abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:23:43 #176
279894 winka
There is no place like home..
pi_113088471
Bedankt voor jullie lieve reacties O+

Vooralsnog verloopt het nu zoals het elke maand verloopt, dus eigenlijk reken ik nergens meer op. Maar je weet maar nooit natuurlijk ;)

Al mijn 'klachten' zijn ook in eens weg, maar het is wel prettig om me weer goed te voelen!

@Suikertante: ik kan je vraaf over lanettecreme niet beantwoorden, maar vast wel iemand ander hier :) Ik kan me wel voorstellen dat je het hebt gedeeld met je omgeving. Als mensen in ene een verandering bij je zien dan is het wel fijn dat ze weten waarom. En wat fijn dat het goed gaat zonder antidepressivia ^O^

Ik heb het alleen met mijn meest close vriendin gedeeld. Van haar vind ik 't prima dat ze het weet, alleen maar prettig. De rest van de omgeving zal wel een vermoeden hebben. Ik heb geen behoefte ook om het verder te delen. Als ik op het werk enthousiast ben over de kinderen van mijn vriendin, dan krijg ik bij de printer vragen of ik zelf geen kinderen wil :? Behoorlijk ongemakkelijk ...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:27:53 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113088608
Winka :* dat bruinverlies ken ik, als je dat élke maand hebt, is de hoop wel weg he?

En juist om die laatste situaties te voorkomen ben ik heel open in mijn kinderwens. Ik ben heel blij met alle lieve reacties van mensen. Mijn vrienden hebben ook aan een half woord genoeg inmiddels O+ Mijn vriend daarentegen heeft het niet aan zijn vrienden verteld, en ook niet aan zijn ouders. Zijn keus, maar ik voel me dus wel wat apart als ik bij hun ben. Gelukkig zijn ze veel te tactisch om te vragen of te hinten.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:33:30 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_113088819
* Barreltje komt ook even jompelen voor de nieuwe streepjes! *O*
gefeliciteerd dames! :D

en vertellen..
"wij"(ik :P ) heb het gewoon aan "iedereen"verteld.. er wordt toch overal en nergens gehint dat het nu toch wel eens tijd wordt :) ( groot gelijk, ik ben 32, hij is 35) maar ook met de mededeling dat ze het meteen zouden weten als het raak zou zijn.. dus dat ze gewoon geduld zouden moeten hebben :P

en nu we besloten hebben om er momenteel niet voor te gaan, heb ik dat ook verteld... scheelt ook weer vragen :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_113090087
Winka: Balen van het bruinverlies, maar ik blijf toch stiekem een beetje meehopen dat het iets heeel anders is :*

Over het vertellen:
Toen we er echt voor gingen hielde we dat in de eerste instantie voor onszelf, maar toen het raak was hebben we dat al snel aan mijn ouders vertelt. Ik had dat ook ongeveer niet langer geheim kunnen houden trouwens, want mijn moeder kreeg spontaan opgezwollen en pijnlijke borsten toen ik zwanger was. Ze vroeg zich dus al af wat er aan de hand was haha :P Toen de miskraam, maar mijn ouders weten dus nu wel dat we er mee bezig zijn en soms heb ik het er wel eens over met ze :). Heb ook met mijn moeder afgesproken dat ze me een seintje geeft als ze denkt dat ik kan gaan testen ;). Verder hebben we over de miskraam aan 1 vriendin vertelt en inmiddels weten een handje vol vrienden het, maar met hen hebben we het er eigenlijk niet echt heel erg over verder. Binnen onze vriendengroep is het nog erg verdeeld, 1 stel heeft twee kindjes en de rest wacht nog voor zichzelf op het goede moment. Sommige zijn er nog van overtuigt dat een baby je leven verpest (vooral mannen) en sommige vriendinnen rammelen al de pan uit maar willen eerst nog hun studie af maken en werken erna (en hun man overtuigen dus). Kortom: We vonden het eigenlijk wel heel fijn om het vooral als ons geheimpje te houden, in dat opzicht jammer dat nu toch een paar mensen weten waar we mee bezig zijn ;) (excl mijn ouders, daar heb ik zo'n goede band mee dat het juist wel fijn is dat zij het weten). Kan me trouwens ook heel goed voorstellen dat het ook heel fijn is juist om er met anderen af en toe over te kunnen hebben.
pi_113090554
Wat bizar dat je moeder dat zo lichamelijk voelt! Haha, wel handig zo'n natural zwangerschapstest :D
pi_113090891
Haha, ja dat is best wel handig inderdaad! En heel bijzonder om dat met haar te mogen hebben ook O+

Hoe is het trouwens bij jou met de ovulatietesten?
pi_113097378
Ok, ik kom net van de Kruidvat vandaan om toch maar een test te gaan halen..

Het verhaal: van de week was er hier de discussie over of je wel of niet ongesteld was bij bruinverlies. Naar aanleiding daarvan heb ik de 2/3 dagen waarop ik dat had verwijderd uit m'n app... Gisteravond belde ik een collega pas heel laat terug met de mededeling dat ik ineens een schoonmaakaanval had, waarop zij voor de grap zei: je bent toch niet zwanger? Nou, haha, grappig, nee, natuurlijk niet... Maar toen hing ik op en ineens realiseerde ik me dat ik in dit geval dus ineens 6 weken geleden voor het laatst ongesteld was. Zo lang heeft er nog nooit tussen gezeten...

Voor de rest voel ik helemaal niets, geen pijntjes, geen klachten, maar voor de zekerheid ga ik toch maar even testen morgenochtend.. (stiekem toch wel ineens een beetje spannend....)
pi_113097467
Nou als het 6 weken geleden was, kun je best nu al testen hoor! Doe es O-)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:34:15 #184
57497 happyme28
I'm so happy
pi_113097570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:32 schreef Lijnloos het volgende:
_O- :Y
pi_113097577
:o Babbel1! Wat super spannend opeens! En ik herken meteen nog een symptoom in je verhaal: Zwangere vrouwen kunnen vaak wat vergeetachtig/warrig zijn ;) :D
pi_113097623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:32 schreef Lijnloos het volgende:
Hahaha, stiekem dacht ik dit ook, maar ik ga het niet doen. Ik heb één keer eerder gedacht dat ik misschien zwanger was en toen heb ik ook samen met mijn vriend getest. Hoe doen anderen dat en waarom? Het lijkt mij zo'n mooi moment als je samen ineens zo'n tweede streep ziet verschijnen en dan weet dat je papa en mama wordt... *; (oh jee, nu ga ik heel gauw iets anders doen,straks horen de buren het gerammel ;))
pi_113097656
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:34 schreef bellelena het volgende:
:o Babbel1! Wat super spannend opeens! En ik herken meteen nog een symptoom in je verhaal: Zwangere vrouwen kunnen vaak wat vergeetachtig/warrig zijn ;) :D
Nah, zo ben ik altijd ;)
pi_113097789
:D Wat vertel je dat lief over de test O+ Vanavond samen met je vriend dan? Gewoon wat drinken en dan minstens 2 uur wachten met plassen, dan gaat het volgens mij wel goed ;)

Ik begin alvast met hypochonderen, nu hooguit 3 dagen na mijn ei, maar vandaag ben ik misselijk! :P
pi_113097805
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:32 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Dat zegt nog niets, ik had dat ook en ik testte pas na 1week en 2dgn overtijd positief.
ik wil niet rot overkomen, maar ik denk dat jij supervruchtbaar bent en dat wat jou overkomen is nou niet echt representatief is voor de rest van de bevolking.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:45:58 #190
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113098047
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:40 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik wil niet rot overkomen, maar ik denk dat jij supervruchtbaar bent en dat wat jou overkomen is nou niet echt representatief is voor de rest van de bevolking.
Hmmm..

Wat mijn dokter zei was dat het voordeel van de nuvaring itt de pil juist is dat je cyclus in de meeste gevallen weer direct op gang komt door dat er alleen plaatselijk hormoon werd afgegeven. Dit zou na 2dgn ook helemaal uit je lichaam zijn, Volgens hem was ik wat dat betreft niet zo'n wonder ;)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_113098102
Over vertellen: bij ons ging het weer in stijl :')

Mijn lief vertelde het zijn vader naar wat hij dacht in vertrouwen, dag later was vader bij schoonzus en die deelde doodleuk aan tafel mee dat hij verwachte in dat ze in de loop van volgend jaar tante zou worden. Dag later heeft mijn lief zijn zus aan de lijn die hem meedeelde dat ze tante zou worden.

I was not amused.

Daarna ook maar aan mijn ouders verteld omdat ik me rot voelde dat de ene helft van de fam. het wel wist en de ander niet.

Ik was dusdanig over de zeik dat we alles naar voren gehaald hebben, bedoeling was om begin dit jaar te beginnen. Wilde nog ff rust hebben voor de vragende blikken mijn kant op zouden komen. Gezien hoe soepel het gaat ben ik maar al te blij dat we het naar voren hebben gehaald.

Ze laten ons voor de rest gelukkig met rust, nadat we ze geinformeerd hebben dat ze de eersten zijn die het horen als het raak is.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113098138
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Hmmm..

Wat mijn dokter zei was dat het voordeel van de nuvaring itt de pil juist is dat je cyclus in de meeste gevallen weer direct op gang komt door dat er alleen plaatselijk hormoon werd afgegeven. Dit zou na 2dgn ook helemaal uit je lichaam zijn, Volgens hem was ik wat dat betreft niet zo'n wonder ;)
Nou, ik heb de mirena waar hetzelfde principe opgaat.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:53:13 #193
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113098363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik weet het verder ook niet, kan er ook niets aan doen hoe het is gegaan..
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:54:57 #194
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_113098428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

dat lijkt me niet al te handig :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_113098473
Hè winka, wat jammer ;( :*

Babbel, spannend :D Ga je vanavond testen? O-)

Ik heb het een aantal vriendinnen verteld. Met sommigen was rammelen sowieso al een vaak terugkomend gespreksonderwerp dus daar kon ik het gewoon niet voor stilhouden. Ik heb alleen maar heel goede reacties gehad en ze vonden het allemaal superleuk :). Nu de eerste hype er vanaf is vragen de meesten zo af en toe eens van 'En??'. Ik heb 1 vriendin die echt enorm meeleeft en die hou ik ook eigenlijk van alles op de hoogte.
Aan familie hebben we het niet verteld, die zouden er nooit meer over ophouden :') En we willen dat het voor hun ook een verrassing is mocht het lukken.

Aurum, pfff wat lullig, ik zou ook behoorlijk over de zeik zijn van zoiets. Zou ook echt een actie voor mijn schoonzus zijn, ben blij dat ze van niets weet :')
pi_113098574
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:53 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ik weet het verder ook niet, kan er ook niets aan doen hoe het is gegaan..
ooh, dat zeg ik ook niet *insert kroelsmiley* :P

Ging het bij iedereen maar zo rap :D

@Lot: Ja, toen was ik echt goed over de zeik :X
pi_113098604
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Hmmm..

Ook van mij, niet lullig bedoeld, maar in de eerste ronde, net na het stoppen van de nuvaring meteen zwanger, vind ik best een prestatie hoor... :@
pi_113098631
Juist daarom wil ik het ook liever niet aan mijn schoonmoeder vertellen... Heb ook zo'n gevoel dat ze zich meteen overal mee wil bemoeien. Was ook een beetje zo met onze bruiloft.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:06:11 #199
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_113098972
Ik heb t wel gewoon tegen mijn ouders, een paar goede vrienden en twee collega's verteld toen ik stopte met de pil. Maar kort geleden heb ik het ook aan andere familieleden en wat vrienden verteld omdat ik steeds vaker reacties kreeg die me gingen irriteren. bv een stationwagen gekocht... krijg je meteen vragen natuurlijk :') Vriendin van me heeft een eigen site die ik had gepromoot voor handgemaakte kraamcadeaus, ook meteen vragen. En zo waren er nog wat situaties. Als je dan net weet dat je niet zonder enige hulp zwanger gaat raken is dat enorm irritant. Dus heb alle vragers meteen de mond gesnoerd door ze een bericht te sturen met een korte uitleg en dat ze het wel horen als het zover is :)

Het is nu lekker rustig en kan gewoon zelf met mijn verhaal naar mensen toe als ik daar behoefte aan heb. En qua samen testen. Ik had altijd voor ogen dat ik hem op een beetje ludieke manier zou verrassen met een positieve test, maar daarbij ging ik uit van het scenario dat we niet aan het dokteren zijn. Nu dat wel het geval is, weet hij rond welke tijd ik moet testen natuurlijk, dus denk dat we dan maar samen er een mooi/ niet mooi moment van maken :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_113099468
_aurum_ Rottige situatie moet dat geweest zijn! Daar zou ik ook behoorlijk van over de zeik gaan. Maar gelukkig dat men er nu verder wel rustig over is :)

Verder vind ik het ook wel een top prestatie van Logician :D Laten we er met z'n allen een voorbeeld aan nemen, en allemaal gewoon zo snel mogelijk doorschuiven zodat we dan weer gezellig met z'n allen in z&g zitten!

Chanty: Een goede oplossing denk ik ook, als het allemaal niet helemaal vanzelfsprekend gaat. Fijn dat het nu rustig is wb vrienden/kennissen/familie en dat je wel je verhaal kwijt kunt als je daar zelf behoefte aan hebt.

En over schoonouders :X : toch maar even weg, ivm privé en niet zo aardig enzo :)

Overigens doen mijn ouders er niet moeilijk over en zeuren ze ook niet. Ze waren vorige keer heeeeeeel erg blij toen we het vertelde O+ Ze moesten er wel even aan wennen dat ze dan 'opa en oma' zouden worden :D maar ze vinden het echt heel leuk en hopen dat het snel alsnog weer raak is, maar ze vragen niet elke keer hoe het ervoor staat en hebben ook zoiets van 'we horen het vanzelf wel!' (of in mijn moeders geval 'ik merk het vanzelf wel' ;) haha).

[ Bericht 13% gewijzigd door bellelena op 19-06-2012 18:03:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')