MdMa98 | dinsdag 12 juni 2012 @ 22:55 |
Vrijdag mag ik hem ophalen! Een compleet nieuwe Move Up! Het is de 60pk bluemotion uitvoering! Vanmiddag langsgeweest bij de garage en de auto bekeken. Helemaal goed. Licht zilver, en de hoogglans zwarte strook op het dashboard. Zijn er al meerdere fok!kers die er eentje hebben, of willen gaan aanschaffen? Post hier je foto! Waarom een Up!? Mijn huidige auto voldeed niet meer aan kwaliteit en heeft nu nog een klein jaar apk. Zou dan afgekeurd gaan worden. Ik rij 60km woon/werk op een dag en met de huidige werd dat te duur. Nu dus belastingvrij en ook volgend jaar nog belasting vrij rijden. ![]() Over een tijdje nog kijken voor een middenarmsteun. Zijn al volop verkrijgbaar via internet. [ Bericht 14% gewijzigd door MdMa98 op 12-06-2012 23:06:41 ] | |
CoolGuy | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:08 |
Welke uitvoering? Take Up, Move Up of High Up? | |
fietsbelkonijn | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:10 |
Kleuren en velgen? Wat is precies het verschil tussen take, move en high up uitvoering? | |
MdMa98 | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:13 |
De move up! zoals in de tekst beschreven, en hij ziet er vrijwel hetzelfde uit als op het plaatje. Ik hoef geen lichtmetaal meer, al staat het de Up! wel goed hoor. Verder heb ik hier ook een eigen radio liggen die er in gaat. Verder zit er wel airco en een electrisch pakketje op. | |
MdMa98 | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:15 |
Het verschil zit hem in de opties, de take up is de kaalste versie en de high up de meest luxe. | |
CoolGuy | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:32 |
Maar je moet 60km per dag rijden? Das 300km per week, das wel erg veel voor zo'n klein autootje? Of lijkt dat maar zo? Ik ben absoluut pro-volkswagen hoor, maar 300km is toch wel echt veel in mijn ogen voor 1200km per maand..? | |
MdMa98 | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:46 |
Het is evengoed goedkoop rijden. Geen belasting en een verbruik van gemiddeld 1 op 25. We gaan er zelfs over anderhalve week mee naar frankrijk. Mijn huidige auto kost me al meer als 100 euro per week. Dat is alleen brandstof en verzekering. Huidige auto is btw een mazda 323. | |
fietsbelkonijn | woensdag 13 juni 2012 @ 00:42 |
Is deze na 1 juli nog wegenbelastingvrij? edit: ja dus "Deze motorvariant heeft een CO2-uitstoot van slechts 86 g/km en in BlueMotion Technology-uitvoering zelfs maar 79 g/km. " Ik vind hem trouwens in white candy het mooist ![]() heb je al aangemeld bij t vw up forum http://www.vwupforum.nl/? [ Bericht 19% gewijzigd door fietsbelkonijn op 13-06-2012 00:50:49 ] | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 08:20 |
jazeker heb me aangemeld, nog niks gepost da wel... | |
fathank | woensdag 13 juni 2012 @ 09:00 |
30 kilometer enkele reis stelt toch niks voor. Dan ben je al op je werk voordat je koffie is afgekoeld ![]() | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 09:05 |
ik hou van koude koffie, dus bel mijn werk altijd als ik net ga rijden.. kunnen ze alvast een bakkie inschenken. Maargoed ik had ook kunnen dieselen, maar dit gaf mij de voorkeur. Net zo zuinig en lager in maandlasten/hogere restwaarde. | |
Biogarde | woensdag 13 juni 2012 @ 11:02 |
Ik wou dat ik een trailer vol TDI Lupo's had en dat we dan een discussie gingen voeren over restwaardes enzo. | |
Biogarde | woensdag 13 juni 2012 @ 11:06 |
Maar ik vind die UP onwijs stoer. Heb er zelf in proefgereden omdat ik er een kleine, goedkope auto bij wilde hebben. C1, Aygo, maakte niet uit. Maar toen ik langs een VW dealer reed, had ie een proefmodel staan en ik kon rijden. Dat duurde maar heel even. Schaterlachend stapte ik uit. Ik moest op de achterbank zitten om normaal te kunnen zitten. Maar dat heb ik in al die kleine nieuwe auto's. Ook in de nieuwe Twingo. Die had ik vorige week twee dagen als leenauto. Hier zat een schuifdak in welke ik moest openen om rechtop te zitten (stoel stond dan al in uiterste stand). En die Twingo had zo'n Eco2 bla bla blok ofzo? Blok is net zo groot als die van een scooter ![]() Ik had een paar keer dat ik bij het stoplicht stond en ik de auto niet voelde trillen bij stationair en ik gewoon de auto weer startte, terwijl ie gewoon draaide ![]() Ook met doorschakelen hoor je het blok nauwelijks/niet wanneer de omgeving nog veel drukker is. En een toerenteller hebben die krengen allemaal niet ![]() Ik rij Diesels. Turbodiesels. Die hoor je wel wanneer ze van de generatie pre eco zijn. | |
magrec | woensdag 13 juni 2012 @ 11:20 |
Onzin, ik ben 1 meter 95 en rij tijdelijk in een UP en heb bijzonder veel beenruimte voor zo klein autootje zonder dat ik de stoel volledig naar achteren moet schuiven. Prima stadswagen! | |
Biogarde | woensdag 13 juni 2012 @ 11:21 |
Ja, maar ik heb geen zin in nekcholera. Ik zat tegen de bovenrand van de voorruit te kijken. En ik ga niet liggen in een auto, ben geen petje. | |
Biogarde | woensdag 13 juni 2012 @ 11:26 |
Dat je 1.95 bent en ik 1.92 zegt geen drol over gelijke ruimtes. We zijn qua lichaam niet allemaal hetzelfde. Ik kan wel langere benen hebben en tekort komen. Zo zit ik in bijvoorbeeld nieuwe polo's en die UP! met m'n benen tegen de middenconsole te drukken en krijg ik kramp omdat ik m'n benen te ver moet buigen en gebogen moet houden voor het pedaalwerk. Dus ga ik dat compenseren door mezelf rechtop in m'n stoel te drukken, waardoor ik ik tegen het plafond zit te kijken boven de voorruit. Doe ik dit niet, dan zit ik ineengedoken en comfortabel is dit niet, maar dat hoef ik niet uit te leggen. Of is dit geen probleem omdat je geen belasting hoeft te betalen en hij zo lekker zuinig is? Dan betaal ik liever de hoofdprijs voor een beetje comfort. | |
FalleNk810i | woensdag 13 juni 2012 @ 11:43 |
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan.. | |
Biogarde | woensdag 13 juni 2012 @ 11:51 |
Ik probeer het nog een keer. Ik pas ook prima. Maar.. Zie boven. Dat jij dat niet hebt, zegt niks. Al ben je 2 meter. Maten van me hebben het staan filmen hoe ik dit auto in en uit moest, het was echt bizar. Als ik op de stoel ging zitten, dan moest ik m'n hoofd op m'n schouder leggen en ineenduiken om onder het dak te komen ![]() Ik rij er gewoon niet fijn in. En heb het over een Twingo. UP! ging beter (stoelen lager, hoger dak, weet ik 't) maar ik ben continu aan het kutten met de ruimte boven de pedalen. Wil ook niet weten hoe appelmoes ik ben na een klap op een andere auto icm de zeeën aan buffer ![]() | |
wilanoniemblijven93 | woensdag 13 juni 2012 @ 12:08 |
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White. ![]() Persoonlijk, had ik liever een jonge tweedehands gekocht en wat spannender gereden. Natuurlijk is het een leuk autootje. Zelf rijd ik in een 5 deurs Fiesta uit 2008 met een 1.3 benzine, niet veel vermogen maar wel zuinig en ik vind het een veel fijnere wegligging hebben, rijd vaak in bochten bmw's etc voorbij. Hij rijd ook comfortabel 140, al heb je dan wel wat geluid van de motor maar met de radio aan valt dat ook wel mee. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 12:15 |
Leuke kleur. | |
Tomatenboer | woensdag 13 juni 2012 @ 12:28 |
Dit dus. ![]() Leuk autootje hoor, die Up! maar ik stond zelf voor dezelfde keuze een maand geleden, en heb uiteindelijk voor een nieuwe Ford Ka gekozen, al vind ik een Fiat Panda of 500 ook een betere keuze dan een Volkswagen Up! Voordelen van de Ka tov de Up vind ik naast de wegligging, waarbij de Ka echt strak stuurt en de Up niet bijzonder, slechts gemiddeld, ook dat je een 4 cilinder rijdt ipv een 3 cilinder in de Up, beter afgewerkt dashboard in de Ka (in de Up zie je nog plaatwerk terugkomen in het interieur, doet goedkoop en basic aan), en de Ka biedt meer waar voor z'n geld. Zo rij ik nu een nieuwe Ka met airco, elektrische spiegels etc, lederen bekleding, voice control, TomTom navigatie voor net geen ¤ 11.000,- rijklaar. Wat mij betreft dus een betere keuze zo'n Ford Ka, maar desondanks veel plezier met je Up gewenst. Een nieuwe auto is altijd leuk! Ik ben benieuwd naar de verbruikscijfers. | |
fietsbelkonijn | woensdag 13 juni 2012 @ 12:52 |
Een Ford Ka (en Picanto) rijdt minder zuinig dan een UP! Net zoals de Picanto biedt de Ka idd meer waar voor z'n geld. Voor het uiterlijk zou ik wel voor de UP! gaan. Persoonlijk vind ik de UP! moderner en strakker uitzien. Ik vind de Picanto en Kia een leuke vooraanzicht hebben maar niet in verhouding staat met het geheel. Vooral de achterkant vind ik lelijk. ![]() ![]() ![]() Lekker kontje ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 13 juni 2012 @ 13:14 |
Achterkant van de UP is juist om te huilen, net zo pauper als die C1 etc. lelijke glasplaat. Achterlichten verticaal is ook een beetje jammer. | |
Kentekenplaat | woensdag 13 juni 2012 @ 13:34 |
Lees eens, hij zegt toch dat lengte niet alles zegt. Mijn pa heeft een Opel Corsa uit 2008 en daar zit ik ook niet lekker in, met dank aan de middenconsole. Mijn stiefvader had een Suzuki Swift uit 1993 en ondaks dat die kleiner is zat ik daar wel goed in. | |
Tomatenboer | woensdag 13 juni 2012 @ 13:38 |
Een VW Up is inderdaad wel een stuk zuiniger dan oa de meer volwassen alternatieven zoals de Ka, Panda en Picanto (welke ik trouwens echt afschuwelijk vind). Maar de achterkant van de Volkswagen Up! vind ik om eerlijk te zijn juist één van z'n zwakste punten. Echt lelijk. Het maakt 'm bovendien smal. Dan heeft een Panda of een Ka een dikker kontje. | |
CafeRoker | woensdag 13 juni 2012 @ 14:08 |
Leuk autootje en hij rijdt fijn. en daarnaast, aygo's schreven in het begin nauwelijks af, dat kon met deze ook wel eens heel lang duren. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:13 |
Sowieso is zo'n Up leuker dan C1 Aygo en al die shit. | |
wilanoniemblijven93 | woensdag 13 juni 2012 @ 14:20 |
Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt. ![]() ^de micra is niet veel mooier, maar ook wegenbelasting vrij. Niet interessant als auto liefhebber, je wilt pk's. Dat krijg je met een supercharge ![]() | |
Tomatenboer | woensdag 13 juni 2012 @ 14:23 |
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness. ![]() Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden. Maar ik vind het wel een misser van Volkswagen dat ze de Up! toch min of meer op deze drieling hebben gebaseerd. Zie bijvoorbeeld de glazen achterklep, de ontbrekende interieurafwerking bij de deuren. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:25 |
Supercharger hoeft niet per se. Grote atmosferische motor is ook leuk. Maar het leukste is misschien allebei..zoals zo'n mooie Jaguar XJ met S/C 5.0 V8 ![]() Ik vind zo'n Up! Mooier dan die Micra btw...dat ding is echt afgrijselijk ![]() | |
CafeRoker | woensdag 13 juni 2012 @ 14:25 |
c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger. | |
wilanoniemblijven93 | woensdag 13 juni 2012 @ 14:25 |
Dat is niet zo moeilijk, prijskaartje, laag verbruik, toch makkelijk in en uit stappen. Ideaal voor in de stad dus. 3 kids kun je zo meenemen, wat dat betreft is het een goed concept geweest. Ga je boodschappen doen; doe je een stoel plat. Moet je 3 kinders naar school brengen/halen dan is dat ook goed te doen.... | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:26 |
Ja idd...zo'n goedkope prulauto's die totaaal niet meer van deze tijd zijn. Daar kwam je 20jr geleden mee weg maar nu niet meer. | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 14:26 |
Ja, omdat die BMW bestuurder dan niet harder wil of durft. Een beetje BMW geeft een Fiesta het nakijken, dat snap je natuurlijk zelf ook wel. | |
wilanoniemblijven93 | woensdag 13 juni 2012 @ 14:27 |
Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen. Tuurlijk is een dikkere motor leuker maar dat verbruikt ook veel meer. Zoals een Landrover met een 5.0 ja wel leuk, maar je jakkert alleen van tankstation naar tankstation. | |
wilanoniemblijven93 | woensdag 13 juni 2012 @ 14:28 |
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet.... | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:28 |
Die Fiesta is altijd meer auto geweest dan een Aygo hr ![]() | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:29 |
Maar het rijdt veel fijner dan een klein blok met een turbo. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:30 |
Een Fiesta heeft een geweldige wegligging maar een 5 serie ramt je er op elk aspect uit. Feit. Een 3 ook trouwens. | |
Tomatenboer | woensdag 13 juni 2012 @ 14:31 |
Oude model Twingo en Fiesta vind ik juist veel volwassener. Ook een Fiat Panda of nieuw model Twingo vind ik een veel betere keuze, veel meer auto. Maar daar is het verbruik minder goed van, en de Panda was natuurlijk tot voor kort nog niet wegenbelasting vrij. | |
CafeRoker | woensdag 13 juni 2012 @ 14:32 |
moet ik het rijtje nog langer maken? Ka, anyone? ![]() Heb je wel eens serieus naar het verbruik van wat gebruikelijk was voor kleine autootjes omstreeks 2005 gekeken? | |
Tomatenboer | woensdag 13 juni 2012 @ 14:33 |
Is een Micra niet (veel) duurder? | |
CafeRoker | woensdag 13 juni 2012 @ 14:35 |
ze zijn inderdaad iets groter en zwaarder, maar vind je ze niet veel slomer en gezapiger aanvoelen? Dat is tenminste wat ik zelf een groot nadeel aan dit soort autootjes uit die tijd vind en ik vind het daarom ook een straf om er in te rijden. Je levert veel in en krijgt er nauwelijks echt een lager verbruik voor terug. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:36 |
Je begon zelf te vergelijken met een Fiesta hr ![]() En ja dat heb ik, daar zijn ze ook beter in ![]() | |
Shodan | woensdag 13 juni 2012 @ 14:38 |
Een Fiesta is dan ook gewoon een klasse groter en hoort in het rijtje Corsa, Yaris, Polo, Clio thuis.. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:44 |
You don't say? Maar hij begon zelf daarmee te vergelijken. Dus vandaar. Overigens is zo'n Clio imo ook 10x meer auto,volwassener en hoogwaardiger dan een Aygo hr ![]() | |
Tomatenboer | woensdag 13 juni 2012 @ 14:49 |
Een basis Fiesta, oud model Twingo, Clio etc voelt inderdaad langzamer aan, uit ervaring weet ik dat zo'n Aygo een behoorlijke snelheidsbeleving kent, maar in de praktijk zullen ze volgens mij ongeveer vergelijkbaar snel zijn, alleen is zo'n Aygo stukken zuiniger. Maar zo'n Fiesta vind ik dan bijvoorbeeld weer stukken prettiger / meer relaxed rijden. | |
CafeRoker | woensdag 13 juni 2012 @ 14:50 |
Klopt, vergeet niet dat er niet veel directe concurrenten waren dus dan was het alternatief al snel een auto die iets groter was. Het segment was toen vrij nieuw. Over smaak valt verder niet te twisten. ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door CafeRoker op 13-06-2012 14:51:57 (quote voor de verduidelijking) ] | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 14:51 |
Daar zeg ik niks over, maar je kunt niet aanvoeren dat een Fiesta ontzettend goed is omdat jij toevallig in bochten harder gaat dan een BMW. Ik denk eerder dat die BMW rijder gewoon minder haast heeft dan jij of meer rijervaring heeft dan jij. Een BMW is gewoon een betere auto dan een Fiesta. Dat jij toevallig harder door een bocht knalt dan een BMW bestuurder zegt denk ik meer over jou dan over de Fiesta. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:53 |
Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen idd ![]() Sowieso zo'n BMW rijder zal ook nooit het gevoel hebben dat ie iets moet bewijzen. Zeker niet tov een Fiesta. Hij weet dat ie een superieur product heeft. Sowieso dat soort argumenten. Van ja mijn [insert willekeurig klein(ere) auto] is hardstikke geweldig want ik trek 5 series en A6'en eruit!!! Ja die doen natuurlijk ook nul moeite als zo'n figuur naast je komt revven bij het stoplicht. ![]() | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 15:07 |
Kijk uit wat je zegt hoor, want dat heb ik wel eens in een topic geroepen en toen kreeg ik een hoop mensen over me heen. Je weet wel, van die mensen die dan roepen dat ze met hun <insert kleine/trage/oude (kut)auto> geregeld 'golfjes/bmw's/whateverwatsnelenofduuris' er uit trekken, en dat moet dan een bewijs zijn voor hun eigen rijkunsten of de kwaliteit van hun auto. Het lijkt me juist dat dat meer zegt over de rijkunsten van de ander en/of van de kwaliteit van de auto van de ander. Als jij een Ford Ka rijdt en je trekt een of andere Golf GTI er uit dan kan of die GTI bestuurder niet rijden, of hij doet niet mee, of die GTI is gewoon gaar, of een combinatie van, maar in het geval dat het gewoon een fatsoenlijke auto en bestuurder is en hij heeft zin om mee te doen, dan laat ie je gewoon staan met je Ka. Maar goed, dat mag je hier niet zeggen bleek toen wel ![]() | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 15:13 |
Klopt! Volgens mij had ik ook een keer zoiets gezegd eerder ![]() ![]() ![]() Maar volgens mij hebben we wel gelijk. Vaak zijn dat soort mensen gewoon jaloers/afgunstig/gefrustreerd of een combinatie daarvan. Ik zou iig, mocht ik het geluk hebben, en een mooie nieuwe 530d hebben ofzo dus nooit meedoen met wedstrijdjes tegen Fiestas of dat soort auto's. | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 15:17 |
Mja, daar ben ik 't wel mee eens. Ik heb ooit eens in de nieuwe (huidige) 5 serie van een collega gereden, en toen ik voor een rood licht stond stopte er naast me ook een bmw, maar dan wel een E36 die er uit zag alsof ie elk moment uit elkaar kon vallen, gevuld met 4 gasten met petjes die zaten te kijken en te doen. Nou, het werd groen, zij gas er op, en ik reed gewoon rustig verder. Nou, bij het volgende verkeerslicht stond ik er weer naast en zij wijzen en lachen en doen. Ik heb ze maar in de waan gelaten ![]() | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 15:25 |
Idd, en dat zij dan de mensen die hier dat soort posts posten over hun geweldige auto want ze trekken de nieuwe 5 eruit ![]() | |
zl7z | woensdag 13 juni 2012 @ 15:42 |
1,95 hier en ik ken het. Ik zit in geen enkele compacte auto lekker (tot aan clio/fiësta-formaat toe), omdat mijn bovenlichaam relatief lang is. Onderuitgezakt zitten als je zelf rijdt is echt enorm kut. Citroën C1 lukte dan weer wel vreemd genoeg. Een goede testrit is the key. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 15:44 |
Ben wel benieuwd wat je nu rijdt dan? Waar je wel goed in zit ![]() | |
zl7z | woensdag 13 juni 2012 @ 15:45 |
Citroën C5 phase II. Veel te groot voor mij eigenlijk en fucking lelijk, maar comfort is mijn ding ![]() | |
Catch22- | woensdag 13 juni 2012 @ 15:46 |
dat met die twingo heb ik ook gehad ![]() Op de autorai ![]() en tig mensen zagen hoeveel moeite ik moest doen om eruit te komen ![]() Goede reclame ![]() ik ben 1m96 met korte benen (broeklengte 34) | |
Biogarde | woensdag 13 juni 2012 @ 15:52 |
Gewoon geen ideale auto voor lange mensen die een langere rug/bovenlichaam hebben. En ik ben van mening dat wanneer je lange benen hebt, zodra je ze kromt, je in de knoei komt met het middenconsole. Leuk voor korte stukjes, maar niet om ermee naar Zuid-Frankrijk te rijden. Fuck it, al zit je er maar een half uur tot een uur per dag in. Het gaat je ergeren. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 15:53 |
Oow die vind ik wel wat hebben opzich. Zolang het niet de station is ![]() | |
Biogarde | woensdag 13 juni 2012 @ 15:54 |
En als je 19 bent heb je 0 rijervaring. Dan mag je misschien 20k hebben gereden in een half jaar, maar dan heb je dat gedaan op de snelweg. En als iets niet moeilijk is, is het de snelweg. En dan die discussie over een Ford vs BMW ![]() Een BMW lollerpwnd een Ford op alle fronten. Zelfs op de bekerhouder ![]() | |
zl7z | woensdag 13 juni 2012 @ 16:03 |
Ik gok dat jij je de huidige C5 voorstelt. De phase II is dit : ![]() Knap als je dat mooi vindt ![]() | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 16:07 |
Ik had ook die in gedachte ![]() ![]() | |
zl7z | woensdag 13 juni 2012 @ 16:08 |
Karakter heeft 'ie zeker. Leuk om dat te horen, bijna iedereen vindt hem nog lelijker dan ik ![]() | |
Andyy | woensdag 13 juni 2012 @ 16:22 |
Kan je beter voor de Aygo gaan, wany Britten/Fransen staan niet bekend om hun betrouwbaarheid ![]() | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 16:23 |
Alleen maken ze wel veel mooiere en leukere auto's. | |
1299 | woensdag 13 juni 2012 @ 16:29 |
Ik heb toevallig als vervangend vervoer zo'n nieuwe KA gehad (en bedankt he ![]() | |
Andyy | woensdag 13 juni 2012 @ 16:30 |
Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mij ![]() Het is ook niet waar dat ze allemaal niet zo rijden, gisteren in een karavaantje gereden met leasesletten (waaronder BMWs), ging er geen 1 zonder piepende banden de bochten om. ![]() | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 16:33 |
Nee natuurlijk niet iedereen. Maar over het algemeen zal iemand in een 5 niet zo snel de behoefte hebben zich te bewijzen tov een Fiesta denk je ook niet? ![]() | |
1299 | woensdag 13 juni 2012 @ 16:44 |
Totdat de Focus RS uit is wel ja ![]() | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 16:47 |
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 16:53 |
Wat hij zegt idd. Een RS is specifiek gericht op sportieve prestaties. Een 3/5serie is een zakensedan. Dus da's een kromme vergelijking. | |
dester_martijn | woensdag 13 juni 2012 @ 17:00 |
Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij. Een rs is te vergelijken met de m3. Met een m5 kun je nog aankomen bij een directievergadering en staat z'n mannetje op het circuit met een m3 niet (op een directievergadering). | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 17:07 |
Mja dan nog. BMW ownt. | |
Kentekenplaat | woensdag 13 juni 2012 @ 17:14 |
Dan kun je inderdaad veel harder door de bocht en heeft ineens 50 pk meer. ![]() | |
Kentekenplaat | woensdag 13 juni 2012 @ 17:16 |
En dat inderdaad. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 17:18 |
Ik dacht 150 ![]() | |
Kentekenplaat | woensdag 13 juni 2012 @ 17:19 |
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 17:20 |
Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken. | |
1299 | woensdag 13 juni 2012 @ 17:33 |
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 17:36 |
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter. | |
Tomatenboer | woensdag 13 juni 2012 @ 18:35 |
Zeker het oude type Ford Ka. Want de huidige Ford Ka (leverbaar vanaf 2009) rijdt echt een stuk beter dan een 107 hoor. Stuk meer auto. ![]() | |
Marco001 | woensdag 13 juni 2012 @ 19:08 |
M1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want: sedan vs Hatchback Groter Aanzienlijk duurder(Fiesta RS kost iets van 25k? ) Zwaarder RWD vs FWD etc Ik denk trouwens wel dat op een bochtige baan, met veel krappere bochten de Fiesta zou winnen, die auto'tjes rijden namelijk serieus goed.. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 19:22 |
Tja de vergelijking moest met BMW dus... | |
wilanoniemblijven93 | woensdag 13 juni 2012 @ 19:39 |
Jajajajaja, Jullie hebben gelijk dat de Fiesta van mij geen wereld auto is. Maar wil alleen zeggen dat hij vaak onderschat word. De wegligging is top, het vermogen wat minder omdat het maar een 1.3 is. Om nu te zeggen dat ik 20 duizend kilometer op de snelweg heb gereden nee. Vooral steden, dorpen binnenwegen. Als koerier onderandere. Denk dat ik al zo een 40.000 km heb gereden dit afgelopen jaar. Niet in mijn eigen auto gelukkig ![]() Wat betreft de vergelijking met een m5 en rs, zijn 2 totaal verschillende wagens. De focus is een hot Hatch, de m5 een sport sedan. Gezien de achterwiel aandrijving van bmw en de voorwiel aandrijving van Ford is het best een verschil. Wel gaat de Focus 10km per uur harder, leuk bmw's pesten op de autobahn. | |
.Neovo. | woensdag 13 juni 2012 @ 19:43 |
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind die UP niks aan. Vind dat vw leuke modellen maakt, maar dat model vind ik helemaal niks. Ik heb zelf een Punto 1.2 met 80pk 16 klepper uit 2003. Gemiddeld ongeveer net zo zuinig als die UP. Gemiddeld doet die up 4,5l/100km, en dat haal ik nu ook. En ik heb in de punto erg veel ruimte binnen voor iemand van mijn lengte (1.95), en de stoelen zijn erg comfortabel. Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 19:47 |
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 19:48 |
Sowieso is zo'n Punto natuurlijk ook veel meer een volwassen auto dan een Up!. | |
Marco001 | woensdag 13 juni 2012 @ 19:48 |
Klopt, en ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger kon dat alleen op vertoon van een race-licentie. | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 20:02 |
Dat kan ik toch niet ruiken? Je hebt 't over een Focus RS, dan kan ik niet weten dat je een Fiesta bedoelt. Overigens was ik niet degene die met auto's vergelijken begon, ik had het niet over met een Fiesta sneller in de bocht zijn dan een BMW, 'knuppel'. Daarnaast, ook al bedoelde je een Fiesta RS, dan nog gaat je vergelijking niet op want dan vergelijk je nog steeds een auto met sportieve aspiraties met een zakensedan, dus moet je er nog steeds een sportieveling tegenover zetten, dus de M5 in de vergelijking die we hanteerden. Jij was degene die begon over de Fiesta (Focus) RS, maar je kunt hoog en laag springen, een Fiesta of Focus worden helemaal zoek gereden door een BMW. (en nee, geen 100 jaar oude BMW dan he ![]() Overigens ga je maar lekker je moeder uitschelden als je je als een kleuter wil gedragen. | |
ColtZ40 | woensdag 13 juni 2012 @ 20:02 |
Ik vind de Seat Mii leuker om te zien. En je krijgt gratis airco. ![]() ![]() | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 20:04 |
En ik heb een Fiat Punto en een Grande Punto gehad, beiden nieuw, en met beiden heb ik ellende gehad. Ik heb letterlijk meegemaakt dat het hele dashboard oplichtte als een kerstboom, en na auto aan de kant zetten en opnieuw starten niks meer aan 't handje ![]() Nooit zo blij geweest om van een auto af te zijn. kan 't fabeltje nu dan toch weer de deur in | |
FkTwkGs2012 | woensdag 13 juni 2012 @ 20:06 |
de voorkant van de up gaat wel, de achterkant vind ik strontlelijk en het dashboard ook. daarbij jammer dat ze de 3 ling nalopen met de suffe onhandige achterklep en de lelijke afwerking (metaal in het interieur, lelijke goedkope glimdashboard). hopelijk is het degelijker dan het eruit ziet. | |
.Neovo. | woensdag 13 juni 2012 @ 20:07 |
Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad. | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 20:08 |
Oh joh, ik hoorde bij ons zoveel mensen over dat ding. De Grande Punto was wat dat betreft een stuk beter, maar had toch ook veel elektronische problemen. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 13 juni 2012 @ 20:10 |
.Neovo. | woensdag 13 juni 2012 @ 20:11 |
punto 8v met 60pk? Hoor daar wel wat over maar over de 80pk versie eigenlijk niks | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 20:12 |
Waarschijnlijk vinden veel mensen dat interieur 'speels en lekker fris' ![]() | |
Andyy | woensdag 13 juni 2012 @ 20:21 |
Hij is heel smaakgevoelig ja, sommigen vinden 'm spuuglelijjk en anderen vinden 'm weer mooi. Denk dat hij als premium alternatief is geïntroduceerd voor de klasse waarin de Qashqai/Rav4 etc in strijden. Maar hij stuurt zeker lekker hoor, gaat harder en strakker door bochten dan E36 en 3e generatie Golf GTI. Dus wat dat betreft niets te klagen. En gisteren ging het redelijk gelijk op met een Megane RS. Fijn bakje dus. | |
Andyy | woensdag 13 juni 2012 @ 20:22 |
Wat racing stikkertjes schijnt ook +10 PK te geven schijnt. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 20:26 |
Morgen meteen halen. Welke X1 heb je? Qua motor enzo? Vind 'm zelf ook wel geinig ![]() | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 20:35 |
Nee, 16v 1.3 JTD. Weet niet wat die had, volgens mij 90pk ofzo. Weet 't echt niet meer. Al heel wat jaren geleden ![]() | |
Marco001 | woensdag 13 juni 2012 @ 20:36 |
Heb nog wel een +5HP stikker liggen.. | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 20:37 |
@biogarde: Wat voor lichaam heb je dan inderdaad. Ik ben 1m90 en pas heel goed in de up! In de twingo bijvoorbeeld hebben de benen totaal geen stoel op de voorstoelen. De up heeft het goed voor elkaar met de ruimte. Net de mazda leeggehaald. Lekker kaal weer! nog ff twee dagen zelf zingen in de auto.. want autoradio is er uit. | |
Andyy | woensdag 13 juni 2012 @ 20:38 |
20i, met dat N20 blok, 270 Nm koppel vanaf 1250 toeren tot 4500 ![]() Met sDrive en de 8 trapsautomaat. | |
.Neovo. | woensdag 13 juni 2012 @ 20:38 |
85pk hebben die diesels. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 20:40 |
Ah de turbo versie. Lekker. Bewust voor sDrive gekozen? | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 20:44 |
Ja, ook best, maar dat verandert niks aan dat 't een kutauto was ![]() | |
Hanako | woensdag 13 juni 2012 @ 20:53 |
Sinds wanneer bouwt Volkswagen 45KM karretjes? ![]() | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 21:38 |
grappig... | |
D. | woensdag 13 juni 2012 @ 22:41 |
Waarom slechts de 60pk versie? | |
D. | woensdag 13 juni 2012 @ 22:42 |
En goedkoper in aanschaf ![]() | |
CoolGuy | woensdag 13 juni 2012 @ 22:44 |
Vanuit kostenoverwegingen lijkt me. | |
D. | woensdag 13 juni 2012 @ 22:46 |
Denkt dat het verschil wel meevalt, en dat je als je 60km per dag rijdt je spijt krijgt dat je niet voor 75 gegaan bent ![]() | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 22:50 |
Ik rij voornamelijk op B wegen, en ik heb een prima proefrit gedaan in die van mijn vader. De 60pk is vind ik zelf voldoende. De auto weegt ook nog geen 900 kilo. En hij is zuinig.. bluemotion dus ik verwacht een gemiddeld verbruik van 1 op 25, tegenover de 1 op 12 die ik nu haal. Ik kijk niet meer naar snel optrekken, maar wel voldoede vlot meerijden. Hoef ook geen sportvelgen meer en geen dikke audio.. dus prima keuze.. Overigens blijft de 60pk bluemotion voorlopig nog wel even uit de belasting. | |
D. | woensdag 13 juni 2012 @ 22:55 |
Als je geen snelweg ziet valt het idd wel te doen. Wij hebben z'n Spaanse broertje in bestelling staan ![]() | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 22:56 |
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=64442&id2=64444 Verschil tussen de beide is nihil. | |
D. | woensdag 13 juni 2012 @ 22:58 |
75pk is net ff iets vlotter, en als ie voornamelijk voor snelweg gebruikt wordt is dat wenselijk ![]() | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 22:58 |
De seat Mii heb ik ook voor gekeken...ziet er wel even wat beter uit, maar ik kon niet wachten.. vw heeft er zoveel op voorraad. En nu net mooi voor de vakantie wordt ie geleverd. Nog 2 nachtjes slapen.. | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 23:00 |
De koppel van de beide versies verschilt niet.. puur de afstelling van het blok is anders, En voor die enkel seconde verschil in het optrekken hoef ik niet de 75pk versie. | |
D. | woensdag 13 juni 2012 @ 23:00 |
De Mii is inmiddels ook uit voorraad leverbaar ![]() De 4 deurs komt vanaf week 30 ![]() | |
penny-wise | woensdag 13 juni 2012 @ 23:02 |
De fabrieksopgave van 1 op 25 ga je nooit halen. | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 23:03 |
Nee maar het zal goed in de buurt komen. De 1 op 14 voor mijn mazda heb ik ook nooit gehaald. bij normaal doorkachelen haalde ik 1 op 11.. bedoel maar. | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 23:06 |
Persoonlijk vind ik dat ze bij de mii eigenlijk een vw logo hadden mogen opplakken haha.. maarja de up is wel weer een beetje uniek met zijn neus zo. | |
D. | woensdag 13 juni 2012 @ 23:07 |
Dat logo maakt 'm gelijk 1500 duurder ![]() | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 23:07 |
Ik weet niet wat de mii in dezelfde uitvoering kost als de move up! | |
D. | woensdag 13 juni 2012 @ 23:08 |
http://configurator.seat.nl/mii ![]() | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 23:14 |
uitgaande van de style uitvoering ben je ongeveer 500 euro goedkoper uit (all/in). ik heb de up! dus met inruil voor 8777,85 gekocht. inclusief de airco die was toen nog niet gratis, en het zwart pianolak op het dashboard. Kreeg overigens 1900 euro voor mijn roestige mazda. Dat begon bij 1250 euro. | |
MdMa98 | woensdag 13 juni 2012 @ 23:15 |
Maar ik vind de mii ook wel mooier hoor. | |
D. | woensdag 13 juni 2012 @ 23:17 |
Ik denk dat vooral de opties prijzig zijn bij VW De duurste Mii met alle opties zit op 13.520 ![]() | |
Fritessaus | donderdag 14 juni 2012 @ 00:10 |
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Opels nieuwe kleintje. De Up vind ik niet echt mooi eigenlijk. | |
MdMa98 | donderdag 14 juni 2012 @ 05:17 |
De black up met allerhande opties komt op 400 euro meer.. of je moet nog een panoramadak willen idd.. | |
CoolGuy | donderdag 14 juni 2012 @ 08:34 |
De Up reed vanmorgen achter me op een binnenweg. Ik vind het bij nader inzien toch geen mooie auto. Ik ben absoluut pro-VW maar de Up vind ik toch echt niet zo mooi. Kwalitatief zal ie vast wel goed zijn, maar qua design...mja, weet niet, vind het niet zo'n geslaagde auto. | |
D. | donderdag 14 juni 2012 @ 08:40 |
Ik had het over het topmodel met alle opties, en dan is de Up meer dan 4000 euro duurder | |
Metro2005 | donderdag 14 juni 2012 @ 09:10 |
Is dat de reden dat je geen enkele BMW van meer dan 10 jaar oud in originele staat kan vinden? BMW's zijn de nieuwe petjes en sjonnie auto's geworden. En alhoewel de nieuwere BMW' snel zat zijn zijn bv de oudere BMW 316 series echt takkesloom en vreselijk kaal. Die rij je er inderdaad met de gemiddelde fiesta wel uit. | |
CoolGuy | donderdag 14 juni 2012 @ 09:44 |
Dat zijn de oude BMWs ook. Maar die gast met zoń petje en een hoop plastic op zń BMW heeft een afgeragde BMW of een tractoruitvoering (316) van dat model én kan vaak ook niet rijden. Dan is het geen kunst als je sneller bent. Maar de lui die hier hun gebakje verdedigen met dergelijke praat praten niet over een oude afgeragde BMW, maar hebben in hun verhaal altijd gewonnen van een fatsoenlijke, dure auto, om op die manier toch superieur te zijn. Maar let's face it. Als jij met je grasmaaier sneller bent dan een beetje een dikke bak dan deed de bestuurder van die bak niet mee, of kan niet rijden. Deauto op zich is (indien in goede staat) gewoon superieur aan de grasmaaier, dat snap jij ook wel. | |
Metro2005 | donderdag 14 juni 2012 @ 09:50 |
| |
CoolGuy | donderdag 14 juni 2012 @ 09:56 |
Precies. Tenzij je natuurlijk een auto hebt die op sterven na dood is natuurlijk. | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 11:16 |
Precies. | |
Andyy | donderdag 14 juni 2012 @ 12:22 |
Niet alleen maar hoor, ik denk dat ik met een GT-R alsnog alle RSjes en GTI's eruit rij, ook al zouden zij meer ervaring hebben ![]() | |
CoolGuy | donderdag 14 juni 2012 @ 12:42 |
Ja, leuk, maar dan zit je in een serieuze sportwagen, dan is het geen kunst natuurlijk, en dan heb je 't ook niet meer over een malloot in een 12 jaar oude mazda 121 die stoer praat over dat ie heeft gewonnen van een 'dikke bmw'. | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 12:43 |
Dat soort mensen zijn dus echt.... ![]() | |
Metro2005 | donderdag 14 juni 2012 @ 14:56 |
Ja maar dat komt omdat heel veel mensen vinden dat ze een hele dikke BMW hebben en zelfs vol trots hun oude 3 serie volplakken met M5 stickers zodat ze tha bomb zijn in hun racekanon die van 0-100 in 15 seconden gaat ![]() | |
CoolGuy | donderdag 14 juni 2012 @ 15:05 |
Ja, maar dat zijn de mensen die denken dat ze heel stoer zijn als ze een wél fatsoenlijk wagen 'er uit gereden hebben' en daar ook heel stoer een verhaal over typen hier, maar blijkbaar niet realiseren dat het niet zo zeer lag aan dat zo'n goede chauffeur zijn, maar meer aan de bestuurder van de andere auto. Want nogmaals, als degene in die 'dikke bak' daadwerkeijk kan rijden en ook mee wilde doen, dan was dat stoere verhaaltje er nooit geweest natuurlijk, dat begrijp jij ook ![]() | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 15:06 |
In sommige gevallen hoef je niet eens ècht te kunnen rijden, alleen het gaspedaal net iets meer in te drukken ![]() | |
CoolGuy | donderdag 14 juni 2012 @ 15:18 |
Ja, en die doen dat niet, want die denken 'laat gaan die malloot' maar die malloot is niet zo snugger en die voelt zich dan Koning want hij heeft zogenaamd een dikke bak er uit gereden ![]() ![]() | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 16:11 |
QFT ![]() | |
D. | donderdag 14 juni 2012 @ 19:33 |
Om maar weer terug om topic te gaan: de Up is er ook met racestrepen ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 14 juni 2012 @ 20:34 |
volkswagen down is ook al gesignaleerd
| |
MdMa98 | donderdag 14 juni 2012 @ 22:05 |
Mjah niet gezien het topmodel, maar in de basis valt het verschil wel mee. Ik ben nog niet heel duur uit vind ik.. | |
MdMa98 | donderdag 14 juni 2012 @ 22:07 |
nog 1 nachtje slapen, dagje werken, en dan is het zover! | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 22:39 |
Nice. Ik vind de Up! wel een van de leukste auto's in die klasse. Hij heeft iets volwassens. Iets volwaardigs qua uitstraling wat bijna geen enkele andere auto in die klasse heeft. | |
Andyy | donderdag 14 juni 2012 @ 22:49 |
Jup, wanneer heb je nou weer vierwielaandrijving nodig in Nederland? Daarnaast, hij is zuiniger, agieler en lichter, alleen maar pluspunten. Behalve als ik er mee vast kom te staan ofzo in sneeuw ![]() | |
H-D | vrijdag 15 juni 2012 @ 00:37 |
Of de modder. Je weet nooit. | |
Andyy | vrijdag 15 juni 2012 @ 00:43 |
Waar in Nederland moet je door modder? Met onze vorige bak, een Qashqai ging ik wel lekker door de modder ploegen, omdat dat wel kicken was. Maar dat was meer om te compenseren dat die verder bagger reed en bagger was ![]() | |
DrDarwin | vrijdag 15 juni 2012 @ 07:45 |
Er reed er vanmorgen eentje voor me. Ik dacht eerst even dat er een brommobiel ontsnapt was. Ik weet niet wat jij er, behalve dat 't een vw is aan volwassens aan ziet, maar het is toch echt een klein kippehok. Maar ja, 't is vw hé...dat schijnt het toverwoord te zijn tegenwoordig. | |
CafeRoker | vrijdag 15 juni 2012 @ 08:00 |
![]() | |
1299 | vrijdag 15 juni 2012 @ 09:24 |
Ik zag er gisteren nog eentje rijden. Ziet er domweg niet uit ![]() | |
H-D | vrijdag 15 juni 2012 @ 11:24 |
Ja hangt ervan af wat je doet natuurlijk. Er zijn mensen die regelmatig door de modder moeten. En die per se awd willen. Ik bedoel gewoon te zeggen, dat het niet zo is dat awd compleet nutteloos is in NL. Lezen is blijkbaar weer erg moeilijk. Ik bedoelde ook in die klasse. Dus in ivm andere auto's uit die klasse e.g. Aygo/107 etc. | |
DrDarwin | vrijdag 15 juni 2012 @ 11:38 |
Ook in die klasse lijkt het op een brommobiel, en zelfs die ondingen zien er soms nog leuk uit in vergelijking met dat saaie ongeinspireerde koekblik. | |
H-D | vrijdag 15 juni 2012 @ 11:39 |
Tja dan laten we het maar op een meningsverschil houden. | |
davidov2009 | vrijdag 15 juni 2012 @ 13:54 |
Geweldig topic ![]() ![]() De M5 (2005 en 2012) en nieuwe M3 halen beiden onbegrensd ruim 320km/h. Als je Duitser bent en wilt het de dealer laten doen is het geloof ik wat lastiger, maar wij hoeven alleen een schappelijk bedragje plus BPM aan de dealer te overleggen ![]() | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 17:58 |
Wat een frustraties ![]() Ongesteld? ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 15 juni 2012 @ 18:22 |
De auto opgehaald, hoe blij ben ik, ondanks sommige reacties hier:).. ik vind het machtig dat een topic onderwerp zo kan veranderen in autoklasse. We zijn er helemaal blij mee, zo ff de radio er in tikken en klaar! | |
Revolution-NL | vrijdag 15 juni 2012 @ 18:28 |
Zit er standaard geen radio in ? Dat is waar, bij VW is dat vast weer een extra optie ![]() Als ik dan toch voor een Up was gegaan dan had ik eerder de Seat of Skoda variant gekozen. Zelfde auto met langere garantie en meer opties. Anyway.... congratz!! | |
fietsbelkonijn | vrijdag 15 juni 2012 @ 18:29 |
Komen er nog foto's? ![]() Volkswagen UP GT! Wat zou die kosten? | |
MdMa98 | vrijdag 15 juni 2012 @ 18:35 |
Had er een fabrieks af radio in kunnen doen, maar dat kon er idd niet meer van af. Heb zelf een goede, fotos komen asap, moet nog wat visites af vanavond. | |
MdMa98 | vrijdag 15 juni 2012 @ 18:44 |
![]() Bij deze! Let vooral niet op de kentekenplaat.. Zilver staat hem goed, maakt hem even wat groter dan bijvoorbeeld rood of zwart. Zit trouwens start/stop ook nog op. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 15 juni 2012 @ 18:48 |
Feli! Filmpje ? | |
MdMa98 | vrijdag 15 juni 2012 @ 18:58 |
filmpje? | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 15 juni 2012 @ 18:59 |
ja, graag! ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 15 juni 2012 @ 19:07 |
wut? 0-100 of maar gewoon een rondje er omheen? | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 15 juni 2012 @ 19:12 |
Spannend zeg. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 15 juni 2012 @ 19:17 |
ff dashboard laten zien, snelweg geluid van binnen. zoiets? | |
Bastoenie | vrijdag 15 juni 2012 @ 19:22 |
Je kan ook gewoon via youtube een test kijken ofzo.. ![]() Wel geniaal autootje, weer goed in de markt gezet! | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 15 juni 2012 @ 19:23 |
dit is leuker. ik kan ook op autoweek kijken naar reeds volle topics over de up, maar ik lees dit topic! | |
MdMa98 | vrijdag 15 juni 2012 @ 19:31 |
We pakken helaas geen snelweg vandaag, zal het wel doen de komende week, erg leuk idee. Hij is best stil van binnen trouwens! | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 15 juni 2012 @ 19:32 |
geniet ze van je nieuwe wagen ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 15 juni 2012 @ 19:33 |
komt helemaal goed! | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:04 |
Kwaliteit betaal je he ![]() Maar zonder dollen, ik weet nog wel toen ik jaren terug een golf 6 bestelde, dat alleen op de Highline toen standaard een radio/cd speler zat. Voor de overige modellen was het een optie inderdaad. Overigens, ik heb de auto nu nog een paar x in 't echt zien rijden en ik blijf erbij dat ik er geen klap aan vindt. Maar, het gaat er om dat jij er blij mee bent, en dat ben je, dus allemaal prima ![]() | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:06 |
Tja, VW he ![]() | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:10 |
Is de 4 deurs er al? | |
Andyy | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:10 |
Doe maar niet. Als de staat van je bak wat boeit. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:11 |
meeste auto's zijn geen klap aan. nieuwe / andere auto rijden is altijd leuk 3 weken ![]() | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:11 |
Je kunt wel al 100 rijden hoor ![]() | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:11 |
En sommige auto's blijven altijd leuk ![]() | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:12 |
wat voor auto heb je? | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:13 |
Ik doelde niet zozeer op mijn eigen auto, al gaat de vlieger wel op (Corvette). | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:14 |
ow ok kan me voorstellen dat dat wel leuk blijft. zeker als je er niet dagelijks in rijdt. | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:15 |
Is niet voor dagelijks idd, maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat als het wel zo was het zou gaan vervelen ![]() | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:19 |
alles gaat vervelen. tenzij slecht geheugen of dement. | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:20 |
Dan zal ik wel dement zijn ![]() Maar dat kan ik me niet herinneren, vanwege mijn slechte geheugen ![]() | |
Andyy | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:56 |
Uiteraard, maar dat je niet vol moet accelereren met een nieuwe motor. | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 20:58 |
Er stond ook niet bij dat het z.s.m. moest gebeuren ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 21:36 |
Gaaf ![]() Ik ben groot fan van Amerika, gewoon qua land, niet qua politiek ofzo. Natuur, bouwstijl, sfeer en natuurlijk Amerikaanse auto's zijn echt mijn ding ![]() | |
kurk_droog | vrijdag 15 juni 2012 @ 21:44 |
Ik snap niet waarom je een Up haalt als er ook een geweldige Panda te koop is die mooier is en veel meer te bieden heeft..? | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 21:46 |
'96 Maar goed, het ging hier dus over de Up (en zijn broertjes) ![]() | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 21:48 |
Wat heeft die Panda dan meer te bieden? 'Mooier' is een kwestie van smaak. | |
DrDarwin | vrijdag 15 juni 2012 @ 21:58 |
Geen frustraties, maar als het ding een Japanse, Italiaanse of Franse boreling was geweest dan was het met de grond gelijk gemaakt, de vreemde perceptie om tegenwoordig alles uit Duitsland meteen mooi te vinden vind ik een rare wending. | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 21:58 |
Dikke bak gek ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:00 |
Nou, volgens mij proberen de japanse, italiaanse of franse merken de kwaliteit van de Duitse merken proberen te benaderen. Dat is niet zomaar natuurlijk. Of je het MOOIE auto's vind is volledig subjectief, maar je kunt niet ontkennen dat Duitse auto's blijkbaar dermate goed gevonden worden dat zelfs andere merken dat proberen te benaderen. | |
H-D | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:02 |
Duitse modellen zijn vaak gewoon maatgevend in hun klasse. | |
kurk_droog | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:02 |
Qua degelijkheid in het interieur proberen ze het te benaderen ja. Al het andere is bij al die andere merken al dik in orde. Zonder Fiat bijvoorbeeld kon jij niet genieten van dat degelijke motortje voorin. Is ook het probleem van Nederlanders, die kijken niet verder dan de Opel/VW van de buurman | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:07 |
Dat geldt misschien voor sommige mensen, maar ik heb alledrie bovengenoemden jaren gereden. Het is gewoon een feit dat deze drieling op dit moment in deze klasse veel (zo niet het meeste) te bieden heeft. Een proefrit zal je overtuigen ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:10 |
Ja, dan kun je nu wel afzonderlijke onderdelen gaan opnoemen (al ben ik met je eens dat de common rail diesel door Fiat is bedacht idd) maar daar schiet je natuurlijk niks mee op. Feit blijft dat de autowereld blijkbaar vindt dat de Duitsers de beste eindproducten (je koopt geen onderdelen, je koopt een auto) op de markt brengt, want als ze het brol hadden gevonden hadden ze het niet proberen te benaderen. | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:11 |
Daarbij, de Seat en Skoda zijn natuurlijk geen Duitsers ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:15 |
Die doen dan ook niet mee ![]() Maar goed, je snapt wat ik bedoel toch? Ik vind (oude) Amerikaanse auto's de mooiste auto's die ooit zijn gemaakt, maar kwalitatief is dat natuurlijk 'troep'. Dat neemt niet weg dat ik het wel heel erg mooi vindt. | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:19 |
Die doen wel mee, want dat zijn de broertjes van de Up. Komen van dezelfde lopende band, dus dezelfde kwaliteit ![]() en een Amerikaan koop je met je hart, niet met je verstand ![]() | |
ColtZ40 | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:21 |
Ze komen allen incl de Up uit Tsjechië. ![]() | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:25 |
Slowakije ![]() Maar dat zijn details. VW is en blijft natuurlijk Duits ![]() | |
kurk_droog | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:28 |
Heb je gelijk in, en dat doen ze ook zeer goed inderdaad bij VW. Maar qua design mag het wel wat spannender. | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:28 |
Jawel, maar dan zou ik nog altijd voor de VW gaan ipv van voor de Seat en de Skoda, en als ik tussen die laatste 2 moest kiezen, dan zou k weer eerder voor de Skoda gaan ipv van voor de Seat. Dat snap ik. Ben meerdere keren in de US geweest en een hoop foto's gemaakt van Amerikaanse auto's en vrachtwagens. Zelfs in een dikke truck gezeten, een Kenworth. Daar ook foto's van gemaakt natuurlijk ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:30 |
Oh maar dat is subjectief natuurlijk, en iedereen heeft recht op zijn mening. Ik zie dat saaie eigenlijk als zakelijk en strak, wat ik persoonlijk erg kan waarderen. | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:30 |
Dat mag. Wij vonden de Seat het mooist ![]() ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:34 |
Ook dat mag ![]() | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:40 |
He, gelukkig maar ![]() | |
ColtZ40 | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:42 |
Bij Seat krijg je gratis airco en 4 jaar garantie. Dan vraag ik me af waarom je voor de Skoda gaat? | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:49 |
Lijk qua afwerking meer op VW en ik vind de octavia/superb een prachtige wagen. Seat vind ik niks aan, behalve dan de Exeo maar dat is technisch een achterhaalde auto. | |
H-D | vrijdag 15 juni 2012 @ 22:59 |
Superb is wel ontzettend veel auto voor je geld. Maar echt mooi vind ik 'm niet ![]() | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 23:14 |
Ik zou 'm zelfs lelijk willen noemen ![]() dat terwijl het vorige model best te pruimen was ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 23:24 |
Zit momenteel op mn tablet en dat is nog een beetje wennen, want ik kan geen link tevoorschijn toveren van 1 specifieke foto, maar: http://images.google.com/(...).307.936.1j2j1j1.5.0...0.0.tmjTVGQ4VAM&biw=1280&bih=800&sei=W6fbT-SJOtSA8gPOlpXQCw Even los van de camouflagefoto's wil ik die auto toch best graag voor mn deur hebben staan hoor ![]() | |
DrDarwin | vrijdag 15 juni 2012 @ 23:25 |
De TSI Motoren van VW en consorten zijn afgrijselijk onbetrouwbare flutdingen verpakt in inspiratieloze meuk. | |
D. | vrijdag 15 juni 2012 @ 23:26 |
Nee, het linken lukt je idd niet ![]() Maar denk dat iedereen weet hoe de Superb er uit ziet ![]() Ziet er niet uit ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 15 juni 2012 @ 23:34 |
Oh je hebt het over de ketting van de 1.2 TSI motoren? Heel stuk over in de Autoweek gestaan inderdaad. Maar je doel is gewoon een beetje negatief schreeuwen toch? Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig, maar dat past dan weer niet in je straatje ![]() Mag verder hoor, het maakt mij niet uit. De een is fan van Fiat, de ander van Volkswagen en weer een ander van Peugeot. Maakt mij allemaal niet uit ![]() | |
H-D | vrijdag 15 juni 2012 @ 23:36 |
Euh je was niet gefrustreerd toch? Wat heb je zelf eigenlijk dan? | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 16 juni 2012 @ 07:01 |
verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 16 juni 2012 @ 07:05 |
http://www.z24.nl/z24geld(...)ce=slideshow&imgID=4 | |
DrDarwin | zaterdag 16 juni 2012 @ 08:08 |
Wat mij stoort is de exorbitante verering voor alles dat van de Duitse Laufende Band afrolt. Als op deze up een ander embleem, uit bijvoorbeeld Korea had gezeten was het ding met de grond gelijk gemaakt, maar nu het apparaat een Germaans embleempje heeft is het ineens een prachtig autootje. Wat ik zie is een klein karretje dat nog het meeste weg heeft van een brommobiel. (Overigens ben ik voor een deel Duits, dus daar zal mijn aversie voor die verering niet aan liggen). | |
Pap89 | zaterdag 16 juni 2012 @ 08:45 |
Wat zeur je nou? Dat is tegenwoordig allang niet meer zo. De kia's na 2009/2010 zitten in een heel andere "klasse" dan die van daarvoor. Broertje heeft dus een nieuwe Kia Picanto van dit jaar en ik kreeg toevallig van de week een 2009 picanto mee, het verschil is gewoon enorm. Btw, dat van die TSI motoren, is vooral toch de opgejaagde 1.2-1.4 blokjes? Over 1.6/2.0 lees je minder problemen. Je moet ook weten hoe je met een turbo rijdt natuurlijk, niet koud meteen in toeren jagen en gelijk uitzetten ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 16 juni 2012 @ 09:26 |
nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 juni 2012 @ 10:04 |
Ik zag van de week een 'bekende' VW en deed mij denken aan de tijd dat mijn moeder zo een auto had en mij ermee naar school bracht en ik mij altijd de koning te rijk voelde. ![]() | |
1299 | zaterdag 16 juni 2012 @ 10:56 |
Ja want een turbo zet je zo uit, is gewoon een knopje ![]() | |
H-D | zaterdag 16 juni 2012 @ 11:00 |
Verder is het natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak. Ik kan dit toch gewoon voor een kleine auto een prima ding vinden en een Aygo lelijk ofniet dan? Dat jij blijkbaar zoveel problemen hebt met Duitse auto's doet daar voor mij niks aan af. | |
Marco001 | zaterdag 16 juni 2012 @ 11:06 |
Als ze ook cilinders uit kunnen zetten... Moet je wel een turbo-bypass maken trouwens.. | |
OEM | zaterdag 16 juni 2012 @ 11:15 |
Je bedoelt hoop ik niet de ongeciviliseerde, pompverstuivende traktormotoren van Volkswagen he? | |
1299 | zaterdag 16 juni 2012 @ 11:37 |
Ja de onsteking wegtrekken is niet zo ingewikkeld. En ook voor de turbo zou bv de wastegate bij koud continue open kunnen staan. Maar op dat moment is zo'n auto niks meer waard en dat rijdt zelfs met koude motor niet zo lekker ![]() | |
CoolGuy | zaterdag 16 juni 2012 @ 12:49 |
Dat weet je heus wel dat ik die niet bedoel, aangezien ook VW gebruik maakt van common rail motoren. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat die motoren geweldig zijn. | |
CoolGuy | zaterdag 16 juni 2012 @ 12:51 |
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollen ![]() ![]() | |
Andyy | zaterdag 16 juni 2012 @ 12:52 |
Omdat je met de downsize motoren al helemaal niet vooruit komt? | |
Revolution-NL | zaterdag 16 juni 2012 @ 12:53 |
Inderdaad, als jezie hoevaak collega's met een TSI (zowel de 1.2 als de 1.4) buiten het geplande onderhoud bij de garage staan dan is het tijdperk dat VAG motoren betrouwbaar waren wel redelijk voorbij. Daar word je echt niet vrolijk van. Je moet er toch niet aan denken dat je een dergelijke auto als particulier koopt. Het volgende heb ik de revu al horen paseren. Hoog olieverbruik Complete motor vervanging na 60.000km Distributie ketting Bougies die na 5000km versleten zijn Turbo's die eruit ploffen DSG problemen Het is naar mijn idee niet voor niets dat de jappen niet een downsizen met turbotechniek doen. Aan de andere kant weten Fiat en Opel wel betrouwbare turbo motoren te maken met een kleine cilinder inhoud. | |
Marco001 | zaterdag 16 juni 2012 @ 12:54 |
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.) Wel geinig trouwens dat b.v. Diahatsu in 1985 al een 1.0 turbo had... | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 16 juni 2012 @ 12:54 |
wie zit er nou te trollen? zie eerdere linkje jongen. | |
Andyy | zaterdag 16 juni 2012 @ 12:55 |
Ik heb het over de "turbo uitschakeling" idee van hem. Want op een atmosferische blok van 1 liter in een bak van 1200-1300 kg? kom je echt niet vooruit. Dat wel, je zit enorm comfortabel achterin, maar achter het stuur is het huilen geblazen ![]() | |
Andyy | zaterdag 16 juni 2012 @ 12:56 |
Dan menig VAG auto ja, ik hoor niet echt problemen met BMW's. En zo moeilijk is het niet om een betrouwbare auto te maken, gewoon veel oude technieken toepassen die zich al hebben bewezen ipv nieuwerwets spul. | |
Revolution-NL | zaterdag 16 juni 2012 @ 12:58 |
Wat zou een hogere footprint Co2 footprint hebben een ongeblazen 1.8 benzine die >300.000km mee gaat of een 1.0 benzine waar om de 50.000km hoge kosten aan zijn en bij 150.000km vervangen dient te worden. Wat dat betreft heeft Toyota het wel begrepen , de nieuwe lexus, v6 3.5l hybride 350pk bij een verbruik 5.9l/100km. De duitsers redden dat niet eens met een diesel ![]() De Toyota hybride synergy drive is krachtig, comfortabel ,zuinig en vooral uitermate betrouwbaar. Wat dat betreft heeft men echt een gigantische voorsprong op de duitsers en de rest van de concurrentie. | |
OEM | zaterdag 16 juni 2012 @ 13:13 |
Oh. Wat maakt de commonrail tdi's dan zo geweldig in vergelijking met de commonrails van andere fabrikanten? | |
Andyy | zaterdag 16 juni 2012 @ 13:15 |
Valt mee, dat nieuwe N20 blok (dat een engine of the year award) heeft gewonnen is in de 328i een fractie van een seconde trager op de 100 (fabrieksopgave) en gebruikt maar iets meer. Maar in Nederlandse klimaat zou die veeeeel minder kosten vanwege het gewicht (geen loodzware accupakket). | |
CoolGuy | zaterdag 16 juni 2012 @ 13:19 |
Dat moet je de aan Autoweek en Top Gear vragen. Zij stellen het, en ik gok zo maar dat zij dat beter weten dan jij of ik. Maar je trekt het je zowat persoonlijk aan. Maak je niet druk om het feit dat persoon A automerk X goed vindt en persoon B automerk Y. Of maak je er wel druk om natuurlijk, wat jij wil ![]() | |
OEM | zaterdag 16 juni 2012 @ 13:22 |
Nee hoor, als iemand zegt dat de TDI'tjes geweldig zijn, dan ben ik gewoon geinteresseerd in wat ze dan geweldig maakt. Dat jij dat meteen als persoonlijk ziet... Maar goed, jij roept dus maar wat. | |
CoolGuy | zaterdag 16 juni 2012 @ 13:29 |
Nou, als jij de ins en outs van de motor kent, dan hoef je de vraag toch niet aan mij te stellen? Feit is dat in elk blad en in elk programma gerefereerd wordt aan de TDI motor van VAG als een geweldige motor, net als dat de 1.2 TSI motor veel problemen kent en bekritiseerd wordt in diezelfde bladen en programma's. Maar daar gaat 't jou niet om. Jij wil gewoon 'tegen' Duitse auto's zijn, en jij voelt je goed als je van iemand 'wint' die duitse auto's wel mooi vindt. Dat mag. Feit blijft nog steeds dat niet-duitse merken de maatstaf (die duits is) proberen te benaderen. Dat zal niet zonder reden zijn. Overigens heb ik zowel met de common rail van Fiat gereden als van VW en Audi aangezien ik allemaal die auto's gehad heb. Ik als leek weet dan niet waarom de TDI van VW beter is dan die van Fiat, maar dat ik dat niet weet (en jij me daar op kunt pakken als je dan het idee hebt dat je gewonnen hebt, have fun ![]() | |
OEM | zaterdag 16 juni 2012 @ 13:34 |
Hoe kom je er bij dat ik de ins en outs ken van de motor? Die ken ik helemaal niet. Ik heb 4 jaar bij BMW gedieseld (E87, 118d), dus ik ben gewoon benieuwd wat voor geweldigs ik gemist heb. De laatste keer dat ik het checkte zat BMW nog in Duitsland. Vorige maand trouwens een nieuwe opgehaald (F20, 118i) Nogmaals, als jij zegt dat ze geweldig zijn ga ik er vanuit dat je dat ook weet waarom ze zo geweldig zijn en dat met mij wilt delen. Niks meer, niks minder. | |
sc00p | zaterdag 16 juni 2012 @ 13:35 |
Deze is minder lelijk ![]() ![]() Ff in het zwart en met een spoilertje enzo. [ Bericht 8% gewijzigd door sc00p op 16-06-2012 13:42:42 ] | |
.Neovo. | zaterdag 16 juni 2012 @ 14:10 |
![]() van de drie vind ik de toyota toch het mooiste. ![]() | |
H-D | zaterdag 16 juni 2012 @ 14:54 |
In het zwart met spoilertje enzo? Het is een C1? | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 16 juni 2012 @ 14:55 |
Ja en dan heel hard tegen een muur. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 16 juni 2012 @ 15:22 |
ja heb je een punt. bmw is dan wel weer erg duur in onderdelen / onderhoud geloof ik. wel mooie wagens. | |
Fritessaus | zaterdag 16 juni 2012 @ 15:43 |
Er rijdt er hier in de buurt ook een gefacelifte Aygo rond in die kleur maar dan 3 deurs, viel me niet tegen in elk geval. De neus is in elk geval wat stoerder geworden. | |
.Neovo. | zaterdag 16 juni 2012 @ 15:46 |
Ik zou geen van de drie kopen, maar als het moest, dan nam ik de aygo. Die ziet er tenminste nog een klein beetje leuk uit en niet van die franse "design" looks erop. Momenteel rij ik in een italiaan, dus heb Franse auto's nooit mooi gevonden. | |
D. | zaterdag 16 juni 2012 @ 16:50 |
Dat klinkt logisch ![]() | |
sc00p | zaterdag 16 juni 2012 @ 21:30 |
Soms zie je ze weleens rijden, zo'n sport editie. | |
Kentekenplaat | zaterdag 16 juni 2012 @ 23:09 |
Ik zou Japans kiezen als er een benzinemotor in moest komen en VAG of PSA voor het dieselblok. | |
H-D | zondag 17 juni 2012 @ 00:15 |
Ja belachelijke dingen. | |
H-D | zondag 17 juni 2012 @ 00:16 |
Japanners hebben vaak zulke saaie benzine motoren ![]() | |
sc00p | zondag 17 juni 2012 @ 03:14 |
Beter dan een UP of Aygo imo ![]() ![]() ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 17 juni 2012 @ 09:09 |
Geweldig topic! Gaat over mini auto's onder de 10K en dan auto's van 50K+ posten. Priceless. | |
Kentekenplaat | zondag 17 juni 2012 @ 10:56 |
Maar wel betrouwbaar. ![]() En toen VW nog 1.4 blokken met 60 pk had persten de Japanners daar al 75 pk uit. | |
.Neovo. | zondag 17 juni 2012 @ 10:57 |
uhu. Zeg nou zelf, die italianen zien er toch veel leuker uit ![]() | |
.Neovo. | zondag 17 juni 2012 @ 10:59 |
Fixed ![]() Oh, de 85 pk variant is wel een 16 klepper. En de 1.4 16v van vw heeft 75pk [ Bericht 1% gewijzigd door .Neovo. op 17-06-2012 11:09:15 ] | |
H-D | zondag 17 juni 2012 @ 12:10 |
Vind ze alledrie niet zoveel aan, sport versie of geen sport versie. ![]() Liever iets minder betrouwbaar en leuk dan betrouwbaar en saai. | |
Fritessaus | zondag 17 juni 2012 @ 12:42 |
Nou ja, ieder z'n prioriteiten dan. Ik sta liever niet elke week bij de garage. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 17 juni 2012 @ 12:44 |
Dertig jaar geleden was er al een 1.3 met 75pk. | |
OEM | zondag 17 juni 2012 @ 12:44 |
Dat is toch juist Volkswagen? | |
H-D | zondag 17 juni 2012 @ 12:49 |
Iedere week is meteen zo overdreven.Je snapt heus wel wat ik bedoel. Kwestie van smaak I guess. Sommige modellen zjin idd saai maar een aantal vind ik wel mooi gewoon. En ik doelde hier trouwens ook specifiek op motoren ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 17 juni 2012 @ 12:56 |
Verschil: Japanners zijn wel betrouwbaar. | |
Kentekenplaat | zondag 17 juni 2012 @ 12:59 |
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben heel blij met mijn oerdegelijke Almera. ![]() Maar Japanners bouwen ook minder saaie auto's: ![]() | |
1299 | zondag 17 juni 2012 @ 13:00 |
1986 Suzuki Swift 1.3 GTi met 101pk ![]() | |
OEM | zondag 17 juni 2012 @ 13:02 |
Het ging over de 1.4 60pk he ![]() | |
D. | zondag 17 juni 2012 @ 14:52 |
Ik zeg zelf: Nee ![]() | |
D. | zondag 17 juni 2012 @ 14:54 |
Die is aboluut niet saai, maar ook absoluut niet mooi ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 17 juni 2012 @ 15:07 |
![]() Mijn beste vriend had zo'n ding. 205 op de teller en je stuiterde de hele auto door want het ding had de wegligging van een kart. | |
H-D | zondag 17 juni 2012 @ 15:23 |
Ooh sorry dacht over motoren in het algemeen. Excuus! | |
H-D | zondag 17 juni 2012 @ 15:23 |
Ja het zijn ook maar meningen he ![]() Want ik vind die GTR ook geen klap aan namelijk ![]() | |
1299 | maandag 18 juni 2012 @ 00:36 |
Bij die oude versie kon je als bijrijder gas geven omdat er geen afscheiding tussen zat ![]() | |
MdMa98 | maandag 18 juni 2012 @ 09:09 |
Nu 2 dagen gestuurd, maar slechts 160km gereden, maar bevalt zeer goed! De Up! rijdt zo volwassen, totaal niet het idee dat hij kleiner is als mijn vorige auto. Deze week gaan we hem volpakken voor de vakantie, benieuwd of alles past! | |
H-D | maandag 18 juni 2012 @ 10:58 |
Dat heb je zelf in de hand, hoeveel je mee neemt. ![]() | |
MdMa98 | maandag 18 juni 2012 @ 21:37 |
Y(up) gaat helemaal goedkomen natuurlijk! Ik ben er van overtuigd dat er een koelbox, 2 koffers, tent, beddengoed/thee/handdoeken/luchtbed/tentje/eten en drinken, extra kleding, wandelschoenen en nog een hele reutemeteut ingaat. Hij is comfortabel genoeg voor de af te leggen afstand. | |
H-D | maandag 18 juni 2012 @ 21:41 |
Je vergeet de koffie ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 18 juni 2012 @ 21:43 |
aardappels altijd apart benoemen. omdat. hollender. ![]() | |
D. | maandag 18 juni 2012 @ 21:51 |
Ik weet niet waar de reis heen gaat, maat eten/drinken hebben ze daar vast ook ![]() | |
MdMa98 | maandag 18 juni 2012 @ 22:01 |
Richting zuid frankrijk, en ja, ook daar is drinken, maar voor onderweg wel zo makkelijk! Senseo en de laptop gaan ook mee, lekker fok!ken met een bak koffie. | |
CoolGuy | maandag 18 juni 2012 @ 22:12 |
Dus je pakt je boodschappenwagentje helemaal vol met shit om vervolgens 2 landen verderop te gaan zitten FOK!ken? ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 18 juni 2012 @ 22:13 |
camperen in frankrijk niet begrijpen ![]() | |
CoolGuy | maandag 18 juni 2012 @ 22:15 |
Nee, idd, kamperen doe ik al niet aan, ik ga ook niet naar Frankrijk maar wat ik niet snap, en dat is waar 't hier om gaat, is dat je gaat zitten FOK!ken op vakantie. Dan heb je toch wel wat beters te doen? ![]() | |
H-D | maandag 18 juni 2012 @ 22:23 |
Dat snap ik ook niet tbh ![]() ![]() | |
D. | maandag 18 juni 2012 @ 22:43 |
Een laptop staat gelijk aan Fokken? ![]() | |
CoolGuy | maandag 18 juni 2012 @ 22:44 |
Nee. Maar hij zegt letterlijk dat hij dan lekker kan FOK!ken met een bak koffie erbij. Wel opletten ![]() | |
D. | maandag 18 juni 2012 @ 22:53 |
Oja ![]() Koffie ![]() Maar, we dwalen af ![]() Hier een stukje voor het broertje van Up http://www.autozine.nl/text/1042.html | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 08:26 |
Leuk stukje om te lezen! Al vind ik de mii wat saaier ogen juist als de up.. komt waarschijnlijk door de bumpers. | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:14 |
Hoe kan je overleven zonder koffie? ![]() | |
D. | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:25 |
Wellicht saaier, maar wel mooier ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:26 |
Zo heeft iedereen zijn smaak toch? Het is juist goed dat er meerdere merken mee komen, aanbod is verkoop. Zo nu over naar deeltje twee! |