Uit de reclame jaquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:30 schreef AthCom het volgende:
[..]
Naast de pompoenkoets van Assepoester nu ook de limoensine!
Ah kut.quote:
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nou ja, accepteer het compliment en denk er niet te veel achter.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:07 schreef Dreamday het volgende:
een curcus met geld omgaan vind ik een erg goed idee
quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:03 schreef RM-rf het volgende:
geef dan eens een linkje naar dat 'protocol' dat jij schijnt te kennen?
serieus, volgens mij ben je gewoon verschrikkelijk dom en heb je een gigantische plaat voor je kop want je zit gewoon wat onzin te verzinnen...
de vorbeelden die je geeft van over een vlag heenpissen op de dam of een vlag met grote penis ophangen kunnen idd een contact met de politie opleveren, enkel is de 'vlag' daar verder ireelevant aan... dat krijg je ook als je op de dam over een briefje papier gaat staan heenpissen of ergens een groot stuk papier met een enorme penis ophangt.
Of je dat doet met een 'vlag' of gewoon een lap stof is juist volledig irrelevant en maakt niks uit voor een bestraffing, sterker nog de wet kent geen verschil tussen een 'vlag' en een lap stof.
dat heeft geen ene fliker met een vermeend 'vlaggeprotocol' te maken waar ik juist de enig correcte link al eerder plaatste (vlaginstructie == vlagprotocol)
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:34 schreef Maanvis het volgende:
urgentie is niet bedoeld voor mensen die gaan scheiden, dus dat zul je niet liggelijk krijgen.
Ik kan dus echt niet verzinnen wel woord hiermee bedoeld wordt...quote:
lichtelijkquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik kan dus echt niet verzinnen wel woord hiermee bedoeld wordt...
In de post zelf doet hij het wel goedquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:39 schreef Lod het volgende:
Deze is op zich wel ironisch: Zou ik het havo aangekunt hebben?
Huh? Waarom? Dan klopt de zin toch niet?quote:
quote:Op zondag 10 juni 2012 19:59 schreef KeimpeHart het volgende:
Je zou je gans van harte willen adviseren
Lichtelijk als synoniem voor gemakkelijk.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Huh? Waarom? Dan klopt de zin toch niet?
Volgens mij is 'lichtelijk' geen synoniem voor 'gemakkelijk'.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lichtelijk als synoniem voor gemakkelijk.
Volgens mij heb jij daarbij niet het woordenboek geraadpleegd. Ik namelijk wel.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij is 'lichtelijk' geen synoniem voor 'gemakkelijk'.
quote:lich·te·lijk (bijwoord)
1 enigszins
quote:Synoniem van gemakkelijk: licht
Oh, dat zou wel eens kunnen.quote:
Ja hallo. Het is ook dialect.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:42 schreef Sosha het volgende:
Wat een lelijk synoniem dan... Die betekenis van het woord lichtelijk 'voel' ik gewoon niet. Je zult 't mij niet horen gebruiken
Dat.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:47 schreef Kees22 het volgende:
Ja hallo. Het is ook dialect.
En er zijn tegenwoordig genoeg mensen die "zij zijn" gewoon niet voelen en het niet kunnen laten om "hun zijn" te zeggen. "Het land die haar regering......" wordt dan weer wel gevoeld.
Een andere betekenis: waarschijnlijk. Als bevestiging van het noemen van een mogelijkheid dat iets gebeurt.
Maar hoe het woord nou gespeld moet worden, is nog steeds niet duidelijk.
De Dikke Van Dale, recentste editie, pagina 1969.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:08 schreef Sosha het volgende:
Welk woordenboek..? Lichtelijk is toch heeeeel iets anders dan gemakkelijk?
VanDale.nl:
[..]
Ik heb zo het gevoel dat dat 'achterna'-gebeuren dialect kan zijn, maar ik zou niet weten waar dat gebezigd wordt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:58 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik ben terug van Keulen!
---knip---
De band ervoor (Kadaver) was ook best goed. Een nieuwere (Duitse) band wel, die duidelijk nog niet erg bekend waren. Ook doom metal, maar wel meer van het genre "stoner" had ik de indruk. Voor hun optreden werden ze buiten ook gefilmd met een interview.
De gasten konden hun muziek bekoren (wij ook hoor), maar heel wild werd er toch nog niet gedaan.
Erg sympathiek: achterna (in het café van het gebouw) signeerden ze hun nieuwe plaat, waarvan mijn vriend ook een exemplaar kon bemachtigen.![]()
Het beste komt nog: de club was zo "obscure" dat er niet eens security aanwezig was.
Achterna zagen we Bobby Liebling en de andere band dan ook aan de zijkant van het gebouw gemakzuchtig staan/zitten, voor de neus van de gasten die er buiten bijstonden, maar hen totaal niet lastig vielen of zo.
Echter wou ik natuurlijk Victor Griffin nog eens zien, en wonder bij wonder stond hij daar plots de bestelwagen in te laden die er geparkeerd stond.![]()
We liepen er naartoe en konden gewoon een foto en een praatje maken met de man, alsof hij de gewoonste mens op de wereld was. Z'ón ongelofelijk brave man.![]()
Daar stond hij dan, knal voor m'n neus. Ik kon niet heel veel uitbrengen. (Gelukkig dat de andere gasten het niet konden zien.
)
Victor had trouwens zijn eigen gitaar getest voor het optreden (net zoals de bassist en drummer); iets wat ik de artiesten zelf tot nu toe nog nooit zag doen (maar ik geef ook toe dat ik een kneus ben en nog niet zo heel veel live optredens gezien heb).
Het ging allemaal zo snel, dat ik het nog steeds niet kan geloven!![]()
![]()
Het enige minpuntje (aan het feit dat er geen security aanwezig was): jongeren die aan het stave diven waren. Misschien vinden jullie me een watje, maar ik vind zoiets echt vervelend, en bovendien gevaarlijk; zeker als ze met hun schoenen voorop in jouw richting komen.
---knip---
quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar wie naait wie er nou bij?
die kerel jat van TS zonder iets te vragen
en dan zou je daar nog loyaal naar moeten zijn? pffff beetje kromme wereld zeg
Taalkundig zal 't vast wel kloppen, maar financieel...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 02:04 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Gister ook nog nieuwe banden onder mijn waggel laten zetten, werd braaf een stickertje op het dashboard geplakt dat ik ze na 50 km na moest trekken. Na 50 km dus geprobeerd ze na te trekken, maar ze waren met geen mogelijkheid strakker te trekken.
Verder is 5 euro natuurlijk helemaal niks, voor hetzelfde geld had je die auto total-loss gereden.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:15 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Taalkundig zal 't vast wel kloppen, maar financieel...
Inderdaad, is toch gewoon een uitdrukking?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou de wereld niet krom kunnen zijn?
Nou die ken ik niet. Wel een kromme redenering....quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:17 schreef padlarf het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, is toch gewoon een uitdrukking?
Ik ken de uitdrukking 'kromme wereld' ook niet, kan ook geen bevestigende bron voor deze uitdrukking vinden, aan de andere kant wordt deze uitdrukking wel in het wild gebruikt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou die ken ik niet. Wel een kromme redenering....
krom (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: krommer, overtreffende trap: kromst)quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:52 schreef Lienekien het volgende:
Het hoeft ook geen uitdrukking te zijn. Maar het bijvoeglijk gebruik van 'krom' is m.i. niet beperkt tot 'redenering'.
Is dit een serieuze vraag? Of laat je taalgevoel je echt een beetje in de steek?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:05 schreef Pharkus het volgende:
[..]
krom (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: krommer, overtreffende trap: kromst)
1 gebogen (tegenstelling: recht): zich krom lachen heel erg lachen
2 slecht, gebrekkig: krom Nederlands
Dus je zou kunnen spreken van kromme koffie, kromme software, krom wegdek.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dit een serieuze vraag? Of laat je taalgevoel je echt een beetje in de steek?
Kennelijk zijn er dus wel verdere beperkingen op het bijvoeglijk gebruik van krom.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:52 schreef Lienekien het volgende:
Het hoeft ook geen uitdrukking te zijn. Maar het bijvoeglijk gebruik van 'krom' is m.i. niet beperkt tot 'redenering'.
Ja.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:15 schreef Pharkus het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk zijn er dus wel verdere beperkingen op het bijvoeglijk gebruik van krom.
Zoals? Voor zover ik nu over zie is het beperkt tot: krom (taal/taalgebruik, Nederlands, Engels, etc.), kromme redenering/vergelijking, kromme wereld? Mis ik nog iets?quote:
Een uitputtende lijst lijkt me nogal een opgave.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:25 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Zoals? Voor zover ik nu over zie is het beperkt tot: krom (taal/taalgebruik, Nederlands, Engels, etc.), kromme redenering/vergelijking, kromme wereld? Mis ik nog iets?
Vertel?!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:31 schreef Lienekien het volgende:
Overigens is hier de dikke Van Dale ook weer een stuk uitgebreider.
Daarin staat bij het figuurlijk gebruik 'verkeerd, slecht, onjuist, onrechtvaardig'. Dan zou ik 'kromme wereld' als 'onrechtvaardige wereld' uitleggen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:35 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Vertel?!
edit: Mijn taalgevoel zegt (nu) dat je 'krom' beter kan betrekken op ongrijpbare zaken. Bijvoorbeeld 'Bert van Marwijk heeft een krom selectiebeleid' vs 'Bert van Marwijk selecteert kromme spelers'.
Ik zou daar geen geld op inzetten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:59 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Gisteren zou ik bij een kamer gaan kijken, of de huisgenoten een beetje relaxed waren etc..
Bel ik aan, komt er een heel lief meisje aan de deur. Daarop zei ik dat ik langs kwam voor een kamer. Meisje schrok en dacht dat mensen misbruik maakten van kamernet en geld op wilde strijken via haar adres. Bij het nakijken van de mail bleek dat ik me een nummertje had vergist, dus het bleek vals alarm.
Ondanks de blunder toch een poosje gebabbelt en uiteindelijk maar even bij de juiste kamer gekeken.
Deze viel lichtelijk tegen en voordat.ik naar huis ging wilde ik nog even bij het meisje melden dat ik er waarschijnlijk niet ging wonen, dus het voorstel dat zij me de stad wilde laten zien verviel. Nog een half uur daar gezeten voordat ze me naar het station bracht en moest werken.
Ondanks dat ze haar naam heeft gezegd ben ik deze vergeten. Hopelijk wedt ze mij te vinden aan de hand van mijn voornaam en woonplaats :p.
Dit was mijn verhaal.
X
Ik herken het niet (Brabant, jaren 50), maar vind het wel aardig.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:59 schreef AthCom het volgende:
[..]
Ik heb zo het gevoel dat dat 'achterna'-gebeuren dialect kan zijn, maar ik zou niet weten waar dat gebezigd wordt.
Vooralsnog heb ik nog nooit een drummer zijn gitaar zien testen. (Zou op zich best kunnen, dat hij een gitaar heeft, maar als hij drumt voor een optreden heeft hij die gitaar toch niet nodig?)
'Stave diven': Alleen genoteerd omdat ik 'staafduiken' (wat ik er half in las) wel een heel mooi neologisme vind.
Die ene letter staat op z'n kopquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:28 schreef okiokinl het volgende:
je nbent bijna 18, nog even en jee bent weg daar. dus dan maakt het niet zoveel uit, toch? praat gewoon met die vrouw, dan is zij gelukkiger en je vader ook. nu ben je inderdaad een beetje puperaal bezig, en maak je mensen waar je van houd ongelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |