- jaquote:Op zondag 10 juni 2012 19:33 schreef Jeltje het volgende:
Vragen:
- heeft mijn ex het juiste besluit genomen?
- zal ik in Brussel blijven.
- blijf ik in ons appartement wonen of moet ik eruit ivm pijnlijke herinneringen?
- kan ik contact met hem blijven houden?
- hoe ontmoet je nieuwe mensen als je vrienden 150 km van je vandaan wonen en allemaal een relatie en kinderen hebben?
Wat een onzin dat dat nooit gaat werken.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Sowieso emigreren voor de 'liefde' gaat nooit werken.
Vanwege beide een andere moedertaal blijft er altijd een afstand tussen elkaar.
Ik heb echt een totaal ander verhaal gelezen geloof ik.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:50 schreef S1nn3rz het volgende:
Sorry, maar als ik je verhaal zo lees dan heb je 6 jaar lang fesstgevierd in allerhande landen en geen normaal werk kunnen vinden door een Canadese klaploper die niet het beste wilde voor zijn vrouw.
Nu kom je hier op FOK! om te kunnen lezen dat we je zielig vinden. Nou sorry, maar als je niet ziet aankomen dat je relatie gewoon niks meer is moet je achteraf niet gaan janken dat je kerel op het vliegtuig gaat.
Het klinkt allemaal een beetje hard, maar het lijkt er meer op dat je niet alleen kunt zijn. Je gaf zelf al aan dat je hem niet hebt gemist, en nu je alleen bent en het er naar uitziet dat je weer opnieuw moet beginnen komen de krokodillentranen.
Verman jezelf gewoon, ga naar je werk en probeer je leven weer op te pakken.
Het spijt me, maar ik niet.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb echt een totaal ander verhaal gelezen geloof ik.
Is het geen optie om wat minder hooi op de vork te nemen en zo aan de nodige rust en berusting te komen voor beide ? Dat zou ook nu nog kunnen wellicht. Als je ex vriend het ook zou willen om eens te kijken hoe het is na een rustperiode, in stress periode door vermoeidheid maak je vaak niet de beste keuzes.quote:Vanaf Brussel is de relatie bergafwaarts gegaan. De eerste 6 maanden konden we niks anders dan werkweken van 60 uur maken, een appartement inrichten tijdens het weekend, en vrienden en familie in NL te zien. We kwamen onder druk te staan en begonnen onze frustraties op elkaar af te reageren. Dit escaleerde in juli 2011 toen ik mijn baan radicaal heb opgegeven omdat ik niks anders kon dan huilen. Mijn vriend zat er op dat moment ook helemaal doorheen en we hadden beiden niet de energie de ander te steunen.
quote:Op zondag 10 juni 2012 19:55 schreef teknomist het volgende:
Waar is de TS?
Maar goed, troost je... met Brussel is het voor iedereen bergafwaarts gegaan.
Mijn god zeg, ze is nog niet over haar eerste vent heen of de tweede biedt zich al aan.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:01 schreef KeimpeHart het volgende:
Mocht je overigens overwegen om in die contreien te willen vestigen, neem gerust contact op.
Je moet je moment pakken wanneer het daar is hequote:Op zondag 10 juni 2012 20:14 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Mijn god zeg, ze is nog niet over haar eerste vent heen of de tweede biedt zich al aan.
Viespeuken aller landen, verenigt u.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:14 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Mijn god zeg, ze is nog niet over haar eerste vent heen of de tweede biedt zich al aan.
Een rode draad die ik door je hele verhaal heen lees is het missen van vrienden en familie, mijn advies, recht je rug, sluit brussel&Canada af en ga naar huis, diep ademhalen en overnieuw beginnen, je bent pas 29, over een jaar kan je een compleet nieuw leven hebbenquote:Op zondag 10 juni 2012 19:33 schreef Jeltje het volgende:
- hoe ontmoet je nieuwe mensen als je vrienden 150 km van je vandaan wonen en allemaal een relatie en kinderen hebben?
Jij bent echt een kutuserquote:
Ik kan het missen, maar heeft iemand je verteld dat je geen mening op na mag houden?quote:
Neen, dan mis je mijn punt. TS heeft al een hele tijd kunnen zien aankomen dat haar relatie niet lekker liep. Ze doet hier of dat als een complete verrassing komt terwijl ze dit natuurlijk al veel langer wist. Ze miste hem immers niet eens op een van zijn vele reisjes over de globe.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:41 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Ik kan het missen, maar heeft iemand je verteld dat je geen mening op na mag houden?
Nee dus.
Het gaat eerder om hoe je het brengt. Stel hé, je vader van 70 jaar overlijdt aan kanker. Zegt iemand vervolgens: "Ach, nou en. Hij was later toch nog doodgegaan." Nu mag dat een feit zijn. Maar is het nodig om dat zo te verwoorden?
Blijkbaar vind je dat toch wel nodig, om weer even lekker recalcitrant te zijn.
ik sluit mij hier bij aan.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
- ja
- nee
- eruit dus
- ja dat kan
- verhuizen
Sowieso emigreren voor de 'liefde' gaat nooit werken.
Vanwege beide een andere moedertaal blijft er altijd een afstand tussen elkaar.
Denk er nog eens over na, maar dit vind ik eigenlijk best goed advies. Zoek werk in de buurt van je vrienden/familie.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:21 schreef YuckFou het volgende:
Een rode draad die ik door je hele verhaal heen lees is het missen van vrienden en familie, mijn advies, recht je rug, sluit brussel&Canada af en ga naar huis, diep ademhalen en overnieuw beginnen, je bent pas 29, over een jaar kan je een compleet nieuw leven hebben
Dat vind ik nu ook een slim plan inderdaad. Als je net zo'n stevige en serieuze relatie achter de rug hebt met emigratie en al, lijkt het me best fijn om weer eens dichtbij een vertrouwde omgeving te wonen waar je al veel sociaal contact hebt. Sociaal contact (via verenigingen, interesses, clubs, etc.) opbouwen terwijl je nog rouwt om de relatie is niet te doen.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Denk er nog eens over na, maar dit vind ik eigenlijk best goed advies. Zoek werk in de buurt van je vrienden/familie.
Tis me niet volledig duidelijk hoe dit relevant is maar werk in HR voor een van de big4. Opleiding is master en werk op hbo niveau.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:42 schreef teknomist het volgende:
Ik mis wat achtergrondinformatie, wat voor werk doe je en op welk niveau? Wat voor hobby's heb je? Hoe is je Frans nu?
Vrienden en familie wonen in en rondom Eindhoven. Voel me daar echt thuis.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:44 schreef teknomist het volgende:
En waar wonen je vrienden/familie? Is dat een leuke stad of een saai dorp ergens...
Wow, dat is ook een mening.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:50 schreef S1nn3rz het volgende:
Sorry, maar als ik je verhaal zo lees dan heb je 6 jaar lang fesstgevierd in allerhande landen en geen normaal werk kunnen vinden door een Canadese klaploper die niet het beste wilde voor zijn vrouw.
Nu kom je hier op FOK! om te kunnen lezen dat we je zielig vinden. Nou sorry, maar als je niet ziet aankomen dat je relatie gewoon niks meer is moet je achteraf niet gaan janken dat je kerel op het vliegtuig gaat.
Het klinkt allemaal een beetje hard, maar het lijkt er meer op dat je niet alleen kunt zijn. Je gaf zelf al aan dat je hem niet hebt gemist, en nu je alleen bent en het er naar uitziet dat je weer opnieuw moet beginnen komen de krokodillentranen.
Verman jezelf gewoon, ga naar je werk en probeer je leven weer op te pakken.
Wil hij helaas niet. Hij was erg ongelukkig in Brussel : geen familie/vrienden, een baan die hij niet leuk vond, en dan een relatie die niet lekker loopt. Voor zijn gevoel heeft hij ook alle opties (verhuizen, ander werk, vrienden zoeken, etc) geprobeerd.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Is het geen optie om wat minder hooi op de vork te nemen en zo aan de nodige rust en berusting te komen voor beide ? Dat zou ook nu nog kunnen wellicht. Als je ex vriend het ook zou willen om eens te kijken hoe het is na een rustperiode, in stress periode door vermoeidheid maak je vaak niet de beste keuzes.
Gezien je ik-ben-geweldig-en-t-plebs-moet-zn-bek-houden-topics in [KLB] heb je hier vrij weinig te zoeken, laat staan semi serieus lollig te antwoorden, faalhaas.quote:
Bedankt voor je reactie. Het kan zeker kloppen dat het een stap te ver is geweest. Het lijkt dat we veel zaken impulsief gedaan hebben maar buiten mijn eerste emigratie is dit toch zeker niet zo geweest. Wel hebben we geprobeerd het geluk na te streven en zijn we heel wat hobbels op de weg tegengekomen die eigenlijk altijd oorzaak hadden buiten onze relatie om.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:56 schreef twiFight het volgende:
Lastig te zeggen, dit zijn emoties en persoonlijk verdriet. De een gaat daar ander mee om dan de ander. Er is dan ook niet een altijd geldende oplossing.
Wat ik je persoonlijk aanraad is het volgende: je bent redelijk impulsief compleet van leven gewisseld. Spannend, leuk en ik denk dat jullie ook echt wel lange tijd van elkaar gehouden hebben. Maar misschien was het net een stap te ver. Ik zou mijn oude (nederlandse) leventje weer wat opzoeken. Zoek je ouders een op (indien van toepassing), ga leuke dingen doen met je oude vrienden en bezoek de plekken waar je vroeger veel was. Hopelijk kun je zo weer even je voeten op bekende aarde krijgen en geestelijk settlen. Om verder te gaan met je leven moet je namelijk eerst een soort balans hebben waarop je stevig staat, waarop je jezelf af kunt zetten als het ware. Ik denk niet dat je dat (op korte termijn) in Brussel gaat vinden. En het zou mooi zijn als je kunt werken in de buurt van de mensen van wie je houdt, alhoewel dat tegenwoordig ook makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik woon nu ergens waar ik me niet kan aarden en bijna 1,5 jaar later lukt het me nog steeds niet. Ik zou Brussel achter me laten in jouw situatie, mits natuurlijk financieel haalbaar.
Das lief aangeboden. Dank je.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:01 schreef KeimpeHart het volgende:
Mocht je overigens overwegen om in die contreien te willen vestigen, neem gerust contact op.
Agree, maar dat betekent niet dat ik de relatie had opgegeven of dacht dat hij dat ging doen. Dacht oprecht dat we er wel uit gingen komen.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:08 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Neen, dan mis je mijn punt. TS heeft al een hele tijd kunnen zien aankomen dat haar relatie niet lekker liep. Ze doet hier of dat als een complete verrassing komt terwijl ze dit natuurlijk al veel langer wist. Ze miste hem immers niet eens op een van zijn vele reisjes over de globe.
Maar he, ga jij in alle R&P topics maar lekker achter de internetwijffies aan hoor.
Allemaal al gedaan. Had in Canada ook een grote groep mensen om me heen en genoeg te doen. Weet perfect wat er nodig is om contacten op te doen maar Brussel valt wat dat betreft echt tegen. Kan niet goed verklaren waarom het zo moeilijk is maar weet wel dat mijn energie-level op een gegeven moment op het nulpunt was aangekomen.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:30 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik sluit mij hier bij aan.
Maar qua nieuwe vrienden ontmoeten TS, ik ben zelf twee jaar geleden gaan wonen waar ik nu woon met mijn vrienden minstens een uur van me af. Wat ik deed? Meteen bij een sportclub gegaan (groepsverband geen fitness) daar wat mensen leren kennen waar ik nu steeds vaker ook buiten de sportclub mee om ga!
En verder ga wat doen met je hobbies en zorg dat je daarmee ook mensen leert kennen! Het is een kwestie van doenze komen niet van zelf
Dank je.quote:Op maandag 11 juni 2012 00:21 schreef Eva4Evah het volgende:
Jeetje, naar verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Sterkte iig!
Bedankt voor deze fijne en uitgebreide reactie.quote:Op maandag 11 juni 2012 01:11 schreef TheThirdMark het volgende:
Vragen:
Een einde maken aan een 6 jarige relatie is meestal niet iets dat je beslist na 1 nacht. Of hij dan ook daadwerkelijk het juiste besluit genomen heeft is niet aan ons om te zeggen eigenlijk maar ik mag aannemen dat hij er goed over nagedacht heeft.
Als je daar een goede baan kan vinden, vrienden kan maken ed waarom niet? Mocht dit niet lukken, meteen weer terug naar NL gaan. Aan je fotoboek te zien ben je een erg mooie meid en aan je verhaal te horen ben je ook geen saaie grijze muis. Dus in eigen land kan je je geluk makkelijker vinden dan in den vreemde (ook al is dat maar 150km verderop).
- blijf ik in ons appartement wonen of moet ik eruit ivm pijnlijke herinneringen?
Zie bovenstaande. Als je daar een reden vind om te blijven, gewoon lekker in die woning blijven. Maar maak die woning je dan wel helemaal eigen. Pijnlijke herinneringen blijven toch wel (denk aan feestdagen of andere belangrijke (voor jou) data.
Dat ligt aan hem. Onthoudt wel dat jullie 6 jaar met elkaar geleefd hebben en meer meegemaakt hebben dan andere stellen in zo'n korte tijd of zelfs in het algemeen. Zoals je zelf al aangeeft was het aan het eind voornamelijk een goede vriendschap ipv een relatie. Als jij contact wil blijven houden vooral doen, maar houdt er wel rekening mee dat je dan ook dingen te horen krijgt die je niet wil horen (andere relatie, eventuele toekomstige kinderen etc). Maar als je zelf openstaat voor een vriendschappelijke relatie, vooral doen.
Leef in de stad waarin je leeft! Bezoek een sportschool (of een vereniging die je leuk lijkt), ga eens naar een lokale kroeg/bar/café. Het is inderdaad vrij lastig om andere mensen te ontmoeten als je de 30 nadert maar dat hoeft niet te zeggen dat je nooit iemand kan ontmoeten!.
Ik wens je veel succes met dit gebeuren! Hoop dat je ons een beetje op de hoogte houdt
Dank voor je reactie.quote:Op maandag 11 juni 2012 01:17 schreef Kabolter het volgende:
Naar mijn idee kan TS redelijk makkelijk aan nieuw werk komen. Op de 1 of andere manier vindt ze elke keer wel wat. Ik zou gewoon kijken waar je nu behoefte aan hebt, behalve naar je (ex)vriend.
Ik snap wel dat ze nu alles wil beetpakken wat ze maar beet kan pakken. Omdat ze misschien het idee heeft dat ze totaal geen grip meer heeft, maar ik ben bang dat dat niet gaat werken. Vooral als het op relaties aankomt. Ik heb helaas ook het idee dat die Canadees niet over 1 dag ijs is gegaan. Dat is helemaal niet erg, heleboel mensen komen helaas op zo'n punt in de relatie.
Ondanks dat ze een vechter is had zij misschien die keuze wel 2 maanden later gemaakt. Dat hij hem maakt is gevoelsmatig erg zwaar. Dus kies nu gewoon even voor wat je zelf graag wil. Laat je leven draaien, hoe langzaam dat nu voor je gevoel misschien wel niet gaat. Maar blijf vooral niet daar plakken waar je nu niet wil zijn. De hele OP leest alsof je het, hoe dan ook, op rationele gebieden toch wel voor elkaar krijgt. Ik zou mij daar in ieder geval niet druk over maken.
As je nu nog niet weet dat KLB het nieuwe ONZ is dan kun je beter je bek houden.quote:Op zondag 10 juni 2012 23:44 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Gezien je ik-ben-geweldig-en-t-plebs-moet-zn-bek-houden-topics in [KLB] heb je hier vrij weinig te zoeken, laat staan semi serieus lollig te antwoorden, faalhaas.
Neem even de tijd om het te verwerken en alles met hem af te sluiten.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:33 schreef Jeltje het volgende:
Vragen:
Ga naar de film. Toen er iemand in de familie door een nare scheiding (hij vertelde het op de crematie van haar moeder en ze hadden een kindje van nipt net 6 maanden) heen ging hebben we vooral uitjes gedaan waarin je iets moet "doen" en waarin je niet in ellenlange gesprekken komt te zitten. Want dan is het OF erover praten en janken en het niet gezellig meer vinden OF je bek houden en gezellig meepraten in de kroeg/restaurant. Beide niet tof.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:13 schreef Jeltje het volgende:
Wat me ook erg dwars begint te zitten is dat ik voel alsof ik me opdring aan de mensen om me heen. Ik wil graag bezig zijn en vraag dus continu om af te spreken. Echter, tijdens deze afspraken vind ik dan ook dat ik gezellig moet zijn en speel ik dus een toneelstukje. En zo geniet ik dan weer niet van het bezig zijn...
Blegh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |