Hoop je dat echt? Dat zou vrij triest zijn eigenlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:45 schreef paulgo het volgende:
Ik hoop trouwens dat Duitsland de volgende wedstrijd wint van Nederland, want voetbal interesseert mij totaal niet en je hebt dan 's nachts tenminste geen last van al die dronken ladderzatte feestvierders...
Nou je mag bijvoorbeeld geen Nederlandse vlag buiten hangen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Vertel TS. Welke wet verbiedt het jou om buiten het EK en WK nationalistisch te zijn?
Van wie mag dat niet?quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
Nou je mag bijvoorbeeld geen Nederlandse vlag buiten hangen.
En ook geen vlaggetje op je kleding.
Je kunt naar mijn weten niet aangehouden worden omdat je een vlaggetje op je arm draagt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Ja, 'de Nederlander' is nuchter, te nuchter. (Het nut van) nationalisme wordt doodgerelativeerd.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik denk dat het ligt aan de Nederlanders die gewoon niet trots zijn op dit land.
Bron?quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Och een jaar of 7 geleden is er eens een conrector geweest die een Lonsdale-ettertje verbood een vlaggetje te dragen op zijn arm.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt naar mijn weten niet aangehouden worden omdat je een vlaggetje op je arm draagt.
Er is inderdaad een wet die zegt dat je alleen op bepaalde dagen de NL vlag mag buiten hangen, net zoals de NL vlag de grond niet mag raken en dat je hem niet mag verbranden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Er bestaat geen vlaggenwet voor particulieren, wel voor overheidsinstanties.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er is inderdaad een wet die zegt dat je alleen op bepaalde dagen de NL vlag mag buiten hangen, net zoals de NL vlag de grond niet mag raken en dat je hem niet mag verbranden.
Nee, die is er niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er is inderdaad een wet die zegt dat je alleen op bepaalde dagen de NL vlag mag buiten hangen
Is het zwaar om autistisch te zijn?quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:45 schreef paulgo het volgende:
Ik hoop trouwens dat Duitsland de volgende wedstrijd wint van Nederland, want voetbal interesseert mij totaal niet en je hebt dan 's nachts tenminste geen last van al die dronken ladderzatte feestvierders...
Ah kijk, de onderbuikgevoelens hebben het topic ook gevonden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:47 schreef flyguy het volgende:
Omdat we trots en nationalistisch moeten zijn op onze grote wijze moederstaat, de EU en niet op onze eigen provincie.
Omdat hoe meer nationalisme , hoe meer intolerant men is .quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:42 schreef paulgo het volgende:
Waarom is het niet sociaal gewenst om ook op andere ogenblikken meer nationalisme te tonen? Als dit op een rustige fatsoenlijke manier gebeurt, is dat alleen maar goed voor ons land en onze economie.
No way dat jij je religie kiest als je geboren wordt in een gelovig gezin. This geen toeval dat de kinderen van christenen vaak ook christenen zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:10 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een grafhekel aan nationalisme, het is een totaal abjecte houding gebaseerd op een volledig misplaatst superioriteitsgevoel en de angst om buiten de kudde te vallen. Nationalisme is nog vaker dan religie de oorzaak van oorlog geweest. Religie kun je nog kiezen, maar waar je wieg staat is totale willekeur, niemand heeft daar enige invloed op. Het is dan ook totaal debiel om daar dan trots op te zijn; en al helemaal als het alleen gebaseerd is op wat een stelletje omhooggevallen voetballertjes doen.
Hier ga je al de fout in.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:42 schreef paulgo het volgende:
Alle landen doen het trouwens. In Amerika zijn ze veel nationalistischer en kopen ze vooral "Made in America" producten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |