inderdaadquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:10 schreef SaxoPower het volgende:
je bent bijna 18.
zet je puberalle gedrag opzij en oe gewoon ff normaal
Dat ze me liever het huis uit wilt hebben heeft ze al ruim 20 keer tegen me gezegd, dat ik dom ben ook dus tja.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:10 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb zelf een stiefmoeder waar mijn band jarenlang niet super mee is geweest, en nu ka ik het bijzonder goed met haar vinden.
Je kunt inderdaad afstand van haar nemen, je kunt haar ook vertellen wat je problemen zijn met haar, op een normale manier. Dat je het gevoel hebt dat ze je uit huis wilt hebben, dat je niet het idee hebt dat ze je waardeert en dat je denkt dat ze je dom vindt. Hiermee geef je haar niet de schuld en geef je haar de ruimte om haarzelf te verklaren.
En je bent een puber, misschien geef je haar wel de schuld van dingen die helemaal niet zo zijn. Het is makkelijker om je stief de schuld te geven dan je eigen vader of moeder.
Het is niet zo dat ik onaardig tegen haar doe? Als ik iets wil weten vraag ik het ook wel, maar regel dat soort dingen liever met mijn vader.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
inderdaad
je plaatst je zelf ook buiten het gezin
als jij geen zin hebt alles met haar te bespreken, prima
veel mensen van jou leeftijd doen dat niet met hun ouders
en een beetje liegen hoort er ook bij
maar normale omgangsvormen en af en toe gewoon aardig doen moet je ook kunnen hoor
Je praat dan toch ook niet over je gevoelens? Je praat over wat je denkt dat ze bedoelt, en dan kun je er als twee volwassenen over praten. Je hoeft niet te zeggen hoe je je erover voelt. Als je zegt "Je zegt regelmatig dat ik dom ben, waarom doe je dat?" Zo laat je het open en kan ze zichzelf verklaren.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:12 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:
[..]
Dat ze me liever het huis uit wilt hebben heeft ze al ruim 20 keer tegen me gezegd, dat ik dom ben ook dus tja.
Daarnaast ben ik ook geen persoon die zomaar even over haar gevoelens praat
Je opstelling tegenover je stiefmoeder komt ook dom over(?).quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:12 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:
[..]
Dat ze me liever het huis uit wilt hebben heeft ze al ruim 20 keer tegen me gezegd, dat ik dom ben ook dus tja.
hoe zou jij je voelen als je haar was?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:14 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik onaardig tegen haar doe? Als ik iets wil weten vraag ik het ook wel, maar regel dat soort dingen liever met mijn vader.
Niet bijzonder veel, maar ik vraag natuurlijk wel wat dingen als het over haar werk gaat en we zitten aan tafel.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hoe zou jij je voelen als je haar was?
je bent al jaren onderdeel van het gezin maar de puberale stiefdochter probeert te doen alsof je lucht bent?
probeer eens wat leuks met haar te doen
iets wat niet zo lang duurt
dat moet goed gaan lijkt me
praat je ook wel eens 'gewoon' met haar? dus hey hoe was je dag etc?
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:12 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:
[..]
Als ik dit lees denk ik; je bent bijna 18, Grow the Fuck up!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:14 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik onaardig tegen haar doe? Als ik iets wil weten vraag ik het ook wel, maar regel dat soort dingen liever met mijn vader.
Pubers die pubers advies geven.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:34 schreef LookAtMe het volgende:
Zeg haar dat het je eigen keuze is met wie je wat wel en wat niet bespreekt. Je bent bijna 18 dan kan je dat soort keuzes wel maken.
Dat je met haar over cijfers praat, en dat ze vindt dat je het huis uit moet vind ik zaak voor jou en je vader. Zij heeft daar als buitenstaander toch niks mee te maken.
Zo klinkt het misschien een beetje kort door de bocht maar zo zie ik het, je bent zijn dochter en dat zijn familie zaken dus daar hoort zij buiten.
Respect tonen ja. Maar ik vind dat buiten respect tonen vallen. En je zegt zelf ook al dat het de partner van een ouder is. En dus niet een ouder zelf. Hoe lang ze ook al samen zijn en of het kind dat accepteert het is nooit echte familie, en zou voor mij een buitenstaander voor schoolzaken enzo blijven.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:46 schreef 16meter het volgende:
[..]
Pubers die pubers advies geven.
Je hebt godverdomme een beetje respect te tonen voor de partner(s) van je ouder(s). Die mensen zijn getrouwd en 7 jaar samen, en dan heb jij het over een 'buitenstaander'? PUB is ergens anders.
Fuck dat. Wanneer je als volwassen vrouw tot 20 keer toe je puberende stiefdochter dom noemt en aangeeft dat je haar niet moet en je liever hebt dat ze t huis uit gaat, hoef je daarna toch helemaal nergens meer op te rekenen en al helemaal niet op 'respect'.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:46 schreef 16meter het volgende:
[..]
Je hebt godverdomme een beetje respect te tonen voor de partner(s) van je ouder(s). Die mensen zijn getrouwd en 7 jaar samen, en dan heb jij het over een 'buitenstaander'? PUB is ergens anders.
Stiefouders hebben ook respect te tonen naar de kinderen van hun partner en bovendien is de relatie hier geen verbond tussen volwassenen, maar tussen een volwassene in de rol van opvoeder / ouder en een 'net kind af'.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:46 schreef 16meter het volgende:
[..]
Er zitten altijd twee kanten aan het verhaal, en het kan zijn dat TS haar stiefmoeder verkeerd begrijpt. Dat kan, wij weten het niet precies, maar praten moet er sowieso gebeuren, en daaruit hopelijk wederzijds respectquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:24 schreef Fairfax het volgende:
[..]
Fuck dat. Wanneer je als volwassen vrouw tot 20 keer toe je puberende stiefdochter dom noemt en aangeeft dat je haar niet moet en je liever hebt dat ze t huis uit gaat, hoef je daarna toch helemaal nergens meer op te rekenen en al helemaal niet op 'respect'.
Ik ben wel benieuwd of die aantijgingen "je bent dom" en "ik wil je het huis uit" letterlijk zo gezegd zijn, en in welke gemoedstoestand. Vergeet niet, TS is een puber, lijkt zich zeker zo te gedragen (twee weken iemand negeren, grow the fuck up) en halen je als (stief)ouder het bloed onder de nagels vandaag. Het zou maar zo kunnen dat het hier om een interpretatie gaat van TS, die ze vervolgens uit zelfmedelijden in haar voordeel framed.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:24 schreef Fairfax het volgende:
[..]
Fuck dat. Wanneer je als volwassen vrouw tot 20 keer toe je puberende stiefdochter dom noemt en aangeeft dat je haar niet moet en je liever hebt dat ze t huis uit gaat, hoef je daarna toch helemaal nergens meer op te rekenen en al helemaal niet op 'respect'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |