quote:
Op dinsdag 5 maart 2013 21:05 schreef JoaC het volgende:De vriendschap tussen de VS en Israël zou namelijk behoorlijk vijandig worden als blijkt dat de één 3000 burgers doodt bij de ander.
Tenzij de betrokkenen van mening waren dat de USA er belang bij had, bijv. om de belachelijke investeringen in defensie (een groot veelvoud van wat wij investeren) te legitimeren of om een oorlog te kunnen starten die helpt om kostbare grondstoffen (olie) veilig te stellen. Het is mijn filosofie niet maar er zijn zat mensen die bereid zijn een paar duizend mensen op te offeren in het belang van honderden miljoenen mensen.
quote:
De officiele uitleg is zowel bewezen als logischer. punt.
Bewezen?
Als jij deze stelling inneemt dan kan jij vast ook wel verwijzen naar bronnen die aantonen dat dit is bewezen.
Nogmaals, ik neem zelf geen stelling in over wat de waarheid is m.b.t. deze aanslag, ik stel slechts dat er goede redenen zijn om iemand als als Bush (i.t.t. iemand als Clinton of Obama die op eigen kracht de baas van de USA zijn geworden) niet op zijn woord te geloven. Als er dan ook nog redelijk sterke aanwijzingen zijn dat het een en ander niet klopt dan sta ik open voor alternatieve verklaringen. Mijn intentie was louter om de validiteit van een op het oog goed onderbouwde verklaring te onderzoeken. Deskundigen hebben verklaard dat er bij dat andere gebouw een gecontroleerde explosie plaatsvond. Complot of niet, dit moet verklaard worden. Zo zijn er veel meer verdachte punten, de FBI en de CIA die aanwijzingen hadden dat die aanslag zou plaatsvinden en die hier niets mee deden. Het feit dat ineens nadat decennialang nooit een aanslag is gepleegd op Americaanse bodem zo'n aanslag wordt gepleegd (waarom toen ineens en waarom op deze manier in plaats van bijv. met explosieven?).
Het kan best dat het slechts een aanslag was van extremisten maar voor zo ver ik het weet is dat nog niet bewezen (een lid van de Bush-dynastie die iets beweert is geen bewijs). Als jij echter wel dat bewijs kunt leveren dan laat ik me met alle plezier overtuigen.
quote:
Aangezien dit geen topic is om deze heorie te bespreken, verwijs ik je ook verder naar BNW om daar deze discussie te starten.
Dan moet je hier niet reageren en daar een topic aanmaken. Dan kan ik daar reageren. Klopt mijn vermoeden dat jij niet eens naar dat videofilmpje hebt gekeken? Lekker gemakkelijk.
Indien jij hier nu stopt met deze discussie dan zal ook ik hier nu ook stoppen met deze discussie. Ik verwacht wel nog een bewijs aangezien jij claimde dat het bewezen is dat het een aanslag van terroristen was die niet werd georganiseerd of gefaciliteerd door de Americaanse overheid en de Israëlische overheid of enkel de Americaanse overheid.
Blijkbaar heb jij het nog steeds niet begrepen, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een 'discussie' met complottheoristen, ik ben geïnteresseerd in het aantonen van de validiteit, of het gebrek hieraan, van een theorie van iemand die een zeer goede staat van dienst heeft. Jouw houding om bij voorbaat dit af te doen als complottheorie is net zo extremistisch als het gedrag van complottheoristen. Ik maak me aan geen van beiden schuldig, ik ben slechts geïnteresseerd in bewijzen die het een en het ander aantonen en ik trek geen conclusie wanneer er onvoldoende bewijzen zijn.
quote:
Het woord 'mogelijk' geeft aan dat je zelf associaties maakt.
Nee, het woord mogelijk geeft aan dat ik niets uitsluit wat realistisch is en dat noch het een noch het ander is bewezen. Het is een goede wetenschappelijke grondhouding om kritisch te zijn en niet direct iets aan te nemen.
[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-03-2013 21:33:23 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL