Nou, wat ik van Logician in het Z&G topic las, was dat je tijdens je zwangerschap geen gebruik mag maken van nicotinepleisters. Dat mag nu wel (denk ik?), dus misschien dat dat nog helpt?quote:Op maandag 18 juni 2012 15:47 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Koffie minderen doe ik nu wel inderdaad... ben ook echt een addict op dat gebied (10 koppen per dag is meer een rustige dag) en dat heb ik dus vervangen door thee. Heb een grote beker (maatje milkshakebeker) gekocht en die gaat na 2 kopjes koffie in de ochtend, vol met thee en dan doe ik gene koffie meer! Dus ook sigaretten nog vervangen door thee gaat me wat ver...![]()
Maar jullie hebben gelijk hoor, eigenlijk moet ik gewoon stoppen voor ik zwanger ben, of misschien wel om het te worden, maar dat vind ik erg moeilijk... ik merk ook dat ik voor NOD echt bij elk pakje denk, misschien is dit mijn laatste wel, hopelijk kan ik dan stoppen want streepjes.... maar dan heb ik er al moeite mee... Terwijl ik weet dat als het zover is, ik geen probleem heb met stoppen...
En idd, ik hoop dat LB ook snel streepjes krijgt nu de oorzaak wellicht gevonden is.
Voor mijn gevoel gaan nicotine pleisters niet helpen... Het zit hem ook meer in de momenten van rust/ontspanning/ff naar buiten/lekker sigaretje doen dan echt in de nicotine. Ik had ook geen afkickverschijnselen vorige keer... niet iets van zweten of zo, dus het ligt daar niet aan, maar meer aan de mogelijkheid om te roken. Het doen zit zo in mijn systeem, meer dan de enorme behoefte naar nicotine denk ik. Ik hou me er ook enorm aan vast hoor, dat weet ik.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, wat ik van Logician in het Z&G topic las, was dat je tijdens je zwangerschap geen gebruik mag maken van nicotinepleisters. Dat mag nu wel (denk ik?), dus misschien dat dat nog helpt?
Disclaimer: ik weet niks van roken, dus vergeef me als ik heel domme dingen zeg
Ik had door het minderen met koffie wel echt een week koppijnquote:Op maandag 18 juni 2012 15:51 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel gaan nicotine pleisters niet helpen... Het zit hem ook meer in de momenten van rust/ontspanning/ff naar buiten/lekker sigaretje doen dan echt in de nicotine. Ik had ook geen afkickverschijnselen vorige keer... niet iets van zweten of zo, dus het ligt daar niet aan, maar meer aan de mogelijkheid om te roken. Het doen zit zo in mijn systeem, meer dan de enorme behoefte naar nicotine denk ik. Ik hou me er ook enorm aan vast hoor, dat weet ik.
Misschien schiet je opeens nog iets te binnen dat voor jou een uitkomst kan zijn!quote:Lijnloos: Ik dacht heel praktisch voor mezelf na: 'Ik wil niet het stoppen met roken voor iets met eten vervangen, dus wat kan ik dan doen'. Drinken was in mijn geval nuttig, want ik heb er soms een handje van om (te) weinig te drinken, dus kwam ik op thee ivm het ritueeltje van een kopje zetten. Maar misschien heb jij ook wel iets 'nuttigs', kan van alles zijn. Ik noem maar wat: Een (paar) bladzijde(s) lezen uit een boek waar je verder bijna nooit aan toe komt. Zodra je wilt roken pak je het boek en lees je 1,2,3 bladzijdes (ca. 5 minuten). Kan ook als mini pauze op je werkProbeer iets te zoeken dat ca. 5 minuten in beslag neemt per keer en waar je je bij kunt ontspannen zodat je het goed als pauze-moment kun inzetten.
Eén granny square haken!quote:Op maandag 18 juni 2012 15:55 schreef bellelena het volgende:
Herken ik hoor Lijnloos, voor mij was het echt 'mijn pauze-moment'. Las je mijn tip nog?
[..]
Misschien schiet je opeens nog iets te binnen dat voor jou een uitkomst kan zijn!
quote:Andere tip: Tel hoeveel sigaretten je op 1 dag rookt en rook er elke dag 1 minder. Of bedenk elke keer voor je gaat roken of je deze sigaret kunt missen, zo ja, sla hem dan over! (En probeer op een andere manier pauze te nemen evt.) Dan blijven er misschien een paar per dag over die je werkelijk echt heel graag wilt, maar dan ben je alweer een stap verder!
Tnx, ja ik had je tip gelezen idd... maar kon nog niet echt iets verzinnen ter compensatie zeg maar... thuis gaat het me wel iets makkelijker af om een sigaret niet te roken, maar vooral ook op het werk vind ik het lastig om een dergelijke compensatie te vinden... ook omdat best veel collega's roken en het altijd effe een gezellig momentje is. En het liefst hou ik dat zo natuurlijk, maar ben bang dat als ik zonder streepjes stop, ik heel snel toe ga geven... Maar het komt vast goed! EN misschien ben ik dat niet zwanger worden op een gegeven moment wel zo beu, dat ik alsnog stop omdat het teveel aan me gaat knagen.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:55 schreef bellelena het volgende:
Herken ik hoor Lijnloos, voor mij was het echt 'mijn pauze-moment'. Las je mijn tip nog?
[..]
Misschien schiet je opeens nog iets te binnen dat voor jou een uitkomst kan zijn!
Andere tip: Tel hoeveel sigaretten je op 1 dag rookt en rook er elke dag 1 minder. Of bedenk elke keer voor je gaat roken of je deze sigaret kunt missen, zo ja, sla hem dan over! (En probeer op een andere manier pauze te nemen evt.) Dan blijven er misschien een paar per dag over die je werkelijk echt heel graag wilt, maar dan ben je alweer een stap verder!
Heb jij er ook zo'n koppijn van gehad?quote:Op maandag 18 juni 2012 16:02 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben ook flink geminderd met koffie, zit nu op nog maar 2 koppen per dagDat was echt veeeel meer. En ik vind koffie zo lekker
Chanty, laat je nog ff weten hoe het gegaan is? /aagje
I rest my case your honourquote:Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef bellelena het volgende:
Granny square haken is best een goed idee! En dan heb je meteen een mooi kleed voor je baby wanneer je twee streepjes plast!
Mijn vriend heeft ook altijd meteen hoofdpijn als hij een dag geen koffie drinkt, echt rotspul idd. Ik drink zelf niet zoveel koffie dus geen last van gelukkig.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:04 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heb jij er ook zo'n koppijn van gehad?
Ik dacht toen wel echt "Wow, wat een rotspul, ook hartstikke verslavend bij maar een paar kopjes per dag dus" Had ik niet zo verwacht.
Gelukkig is de automaatkoffie op mijn werk niet eens lekker, dus die laat ik nu maar staan, en dan drink ik thuis alleen nog lekker zelfgebrouwen cappuccino
Ben ik ook benieuwd naarquote:Op maandag 18 juni 2012 16:02 schreef _aurum_ het volgende:
Chanty, laat je nog ff weten hoe het gegaan is? /aagje
Haha, goed idee op zoich, voor thuis... maar mijn collega's zien me aankomen!quote:Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef bellelena het volgende:
Granny square haken is best een goed idee! En dan heb je meteen een mooi kleed voor je baby wanneer je twee streepjes plast!
I know... maar ik vind dat heel lastig... Want als ik stop met roken, wordt ik niet gegarandeerd meteen zwanger... dus dan vind ik het moeilijk om dat als motivatie te zien. Heel krom, weet ik, maar zo werkt mijn brein een beetje.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef trui het volgende:
lijnloos, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar voor mij was het motiverend om gestopt te zijn met roken vóór ik begon met proberen zwanger te raken, omdat ik bang was dat ik mijn ontwenningschagrijnigheid op het ongeboren kind zou richten. dat leek me zo naar, dat ik het m'n kind kwalijk zou nemen dat ik niet kon roken. bovendien verkleint roken je kansen op zwangerschap, én als 't al lukt, kan het ook nog invloed hebben op het verloop van de zwangerschap (kwaliteit placenta bijv.). succes!
Winkaquote:Op maandag 18 juni 2012 16:08 schreef winka het volgende:
@LadyBlack, wat goed je hier weer te zien! Heb je altijd gevolgd in het andere topic. En wat héérlijk voor je dat het zomaar raak kan zijn de volgende rondeVolgens mij waren we zo'n beetje hier binnen gerold? Ik ben hier gezellig ook nog
Misschien als je denkt 'baat het niet dan schaadt het niet...', dus je stopt 3 maanden en als het dan niet gelukt is, begin je weer (maar dan ben je natuurlijk zo blij dat je gestopt bent, dan begin je gewoon niet meer, want stel dat je dan net zwanger wordt en dan moet je weer stoppenquote:Op maandag 18 juni 2012 16:17 schreef Lijnloos het volgende:
I know... maar ik vind dat heel lastig... Want als ik stop met roken, wordt ik niet gegarandeerd meteen zwanger... dus dan vind ik het moeilijk om dat als motivatie te zien. Heel krom, weet ik, maar zo werkt mijn brein een beetje.![]()
quote:Op maandag 18 juni 2012 16:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Winkaik moest ff teruglezen hoe jij er nu voor staat, maar dat is nog even spannend dus! En wat fijn dat je een soort knop hebt kunnen omzetten. Niemand kan je inderdaad garanties geven, maar jij kan straks in elk geval je best doen om je kind het beste van de wereld te geven, en helpen die wereld te ontdekken
Whehehe bekend verhaal, mijn man heeft dat ook. Hij is nu aan het minderen met koffiequote:Op maandag 18 juni 2012 16:08 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft ook altijd meteen hoofdpijn als hij een dag geen koffie drinkt, echt rotspul idd. Ik drink zelf niet zoveel koffie dus geen last van gelukkig.
Chlomid stimuleert de rijping en het vrijkomen van het eitje (althans de brochurequote:Op maandag 18 juni 2012 17:46 schreef bellelena het volgende:
Chanty: Dat klinkt super positief! In principe werkt je lichaam dus gewoon goed, maar toch net even een zetje nodig nu. Van de Clomid gaan er dan eitjes groeien? Wat een opgelucht gevoel moet het geven dat je eindelijk verder kunt, echt een babietje kunt gaan maken! En twee streepjes op je verjaardag
Happyme: Succes met afwachten! Al een dag in gedachten dat je wilt gaan testen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |