Ja ontpillen kan wel even duren idd. Ik ben al een keer bij de huisarts geweest ivm dat aanhoudende bruinverlies maar m'n baarmoedermond zag er gewoon rustig uit gelukkig. Ze heeft nog getest op een bacteriële infectie maar dat was ook allemaal goed dus ik ga gewoon afwachten. Ik gebruik ovulatietestjes en ik temperatuur om toch maar te proberen enig inzicht te krijgen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:51 schreef winka het volgende:
Mag mijn nod op 21 juni![]()
@Lot: nou ja het is toch irritant dat je moet wachten op een cyclus met eisprong als je het liefst meteen aan de bak wilt! Maar ja ontpillen kan toch een jaar duren? Of ga je eerder aan de bel trekken?
Ja, die vergat ik dus nog, een hele dikkequote:
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:10 schreef Fieder het volgende:
Euhhh Lot kun jij mijn gedachten lezen?Ben net aan t typen...
Ik hield het dus nietmaarrrrrrrrrrr
ik ben weer zwanger!!
Zit hier met hartkloppingen op de bank, ben blij/ bang/ verdrietig alles tegelijk. Willen jullie hard duimen voor een plakkerd deze keer?
Ik krijg de foto niet zichtbaar in mn bericht...
Ohh Fieder wat fantastisch meid!! Van harte gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:10 schreef Fieder het volgende:
Euhhh Lot kun jij mijn gedachten lezen?Ben net aan t typen...
Ik hield het dus nietmaarrrrrrrrrrr
ik ben weer zwanger!!
Zit hier met hartkloppingen op de bank, ben blij/ bang/ verdrietig alles tegelijk. Willen jullie hard duimen voor een plakkerd deze keer?
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door bellelena op 16-06-2012 16:21:05 ]
Ik hoop het ook! Het is jullie al een keer gelukt dus dat gaat echt wel goedkomenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:50 schreef bellelena het volgende:
Dankjewel L0t! Zeker fijn, mijn cyclus is soms wel wat onregelmatig, dus fijn dat ie nu heel netjes gemiddeld verloopt en ook dat mijn lichaam dus ook weer echt opgang is.
Hopelijk helpt het ook mee om zwanger te worden
Hoe is het bij jouw cyclus?
Wat fijn! Hopelijk snel weer zo'n mooi tweede streepjequote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:27 schreef Vulpenballetje het volgende:
Fieder 2 streepjes, gefeliciteerd!!![]()
Ik ga heel hard voor je duimen dat deze 9 maanden gezellig bij je blijft, dat MOET gewoon!![]()
Ik ben afgelopen woensdag, 27 dagen na de miskraam weer ongesteld geworden.
Gelukkig doet mijn lijf het dus nog.![]()
Nu kunnen we weer verder en hopelijk kan ik een bijdrage leveren aan de streepjesregen die langzaam op gang lijkt te komen hier!
Ohh wat rot dat jij daar ook zoveel last van hebt! Ja het is echt bruin zegmaar zoals je idd normaal gesproken een paar dagen voor je menstruatie hebt maar dan heb ik dat dus al een paar maanden non-stop (1 weekje schoon geweest). Ik snap ook niet helemaal waar het vandaan komt, het zal wel door invloed van hormonen zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:03 schreef Babbel1 het volgende:
Fieder, gefeliciteerd met de positieve test!
L0t, vervelend dat het bij jou niet vordert... Je hebt het over 'bruinverlies'.. Nu loop ik hier nog niet zo intensief rond, maar is dat zeg maar wat je hebt voor je echt ongesteld wordt met rood bloed? In dat geval heb ik dat ook heel veel! Ik word dan wel één keer in de 5 weken ofzo echt ongesteld (en dan gelijk heel erg, 10 dagen lang), maar na 2,5 week begint dat bruinverlies bij mij weer en dat duurt dan meestal tot ik weer rood bloed krijg. Ik heb op mijn telefoon zo'n app ('My Days') om het bij te houden, maar ik weet niet zo goed wanneer ik nou 'start period' in kan vullen. Is dat aan het begin van het bruinverlies of bij het eerste echte rode bloed? Pff, wat een plastische beschrijvingen allemaal
Verder zit er bij mij ook niet echt regelmaat in, soms is het na 3 weken alweer, soms duurt het weer langer dan 5 weken. Ik ben nu een half jaar zonder Nuvaring en ook voordat ik aan de pil ging was het bij mij heel onregelmatig, dus ik heb eigenlijk de hoop laten varen dat het ooit regelmatig wordt..![]()
En Vulpenballetje, ik vind het ook nog lastig om de verhalen aan de nicknames te koppelen, maar ik denk dat dat wel komt als je hier wat langer rondhangt
Klinkt als een eisprong!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:01 schreef Suikertante het volgende:
Euh dames. Heel ander vraagje: als je ineens out of the blue een flinke hoeveelheid afscheiding hebt, van het type rauw eiwit maar dan iets witter, kan dat een moment in je cyclus aangeven? Of eigenlijk.. dat ik een cyclus krijg?
Zou kunnen, maar volgens mij komt vruchtbaar slijm al een tijdje voor je eisprong dus zou heel goed positief kunnen zijn nu of dat snel worden. Zou fijn zijn!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:14 schreef Suikertante het volgende:
Ja het is echt als snot, zeg maar (yummie!). Jeuj ik ga een testje doen!! Maar ik hoef nog niet te plassen.![]()
Of is die piek dan al voorbij..?
Gefeliciteerd nog met je verjaardag!quote:Op zondag 17 juni 2012 00:03 schreef Shandaly het volgende:
Oh!! Fieder! Gefeliciteerd!!!
Jee zeg, lees ik ook eens een paar daagjes niet veel mee, mis ik ineens allemaal streepjes! (Jarig geweest donderdag, vréselijk verwend... , ben nu ook eindelijk modern mobiel online, maar een simpele post duurt wel even...)
Ik zal het eens vaker proberen, hou wel van streepjesregens
Zo'n HSG kan ook helpen om de boel daar binnen eens wakker te schudden hequote:Op maandag 18 juni 2012 09:50 schreef _aurum_ het volgende:
nou, HSG overleefd. Prettig was anders, maar het deed geen superpijn ofzo. Moet wel zeggen dat ik van te voren een pijnstiller had, naproxen ofzo? En ik heb er net nog een ibo ingegooid
Inspuiten was onaangenaam en natuurlijk had ik weer mazzel dat ze extra vloeistof in gingen spuiten omdat ze het niet goed konden zien
Zelfs mijn eierstokken liggen dwars ofzo
Iig, alles is open, geen verklevingen/vernauwingen of andere nare dingen![]()
![]()
![]()
Uit gesprek met de artsen bleek dat ze twijfelden of ik eisprong had. Dus proactief geweest en bij de assistente een 2e verwijzing gevraagd om bloed te prikken. Daarna kan ik pas over 2 weken na het bloedprikken terecht bij mijn arts ivm drukte.
Wat een beetje balen is, want deze cyclus gebeurt er dus niks en als er idd iets niet goed is met mijn eisprong, dan zit ik al weer dik in de volgende cyclus, dus de kans dat daar niks gebeurt is ook groot. En dan zijn we alweer een jaar aan het proberen
Aan die geplande data kan ik niks veranderen, dus dat is gewoon een kwestie van uitzingen. Geduld is een schone zaakquote:Op maandag 18 juni 2012 09:54 schreef Logician78 het volgende:
aurum wat fijn dat het mee viel qua pijn! Maar die onduidelijkheid lijkt me echt vreselijk .. ik hoop echt voor je dat het wat sneller gaat!
Als je wilt temperaturen is dat het beste om te doen als je net wakker bent, maar nog in bed ligt... niet eerst naar de wc gaan of zo, maar ogen open, thermometer erin en daarna pas de rest van je opstaan-ritueel... En het liefst elke dag op hetzelfde tijdstip.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:33 schreef Suikertante het volgende:
Leuk dat ze er iets gezelligs van maken, en nu lekker veel plassen voor het goede doel Logician!
Aurum, wat stom dat het zo lang duurt allemaal. Maar wel goed dat je zelf initiatief hebt genomen, anders blijf je toch in twijfel telkens! En als je inderdaad temperatuurt, mag ik dan meteen even de van de gelegenheid gebruik maken om te vragen wat daar het beste tijdstip voor is?
Je krijgt een krat met 8 1ltr flessen, elke dag vang je als je plast (zo ver mogelijk) op in een fles.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:49 schreef Chanty het volgende:
Aurum wat een gedoeMaar wel fijn dat er geen verklevingen zijn, dat is tenminste iets positiefs.
Moeders voor moeder? Fles volpiesen? Uitleg graag (geen tijd om te googlen, moet werken)
Winka ik duim
Ik mag vanmiddag naar het ziekenhuis eindelijk, om 16 uur. Benieuwd wat het plan van aanpak gaat worden...
Ze gaf daar dus ook tips voor idd, ik ben dus wel misselijk maar alleen bij bepaalde geuren (gebakken vleesquote:Op maandag 18 juni 2012 11:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar moet je niet misselijk zijn want de flessen stinken heel erg. Heb bij de eerste meegedaan. Niet de volle weken want steeds als ik de fles opende moest ik spugen. Bij de zwangerschappen daarna dus maar nier meer meegedaan!!
Ja maar die moet ik in het toilet houden, en die bleef steken onder de brilquote:
Dat is wel een goed doelquote:Op maandag 18 juni 2012 11:54 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Je krijgt een krat met 8 1ltr flessen, elke dag vang je als je plast (zo ver mogelijk) op in een fles.
1x in de wk wordt het volle krat opgehaald en krijg je een nieuw krat (ipv de melkman dus de plasman). Je doet dit tot ong. je 16e wk volgens mij, in de urine zit een stofje die ze gebruiken voor ivf behandelingen etc.
quote:Op maandag 18 juni 2012 12:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is wel een goed doelZie me alleen nog niet met zo'n fles naar mijn werk slepen
Dat zou bij de andere zwangerschappen zo maar niet het geval geweest kunnen zijn, niet elke zwangerschap ben je misselijk van dezelfde geuren en smakenquote:Op maandag 18 juni 2012 11:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar moet je niet misselijk zijn want de flessen stinken heel erg. Heb bij de eerste meegedaan. Niet de volle weken want steeds als ik de fles opende moest ik spugen. Bij de zwangerschappen daarna dus maar nier meer meegedaan!!
Het heeft mij ook weerhouden bij de 2e keer weer te plassen.. DE geur.. Te walgelijk.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat zou bij de andere zwangerschappen zo maar niet het geval geweest kunnen zijn, niet elke zwangerschap ben je misselijk van dezelfde geuren en smaken
Ik heb het bij de zwangerschap van Leander een week gedaan. Met hetzelfde resultaat. Bij de zwangerschap van Matthias dus niet eens geprobeerd. En nu weer niet. Weet nog precies hoe het ruikt en kan er zo weer van kokhalzen.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat zou bij de andere zwangerschappen zo maar niet het geval geweest kunnen zijn, niet elke zwangerschap ben je misselijk van dezelfde geuren en smaken
Fijn dat alles open was! Dat zijn tenminste heldere resultatenquote:Op maandag 18 juni 2012 09:50 schreef _aurum_ het volgende:
nou, HSG overleefd. Prettig was anders, maar het deed geen superpijn ofzo. Moet wel zeggen dat ik van te voren een pijnstiller had, naproxen ofzo? En ik heb er net nog een ibo ingegooid
Inspuiten was onaangenaam en natuurlijk had ik weer mazzel dat ze extra vloeistof in gingen spuiten omdat ze het niet goed konden zien
Zelfs mijn eierstokken liggen dwars ofzo
Iig, alles is open, geen verklevingen/vernauwingen of andere nare dingen![]()
![]()
![]()
Uit gesprek met de artsen bleek dat ze twijfelden of ik eisprong had. Dus proactief geweest en bij de assistente een 2e verwijzing gevraagd om bloed te prikken. Daarna kan ik pas over 2 weken na het bloedprikken terecht bij mijn arts ivm drukte.
Wat een beetje balen is, want deze cyclus gebeurt er dus niks en als er idd iets niet goed is met mijn eisprong, dan zit ik al weer dik in de volgende cyclus, dus de kans dat daar niks gebeurt is ook groot. En dan zijn we alweer een jaar aan het proberen
Mocht ik ook niet, het eitje zou beschadigd kunnen zijn door de HSG.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:59 schreef LadyBlack het volgende:
En ik las hier iemand die je zei dat je deze maand niet kon proberen om zwanger te worden, dat is volgens mij niet waar hoor! Dus wie weet he.... je hoort inderdaad vaker dat na een HSG het ineens lukt omdat het dan ff doorgespoeld is oid.
Daarom moet je het dus inderdaad 's ochtends doen. Zelfs naar de wc gaan kan voor grote verschillen zorgen schijnt. DUs meteen vanuit slaap doen. Desnoods de wekker vroeg en snoozen tijdens/na de thermometer en dan verder slapen... zo deed ik dat in de weekenden.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:25 schreef Suikertante het volgende:
@Lijnloos: dankjewel voor de uitleg, heb het eerder geprobeerd voor ik naar bed ging maar toen kon het zomaar een graad verschillen, dat schoot dus niet op.
Progesteron was vorige keer laag; 6.3 waar 12>60 normaal is.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Fijn dat alles open was! Dat zijn tenminste heldere resultaten
En ik las hier iemand die je zei dat je deze maand niet kon proberen om zwanger te worden, dat is volgens mij niet waar hoor! Dus wie weet he.... je hoort inderdaad vaker dat na een HSG het ineens lukt omdat het dan ff doorgespoeld is oid.
En heel goed dat je nog een bloedpriksessie hebt gevraagd! Weet je waarom ze aan een eisprong twijfelen?
Dit kwam bij mij ook al op ja. Plus dat het je vruchtbaarheid alleen maar ten goede komt om niet te roken natuurlijk.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:46 schreef LadyBlack het volgende:
Maar waren jullie dan niet gestopt met roken voordat je begon met proberen zwanger te worden?
Niet om een knuppel in het hoenderhok te gooien hoor, maar je kunt toch beter de stress van het stoppen al gehad hebben op het moment dat je zwanger bent? Plus natuurlijk überhaupt niet meer roken als je al zwanger bent?
Ik vang graag effe de knuppel opquote:Op maandag 18 juni 2012 14:46 schreef LadyBlack het volgende:
Maar waren jullie dan niet gestopt met roken voordat je begon met proberen zwanger te worden?
Niet om een knuppel in het hoenderhok te gooien hoor, maar je kunt toch beter de stress van het stoppen al gehad hebben op het moment dat je zwanger bent? Plus natuurlijk überhaupt niet meer roken als je al zwanger bent?
Ik zou zelf inderdaad gaan malen over of het niet aan dat roken ligt dat het lang duurt om zwanger te worden... ben nu zelfs minder koffie gaan drinken omdat dat ook misschien invloed heeft. Terwijl ik koffie héél lekker vindquote:Op maandag 18 juni 2012 15:16 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik vang graag effe de knuppel opHaha, bij mijn zwangerschap van MInke ben ik direct gestopt toen ik het wist. Heeft mij eignelijk vrij weinig moeite gekost, puur door het schuldgevoel dat ik zou hebben als ik wel zou roken. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik in die tijd wel eens een sigaretje rookte (als het er 5 waren over de gehele 9 maanden, zijn het er veel), maar al met al geen moeite. Wel ben ik na de bevalling vrij vlot weer begonnen. En ja, ik denk er veel over na, of ik niet nu al moet stoppen, of dit niet een reden is dat het niet wil lukken bij ons in deze rondes, maar ik heb voor mezelf het idee dat ik een zwangerschap als enige stok achter de deur heb om uberhaupt te kunnen stoppen.
En het stemmetje dat roept:"ja maar, vorige keer lukte het zwanger worden ook terwijl je rookte" helpt ook niet echt mee.
Bellelena, dat van die thee vind ik wel een goeie... alleen jammer dat ik thee nou ook weer niet zo lekker vindt dat ik er echt een moment van kan creeeren ben ik bang. Ik ben wel bang dat ik inderdaad ga eten uit compensatie en dat wil ik wel echt voorkomen... Ben al niet de dunste, dus please, niet nog meer!!!
Ja bij jou was het natuurlijk wel heel snel raak ook, maar je was dus ook gestopt toen je ervoor ging, dat begreep ik net niet.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:29 schreef bellelena het volgende:
Ja natuurlijk is het veel handiger om van te voren al te stoppen, maar niet bij iedereen lukt dat.
Ik stopte meteen toen we besloten ervoor te gaan, maar in 2 weken had ik toen een positieve test. Ik zat dus nog midden in m'n 'stopproces', maar vanaf toen was er geen enkel moeite meer eigenlijk. Wat Lijnloos ook schrijft: Vooral toen ik wist dat ik zwanger was was het een enorme motivatie om eraf te blijven.
Ik vind het nu dusdanig prettig dat ik wel denk: Hmm was ik toch maar eerder gestopt! En ben ook niet van plan om weer te beginnen. Vind het zelf wel prettig voelen dat ik nu alweer een paar maanden gestopt ben mocht ik nu weer zwanger worden. Weet trouwens ook niet of ik eerder al gestopt zou zijn, toen was het niet per se nodig bijvoorbeeld en dan is het toch een verslaving natuurlijk. Maar nu voelt het wel zo relaxed dat ik er niet meer 'afhankelijk' van ben dat ik niet meer van plan ben ooit weer te beginnen ook.
Anyway, ik kan best begrijpen dat het bij sommige mensen niet eerder lukt en ik wil niemand daarop veroordelen, iedereen zal de best intenties daarin hebben, althans daar wil ik in ieder geval gewoon vanuit gaan.
Koffie minderen doe ik nu wel inderdaad... ben ook echt een addict op dat gebied (10 koppen per dag is meer een rustige dag) en dat heb ik dus vervangen door thee. Heb een grote beker (maatje milkshakebeker) gekocht en die gaat na 2 kopjes koffie in de ochtend, vol met thee en dan doe ik gene koffie meer! Dus ook sigaretten nog vervangen door thee gaat me wat ver...quote:Op maandag 18 juni 2012 15:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik zou zelf inderdaad gaan malen over of het niet aan dat roken ligt dat het lang duurt om zwanger te worden... ben nu zelfs minder koffie gaan drinken omdat dat ook misschien invloed heeft. Terwijl ik koffie héél lekker vind
Ik snap wel heel goed dat die positieve test de beste drijfveer is om te stoppen. En dat overgewicht (bijvoorbeeld als gevolg van stoppen met roken) ook niet bevordelijk is voor vruchtbaarheid. Maar het verbaasde me gewoon dat ik las dat iemand pas was gestopt na een positieve test.
Ik hoop het zo voor je! Is je zo enorm gegundquote:Op maandag 18 juni 2012 15:44 schreef LadyBlack het volgende:
Van 20 naar 3 - 0 is ook een behoorlijke omschakeling natuurlijk!
En misschien gaan we nou toch nog gelijk op he, ik heb een beetje het gevoel alsof ik nu pas voor het eerst begin, het kan zomaar volgende maand raak zijn met die IUI
Nou, wat ik van Logician in het Z&G topic las, was dat je tijdens je zwangerschap geen gebruik mag maken van nicotinepleisters. Dat mag nu wel (denk ik?), dus misschien dat dat nog helpt?quote:Op maandag 18 juni 2012 15:47 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Koffie minderen doe ik nu wel inderdaad... ben ook echt een addict op dat gebied (10 koppen per dag is meer een rustige dag) en dat heb ik dus vervangen door thee. Heb een grote beker (maatje milkshakebeker) gekocht en die gaat na 2 kopjes koffie in de ochtend, vol met thee en dan doe ik gene koffie meer! Dus ook sigaretten nog vervangen door thee gaat me wat ver...![]()
Maar jullie hebben gelijk hoor, eigenlijk moet ik gewoon stoppen voor ik zwanger ben, of misschien wel om het te worden, maar dat vind ik erg moeilijk... ik merk ook dat ik voor NOD echt bij elk pakje denk, misschien is dit mijn laatste wel, hopelijk kan ik dan stoppen want streepjes.... maar dan heb ik er al moeite mee... Terwijl ik weet dat als het zover is, ik geen probleem heb met stoppen...
En idd, ik hoop dat LB ook snel streepjes krijgt nu de oorzaak wellicht gevonden is.
Voor mijn gevoel gaan nicotine pleisters niet helpen... Het zit hem ook meer in de momenten van rust/ontspanning/ff naar buiten/lekker sigaretje doen dan echt in de nicotine. Ik had ook geen afkickverschijnselen vorige keer... niet iets van zweten of zo, dus het ligt daar niet aan, maar meer aan de mogelijkheid om te roken. Het doen zit zo in mijn systeem, meer dan de enorme behoefte naar nicotine denk ik. Ik hou me er ook enorm aan vast hoor, dat weet ik.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, wat ik van Logician in het Z&G topic las, was dat je tijdens je zwangerschap geen gebruik mag maken van nicotinepleisters. Dat mag nu wel (denk ik?), dus misschien dat dat nog helpt?
Disclaimer: ik weet niks van roken, dus vergeef me als ik heel domme dingen zeg
Ik had door het minderen met koffie wel echt een week koppijnquote:Op maandag 18 juni 2012 15:51 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel gaan nicotine pleisters niet helpen... Het zit hem ook meer in de momenten van rust/ontspanning/ff naar buiten/lekker sigaretje doen dan echt in de nicotine. Ik had ook geen afkickverschijnselen vorige keer... niet iets van zweten of zo, dus het ligt daar niet aan, maar meer aan de mogelijkheid om te roken. Het doen zit zo in mijn systeem, meer dan de enorme behoefte naar nicotine denk ik. Ik hou me er ook enorm aan vast hoor, dat weet ik.
Misschien schiet je opeens nog iets te binnen dat voor jou een uitkomst kan zijn!quote:Lijnloos: Ik dacht heel praktisch voor mezelf na: 'Ik wil niet het stoppen met roken voor iets met eten vervangen, dus wat kan ik dan doen'. Drinken was in mijn geval nuttig, want ik heb er soms een handje van om (te) weinig te drinken, dus kwam ik op thee ivm het ritueeltje van een kopje zetten. Maar misschien heb jij ook wel iets 'nuttigs', kan van alles zijn. Ik noem maar wat: Een (paar) bladzijde(s) lezen uit een boek waar je verder bijna nooit aan toe komt. Zodra je wilt roken pak je het boek en lees je 1,2,3 bladzijdes (ca. 5 minuten). Kan ook als mini pauze op je werkProbeer iets te zoeken dat ca. 5 minuten in beslag neemt per keer en waar je je bij kunt ontspannen zodat je het goed als pauze-moment kun inzetten.
Eén granny square haken!quote:Op maandag 18 juni 2012 15:55 schreef bellelena het volgende:
Herken ik hoor Lijnloos, voor mij was het echt 'mijn pauze-moment'. Las je mijn tip nog?
[..]
Misschien schiet je opeens nog iets te binnen dat voor jou een uitkomst kan zijn!
quote:Andere tip: Tel hoeveel sigaretten je op 1 dag rookt en rook er elke dag 1 minder. Of bedenk elke keer voor je gaat roken of je deze sigaret kunt missen, zo ja, sla hem dan over! (En probeer op een andere manier pauze te nemen evt.) Dan blijven er misschien een paar per dag over die je werkelijk echt heel graag wilt, maar dan ben je alweer een stap verder!
Tnx, ja ik had je tip gelezen idd... maar kon nog niet echt iets verzinnen ter compensatie zeg maar... thuis gaat het me wel iets makkelijker af om een sigaret niet te roken, maar vooral ook op het werk vind ik het lastig om een dergelijke compensatie te vinden... ook omdat best veel collega's roken en het altijd effe een gezellig momentje is. En het liefst hou ik dat zo natuurlijk, maar ben bang dat als ik zonder streepjes stop, ik heel snel toe ga geven... Maar het komt vast goed! EN misschien ben ik dat niet zwanger worden op een gegeven moment wel zo beu, dat ik alsnog stop omdat het teveel aan me gaat knagen.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:55 schreef bellelena het volgende:
Herken ik hoor Lijnloos, voor mij was het echt 'mijn pauze-moment'. Las je mijn tip nog?
[..]
Misschien schiet je opeens nog iets te binnen dat voor jou een uitkomst kan zijn!
Andere tip: Tel hoeveel sigaretten je op 1 dag rookt en rook er elke dag 1 minder. Of bedenk elke keer voor je gaat roken of je deze sigaret kunt missen, zo ja, sla hem dan over! (En probeer op een andere manier pauze te nemen evt.) Dan blijven er misschien een paar per dag over die je werkelijk echt heel graag wilt, maar dan ben je alweer een stap verder!
Heb jij er ook zo'n koppijn van gehad?quote:Op maandag 18 juni 2012 16:02 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben ook flink geminderd met koffie, zit nu op nog maar 2 koppen per dagDat was echt veeeel meer. En ik vind koffie zo lekker
Chanty, laat je nog ff weten hoe het gegaan is? /aagje
I rest my case your honourquote:Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef bellelena het volgende:
Granny square haken is best een goed idee! En dan heb je meteen een mooi kleed voor je baby wanneer je twee streepjes plast!
Mijn vriend heeft ook altijd meteen hoofdpijn als hij een dag geen koffie drinkt, echt rotspul idd. Ik drink zelf niet zoveel koffie dus geen last van gelukkig.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:04 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heb jij er ook zo'n koppijn van gehad?
Ik dacht toen wel echt "Wow, wat een rotspul, ook hartstikke verslavend bij maar een paar kopjes per dag dus" Had ik niet zo verwacht.
Gelukkig is de automaatkoffie op mijn werk niet eens lekker, dus die laat ik nu maar staan, en dan drink ik thuis alleen nog lekker zelfgebrouwen cappuccino
Ben ik ook benieuwd naarquote:Op maandag 18 juni 2012 16:02 schreef _aurum_ het volgende:
Chanty, laat je nog ff weten hoe het gegaan is? /aagje
Haha, goed idee op zoich, voor thuis... maar mijn collega's zien me aankomen!quote:Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef bellelena het volgende:
Granny square haken is best een goed idee! En dan heb je meteen een mooi kleed voor je baby wanneer je twee streepjes plast!
I know... maar ik vind dat heel lastig... Want als ik stop met roken, wordt ik niet gegarandeerd meteen zwanger... dus dan vind ik het moeilijk om dat als motivatie te zien. Heel krom, weet ik, maar zo werkt mijn brein een beetje.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef trui het volgende:
lijnloos, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar voor mij was het motiverend om gestopt te zijn met roken vóór ik begon met proberen zwanger te raken, omdat ik bang was dat ik mijn ontwenningschagrijnigheid op het ongeboren kind zou richten. dat leek me zo naar, dat ik het m'n kind kwalijk zou nemen dat ik niet kon roken. bovendien verkleint roken je kansen op zwangerschap, én als 't al lukt, kan het ook nog invloed hebben op het verloop van de zwangerschap (kwaliteit placenta bijv.). succes!
Winkaquote:Op maandag 18 juni 2012 16:08 schreef winka het volgende:
@LadyBlack, wat goed je hier weer te zien! Heb je altijd gevolgd in het andere topic. En wat héérlijk voor je dat het zomaar raak kan zijn de volgende rondeVolgens mij waren we zo'n beetje hier binnen gerold? Ik ben hier gezellig ook nog
Misschien als je denkt 'baat het niet dan schaadt het niet...', dus je stopt 3 maanden en als het dan niet gelukt is, begin je weer (maar dan ben je natuurlijk zo blij dat je gestopt bent, dan begin je gewoon niet meer, want stel dat je dan net zwanger wordt en dan moet je weer stoppenquote:Op maandag 18 juni 2012 16:17 schreef Lijnloos het volgende:
I know... maar ik vind dat heel lastig... Want als ik stop met roken, wordt ik niet gegarandeerd meteen zwanger... dus dan vind ik het moeilijk om dat als motivatie te zien. Heel krom, weet ik, maar zo werkt mijn brein een beetje.![]()
quote:Op maandag 18 juni 2012 16:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Winkaik moest ff teruglezen hoe jij er nu voor staat, maar dat is nog even spannend dus! En wat fijn dat je een soort knop hebt kunnen omzetten. Niemand kan je inderdaad garanties geven, maar jij kan straks in elk geval je best doen om je kind het beste van de wereld te geven, en helpen die wereld te ontdekken
Whehehe bekend verhaal, mijn man heeft dat ook. Hij is nu aan het minderen met koffiequote:Op maandag 18 juni 2012 16:08 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft ook altijd meteen hoofdpijn als hij een dag geen koffie drinkt, echt rotspul idd. Ik drink zelf niet zoveel koffie dus geen last van gelukkig.
Chlomid stimuleert de rijping en het vrijkomen van het eitje (althans de brochurequote:Op maandag 18 juni 2012 17:46 schreef bellelena het volgende:
Chanty: Dat klinkt super positief! In principe werkt je lichaam dus gewoon goed, maar toch net even een zetje nodig nu. Van de Clomid gaan er dan eitjes groeien? Wat een opgelucht gevoel moet het geven dat je eindelijk verder kunt, echt een babietje kunt gaan maken! En twee streepjes op je verjaardag
Happyme: Succes met afwachten! Al een dag in gedachten dat je wilt gaan testen?
Neuh, schijnbaar verteer ik hetvrij snel. Ik kan koffie drinken en en tukkie doen daarnaquote:Op maandag 18 juni 2012 16:04 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heb jij er ook zo'n koppijn van gehad?
Ik dacht toen wel echt "Wow, wat een rotspul, ook hartstikke verslavend bij maar een paar kopjes per dag dus" Had ik niet zo verwacht.
Gelukkig is de automaatkoffie op mijn werk niet eens lekker, dus die laat ik nu maar staan, en dan drink ik thuis alleen nog lekker zelfgebrouwen cappuccino
morgenquote:Op maandag 18 juni 2012 18:48 schreef winka het volgende:
Chanty, wat een goed nieuwsEindelijk lekker aan de bak! Wanneer kan je beginnen met de medicijnen? Als snel zeker?
En Lot ook goed nieuws, eindelijk een eisprong
Nou het was eigenlijk een complete verrassing, ik had het totaal niet verwacht door dat bruinverlies enzo. Maar dat was vandaag al een stuk minder en ik had wel wat steekjes onder in m'n buik maar dat heb ik wel vaker dus ik dacht er niet echt iets bij. Ik doe elke dag een test omdat ik zo onregelmatig ben en al zo'n tijd geen eisprong had gehad, wilde het niet missen zegmaarquote:Op maandag 18 juni 2012 19:15 schreef Suikertante het volgende:
Chanty van harte, spannend zeg allemaal! Het zou nu zomaar heel snel kunnen gaan..
En L0t, heb jij iets gevoeld, of is het echt een verrassing? Doe je elke dag een ovulatietest of had je een vermoeden?
Dans maar snel je bed inquote:Op maandag 18 juni 2012 18:14 schreef L0t.. het volgende:
Ohh wat goed Chanty! Nu kunnen jullie echt echt echt aan de slagDat kindje komt nu echt binnen handbereik!
Dames, ik had net een positieve ovulatietest waaahhPfff ik ben zó opgelucht, ik heb van blijdschap letterlijk een rondje door de kamer gedanst
M'n lijf kan het nog
Toch die nachtdiensten hè
Balen!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:43 schreef winka het volgende:
Nou het eerste bruinverlies is er al, dus morgen maar niet testen
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:43 schreef winka het volgende:
Nou het eerste bruinverlies is er al, dus morgen maar niet testen
Dat zegt nog niets, ik had dat ook en ik testte pas na 1week en 2dgn overtijd positief.quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:32 schreef Lijnloos het volgende:
Nou als het 6 weken geleden was, kun je best nu al testen hoor! Doe es
Hahaha, stiekem dacht ik dit ook, maar ik ga het niet doen. Ik heb één keer eerder gedacht dat ik misschien zwanger was en toen heb ik ook samen met mijn vriend getest. Hoe doen anderen dat en waarom? Het lijkt mij zo'n mooi moment als je samen ineens zo'n tweede streep ziet verschijnen en dan weet dat je papa en mama wordt...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:32 schreef Lijnloos het volgende:
Nou als het 6 weken geleden was, kun je best nu al testen hoor! Doe es
Nah, zo ben ik altijdquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:34 schreef bellelena het volgende:
Babbel1! Wat super spannend opeens! En ik herken meteen nog een symptoom in je verhaal: Zwangere vrouwen kunnen vaak wat vergeetachtig/warrig zijn
![]()
ik wil niet rot overkomen, maar ik denk dat jij supervruchtbaar bent en dat wat jou overkomen is nou niet echt representatief is voor de rest van de bevolking.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:32 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets, ik had dat ook en ik testte pas na 1week en 2dgn overtijd positief.
Hmmm..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:40 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik wil niet rot overkomen, maar ik denk dat jij supervruchtbaar bent en dat wat jou overkomen is nou niet echt representatief is voor de rest van de bevolking.
Nou, ik heb de mirena waar hetzelfde principe opgaat.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Hmmm..
Wat mijn dokter zei was dat het voordeel van de nuvaring itt de pil juist is dat je cyclus in de meeste gevallen weer direct op gang komt door dat er alleen plaatselijk hormoon werd afgegeven. Dit zou na 2dgn ook helemaal uit je lichaam zijn, Volgens hem was ik wat dat betreft niet zo'n wonder
Ik weet het verder ook niet, kan er ook niets aan doen hoe het is gegaan..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Nou, ik heb de mirena waar hetzelfde principe opgaat.
dat lijkt me niet al te handigquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Nou, ik heb de mirena waar hetzelfde principe opgaat.
ooh, dat zeg ik ook niet *insert kroelsmiley*quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:53 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik weet het verder ook niet, kan er ook niets aan doen hoe het is gegaan..
Ook van mij, niet lullig bedoeld, maar in de eerste ronde, net na het stoppen van de nuvaring meteen zwanger, vind ik best een prestatie hoor...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Hmmm..
Wat mijn dokter zei was dat het voordeel van de nuvaring itt de pil juist is dat je cyclus in de meeste gevallen weer direct op gang komt door dat er alleen plaatselijk hormoon werd afgegeven. Dit zou na 2dgn ook helemaal uit je lichaam zijn, Volgens hem was ik wat dat betreft niet zo'n wonder
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:53 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nee kan geen rood/bruin meer zienIk ga voor een witte
Misschien heb je de piek ook al wel gemist hè.. Dat kan best snel gaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:37 schreef Suikertante het volgende:
Gelukkig gaan de mensen de wij het hebben verteld er heel discreet mee om, en zo niet dan doen ze het zo sneaky dat wij het niet merken en dat vind ik ook prima
En bellelena, ovulatietesten nog steeds negatief.. maar gisteren twijfelde ik ineens of ik héél licht het tweede streepje zag. Maar misschien zit dat streepje er wel altijd, omdat daar natuurlijk iets zit dat moet verkleuren. Ik hoop dus dat ik vanavond wel twee streepjes heb, maar tegelijk zou dat ook heel frustrerend zijn want mijn vriend heeft een feestje en zal vermoedelijk niet nuchter zijn als hij thuis komt.. niet echt de ideale omstandigheden dus. Maar ik loop op de zaken vooruit (best vaak nu, merk ik, haha)!
quote:
Ik dacht eigenlijk dat je altijd 's ochtends moest testen? Mijn vriend moet tot 21:00u werken, dus die is pas laat thuis, maar morgen gaat de wekker ook alweer om 5:10u.. We zien 't wel even. Ik moet zeggen dat ik vanmiddag even zenuwachtig (wel postief hoor) werd, maar nu ben ik eigenlijk wel weer rustig. Ik heb geen enkel symptoom en mn menstruatie is heel onregelmatig. Ook heb ik 2x bruinverlies gehad (maar dus geen helder bloed).. Ik denk eigenlijk niet dat ik zwanger ben, maar met die test heb ik in ieder geval het bewijs...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:37 schreef Fieder het volgende:
BabbelWat ben je van plan qua testen? Samen testen is wel leuk ja.
1e x (miskraam) heb ik stiekem alleen getest, was achteraf jammer. Deze keer samen positief getest maar heel nuchter, gewoon 'ok, gefeliciteerd, we zien wel hoe het deze keer gaat'
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:03 schreef __Isis__ het volgende:
Babbel, misschien nu een paar uur weinig drinken en niet plassen, dan kun je om 21:00 testen. Bruinverlies zegt niks hoor, dat kan heel goed van een mogelijke innesteling zijn.
Succes!
Nou, er is getestquote:
Ook al had je het wel verwacht, toch is het shitquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:33 schreef winka het volgende:
jammer Babbel, toch geen tweede streepje![]()
Net ongesteld geworden, bah ..
Leukquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:53 schreef bellelena het volgende:
L0t: We lopen bijna gelijk! Ik had 16 juni een positieve ovulatie test. Ik voel nu ook de hele tijd van allesIk hoop zo dat het raak is, dat we gewoon al stiekem aan het broeden zijn.
![]()
Ik denk dat we dan bijna precies dezelfde symptomen hadden, vooral ineens dat extreem vroeg wakker worden viel mij erg op.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:09 schreef bellelena het volgende:
Vorige keer had ik als allereerste symptoom kriebel aan mijn tepels een hele dag lang. Daarna werden mijn borsten wat opgezet en gevoeliger. Rond dezelfde tijd kreeg ik ook last van avondmisselijkheid en vanaf een paar dagen voor mijn NOD ging mijn ritme helemaal op z'n kop, ik was vroeg moe en ook heel vroeg weer wakker, terwijl ik altijd een avond/nachtpersoon was/ben. Oh en een soort opvliegers had ik ook al voor mijn NOD, van heel warm naar heel koud. Normaal bij mijn menstruatie heb ik het vlak ervoor ook koud en ben ik rillerig, maar dat was toch anders. Ik dacht nog dat ik een griepje kreeg oid, vanwege de misselijkheid en de opvliegers. En emotioneel, ik riep al ca. een week voor mijn NOD overal bij dat ik er wel om kon huilen en soms gebeurde dat ook zomaarDat is trouwens nog steeds niet helemaal over
Geen idee wat goed is om na afloop te doen trouwens. Ik blijf altijd wel nog even liggen (kwartiertje zoiets), nog naknuffelen en bijkomen. Daarna gewoon plassen. Benen omhoog heb ik nooit gedaan, maar misschien helpt het wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |