Tja maakt het wel iets lastiger, en je kennis doet er dan iets meer toe. Van die 5 heb ik tot nu toe Sagan, Cavendish, Evans en Wiggins. Twijfel tussen Kittel en Schleck.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:35 schreef noobr het volgende:
Ik vind dat met die 5 toprenners echt niet leuk, ik wil ze gewoon alle 10 hebben
Dit is een leuk alternatief: TourCoach (de vervanger van Rondemaster) #2quote:
klopt/quote:
3 tijdrijders wat veel denk ik. Veel klassements kunnen ook tijdrijden. Evans, Wiggins. Wat voor verassingen denken jullie dit jaar? Poels, Hesjedal, Vino, Brajkovic?quote:Op donderdag 21 juni 2012 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
klopt/
Maar wist de indeling niet meer.
5klassements, 5 sprinters, 3 tijdrijders.
en dan nog 2 verrassingen ofzo.
Juist wel :-)quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:41 schreef DecoAoreste het volgende:
Denk dat ik deze oversla dit jaar. Niet de meest boeiende Tourpoule imo.
Ik zelf heb Poels erbij gezet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:12 schreef Mercurial het volgende:
[..]
3 tijdrijders wat veel denk ik. Veel klassements kunnen ook tijdrijden. Evans, Wiggins. Wat voor verassingen denken jullie dit jaar? Poels, Hesjedal, Vino, Brajkovic?
Ik heb hem er wel in zitten. Verwacht persoonlijk wel wat van hem.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:27 schreef JimKro het volgende:
Oja en kunnen we nog iets van Vino verwachten?
Ik denk dat de meeste voor deze toppers gaan. Eventueel kan je dan nog een verassing inbouwen want met een standaard team win je nooit. Verassingen hoeven niet heel onbekend te zijn, vorig jaar had ik Swift en Galimzyanov. Dat pakt alleen niet echt goed uit maarja, het was geen standaard team.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:27 schreef JimKro het volgende:
Ik heb nu Cav, Kittel, Sagan, Wigging en Evans als toppers. Is het slim om 3 sprinters en 2 klassementsrenners te nemen als toppers? Of kan ik beter en sprinter ruilen tegen iemand als VDB of Nibali ofzo?
Oja en kunnen we nog iets van Vino verwachten?
Galimzyanov verraste afgelopen April pas.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:54 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste voor deze toppers gaan. Eventueel kan je dan nog een verassing inbouwen want met een standaard team win je nooit. Verassingen hoeven niet heel onbekend te zijn, vorig jaar had ik Swift en Galimzyanov. Dat pakt alleen niet echt goed uit maarja, het was geen standaard team.
Met die doping had hij die bergjes toch wel over kunnen komen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:56 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Galimzyanov verraste afgelopen April pas.
Ik had vorig jaar ook Galimzyanov, idd niet heel veel punten mee gescoordquote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:54 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste voor deze toppers gaan. Eventueel kan je dan nog een verassing inbouwen want met een standaard team win je nooit. Verassingen hoeven niet heel onbekend te zijn, vorig jaar had ik Swift en Galimzyanov. Dat pakt alleen niet echt goed uit maarja, het was geen standaard team.
Klopt, maar twijfel of Rojas het niveau van vorig jaar haalt en daarnaast is concurrentie behoorlijk toegenomen.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Rojas, had ik vorig jaar in mijn poule.
Toen aardig wat punten mee gepakt.
Verwacht niet veel van renshaw, meer van freire. Ik kies voor leipheimer. Wat denken jullie van ciolek en goss?quote:Op zondag 24 juni 2012 21:15 schreef Mercurial het volgende:
Iemand nog verwachtingen van Renshaw of Freire? En de jaarlijkse vraag Leipheimer of Kloden.
Zou Cancellara überhaupt voluit willen gaan. Wanneer moet ie in Londen aan de bak?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:13 schreef PeterSagan het volgende:
Dan zit Cav wie weet met Cancellara in het vliegtuig naar London...
ikzelf ben erg benieuwd naar de vorm van Farrar en Rojas. In tegenstelling tot de andere sprinters kan ik van hen niet echt hoogte krijgen. Twijfelgevallen voor de tourpoule dus.
Idd.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:54 schreef Mercurial het volgende:
[..]
ik zie Renshaw wel wat doen in de sprints , toch zeker ere plaatsen.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:15 schreef Mercurial het volgende:
Iemand nog verwachtingen van Renshaw of Freire? En de jaarlijkse vraag Leipheimer of Kloden.
2 jaar terug had ik cav, dat scoorde aardig. Klassementsrenner lijkt me lastig, want je weet nooit wie wanneer het geel wil pakkenquote:Op maandag 25 juni 2012 15:04 schreef Altron het volgende:
[..]
Idd.
Ik probeer altijd 3/4 renners te selecteren die niet zo voor de hand liggend zijn.
Zit alleen nog erg te twijfelen over wie m'n kopman moet worden... een sprinter of een klassements rijder.
Daar zit ik met Cavendish en Kittel dus ook meequote:Op maandag 25 juni 2012 23:00 schreef theodoor9 het volgende:
Weet iemand wat sagan zijn plannen zijn, rijdt hij de tour uit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KlimmersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SprintersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TijdrijdersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AanvallersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder dicht ik veel renners kwaliteiten toe op andere vlakken. Zo zie ik Wiggings bijvoorbeeld wel een tijdrit winnen en zie ik Taaramae als jongeren-klassementsrenner.![]()
Team:
Toprenners:
Cavendish, Evans, Sagan (Kopman), Wiggins, Van den Broeck
Klassementsrenners:
Basso, Hesjedal, S. Sanchez, Valverde, (Evans, Wiggins, Van den Broek)
Klimmers:
Ruijgh, Martin, Vanendert, Taaramae (Van den Broeck, Basso, S. Sanchez, Wiggins, Valverde)
Sprinters:
Bozic, Rojas, Hagen, (Cavendish & Sagan)
Aanvallers:
Casar, Roy, Pineau, Hoogerland (Hagen, Van den Broeck, Taaramae, Hesjedal)
Tijdrijders:
(Hagen, Wiggins, Evans, Martin, Valverde, S. Sanchez)
Namen schuin zijn eerder in een andere categorie genoemd. Hmm weinig sprinters eigenlijk, misschien Farrar er nog in voor een klimmer. Aanvallers als "verrassingen" gewoon voor de Franse renners gegaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoW23 op 26-06-2012 00:46:26 ]Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic![]()
Was een paar weken terug nog een twijfelgeval voor de tour vanwege knieklachten dacht ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:02 schreef JimKro het volgende:
Ik zie dat vrij weinig mensen voor Voeckler gaan. Is ie niet goed dit jaar?
Dus het kan zijn dat mensen daarom iemand anders kiezen.![]()
Ik doe voor de tweede keer mee. De eerste keer dat ik meedeed was niet zo'n succes.
Ik heb het volgende team samengesteld:
Sprinters: Sagan (kopman), Cavendish, Greipel, Rojas, Goss, Farrar, Boasson Hagen, Renshaw
Klassementsrenners: Evans, Wiggins, Leipheimer, Menchov, Taaramae, Valverde, Samuel Sanchez
Tijdrijders: Cancellara
Klimmers: Rolland, Chris Anker Sorensen, Peraud
Aanvallers: Casar
Sommige renners zouden ook in een andere categorie kunnen worden ingedeeld. Denk bijvoorbeeld aan een Wiggins die best een kans maakt om een tijdrit te kunnen winnen. Verder zou Rolland best eens mee kunnen spelen voor het klassement.
Ik heb nog wat aanpassingen verricht. Ik heb wat meer sprinters en een klassementsrenner toegevoegd en het aantal klimmers en aanvallers verminderd.
[ Bericht 2% gewijzigd door IkeDubaku99 op 26-06-2012 15:05:45 ]![]()
Vorig jaar leverde die nog wel wat punten op.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:52 schreef Paul-89 het volgende:
Ik zie nu pas dat Petacchi ook meegaat, is dat nog wat of is dat vergane glorie ?![]()
Klopt, ik denk dat ik er toch maar op gok dat de 'nieuwe sprinters' beter zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:53 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Vorig jaar leverde die nog wel wat punten op.![]()
Nice , je had vorig jaar Cav als captain moeten hebben , damn...quote:Op maandag 25 juni 2012 21:03 schreef crv het volgende:
[..]
2 jaar terug had ik cav, dat scoorde aardig. Klassementsrenner lijkt me lastig, want je weet nooit wie wanneer het geel wil pakken
Ik had Contador als captain vorig jaar , daar pakte ik opzich nog redelijk wat punten mee omdat hij vaak in de top 20 eindigde... maar echt geweldig was het niet helaas.
Maar wat je zegt idd , het is altijd lastig om er een klassementsrenner uit te pikken voor de punten aangezien je geen reet hebt aan iemand die wel hoog in het algemeen klassement eindigd maar nooit in de top 20 binnen komt , dus geen punten mee pak.- Djehoetie / Jehuty -![]()
Ik doe al een paar jaar met redelijk succes (2x 700ste en 1x 2200ste) mee en aanvallers zijn volgens mij een slechte keus. Ik heb 11 klassementsrenners en 8 sprinters, waar ik ook mijn tijdrijders uit haal.
Edit: Nog 1 tijdrijder erbij, waarbij een goed klassement een kleine mogelijkheid is, Martin.
[ Bericht 20% gewijzigd door kierewietje2 op 26-06-2012 12:40:28 ]![]()
Zon soort strategie had ik ook vorig jaar. Maar dan gilbert, 10 klassementrenners en 9 sprinters. Nog pech met wiggins en vdb, wel top 100 gehaald.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:31 schreef kierewietje2 het volgende:
Ik doe al een paar jaar met redelijk succes (2x 700ste en 1x 2200ste) mee en aanvallers zijn volgens mij een slechte keus. Ik heb 11 klassementsrenners en 8 sprinters, waar ik ook mijn tijdrijders uit haal.
Edit: Nog 1 tijdrijder erbij, waarbij een goed klassement een kleine mogelijkheid is, Martin.![]()
Ik had het zelfde ongeluk vorig jaar. Daarom dit jaar ook nog ruimer in de klassementsrenners. Deze beginnen immers pas echt te tellen in de tweede helft van de tour.![]()
Wat dat betreft zou Hagen misschien ook een goede kopman zijn. Die is ook best all-round in te zetten.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic![]()
Hagen, Sagan en Cancellara zijn denk ik de grote favorieten voor geel de eerste week. Daarna i.m.o. Martin en Wiggans.![]()
In hoeverre moet Hagen bikkelen voor Cav? Ik heb Hagen wel genomen omdat hij misschien nog kan aanvallen en goed kan tijdrijden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:55 schreef kierewietje2 het volgende:
Hagen, Sagan en Cancellara zijn denk ik de grote favorieten voor geel de eerste week. Daarna i.m.o. Martin en Wiggans.![]()
Zo, ook weer ingevuld. Kom maar op met die gele trui!
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Hagen gaat in de vlakke etappes denk ik bikkelen voor Cav. Ik heb hem er toch bij, omdat hij grote kanshebber is op het geel in de eerste week en een mooie man is voor de tijdritten, finish bergop en middengebergte etappes.![]()
Ik heb nu dit:
Sprinters
Sagan (kopman), Cav, Kittel, Farrar, Hagen, Rojas, Goss, Gilbert (puncher)
Klassement
Wiggins, Evans, Froome, Sanchez, Menchov, Kloden, Valverde
Tijdrijder
Tony Martin
Aanvallers/ Klimmers
Voeckler, Chavanel, Taaramae, Kruiswijk (laatste 2 ook voor het wit en outsiders voor het klassement)
Zijn er nog renners die ik ben vergeten of die ik er beter uit kan halen?![]()
Ik zou Kloden er niet inzetten, verder heb ik bijna hetzelfde, valverde niet op gegokt en voeckler en chavanel ook niet.. waarom weet ik niet precies maar mijn gevoel zegt dat ze al te lang zijn meegegaan m.u.v. valverde..![]()
Nou ben ik ook wel benieuwd wat jullie van mijn team vinden..
Sprinters:
Cavendish, Kittel, Sagan, Rojas, Hagen, Dumoulin( Zit heel vaak in de 20 en valt vaak aan) , Goss en Renshaw
Klassement:
Wiggins ( Kopman), Evans, Danielson, Rolland, Taaramae, Froome, Sanchez en Menchov.
Overige zooitje:
Westra, Martin, Vanendert en Woutje Poels
Ik twijfel alleen nog om Cobo erin te zetten.. weet niet zeker of die vol voor de tour gaat of liever in de vuelta wilt schitteren?
alvast bedankt!![]()
Denken jullie dat cav de tour zal uitrijden en etappe 20 ook kan winnen bijv? Of gaat die gewoon halverwege afstappen om zich te focussen op de spelen?![]()
Dit is wat hij er zelf over zegt. Wat hij uiteindelijk doet is een tweede.quote:De wegrit in London is slechts zes dagen na afloop van de Tour de France. Op de vraag of Cavendish de drieweekse door Frankrijk gaat uitrijden reageert hij kwiek: “Hè, het is wel dé Tour! Ik ga door tot in Parijs.”![]()
Denk het niet. Eventueel in het echte hooggebergte een keertje maar daar zal toch eerder Rojas, Valverde, Costa of Kiryenka zitten.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:18 schreef Mr_Scofield het volgende:
nee maar toch zal vaak voorin in de etappes zitten...![]()
okee nahhh heb alleen bozic nog erin gezet voor taaramae en vind het wel goed zo.. je kan uren blijven veranderen.. heb er genoeg van haha![]()
taaramae heeft pfeiffer gehad dit jaar dus de vraag of hij 3 weken goed kan zijn..Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews![]()
Ik heb ook een aantal keren lopen sleutelen aan mijn formatie.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:22 schreef Mr_Scofield het volgende:
okee nahhh heb alleen bozic nog erin gezet voor taaramae en vind het wel goed zo.. je kan uren blijven veranderen.. heb er genoeg van haha![]()
![]()
Mijn rijtje:
Sprinters: Cavendish Kittel, Sagan, Duque, Rojas
Tijdrijders: T. Martin, Cancellara
Klassement: Wiggins*, Evans, S. Sanchez, Menchov, Hesjedal, Leipheimer, Valverde
Klimmers: Elmiger, Vanendert, Mollema, Poels
Aanvallers: Gilbert, Hoogerland
*is kopman
Schiet u maar raak
[ Bericht 2% gewijzigd door Sjoerd102 op 27-06-2012 07:02:51 ]Net efkes anges![]()
Hesjedal gaat niet veel uitrichten in het klassement omdat hij al een Giro heeft gereden. Ik denk dat hij een ritje gaat uitkiezen. Misschien kan je die vervangen door bijvoorbeeld een Taaramae, een Rolland of iemand anders.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Mijn rijtje:
Sprinters: Cavendish Kittel, Sagan, Duque, Rojas
Klassement: Wiggins*, Evans, Leipheimer, S. Sanchez, Menchov, Hesjedal, Leipheimer, Valverde
Klimmers: Elmiger, Vanendert, Mollema, Poels
Aanvallers: Gilbert, Hoogerland
*is kopman
Schiet u maar raak![]()
Mijn Team
Klassementsrenners:
B. Wiggins, C. Evans, S. Sanchez, A. Valverde, M. Rogers, A. Vinokoerov, B. Mollema
Klimmers:
T. Martin, J. Vanendert, (B. Wiggins, C. Evans, S. Sanchez, A. Valverde, A. Vinokoerov, B. Mollema)
Sprinters:
M. Cavendish, P. Sagan, M. Kittel, T. Farrar, J.J. Rojas, E.B. Hagen, B. Eisel, O. Freire
Aanvallers:
P. Gilbert, T. van Garderen, (E.B. Hagen)
Tijdrijders:
F. Cancellara, (B. Wiggins, C. Evans, S. Sanchez, A. Valverde, E.B. Hagen, T. Martin, M. Rogers, A. Vinokoerov)
Ik mis nog 1 renner, twijfel tussen een aanvaller en een sprinter
En de kopman moet ik nog kiezen
Mijn idee van het koersverloop
Sprints
Etappe 1, 2, 3?, 4, 5, 6, 12, 13, 15, 18, 20
Aanvalers
Etappe 3, 7, 8, 10, 12?, 14?, 18?
Klimmers
Etappe 10?, 11, 14, 16, 17
Tijdrit
Etappe 0, 9, 19
[ Bericht 2% gewijzigd door crv op 27-06-2012 09:54:42 ]There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷![]()
wanneer is de deadline?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Elke dag tot 1 uur voor de etappequote:There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Ik twijfel nu tussen Kloden en Rogers. Beide als outsider voor het klassement en ze kunnen allebei ook tijdrijden. Van wie verwachten jullie het meest?![]()
Oke, mijn team:
Klassementrenners/klimmers
-Evans -Wiggins -Sanchez S -Froome -Valverde -Hesjedal -Brajkovic -Menchov -Leipheimer -Taaramae -Roland
Sprinters:
-Sagan -Cavendish -Greipel -Rojas -Farrar -Hagen -Eisel -Goss
Tijdrijders:
-Evans, Wiggins, Valverde, Hesjedal, Brajkovic, Menchov, Sanchez LL, Leipheimer, Hagen, Sagan
Ontsnappingen:
Valverde, Hesjedal, Taaramae, Sanchez LL, Hagen
Jongeren:
Taaramae
Sagan is kopman.![]()
Ik zou ze allebei thuis laten. Bij Kloden verwacht ik dat de sleet erop zit en Rogers zal echt geen eigen kansen krijgen met Froome en Wiggins in zijn team. Rogers verwacht ik wel nog in de tijdritten, maar dan nog zou ik een rijder kiezen die kan tijdrijden en een klassement kan en mag rijden: Brajkovic bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:54 schreef JimKro het volgende:
Ik twijfel nu tussen Kloden en Rogers. Beide als outsider voor het klassement en ze kunnen allebei ook tijdrijden. Van wie verwachten jullie het meest?![]()
Heeft er wel een luchtje van, maar ja, zolang niet betrapt is het toch min of meer prima?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:07 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Gewoon dopinggevalletje. Kan niet tijdrijden dus zal geen top 5 rijden.
Wie weet wordt er dit jaar wel vroeg aangevallen op de kleinere bergjes. Waarom ook niet? Dan hoeven de vele tijdritkilometers niet beslissend gaan zijn.![]()
Hehe, klinkt zo bekend.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:22 schreef Mr_Scofield het volgende:
Kloden opzeker. Maar ja, we gaan het zien. Rogers was eerst een fantastisch talent, maar nooit helemaal uitgekomen. Doodzonde. Had potentieël om de Tour te winnen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:54 schreef JimKro het volgende:
Mijn (voorlopige) selectie volgens de type-kwalificering op de site :
Klassement:
Wiggins, Evans, Menchov, S. Sanchez, Valverde
Klimmer:
Wiggins, Froome, Evans, Menchov, S.Sanchez, Scarponi, Martin, Valverde, Poels, Kruijswijk
Tijdrit:
Wiggins, Hagen, Evans, Menchov, S.Sanchez, Cancellara, Martin, Valverde, Westra
Aanvaller:
Hagen, Gilbert, Westra
Sprinter:
Sagan, Hagen, Greipel, Cavendish, Goss, Farrar, Rojas
Kopman: SaganThe more debt, the better![]()
Toprenners: Cavendish, Sagan (gele trui), Wiggins, Kittel, Evans
Klassementrenners: S. Sanchez, Valverde, Basso, Leipheimer, Mollema, Menchov, Hesjedal
Sprinters: Hagen, Farrar, Freire
Klimmers: T. Martin, L. Sanchez, Moncoutié
Tijdrijders: -
Aanvallers: Hoogerland, Chavanel
Twijfel nog om Chavanel eruit te gooien en Cancellara erin te gooien, om bij een eventuele gele trui na de proloog geen punten te laten liggen.![]()
Ik ga me hier maar even in verdiepen.. net relatie verbroken dus kan toch niet slapen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.![]()
Mijn selectie ;
Wiggins - Evans - Froome - Menchov - S. Sanchez - Valverde - Hesjedal - Vanendert - Cobo
Gilbert - L. Sanchez - Freire - Boason Hagen -
Cavendish - Greipel - Sagan - Goss - Farrar - Petacchi - Rojas
Wiggins is de kopman
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Waarom gaat niemand voor gesink?
Hij heeft het toch vest aardig gedaan in Zwitserland? Ook zijn tijdrit was redelijk goed daar
De kans dat hij weer door het ijs zakt met een lul smoes te groot?
hardcoholic![]()
ik geef gesink best kans hoog te eindigen, maar ik zie hem geen punten maken voor mij.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:35 schreef Ferdii het volgende:
Hij heeft het toch vest aardig gedaan in Zwitserland? Ook zijn tijdrit was redelijk goed daar
De kans dat hij weer door het ijs zakt met een lul smoes te groot?
Mollema mag al blij zijn dat ik hem geselcteerd heb
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Mijn selectie:
Sprinters:
Sagan (kopman), Kittel, Cav, Farrar, Goss, Boasson Hagen, Rojas, Renshaw
Klassement:
Wiggins, Evans, Coppel, Danielson, S Sanchez, Valverde, Rolland, Froome, Leipheimer, Kruiswijk (witte trui)
T. Martin
D. Martin![]()
sterkte!quote:Op woensdag 27 juni 2012 03:45 schreef maniack28 het volgende:
Ik ga me hier maar even in verdiepen.. net relatie verbroken dus kan toch niet slapen![]()
Ik had hem best willen nemen, maar ik had al vier sterren in de vorm van Evans, Wiggins, Cavendish en Sagan. De goede klassementsrenners zijn redelijk in overvloed, maar de goede sprinters niet, dus daarom werd Greipel dus mijn laatste ster.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:35 schreef Ferdii het volgende:
De kans dat hij weer door het ijs zakt met een lul smoes te groot?![]()
Is Vino dan misschien nog een beter optie dan kloden of rogers?quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:18 schreef MarnixB het volgende:
[..]
Ik zou ze allebei thuis laten. Bij Kloden verwacht ik dat de sleet erop zit en Rogers zal echt geen eigen kansen krijgen met Froome en Wiggins in zijn team. Rogers verwacht ik wel nog in de tijdritten, maar dan nog zou ik een rijder kiezen die kan tijdrijden en een klassement kan en mag rijden: Brajkovic bijvoorbeeld.![]()
Ik twijfel tussen Froome en Rolland?
Nee, nee. Ik heb meer twijfels. Ik heb nog zes plekken vrij voor de volgende renners; Eisel, Mechov, Leipheimer, Brajkovic, Vande Velde, Froome, Rolland, Danielson en Bozic.
Welke zouden jullie laten afvallen?
[ Bericht 77% gewijzigd door Timez op 27-06-2012 13:36:01 ]poëtisch als Romeo, breng ik Jullie-het![]()
Eisel, Vande Velde en Danielson?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:28 schreef Timez het volgende:
Nee, nee. Ik heb meer twijfels. Ik heb nog zes plekken vrij voor de volgende renners; Eisel, Mechov, Leipheimer, Brajkovic, Vande Velde, Froome, Rolland, Danielson en Bozic.
Welke zouden jullie laten afvallen?![]()
Eisel, Danielson en Bozic?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:28 schreef Timez het volgende:
Welke zouden jullie laten afvallen?![]()
Ik heb gekozen voor 0 Nederlanders en ook geen een uit een Nederlands team, want als die winnen ben ik sowieso tevreden, en als er nu een buitenlander wint (uit mijn selectie) ben ik daar ook happy over.
(wat een strategie, ja ik weet het)
![]()
Jij bent niet de enige die deze strategie toepast. Ik heb ook geen Nederlander in mijn selectie zitten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik heb gekozen voor 0 Nederlanders en ook geen een uit een Nederlands team, want als die winnen ben ik sowieso tevreden, en als er nu een buitenlander wint (uit mijn selectie) ben ik daar ook happy over.
(wat een strategie, ja ik weet het)
![]()
![]()
Wel grappig trouwens dat de username die ik wou doen (Koekoek) al bezet was door iemand die ook aan de Fok poule meedoet...
Volgens mij werkt die site best verrot trouwens want als ik wil bladeren in de subpoule pagina kan ik maar één keer klikken (bijvoorbeeld op volgende 10 of laatste 10), maar daarna reageert de site daar niet meer op.![]()
Ik heb even jullie hulp nodig. We hebben een lijst met verboden renners en mogen er 12 kiezen. Ik heb nu dit als team bij tourploeg:
Juan José Cobo Acebo (Movistar Team)
Tom Danielson (Garmin-Barracuda)
Rui Alberto Faria da Costa (Movistar Team)
Oscar Freire (Team Katusha)
Marcel Kittel (Argos-Shimano)
Denis Mentsjov (Team Katusha)
Vincenzo Nibali (Liquigas-Cannondale)
Mark Renshaw (Rabobank)
Pierre Rolland (Team Europcar)
Peter Sagan (Liquigas-Cannondale)
Jelle Vanendert (Lotto-Belisol)
Nog plek voor 1 dus.
Ik zit te twijfelen tussen:
- Andreas Kloden
- Simon Gerrans
- Daniel Martin
- Thomas Voeckler
- Rein Taarramae
- Sandy Casar
Iemand tips??![]()
Shankie, ik zou in plaats van een van die zes nog een sprinter nemen. Aannemend dat de topsprinters (Cavendish, Petacchi, Greipel, Rojas, Farrar) verboden zijn, zou je Goss, Bozic of Hutarovich kunnen nemen bijvoorbeeld.![]()
Die renners zijn inderdaad verboden op Petacchi na, maar daar ben ik geen fan van. Dan zou Goss het meest logische zijn?![]()
Goss lijkt me een goede keuze.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:53 schreef shankie het volgende:
Die renners zijn inderdaad verboden op Petacchi na, maar daar ben ik geen fan van. Dan zou Goss het meest logische zijn?![]()
![]()
Ik zie ook dat bijna niemand Rui Costa heeft? Verwachten jullie er niet veel van?
Misschien een slim plan om hem te ruilen voor Taarramae, Voeckler, Casar of D. Martin?![]()
Tsja, Rui Costa is een goede renner wel op zich, maar geen absolute topper. Aan de andere kant; Taaramae, Daniel Martin en Voeckler waren alledrie niet fit/geblesseerd in aanloop naar de Tour, en Casar is.. mwah, meer een renner die je 1 dag veel punten oplevert en de rest van de tijd bijna niks. Het is sowieso een beetje een gok, ze kunnen allemaal waardevol zijn voor je team maar net zo goed kunnen ze finaal door het ijs zakken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:57 schreef shankie het volgende:
Ik zie ook dat bijna niemand Rui Costa heeft? Verwachten jullie er niet veel van?
Misschien een slim plan om hem te ruilen voor Taarramae, Voeckler, Casar of D. Martin?![]()
![]()
Daar zit ik dus ook meequote:Op woensdag 27 juni 2012 16:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Tsja, Rui Costa is een goede renner wel op zich, maar geen absolute topper. Aan de andere kant; Taaramae, Daniel Martin en Voeckler waren alledrie niet fit/geblesseerd in aanloop naar de Tour, en Casar is.. mwah, meer een renner die je 1 dag veel punten oplevert en de rest van de tijd bijna niks. Het is sowieso een beetje een gok, ze kunnen allemaal waardevol zijn voor je team maar net zo goed kunnen ze finaal door het ijs zakken.![]()
![]()
Rui Costa zie ik wel een etappe winnen. Zeker met zo weinig aankomsten bergop maar wel veel bergen zullen de klassementsrenners zich vaker koest houden. Tenminste, dat denk ik.![]()
Ik heb Rui Costa er ook in gedaan, ik hoop dat hij z'n vorm van de ronde van Zwitserland niet zomaar kwijt is geraakt.![]()
Iemand die nog een leuke poule weet met 20 of 25 renners en met inlegThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
http://www.immerlootour.com/quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:24 schreef ChesterPerry het volgende:
Iemand die nog een leuke poule weet met 20 of 25 renners en met inlegNever in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Heb Uiteindelijk Elmiger vervangen voor Taaramaequote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hesjedal gaat niet veel uitrichten in het klassement omdat hij al een Giro heeft gereden. Ik denk dat hij een ritje gaat uitkiezen. Misschien kan je die vervangen door bijvoorbeeld een Taaramae, een Rolland of iemand anders.
Edit: Duque doet helaas niet mee, dan Goss maar in het team.
[ Bericht 4% gewijzigd door Sjoerd102 op 27-06-2012 22:33:12 ]Net efkes anges![]()
Iedereen loopt weg met Taaremae (enigzins tercht) maar wat about van Garderen ?
Gaat die de verwachtingen waarmaken?There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Van Garderen komt zeker weten in aanmerking voor het jongerenklassement, maar veel volgers denken dat hij moet werken voor Evans zodat hij niet echt kan meestrijden voor het jongerenklassement.quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:28 schreef crv het volgende:
Iedereen loopt weg met Taaremae (enigzins tercht) maar wat about van Garderen ?![]()
Tja zit wat in en Taaramae heeft bij Cofi natturlijk meer vrijheidquote:Op woensdag 27 juni 2012 22:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Van Garderen komt zeker weten in aanmerking voor het jongerenklassement, maar veel volgers denken dat hij moet werken voor Evans zodat hij niet echt kan meestrijden voor het jongerenklassement.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Ook maar ingevuld, ook al heb ik er de ballen verstand van
Ik presenteer u: VH's dark horse ensemble:
Klassement: Hesjedal, Nibali, Gesink, Menchov, Valverde
Klimmer: Martin, Nibali, Gesink, Menchov, Valverde, Roche, Gerrans
Aanvaller: Roche, Gerrans, Hesjedal, Voeckler, Vansummeren, Gilbert, Freire, Nicki Sorensen, Westra, Dumoulin
Tijdrijder: Martin, Cancellara, Westra, Valverde
Sprinter: Cavendish, Greipel, Bozic, Farrar, Freire, Dumoulin![]()
![]()
Ik doe ook mee met een poule, en daar werkt het iets anders.
Ik moet per categorie renners kiezen:
2x klassement (+1 reserve)
2x sprinters (+2 reserve)
1x tijdrit (+2 reserve)
2x berggeiten (+2 reserve)
1x hollander (+2 reserve)
3x rittenkaper (+3 reserve)
Dit maakt het natuurlijk een stuk lastiger om te kiezen.
Waarmee denken jullie dat ik een stukje zekerheid inbouw, en gegarandeerd punten mee ga scoren?![]()
Ik heb nu nog 1 plaats over voor een aanvaller die in de bergen wat kan doen. Wie kunnen jullie me aanraden? Ik dacht zelf aan één van deze opties: Vanendert, Kruiswijk, Gerrans, Rui Costa, LL Sanchez, Casar, Moncoutie, Chavanel.![]()
Daniel Martin. Maar uit jouw lijstje zou ik Kruijswijk kiezen. Mogelijk nog extra punten voor de witte trui.quote:Ik heb nu nog 1 plaats over voor een aanvaller die in de bergen wat kan doen. Wie kunnen jullie me aanraden? Ik dacht zelf aan één van deze opties: Vanendert, Kruiswijk, Gerrans, Rui Costa, LL Sanchez, Casar, Moncoutie, Chavanel.![]()
www.scorito.com/tour2012/tdf-spannende-strijd
Probeer het bij deze ook eens. Is ongeveer hetzelfde als die van de telegraaf. Spreid je winstkansen:p.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
In de categorie Hollander mogen alleen Hollanders meedoen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:39 schreef Protax het volgende:
Ik doe ook mee met een poule, en daar werkt het iets anders.
Ik moet per categorie renners kiezen:
2x klassement (+1 reserve)
2x sprinters (+2 reserve)
1x tijdrit (+2 reserve)
2x berggeiten (+2 reserve)
1x hollander (+2 reserve)
3x rittenkaper (+3 reserve)
Dit maakt het natuurlijk een stuk lastiger om te kiezen.
Waarmee denken jullie dat ik een stukje zekerheid inbouw, en gegarandeerd punten mee ga scoren?
Hmm wordt de spoeling dun:
Alleen Mol en Langeveld zijn Hollanders.
Mijn team:
T. Martin, Wiggins, Cavendish, Kittel, Evans, Cancellara
S. Sanchez, Sagan, Poels, Goss, Rojas, Valverde
Farrar, Gilbert, Menchov, Taaramae, Vanendert, Leipheimer
Hoogerland, Mollema.
Twijfel nog om wat renners te wisselen voor evt wat aanvaller.
Maar wie of wat geen idee.
[ Bericht 4% gewijzigd door Sjoerd102 op 28-06-2012 19:43:09 ]Net efkes anges![]()
Mijn selectie:
Basso
Petacchi
Gesink
Valverde
Cobo
Gilbert
Kloden
Menchov
Cavendish
Nibali
T Martin
P Sagan
Vinokourov
Zabriskie
Farrar
Hagen
Brajkovic
Hesjedal
Evans
Leipheimer
Team voor de proloog:
Kloden
Menchov
Valverde
T Martin
Zabriskie
Hagen
Brajkovic
Leipheimer
Evans
Als er op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag.![]()
wat vullen jullie in met etappe 1? heuveltje op finish is lastig in te schattenof vol op de sprint, of klassementsrijders die niet direct al seconden willen verliezen, of mix van sprinters en klassement
mijn team, twijfel nog of ik pettachi toch moet meenemen ipv bv freire.
top renners:
Evans, cavendish, wiggins, kittel, sagan.
klassement:
menchov, leipheimer, kloden, hesjedal
Klimmer:
mollema, LL sanchez, froome
Sprint:
goss, farrar, rojas, freire, bozic,
tijdrijders:
cencellara
[ Bericht 4% gewijzigd door Ferdii op 28-06-2012 23:24:00 ]hardcoholic![]()
Ik moet nog goed naar het profiel kijken van de eerste etappe, maar mijn gevoel zegt me dat ook klimmers met een punch iets te zoeken hebben op deze aankomst. Als ik nu moet kiezen dan zou ik gaan voor een mix van sprinters met inhoud (types als Goss of Rojas) en klassementsrenners zoals Evans.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:16 schreef Ferdii het volgende:
wat vullen jullie in met etappe 1? heuveltje op finish is lastig in te schattenof vol op de sprint, of klassementsrijders die niet direct al seconden willen verliezen, of mix van sprinters en klassement
![]()
het ius idd een punch etappe, alleen denk ik dat hij te vroeg ligt voor klassements renners als evans om er echt voor te gaandaarom twijfel ik
hardcoholic![]()
Weet iemand nog een goede tijdrijder die ook mee kan doen in het klassement? Ik heb al evans, wiggins, menchov, valverde en s. sanchez. Ik dacht zelf aan renners als leipheimer, brajkovic, kloden, rogers, vino, l. sanchez en vande velde. Wie van hun denken jullie dat het beste klassement gaat rijden? En hoe zit het eigenlijk met de tijdrit van danielson? Vorig jaar volgens mij 11e in de tijdrit.![]()
Nu is het wielrennen dat ik volg voor 95% de Tour, en houd me dan voornamelijk bezig met statistieken en mijn ervaringen uit de vorige Tour om een selectie samen te stellen. Daarom ben ik benieuwd naar het volgende:
Waarop baseren mensen hun keus voor Kittel? Vergeleken met de andere grote sprinters heeft hij niet veel gewonnen dit jaar.![]()
Ik zie vrij weinig over Farrar......issie niet zo goed dit jaar?
Zie 'm anders nog wel voor Groen gaan, Cav heeft gezegd dat dat zijn doel in ieder geval niet is.....![]()
Ik zou Froome doen, maar waarom? omdat de meeste op de fora positief over hem zijn #lol haha ik volg ook alleen de tour qua wielrennen
maar volgens mij heb rogers zijn tijd al wel gehad toch? nooit echt top geweest![]()
Er zijn alleen echt idioot veel tijdrit kilometers dit jaar, dus een klimmer zoals Froome gaat in mijn ogen alleen maar helpen waar kan voor Wiggins, en dan niet zelf een klassement hooghouden. Rogers heeft daar dan iets meer kans op. Maar misschien switch ik toch naar Brajkovic.![]()
En 2e in de vuelta in een tijdrit over meer dan 50 km. Sneller dan specialist Wiggins..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:36 schreef Grumpey het volgende:
Er zijn alleen echt idioot veel tijdrit kilometers dit jaar, dus een klimmer zoals Froome gaat in mijn ogen alleen maar helpen waar kan voor Wiggins, en dan niet zelf een klassement hooghouden. Rogers heeft daar dan iets meer kans op. Maar misschien switch ik toch naar Brajkovic.![]()
De beschrijvingen in de tourpoule kloppen niet altijd. Dan Martin staat bijv. aangegeven als knecht, zie 'm meer als aanvaller/klimmer.![]()
Voor mijn tourploeg poule heb ik nu deze 12 renners. Zal ik er nog een sprinter uithalen voor Menchov? Cancellara is ook lastig. Hij kan zomaar een paar dagen in het geel rijden, maar voorderest heb je er niets aan...
Edvald Boasson Hagen (Team Sky)
Jurgen van den Broeck (Lotto-Belisol)
Fabian Cancellara (RadioShack-Nissan-Trek)
Mark Cavendish (Team Sky)
Cadel Evans (BMC Racing Team)
Matthew Goss (Orica-GreenEDGE)
André Greipel (Lotto-Belisol)
Vincenzo Nibali (Liquigas-Cannondale)
José Joaquin Rojas Gil (Movistar Team)
Peter Sagan (Liquigas-Cannondale)
Samuel Sanchez (Euskaltel-Euskadi)
Bradley Wiggins (Team Sky)![]()
BSH vind ik ook lastig om wel/niet te kiezen. Vorig jaar natuurlijk geweldig gedaan, maar dit jaar zal ie ook wel moeten werken voor Cav. Op de lastige aankomsten lijkt Sagan me sterker.![]()
Hagen ook vooral meegenomen omdat ik nog een beetje een aanvaller mistte. Maar hij kan ook helemaal geen punten pakken..![]()
Verwacht EBH wel een goede klassering in de sprints heuvelop, proloog/tijdritten en gaat wel in de aanval in heuvelachtige etappes.![]()
En wellicht Valverde? Die is toch ook vaak wel goed op dat soort aankomsten.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik moet nog goed naar het profiel kijken van de eerste etappe, maar mijn gevoel zegt me dat ook klimmers met een punch iets te zoeken hebben op deze aankomst. Als ik nu moet kiezen dan zou ik gaan voor een mix van sprinters met inhoud (types als Goss of Rojas) en klassementsrenners zoals Evans.![]()
Dat is inderdaad een van de kandidaten die een klassementsrenner is.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:21 schreef JC14 het volgende:
En wellicht Valverde? Die is toch ook vaak wel goed op dat soort aankomsten.![]()
Rojas + Gossquote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:25 schreef Paul-89 het volgende:
Ik moet er uit deze 4 nog 2 kiezen : Farrar, Rojas, Bozic, Goss.
Advies is altijd welkom.
Bozic is niet snel genoeg en van Farrar is het hele jaar al uit vorm. Bovendien komen Rojas en Goss beiden nog wel een heuvel over en zijn ze kandidaten voor groen.![]()
Zit zelf nog te denken aan Farrar. Maar ik weet niet of die top gaan zijn. Ik verwacht dat veel mensen wel voor Farrar gaan dus ga ik liever voor Bozic.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:25 schreef Paul-89 het volgende:
Ik moet er uit deze 4 nog 2 kiezen : Farrar, Rojas, Bozic, Goss.
Advies is altijd welkom.![]()
Ah kijk zulke renners zocht ik, ik zag bij het etappeschema dat er enkele keren licht bergop gesprint gaat worden, dus dan zijn die wel handig ja.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:26 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Rojas + Goss
Bozic is niet snel genoeg en van Farrar is het hele jaar al uit vorm. Bovendien komen Rojas en Goss beiden nog wel een heuvel over en zijn ze kandidaten voor groen.![]()
![]()
Als hij niet meesprint op het vlakke zal hij weinig punten pakken denk ik.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:31 schreef Paul-89 het volgende:
Verwachten de kenners iets van Julien Simon ? Of komt die nog wat te kort tussen de grote jongens ?![]()
wie heeft een betere proloog denken jullie?
evans, danielson, menchov of vanendert
mag er nog 2 kiezen![]()
Uit deze 4 Evans en Danielson. Menchov is meer iemand van de lange tijdritten. Danielson ook maar zie ik iets korter eindigen dan Menchov. Vanendert niet echt een tijdrijder. Alleen Evans met serieuze kans top 10.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:57 schreef Mr_Scofield het volgende:
wie heeft een betere proloog denken jullie?
evans, danielson, menchov of vanendert
mag er nog 2 kiezen![]()
Toppers:
Wiggins - Sagan - Evans - Cavendish - Kittel
Spinters:
Sagan - Cavendish - Kittel - Goss - Renshaw - Petacchi - Hagen - Farrar - Rojas
Aanvallers:
Vinoekerov - Sanchez LL - Hagen
Klassementsrenners:
Wiggins - Evans - Valverde - Basso - S. Sanchez - LL Sanchez - Klöden - Vinoekerov - Martin
Klimmers:
Wiggins - Evans - Valverde - Rolland - Basso - S. Sanchez - LL Sanchez - Klöden - Vinoekerov - Martin
Tijdrijders:
Cancellara - Wiggins - Evans - Valverde - S. Sanchez - Klöden - Vinoekerov - Hagen - Martin - Sagan
Veel bergop sprinten dus daarvoor Rojas, Hagen, Valverde. En ik verwacht meer van Klöden dan van Leipheimer.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Kloptquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:23 schreef iwz het volgende:
Schijnt dat Cancellara de laatste tijdrit niet meerijdt (vanwege tijdrit OS)There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Klassement: Wiggins, Nibali, Evans, Sánchez, Menchov, Klöden
Klimmen: Wiggins, Nibali, Evans, Sánchez, Rolland, T Martin, Froome, Sanchez, Kruijswijk, Taaramae, Menchov, Klöden
Tijdrijden: Wiggins, Evans, Sánchez, T Martin, Sanchez, Hagen, Menchov, Klöden
Sprinten: Sagan, Cavendish, Goss, Freire, Hagen, Rojas, Renshaw, Farrar
Aanvallen: Sanchez, Taaramae, Freire, Hagen![]()
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Is er een FOK!-subpoule en zo ja, wat is dan de naam en code?![]()
![]()
Dit zijn de 20 die het moeten gaan doen, ingedeeld naar hun eerste eigenschap volgens de Telesport-site:
Klassement: Evans, Wiggins, S.Sánchez, Basso
Sprinter: Cavendish, Goss, Sagan, Rojas, Dumoulin, Kittel, Renshaw
Klimmer: Valverde, Rolland, L.L.Sanchez, Martin, Froome, C.A.Sorensen, Vanendert
Aanvaller: Gilbert
Tijdrijder: HagenDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
kunnen we wat van ons hummeltje verwachten
heb me ook ingeschreven onder de naam "remco". wat een prutnaam
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded![]()
Subpoule: FokForumquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:23 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het plaatje doet het niet, kan je het niet gewoon typen?
Wachtwoord: tour2012![]()
Ik heb mijn team aangepast, Dit is de definitieve versie
Klassementsrenners:
B. Wiggins, C. Evans, S. Sanchez, A. Valverde, A. Vinokoerov, C. Horner, J. Brajkovic, D. Menchov
Klimmers:
T. Martin, (B. Wiggins, C. Evans, S. Sanchez, A. Valverde, A. Vinokoerov, C. Horner, J. Brajkovic, D. Menchov)
Sprinters:
M. Cavendish, P. Sagan, M. Kittel, T. Farrar, J.J. Rojas, E.B. Hagen, O. Freire,
Aanvallers:
P. Gilbert, T. van Garderen, J. Hoogerland, (E.B. Hagen, O. Freire)
Tijdrijders:
F. Cancellara, (B. Wiggins, C. Evans, S. Sanchez, A. Valverde, E.B. Hagen, T. Martin, A. Vinokoerov, C. Horner, J. Brajkovic, D. Menchov)There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Vandaag toch maar besloten om met mn studiegroep een subpoule op te richten. Omdat iedereen ongeveer dezelfde keuze had, hebben we besloten om de teams willekeurig samen te stellen door alle namen per categorie in de hoge hoed te gooien. (twee toppers, drie klassement, drie sprinters, vier klimmers, drie tijdrijders, vier aanvallers en een Nederlander naar keuze muv een topper (Gesink dus))
Mijn team is dankzij het lot als volgt:
Toppers:
Kittel, Gesink
Klassementsrenners:
Horner, Vande Velde, S. Sanchez
Sprinters:
Renshaw, Greipel, Gallopin (Gelukje met Greipel, nog een extra topper)
Klimmers:
Basso, Martin, Bouet, Porte
Tijdrijders:
Devenyns, Larsson, Klöden
Aanvallers:
N. Sorensen, Pérez, Di Grégorio, Txurruka
Eigen keuze
Kruijswijk
Zit alleen nog te dubben over mn kopman. Ik heb nu Vande Velde, maar ik weet niet of dat veel uit gaat halen. Iemand een advies?
Ik schrijf mij ook wel in voor de FOK! poule. Ben benieuwd of het lot mij ver brengt, maar ik bang dat ik dan in ieder geval Cavendish en/of Wiggins had moeten hebben..![]()
Farrar erin en een pure aanvaller weg. Bij nader inzien had ik daar sowieso te veel van (een paar zijn nog "multifunctioneel" , en die anderen zullen waarschijnlijk niet meer dan 1 klapper voor je maken als je geluk hebt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:40 schreef RemcoW23 het volgende:
Team:
Toprenners (5):
Cavendish, Evans, Sagan (Kopman), Wiggins, Van den Broeck
Klassementsrenners (7):
Basso, Hesjedal, S. Sanchez, Valverde, (Evans, Wiggins, Van den Broek)
Klimmers (9):
Ruijgh, Martin, Vanendert, Taaramae (Van den Broeck, Basso, S. Sanchez, Wiggins, Valverde)
Sprinters (6):
Bozic, Rojas, Hagen, Farrar (Cavendish & Sagan)
Aanvallers (7):
Casar, Roy, Pineau, Hoogerland (Hagen, Van den Broeck, Taaramae, Hesjedal)
Tijdrijders (6):
(Hagen, Wiggins, Evans, Martin, Valverde, S. Sanchez)
Namen schuin zijn eerder in een andere categorie genoemd. Hmm weinig sprinters eigenlijk, misschien Farrar er nog in voor een klimmer. Aanvallers als "verrassingen" gewoon voor de Franse renners gegaan.
Ik twijfel nog om Taaramae eruit te halen voor een sprinter. Vind de verhoudingen nog niet helemaal jofel.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic![]()
Dit is mijn definitieve selectie na een kleine aanpassing:
Klassement:
Wiggins, Evans, Coppel, Valverde, S Sanchez, Froome, Leipheimer, Rolland, Danielson, Kruijswijk (witte trui)
Sprinters:
Sagan (kopman), Cav, Kittel, Gallopin, Goss, Renshaw, E.B. Hagen, Rojas
Tijdrit:
T. Martin
Aanval/klimmen:
D. Martin
[ Bericht 75% gewijzigd door iwz op 30-06-2012 07:49:51 (Niet compleet) ]![]()
ben blij dat het nu eindelijk gaat beginnen, kan ik mijn team ook niet meer aanpassen haha wordt er helemaal gek van nu![]()
Klassement: Wiggins, Evans, Menchov, Sanchez, Froome, Danielson, Valverde, Leipheimer en Kruijswijk.
Sprinters: Sagan (Kopman), Cavendish, Kittel, Farrar, Rojas, Hagen, Goss en Gallopin.
Tijdrijders: T. Martin, Cancellara en Chavanel (ook aanvaller)![]()
Sprinters: Cavendish, Sagan, Kittel, Farrar, Goss, Hagen, Rojas.
Vrijbuiters: Hoogerland, Voeckler
Klassementsrenners: Wiggins (c), Vd Broeck, Valverde, Menchov, Leipheimer, Brajkovic, S. Sanchez, Velits
Klimmer: Cobo![]()
Brajko komt in de bergen vaak veel te kort, maar dit jaar gaat het meer over het tijdrijden en het klimwerk eindigt geregeld in een afdaling, wellicht toch meer kans voor hem dit jaar.. daarintegen is Taaramaë een stuk jonger; nog steeds een talent. Is zijn klimwerk erg wisselvallig maar beschikt hij ook over een goede tijdrit. Echt lastig deze.. misschien toch maar Taaramae dan? Aangezien Vino ook bij Brajko in het team zit.![]()
Zo, net ingevuld. Ruim een uur voor de start. Eerste plaats kan me eigenlijk bijna niet meer ontgaan !
Heb gelijk de etappe van morgen ook maar ingevuld.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Ah, de anderen doen dus voor spek en bonen mee?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:53 schreef Pedroso het volgende:
Zo, net ingevuld. Ruim een uur voor de start. Eerste plaats kan me eigenlijk bijna niet meer ontgaan !
Heb gelijk de etappe van morgen ook maar ingevuld.![]()
![]()
2e prijs is ook mooi !quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:55 schreef JC14 het volgende:
[..]
Ah, de anderen doen dus voor spek en bonen mee?Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Pff altijd lastig, ben zo iemand die tot het laatste moment namen blijft wegstrepen en aanvullen. Ben dan maar tot de volgende selectie gekomen:
Toppers: Wiggins (kopman), Evans, Gesink (had eerst VDB, maar nationalisme in me vierde hoogtij, zal vast weer kut aflopen), Sagan en Cavendish.
De rest: S. Sanchez, Valverde, Klöden, Menchov, Brajkovic, Danielson, Farrar, Hagen, Goss, Renshaw, Rojas, Gallopin, T. Martin, Taaramae, Hoogerland![]()
Hartelijk dank!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:24 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Subpoule: FokForum
Wachtwoord: tour2012![]()
![]()
bah, doe dit jaar niet mee, was te laat met alles invullenWeg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.![]()
Denk dat iedereen bij de toppers wel Wiggins, Evans, Sagan en Cavendish heeft (alhoewel de Cavendish van dit jaar wat minder gefocust is op de Tour).
In mijn geval heb ik Nibali als nr. 5 aangezien ik bv Gesink en VDB moeilijk een etappe zie winnen en ik Nibali korter in etappe's zie rijden dan bovengenoemde 2 renners.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Evans lijkt een 'zekerheidje', maar Van den Broeck reed vorig jaar al zéér sterk. Je keuze zou nog wel eens verdomd goed kunnen uitpakken.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:19 schreef Yoerr het volgende:
Ik heb geen Evans. ik heb vd Broeck en Kittel
Van den Broeck heeft gisteren verteld dat wanneer hij kans ziet om aan te aanvallen dat zéker ook gaat doen.
En Jurgen gaat wel woord houden. Zie in hem een énorme concurrent voor al de andere favorieten.![]()
Ik ben benieuwd naar de vorm van Evans, mits in vorm kan hij ook punten halen in etappes zoals morgen en in tijdritten. Dat geldt denk ik ook voor Van den Broeck. Ik kan het toch niet meer veranderen, 13:00 was mijn team definitief.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Ja vd Broeck had een goede tijdrit in de jeugd maar heeft daar veel voor gelaten om zich meer te focussen op het klimmen en zo completer te worden, zijn tijdritten zijn hedendaags niet meer je van het.
Ja Vd Broeck reed vorig jaar heeel sterk, ik had echt het gevoel was hij niet gevallen en afgestapt dat hij vorig jaar de tour gewonnen zou hebben. Maar dat kun je natuurlijk nooit weten, dit jaar een heel andere tour maar toch maar het voordeel van de twijfel gegeven.![]()
Zo, niks meer wijzigen nu.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die doorslaat met het selecteren van renners, ik heb gisteren nog hele tijd kaartjes lopen kijken etc. Zelfs in Excel al die namen ingevoerd en zo`n sheet gemaakt om de puntjes direct bij te kunnen houden.
Manager spellen zijn niet aan mij besteed, ik ben daar net iets te enthousiast in.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic![]()
ik heb op het laatst cavendish eruit geflikkerd voor van de Broeck
dus Cav zal wel scoren dan
Ik ben weer zo'n prutser die per ongeluk maar 8 renners heeft geselecteerd voor de etappe vandaag.
“I don't hate people. I just feel better when they aren't around.”![]()
VDB mag in tijdritten blij zijn als ie in de top 20 rijdt. Evans doet mee voor de overwinning. Ook in etappes als die van morgen zal VDB er wel bij zijn maar ergens tussen plek 5 en 15 eindigen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:30 schreef Felagund het volgende:
Ik ben benieuwd naar de vorm van Evans, mits in vorm kan hij ook punten halen in etappes zoals morgen en in tijdritten. Dat geldt denk ik ook voor Van den Broeck. Ik kan het toch niet meer veranderen, 13:00 was mijn team definitief.
Evans in goede doen kan top 3 rijden in dat soort etappes.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Niet zo bijster, had Wiggins (2, wel als kopman), EBH (5), Menchov (8), Evans (13) en Klöden (19). Fail voor mij waren Sagan, Brajkovic, Farrar en Martin.![]()
Daar gooi je hoge ogen mee denk na de eerste dag.quote:Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
1,2,3,5,9,13.
Volgens mij heb ik mezelf een beetje in de wielen gesneden door de nummer 4 eergisteren helemaal uit mijn team gegooid te hebben, en 11 en 15 had ik niet opgesteld voor deze etappe.![]()
Nee, ik heb het F5'en maar opgegeven
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ja Chavanel heb ik, Van Garderen had ik, maar toen liep ik te denken dat dat hele team draait om Evans te laten winnen en dat Van Garderen in dienst van Evans zou moeten koersen. Dus toen heb ik hem eruit gegooid.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:24 schreef Zhero het volgende:
In de vingers gesneden. Wel chill dat je Van Garderen hebt., Chavanel dus
.
Misschien niet zo heel goed over nagedacht dat hij in zo'n proloog alsnog goed zou kunnen scoren. En in de rest van de ronde ook, maar dat is koffiedik kijken, en ik ben niet echt een expert![]()
![]()
1, 2, 5, 8, 13, 19 hier
Froome (11) blijkbaar niet opgesteld
Grootste fail ook hier Sagan als kopman invullenHad goede hoop dat hij deze + morgen gaat pakken en dan aantal dagen in geel kon rijden
hardcoholic![]()
Ik snap echt niks van die puntentelling. Stel ik denk dat Cancellara morgen niet goed gaat rijden. Dan moet ik hem gewoon niet bij m'n 9 renners selecteren toch, ookal heeft ie nu de gele trui?![]()
Zijn niet echt snel met de ranglijsten. Zo moeilijk kan dat toch niet, moet bij wijze van spreken een seconde na de etappe al beschikbaar kunnen zijn.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Je krijgt punten voor de gene die je geselecteerd hebt voor de etappe die na afloop van de etappe bijvoorbeeld de gele trui draagt. ik heb trouwens 133 punten, was het dubbele voor de kopman vergeten.![]()
Hij heeft waarschijnlijk nog wel de gele trui na deze etappe dus dat zijn weer extra punten.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:17 schreef --3S-- het volgende:
Ik snap echt niks van die puntentelling. Stel ik denk dat Cancellara morgen niet goed gaat rijden. Dan moet ik hem gewoon niet bij m'n 9 renners selecteren toch, ookal heeft ie nu de gele trui?
Weet alleen niet precies of je die punten sowieso hebt als je 'm bij je 20 renners hebt staan of dat je die extra punten alleen krijgt als je 'm bij je 9 renners van die etappe hebt staan.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Mis 32 punten doordat ik dacht dat Menchov, Froome en Velits niet zouden kunnen knallen op zo'n kort stukje en meer voor de langere tijdritten waren. Sagan en Farrar vielen me zwaar tegen.![]()
113 punten heb ik volgens mij. Zal wel ergens in de middenmoot zijn dus iets van 40.000st. plek.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Gaan we nog de kans krijgen om een team op te stellen voor morgen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dan kan sowieso al hoor? Gewoon bij etappe-selectie op volgende klikken. Je kunt voor alle etappes al een team opstellen![]()
![]()
Tsja, zat ook al te denken....quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:00 schreef Mani89 het volgende:
Gaan we nog de kans krijgen om een team op te stellen voor morgen?![]()
Alleen als je 'm selecteert voor die etappe. Dus met andere woorden: de gele truidrager selecteren is een zekerheidje voor punten (als ie morgenavond geel nog heeft).quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Weet alleen niet precies of je die punten sowieso hebt als je 'm bij je 20 renners hebt staan of dat je die extra punten alleen krijgt als je 'm bij je 9 renners van die etappe hebt staan.![]()
Ah bedankt.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:05 schreef Zhero het volgende:
Dan kan sowieso al hoor? Gewoon bij etappe-selectie op volgende klikken. Je kunt voor alle etappes al een team opstellenReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dit is wel echt heel amateuristisch zeg dit moet met ingang na een half uur na de wedstrijd al on-line staan. Daar moeten ze een programma (database) voor hebben waar ze de top 20 etc invullen en alles automatisch per speler doorberekend wordt.![]()
Slechte dag, weinig punten. Maarja, proloogje heb ik mijn team ook totaan niet op ingesteld.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic![]()
Bar en Boos![]()
1,2,5,13There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Hoop dat met de Kerst de einduitslag bekend is.
Zal de Telegraaf aan het kijken zijn hoe ze de tussenstand kunnen manipuleren ?
[ Bericht 1% gewijzigd door Pedroso op 01-07-2012 07:49:19 ]Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Kan iemand Raymond Kerckhofs tweeten dat de Tour al begonnen is.
Maar vandaag toch niet goed gepresteerd, zoveel maakt het dus niet uit voor mij.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Morgen ? dat zou wel heel triest zijn, ik mag toch hopen dat ze vandaag nog voor de start updatenquote:Op zondag 1 juli 2012 00:14 schreef Zhero het volgende:
Nou, ik zie het morgen wel verschijnen die tussenstand dan.
Telegraaf faalt hopeloos. De uitslagen en klassementen hadden maximaal anderhalf uur na de proloog bekend moeten zijn.![]()
is wel erg triest dit
Misschien is er een bug, weten jullie veel, bij het EK-poultje werd het gewoon bijna live bijgewerkt dus ik kan me niet voorstellen dat deze poule daar nu zo veel lang over gaat doen.![]()
Volgens mij stonden er een half uur geleden toen ik keek wel punten...
Nu niet meer idd.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Dat was perfect idd.quote:Op zondag 1 juli 2012 00:26 schreef DeParo het volgende:
bij het EK-poultje werd het gewoon bijna live bijgewerkt
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ook wel een beetje amateuristisch dat er zelfs nog geen prijzen bekend zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Ik heb Gilbert in mijn teamselectie. Maar twijfel of ik hem morgen opstel.
Wil dat eigenlijk wel doen, maar Gilbert heeft al gezegd dat mensen opzeker niéts van hem hoeven te verwachten.
Gilbert is wel iemand die zoiets niet zomaar zegt, maar zouden jullie hem wel opstellen?![]()
Sowieso wel, heb na vandaag wel spijt dat ik 'm niet in mijn team heb, had zijn vorm toch lager ingeschat. Gezien zijn proloog vandaag zou ik 'm zeker meenemen voor morgen.![]()
Vandaag presteerde hij idd uitstekend. Zal hem opnemen en hopelijk kan hij een leuke aanval plaatsen welke hem de overwinning geeft.quote:Op zondag 1 juli 2012 00:41 schreef Zhero het volgende:
Sowieso wel, heb na vandaag wel spijt dat ik 'm niet in mijn team heb, had zijn vorm toch lager ingeschat. Gezien zijn proloog vandaag zou ik 'm zeker meenemen voor morgen.![]()
Als er 1 dag is waar je Gilbert zeker wél op moet stellen dan is het morgen wel.quote:Op zondag 1 juli 2012 00:40 schreef JC14 het volgende:
Ik heb Gilbert in mijn teamselectie. Maar twijfel of ik hem morgen opstel.
Wil dat eigenlijk wel doen, maar Gilbert heeft al gezegd dat mensen opzeker niéts van hem hoeven te verwachten.
Gilbert is wel iemand die zoiets niet zomaar zegt, maar zouden jullie hem wel opstellen?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Idd, kunnen goed de boel achter de schermen aan het testen zijn omdat er iets niet lekker loopt. Script dat maar even 1,2,3. Die zijn echt niet zonder reden zo laat.quote:Op zondag 1 juli 2012 00:26 schreef DeParo het volgende:
Misschien is er een bug, weten jullie veel, bij het EK-poultje werd het gewoon bijna live bijgewerkt dus ik kan me niet voorstellen dat deze poule daar nu zo veel lang over gaat doen.
Misschien gaan ze pas in de nacht goed doortesten omdat het dan wat rustiger is.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic![]()
Ja ok, dat weet ik ook, maar aangezien hijzélf zo énorm twijfelde aan zijn vorm ( vlak voordat de Tour was begonnen nog ) dacht ik dat het wellicht verstandig zou zijn om hem een keertje erbuiten te laten.quote:Op zondag 1 juli 2012 00:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als er 1 dag is waar je Gilbert zeker wél op moet stellen dan is het morgen wel.
Maar idd, als hij morgen net zulke goede benen heeft als in de proloog, kan het wel eens een mooi slot worden van de Tourdag.![]()
zo, na een avondje F5'en zijn dan eindelijk toch nog de 1e punten verwerkt. FOK-subpoule op 3e plaats![]()
Das niet slecht van de 2800 subpoules. Zal kijken of mijn renners een steentje bij kunnen dragen. 60 punten was een beetje lame voor de proloogquote:Op zondag 1 juli 2012 01:50 schreef mikerw het volgende:
zo, na een avondje F5'en zijn dan eindelijk toch nog de 1e punten verwerkt. FOK-subpoule op 3e plaats
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic![]()
Toch nog 138 punten, meer dan ik dacht. Koplopers 198 punten.
Sta nu op plek 5029 (van de ca. 82000) terwijl ik eigenlijk maar een matige tot redelijke score behaald heb in de proloog.
[ Bericht 51% gewijzigd door Pedroso op 01-07-2012 08:00:52 ]Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
128 ptsA command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.![]()
Vandaag hoop ik dat Hagen en of de rest van de sprinters wat laat zien . Cancellara opgesteld ivm de puntjes voor de gele trui .A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.![]()
Gisteren nog even in Luik wezen kijken , damn wat gingen Wingens en Cancellara hard , Martin ook overigens...maar goed..
133 punten bleh...achja , hopen op meer geluk voor vandaag
- Djehoetie / Jehuty -![]()
167 punten, 2de plaats in de subpoule en 266ste overall. Denk vooral door mijn dark horse van Garderen, lekker begin in ieder geval.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
107, maja had cancellara dan ook niet geselecteerd. Hoop dat hij geen punten meer haalt voor de rest...
![]()
Owowow Waarom heb ik Basso ook alweer genomen.. Vlaag van verstandsverbijstering,"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"![]()
Kut telegraaf.
Al heel de nacht en ochtend ligt hun server eruit, in ieder geval die van de tourpoule.. dus heb mijn team niet kunnen aanpassen.
Haat aan telegraaf.![]()
Hij deed bij mij het einde van de morgen wel, maar toen was de deadline al verstreken. Gelukkig had ik mijn team gisteren al ingevuld. Bij de proloog had ik 92 punten, hopelijk vandaag meer.Altijd na 301 posts.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:24 schreef Yoerr het volgende:
@ Waarom sluit dit topic over 5 posts? #Ik snap het nietYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ja ik had hem ook al ingevuld maar moest nog het een en ander veranderen en overdenken, maar daar krijg je bij de televaag geen kans voor...![]()
![]()
96 punten
Sorry, mind closed until further notice🍷
Forum Opties Forumhop: Hop naar: