abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112965666
Geen idee of het hier goed staat, maar vertel me dan waar het wel moet staan.

Mijn ouders zijn ruim 10 jaar gescheiden en mijn vader heeft al 7 jaar een nieuwe vriendin. Als kind van 7/8 had ik daar niet zo heel veel mee te maken vond ik alles best en leuk en haar toen der tijd ook.

Het is allemaal begonnen toen mijn vader in 2007 met haar ging trouwen, wat ik persoonlijk niet leuk vond, maar het uiteindelijk toch maar accepteerde. Hierna is de band met mijn stiefmoeder niet veel beter geworden. Ik loog over verschillende dingen, nutteloze dingen zoals onvoldoendes, waar ik was en dergelijke.

Nu ben ik 17, bijna 18, en ben ik haar helemaal zat. Ze wilt dat ik mijn problemen met haar ga bespreken terwijl ik daar totaal geen behoefte aan heb, omdat ik weet dat ze me liever het huis uit wilt hebben, ze vindt dat ik niet spoor en volgens haar dom ben.

Nu praat ik al ruim 2 weken amper tot niet tegen haar, omdat ik daar gewoon geen zin meer in heb. Hier heeft ze het dus kennelijk moeilijk mee waardoor ik knallende ruzie heb met mijn vader, omdat ik mijzelf volgens hem buiten het gezin plaats.

Ik weet dat ik nooit een perfecte stiefdochter voor haar zal worden in tegenstelling tot haar 2 andere dochters (waar ik ook minimaal contact mee heb), maar ik wil aan jullie vragen hoe jullie in deze situatie om zouden gaan.
No star can shine with a broken heart.
pi_112965762
je bent bijna 18.

zet je puberalle gedrag opzij en oe gewoon ff normaal
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_112965783
Ik heb zelf een stiefmoeder waar mijn band jarenlang niet super mee is geweest, en nu ka ik het bijzonder goed met haar vinden.

Je kunt inderdaad afstand van haar nemen, je kunt haar ook vertellen wat je problemen zijn met haar, op een normale manier. Dat je het gevoel hebt dat ze je uit huis wilt hebben, dat je niet het idee hebt dat ze je waardeert en dat je denkt dat ze je dom vindt. Hiermee geef je haar niet de schuld en geef je haar de ruimte om haarzelf te verklaren.

En je bent een puber, misschien geef je haar wel de schuld van dingen die helemaal niet zo zijn. Het is makkelijker om je stief de schuld te geven dan je eigen vader of moeder.
pi_112965795
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:10 schreef SaxoPower het volgende:
je bent bijna 18.

zet je puberalle gedrag opzij en oe gewoon ff normaal
inderdaad
je plaatst je zelf ook buiten het gezin

als jij geen zin hebt alles met haar te bespreken, prima
veel mensen van jou leeftijd doen dat niet met hun ouders
en een beetje liegen hoort er ook bij
maar normale omgangsvormen en af en toe gewoon aardig doen moet je ook kunnen hoor
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:11:43 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112965803
Praat er eens met je vader over? Hij is de kern van 't gezin. Want je komt er met je stiefmoeder niet uit.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_112965828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:10 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb zelf een stiefmoeder waar mijn band jarenlang niet super mee is geweest, en nu ka ik het bijzonder goed met haar vinden.

Je kunt inderdaad afstand van haar nemen, je kunt haar ook vertellen wat je problemen zijn met haar, op een normale manier. Dat je het gevoel hebt dat ze je uit huis wilt hebben, dat je niet het idee hebt dat ze je waardeert en dat je denkt dat ze je dom vindt. Hiermee geef je haar niet de schuld en geef je haar de ruimte om haarzelf te verklaren.

En je bent een puber, misschien geef je haar wel de schuld van dingen die helemaal niet zo zijn. Het is makkelijker om je stief de schuld te geven dan je eigen vader of moeder.
Dat ze me liever het huis uit wilt hebben heeft ze al ruim 20 keer tegen me gezegd, dat ik dom ben ook dus tja.

Daarnaast ben ik ook geen persoon die zomaar even over haar gevoelens praat
pi_112965852
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

inderdaad
je plaatst je zelf ook buiten het gezin

als jij geen zin hebt alles met haar te bespreken, prima
veel mensen van jou leeftijd doen dat niet met hun ouders
en een beetje liegen hoort er ook bij
maar normale omgangsvormen en af en toe gewoon aardig doen moet je ook kunnen hoor
Het is niet zo dat ik onaardig tegen haar doe? Als ik iets wil weten vraag ik het ook wel, maar regel dat soort dingen liever met mijn vader.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:14:53 #9
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112965879
Ik mis wat je stiefmoeder fout doet in de openingspost, ik lees er wel in wat je zelf fout doet.

Kortom: Je bent bijna 18, tijd om je als een grote meid te gaan gedragen en normaal te gaan communiceren tegen je vader en je stiefmoeder. Twee weken niet tegen iemand praten is kinderachtig en verergert alleen bestaande problemen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_112965896
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:12 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:

[..]

Dat ze me liever het huis uit wilt hebben heeft ze al ruim 20 keer tegen me gezegd, dat ik dom ben ook dus tja.

Je praat dan toch ook niet over je gevoelens? Je praat over wat je denkt dat ze bedoelt, en dan kun je er als twee volwassenen over praten. Je hoeft niet te zeggen hoe je je erover voelt. Als je zegt "Je zegt regelmatig dat ik dom ben, waarom doe je dat?" Zo laat je het open en kan ze zichzelf verklaren.

Je kunt het proberen, zo te horen kan het sowieso niet erger worden, toch?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:15:50 #11
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112965902
quote:

[..]

Je opstelling tegenover je stiefmoeder komt ook dom over(?).
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_112965917
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:14 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik onaardig tegen haar doe? Als ik iets wil weten vraag ik het ook wel, maar regel dat soort dingen liever met mijn vader.
hoe zou jij je voelen als je haar was?
je bent al jaren onderdeel van het gezin maar de puberale stiefdochter probeert te doen alsof je lucht bent?

probeer eens wat leuks met haar te doen
iets wat niet zo lang duurt
dat moet goed gaan lijkt me

praat je ook wel eens 'gewoon' met haar? dus hey hoe was je dag etc?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_112965972
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:16 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

hoe zou jij je voelen als je haar was?
je bent al jaren onderdeel van het gezin maar de puberale stiefdochter probeert te doen alsof je lucht bent?

probeer eens wat leuks met haar te doen
iets wat niet zo lang duurt
dat moet goed gaan lijkt me

praat je ook wel eens 'gewoon' met haar? dus hey hoe was je dag etc?
Niet bijzonder veel, maar ik vraag natuurlijk wel wat dingen als het over haar werk gaat en we zitten aan tafel.
pi_112966181
Als je niet met haar wilt praten over je gevoelens, prima, da's je eigen keus. Maar leg dat dan gewoon uit aan haar. Op een volwassen manier, met gegronde redenen. En niet door puberaal niet met haar te praten. Dat doe je als je 14 bent, niet als je bijna 18 bent.
Dus: grow up, zoek bij jezelf de reden waarom je niet met haar wilt praten over je gevoelens, leg de schuld daarvan niet bij haar en iedere volwassene zal dat accepteren.
Welkom in de grotemensenwereld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112966200
je nbent bijna 18, nog even en jee bent weg daar. dus dan maakt het niet zoveel uit, toch? praat gewoon met die vrouw, dan is zij gelukkiger en je vader ook. nu ben je inderdaad een beetje puperaal bezig, en maak je mensen waar je van houd ongelukkig.
pi_112967672
Natuurlijk praat je niet met iemand die je keer op keer dom noemt en je zo snel mogelijk het huis uit wilt hebben, als je vader er nog een keer over klaagt dat je niet met haar praat dan zou ik gewoon zeggen dat dat je dwars zit en je daarom niet met haar praat.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:50:05 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112969978
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:14 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:

[..]

Als ik dit lees denk ik; je bent bijna 18, Grow the Fuck up!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112970510
'stiefmoeder wilt' :')

Als die vrouw je niet bevalt ga je toch het huis uit?
pi_112981711
Zeg haar dat het je eigen keuze is met wie je wat wel en wat niet bespreekt. Je bent bijna 18 dan kan je dat soort keuzes wel maken.

Dat je met haar over cijfers praat, en dat ze vindt dat je het huis uit moet vind ik zaak voor jou en je vader. Zij heeft daar als buitenstaander toch niks mee te maken.
Zo klinkt het misschien een beetje kort door de bocht maar zo zie ik het, je bent zijn dochter en dat zijn familie zaken dus daar hoort zij buiten.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_112982377
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:34 schreef LookAtMe het volgende:
Zeg haar dat het je eigen keuze is met wie je wat wel en wat niet bespreekt. Je bent bijna 18 dan kan je dat soort keuzes wel maken.

Dat je met haar over cijfers praat, en dat ze vindt dat je het huis uit moet vind ik zaak voor jou en je vader. Zij heeft daar als buitenstaander toch niks mee te maken.
Zo klinkt het misschien een beetje kort door de bocht maar zo zie ik het, je bent zijn dochter en dat zijn familie zaken dus daar hoort zij buiten.
Pubers die pubers advies geven. :')

Je hebt godverdomme een beetje respect te tonen voor de partner(s) van je ouder(s). Die mensen zijn getrouwd en 7 jaar samen, en dan heb jij het over een 'buitenstaander'? PUB is ergens anders.
pi_112983575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:46 schreef 16meter het volgende:

[..]

Je hebt godverdomme een beetje respect te tonen voor de partner(s) van je ouder(s). Die mensen zijn getrouwd en 7 jaar samen, en dan heb jij het over een 'buitenstaander'? PUB is ergens anders.
Respect tonen ja. Maar ik vind dat buiten respect tonen vallen. En je zegt zelf ook al dat het de partner van een ouder is. En dus niet een ouder zelf. Hoe lang ze ook al samen zijn en of het kind dat accepteert het is nooit echte familie, en zou voor mij een buitenstaander voor schoolzaken enzo blijven.
Maar goed dit is toch een eindeloze discussie.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:24:53 #22
374924 Fairfax
Jolly good show!
pi_112984282
quote:

[..]

Fuck dat. Wanneer je als volwassen vrouw tot 20 keer toe je puberende stiefdochter dom noemt en aangeeft dat je haar niet moet en je liever hebt dat ze t huis uit gaat, hoef je daarna toch helemaal nergens meer op te rekenen en al helemaal niet op 'respect'.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:32:44 #23
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_112984696
quote:

[..]

Stiefouders hebben ook respect te tonen naar de kinderen van hun partner en bovendien is de relatie hier geen verbond tussen volwassenen, maar tussen een volwassene in de rol van opvoeder / ouder en een 'net kind af'.

Het verwijt maken dat iemand dom is, is op zichzelf al slecht, maar bij een kind sowieso funest. Als je iemand echt machteloos wilt maken, moet je dat soort dingen gaan roepen.

Ik snap echt niet hoe dit zo moeilijk kan zijn voor zoveel fokkers en besproken ouders alhier. Maar goed, dat snapte ik bij mijn eigen ouders ook nooit.

Persoonlijk zou ik twee dingen doen:
- praten met je vader hier over, daarna eventueel met hem als bemiddelaar met je stiefmoeder.
- mocht zij daadwerkelijk een legitiem punt hebben over een bepaalde eigenschap of serie eigenschappen van je, dan moet je hier ook de hand in eigen boezem steken en er wat mee gaan doen.
- plannen gaan maken om uit het huis (weg) te komen, iemand die al heel lang hetzelfde gedrag vertoont (stiefmoeder) zal niet zo snel meer veranderen helaas.

desondanks:
pi_112986754
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:24 schreef Fairfax het volgende:

[..]

Fuck dat. Wanneer je als volwassen vrouw tot 20 keer toe je puberende stiefdochter dom noemt en aangeeft dat je haar niet moet en je liever hebt dat ze t huis uit gaat, hoef je daarna toch helemaal nergens meer op te rekenen en al helemaal niet op 'respect'.
Er zitten altijd twee kanten aan het verhaal, en het kan zijn dat TS haar stiefmoeder verkeerd begrijpt. Dat kan, wij weten het niet precies, maar praten moet er sowieso gebeuren, en daaruit hopelijk wederzijds respect
  zondag 24 juni 2012 @ 12:34:41 #25
377268 Miss.StarLight
Follow Your Dreams.
pi_113307483
Ik zit in een soortgelijk zelfde situatie, dus ik weet hoe jij je voelt TS.

Bij mij is het wel een tikkeltje erger, dus ik tel de dagen af tot ik op mezelf kan wonen. Geen andere keus.

Je hoeft ook geen goede band te hebben met je stiefmoeder, als je maar niet elke dag in elkaars haren vliegt.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:01:51 #26
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_113308553
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:24 schreef Fairfax het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of die aantijgingen "je bent dom" en "ik wil je het huis uit" letterlijk zo gezegd zijn, en in welke gemoedstoestand. Vergeet niet, TS is een puber, lijkt zich zeker zo te gedragen (twee weken iemand negeren, grow the fuck up) en halen je als (stief)ouder het bloed onder de nagels vandaag. Het zou maar zo kunnen dat het hier om een interpretatie gaat van TS, die ze vervolgens uit zelfmedelijden in haar voordeel framed.
Wellicht roept stiefmoeder in een zwak moment "als je je dan echt niet wilt aanpassen kun je beter uit huis gaan!" Dat is niet verstandig, maar heel wat anders dan de werkelijke suggestie richting TS om maar te vertrekken.

Hoe dan ook, als we uit kunnen gaan van enigzins rationale en fatsoenlijke mensen dan zou het feit dat haar eigen vader óók boos is alle alarmbellen moeten laten rinkelen. Die man zal naar alle waarschijnlijkheid loyaler zijn richting TS, dan richting zijn nieuwe vrouw. Evenzogoed ziet die man zijn hele gezin uit elkaar flikkeren door wat op basis van de huidige info in ieder geval één kinderachtige dochter lijkt te zijn.

Als de relatie met haar vader haar lief is zou ik TS aan willen sporen zich wat constructiever op te stellen. Niet persé omwille haar stiefmoeder, maar omwille haar vader.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 24 juni 2012 @ 13:02:55 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_113308600
Je komt over als een verongelijkte puber. Misstaat je.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_113310049
Je kan natuurlijk zo doorgaan als je nu doet en hopen dat de bom een keer barst met alle gevolgen van dien.
Ik zou me persoonlijk proberen wat wijzer op te stellen naar mezelf. Dat je deze voor jou ongenode gasten in je leven niet accepteert is duidelijk, dat je haar negatieve mening over jou niet aanstaat en de invloed die ze heeft op je vader en indirect op jou zit je kennelijk ook niet lekker.
Het perfecte gezin om in op te groeien lijkt er niet in te zitten maar dat gaat er niet beter van worden als je anderen de gelegenheid geeft om enkel hun negatieve geluid te laten horen.

Ik zou zelf kiezen om te bedenken wat ik echt voel, wat ik wil en hoe ik dat kan bereiken of er dichtbij kan komen. Maak vervolgens een afspraak met vader door te laten merken dat je iets heel belangrijks met hem wil bespreken over wat je dwars zit en wat je zou willen. Doe dat op een rustige plaats en maak duidelijk dat je graag wil dat hij luisterd. Het heef geen zin om vervolgens 'maar zij doet..' 'maar zij vind...' 'maar zij is constant' etc te ratelen, heb het er over in de vorm van 'ik voel..', 'ik zou graag...', 'ik ben bang dat...', 'ik doe dit omdat ik..' Het gaat namelijk om jou en niet om een ander. Het is jou probleem, jij voelt je niet lekker bij een situatie en jij wil het graag oplossen. Laat je niet verleiden door aanvallen op je persoonlijkheid, je vader zal het vast niet met alles wat je gedaan hebt eens zijn, maar het gaat er om wat jij graag wil en laat weten wat voor invloed situaties op je hebben.

Oh enne, ik neem aan dat je vader het ook niet prettig vind als iemand hardop zegt dat je dom bent en dat je niet spoort. Heeft ze dat echt gezegd, of denk je dat ze dat bedoeld? Als dat eerlijk echt is gezegd dan zou ik zeker zeggen wat voor gevoel het je geeft en dat je niet wil dat iemand zo met je omgaat. Als je dat netjes en zonder beschuldigingen en gevloek doet heb je in ieder geval laten merken dat ze het bij het verkeerde eind heeft. Maar ga daar dan ff niet mee lopen pronken, soms is het beter om niets te zeggen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')