abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112523730
quote:
DEN BOSCH - De politie heeft een 27-jarige inwoner van Den Bosch opgepakt, omdat hij een inbreker zou hebben gemarteld. De man betrapte maandagmiddag de 18-jarige dief uit Den Haag in zijn woning in de Busschieterstraat. In plaats van direct de politie te bellen, besloot de man de dief zelf een lesje te leren.
De man heeft de inbreker vermoedelijk anderhalf uur vastgehouden. In die periode deelde hij enkele flinke klappen uit, waardoor de Hagenaar diverse verwondingen opliep. Ook bedreigde hij hem met de dood.
De politie onderzoekt nog of de Bosschenaar hulp kreeg. Meer aanhoudingen worden daarom niet uitgesloten. Zowel de inbreker als de Bosschenaar zitten nog vast.
http://www.telegraaf.nl/b(...)telt_inbreker__.html

_O_

Wel een beetje jammer dat in plaats van dat je een bloemetje krijgt je meteen de cel in wordt gesmeten.
pi_112523862
Ja, heel vreemd dat je wordt opgepakt wanneer je eigen rechter gaat zitten spelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_112523870
Tsk, nieteens waterboarding..
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:48:22 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_112523896
Tja dat krijg je nou eenmaal als criminelen anders niet worden gestraft.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:49:33 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_112523949
Dit mocht toch van Mark Rutte?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_112523977
Ik had hem vastgebonden op een stoel, overgoten met benzine en hem een brandende sigaret gegeven.
pi_112523992
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, van jou wel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_112524004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Van Mark Rutte mocht je ze aanhouden met enkele klappen, niet uren vasthouden en nog wat extra klappen uitdelen.
pi_112524073
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:48 schreef mstx het volgende:
Tja dat krijg je nou eenmaal als criminelen anders niet worden gestraft.
criminelen worden bestraft en daarom zitten die inbreker als die domme tokkie nu gewoon beide in de cel

wat helaas niet mogelijk is, is het om misdaden zomaar te voorkomen, maar daarom bestaat er strafrecht.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_112524192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, heel vreemd dat je wordt opgepakt wanneer je eigen rechter gaat zitten spelen.
Als je de politie belt, is het eerst de vraag of ze op tijd zijn om m op te pakken en mochten ze 'm meenemen naar het bureau staan ze na twee uur weer buiten met het verzoek om het asjeblieft niet meer te doen.

Vraag me af of die man uit Den Bosch na zn marteluurtje de politie heeft gebeld om de dief op te halen of dat de dief zelf naar de politie is gegaan omdat ie mishandeld werd.
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:56:38 #11
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_112524297
Burger arrest heet dat toch? de dief stribbelde gewoon tegen.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:00:25 #12
141482 Q.
JurassiQ
pi_112524459
De volgende keer dus niet meer de politie bellen maar die inbreker zelf een paar jaar in je kelder mikken met water en brood. Veel effectiever.
For great justice!
pi_112524547
Een kennis van me had ook een keer zoiets. Komt thuis, ziet een inbreker, dus hij d'r helemaal op los slaan. Echt, tand bij de inbreker uit zijn waffel geslagen, neus gebroken, etc. Echt goed, was dat. Het enige wat wel wat lullig was is dat het om een overbuurman of zo ging die merkte dat er werd ingebroken bij die kennis en zelf even polshoogte ging nemen, daar zeek de politie ook wel over.
pi_112524559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:54 schreef Jill-RMC het volgende:
Als je de politie belt, is het eerst de vraag of ze op tijd zijn om m op te pakken en mochten ze 'm meenemen naar het bureau staan ze na twee uur weer buiten met het verzoek om het asjeblieft niet meer te doen.
Dom gelul. Als je belt dat er een inbreker in je huis is komen ze echt wel.
quote:
Vraag me af of die man uit Den Bosch na zn marteluurtje de politie heeft gebeld om de dief op te halen of dat de dief zelf naar de politie is gegaan omdat ie mishandeld werd.
Maakt dat uit?

quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:56 schreef mymoodfentje het volgende:
Burger arrest heet dat toch? de dief stribbelde gewoon tegen.
Nee. Althans, het aanhouden wel, de klappen en de doodsbedreiging niet.
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:05:59 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_112524700
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Van Mark Rutte mocht je ze aanhouden met enkele klappen, niet uren vasthouden en nog wat extra klappen uitdelen.
Dan had de politie meer haast moeten maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:09:55 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112524890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

criminelen worden bestraft en daarom zitten die inbreker als die domme tokkie nu gewoon beide in de cel

wat helaas niet mogelijk is, is het om misdaden zomaar te voorkomen, maar daarom bestaat er strafrecht.
Hoe lang zit een inbreker gemiddeld vast per inbraak dan? Het strafrecht is een lachertje, meer een aanmodiging voor dit soort criminaliteit dan iets anders.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_112524909
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan had de politie meer haast moeten maken.
Lees het bericht nog eens. Er staat niet dat de politie pas na anderhalf uur kwam.
pi_112525001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoe lang zit een inbreker gemiddeld vast per inbraak dan? Het strafrecht is een lachertje, meer een aanmodiging voor dit soort criminaliteit dan iets anders.
Weer dat algemene gelul :') Neem een Rennie, misschien helpt dat tegen dat opgeblazen gevoel in je onderbuik.
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:15:41 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112525187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Weer dat algemene gelul :') Neem een Rennie, misschien helpt dat tegen dat opgeblazen gevoel in je onderbuik.
Geef eens een voorbeeld van een inbreker die voor een inbraak meer dan een week heeft moeten zitten dan?

Dat jij vindt dat mensen nooit meer dan een dagje gestraft moeten worden is jouw probleem, ik zie inbrekers liever wat langer in de bak.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_112525206
Wat een vaag bericht, heeft de inbreker zelf aangifte gedaan toen hij alsnog los werd gelaten?
In het bericht staat namelijk dat die vent besloot om niet de politie te bellen maar de inbreker
zelf een lesje te leren.

Bericht is weer een vaaaaaaaaaaaag.......
pi_112525235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:54 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Inbrekers worden meestal gewoon getrakteerd op een gevangenisstraf. En inderdaad, de inbreker zit dan niet 30 tot 40 jaar vast. De straf moet immers een beetje in verhouding staan met de misdaad. En ik besef heel goed dat voor veel mensen de straf nooit hoog genoeg kan zijn. Die willen een inbreker nog niet de doodstraf geven.
pi_112525260
Goed werk van de man :) Jammer voor hem dat hij nu in het gevang zit.
Conscience do cost.
pi_112525327
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van een inbreker die voor een inbraak meer dan een week heeft moeten zitten dan?

Dat jij vindt dat mensen nooit meer dan een dagje gestraft moeten worden is jouw probleem, ik zie inbrekers liever wat langer in de bak.
Voor een inbraak draai je meestal wel minimaal een jaar de bak in. Al verschilt de duur natuurlijk per geval. Daarom bestaat er zoiets als een rechter.
pi_112525328
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:17 schreef ems. het volgende:
Goed werk van de man :) Jammer voor hem dat hij nu in het gevang zit.
Nou iemand een dreun verkopen en vasthouden, oké, maar uren lang martelen?

Volgens mij ben je dan zelf ook niet helemaal lekker in je bovenkamer hoor.
pi_112525413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoe lang zit een inbreker gemiddeld vast per inbraak dan?
ALs er nog niks gestolen is (meestal zo bij een heterdaadje) ? Zo'n 2-3 maanden, onvoorwaardelijk. Of zo'n vier-zes weken dwangarbeid.

Die gast die klappen uitdeelde en de inbreker vasthield maakte zich schuldig aan wederrechtelijke vrijheidberoving en mishandeling. Op de eerste staat een maximum van 8 jaar, afhankelijk van de verwondingen misschien 9 jaar. En rechters houden niet van mensen die eigen rechter spelen, die die knakker zal flink de sjaak zijn.
pi_112525419
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ach, hopelijk is het een leerzame les voor de inbreker in kwestie. Dat als je gaat inbreken bij mensen die je niet kent dat die daar best wel eens 'onredelijk' op kunnen reageren.

Ik zeg niet dat ik het zo zou doen, maar ik heb totaal geen medelijden met die dief.
Conscience do cost.
pi_112525420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dom gelul. Als je belt dat er een inbreker in je huis is komen ze echt wel.

[..]

Maakt dat uit?

Ze komen wel, maar in de tijd dat er gebeld wordt en ze naar de locatie moeten komen kan de dader al lang gevlogen zijn.

En dat laatste vroeg ik me gewoon even af. Op zich heb je als inbreker dan wel lef, zie m al staan aan het bureau: Ik wil graag aangifte doen....ik was aan het inbreken en toen bond die gast me gewoon vast en begon me te schoppen.
pi_112525539
quote:

[..]

Zoek zelf maar op rechtspraak.nl. Het is jouw mening, maar je hebt die mening dus gevormd zonder enige onderbouwing? Je bent ook echt geen haar beter dan zo'n Telegraaftokkie..
quote:
Domme, domme jongen. Dat heb je mij nooit horen zeggen.
pi_112525620
quote:

[..]

En wat is je mening over mishandeling en vrjheidsberoving? Foei zeggen of stevig straffen?
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:26:09 #30
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112525680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
Netjes is het niet natuurlijk. Wel begrijpelijk als die inbreker verder toch vrijuit gaat.
pi_112525719
vrijheids beroving ?
als hij zich in jouw huis bevind zonder toestemming?
pi_112525797
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Netjes is het niet natuurlijk. Wel begrijpelijk als die inbreker verder toch vrijuit gaat.
Waarom zou de inbreker vrijuit gaan? Dat je vindt dat de straffen voor inbrekers over het algemeen te laag zijn, maar het niet alsof ze - zoals sommigen beweren - een weekje moeten brommen en weer op straat staan. Denk dat jullie toch wat vaker de kranten door moeten spitten. Regelmatig artikelen over inbrekers die een gevangenisstraf krijgen van 1-3 jaar.
pi_112525809
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Daarmee praat je anderhalf uur eigen rechter spelen niet goed.
Vastbinden en eventueel een paar tikken verkopen kun je nog verantwoorden, mits je meteen de politie belt.
Extremistisch gematigd.
pi_112525817
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Sowieso al knap want wanneer iemand uren mishandeld heb je al snel dat hij dood gaat...
Nog best moeilijk om iemand fysiek geweld te geven maar wel levend te houden.

Of heeft hij elektriciteit en/of water oid gebruikt?
Maar goed de inbreker zal zijn les wel hebben geleerd :)
pi_112525837
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef kovenant het volgende:
vrijheids beroving ?
Wesderrechtelijke vrijheidsberoving, inderdaad. De wederrechtelijkheid wordt niet opgeheven omdat die persoon iets doet wat niet mag. Oftewel: in het strafrecht gaat het kleuterargument "jamaar hij deed het ook/eerst!" niet op.
pi_112525881
misschien niet dat kleuter argument
maar wel deze ,
je blijft met je tengels van mn spullen af of ik zit aan jou(w spullen)
pi_112525890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Sowieso al knap want wanneer iemand mishandeld heb je al snel dat hij dood gaat...
Als mensen echt zo breekbaar waren, hadden we het niet zover geschopt ;)
Extremistisch gematigd.
pi_112525913
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:
Sowieso al knap want wanneer iemand mishandeld heb je al snel dat hij dood gaat...
...
Eh, wat? De meeste mensen gaan echt niet dood van een paar tikken, hoor.
pi_112525936
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:30 schreef P8 het volgende:

[..]

Als mensen echt zo breekbaar waren, hadden we het niet zover geschopt ;)
Paar harde tikken op het hoofd en organen heb je iemand toch snel weg.
Inwendige bloedingen enz. kan het lichaam niet echt goed tegen.
pi_112525961
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:30 schreef kovenant het volgende:
misschien niet dat kleuter argument
maar wel deze ,
je blijft met je tengels van mn spullen af of ik zit aan jou(w spullen)
Je hebt het over "oog om oog, tand om tand". Dat is een holbewonerargument. En nee, dat argument gaat dus ook niet op.
pi_112526009
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:31 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ga ze dat maar eens uitleggen in guantanamo bay :')
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:33:56 #42
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_112526038
:D lol dus gewoon eigenlijk willekeurige winkel in lopen dure tv pakken weg lopen beetje moeilijk doen als ze je tegen willen houden.
paar klappen vangen en kans is ook nog groot dat de gene die je de klappen geeft nog langer vast zit en evt schade vergoeding moet betalen...
wetgeving makkelijker kunnen we het niet maken wel leuker...
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_112526065
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef kovenant het volgende:
vrijheids beroving ?
Ja hoor. Gewoon vrijheidsberoving. De bewoner mag hem vasthouden tot de politie komt. Schakelt hij de politie niet direct in is het gewoon vrijheidsberoving. Had hij hem anders vier weken mogen opsluiten of zo? Wat als iemand een stap in je tuin zet zonder toestemming? In elkaar slaan en drie weken zonder eten in het kolenhok vastketenen.
pi_112526091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:31 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ben jij nou zo sterk dat je iedereen met één willekeurige slag doodmept, of ben je nou zo'n zwakkeling die meteen het loodje legt als je met 1 vinger wordt aangeraakt? Ben je de Hulk, of heb je een eierschedel?

just askin', ik heb echt geen idee hoe je bij deze mening komt
pi_112526096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ga ze dat maar eens uitleggen in guantanamo bay :')
Daar gebruiken ze bijv. waterboarding, vernedering enz. _O_
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:36:16 #46
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112526148
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou de inbreker vrijuit gaan? Dat je vindt dat de straffen voor inbrekers over het algemeen te laag zijn, maar het niet alsof ze - zoals sommigen beweren - een weekje moeten brommen en weer op straat staan. Denk dat jullie toch wat vaker de kranten door moeten spitten. Regelmatig artikelen over inbrekers die een gevangenisstraf krijgen van 1-3 jaar.
Als er dan per ongeluk eentje veroordeeld wordt inderdaad. Dergelijke straffen zijn nog steeds nieuwswaardig, en dat met tienduizenden woninginbraken per jaar. De overgrote meerderheid komt er zonder straf vanaf.

En nee, dat is ook wat mij betreft geen reden om die gast vast te binden en de vernieling in te meppen. Ik begrijp wel dat sommige mensen dat als enige manier zien om hun recht te halen.
pi_112526196
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:33 schreef theguyver het volgende:
:D lol dus gewoon eigenlijk willekeurige winkel in lopen dure tv pakken weg lopen beetje moeilijk doen als ze je tegen willen houden.
paar klappen vangen en kans is ook nog groot dat de gene die je de klappen geeft nog langer vast zit en evt schade vergoeding moet betalen...
wetgeving makkelijker kunnen we het niet maken wel leuker...
Leg mij eens uit, hoe wordt jij beter van dit briljante plan? Objectief gezien dan, niet alleen in vergelijking met de winkelier.
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:38:13 #48
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112526238
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je hebt het over "oog om oog, tand om tand". Dat is een holbewonerargument. En nee, dat argument gaat dus ook niet op.
Het verschil tussen jou en een holbewoner is een spijkerbroek en een koffiezetapparaat.
pi_112526252
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:36 schreef Nobu het volgende:
Als er dan per ongeluk eentje veroordeeld wordt inderdaad. Dergelijke straffen zijn nog steeds nieuwswaardig, en dat met tienduizenden woninginbraken per jaar. De overgrote meerderheid komt er zonder straf vanaf.
Laat maar zien. Je hebt nogal een stellige mening, graag zie ik de bron daarvan. Waaruit blijkt dat de overgrote meerderheid van de gepakte inbrekers er zonder straf vanaf komt?
pi_112526256
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ben jij nou zo sterk dat je iedereen met één willekeurige slag doodmept, of ben je nou zo'n zwakkeling die meteen het loodje legt als je met 1 vinger wordt aangeraakt? Ben je de Hulk, of heb je een eierschedel?

just askin', ik heb echt geen idee hoe je bij deze mening komt
https://www.google.nl/#hl(...)&aqi=&aql=&gs_l=hp.3...2070.5325.0.5518.21.20.0.1.1.0.200.1900.15j4j1.20.0...0.0.xJsUyRQQ2ls&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=b4b129cf30a9a16a

Genoeg mensen die zijn dood geslagen.
De man is uiteraard kwaad en agressief omdat er bij hem is in gebroken dus dan sla je iemand al snel dood of in coma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')