quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:00 schreef borisz het volgende:
GSMC Na LI winnares Roland Garros 2011
64 76(0)
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:06 schreef borisz het volgende:
GSMC Rafael Nadal, winnaar Roland Garros 2011
![]()
75 76(3) 57 61
Tuurlijk.quote:
Naja Goerges zal em toch niet gevenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:29 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Gewoon wel doen. Tonen dat je hier boven staat.
quote:
quote:
quote:9.28 pm: Goerges gets a break point but Rus ends up holding, to the delight of the crowd who applaud her every winner and Julia's every error.
Laatste keer was Kraaj op Wimbledon?quote:
Lijkt me moeilijk aan te tonen dat het niet echt is.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:37 schreef truedestiny het volgende:
Zou ze geen waarschuwing van de WTA hiervoor kunnen krijgen voor onsportief gedrag?
Ijskonijn is het.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:40 schreef chufi het volgende:
Rus bleef heel rustig onder het ordinaire van die Duitse.. Knap hoor
Ze zag er leuk uit, maar dat gedrag... verschrikkelijk.quote:
broeliebroeliequote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:43 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ze ziet er leuk uit maar daar is alles mee gezegd. Wat een over de paard getild strontwijf.
Ja, ik vind het eerlijk gezegd wel sexy.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:45 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ze zag er leuk uit, maar dat gedrag... verschrikkelijk.
Dan kun je de halve Tour wel verschrikkelijk vinden. Dingen zoals dit (blessures faken, klagen over een willekeurig iets bij achterstand) zijn gewoon aan de orde van de dag. Nu is het toevallig tegen een Nederlandse en valt iedereen er opeens over (wel terecht overigens, want het is gewoon onsportief) waar er normaalgesproken geen haan naar kraait hier.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:45 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ze zag er leuk uit, maar dat gedrag... verschrikkelijk.
Ik val normaal gesproken wel op vrouwen die een tikkeltje arrogant zijn, maar aan Goerges ergerde ik me. Maar misschien was dat omdat ze tegen Rus speelde; tegen een andere speelsters had ik er ongetwijfeld minder moeite mee gehad.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik vind het eerlijk gezegd wel sexy.
De vraag blijft dan of dit de beste manier is om te winnen; volgensmij zit je jezelf alleen maar op te naaien.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan kun je de halve Tour wel verschrikkelijk vinden. Dingen zoals dit (blessures faken, klagen over een willekeurig iets bij achterstand) zijn gewoon aan de orde van de dag. Nu is het toevallig tegen een Nederlandse en valt iedereen er opeens over (wel terecht overigens, want het is gewoon onsportief) waar er normaalgesproken geen haan naar kraait hier.
Vanuit Goerges is het ook nog wel begrijpelijk dat ze er alles aan deed om te winnen, ze had een overwinning nodig om naar de Olympische Spelen te gaan, nu komt ze in principe 5 puntjes tekort.
wut?quote:They should have stopped the match. Görges is heavily affected by myopia. But RG is such a fucked up Grand Slam!
Dat sowiesoquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:56 schreef Reya het volgende:
[..]
De vraag blijft dan of dit de beste manier is om te winnen; volgensmij zit je jezelf alleen maar op te naaien.
Kan ik me wel voorstellen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:56 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik val normaal gesproken wel op vrouwen die een tikkeltje arrogant zijn, maar aan Goerges ergerde ik me. Maar misschien was dat omdat ze tegen Rus speelde; tegen een andere speelsters had ik er ongetwijfeld minder moeite mee gehad.
Underdog en zo hequote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:00 schreef truedestiny het volgende:
Rus is best populair bij mensen uit andere landen!
Fake injury timeouts hebben vaak wel effect: geblesseerde speler rent daarna fris als een hoentje en de tegenstander is uit z'n ritme.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:56 schreef Reya het volgende:
[..]
De vraag blijft dan of dit de beste manier is om te winnen; volgensmij zit je jezelf alleen maar op te naaien.
En veel Russen op dat forum.quote:
Zo bekend is ze toch niet en ze is ook niet de allerlekkerste chick die er rondlooptquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:03 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Nee niet alleen deze wedstrijd. Gewoon populair in het algemeen.
Ze is veel bekender dan jij denkt en haar looks zijn nou ook niet een sta-in-de-weg.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zo bekend is ze toch niet en ze is ook niet de allerlekkerste chick die er rondloopt
Mist ze het door een interne norm van de DOSB, top 24 op de ranking wordt gevraagd ofzo? Maar ze mist nu sowieso de spelen of hangt dat nog af van hoe de 'geschoonde' lijst eruit gaat zien, max 4 tennissers per land heb ik vernomenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan kun je de halve Tour wel verschrikkelijk vinden. Dingen zoals dit (blessures faken, klagen over een willekeurig iets bij achterstand) zijn gewoon aan de orde van de dag. Nu is het toevallig tegen een Nederlandse en valt iedereen er opeens over (wel terecht overigens, want het is gewoon onsportief) waar er normaalgesproken geen haan naar kraait hier.
Vanuit Goerges is het ook nog wel begrijpelijk dat ze er alles aan deed om te winnen, ze had een overwinning nodig om naar de Olympische Spelen te gaan, nu komt ze in principe 5 puntjes tekort.
Goerges staat op de lijst van maandag nog op plek 27, ook als hij 'opgeschoond' is. Rus kan de Olympisch Spelen ook nog halen volgens mij, als ze wint van Kanepi.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:25 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Mist ze het door een interne norm van de DOSB, top 24 op de ranking wordt gevraagd ofzo? Maar ze mist nu sowieso de spelen of hangt dat nog af van hoe de 'geschoonde' lijst eruit gaat zien, max 4 tennissers per land heb ik vernomen
Als Aran wint van Kanepi heeft ze zich geplaatst voor de Spelen inderdaad.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:33 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
Goerges staat op de lijst van maandag nog op plek 27, ook als hij 'opgeschoond' is. Rus kan de Olympisch Spelen ook nog halen volgens mij, als ze wint van Kanepi.
Top 24 is de eis ja. Staat nu 25e in de race naar de OS, 5 puntjes achter Hantuchova.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:25 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Mist ze het door een interne norm van de DOSB, top 24 op de ranking wordt gevraagd ofzo? Maar ze mist nu sowieso de spelen of hangt dat nog af van hoe de 'geschoonde' lijst eruit gaat zien, max 4 tennissers per land heb ik vernomen
Is die top 24 de eis van de Duitse olympische bond?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Top 24 is de eis ja. Staat nu 25e in de race naar de OS, 5 puntjes achter Hantuchova.
De Duitse bond kan wel besluiten om haar alsnog te sturen.
Volgens mij is de eis van het IOC een top 56 plaats vlak na RG op de WTA.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:41 schreef TheGOAT het volgende:
Hoe zit dat dan, als ze zich plaatst, op basis waarvan dan? Heb geen idee hoe het werkt met plaatsing voor de spelen
Ja.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is die top 24 de eis van de Duitse olympische bond?
Jep.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is die top 24 de eis van de Duitse olympische bond?
Via de ITF-ranking plaatst de top-56 geschoond zich met max. 4 per land. Aanvullende eis van NOC*NSF is top-54 geschoond. Dit is voor NL, de eisen voor elk land liggen weer anders.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:41 schreef TheGOAT het volgende:
Hoe zit dat dan, als ze zich plaatst, op basis waarvan dan? Heb geen idee hoe het werkt met plaatsing voor de spelen
Klopt, beetje vage eisen idd. Het verschil met de mannen is dan ook weer bizar. Eis van NOC*NSF is bij de mannen top-59 geschoond, terwijl ik juist zou denken dat er bij de vrouwen eerder verrassingen mogelijk zijn dan bij de mannenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:52 schreef Felagund het volgende:
Een beetje vreemd dat NOC*NSF een eis stelt die maar miniem verschilt van de internationale eis. Houdt dan gewoon de internationale eis aan zou je zeggen.
Jep, dan staat ze 53e geschoond en ze kan niet meer uit die top-54 zakken.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:04 schreef TheGOAT het volgende:
Komt Arantxa in de top; 54 opgeschoon dan als ze de volgende ronde wint?
Tuurlijk eerst dat en het gaat erg lastig worden want Kanepi heeft een zeer zwaar spel. Ze is echter ook vaak genoeg zenuwachtig en als het niet loopt, loopt het ook echt compleet niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:13 schreef Felagund het volgende:
Eerst maar eens zien dat ze van Kanepi wint, dat lijkt mij lastig genoeg.
Dat kun je van Rus ook zeggen, althans dat laatste danquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk eerst dat en het gaat erg lastig worden want Kanepi heeft een zeer zwaar spel. Ze is echter ook vaak genoeg zenuwachtig en als het niet loopt, loopt het ook echt compleet niet.
Nadat Rus op een 4-2 stand voor kwam in de derde en beslissende set wilde Goerges er mee stoppen omdat ze het te donker vond om verder te spelen, terwijl ze nog makkelijk door kon. Daarna deed ze, nadat de scheids haar verzoek had afgewezen, nog een blessure behandeling voor niks. Uiteindelijk verloor Goerges en gaf ze eerst de scheids een hand, en daarna toch nog maar Rus.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:23 schreef kevin_ het volgende:
Het hele verhaal van Rus en de Duitser niet gevolgd. Kan iemand in het kort herhalen wat Goerges gedaan heeft?
Thanks.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:28 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Nadat Rus op een 4-2 stand voor kwam in de derde en beslissende set wilde Goerges er mee stoppen omdat ze het te donker vond om verder te spelen, terwijl ze nog makkelijk door kon. Daarna deed ze, nadat de scheids haar verzoek had afgewezen, nog een blessure behandeling voor niks. Uiteindelijk verloor Goerges en gaf ze eerst de scheids een hand, en daarna toch nog maar Rus.
Tenminste, ik begon bij 4-2 pas te kijken maar viel er wel net in volgens mij
quote:
Had ik niet echt verwacht achter Görges.quote:
Kleuterschool!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:48 schreef Salamando het volgende:
[..]
Had ik niet echt verwacht achter Görges.
quote:
Zeg mag dat even wat minder ja.quote:En wat valt Goerges me tegen zeg, jezus, wat een slet.
quote:"When the ball is clearly out, I don't think there should be anything to argue about," she said. "If they cannot see, they should have other umpires on the lines or invent Hawk‑Eye on these courts. It's a disgrace that mistakes like this are made. It wasn't even like, you know, could have been in, could have been out. It was clearly out. Also, when a ball travels five miles an hour in the I think either the linesman or the main umpire should be able to see the ball, as well."
Maar die mensen sporen niet, want ze is vreselijk. Omdat er nou toevallg grote tieten voorhangen, maakt het nog niet leuk.quote:Op zondag 3 juni 2012 08:01 schreef Federer-fan het volgende:
Zeg mag dat even wat minder ja.Er zijn ook mensen die haar wel leuk vinden.
Ik heb het altijd wel knap gevonden hoe umpires altijd precies de plek aan kunnen wijzen waar de bal is beland op gravel. Ik had daar zelf nog wel eens mijn twijfels over toen ik zelf nog tenniste, zelfs als ik er bij wijze van spreken bovenop stond. Hawk-Eye is wat dat betreft een waterdicht systeem, de afdruk op de baan lezen veel minder.quote:
Ben ik met je eens. Zelf ben ik soms niet in staat om te zien of er ruimte zit tussen de afdruk en de bal. Soms sluit de afdruk eigenlijk aan op de lijn zonder dat ik kan zien of hij hem geraakt heeft.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:01 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik heb het altijd wel knap gevonden hoe umpires altijd precies de plek aan kunnen wijzen waar de bal is beland op gravel. Ik had daar zelf nog wel eens mijn twijfels over toen ik zelf nog tenniste, zelfs als ik er bij wijze van spreken bovenop stond. Hawk-Eye is wat dat betreft een waterdicht systeem, de afdruk op de baan lezen veel minder.
Ze heeft wel een apart gezicht en mooie ogen vind ik. En een leuk figuur inderdaad.quote:Op zondag 3 juni 2012 08:51 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar die mensen sporen niet, want ze is vreselijk. Omdat er nou toevallg grote tieten voorhangen, maakt het nog niet leuk.
Hawk-Eye is accurater dan het menselijk oog in dit opzicht, dus dan is dat toch best ok.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Zelf ben ik soms niet in staat om te zien of er ruimte zit tussen de afdruk en de bal. Soms sluit de afdruk eigenlijk aan op de lijn zonder dat ik kan zien of hij hem geraakt heeft.
Maar Hawk-Eye is niet waterdicht hoor. Die heeft ook een foutmarge. Maar ik zou ook liever Hawk-Eye zien op die gravelbanen.
Die 2 potten maken wss wel de dag goedquote:Op zondag 3 juni 2012 09:16 schreef Ambrosius het volgende:
Niet bepaald spannende potjes vandaag. Op Del Potro-Berdych na dan, en misschien Wawrinka-Tsonga.
Ja, precies, dat lijken me ook de enige echte wedstrijden. Federer tegen Del Potro of Berdych lijkt me beide leuk als kwartfinale.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:16 schreef Ambrosius het volgende:
Niet bepaald spannende potjes vandaag. Op Del Potro-Berdych na dan, en misschien Wawrinka-Tsonga.
Vind ik ook. Al zie je vrijwel nooit dat umpires het mis hebben met de afdruk. Dat zag je in Rome, waar ze Hawk-Eye hadden maar niet gebruikten; de umpires hadden het keer op keer goed. Maar gek genoeg komt het best weleens voor dat ze zich vergissen als ze zeggen dat de bal twee keer heeft gestuiterd. Layani heb ik dat al zeker twee keer zien doen.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:34 schreef Morthill het volgende:
[..]
Hawk-Eye is accurater dan het menselijk oog in dit opzicht, dus dan is dat toch best ok.
Ze is inderdaad mooi, dat zal ik niet ontkennen. Maar iemand die zich zo gedraagt, daar knap ik meteen op af. Dan zie ik het mooie niet meer.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ze heeft wel een apart gezicht en mooie ogen vind ik. En een leuk figuur inderdaad.
Ze straalt wel iets superieurs uit vind ik. Als iemand gewoon arrogant of verwend is vind ik er meestal weinig aan, maar bij haar vind ik het wel wat hebben.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:14 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ze is inderdaad mooi, dat zal ik niet ontkennen. Maar iemand die zich zo gedraagt, daar knap ik meteen op af. Dan zie ik het mooie niet meer.
Ja, daarom mis ik Koellerer ook.quote:Alhoewel het ook wel weer entertaining is eigenlijk.
Argentijnen vs Hewittquote:Op zondag 3 juni 2012 10:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ze straalt wel iets superieurs uit vind ik. Als iemand gewoon arrogant of verwend is vind ik er meestal weinig aan, maar bij haar vind ik het wel wat hebben.
[..]
Ja, daarom mis ik Koellerer ook.Ik vind het ook altijd leuk als twee spelers tegen elkaar moeten die elkaar niet mogen of die onlangs ruzie hebben gehad, zoals destijds met Murray en DP. Dan geeft dat het meer reliëf dan wanneer ze elkaars beste vrienden (lijken te) zijn, zoals Federer die Nadal toen liet meevliegen met zijn vliegtuig. Die animositeit in de tijd van Connors, Vilas, Lendl etc. spreekt me meer aan, al is het op zichzelf leuk dat bijna alle spelers best sportief met elkaar omgaan.
beginnen gewoon gelijkquote:
Nouja, dat is natuurlijk nooit echt top geweest? Maar dat is wel wat overdreven inderdaad.quote:Op zondag 3 juni 2012 11:05 schreef franklop het volgende:
God, bij de NOS doen ze net of het lek bij het vrouwentennis weer helemaal boven is
quote:Op zondag 3 juni 2012 11:05 schreef franklop het volgende:
God, bij de NOS doen ze net of het lek bij het vrouwentennis weer helemaal boven is
quote:Op zondag 3 juni 2012 11:28 schreef Outlined het volgende:
een vrouw beoordeel je niet op de binnenkant maar op de buitenkant: niks mis met Goerges dus(en met rus ook niet trouwens)
ze moet gewoon niet pratenquote:Op zondag 3 juni 2012 11:27 schreef TheGOAT het volgende:
Wat een lief meisje is het toch
http://nos.nl/video/379658-rus-zo-zijn-sommige-meisjes.html
quote:Op zondag 3 juni 2012 11:28 schreef Outlined het volgende:
een vrouw beoordeel je niet op de binnenkant maar op de buitenkant: niks mis met Goerges dus(en met rus ook niet trouwens)
Ze doet me denken aan Mary Joe Fernandez. En ze was inderdaad heel irritant. Rus geen hand willen geven was wel het toppunt van treurigheidquote:Op zondag 3 juni 2012 09:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ze heeft wel een apart gezicht en mooie ogen vind ik. En een leuk figuur inderdaad.
het is niet bepaald een veegpartij volgens mij, toch gaat t hardquote:
ze kan gewoon geen beslissende punten makenquote:Op zondag 3 juni 2012 11:56 schreef franklop het volgende:
[..]
het is niet bepaald een veegpartij volgens mij, toch gaat t hard
totaal niet onwaarschijnlijk, en dat is niet sarcastischquote:Op zondag 3 juni 2012 11:59 schreef Ambrosius het volgende:
Break Kuznetsova, zou het zomaar om kunnen draaien nu.
Goerges ziet er wel even iets beter uit hoorquote:Op zondag 3 juni 2012 11:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ze doet me denken aan Mary Joe Fernandez. En ze was inderdaad heel irritant. Rus geen hand willen geven was wel het toppunt van treurigheid
Ik stoor me er bij haar in ieder geval minder aan dan bij Sharapovaquote:Op zondag 3 juni 2012 13:16 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Jezus wat kreunt die Azarenka zeg, ik stoor me er nu al aan
Ja vooruit, dat is nog erger jaquote:Op zondag 3 juni 2012 13:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik stoor me er bij haar in ieder geval minder aan dan bij Sharapova
Goede jinx van mijquote:
Die heeft pas 8 games weggegeven in drie wedstrijden. Zou het Azarenka toch behoorlijk lastig moeten kunnen maken als ze die vorm weet vast te houden.quote:
Jazeker. Maar als ik mij niet vergis zijn de uitslagen bij vrouwen toch wat minder constant en wat meer extreem? Bij mannen zie je bijvoorbeeld zelden een 6-0.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:32 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Die heeft pas 8 games weggegeven in drie wedstrijden. Zou het Azarenka toch behoorlijk lastig moeten kunnen maken als ze die vorm weet vast te houden.
Klopt, kijk maar naar Radwanska: die verslaat V. Williams ruim, om er een wedstrijd later zelf dik afgemept te worden door Koeznetsova, die zelf nu weer kansloos is tegen Errani (6-0, 7-5). Dus enige voorspellende waarde aan die uitslagen van Cibulkova ontlenen, is idd riskant.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:34 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Jazeker. Maar als ik mij niet vergis zijn de uitslagen bij vrouwen toch wat minder constant en wat meer extreem? Bij mannen zie je bijvoorbeeld zelden een 6-0.
Kijk maar naar Kuznetsovaquote:Op zondag 3 juni 2012 13:34 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Jazeker. Maar als ik mij niet vergis zijn de uitslagen bij vrouwen toch wat minder constant en wat meer extreem? Bij mannen zie je bijvoorbeeld zelden een 6-0.
V Williams ruim verslaan is tegenwoordig ook niet meer zo ingewikkeld, zeker niet op gravel. Maar ja, die wedstrijden zijn wel goede voorbeeldenquote:Op zondag 3 juni 2012 13:35 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Klopt, kijk maar naar Radwanska: die verslaat V. Williams ruim, om er een wedstrijd later zelf dik afgemept te worden door Koeznetsova, die zelf nu weer kansloos is tegen Errani (6-0, 7-5). Dus enige voorspellende waarde aan die uitslagen van Cibulkova ontlenen, is idd riskant.
Bij de vrouwen is de top inderdaad veel breder dan bij de mannen. Of dat door kwaliteit bij de heren komt of gebrek aan kwaliteit bij de heren of aan wisselvalligheid bij de dames...tsja, daar valt over te discussieren.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:41 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Trouwens, daarbij is de top bij vrouwen een stuk minder constant. Dat je nummer één staat, wil nog niet zeggen dat je, zoals bij de mannen, altijd minstens tot de kwart- of halve finales komt. Wozniacki had toch ook nog nooit een Grand Slam gewonnen?
Het kan nog altijd.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:25 schreef Norrage het volgende:
Zou verbaasd zijn als Seppi meer dan 10 games weet te winnen vandaag.
Wel de ultieme jinx...toen stond het 3-0 djokoquote:
Ligt maar klein beetje aan djoko, dut is seppikoningquote:
Domi gaat m toch chokenquote:Op zondag 3 juni 2012 14:29 schreef Rosario het volgende:
De nummer één van de vrouwen én mannen keihard op verlies.
De wat?quote:Op zondag 3 juni 2012 14:31 schreef Reya het volgende:
De RTBF loopt Seppi ondertussen keihard te jinxen.
Heeft terug gebroken, wezenlijk verschil.quote:Op zondag 3 juni 2012 14:32 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Azarenka is trouwens teruggebroken, ze heeft nu op 3-4 service.
En BP Seppiquote:Op zondag 3 juni 2012 14:43 schreef Norrage het volgende:
Ja game over voor Seppi lijkt wel numaakt veel foutjes nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |