dus "gewoon" sprake van afbetaling van de schulden hiermee.
Totaal 4.1 miljoen bespaard dus. 2.8 transfer + 1.3 salaris.
Uitstekend gedaan want die 1.3 salaris gaat NIET In andere salarissen zitten.
4.1 "Winst" dus.
Dat Zie je dus HELEMAAL verkeerd. 9 ton transfer is NAUWELIJKS noemenswaardig. Dat met immers zijn lage salaris, en de op 100% Zeker geode prestaties die hij gaat leveren, is hij JUIST een buitenkansje.quote:Er zou op dit moment alleen een klein transferbedrag betaald moeten worden voor buitenkansjes, waar weinig risico op gelopen word. Immers is in dat opzicht een rare aankoop en breekt in de trend van zowel een klein bedrag als weinig risico.
100% zeker ja. Ze staan op de balans. Deze regeling is door Blokland al met de "17 miljoen investering" weggesaneerd. De club heeft NOOIT 17 miljoen "HOPPA" op de bankrekening gehad. Ze hebben enkel dit soort regelingen onder veel gunstiger voorwaarden op de balans gezet.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Dus ze hebben de totále transfersommen van die drie die onder deze constructie vallen, al geboekt als schuld?
En alles wat er nog voor gevangen wordt is dus minder schuld? Sure?
Dat maakt het al wat zonniger.
Waar baseer jij op dat hij 100% goede prestaties gaat leveren? Die garantie heb je nooit!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:31 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat Zie je dus HELEMAAL verkeerd. 9 ton transfer is NAUWELIJKS noemenswaardig. Dat met immers zijn lage salaris, en de op 100% Zeker geode prestaties die hij gaat leveren, is hij JUIST een buitenkansje.
Hier heb je dan wel weer gelijk in, oprotten of bijtekenen voor een acceptabel salaris.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:37 schreef Helpmefok het volgende:
Hopen dat we nog wat gasten transferen. Leerdam, Cabral en nog wat gasten die 2013 oprotten.
omdat zowel Ik als Caland de beweegredenen van Van Geel onafhankelijk van elkaar hetzelfde verwoorddenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:35 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat hij 100% goede prestaties gaat leveren? Die garantie heb je nooit!
Ook hij is afgelopen seizoen bij ADO door de ondergrens gezakt hoor.
We hebben 40 miljoen schuld pik. We kopen nergens een spits van, tenzij buitenkansje.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:38 schreef Guidetti het volgende:
Het geld van El Ahmadi kan mooi geinvesteerd worden in een spits. We hebben genoeg middenvelders die het vertrek van hem redelijk op kunnen vangen.
Hij heeft gelijk in 1 ding: Het moet nog wel gebeuren.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:40 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
omdat zowel Ik als Caland de beweegredenen van Van Geel onafhankelijk van elkaar hetzelfde verwoordden
Omdat immers bij een baggerclub als ADO al 10 keer scoorde
Omdat Immers een rol vervult die Bakkal niet vervulde. Minder voetbalintellect naar meer fysieke kracht
Omdat Immers WEL een spits kan bedienen (wat Bakkal niet lukte met Guidetti)
Etc. Etc. Uitstekende aankoop. Vorig jaar kwamen de mannen van wie ik het verwachtte OOK positief naar voren, dat gebeurd dit jaar weer.
Oprotten dus want beide willen niet bijtekenen. FerNaldum 2.0.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:38 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Hier heb je dan wel weer gelijk in, oprotten of bijtekenen voor een acceptabel salaris.
Hij scoorde bij ADO het afgelopen seizoen en het seizoen daarvoor 1 op 3. En hij zakt qua werklust nooit door de ondergrens.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:35 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat hij 100% goede prestaties gaat leveren? Die garantie heb je nooit!
Ook hij is afgelopen seizoen bij ADO door de ondergrens gezakt hoor.
Dat klopt. Maar met Immers heb ik daar loeiveel vertrouwen in.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk in 1 ding: Het moet nog wel gebeuren.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij scoorde bij ADO het afgelopen seizoen en het seizoen daarvoor 1 op 3. En hij zakt qua werklust nooit door de ondergrens.
Een middenvelder die er bij een club die in de onderste regionen eindigt nog net zoveel goals weet te maken als Bakkal bij ons, en zich elke wedstrijd de pleuris werkt, daar heb ik wel een beetje vertrouwen in ja.
Martin is de beste onderhandelaar in Nederland. Die zal echt wel het maximum gepakt hebben.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:38 schreef Calciumdude het volgende:
Bedankt voor het mooie jaar Karim,
gun je deze mooie transfer wel
jammer genoeg voor te weinig naar mijn mening..
die engelse clubs zijn veel rijker en kan martin best wel een pootje meer uitdraaien !
Misschien is het basisbedrag wel 2,8 miljoen en zitten door nog bonussen aan vast.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:43 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Martin is de beste onderhandelaar in Nederland. Die zal echt wel het maximum gepakt hebben.
Schaakspel met Munsterman vergeten? of Babel?!
En Karim had toch nog een contract tot 2013?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:43 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Martin is de beste onderhandelaar in Nederland. Die zal echt wel het maximum gepakt hebben.
Schaakspel met Munsterman vergeten? of Babel?!
En door Van Geel heeft Babel grootheidswaanzin gekregen. Kijk mij eens de man van 18 miljoen zijnquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:45 schreef Gert het volgende:
Babel ja.![]()
Dat gaat-ie vrees ik nooit meer overtreffen, zóveel meer voor een voetballer vangen dan-ie waard is.
Toen was de markt ook nog wel iets anders, clubs zijn over het algemeen allemaal wel wat voorzichtiger geworden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:45 schreef Gert het volgende:
Babel ja.![]()
Dat gaat-ie vrees ik nooit meer overtreffen, zóveel meer voor een voetballer vangen dan-ie waard is.
Soms praat je echt poep.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:33 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
100% zeker ja. Ze staan op de balans. Deze regeling is door Blokland al met de "17 miljoen investering" weggesaneerd. De club heeft NOOIT 17 miljoen "HOPPA" op de bankrekening gehad. Ze hebben enkel dit soort regelingen onder veel gunstiger voorwaarden op de balans gezet.
Dit is dus WELDEGELIJK schuldenverminderend.Geel
Dat geloof ik ook wel, of het basisbedrag ligt hoger. Snor is natuurlijk niet de beste bron.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:45 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Misschien is het basisbedrag wel 2,8 miljoen en zitten door nog bonussen aan vast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |