Waarschijnlijk ga je de rest van de week spierpijn hebben. Ik heb zondag 5 minuten gehobbeld op m'n Nike Frees en ik voel het nóg in m'n kuitenquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:45 schreef YUR het volgende:
Ik denk dat ik vanavond voor het eerst een paar minuten ga maken op mn nieuwe Brooks PureCadence. Eens kijken hoeveel anders dat nou eigenlijk echt loopt
Die van mij dempen nog wel heel wat vanwege een bijzondere zool. Schijnt. Maar ik kan het je eigenlijk pas echt vertellen als ik ermee naar buiten ben geweest.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga je de rest van de week spierpijn hebben. Ik heb zondag 5 minuten gehobbeld op m'n Nike Frees en ik voel het nóg in m'n kuiten.
Hoeveel dempen die van jou nu nog?
Hardloopschoenen, hardloopkleren, mooi hardloophorlogequote:Op woensdag 23 mei 2012 13:09 schreef xzaz het volgende:
Salaris + vakantiegeld gehad... weten jullie wat dat betekent?
Sparenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:09 schreef xzaz het volgende:
Salaris + vakantiegeld gehad... weten jullie wat dat betekent?
Schulden afbetalenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:12 schreef YUR het volgende:
[..]
Hardloopschoenen, hardloopkleren, mooi hardloophorloge![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:21 schreef Drassss het volgende:
Hoppatee ook ingeschreven voor de 7Heuvelen.
Ochja ik loop hier door de weilanden en met windkracht 4/5 is dat ook een prima heuveltraining kan ik je vertellenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Precies, die omgeving is straks 3 weken mijn trainingskamp
Ik kies er ook voor om vanavond te gaan. Morgenavond heb ik een korfbalwedstrijd, vrijdag en zondag wil ik weer gaan lopenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:52 schreef MaleDuck het volgende:
Qua weer gaat het er komend weekend goed uit zien![]()
Morgen zal ik denk ik laat in de avond gaan, om de warmte te ontlopen, maar zaterdag en maandag is met 23 graden een goede temperatuur, dus goed weer om verder op te bouwen qua duurloop
dus u korfbalt nog steeds? nice, ik heb geen wedstrijden dit weekend, in het weekend van 2 juni nog 1 en dan is het zomerstop... en dus volle aandacht op het lopenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:53 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik kies er ook voor om vanavond te gaan. Morgenavond heb ik een korfbalwedstrijd, vrijdag en zondag wil ik weer gaan lopen
Ja, rustig aan....vriendenteam in de reserve 2e klasse... We trainen al een paar seizoenen niet meerquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:54 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
dus u korfbalt nog steeds? nice, ik heb geen wedstrijden dit weekend, in het weekend van 2 juni nog 1 en dan is het zomerstop... en dus volle aandacht op het lopen
Gewoon morgen pas lopen en anders vrijdag. Lopen is niet belangrijk, naar je lichaam luisteren is veel belangrijker.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:24 schreef Fuszy het volgende:
Pff ik weet niet wat ik moet doen. Ik voel mijn been wel, maar het doet minder pijn dan eerder. Afgelopen maandag gelopen en dat ging goed, maar toen kreeg ik er weer last van. Na een rustdag ging het beter, maar ik voel het nog wel. Wil graag lopen vandaag en ik denk dat het wel kan, maar wil het niet verneuken.
dubio...
Ja mijn lichaam twijfelt. Ik weet dat lopen niet belangrijk is, maar ik heb alweer te lang stil gezeten en was al zo blij dat ik afgelopen maandag weer kon lopen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Gewoon morgen pas lopen en anders vrijdag. Lopen is niet belangrijk, naar je lichaam luisteren is veel belangrijker.
Rustig opbouwen als je iets kapot gaat maken kan je helemaal niks meer. Dus voldoende rust pakken en misschien eerst beginnen met meer rustdagen en dat langzaam opbouwen naar wat minder rustdagen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:07 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ja mijn lichaam twijfelt. Ik weet dat lopen niet belangrijk is, maar ik heb alweer te lang stil gezeten en was al zo blij dat ik afgelopen maandag weer kon lopen.
De dokter zei dat ik max 5 min aan een stuk moest lopen en rustig moest opbouwen. ik heb Evy les 1 gelopen van de 0-5 km. Was dodelijk saai dat wandelen, maar goed.
Hier nog iemand. Nou ja, op de bank dan. Heerlijk, dat zweten door de griep met dit 'verkoelende' weerquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:52 schreef GotC het volgende:
Wat een blessureleed weer!
Voor de afwisseling: Ik lig ziek in bed
Je gaat toch niet zelf zoiets innemen omdat je denkt te weten wat iets is, of ben ik nou gek?quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:42 schreef Rammelaartje het volgende:
Viking, heb je al Voltaren uitgeprobeerd? Je zou de tabletjes kunnen proberen, er zit diclofenac in maar omdat je het bij de kruidvat enzo kan kopen is het nog wel een lage dosering (= lief voor je maag). Daarnaast kan je het ook in een gel krijgen die je kan smeren, werkt als een tierelier!!
Sowieso al die rommel slikken/gebruiken terwijl je al 2 jaar wel pijnvrij hebt gelopen. Het zal aan mij liggen, maar bij hoge uitzondering moet je beginnen aan dat soort dingen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zelf zoiets innemen omdat je denkt te weten wat iets is, of ben ik nou gek?
Ik neem zelden iets.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:48 schreef Rammelaartje het volgende:
Nou ja, je neemt toch ook wel eens een asprientje? Ik zou er geen kwaad van in.
Overigens heb ik er wel om die reden bij geschreven dat je het ook in gelvorm kan krijgen
Dat. En laten we het aanraden van medicatie maar niet gaan doen hier. Daar hebben ze (huis)artsen voor uitgevonden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik neem zelden iets.
en ik snap wel wat je bedoelt maar hoe dan ook moet je lichaam die stof verwerken en zou ik dat dus nooit zelf nemen als ik niet weet wat ik heb.
een lijf kan van alles mankeren, beter laat je een prof er eerst naar kijken voor je zelf gewoon een foute diagnose stelt en gaat behandelen om niets/verkeerd of wat dan ook.
Om eerlijk te zeggen, nee. Ik moet echt goed naar de "klote" zijn wil ik iets innemen. Wat Viking zegt, je kan beter het probleem aanpakken dan het proberen op te lossen met middeltjes etcquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:48 schreef Rammelaartje het volgende:
Nou ja, je neemt toch ook wel eens een asprientje? Ik zou er geen kwaad van in.
Overigens heb ik er wel om die reden bij geschreven dat je het ook in gelvorm kan krijgen
Hoe bescherm je je paars gepunte lans tijdens het hardlopen eigenlijk?quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
Je zegt sorry en daarna bied je ons Djeez aan? Liever niet zeg
We zullen in het vervolg /sarcasm moeten typenquote:
Veel mensen bij mij op de korfbal met scheenklachten hebben ook zulke kousen, dus is zeker het overwegen waard, want ik hoor er goede verhalen overquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:42 schreef Rammelaartje het volgende:
Wat voor mij ook heel goed heeft geholpen zijn compressiekousen. Ik heb ze van Herzog, is eenmalig au aan je portemonnee maar dan kan je wel pijnvrij lopen!
Heerrrrlijk! Alleen wel zorgen dat je niet geblesseerd raakt, zou zonde zijn!quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:03 schreef DarkElf het volgende:
Even heel iets anders
Binnenkort gaan we een weekend naar Frankrijk en aangezien mijn duurlopen altijd in het weekend vallen ga ik dus lekker daar een eind lopen, heb ik nu al zin in
Ik ben ook geblesseerd geraakt en ik had dat ook niet verwachtquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:25 schreef DarkElf het volgende:
Waarom zou ik tussen nu en dan geblesseerd raken?
Mooi dat je je beter voelt, doe wel rustig aan he? Echt shinsplits krijgen betekent maanden rust, beter dus iets langer rust dan te kort
bedankt voor je antwoord.quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:26 schreef DarkElf het volgende:
teveel slijm in je mond? gewoon lekker eruit gooien, das vervelend om door te slikken.
ah ja op die manier, nou ja ik ga niet ineens veel meer km´s maken of veel harder ofzo dus ik neem aan dat t wel goed komt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben ook geblesseerd geraakt en ik had dat ook niet verwacht.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:38 schreef streamnl het volgende:
[..]
bedankt voor je antwoord.
(PS ik heb bijna een nieuwe mijlpaal, ik zit nu op 97.4km in totaal dat ik serieus bezig ben met rennen. Bijna de 100)
Zag er interessant uit dat filmpje.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:20 schreef YUR het volgende:
Mijn nieuwe schoenen
Het is wel heel anders lopen, maar ik ben er nu al gek op
Deze corrigeren héél lichtjes. Maar omdat deze schoenen een andere manier van lopen afdwingen, heb je er sowieso al minder last van. Lopen met een middenvoetslanding of voorvoetslanding gaat nu vanzelfquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Zag er interessant uit dat filmpje.
Corrigeren ze ook overpronatie of zijn t neutrale?
Anders wacht je tot het onweer voorbij is. Het is maar een bui van een half uur tot een uur. Daarna is het wel lekker koel om te lopenquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:28 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Twijfelend over hardlopen...
Mijn rondje gaat voor een deel door open weiland, maar dat onweer heVolgens buienradar gaat het hier net onderdoor maar je weet het nooit..
Dan mag je wel verdomd hard lopen. Tenzij je Mohammed Ali in z'n prime bent:quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:28 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Twijfelend over hardlopen...
Mijn rondje gaat voor een deel door open weiland, maar dat onweer heVolgens buienradar gaat het hier net onderdoor maar je weet het nooit..
quote:Mohammed Ali
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Maar betekent ook niet dat we allemaal 'anal' over een 'geneesmiddel' moeten gaan doen. Het is een vrij verkrijgbare pijnstiller. En die zijn bedoeld om pijn te stillen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:58 schreef DarkElf het volgende:
Dat iets bij de drogist verkrijgbaar is betekent niet dat je t maar rücksichtslos moet gebruiken allemaal.
I'm picking her side.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:58 schreef DarkElf het volgende:
Dat iets bij de drogist verkrijgbaar is betekent niet dat je t maar rücksichtslos moet gebruiken allemaal.
Datquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:34 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Anders wacht je tot het onweer voorbij is. Het is maar een bui van een half uur tot een uur. Daarna is het wel lekker koel om te lopen
Hoevaak ik mezelf toespreek op deze manierquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:05 schreef Viking84 het volgende:
Zo, net oefeningen gedaan. Die moeten volledig en pijnloos gedaan kunnen worden en pijn heb ik niet gehad. Best intensief nog, maar ik voel m'n scheenbeen nu niet meer, dus het zal wel nut hebben ofzo.
Ik heb wel vaker een paar dagen (of een week) niet gelopen, maar omdat ik weet dat het nu niet mag, raak ik echt gefrustreerd. Maar ik wil eigenlijk pas weer lopen als de plek ook niet meer gevoelig is als ik hem aanraak. Morgen maar even overleggen met een fysio, want ik schiet de hele tijd heen en weer tussen: "ja ik ben bijna pijnvrij, dus ik kan het wel proberen" en "straks maak ik het erger, ik moet wachten tot het he-le-maal over is". Oh, ik wou dat ik de tijd een week terug kon draaien en verstandiger was geweest![]()
.
Ik nog niet eerder. Dit is mijn eerste pijntje dat niet binnen een dag of twee wel weer over was. En ook de laatste wmb. Als ik weer mag lopen ga ik ook keurig rekoefeningen doen en warming-up en coolingdown etc en ieder pijntje serieus nemenquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:06 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Hoevaak ik mezelf toespreek op deze manier
Ook al zo verstandigquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:08 schreef Fuszy het volgende:
Toch maar een extra dagje rust. IS toch te benauwd en die grote rode vlek komt over mijn woonplaats
http://www.gmhc.nl/site/i(...)eningen-shin-splintsquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:11 schreef GotC het volgende:
Rekoefeningen voor je workout
Spieren zijn niet warm, kan aardig wat schade doen..
Dit!quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:11 schreef GotC het volgende:
Rekoefeningen voor je workout
Spieren zijn niet warm, kan aardig wat schade doen..
Rekken schijn daarentegen weer wel een blessure sneller te verhelpenquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:19 schreef Viking84 het volgende:
Nou weet ik ook niet meer wat ik moet doen. Naja, morgen fysio vragen dan.
Dat zal het zijnquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rekken schijn daarentegen weer wel een blessure sneller te verhelpenMaar dan is het dus onderdeel van 'revalidatie' en niet als warming-up
doe dat!quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:19 schreef Viking84 het volgende:
Nou weet ik ook niet meer wat ik moet doen. Naja, morgen fysio vragen dan.
mooie tijd weer MD!quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:59 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dit is het hele rondje, had dus al een stukje afgestoken, omdat het niet lekker liep...
http://www.endomondo.com/workouts/56237623
BS...een lichte rekoefening na bijv. 200m dribbelen (je spieren zijn dan nog verre van warm) geven je spieren juist het signaal...oppassen jongens...jullie moeten aan het werk.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit!
Het effect van rekken is op zijn zachts gezegd al dubieus hoewel sommige mensen (waaronder ikzelf) er baat bij hebben, maar alleen NA je workout en NOOIT verend!
Tja, zoveel websites zoveel "feiten"....quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
BS...een lichte rekoefening na bijv. 200m dribbelen (je spieren zijn dan nog verre van warm) geven je spieren juist het signaal...oppassen jongens...jullie moeten aan het werk.
probeer ook, vooral tijdens dit warme weer, je longen niet te vergeten te "strekken" , die moeten ook volop aan het werk
quote:
dit komt niet van een website maar van onze club coachquote:Op woensdag 23 mei 2012 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, zoveel websites zoveel "feiten"....
Lachen naar alle mooie vrouwen op je route werkt primaquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:33 schreef DarkElf het volgende:
Goeie tip die ik las om stijfheid in nek en armen/schouders te voorkomen tijdens lopen?
Glimlachen! Je hoeft niet als een joker te rennen maar een flauwe glimlach ontspant al je gezicht, nek en schouders
Fysio websites met hardlopers kan enige ervaring ook niet ontzegt worden....quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit komt niet van een website maar van onze club coach
Deze man is daarnaast ook trainer en loopt zelf zo'n 140km per week dus enige ervaring kan hem niet ontzegt worden.
en dan schatterlachen ze terug naar je?quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:30 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Lachen naar alle mooie vrouwen op je route werkt prima
prima Dos, zeker als we het weer in ogenschouw nemenquote:Op woensdag 23 mei 2012 21:31 schreef Dos37 het volgende:
Net 5Km gedaan net niet in een half uur 30 minuten en 1 seconde.
Ik ben al blij als ik niet hijgend, rochelend en kwijlend m'n rondjes draai. Lachen gaat me een brug te ver.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:30 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Lachen naar alle mooie vrouwen op je route werkt prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |