abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112826627
Voor de wedstrijden van het Nederlands elftal kleuren hele straten oranje en loopt iedereen in oranje kledij. Een aardig gezicht, maar dat roept bij mij meteen de vraag op: Waarom is het niet sociaal gewenst om ook op andere ogenblikken meer nationalisme te tonen? Als dit op een rustige fatsoenlijke manier gebeurt, is dat alleen maar goed voor ons land en onze economie.

Alle landen doen het trouwens. In Amerika zijn ze veel nationalistischer en kopen ze vooral "Made in America" producten. In Europa worden ook vooral de wensen en belangen van de Duitsers en Fransen ingewilligd. Allemaal extra voorzieningen claimen deze beide landen. Deze landen laten zich niet zo gemakkelijk voor het karretje van Amerika spannen in de Irak oorlog of met de JSF.
Ook maken de regeringen zich daar veel sterker voor behoud van de eigen industrie. Dit is natuurlijk wel veel eenvoudiger als je een groot land bent.
Dit is een reden te meer voor een nieuw kabinet om nog meer de nationale belangen te verdedigen. Want er dreigt een uitverkoop van ons land doordat haast alle bedrijven in buitenlandse handen komen. Wij hebben gezien met Organon in Oss wat er dan kan gebeuren. Een goedlopend farmaciebedrijf wordt hier ontmanteld in het belang van de Amerikaanse multinational en veel medewerkers raken hun baan daar kwijt. Waarom redt de Nederlandse overheid wel banken maar geen andere bedrijven?
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_112826755
Ik hoop trouwens dat Duitsland de volgende wedstrijd wint van Nederland, want voetbal interesseert mij totaal niet en je hebt dan 's nachts tenminste geen last van al die dronken ladderzatte feestvierders... 8-)
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_112826908
Ik denk dat het ligt aan de Nederlanders die gewoon niet trots zijn op dit land.
pi_112826959
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:45 schreef paulgo het volgende:
Ik hoop trouwens dat Duitsland de volgende wedstrijd wint van Nederland, want voetbal interesseert mij totaal niet en je hebt dan 's nachts tenminste geen last van al die dronken ladderzatte feestvierders... 8-)
Hoop je dat echt? Dat zou vrij triest zijn eigenlijk.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:01:19 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_112827360
Vertel TS. Welke wet verbiedt het jou om buiten het EK en WK nationalistisch te zijn?
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:03:57 #6
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_112827455
Amerikanen kopen toch vooral "Made in China"?
The sky is no limit
pi_112827499
Ik vind het eerder gek dat het nu sociaal gewenst is om Nationalistisch te zijn.
Als je voor een ander land bent, omdat je ze beter vind voetballen of meer affiniteit mee hebt krijg je van iedereen een grote bek.
NL is een vrij land, dan mag ik zelf toch ook weten welk land ik aanmoedig op een ek of wk! :)
pi_112827646
Gast, als jij het hele jaar met een oranje klomp op je kop door de stad wilt marcheren, dan ga je lekker je gang wat mij betreft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_112827837
nationalisme is verder prima, maar ook je eigen keuze...

daarover een heel calimero-verhaaltje te gaan ophangen op een "maar zij mogen dit-en-dat" vind ik altijd zo slap en juist schijnbaar alles in de handen van anderen leggen...

komop, je hebt zelf de keuze nationalistisch te zijn of niet...

hooguit, buiten tijden van voetbal ben je gewoon een mongool als je rond gaat lopen met oranje klompen en een bos worteljes op je kop... en om eerlijk te zijn, je bent net zo'n mongool als je het doet als er toevallig wat gevoetbalt wordt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_112828218
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Vertel TS. Welke wet verbiedt het jou om buiten het EK en WK nationalistisch te zijn?
Nou je mag bijvoorbeeld geen Nederlandse vlag buiten hangen.
En ook geen vlaggetje op je kleding.
pi_112828261
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef TonyVermicelli het volgende:
Van wie mag dat niet?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112828297
quote:

[..]

Je kunt naar mijn weten niet aangehouden worden omdat je een vlaggetje op je arm draagt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_112828438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik denk dat het ligt aan de Nederlanders die gewoon niet trots zijn op dit land.
Ja, 'de Nederlander' is nuchter, te nuchter. (Het nut van) nationalisme wordt doodgerelativeerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2012 11:32:57 ]
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:34:56 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_112828649
quote:

[..]

Bron?
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:36:47 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_112828733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt naar mijn weten niet aangehouden worden omdat je een vlaggetje op je arm draagt.
Och een jaar of 7 geleden is er eens een conrector geweest die een Lonsdale-ettertje verbood een vlaggetje te dragen op zijn arm.

Daar zijn sommigen nog steeds niet overheen en denken dat conrectoren wetten maken.
pi_112830219
quote:

[..]

Er is inderdaad een wet die zegt dat je alleen op bepaalde dagen de NL vlag mag buiten hangen, net zoals de NL vlag de grond niet mag raken en dat je hem niet mag verbranden.
Alleen er is niemand die zich hieraan houdt en niemand controlleert hierop.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_112830361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er is inderdaad een wet die zegt dat je alleen op bepaalde dagen de NL vlag mag buiten hangen, net zoals de NL vlag de grond niet mag raken en dat je hem niet mag verbranden.
Er bestaat geen vlaggenwet voor particulieren, wel voor overheidsinstanties. ;)
pi_112830410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er is inderdaad een wet die zegt dat je alleen op bepaalde dagen de NL vlag mag buiten hangen
Nee, die is er niet.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112830457
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:45 schreef paulgo het volgende:
Is het zwaar om autistisch te zijn?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 13 juni 2012 @ 12:47:13 #20
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_112831615
Omdat we trots en nationalistisch moeten zijn op onze grote wijze moederstaat, de EU en niet op onze eigen provincie.
The more debt, the better
pi_112832543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:47 schreef flyguy het volgende:
Omdat we trots en nationalistisch moeten zijn op onze grote wijze moederstaat, de EU en niet op onze eigen provincie.
Ah kijk, de onderbuikgevoelens hebben het topic ook gevonden.
pi_112832596
Ik heb een grafhekel aan nationalisme, het is een totaal abjecte houding gebaseerd op een volledig misplaatst superioriteitsgevoel en de angst om buiten de kudde te vallen. Nationalisme is nog vaker dan religie de oorzaak van oorlog geweest. Religie kun je nog kiezen, maar waar je wieg staat is totale willekeur, niemand heeft daar enige invloed op. Het is dan ook totaal debiel om daar dan trots op te zijn; en al helemaal als het alleen gebaseerd is op wat een stelletje omhooggevallen voetballertjes doen.
pi_112832721
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:42 schreef paulgo het volgende:
Waarom is het niet sociaal gewenst om ook op andere ogenblikken meer nationalisme te tonen? Als dit op een rustige fatsoenlijke manier gebeurt, is dat alleen maar goed voor ons land en onze economie.

Omdat hoe meer nationalisme , hoe meer intolerant men is .
Die oranjekoorts die nu heerst is leuk voor even, maar het moet wel stoppen op een zeker punt als het tournooi afgelopen is. Nu is de focus op 'met voetbal winnen', maar als dat er niet meer is gaat nationalisme zich op andere zaken focussen. En dat kan enge vormen aannemen. Maar die fases dáárvoor zijn al irritant , daarna hufterig genoeg
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:24:27 #24
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_112833234
quote:
13s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:10 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een grafhekel aan nationalisme, het is een totaal abjecte houding gebaseerd op een volledig misplaatst superioriteitsgevoel en de angst om buiten de kudde te vallen. Nationalisme is nog vaker dan religie de oorzaak van oorlog geweest. Religie kun je nog kiezen, maar waar je wieg staat is totale willekeur, niemand heeft daar enige invloed op. Het is dan ook totaal debiel om daar dan trots op te zijn; en al helemaal als het alleen gebaseerd is op wat een stelletje omhooggevallen voetballertjes doen.
No way dat jij je religie kiest als je geboren wordt in een gelovig gezin. This geen toeval dat de kinderen van christenen vaak ook christenen zijn. :P
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_112833881
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:42 schreef paulgo het volgende:

Alle landen doen het trouwens. In Amerika zijn ze veel nationalistischer en kopen ze vooral "Made in America" producten.
Hier ga je al de fout in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')