En die tienduizenden inbraken worden gedaan door tienduizenden verschilende inbrekers?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als er dan per ongeluk eentje veroordeeld wordt inderdaad. Dergelijke straffen zijn nog steeds nieuwswaardig, en dat met tienduizenden woninginbraken per jaar. De overgrote meerderheid komt er zonder straf vanaf.
En nee, dat is ook wat mij betreft geen reden om die gast vast te binden en de vernieling in te meppen. Ik begrijp wel dat sommige mensen dat als enige manier zien om hun recht te halen.
Zoals in dit geval? Aanmoedigen en belonen lijkt mij beter. Iemand die zijn bezit verdedigd omdat mensen zoals jij weigeren ooit iemand te straffen voor wat dan ook (behalve deze man, dan ben je vreemd genoeg ineens wel voor forse straffen). Normaal gesproken ben jij toch ook van de "iedereen is altijd onschuldig aan alles" beweging? Waarom is deze man dan niet onschuldig?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat is je mening over mishandeling en vrjheidsberoving? Foei zeggen of stevig straffen?
Ik heb gelukkig nog nooit in mijn leven hoeven vechten dus ik zou het niet weten of ik het ook zo snel kan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ben jij nou zo sterk dat je iedereen met één willekeurige slag doodmept, of ben je nou zo'n zwakkeling die meteen het loodje legt als je met 1 vinger wordt aangeraakt? Ben je de Hulk, of heb je een eierschedel?
just askin', ik heb echt geen idee hoe je bij deze mening komt
Het gros van de veroordelingen is nieuwswaardig. Je wilt niet weten hoeveel rechtbankverslagen er dagelijks binnenkomen op krantenredacties. Verder weten inbrekers nog regelmatig uit de klauwen van de politie te blijven. Maar dat is een kwestie van opsporing, dat heeft niets van doen met de strafmaat.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als er dan per ongeluk eentje veroordeeld wordt inderdaad. Dergelijke straffen zijn nog steeds nieuwswaardig, en dat met tienduizenden woninginbraken per jaar. De overgrote meerderheid komt er zonder straf vanaf.
Ja, vooral doen. Dan mag je zelf ook gaan zitten. Heel slim. En het is logisch dat zo'n gast in de bak wordt gesmeten, want je schept natuurlijk een nogal twijfelachtig precedent als je die kerel vrijuit laat gaan.quote:En nee, dat is ook wat mij betreft geen reden om die gast vast te binden en de vernieling in te meppen. Ik begrijp wel dat sommige mensen dat als enige manier zien om hun recht te halen.
Ja, het kan, maar er zijn natuurlijk nog véél meer mensen die niet komen te overlijden na een tik.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
https://www.google.nl/#hl(...)&aqi=&aql=&gs_l=hp.3...2070.5325.0.5518.21.20.0.1.1.0.200.1900.15j4j1.20.0...0.0.xJsUyRQQ2ls&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=b4b129cf30a9a16a
Genoeg mensen die zijn dood geslagen.
OK Chuck Norris, wat jij wilquote:De man is uiteraard kwaad en agressief omdat er bij hem is in gebroken dus dan sla je iemand al snel dood of in coma.
Denken dat je daar chuck norris voor moet zijnquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, het kan, maar er zijn natuurlijk nog véél meer mensen die niet komen te overlijden na een tik.
[..]
OK Chuck Norris, wat jij wil
nooit Liar liar gezien?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Leg mij eens uit, hoe wordt jij beter van dit briljante plan? Objectief gezien dan, niet alleen in vergelijking met de winkelier.
Nee hoor, je lult zoals gebruikelijk weer uit je nek.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zoals in dit geval? Aanmoedigen en belonen lijkt mij beter. Iemand die zijn bezit verdedigd omdat mensen zoals jij weigeren ooit iemand te straffen voor wat dan ook (behalve deze man, dan ben je vreemd genoeg ineens wel voor forse straffen). Normaal gesproken ben jij toch ook van de "iedereen is altijd onschuldig aan alles" beweging? Waarom is deze man dan niet onschuldig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekend met het fenomeen glijdende schaal?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zoals in dit geval? Aanmoedigen en belonen lijkt mij beter. Iemand die zijn bezit verdedigd omdat mensen zoals jij weigeren ooit iemand te straffen voor wat dan ook (behalve deze man, dan ben je vreemd genoeg ineens wel voor forse straffen). Normaal gesproken ben jij toch ook van de "iedereen is altijd onschuldig aan alles" beweging? Waarom is deze man dan niet onschuldig?
Het is ook een ''Televaag'' bericht heh... met ''urenlange martelingen''quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:42 schreef Jian het volgende:
"Hij heeft m enkele harde klappen gegeven en m bedreigd met de dood." tjonge wat een marteling ... , maar goed, gewoon een beetje slim zijn en alles knalhard ontkennen. Die harde klappen had ie m ook uit zelfverdediging kunnen gegeven en die bedreiging met de dood, ach gut, bewijs dat maar eens, woord van de inbreker tegen dat van het slachtoffer! Lekker naar huis en de inbreker blijft desnoods met een trauma achter, jammer dan, risico van het vak
Ja. En in een systeem dat op zijn minst probeert om ook het belang van de samenleving te zien zou ik dit soort gedrag ook veroordelen. Maar in ons systeem waar veelplegers bestaan omdat rechters over het algemeen geen idee hebben van wat misdaad is juich ik het zelfstandig aanpakken van misdaad van harte toe.quote:
Bedenk dit even: Hoe vaak lees/hoor je dat er iemand is doodgeslagen. Het gebeurt wel eens, maar niet zo heeeel erg vaak, toch? Het zijn er geen tientallen per dag. Nu, hoe vaak denk je dat er gevochten wordt in dit land? (kijk eens bij een willekeurige voetbalwedstrijd of op een willekeurige uitgaansavond). Redelijk vaak. In elk geval veel vaker dan dat er iemand wordt doodgeslagen. Eens?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:43 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Denken dat je daar chuck norris voor moet zijn![]()
Als je uren aan het mishandelen bent met fysiek geweld gaat het erg snel.
De meeste mensen die overlijden aan fysiek geweld wordt het in veel kortere tijd gedaan.
Het gaat hier om iemand die is vastgebonden en zich dus niet kan verweren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bedenk dit even: Hoe vaak lees/hoor je dat er iemand is doodgeslagen. Het gebeurt wel eens, maar niet zo heeeel erg vaak, toch? Het zijn er geen tientallen per dag. Nu, hoe vaak denk je dat er gevochten wordt in dit land? (kijk eens bij een willekeurige voetbalwedstrijd of op een willekeurige uitgaansavond). Redelijk vaak. In elk geval veel vaker dan dat er iemand wordt doodgeslagen. Eens?
Wil je nu je mening herzien dat je (als je niet heel erg oppast) zo iemand doodslaat?
Toch wel, inbrekers die voor het eerst worden veroordeeld kunnen rekenen op een taakstraf en een paar maanden voorwaardelijk. Samen met de lage pakkans betekent dat simpelweg dat je zo goed als straffeloos kunt inbreken. De enkele idioot die dan voor de tiende keer wordt veroordeeld en een jaar mag zitten is een uitzondering, niet de regel. Dat eea deels aan de opsporing te wijten is maakt voor het rechtsgevoel van degene die bestolen wordt bar weinig uit.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gros van de veroordelingen is nieuwswaardig. Je wilt niet weten hoeveel rechtbankverslagen er dagelijks binnenkomen op krantenredacties. Verder weten inbrekers nog regelmatig uit de klauwen van de politie te blijven. Maar dat is een kwestie van opsporing, dat heeft niets van doen met de strafmaat.
[..]
Zucht.. Ok dan. Heb je kinderen? Zie je die wel eens vechten? Hoe vaak gaan die daaraan dood? Wel eens een peuter van de stoel zo op z'n hoofd zien flikkeren?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:51 schreef DeRakker. het volgende:
Het gaat hier om iemand die is vastgebonden en zich dus niet kan verweren.
De tijdsduur zegt niets over de intensiteit, en over de intensiteit spreekt het bericht niet.quote:Ook gaat het hier om uren mishandeling en niet een klapje.
Die bewoner was gewoon pissed en heeft die gozer een paar knallen en een trappen gegeven en hem even flink de huid vol gescholden en nog een paar klappen verkocht. En toen is die arme inbreker bij de politie gaan klagen etc. Ik hoop dat de bewoner er mee wegkomt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het is ook een ''Televaag'' bericht heh... met ''urenlange martelingen''![]()
zal wel weer meevallen.
Die 80000 inbraken worden inderdaad niet gepleegd door die enkele tientallen inbrekers die meerdere jaren moeten zitten.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En die tienduizenden inbraken worden gedaan door tienduizenden verschilende inbrekers?
Waar komt in godsnaam het gevoel vandaan dat je rancuneus bent als je misstanden niet accepteert? Ik heb een prima leven, maar ik kan me nog steeds opwinden over bepaalde vormen van onrecht. En de manier waarop criminelen niet of nauwelijks worden aangepakt is daar een van. Waarom zou dat met rancune te maken moeten hebben? Kan iemand niet gewoon vinden dat criminelen harder moeten worden aangepakt?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je lult ook echt gewoon maar wat he? Waar komt dat rancuneuze toch vandaan? Zuigt je leven zo hard?
quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Die bewoner was gewoon terecht pissed en heeft die gozer een paar knallen en een trappen gegeven en hem even flink de huid vol gescholden en nog een paar klappen verkocht. En toen is die arme inbreker bij de politie gaan klagen etc. Ik hoop dat de bewoner er mee wegkomt.
Als de één of andere eikel van een dak afspringt richting een zwembad en hij komt half op de kant terecht en breekt zijn poten dan is het een lullo en had ie maar niet zo dom moeten doen, "eigen schuld eikel!
Nou raad eens, als een eikel besluit in te breken dan valt dat bij mij ook onder gekke dingen doen en dan loop je nu eenmaal een bepaald risico. De inbrekers cao bevat nu eenmaal niet een paragraaf waarin staat dat 40 uur schoffelen het ergste is dat je kan gebeuren. Jammer joh, maar eigen schuld eikel!
idd sommige komen er wel heel makkelijk vanaf..quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar komt in godsnaam het gevoel vandaan dat je rancuneus bent als je misstanden niet accepteert? Ik heb een prima leven, maar ik kan me nog steeds opwinden over bepaalde vormen van onrecht. En de manier waarop criminelen niet of nauwelijks worden aangepakt is daar een van. Waarom zou dat met rancune te maken moeten hebben? Kan iemand niet gewoon vinden dat criminelen harder moeten worden aangepakt?
Leuk he, cijfers verzinnen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:56 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die 80000 inbraken worden inderdaad niet gepleegd door die enkele tientallen inbrekers die meerdere jaren moeten zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |