Hoop je dat echt? Dat zou vrij triest zijn eigenlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:45 schreef paulgo het volgende:
Ik hoop trouwens dat Duitsland de volgende wedstrijd wint van Nederland, want voetbal interesseert mij totaal niet en je hebt dan 's nachts tenminste geen last van al die dronken ladderzatte feestvierders...
Nou je mag bijvoorbeeld geen Nederlandse vlag buiten hangen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Vertel TS. Welke wet verbiedt het jou om buiten het EK en WK nationalistisch te zijn?
Van wie mag dat niet?quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
Nou je mag bijvoorbeeld geen Nederlandse vlag buiten hangen.
En ook geen vlaggetje op je kleding.
Je kunt naar mijn weten niet aangehouden worden omdat je een vlaggetje op je arm draagt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Ja, 'de Nederlander' is nuchter, te nuchter. (Het nut van) nationalisme wordt doodgerelativeerd.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik denk dat het ligt aan de Nederlanders die gewoon niet trots zijn op dit land.
Bron?quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Och een jaar of 7 geleden is er eens een conrector geweest die een Lonsdale-ettertje verbood een vlaggetje te dragen op zijn arm.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt naar mijn weten niet aangehouden worden omdat je een vlaggetje op je arm draagt.
Er is inderdaad een wet die zegt dat je alleen op bepaalde dagen de NL vlag mag buiten hangen, net zoals de NL vlag de grond niet mag raken en dat je hem niet mag verbranden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Er bestaat geen vlaggenwet voor particulieren, wel voor overheidsinstanties.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er is inderdaad een wet die zegt dat je alleen op bepaalde dagen de NL vlag mag buiten hangen, net zoals de NL vlag de grond niet mag raken en dat je hem niet mag verbranden.
Nee, die is er niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er is inderdaad een wet die zegt dat je alleen op bepaalde dagen de NL vlag mag buiten hangen
Is het zwaar om autistisch te zijn?quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:45 schreef paulgo het volgende:
Ik hoop trouwens dat Duitsland de volgende wedstrijd wint van Nederland, want voetbal interesseert mij totaal niet en je hebt dan 's nachts tenminste geen last van al die dronken ladderzatte feestvierders...
Ah kijk, de onderbuikgevoelens hebben het topic ook gevonden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:47 schreef flyguy het volgende:
Omdat we trots en nationalistisch moeten zijn op onze grote wijze moederstaat, de EU en niet op onze eigen provincie.
Omdat hoe meer nationalisme , hoe meer intolerant men is .quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:42 schreef paulgo het volgende:
Waarom is het niet sociaal gewenst om ook op andere ogenblikken meer nationalisme te tonen? Als dit op een rustige fatsoenlijke manier gebeurt, is dat alleen maar goed voor ons land en onze economie.
No way dat jij je religie kiest als je geboren wordt in een gelovig gezin. This geen toeval dat de kinderen van christenen vaak ook christenen zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:10 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een grafhekel aan nationalisme, het is een totaal abjecte houding gebaseerd op een volledig misplaatst superioriteitsgevoel en de angst om buiten de kudde te vallen. Nationalisme is nog vaker dan religie de oorzaak van oorlog geweest. Religie kun je nog kiezen, maar waar je wieg staat is totale willekeur, niemand heeft daar enige invloed op. Het is dan ook totaal debiel om daar dan trots op te zijn; en al helemaal als het alleen gebaseerd is op wat een stelletje omhooggevallen voetballertjes doen.
Hier ga je al de fout in.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:42 schreef paulgo het volgende:
Alle landen doen het trouwens. In Amerika zijn ze veel nationalistischer en kopen ze vooral "Made in America" producten.
Ik vind Nederland een fijn land om in te leven. Dat fijne leven kan ik prima hebben zonder een Nederlandse vlag aan m'n huis.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik denk dat het ligt aan de Nederlanders die gewoon niet trots zijn op dit land.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen uit een streng gelovig gezin die rabiate atheisten zijn geworden... andersom komt ook voor. Dat veel mensen zelf een andere keuze niet (durven) maken betekent niet dat er geen keuze is. Je geboorteplek daarentegen is niet te kiezen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
No way dat jij je religie kiest als je geboren wordt in een gelovig gezin. This geen toeval dat de kinderen van christenen vaak ook christenen zijn.
Dat is niet waar. Er zijn ontzettend veel (kul) regels rond het uithangen van vlaggen. Volgens de reglementen mag je vlaggen nooit tussen zonsondergang en -opgang laten hangen tenzij ze verlicht zijn, en het mag sowieso alleen maar op bepaalde dagen. Zo zijn er nog veel meer regels; een rafelige of vuile vlag mag ook niet gebruikt worden en als een vlag op de grond is gevallen moet ie onopvallend verbrand worden. Ja, ik verzin het niet hoor.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelden zulke onzin gehoord. Als jij als particulier 365 dagen per jaar de Nederlandse vlag wil ophangen dan mag je dat gewoon doen.
hou toch op joh...quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn ontzettend veel (kul) regels rond het uithangen van vlaggen.
quote:Wanneer kan ik de vlag uithangen en wat is de vlaginstructie?
Als u de Nederlandse vlag wilt uithangen, kunt u de dagen van de vlaginstructie (vlagprotocol) volgen. Dit hoeft niet, u mag ook op andere dagen de vlag uithangen. De vlaginstructie is een instructie die het gebruik beschrijft van een vlag. Voor overheidsgebouwen is de vlaginstructie wel verplicht.
Vlaginstructie
Voor het uithangen van de vlag vanaf rijksgebouwen heeft de minister-president een vlaginstructie vastgesteld. Deze vlaginstructie geldt ook voor lokale overheden. Er wordt onderscheid gemaakt tussen 'uitgebreid vlaggen' (UV) en 'beperkt vlaggen' (BV).
Bij UV wordt de vlag uitgestoken van alle rijksgebouwen, zoals gebruikelijk is op Koninginnedag. Bij BV hoeft de vlag alleen te worden uitgestoken van de hoofdgebouwen van de ministeries en die van instellingen als de Kamers der Staten-Generaal, de Raad van State, de Algemene Rekenkamer, de Nationale Ombudsman, het Kabinet der Koningin en de Hoge Raad der Nederlanden.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:55 schreef Farenji het volgende:
Dat is niet waar. Er zijn ontzettend veel (kul) regels rond het uithangen van vlaggen. Volgens de reglementen mag je vlaggen nooit tussen zonsondergang en -opgang laten hangen tenzij ze verlicht zijn, en het mag sowieso alleen maar op bepaalde dagen. Zo zijn er nog veel meer regels; een rafelige of vuile vlag mag ook niet gebruikt worden en als een vlag op de grond is gevallen moet ie onopvallend verbrand worden. Ja, ik verzin het niet hoor.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn ontzettend veel (kul) regels rond het uithangen van vlaggen. Volgens de reglementen mag je vlaggen nooit tussen zonsondergang en -opgang laten hangen tenzij ze verlicht zijn, en het mag sowieso alleen maar op bepaalde dagen. Zo zijn er nog veel meer regels; een rafelige of vuile vlag mag ook niet gebruikt worden en als een vlag op de grond is gevallen moet ie onopvallend verbrand worden. Ja, ik verzin het niet hoor.
Die regels zijn er wel degelijk, google maar. Dat ze niet gehandhaafd worden voor particulieren is iets anders. We gedogen overtredingen van kulregels liever dan dat we die kulregels afschaffen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]![]()
Jawel, je verzint het wel. Of je bent te goedgelovig en iemand heeft je die nonsens wijs gemaakt.
OMGquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:45 schreef Farenji het volgende:
Die regels zijn er wel degelijk, google maar. Dat ze niet gehandhaafd worden voor particulieren is iets anders. We gedogen overtredingen van kulregels liever dan dat we die kulregels afschaffen.
Dat klopt dat sommige huisregels van bijvoorbeeld scholen scholieren verbieden om de Nederlandse vlag op hun kleding te dragen. Dit was bedoeld om wangedrag van de zgn Lonsdale jongeren , die zich soms misdroegen tegenover buitenlandse scholieren, te voorkomen. I.p.v. dat wangedrag harder aan te pakken komt er weer een idioot kledingvoorschrift bij. Dat trouwens ook zijn doel volledig voorbij schiet, want het geweld op scholen is alleen maar erger geworden en sommige boze scholieren dragen nu ook weer vlaggen van andere landen op hun kleding want dat mag weer wel.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Het wordt niet verboden maar het is sociaal ook niet geaccepteerd. Streng Karadzic- nationalisme of Centrum Partij -nationalisme is terecht afkeurenswaardig, dat geeft alleen maar spanningen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Vertel TS. Welke wet verbiedt het jou om buiten het EK en WK nationalistisch te zijn?
Moet ik trots zijn op een land omdat ik een vlaggetje kan hijsen tijdens het EK en Koninginnedag en met de massa moet meehollen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Volgens mij lullen we hier langs elkaar heen... dat het vlaggenprotocol niet wordt gehandhaafd voor particulieren betekent niet dat er geen protocol bestaat. Een protocol dat gebroken mag worden is nog steeds een protocol.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
OMG
Zelfs na de link van RM-rf (die van de site van RIJKSOVERHEID is) gelooft ie nog steeds in sprookjes![]()
![]()
![]()
![]()
Goed, ik zal m'n lachen proberen in te houden: heb je een betere bron dan de site van de overheid waarin staat dat dat wat jij beweert waar is?
LOLquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Volgens mij lullen we hier langs elkaar heen... dat het vlaggenprotocol niet wordt gehandhaafd voor particulieren betekent niet dat er geen protocol bestaat. Een protocol dat gebroken mag worden is nog steeds een protocol.
Ik kan je ook wel op een briefje geven dat als jij op de dam in amsterdam een nederlandse vlag gaat bepissen of in de hens steken, de politie wel even langskomt. En als je een vlag in het openbaar gaat ophangen waar je zelf een enorme penis of een varkenskop over hebt geschilderd, dan gaat men ook moeilijk doen. Als je dat met een gewone lap stof doet zal men veel minder moeilijk doen. Allemaal onderdelen van dat zelfde protocol, wat je zelf gewoon had kunnen vinden door te googlen op "vlaggenprotocol".
Ook in de officiele vlaginstructie voor overheden (waar particulieren zich dus niet aan hoeven te houden) staat niets over pissen op de vlag. Als jij op de Dam op een vlag gaat staan pissen, zul je inderdaad een bekeuring kunnen krijgen, maar dan voor wildplassen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Volgens mij lullen we hier langs elkaar heen... dat het vlaggenprotocol niet wordt gehandhaafd voor particulieren betekent niet dat er geen protocol bestaat. Een protocol dat gebroken mag worden is nog steeds een protocol.
Ik kan je ook wel op een briefje geven dat als jij op de dam in amsterdam een nederlandse vlag gaat bepissen of in de hens steken, de politie wel even langskomt. En als je een vlag in het openbaar gaat ophangen waar je zelf een enorme penis of een varkenskop over hebt geschilderd, dan gaat men ook moeilijk doen. Als je dat met een gewone lap stof doet zal men veel minder moeilijk doen. Allemaal onderdelen van dat zelfde protocol, wat je zelf gewoon had kunnen vinden door te googlen op "vlaggenprotocol".
Schennispleging, verstoring van de openbare orde, milieuvervuiling. Zo zijn er nog wel wat wetjes die hij dan overtreedtquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:45 schreef Nielsch het volgende:
Ook in de officiele vlaginstructie voor overheden (waar particulieren zich dus niet aan hoeven te houden) staat niets over pissen op de vlag. Als jij op de Dam op een vlag gaat staan pissen, zul je inderdaad een bekeuring kunnen krijgen, maar dan voor wildplassen.
Tja die van Groot-Brittannië is dan ook iets om jaloers op te zijn. Echt een mooi ontwerp.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:49 schreef Nielsch het volgende:
Ik wou dat wij een wat mooiere vlag hadden zoals de VS, Groot-Brittannië of Brazilië.
geef dan eens een linkje naar dat 'protocol' dat jij schijnt te kennen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je het wel eens geprobeerd dan?quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:04 schreef paulgo het volgende:
[..]
Het wordt niet verboden maar het is sociaal ook niet geaccepteerd. Streng Karadzic- nationalisme of Centrum Partij -nationalisme is terecht afkeurenswaardig, dat geeft alleen maar spanningen.
Maar een gezond opkomen voor de werkgelegenheid en het welzijn van de eigen bevolking daar is niks mis mee. Dat doen ze in de meeste andere Europese landen, VS, Turkije, Australie en bijvoorbeeld Canada ook.
Elke politieke partij zegt dat te doen of althans vinden dat hoogst belangrijke doelstellingen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:04 schreef paulgo het volgende:
Maar een gezond opkomen voor de werkgelegenheid en het welzijn van de eigen bevolking daar is niks mis mee.
Misschien moet je eerst eens wat research doen voordat je onzin gaat spuien.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:13 schreef paulgo het volgende:
Waarom geven we weer meer ontwikkelingshulp, zonder dat de belangen van de Nederlandse industrie mede in het oog gehouden worden?
En wie niet voldoet aan "hardwerkend" ? Die kun je wel discrimineren ?quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:13 schreef paulgo het volgende:
Mensen zullen wel een vieze smaak in hun mond krijgen bij nationalisme en eigen volk eerst, maar zoals ik al eerder zei, als je onder dat eigen volk ook alle hardwerkende buitenlanders in ons land en zij, die voor ons land elders werken in bijvoorbeeld oorlogsgebieden, verstaat, is dat juist heel belangrijk.
http://www.knack.be/nieuw(...)e-4000115930944.htm#quote:“Als Gouden Dageraad na de verkiezingen in het parlement blijft, zal de partij binnenvallen in ziekenhuizen en crèches”, belooft parlementslid Ilias Panagiotaros. “Ze zal alle immigranten en hun kinderen op straat gooien, zodat Grieken hun plaats kunnen innemen.” Deze harde belofte maakte Panagiotaros tijdens een partijbijeenkomst in Athene. Een belofte die onthaald werd op luid applaus, dat meldt The Guardian.
Het geeft natuurlijk duidelijk aan dat het virus van het nationalisme de kop op doet tijdens extreme omstandigheden. Als een natie in crisis verkeert of wanneer een minderheid onderdrukt wordt door een meerderheid en men de behoefte voelt of eenheid te scheppen of zich af te zetten. In die zin is de afwezigheid van al te nadrukkelijk nationalisme eerder te duiden als een teken van stabiliteit.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En wie niet voldoet aan "hardwerkend" ? Die kun je wel discrimineren ?
Zoals extreemrechts in Griekenland wilt:
[..]
http://www.knack.be/nieuw(...)e-4000115930944.htm#
Hmm, dat was in de 17e eeuw toch echt anders.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:43 schreef schaal_9 het volgende:
Nederlanders zijn over het algemeen calvinistisch, en daar past trots of nationalisme niet bij.
in de 17e eeuw was nederland helemaal geen land maar een confederatie van verder losstaande provincies... dus idd kan je stellen dat 'nationalisme' daar geen bindend iets was en men idd eerder zich gebonden voelde via een religieus ietsquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hmm, dat was in de 17e eeuw toch echt anders.
De trots op die periode was eerder een 19e eeuwse uitvinding.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hmm, dat was in de 17e eeuw toch echt anders.
Je verwisselt, zoals veel anderen hier op dit forum en ook er daarbuiten nationalisme met racisme.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En wie niet voldoet aan "hardwerkend" ? Die kun je wel discrimineren ?
Zoals extreemrechts in Griekenland wilt:
[..]
http://www.knack.be/nieuw(...)e-4000115930944.htm#
Heb je hier ook een goede bron voor? Ben wel benieuwdquote:Op donderdag 14 juni 2012 17:02 schreef paulgo het volgende:
terwijl juist ons pacifisme en gebroken geweertjes politiek voor de Duitsers een extra stimulans was om ons land te bezetten.
Nee hoor. Ik had het niet over racisme.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:02 schreef paulgo het volgende:
[..]
Je verwisselt, zoals veel anderen hier op dit forum en ook er daarbuiten nationalisme met racisme.\
onzin... extreemnationalisme is verdomd vaak vreemdelingenhaat, incluis racisme.quote:Dat laatste is verwerpelijk. Maar juist nationalisme is in het verleden vaak de beste bescherming tegen racisme gebleken.
Duitsland had andere redenen om de zwitsers voorlopig te laten bungelen en hen sluipenderwijs in te lijven als satelietstaat.quote:Het Zwitserse nationalisme weerhield de Duitsers ervan om dat land aan te vallen tijdens WOII
Welnee... het kwam de nazi's beter uit als verdediging/aanval op Engeland en Frankrijkquote:terwijl juist ons pacifisme en gebroken geweertjes politiek voor de Duitsers een extra stimulans was om ons land te bezetten.
Wel of niet meer Nederlands verzet in Srebenica heeft niks te maken met nationalisme.quote:Als meer recent voorbeeld hadden de Serviers nooit de massamoord op 7000 moslims uitgevoerd, als ze meer weerstand en vechtlust van de Nederlandse militairen hadden verwacht. Kortom meer van jou afbijten kan helpen in politiek opzicht. Dat versta ik onder nationalisme
Bluesdude je vergelijkt ongenuanceerd totaal verschillende dingen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:11 schreef Bluesdude het volgende:
onzin... extreemnationalisme is verdomd vaak vreemdelingenhaat, incluis racisme.
Het Nederlandse toenmalige kabinet Kok was uitermate naief om zo licht bewapend een taak op zich te nemen , die geen enkel ander land wilde uitvoeren. Maar dit is een typisch voorbeeld dat ons land zich veel te gemakkelijk voor het karretje van de grootmachten en de NAVO laat spannen. Dus heel duidelijk het tegenovergestelde van nationalisme. Dit is net zo verwerpelijk als extreem nationalisme en kan net zoveel ellende op leveren: De massamoord op 7000 moslims in Srebrenicza en op een aantal moslimtolken in Nederlandse dienst. Gewoon laf die houding en een typisch voorbeeld van politieke onachtzaamheid en desinteresse.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:11 schreef Bluesdude het volgende:
Wel of niet meer Nederlands verzet in Srebenica heeft niks te maken met nationalisme.
MIlitair was de Nederlands eenheid zwaar onderbewapend en in de minderheid tov de duizenden Servische soldaten.
Dus als we een beetje meer nationalistisch waren geweest, beetje vlaggetje laten wapperen, iedere ochtend het wilhelmus zingen op de lagere school, dan was Srebrenicza niet gebeurd?quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:21 schreef paulgo het volgende:
[..]
Bluesdude je vergelijkt ongenuanceerd totaal verschillende dingen.
Ik heb het over gematigd nationalisme en niet over extreem nationalisme
[..]
Het Nederlandse toenmalige kabinet Kok was uitermate naief om zo licht bewapend een taak op zich te nemen , die geen enkel ander land wilde uitvoeren. Maar dit is een typisch voorbeeld dat ons land zich veel te gemakkelijk voor het karretje van de grootmachten en de NAVO laat spannen. Dus heel duidelijk het tegenovergestelde van nationalisme. Dit is net zo verwerpelijk als extreem nationalisme en kan net zoveel ellende op leveren: De massamoord op 7000 moslims in Srebrenicza en op een aantal moslimtolken in Nederlandse dienst. Gewoon laf die houding en een typisch voorbeeld van politieke onachtzaamheid en desinteresse.
Dat heb je niet gezegd zo met het woord gematigd.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:21 schreef paulgo het volgende:
[..]
Bluesdude je vergelijkt ongenuanceerd totaal verschillende dingen.
Ik heb het over gematigd nationalisme en niet over extreem nationalisme
Nederland staat al 30 jaar vooraan met Amerika steunen in oorlogjes of in natoverband dit soort acties graag willen doen dit onder het motto 'waar een klein land groot in kan zijn ' .quote:Het Nederlandse toenmalige kabinet Kok was uitermate naief om zo licht bewapend een taak op zich te nemen , die geen enkel ander land wilde uitvoeren. Maar dit is een typisch voorbeeld dat ons land zich veel te gemakkelijk voor het karretje van de grootmachten en de NAVO laat spannen. Dus heel duidelijk het tegenovergestelde van nationalisme.
Dat is de insinuatie enerzijds, maar dan dat een nationalistisch zelfbewustzijjn leidt tot heldhaftig verzet te Srebenica.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus als we een beetje meer nationalistisch waren geweest, beetje vlaggetje laten wapperen, iedere ochtend het wilhelmus zingen op de lagere school, dan was Srebrenicza niet gebeurd?.
....... dat een nationalistisch zelfbewustzijn leidt tot niet meedoen aan militaire acties als de enclave Srebenica.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:21 schreef paulgo het volgende:
Het Nederlandse toenmalige kabinet Kok was uitermate naief om zo licht bewapend een taak op zich te nemen , die geen enkel ander land wilde uitvoeren. Maar dit is een typisch voorbeeld dat ons land zich veel te gemakkelijk voor het karretje van de grootmachten en de NAVO laat spannen. Dus heel duidelijk het tegenovergestelde van nationalisme.
Idd, het valt ook in de categorie van de honderden malen al herkauwde discussies zoals over vrij vuurwapenbezit, libertarisme, weg-met-ons-mentaliteit, schaf de bijstand af, sociaal-darwinisme, geen snelheidslimiet op de autosnelweg etc. etc.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is de insinuatie enerzijds, maar dan dat een nationalistisch zelfbewustzijjn leidt tot heldhaftig verzet te Srebenica.
Maar anderzijds zie deze quote:
[..]
....... dat een nationalistisch zelfbewustzijn leidt tot niet meedoen aan militaire acties als de enclave Srebenica.
Je kunt dus meerdere kanten uit met nationalisme. Net zoals het je uitkomt als argument op een zeker moment in de diskussie.
Onjuist dat is geen nationalisme, maar het tegenovergestelde: Het braafste jongetje van de klas zijn en als Gekke Henkie slaafs de belangen van de grootmachten VS, Duitsland Frankrijk volgen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
Nederland staat al 30 jaar vooraan met Amerika steunen in oorlogjes of in natoverband dit soort acties graag willen doen dit onder het motto 'waar een klein land groot in kan zijn ' .
Dus het typische nationalistische geneuzel van zichzelf op de borst willen kloppen.
Omdat er dan massa's mensen in het stadion en achter de televisie zitten. Het draait dus om de massa bij het voetbal en andere massale evenementen. Opvallend juist bij die dingen promoot men het nationalisme (de massa voorzien van psychologisch voer, trots, inspelen op emotie massa)quote:Waarom mogen wij alleen bij het EK en WK nationalistisch zijn??
Volgens mij is het zelfs verboden om een Nederlandse vlag op kledij te dragen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Dat is gewoon de verantwoordelijkheid van individuele lidstaten, hoor. Kon Europa er maar wat aan doen! Maar nee hoor, de Europese kiezer weigert de EU er het mandaat toe te geven.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:58 schreef paulgo het volgende:
[..]
Steun geven aan Europa, terwijl datzelfde Europa de belastings ontduiking van de rijkste miljardairs nooit heeft willen aanpakken.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:34 schreef Leevancleef het volgende:
Ik denk niet dat de gemiddelde man zich kan identificeren met een feminiene cultuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |