Ik vind Nederland een fijn land om in te leven. Dat fijne leven kan ik prima hebben zonder een Nederlandse vlag aan m'n huis.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik denk dat het ligt aan de Nederlanders die gewoon niet trots zijn op dit land.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Nou je mag bijvoorbeeld geen Nederlandse vlag buiten hangen.
En ook geen vlaggetje op je kleding.
Ik ken genoeg mensen uit een streng gelovig gezin die rabiate atheisten zijn geworden... andersom komt ook voor. Dat veel mensen zelf een andere keuze niet (durven) maken betekent niet dat er geen keuze is. Je geboorteplek daarentegen is niet te kiezen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
No way dat jij je religie kiest als je geboren wordt in een gelovig gezin. This geen toeval dat de kinderen van christenen vaak ook christenen zijn.
Dat is niet waar. Er zijn ontzettend veel (kul) regels rond het uithangen van vlaggen. Volgens de reglementen mag je vlaggen nooit tussen zonsondergang en -opgang laten hangen tenzij ze verlicht zijn, en het mag sowieso alleen maar op bepaalde dagen. Zo zijn er nog veel meer regels; een rafelige of vuile vlag mag ook niet gebruikt worden en als een vlag op de grond is gevallen moet ie onopvallend verbrand worden. Ja, ik verzin het niet hoor.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelden zulke onzin gehoord. Als jij als particulier 365 dagen per jaar de Nederlandse vlag wil ophangen dan mag je dat gewoon doen.
hou toch op joh...quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn ontzettend veel (kul) regels rond het uithangen van vlaggen.
quote:Wanneer kan ik de vlag uithangen en wat is de vlaginstructie?
Als u de Nederlandse vlag wilt uithangen, kunt u de dagen van de vlaginstructie (vlagprotocol) volgen. Dit hoeft niet, u mag ook op andere dagen de vlag uithangen. De vlaginstructie is een instructie die het gebruik beschrijft van een vlag. Voor overheidsgebouwen is de vlaginstructie wel verplicht.
Vlaginstructie
Voor het uithangen van de vlag vanaf rijksgebouwen heeft de minister-president een vlaginstructie vastgesteld. Deze vlaginstructie geldt ook voor lokale overheden. Er wordt onderscheid gemaakt tussen 'uitgebreid vlaggen' (UV) en 'beperkt vlaggen' (BV).
Bij UV wordt de vlag uitgestoken van alle rijksgebouwen, zoals gebruikelijk is op Koninginnedag. Bij BV hoeft de vlag alleen te worden uitgestoken van de hoofdgebouwen van de ministeries en die van instellingen als de Kamers der Staten-Generaal, de Raad van State, de Algemene Rekenkamer, de Nationale Ombudsman, het Kabinet der Koningin en de Hoge Raad der Nederlanden.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:55 schreef Farenji het volgende:
Dat is niet waar. Er zijn ontzettend veel (kul) regels rond het uithangen van vlaggen. Volgens de reglementen mag je vlaggen nooit tussen zonsondergang en -opgang laten hangen tenzij ze verlicht zijn, en het mag sowieso alleen maar op bepaalde dagen. Zo zijn er nog veel meer regels; een rafelige of vuile vlag mag ook niet gebruikt worden en als een vlag op de grond is gevallen moet ie onopvallend verbrand worden. Ja, ik verzin het niet hoor.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn ontzettend veel (kul) regels rond het uithangen van vlaggen. Volgens de reglementen mag je vlaggen nooit tussen zonsondergang en -opgang laten hangen tenzij ze verlicht zijn, en het mag sowieso alleen maar op bepaalde dagen. Zo zijn er nog veel meer regels; een rafelige of vuile vlag mag ook niet gebruikt worden en als een vlag op de grond is gevallen moet ie onopvallend verbrand worden. Ja, ik verzin het niet hoor.
Die regels zijn er wel degelijk, google maar. Dat ze niet gehandhaafd worden voor particulieren is iets anders. We gedogen overtredingen van kulregels liever dan dat we die kulregels afschaffen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]![]()
Jawel, je verzint het wel. Of je bent te goedgelovig en iemand heeft je die nonsens wijs gemaakt.
OMGquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:45 schreef Farenji het volgende:
Die regels zijn er wel degelijk, google maar. Dat ze niet gehandhaafd worden voor particulieren is iets anders. We gedogen overtredingen van kulregels liever dan dat we die kulregels afschaffen.
Dat klopt dat sommige huisregels van bijvoorbeeld scholen scholieren verbieden om de Nederlandse vlag op hun kleding te dragen. Dit was bedoeld om wangedrag van de zgn Lonsdale jongeren , die zich soms misdroegen tegenover buitenlandse scholieren, te voorkomen. I.p.v. dat wangedrag harder aan te pakken komt er weer een idioot kledingvoorschrift bij. Dat trouwens ook zijn doel volledig voorbij schiet, want het geweld op scholen is alleen maar erger geworden en sommige boze scholieren dragen nu ook weer vlaggen van andere landen op hun kleding want dat mag weer wel.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Nou je mag bijvoorbeeld geen Nederlandse vlag buiten hangen.
En ook geen vlaggetje op je kleding.
Het wordt niet verboden maar het is sociaal ook niet geaccepteerd. Streng Karadzic- nationalisme of Centrum Partij -nationalisme is terecht afkeurenswaardig, dat geeft alleen maar spanningen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Vertel TS. Welke wet verbiedt het jou om buiten het EK en WK nationalistisch te zijn?
Moet ik trots zijn op een land omdat ik een vlaggetje kan hijsen tijdens het EK en Koninginnedag en met de massa moet meehollen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik denk dat het ligt aan de Nederlanders die gewoon niet trots zijn op dit land.
Volgens mij lullen we hier langs elkaar heen... dat het vlaggenprotocol niet wordt gehandhaafd voor particulieren betekent niet dat er geen protocol bestaat. Een protocol dat gebroken mag worden is nog steeds een protocol.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
OMG
Zelfs na de link van RM-rf (die van de site van RIJKSOVERHEID is) gelooft ie nog steeds in sprookjes![]()
![]()
![]()
![]()
Goed, ik zal m'n lachen proberen in te houden: heb je een betere bron dan de site van de overheid waarin staat dat dat wat jij beweert waar is?
LOLquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Volgens mij lullen we hier langs elkaar heen... dat het vlaggenprotocol niet wordt gehandhaafd voor particulieren betekent niet dat er geen protocol bestaat. Een protocol dat gebroken mag worden is nog steeds een protocol.
Ik kan je ook wel op een briefje geven dat als jij op de dam in amsterdam een nederlandse vlag gaat bepissen of in de hens steken, de politie wel even langskomt. En als je een vlag in het openbaar gaat ophangen waar je zelf een enorme penis of een varkenskop over hebt geschilderd, dan gaat men ook moeilijk doen. Als je dat met een gewone lap stof doet zal men veel minder moeilijk doen. Allemaal onderdelen van dat zelfde protocol, wat je zelf gewoon had kunnen vinden door te googlen op "vlaggenprotocol".
Ook in de officiele vlaginstructie voor overheden (waar particulieren zich dus niet aan hoeven te houden) staat niets over pissen op de vlag. Als jij op de Dam op een vlag gaat staan pissen, zul je inderdaad een bekeuring kunnen krijgen, maar dan voor wildplassen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Volgens mij lullen we hier langs elkaar heen... dat het vlaggenprotocol niet wordt gehandhaafd voor particulieren betekent niet dat er geen protocol bestaat. Een protocol dat gebroken mag worden is nog steeds een protocol.
Ik kan je ook wel op een briefje geven dat als jij op de dam in amsterdam een nederlandse vlag gaat bepissen of in de hens steken, de politie wel even langskomt. En als je een vlag in het openbaar gaat ophangen waar je zelf een enorme penis of een varkenskop over hebt geschilderd, dan gaat men ook moeilijk doen. Als je dat met een gewone lap stof doet zal men veel minder moeilijk doen. Allemaal onderdelen van dat zelfde protocol, wat je zelf gewoon had kunnen vinden door te googlen op "vlaggenprotocol".
Schennispleging, verstoring van de openbare orde, milieuvervuiling. Zo zijn er nog wel wat wetjes die hij dan overtreedtquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:45 schreef Nielsch het volgende:
Ook in de officiele vlaginstructie voor overheden (waar particulieren zich dus niet aan hoeven te houden) staat niets over pissen op de vlag. Als jij op de Dam op een vlag gaat staan pissen, zul je inderdaad een bekeuring kunnen krijgen, maar dan voor wildplassen.
Tja die van Groot-Brittannië is dan ook iets om jaloers op te zijn. Echt een mooi ontwerp.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:49 schreef Nielsch het volgende:
Ik wou dat wij een wat mooiere vlag hadden zoals de VS, Groot-Brittannië of Brazilië.
geef dan eens een linkje naar dat 'protocol' dat jij schijnt te kennen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je het wel eens geprobeerd dan?quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:04 schreef paulgo het volgende:
[..]
Het wordt niet verboden maar het is sociaal ook niet geaccepteerd. Streng Karadzic- nationalisme of Centrum Partij -nationalisme is terecht afkeurenswaardig, dat geeft alleen maar spanningen.
Maar een gezond opkomen voor de werkgelegenheid en het welzijn van de eigen bevolking daar is niks mis mee. Dat doen ze in de meeste andere Europese landen, VS, Turkije, Australie en bijvoorbeeld Canada ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |