http://www.telegraaf.nl/b(...)telt_inbreker__.htmlquote:DEN BOSCH - De politie heeft een 27-jarige inwoner van Den Bosch opgepakt, omdat hij een inbreker zou hebben gemarteld. De man betrapte maandagmiddag de 18-jarige dief uit Den Haag in zijn woning in de Busschieterstraat. In plaats van direct de politie te bellen, besloot de man de dief zelf een lesje te leren.
De man heeft de inbreker vermoedelijk anderhalf uur vastgehouden. In die periode deelde hij enkele flinke klappen uit, waardoor de Hagenaar diverse verwondingen opliep. Ook bedreigde hij hem met de dood.
De politie onderzoekt nog of de Bosschenaar hulp kreeg. Meer aanhoudingen worden daarom niet uitgesloten. Zowel de inbreker als de Bosschenaar zitten nog vast.
Nee, van jou wel.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit mocht toch van Mark Rutte?
Van Mark Rutte mocht je ze aanhouden met enkele klappen, niet uren vasthouden en nog wat extra klappen uitdelen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit mocht toch van Mark Rutte?
criminelen worden bestraft en daarom zitten die inbreker als die domme tokkie nu gewoon beide in de celquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:48 schreef mstx het volgende:
Tja dat krijg je nou eenmaal als criminelen anders niet worden gestraft.
Als je de politie belt, is het eerst de vraag of ze op tijd zijn om m op te pakken en mochten ze 'm meenemen naar het bureau staan ze na twee uur weer buiten met het verzoek om het asjeblieft niet meer te doen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, heel vreemd dat je wordt opgepakt wanneer je eigen rechter gaat zitten spelen.
Dom gelul. Als je belt dat er een inbreker in je huis is komen ze echt wel.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:54 schreef Jill-RMC het volgende:
Als je de politie belt, is het eerst de vraag of ze op tijd zijn om m op te pakken en mochten ze 'm meenemen naar het bureau staan ze na twee uur weer buiten met het verzoek om het asjeblieft niet meer te doen.
Maakt dat uit?quote:Vraag me af of die man uit Den Bosch na zn marteluurtje de politie heeft gebeld om de dief op te halen of dat de dief zelf naar de politie is gegaan omdat ie mishandeld werd.
Nee. Althans, het aanhouden wel, de klappen en de doodsbedreiging niet.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:56 schreef mymoodfentje het volgende:
Burger arrest heet dat toch? de dief stribbelde gewoon tegen.
Dan had de politie meer haast moeten maken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Van Mark Rutte mocht je ze aanhouden met enkele klappen, niet uren vasthouden en nog wat extra klappen uitdelen.
Hoe lang zit een inbreker gemiddeld vast per inbraak dan? Het strafrecht is een lachertje, meer een aanmodiging voor dit soort criminaliteit dan iets anders.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
criminelen worden bestraft en daarom zitten die inbreker als die domme tokkie nu gewoon beide in de cel
wat helaas niet mogelijk is, is het om misdaden zomaar te voorkomen, maar daarom bestaat er strafrecht.
Lees het bericht nog eens. Er staat niet dat de politie pas na anderhalf uur kwam.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan had de politie meer haast moeten maken.
Weer dat algemene gelulquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoe lang zit een inbreker gemiddeld vast per inbraak dan? Het strafrecht is een lachertje, meer een aanmodiging voor dit soort criminaliteit dan iets anders.
Geef eens een voorbeeld van een inbreker die voor een inbraak meer dan een week heeft moeten zitten dan?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Weer dat algemene gelulNeem een Rennie, misschien helpt dat tegen dat opgeblazen gevoel in je onderbuik.
Inbrekers worden meestal gewoon getrakteerd op een gevangenisstraf. En inderdaad, de inbreker zit dan niet 30 tot 40 jaar vast. De straf moet immers een beetje in verhouding staan met de misdaad. En ik besef heel goed dat voor veel mensen de straf nooit hoog genoeg kan zijn. Die willen een inbreker nog niet de doodstraf geven.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:54 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Als je de politie belt, is het eerst de vraag of ze op tijd zijn om m op te pakken en mochten ze 'm meenemen naar het bureau staan ze na twee uur weer buiten met het verzoek om het asjeblieft niet meer te doen.
Vraag me af of die man uit Den Bosch na zn marteluurtje de politie heeft gebeld om de dief op te halen of dat de dief zelf naar de politie is gegaan omdat ie mishandeld werd.
Voor een inbraak draai je meestal wel minimaal een jaar de bak in. Al verschilt de duur natuurlijk per geval. Daarom bestaat er zoiets als een rechter.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een inbreker die voor een inbraak meer dan een week heeft moeten zitten dan?
Dat jij vindt dat mensen nooit meer dan een dagje gestraft moeten worden is jouw probleem, ik zie inbrekers liever wat langer in de bak.
Nou iemand een dreun verkopen en vasthouden, oké, maar uren lang martelen?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:17 schreef ems. het volgende:
Goed werk van de manJammer voor hem dat hij nu in het gevang zit.
ALs er nog niks gestolen is (meestal zo bij een heterdaadje) ? Zo'n 2-3 maanden, onvoorwaardelijk. Of zo'n vier-zes weken dwangarbeid.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoe lang zit een inbreker gemiddeld vast per inbraak dan?
Ach, hopelijk is het een leerzame les voor de inbreker in kwestie. Dat als je gaat inbreken bij mensen die je niet kent dat die daar best wel eens 'onredelijk' op kunnen reageren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou iemand een dreun verkopen en vasthouden, oké, maar uren lang martelen?
Volgens mij ben je dan zelf ook niet helemaal lekker in je bovenkamer hoor.
Ze komen wel, maar in de tijd dat er gebeld wordt en ze naar de locatie moeten komen kan de dader al lang gevlogen zijn.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dom gelul. Als je belt dat er een inbreker in je huis is komen ze echt wel.
[..]
Maakt dat uit?
Zoek zelf maar op rechtspraak.nl. Het is jouw mening, maar je hebt die mening dus gevormd zonder enige onderbouwing? Je bent ook echt geen haar beter dan zo'n Telegraaftokkie..quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een inbreker die voor een inbraak meer dan een week heeft moeten zitten dan?
Domme, domme jongen. Dat heb je mij nooit horen zeggen.quote:Dat jij vindt dat mensen nooit meer dan een dagje gestraft moeten worden is jouw probleem, ik zie inbrekers liever wat langer in de bak.
En wat is je mening over mishandeling en vrjheidsberoving? Foei zeggen of stevig straffen?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat jij vindt dat mensen nooit meer dan een dagje gestraft moeten worden is jouw probleem, ik zie inbrekers liever wat langer in de bak.
Netjes is het niet natuurlijk. Wel begrijpelijk als die inbreker verder toch vrijuit gaat.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, heel vreemd dat je wordt opgepakt wanneer je eigen rechter gaat zitten spelen.
Waarom zou de inbreker vrijuit gaan? Dat je vindt dat de straffen voor inbrekers over het algemeen te laag zijn, maar het niet alsof ze - zoals sommigen beweren - een weekje moeten brommen en weer op straat staan. Denk dat jullie toch wat vaker de kranten door moeten spitten. Regelmatig artikelen over inbrekers die een gevangenisstraf krijgen van 1-3 jaar.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Netjes is het niet natuurlijk. Wel begrijpelijk als die inbreker verder toch vrijuit gaat.
Daarmee praat je anderhalf uur eigen rechter spelen niet goed.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Netjes is het niet natuurlijk. Wel begrijpelijk als die inbreker verder toch vrijuit gaat.
Sowieso al knap want wanneer iemand uren mishandeld heb je al snel dat hij dood gaat...quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou iemand een dreun verkopen en vasthouden, oké, maar uren lang martelen?
Volgens mij ben je dan zelf ook niet helemaal lekker in je bovenkamer hoor.
Wesderrechtelijke vrijheidsberoving, inderdaad. De wederrechtelijkheid wordt niet opgeheven omdat die persoon iets doet wat niet mag. Oftewel: in het strafrecht gaat het kleuterargument "jamaar hij deed het ook/eerst!" niet op.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef kovenant het volgende:
vrijheids beroving ?
als hij zich in jouw huis bevind zonder toestemming?
Als mensen echt zo breekbaar waren, hadden we het niet zover geschoptquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Sowieso al knap want wanneer iemand mishandeld heb je al snel dat hij dood gaat...
Nog best moeilijk om iemand fysiek geweld te geven maar wel levend te houden.
Eh, wat? De meeste mensen gaan echt niet dood van een paar tikken, hoor.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:
Sowieso al knap want wanneer iemand mishandeld heb je al snel dat hij dood gaat...
Nog best moeilijk om iemand fysiek geweld te geven maar wel levend te houden.
...
Paar harde tikken op het hoofd en organen heb je iemand toch snel weg.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:30 schreef P8 het volgende:
[..]
Als mensen echt zo breekbaar waren, hadden we het niet zover geschopt
Je hebt het over "oog om oog, tand om tand". Dat is een holbewonerargument. En nee, dat argument gaat dus ook niet op.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:30 schreef kovenant het volgende:
misschien niet dat kleuter argument
maar wel deze ,
je blijft met je tengels van mn spullen af of ik zit aan jou(w spullen)
Ga ze dat maar eens uitleggen in guantanamo bayquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:31 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Paar harde tikken op het hoofd en organen heb je iemand toch snel weg.
Inwendige bloedingen enz. kan het lichaam niet echt goed tegen.
Ja hoor. Gewoon vrijheidsberoving. De bewoner mag hem vasthouden tot de politie komt. Schakelt hij de politie niet direct in is het gewoon vrijheidsberoving. Had hij hem anders vier weken mogen opsluiten of zo? Wat als iemand een stap in je tuin zet zonder toestemming? In elkaar slaan en drie weken zonder eten in het kolenhok vastketenen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef kovenant het volgende:
vrijheids beroving ?
Ben jij nou zo sterk dat je iedereen met één willekeurige slag doodmept, of ben je nou zo'n zwakkeling die meteen het loodje legt als je met 1 vinger wordt aangeraakt? Ben je de Hulk, of heb je een eierschedel?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:31 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Paar harde tikken op het hoofd en organen heb je iemand toch snel weg.
Inwendige bloedingen enz. kan het lichaam niet echt goed tegen.
Daar gebruiken ze bijv. waterboarding, vernedering enz.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ga ze dat maar eens uitleggen in guantanamo bay
Als er dan per ongeluk eentje veroordeeld wordt inderdaad. Dergelijke straffen zijn nog steeds nieuwswaardig, en dat met tienduizenden woninginbraken per jaar. De overgrote meerderheid komt er zonder straf vanaf.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou de inbreker vrijuit gaan? Dat je vindt dat de straffen voor inbrekers over het algemeen te laag zijn, maar het niet alsof ze - zoals sommigen beweren - een weekje moeten brommen en weer op straat staan. Denk dat jullie toch wat vaker de kranten door moeten spitten. Regelmatig artikelen over inbrekers die een gevangenisstraf krijgen van 1-3 jaar.
Leg mij eens uit, hoe wordt jij beter van dit briljante plan? Objectief gezien dan, niet alleen in vergelijking met de winkelier.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:33 schreef theguyver het volgende:
lol dus gewoon eigenlijk willekeurige winkel in lopen dure tv pakken weg lopen beetje moeilijk doen als ze je tegen willen houden.
paar klappen vangen en kans is ook nog groot dat de gene die je de klappen geeft nog langer vast zit en evt schade vergoeding moet betalen...
wetgeving makkelijker kunnen we het niet maken wel leuker...
Het verschil tussen jou en een holbewoner is een spijkerbroek en een koffiezetapparaat.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt het over "oog om oog, tand om tand". Dat is een holbewonerargument. En nee, dat argument gaat dus ook niet op.
Laat maar zien. Je hebt nogal een stellige mening, graag zie ik de bron daarvan. Waaruit blijkt dat de overgrote meerderheid van de gepakte inbrekers er zonder straf vanaf komt?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:36 schreef Nobu het volgende:
Als er dan per ongeluk eentje veroordeeld wordt inderdaad. Dergelijke straffen zijn nog steeds nieuwswaardig, en dat met tienduizenden woninginbraken per jaar. De overgrote meerderheid komt er zonder straf vanaf.
https://www.google.nl/#hl(...)&aqi=&aql=&gs_l=hp.3...2070.5325.0.5518.21.20.0.1.1.0.200.1900.15j4j1.20.0...0.0.xJsUyRQQ2ls&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=b4b129cf30a9a16aquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ben jij nou zo sterk dat je iedereen met één willekeurige slag doodmept, of ben je nou zo'n zwakkeling die meteen het loodje legt als je met 1 vinger wordt aangeraakt? Ben je de Hulk, of heb je een eierschedel?
just askin', ik heb echt geen idee hoe je bij deze mening komt
En die tienduizenden inbraken worden gedaan door tienduizenden verschilende inbrekers?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als er dan per ongeluk eentje veroordeeld wordt inderdaad. Dergelijke straffen zijn nog steeds nieuwswaardig, en dat met tienduizenden woninginbraken per jaar. De overgrote meerderheid komt er zonder straf vanaf.
En nee, dat is ook wat mij betreft geen reden om die gast vast te binden en de vernieling in te meppen. Ik begrijp wel dat sommige mensen dat als enige manier zien om hun recht te halen.
Zoals in dit geval? Aanmoedigen en belonen lijkt mij beter. Iemand die zijn bezit verdedigd omdat mensen zoals jij weigeren ooit iemand te straffen voor wat dan ook (behalve deze man, dan ben je vreemd genoeg ineens wel voor forse straffen). Normaal gesproken ben jij toch ook van de "iedereen is altijd onschuldig aan alles" beweging? Waarom is deze man dan niet onschuldig?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat is je mening over mishandeling en vrjheidsberoving? Foei zeggen of stevig straffen?
Ik heb gelukkig nog nooit in mijn leven hoeven vechten dus ik zou het niet weten of ik het ook zo snel kan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ben jij nou zo sterk dat je iedereen met één willekeurige slag doodmept, of ben je nou zo'n zwakkeling die meteen het loodje legt als je met 1 vinger wordt aangeraakt? Ben je de Hulk, of heb je een eierschedel?
just askin', ik heb echt geen idee hoe je bij deze mening komt
Het gros van de veroordelingen is nieuwswaardig. Je wilt niet weten hoeveel rechtbankverslagen er dagelijks binnenkomen op krantenredacties. Verder weten inbrekers nog regelmatig uit de klauwen van de politie te blijven. Maar dat is een kwestie van opsporing, dat heeft niets van doen met de strafmaat.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, vooral doen. Dan mag je zelf ook gaan zitten. Heel slim. En het is logisch dat zo'n gast in de bak wordt gesmeten, want je schept natuurlijk een nogal twijfelachtig precedent als je die kerel vrijuit laat gaan.quote:En nee, dat is ook wat mij betreft geen reden om die gast vast te binden en de vernieling in te meppen. Ik begrijp wel dat sommige mensen dat als enige manier zien om hun recht te halen.
Ja, het kan, maar er zijn natuurlijk nog véél meer mensen die niet komen te overlijden na een tik.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
https://www.google.nl/#hl(...)&aqi=&aql=&gs_l=hp.3...2070.5325.0.5518.21.20.0.1.1.0.200.1900.15j4j1.20.0...0.0.xJsUyRQQ2ls&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=b4b129cf30a9a16a
Genoeg mensen die zijn dood geslagen.
OK Chuck Norris, wat jij wilquote:De man is uiteraard kwaad en agressief omdat er bij hem is in gebroken dus dan sla je iemand al snel dood of in coma.
Denken dat je daar chuck norris voor moet zijnquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, het kan, maar er zijn natuurlijk nog véél meer mensen die niet komen te overlijden na een tik.
[..]
OK Chuck Norris, wat jij wil
nooit Liar liar gezien?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Leg mij eens uit, hoe wordt jij beter van dit briljante plan? Objectief gezien dan, niet alleen in vergelijking met de winkelier.
Nee hoor, je lult zoals gebruikelijk weer uit je nek.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zoals in dit geval? Aanmoedigen en belonen lijkt mij beter. Iemand die zijn bezit verdedigd omdat mensen zoals jij weigeren ooit iemand te straffen voor wat dan ook (behalve deze man, dan ben je vreemd genoeg ineens wel voor forse straffen). Normaal gesproken ben jij toch ook van de "iedereen is altijd onschuldig aan alles" beweging? Waarom is deze man dan niet onschuldig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekend met het fenomeen glijdende schaal?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zoals in dit geval? Aanmoedigen en belonen lijkt mij beter. Iemand die zijn bezit verdedigd omdat mensen zoals jij weigeren ooit iemand te straffen voor wat dan ook (behalve deze man, dan ben je vreemd genoeg ineens wel voor forse straffen). Normaal gesproken ben jij toch ook van de "iedereen is altijd onschuldig aan alles" beweging? Waarom is deze man dan niet onschuldig?
Het is ook een ''Televaag'' bericht heh... met ''urenlange martelingen''quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:42 schreef Jian het volgende:
"Hij heeft m enkele harde klappen gegeven en m bedreigd met de dood." tjonge wat een marteling ... , maar goed, gewoon een beetje slim zijn en alles knalhard ontkennen. Die harde klappen had ie m ook uit zelfverdediging kunnen gegeven en die bedreiging met de dood, ach gut, bewijs dat maar eens, woord van de inbreker tegen dat van het slachtoffer! Lekker naar huis en de inbreker blijft desnoods met een trauma achter, jammer dan, risico van het vak
Ja. En in een systeem dat op zijn minst probeert om ook het belang van de samenleving te zien zou ik dit soort gedrag ook veroordelen. Maar in ons systeem waar veelplegers bestaan omdat rechters over het algemeen geen idee hebben van wat misdaad is juich ik het zelfstandig aanpakken van misdaad van harte toe.quote:
Bedenk dit even: Hoe vaak lees/hoor je dat er iemand is doodgeslagen. Het gebeurt wel eens, maar niet zo heeeel erg vaak, toch? Het zijn er geen tientallen per dag. Nu, hoe vaak denk je dat er gevochten wordt in dit land? (kijk eens bij een willekeurige voetbalwedstrijd of op een willekeurige uitgaansavond). Redelijk vaak. In elk geval veel vaker dan dat er iemand wordt doodgeslagen. Eens?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:43 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Denken dat je daar chuck norris voor moet zijn![]()
Als je uren aan het mishandelen bent met fysiek geweld gaat het erg snel.
De meeste mensen die overlijden aan fysiek geweld wordt het in veel kortere tijd gedaan.
Het gaat hier om iemand die is vastgebonden en zich dus niet kan verweren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bedenk dit even: Hoe vaak lees/hoor je dat er iemand is doodgeslagen. Het gebeurt wel eens, maar niet zo heeeel erg vaak, toch? Het zijn er geen tientallen per dag. Nu, hoe vaak denk je dat er gevochten wordt in dit land? (kijk eens bij een willekeurige voetbalwedstrijd of op een willekeurige uitgaansavond). Redelijk vaak. In elk geval veel vaker dan dat er iemand wordt doodgeslagen. Eens?
Wil je nu je mening herzien dat je (als je niet heel erg oppast) zo iemand doodslaat?
Toch wel, inbrekers die voor het eerst worden veroordeeld kunnen rekenen op een taakstraf en een paar maanden voorwaardelijk. Samen met de lage pakkans betekent dat simpelweg dat je zo goed als straffeloos kunt inbreken. De enkele idioot die dan voor de tiende keer wordt veroordeeld en een jaar mag zitten is een uitzondering, niet de regel. Dat eea deels aan de opsporing te wijten is maakt voor het rechtsgevoel van degene die bestolen wordt bar weinig uit.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gros van de veroordelingen is nieuwswaardig. Je wilt niet weten hoeveel rechtbankverslagen er dagelijks binnenkomen op krantenredacties. Verder weten inbrekers nog regelmatig uit de klauwen van de politie te blijven. Maar dat is een kwestie van opsporing, dat heeft niets van doen met de strafmaat.
[..]
Zucht.. Ok dan. Heb je kinderen? Zie je die wel eens vechten? Hoe vaak gaan die daaraan dood? Wel eens een peuter van de stoel zo op z'n hoofd zien flikkeren?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:51 schreef DeRakker. het volgende:
Het gaat hier om iemand die is vastgebonden en zich dus niet kan verweren.
De tijdsduur zegt niets over de intensiteit, en over de intensiteit spreekt het bericht niet.quote:Ook gaat het hier om uren mishandeling en niet een klapje.
Die bewoner was gewoon pissed en heeft die gozer een paar knallen en een trappen gegeven en hem even flink de huid vol gescholden en nog een paar klappen verkocht. En toen is die arme inbreker bij de politie gaan klagen etc. Ik hoop dat de bewoner er mee wegkomt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het is ook een ''Televaag'' bericht heh... met ''urenlange martelingen''![]()
zal wel weer meevallen.
Die 80000 inbraken worden inderdaad niet gepleegd door die enkele tientallen inbrekers die meerdere jaren moeten zitten.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En die tienduizenden inbraken worden gedaan door tienduizenden verschilende inbrekers?
Waar komt in godsnaam het gevoel vandaan dat je rancuneus bent als je misstanden niet accepteert? Ik heb een prima leven, maar ik kan me nog steeds opwinden over bepaalde vormen van onrecht. En de manier waarop criminelen niet of nauwelijks worden aangepakt is daar een van. Waarom zou dat met rancune te maken moeten hebben? Kan iemand niet gewoon vinden dat criminelen harder moeten worden aangepakt?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je lult ook echt gewoon maar wat he? Waar komt dat rancuneuze toch vandaan? Zuigt je leven zo hard?
quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Die bewoner was gewoon terecht pissed en heeft die gozer een paar knallen en een trappen gegeven en hem even flink de huid vol gescholden en nog een paar klappen verkocht. En toen is die arme inbreker bij de politie gaan klagen etc. Ik hoop dat de bewoner er mee wegkomt.
Als de één of andere eikel van een dak afspringt richting een zwembad en hij komt half op de kant terecht en breekt zijn poten dan is het een lullo en had ie maar niet zo dom moeten doen, "eigen schuld eikel!
Nou raad eens, als een eikel besluit in te breken dan valt dat bij mij ook onder gekke dingen doen en dan loop je nu eenmaal een bepaald risico. De inbrekers cao bevat nu eenmaal niet een paragraaf waarin staat dat 40 uur schoffelen het ergste is dat je kan gebeuren. Jammer joh, maar eigen schuld eikel!
idd sommige komen er wel heel makkelijk vanaf..quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar komt in godsnaam het gevoel vandaan dat je rancuneus bent als je misstanden niet accepteert? Ik heb een prima leven, maar ik kan me nog steeds opwinden over bepaalde vormen van onrecht. En de manier waarop criminelen niet of nauwelijks worden aangepakt is daar een van. Waarom zou dat met rancune te maken moeten hebben? Kan iemand niet gewoon vinden dat criminelen harder moeten worden aangepakt?
Leuk he, cijfers verzinnen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:56 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die 80000 inbraken worden inderdaad niet gepleegd door die enkele tientallen inbrekers die meerdere jaren moeten zitten.
Als die daar een goeie reden voor heeft, en als die alles goed kan onderbouwen sta ik daar best voor open.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar komt in godsnaam het gevoel vandaan dat je rancuneus bent als je misstanden niet accepteert? Ik heb een prima leven, maar ik kan me nog steeds opwinden over bepaalde vormen van onrecht. En de manier waarop criminelen niet of nauwelijks worden aangepakt is daar een van. Waarom zou dat met rancune te maken moeten hebben? Kan iemand niet gewoon vinden dat criminelen harder moeten worden aangepakt?
Geen idee, weinig ervaring mee. Maar als jij van mening bent dat het er meer zijn wens ik je veel zoekplezier. Al kun je je die moeite beter besparen.quote:
Dat jij het niet met me eens bent betekent niet dat ik zaken niet onderbouw. Dat zijn twee heel verschillende zaken. En ik speel niet op de man totdat ik aangevallen wordt, dus die vlieger gaat ook niet op.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als die daar een goeie reden voor heeft, en als die alles goed kan onderbouwen sta ik daar best voor open.
Helaas is dat bij jou op alle fronten niet het geval. Je vindt het gewoon omdat het zo is. Geen onderbouwing, geen argumenten, alleen maar geblaat, alleen maar op de man spelen. En dat dan in elk topic.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het verschil tussen jou en een holbewoner is een spijkerbroek en een koffiezetapparaat.
Mee eens. Je hebt met je poten van andersmans spullen af te blijven. Opgekankerd.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:23 schreef Infection het volgende:
Dit land wordt met de dag sneuer. Ze moeten het hier gewoon net zoals in bepaalde staten in Amerika doen... komt er een ongewenst persoon op je erf en vertrekt hij niet zonder een waarschuwing? Gewoon afschieten.
Hij heeft hem anderhalfuur vastgehouden, als hij bij een heterdaadje gewoon een paar tikken had uitgedeeld was hij niet aangehouden.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Die bewoner was gewoon pissed en heeft die gozer een paar knallen en een trappen gegeven en hem even flink de huid vol gescholden en nog een paar klappen verkocht. En toen is die arme inbreker bij de politie gaan klagen etc. Ik hoop dat de bewoner er mee wegkomt.
Nee, maar dan gemarteld worden is dan wel weer het hele andere uiterste, hè?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:33 schreef kijkmij het volgende:
Valt mij op dat veel mensen meer sympathie voor de inbreker hebben dan voor het werkelijke slachtoffer: die man waar werd ingebroken. Hij heeft er toch niet om gevraagd dat die inbreker bij hem ging inbreken?
En dat is als ze je pakken, kunnen bewijzen dat je het gedaan hebt en dan is het nog steeds een richtlijn.quote:Voor diefstal gelden de volgende strafrichtlijnen:
autokraak: 3 weken gevangenisstraf
autodiefstal: 5 weken gevangenisstraf
woninginbraak: 10 weken gevangenisstraf
diefstal uit een schoolgebouw: 5 weken
zakkenrollerij: 4 weken gevangenisstraf
tasjesroof met zeer gering of geen letsel: 12 weken
hij is niet vermoord. martelen moet kunnen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, maar dan gemarteld worden is dan wel weer het hele andere uiterste, hè?
Familie van de betreffende inbreker gaat ook voor eigen rechter spelen en slaat die man het ziekenhuis in. Moet kunnen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hij is niet vermoord. martelen moet kunnen.
Ja dat wel. Maar ik kan het wel begrijpen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, maar dan gemarteld worden is dan wel weer het hele andere uiterste, hè?
Komt hij weer met z'n drogredeneringen. Er is niemand die beweert inbrekers niet te straffen, integendeel. Maar als we dan allemaal voor eigen rechter gaan zitten spelen en ons baseren op z'n rechtvaardigheidsgevoel - wat zo subjectief is als de pest - is het hek wel heel snel van de dam.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
nee want die man heeft niets fout gedaanquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Familie van de betreffende inbreker gaat ook voor eigen rechter spelen en slaat die man het ziekenhuis in. Moet kunnen.
Daar denkt die familie anders over.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee want die man heeft niets fout gedaan
Ik zou 'm kielhalen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:42 schreef kijkmij het volgende:
Maar wat zouden jullie doen als jullie iemand zagen fietsen op jullie fiets die een paar dagen daarvoor is gestolen? Ik zou hem er af meppen en mijn fiets "gewoon" meenemen.
De wet heb je een paar minuten geleden overboord gezet.quote:
En als ik op straat iemand van zijn fiets geslagen zie worden sla ik die aanvaller helemaal tot puin. Vragen stellen doe ik daarna wel.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:42 schreef kijkmij het volgende:
Maar wat zouden jullie doen als jullie iemand zagen fietsen op jullie fiets die een paar dagen daarvoor is gestolen? Ik zou hem er af meppen en mijn fiets "gewoon" meenemen.
nee ik heb alleen gezegd zoals de wet zou moeten zijn.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zou 'm kielhalen.
[..]
De wet heb je een paar minuten geleden overboord gezet.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee ik heb alleen gezegd zoals de wet zou moeten zijn.
Volgens de wet wel. Maar daar heb jij niets mee te maken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee want die man heeft niets fout gedaan
mwah ik gooi het op noodweer en de emoties van angst die het slachtoffer overvielen. het is niet alsof die inbreker weken daar heeft gezeten of dat het slachtoffer dit met voorbedachte raden heeft gedaan!quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Volgens de wet wel. Maar daar heb jij niets mee te maken.
Ja. Dan help jij dus degene die mijn fiets gejat heeft.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als ik op straat iemand van zijn fiets geslagen zie worden sla ik die aanvaller helemaal tot puin. Vragen stellen doe ik daarna wel.
Bezwaar?
Succes met het vinden van een rechter die gelooft dat je iemand hebt gemarteld uit noodweer.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mwah ik gooi het op noodweer en de emoties van angst die het slachtoffer overvielen. het is niet alsof die inbreker weken daar heeft gezeten of dat het slachtoffer dit met voorbedachte raden heeft gedaan!
Als die inbreker zelf naar de politie was gegaan had ik gewoon gezegd "een inbreker geweest hier? nee hoor! niemand gezien"quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zou het slachtoffer de inbreker hebben aangegeven bij de politie of op straat hebben gezet waarna de inbreker naar de politie is gegaan
dat artikel zegt martelen maar ja je moet wat he. sensatie nieuwsartikelen je weet hoe dat gaatquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Succes met het vinden van iemand die gelooft dat je iemand hebt gemarteld uit noodweer.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:47 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Als die inbreker zelf naar de politie was gegaan had ik gewoon gezegd "een inbreker geweest hier? nee hoor! niemand gezien"
Nee hoor. Ik zie iemand van een fiets worden geslagen. Moet ik dan eerst even om bonnentjes gaan vragen? Doe niet zo dom. Ik sla er dan gewoon op los. En uiteraard niet de fietser. De aanvaller mag voelen dat hij niet zo gek moet doen. Door middel van het krijgen van rake klappen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:46 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Ja. Dan help jij dus degene die mijn fiets gejat heeft.
Fixed.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
Ik had hem waarschijnlijk gedrogeerd, opgehangen met zijn ballen aan een boom.
Nou iemand die mij begint ter meppen heeft zelf ook een heel groot probleem.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zie iemand van een fiets worden geslagen. Moet ik dan eerst even om bonnentjes gaan vragen? Doe niet zo dom. Ik sla er dan gewoon op los. En uiteraard niet de fietser. De aanvaller mag voelen dat hij niet zo gek moet doen. Door middel van het krijgen van rake klappen.
Mocht later blijken dat ik fout zat kun je het beschouwen als niet gedaan.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat artikel zegt martelen maar ja je moet wat he. sensatie nieuwsartikelen je weet hoe dat gaat
Pure zelfbescherming dit.quote:De man heeft de inbreker vermoedelijk anderhalf uur vastgehouden. In die periode deelde hij enkele flinke klappen uit, waardoor de Hagenaar diverse verwondingen opliep. Ook bedreigde hij hem met de dood.
Hoezo? Ik heb hulp van de fietser, waarscijnlijk ook van omstanders. Je krijgt gewoon een beugelslot door je voortanden.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:49 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Nou iemand die mij begint ter meppen heeft zelf ook een heel groot probleem.
Als je hem je huis niet uit laat dan is dat vrijheidsberoving.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef kovenant het volgende:
vrijheids beroving ?
En daarom is het misschien verstandig om voordat je begint te meppen toch heel even tekijken wat er voor gevallen is. Want als iemand van zijn fiets wordt geslagen is dat niet zonder reden.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zie iemand van een fiets worden geslagen. Moet ik dan eerst even om bonnentjes gaan vragen? Doe niet zo dom. Ik sla er dan gewoon op los. En uiteraard niet de fietser. De aanvaller mag voelen dat hij niet zo gek moet doen. Door middel van het krijgen van rake klappen.
Mocht later blijken dat ik fout zat kun je het beschouwen als niet gedaan.
Dat had niet gehoeven, zolang hij maar direkt de politie in had geschakeld.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als je hem je huis niet uit laat dan is dat vrijheidsberoving.
En terecht, hoe haal je in het hoofd om bij iemand anders te gaan inbreken? Ik snap dat niet.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:51 schreef Woestijnvos het volgende:
Gelukkig zijn ze hier niet zo streng als je een inbreker wat klappen geeft.
D'r wordt iemand van zijn fiets gemept, vooral de andere kant opkijken watnt het zal wel een reden hebben is dus de norm?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:51 schreef kijkmij het volgende:
[..]
En daarom is het misschien verstandig om voordat je begint te meppen toch heel even tekijken wat er voor gevallen is. Want als iemand van zijn fiets wordt geslagen is dat niet zonder reden.
Haha. Ja jongen. Ik heb al eens iemand uit zijn auto getrokken omdat die achter mij aankwam nadat hij zelf niet aan de kant was gegaan. Mijn spiegel klapte dubbel en geen schade. Zijn spiegel lag er af. Ik reed door want het was zijn schuld. Komt hij achter me aan en snijd me. Ik ben direct uitgestapt en heb hem zo uit zijn auto getrokken en staan schelden en vloeken zo van "wat wil je". Hij durfde niks meer. Had ik wel diezelfde middag een telefoontje dat ik me op het bureau moest melden. Had die kneus me aangegeven. Is verder geen zaak van gemaakt omdat het zijn woord tegen mijn woord was. en ik heb toen gezegd dat ik een klein beetje geduwd heb.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb hulp van de fietser, waarscijnlijk ook van omstanders. Je krijgt gewoon een beugelslot door je voortanden.
Kijk hem.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:54 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Haha. Ja jongen. Ik heb al eens iemand uit zijn auto getrokken omdat die achter mij aankwam nadat hij zelf niet aan de kant was gegaan. Mijn spiegel klapte dubbel en geen schade. Zijn spiegel lag er af. Ik reed door want het was zijn schuld. Komt hij achter me aan en snijd me. Ik ben direct uitgestapt en heb hem zo uit zijn auto getrokken en staan schelden en vloeken zo van "wat wil je". Hij durfde niks meer. Had ik wel diezelfde middag een telefoontje dat ik me op het bureau moest melden. Had die kneus me aangegeven. Is verder geen zaak van gemaakt omdat het zijn woord tegen mijn woord was. en ik heb toen gezegd dat ik een klein beetje geduwd heb.
Je bent dus een raar aggressief huftertje begrijp ik.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:54 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Haha. Ja jongen. Ik heb al eens iemand uit zijn auto getrokken omdat die achter mij aankwam nadat hij zelf niet aan de kant was gegaan. Mijn spiegel klapte dubbel en geen schade. Zijn spiegel lag er af. Ik reed door want het was zijn schuld. Komt hij achter me aan en snijd me. Ik ben direct uitgestapt en heb hem zo uit zijn auto getrokken en staan schelden en vloeken zo van "wat wil je". Hij durfde niks meer. Had ik wel diezelfde middag een telefoontje dat ik me op het bureau moest melden. Had die kneus me aangegeven. Is verder geen zaak van gemaakt omdat het zijn woord tegen mijn woord was. en ik heb toen gezegd dat ik een klein beetje geduwd heb.
Normaal doe ik dat niet. Maar ik had toen zoiets van ik grijp hem direct. Als je in so'n situatiue je laat overbluffen ben je de lul. Hij wilde natuurlijk gewoon daar op straat even geld van me hebben terwijl hij zelf fout zat.quote:
Zie boven: normaal ben ik vrij rustig. Ik heb nooit ruzie. Maar deze man die komt zelf achter me aan en snijd me. Terwijl hij fout zat. Wat denk je dan dat ik doe? Niet rustig afwachten. Iemand die zelf al zo opgefokt is moet je direct aanpakken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bent dus een raar aggressief huftertje begrijp ik.
Iemand wilt mijn fiets jatten en ik ram hem er vanaf en dan val jij aan?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r wordt iemand van zijn fiets gemept, vooral de andere kant opkijken watnt het zal wel een reden hebben is dus de norm?
Kan me goed voorstellen dat als je een inbreker per ongeluk doodslaat dat je dan niet meer de politie gaat bellen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zouden er wel eens inbrekers vermoord worden
Iedereen kan wel roepen dat het zijn fiets is. Moet ik een kopje thee aanbieden of zo?quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Iemand wilt mijn fiets jatten en ik ram hem er vanaf en dan val jij aan?![]()
Juist..
quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Juist..
quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iedereen kan wel roepen dat het zijn fiets is. Moet ik een kopje thee aanbieden of zo?
quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Juist..
je moeder was vast heel trots op jequote:Op woensdag 6 juni 2012 20:54 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Die inbreker is er toch uit vrije wil naar binnen gegaan?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als je hem je huis niet uit laat dan is dat vrijheidsberoving.
Boeit niet. Je mag als burger alleen iemand vasthouden als je onmiddelijk de politie inschakelt. Iemand anderhalf uur als boksbal gebruiken is derhalve niet toegestaan. Die man kan een stevige douw verwachten. En terecht.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:37 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Die inbreker is er toch uit vrije wil naar binnen gegaan?
quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:02 schreef Ulx het volgende:
Een kennis van me had ook een keer zoiets. Komt thuis, ziet een inbreker, dus hij d'r helemaal op los slaan. Echt, tand bij de inbreker uit zijn waffel geslagen, neus gebroken, etc. Echt goed, was dat. Het enige wat wel wat lullig was is dat het om een overbuurman of zo ging die merkte dat er werd ingebroken bij die kennis en zelf even polshoogte ging nemen, daar zeek de politie ook wel over.
Ja precies doe ik ook altijd als ik denk dat er ingebroken is, zelf ook het huis binnen wandelen. Laatst werd een vrouw verkracht dus ik ga er ook nog ff overheen nadat de dader klaar was word ik ook opgepakt! Nu ja zegquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:02 schreef Ulx het volgende:
Een kennis van me had ook een keer zoiets. Komt thuis, ziet een inbreker, dus hij d'r helemaal op los slaan. Echt, tand bij de inbreker uit zijn waffel geslagen, neus gebroken, etc. Echt goed, was dat. Het enige wat wel wat lullig was is dat het om een overbuurman of zo ging die merkte dat er werd ingebroken bij die kennis en zelf even polshoogte ging nemen, daar zeek de politie ook wel over.
Een jaar?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor een inbraak draai je meestal wel minimaal een jaar de bak in. Al verschilt de duur natuurlijk per geval. Daarom bestaat er zoiets als een rechter.
Oh nee een paar tikken en 'ik maak je af' in zn oren geschreeuwd. Mijn gemiddelde stapavond is nog heftiger. Arme inbreker.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:42 schreef Jian het volgende:
"Hij heeft m enkele harde klappen gegeven en m bedreigd met de dood." tjonge wat een marteling ... , maar goed, gewoon een beetje slim zijn en alles knalhard ontkennen. Die harde klappen had ie m ook uit zelfverdediging kunnen gegeven en die bedreiging met de dood, ach gut, bewijs dat maar eens, woord van de inbreker tegen dat van het slachtoffer! Lekker naar huis en de inbreker blijft desnoods met een trauma achter, jammer dan, risico van het vak
quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een jaar?
Paar weken zal je bedoelen http://rechtenforum.nl/fo(...)k+strafmaat/t/24525/
quote:Wat staat er normaliter voor straf op een enkelvoudige inbraak waarbij niets ontvreemd is?
Dat is een inbraak hoor sjaak.quote:
Ja, ook meteen de meest voorkomende vorm van inbraak die je je kunt bedenken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is een inbraak hoor sjaak.
Oftewel, een kratje bier uit iemand zn tuin jatten. Dat niveau. Ook wat overdreven om daarvoor twee jaar de bak in te draaien.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een jaar?
Paar weken zal je bedoelen http://rechtenforum.nl/fo(...)k+strafmaat/t/24525/
quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja precies doe ik ook altijd als ik denk dat er ingebroken is, zelf ook het huis binnen wandelen. Laatst werd een vrouw verkracht dus ik ga er ook nog ff overheen nadat de dader klaar was word ik ook opgepakt! Nu ja zeg
Hoe kom je daarbij? Gewoon maar wat verzinnen? 10 weken is max voor de 1e keer en waar je die tuin vandaan haalt is mij een raadsel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oftewel, een kratje bier uit iemand zn tuin jatten. Dat niveau. Ook wat overdreven om daarvoor twee jaar de bak in te draaien.
Bij een ongeluk ben je verplicht te stoppen, of het nou jouw schuld is of niet. Die meneer kwam achter je aan om je daarop te wijzen en dan ros je hem in elkaar?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:54 schreef kijkmij het volgende:
[..]
als het al gebeurt dan gebeurt dat helaas te weinigquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zouden er wel eens inbrekers vermoord worden
Als ze na 2 uur weer buiten staan dan moet de regering dus meer bevoegdheden geven of harder straffen. Ligt niet aan de politie maar aan de politiekquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:54 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Vraag me af of die man uit Den Bosch na zn marteluurtje de politie heeft gebeld om de dief op te halen of dat de dief zelf naar de politie is gegaan omdat ie mishandeld werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |