abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113053895
LadyBlack: wat een goed nieuws dat er toch iets concreets gedaan kan worden! Het lijkt me zo leuk als we samen in z&g kunnen O+ En wat L0t zegt, het is je zo gegund!
  maandag 18 juni 2012 @ 15:48:51 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113053898
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:47 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Koffie minderen doe ik nu wel inderdaad... ben ook echt een addict op dat gebied (10 koppen per dag is meer een rustige dag) en dat heb ik dus vervangen door thee. Heb een grote beker (maatje milkshakebeker) gekocht en die gaat na 2 kopjes koffie in de ochtend, vol met thee en dan doe ik gene koffie meer! Dus ook sigaretten nog vervangen door thee gaat me wat ver... :+

Maar jullie hebben gelijk hoor, eigenlijk moet ik gewoon stoppen voor ik zwanger ben, of misschien wel om het te worden, maar dat vind ik erg moeilijk... ik merk ook dat ik voor NOD echt bij elk pakje denk, misschien is dit mijn laatste wel, hopelijk kan ik dan stoppen want streepjes.... maar dan heb ik er al moeite mee... Terwijl ik weet dat als het zover is, ik geen probleem heb met stoppen...

En idd, ik hoop dat LB ook snel streepjes krijgt nu de oorzaak wellicht gevonden is. :*
Nou, wat ik van Logician in het Z&G topic las, was dat je tijdens je zwangerschap geen gebruik mag maken van nicotinepleisters. Dat mag nu wel (denk ik?), dus misschien dat dat nog helpt?

Disclaimer: ik weet niks van roken, dus vergeef me als ik heel domme dingen zeg :*
pi_113054020
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:48 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nou, wat ik van Logician in het Z&G topic las, was dat je tijdens je zwangerschap geen gebruik mag maken van nicotinepleisters. Dat mag nu wel (denk ik?), dus misschien dat dat nog helpt?

Disclaimer: ik weet niks van roken, dus vergeef me als ik heel domme dingen zeg :*
Voor mijn gevoel gaan nicotine pleisters niet helpen... Het zit hem ook meer in de momenten van rust/ontspanning/ff naar buiten/lekker sigaretje doen dan echt in de nicotine. Ik had ook geen afkickverschijnselen vorige keer... niet iets van zweten of zo, dus het ligt daar niet aan, maar meer aan de mogelijkheid om te roken. Het doen zit zo in mijn systeem, meer dan de enorme behoefte naar nicotine denk ik. Ik hou me er ook enorm aan vast hoor, dat weet ik. |:(
  maandag 18 juni 2012 @ 15:53:48 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113054151
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:51 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel gaan nicotine pleisters niet helpen... Het zit hem ook meer in de momenten van rust/ontspanning/ff naar buiten/lekker sigaretje doen dan echt in de nicotine. Ik had ook geen afkickverschijnselen vorige keer... niet iets van zweten of zo, dus het ligt daar niet aan, maar meer aan de mogelijkheid om te roken. Het doen zit zo in mijn systeem, meer dan de enorme behoefte naar nicotine denk ik. Ik hou me er ook enorm aan vast hoor, dat weet ik. |:(
Ik had door het minderen met koffie wel echt een week koppijn ;( (ok, ik moest rond die tijd ook ongesteld worden, dat hielp vast niet, maar mèn..) En ik ging van ca. 4 kopjes naar 1. Niet eens heel drastisch.

Cafeïnevrije koffie is wel echt een uitkomst :Y Misschien is het een idee om ipv thee lekkere decaf te zoeken en dat te drinken?
pi_113054232
Herken ik hoor Lijnloos, voor mij was het echt 'mijn pauze-moment'. Las je mijn tip nog?

quote:
Lijnloos: Ik dacht heel praktisch voor mezelf na: 'Ik wil niet het stoppen met roken voor iets met eten vervangen, dus wat kan ik dan doen'. Drinken was in mijn geval nuttig, want ik heb er soms een handje van om (te) weinig te drinken, dus kwam ik op thee ivm het ritueeltje van een kopje zetten. Maar misschien heb jij ook wel iets 'nuttigs', kan van alles zijn. Ik noem maar wat: Een (paar) bladzijde(s) lezen uit een boek waar je verder bijna nooit aan toe komt. Zodra je wilt roken pak je het boek en lees je 1,2,3 bladzijdes (ca. 5 minuten). Kan ook als mini pauze op je werk :) Probeer iets te zoeken dat ca. 5 minuten in beslag neemt per keer en waar je je bij kunt ontspannen zodat je het goed als pauze-moment kun inzetten.
Misschien schiet je opeens nog iets te binnen dat voor jou een uitkomst kan zijn!
Andere tip: Tel hoeveel sigaretten je op 1 dag rookt en rook er elke dag 1 minder. Of bedenk elke keer voor je gaat roken of je deze sigaret kunt missen, zo ja, sla hem dan over! (En probeer op een andere manier pauze te nemen evt.) Dan blijven er misschien een paar per dag over die je werkelijk echt heel graag wilt, maar dan ben je alweer een stap verder!
  maandag 18 juni 2012 @ 15:59:48 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113054428
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:55 schreef bellelena het volgende:
Herken ik hoor Lijnloos, voor mij was het echt 'mijn pauze-moment'. Las je mijn tip nog?

[..]

Misschien schiet je opeens nog iets te binnen dat voor jou een uitkomst kan zijn!
Eén granny square haken! *)
quote:
Andere tip: Tel hoeveel sigaretten je op 1 dag rookt en rook er elke dag 1 minder. Of bedenk elke keer voor je gaat roken of je deze sigaret kunt missen, zo ja, sla hem dan over! (En probeer op een andere manier pauze te nemen evt.) Dan blijven er misschien een paar per dag over die je werkelijk echt heel graag wilt, maar dan ben je alweer een stap verder!
^O^
pi_113054493
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:55 schreef bellelena het volgende:

[..]

Tnx, ja ik had je tip gelezen idd... maar kon nog niet echt iets verzinnen ter compensatie zeg maar... thuis gaat het me wel iets makkelijker af om een sigaret niet te roken, maar vooral ook op het werk vind ik het lastig om een dergelijke compensatie te vinden... ook omdat best veel collega's roken en het altijd effe een gezellig momentje is. En het liefst hou ik dat zo natuurlijk, maar ben bang dat als ik zonder streepjes stop, ik heel snel toe ga geven... Maar het komt vast goed! EN misschien ben ik dat niet zwanger worden op een gegeven moment wel zo beu, dat ik alsnog stop omdat het teveel aan me gaat knagen.
pi_113054555
Ik ben ook flink geminderd met koffie, zit nu op nog maar 2 koppen per dag :o Dat was echt veeeel meer. En ik vind koffie zo lekker :9

Chanty, laat je nog ff weten hoe het gegaan is? /aagje
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 18 juni 2012 @ 16:04:20 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113054653
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:02 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben ook flink geminderd met koffie, zit nu op nog maar 2 koppen per dag :o Dat was echt veeeel meer. En ik vind koffie zo lekker :9

Heb jij er ook zo'n koppijn van gehad?

Ik dacht toen wel echt "Wow, wat een rotspul, ook hartstikke verslavend bij maar een paar kopjes per dag dus :{ " Had ik niet zo verwacht.

Gelukkig is de automaatkoffie op mijn werk niet eens lekker, dus die laat ik nu maar staan, en dan drink ik thuis alleen nog lekker zelfgebrouwen cappuccino c_/
pi_113054785
Granny square haken is best een goed idee! En dan heb je meteen een mooi kleed voor je baby wanneer je twee streepjes plast!
  maandag 18 juni 2012 @ 16:07:08 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113054788
lijnloos, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar voor mij was het motiverend om gestopt te zijn met roken vóór ik begon met proberen zwanger te raken, omdat ik bang was dat ik mijn ontwenningschagrijnigheid op het ongeboren kind zou richten. dat leek me zo naar, dat ik het m'n kind kwalijk zou nemen dat ik niet kon roken. bovendien verkleint roken je kansen op zwangerschap, én als 't al lukt, kan het ook nog invloed hebben op het verloop van de zwangerschap (kwaliteit placenta bijv.). succes! :*
in de haak.
  maandag 18 juni 2012 @ 16:08:14 #137
279894 winka
There is no place like home..
pi_113054847
Wat gaat het hier snel :D

@aurum:fijn dat het er van binnen goed uitziet en dat er niets verkleefd is :) En goed dat je pro-actief bent geweest. Dat is één ding wat ik bij OUD wel geleerd heb; dat je bij het ziekenhuis zelf initiatief moet nemen. Anders kan het zomaar zijn dat alles nog veel langer gaat duren. Inderdaad balen dat je nu al weet dat de komende twee cyclussen er niks gebeurt. Maar wie weet is het daarna wel raak ^O^

@LadyBlack, wat goed je hier weer te zien! Heb je altijd gevolgd in het andere topic. En wat héérlijk voor je dat het zomaar raak kan zijn de volgende ronde *O* Volgens mij waren we zo'n beetje hier binnen gerold? Ik ben hier gezellig ook nog w/
  maandag 18 juni 2012 @ 16:08:29 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113054859
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef bellelena het volgende:
Granny square haken is best een goed idee! En dan heb je meteen een mooi kleed voor je baby wanneer je twee streepjes plast!
I rest my case your honour oO<
pi_113054877
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:04 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Heb jij er ook zo'n koppijn van gehad?

Ik dacht toen wel echt "Wow, wat een rotspul, ook hartstikke verslavend bij maar een paar kopjes per dag dus :{ " Had ik niet zo verwacht.

Gelukkig is de automaatkoffie op mijn werk niet eens lekker, dus die laat ik nu maar staan, en dan drink ik thuis alleen nog lekker zelfgebrouwen cappuccino c_/
Mijn vriend heeft ook altijd meteen hoofdpijn als hij een dag geen koffie drinkt, echt rotspul idd. Ik drink zelf niet zoveel koffie dus geen last van gelukkig.
  maandag 18 juni 2012 @ 16:10:03 #140
279894 winka
pi_113054934
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:02 schreef _aurum_ het volgende:

Ben ik ook benieuwd naar :)
pi_113055206
Ohh, schoot er helemaal bij in, maar inderdaad: Succes Chanty!
pi_113055340
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef bellelena het volgende:
Haha, goed idee op zoich, voor thuis... maar mijn collega's zien me aankomen! _O- (werk in de IT, met kerels... die lachen zich nu al kapot om mijn hobbies)..

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef trui het volgende:
lijnloos, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar voor mij was het motiverend om gestopt te zijn met roken vóór ik begon met proberen zwanger te raken, omdat ik bang was dat ik mijn ontwenningschagrijnigheid op het ongeboren kind zou richten. dat leek me zo naar, dat ik het m'n kind kwalijk zou nemen dat ik niet kon roken. bovendien verkleint roken je kansen op zwangerschap, én als 't al lukt, kan het ook nog invloed hebben op het verloop van de zwangerschap (kwaliteit placenta bijv.). succes! :*
I know... maar ik vind dat heel lastig... Want als ik stop met roken, wordt ik niet gegarandeerd meteen zwanger... dus dan vind ik het moeilijk om dat als motivatie te zien. Heel krom, weet ik, maar zo werkt mijn brein een beetje. :@

CHanty, hoe is het gegaan? :*
  maandag 18 juni 2012 @ 16:19:07 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113055442
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:08 schreef winka het volgende:
@LadyBlack, wat goed je hier weer te zien! Heb je altijd gevolgd in het andere topic. En wat héérlijk voor je dat het zomaar raak kan zijn de volgende ronde *O* Volgens mij waren we zo'n beetje hier binnen gerold? Ik ben hier gezellig ook nog w/
Winka :W ik moest ff teruglezen hoe jij er nu voor staat, maar dat is nog even spannend dus! En wat fijn dat je een soort knop hebt kunnen omzetten. Niemand kan je inderdaad garanties geven, maar jij kan straks in elk geval je best doen om je kind het beste van de wereld te geven, en helpen die wereld te ontdekken O+
  maandag 18 juni 2012 @ 16:23:23 #144
57497 happyme28
I'm so happy
pi_113055696
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:17 schreef Lijnloos het volgende:

I know... maar ik vind dat heel lastig... Want als ik stop met roken, wordt ik niet gegarandeerd meteen zwanger... dus dan vind ik het moeilijk om dat als motivatie te zien. Heel krom, weet ik, maar zo werkt mijn brein een beetje. :@
Misschien als je denkt 'baat het niet dan schaadt het niet...', dus je stopt 3 maanden en als het dan niet gelukt is, begin je weer (maar dan ben je natuurlijk zo blij dat je gestopt bent, dan begin je gewoon niet meer, want stel dat je dan net zwanger wordt en dan moet je weer stoppen O-) )

Anyway, ik zie het in mijn omgeving dat het gewoon super moeilijk is om te stoppen. Als niet roker zeg je meteen 'dat doe je toch?' maar het blijft een verslaving.

Ik ben blij dat ik 10 jaar geleden al gestopt ben.

Hier nu 6 dpo en mooi hoge temp... nog een weekje op de handen zitten :X
  maandag 18 juni 2012 @ 17:00:03 #145
279894 winka
pi_113057805
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:19 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Winka :W ik moest ff teruglezen hoe jij er nu voor staat, maar dat is nog even spannend dus! En wat fijn dat je een soort knop hebt kunnen omzetten. Niemand kan je inderdaad garanties geven, maar jij kan straks in elk geval je best doen om je kind het beste van de wereld te geven, en helpen die wereld te ontdekken O+
:) thx!

@happyme28: succes met wachten! Het zijn altijd de moeilijkste dagen. Ik neem me dan altijd stellig voor om niet te gaan testen voor mijn nod, maar hoe dichter ik bij de datum kom, hoe moeilijker dat wordt :X

Zojuist van werk naar huis gegaan, ik voelde me belabberd en zag krijtwit. Er kwam ook helemaal niks uit mijn handen. Ik had zelfs moeite om de punten van de ek-poule op te tellen }:| Mijn vriend gaf me thuis een kopje soep en mijn maag draaide zich om. Ik moet even niet aan warm eten denken.
Ook heb ik nog steeds last van mijn buik.

Gelukkig nog een paar daagjes wachten, het zal me niet verbazen dat ik het allemaal verzin :P
pi_113058481
Aurum fijn dat het niet tegenviel qua pijn. Gelukkig kwamen er geen afwijkingen aan het licht. Wel balen dat je zolang moet wachten voor je uitslag krijgt van bloed prikken. Hopelijk is het niet meer nodig.

Winka en happyme wordt spannend voor jullie, ik zal duimen.

Ladyblack jij ook veel succes las je verhaal in andere topic. Vriendin van mij had het ook en is eerste keer mbv IUI zwanger geworden en 2de keer zelfs spontaan. Ik hoop dat je snel 2 streepjes krijgt.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:42:52 #147
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_113059779
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:08 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft ook altijd meteen hoofdpijn als hij een dag geen koffie drinkt, echt rotspul idd. Ik drink zelf niet zoveel koffie dus geen last van gelukkig.
Whehehe bekend verhaal, mijn man heeft dat ook. Hij is nu aan het minderen met koffie :') Ik drink zelfs hooguit eens in de twee weken een kopje, ben een theeleut :+

Verder dus weer terug van het ziekenhuis en de apotheek. De beste man heeft van alles verteld (gemompeld :+): hormoontje zus was goed, hormoontje zo ook, hormoontje dit wat aan de lage kant maar niet problematisch en hormoontje dat was ook in orde.... Ik dacht: ja dus??? En toen zei hij dat dat dus positief is :)

Zoals verwacht heeft hij me dus Chlomid voorgeschreven. Eerst moet ik tien dagen Primolud slikken om een menstruatie op te wekken (of in ieder geval mijn lichaam te doen geloven dat ik menstrueer) en daarna dus Clomid. 9 juli dan een echo om te kijken hoe de eitjes ervoor staan en of we groen licht krijgen.

Ben wel blij dat het er verder positief uitziet en het voelt fijn om eindelijk iets te kunnen gaan doen. Ik ga dus voor 2 streepjes op mijn verjaardag O+

Verlanglijstje: een baby
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_113059923
Chanty: Dat klinkt super positief! In principe werkt je lichaam dus gewoon goed, maar toch net even een zetje nodig nu. Van de Clomid gaan er dan eitjes groeien? Wat een opgelucht gevoel moet het geven dat je eindelijk verder kunt, echt een babietje kunt gaan maken! En twee streepjes op je verjaardag O+

Happyme: Succes met afwachten! Al een dag in gedachten dat je wilt gaan testen?
  maandag 18 juni 2012 @ 17:57:46 #149
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_113060301
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:46 schreef bellelena het volgende:
Chanty: Dat klinkt super positief! In principe werkt je lichaam dus gewoon goed, maar toch net even een zetje nodig nu. Van de Clomid gaan er dan eitjes groeien? Wat een opgelucht gevoel moet het geven dat je eindelijk verder kunt, echt een babietje kunt gaan maken! En twee streepjes op je verjaardag O+

Happyme: Succes met afwachten! Al een dag in gedachten dat je wilt gaan testen?
Chlomid stimuleert de rijping en het vrijkomen van het eitje (althans de brochure :P) dus hopen dat het werkt (maar daar ga ik gewoon van uit).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_113061007
Ohh wat goed Chanty! Nu kunnen jullie echt echt echt aan de slag O+ Dat kindje komt nu echt binnen handbereik!

Dames, ik had net een positieve ovulatietest waaahh :D Pfff ik ben zó opgelucht, ik heb van blijdschap letterlijk een rondje door de kamer gedanst :') M'n lijf kan het nog O+

Toch die nachtdiensten hè :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')