Ik kom eigenlijk nooit in Utrechtquote:Op zondag 20 mei 2012 14:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik moest even opzoeken wat een cafetičre is.Aangezien ik nooit koffie uit een cafetičre heb geprobeerd durf ik daar geen antwoord op te geven. Wel weet ik dat het veel beter smaakt dan koffie uit de koffieautomaat op het werk en de snelfilterkoffie.
Als je ooit in de buurt van Utrecht bent, dan mag je het best een keer proberen.
Heb je wel goede schoenen?quote:Op zondag 20 mei 2012 14:23 schreef Rammelaartje het volgende:
Ik zou graag willen lopen maar ik heb een gevoelige plek onder mijn enkels, aan beide kanten. Het zit aan de buitenkant, ongeveer 1 cm eronder. Voltaren emulgel erop gesmeerd en twee volle dagen rust.
Heb daar anderhalf jaar geleden ook al flink last gehad, is denk ik toch overbelasting. Hoewel ik super rustig oppak, vrijwel altijd 2 dagen rust na een loopdag hou is het dus toch nog niet rustig genoeg. Zal wel komen doordat ik alleen op asfalt loop.
Mja, beter nu weer wat extra rust pakken dan dat het zeer gaat doen en een blessure wordt!
quote:
Goed, kleine correctie die ik straks bij runkeeper zal doorvoeren: het was 36 min. Blijkbaar iets gerommeld met de rust. Maar blijft onwijs tofquote:Op zondag 20 mei 2012 12:48 schreef Yuki het volgende:
Holy crap on a cracker...
http://runkeeper.com/user/tclinden/activity/89319985
Plan werd iets gewijzigd, heb met m'n pa gelopen. Geen Evy mee, paps hield de tijd bij op z'n horloge. Runkeeper hield het niet goed bij, dus heb zelf maar even een kaartje uitgestippeld en tijdsduur eraan vast geplakt.
Volgens m'n pa hebben we 2,5 (1,5), 3 (2), 7 (2), 7 (2), 7 gelopen. Da's 34 minuten totaal. In die tijd zou ik 5,52 km afgelegd hebben, volgens de kaart... Dan zou ik dus tijdens m'n hardloopblokken meer dan 10 km per uur gelopen hebben
Zal zo nog ff vragen aan m'n pa of de tijd wel klopte
Het was best pittig, maar had nog wel iets over. Althans, ik heb 2 korte sprintjes tussendoor gedaan die ik goed volhield en bijna thuis aangekomen kon ik nog iets versnellen. Das wel op wilskracht gegaan, maar ik had dus nog over.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Netjes.
Maar had je nog over of ben je voluit gegaan?.
Heel goedquote:Op zondag 20 mei 2012 14:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goed, kleine correctie die ik straks bij runkeeper zal doorvoeren: het was 36 min. Blijkbaar iets gerommeld met de rust. Maar blijft onwijs tof
Ben best trots op mezelf![]()
[..]
Het was best pittig, maar had nog wel iets over. Althans, ik heb 2 korte sprintjes tussendoor gedaan die ik goed volhield en bijna thuis aangekomen kon ik nog iets versnellen. Das wel op wilskracht gegaan, maar ik had dus nog over.
Overigens train ik op vermogen en niet op snelheid. Als ik op 30 juni 5 km binnen 35 min red ben ik dik tevreden
Preciesquote:Op zondag 20 mei 2012 15:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heel goed. Tijdens een training kilometers in de benen kweken en intervalletjes doen om snelheid te maken en dan tijdens een wedstrijd knallen
.
Met die houding ging ik ook naar mijn wedstrijd afgelopen dodag. Wel een PR gelopen, maar was niet per se het doel. Ben voor de volgende wedstrijd wat kritischerquote:Op zondag 20 mei 2012 15:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
Precies
Hardlopen is voor mij een manier om conditie te verbeteren (dat lukt!), rust in m'n hoofd te krijgen en als het meezit iets af te vallen.
De Utregse Meidenloop op 30 juni is enerzijds een stok achter de deur om te blijven trainen en anderzijds een test om te zien hoe ver ik kan gaan. Doel is om m uit te lopen in 1 keer; snelheid staat op de 2e plaats. Ik ben bang dat, als ik te veel op snelheid ga letten, ik te snel van start ga en zal moeten gaan wandelen. Dus voorgenomen strategie is om rustig te starten en halverwege te kijken hoe het gaat. Als ik dan over heb een klein beetje versnellen, zo niet dan loop ik rustig door.
Het is ook 's avonds en m'n beste prestaties zijn tot nu toe 's ochtends geweest
Bruce Springsteenquote:Op zondag 20 mei 2012 15:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
Crosspost!
Ik had vandaag zin om mezelf eens verder te pushen en ik had geen zin in Evy dus heb ik zelf wat gerommeld, wat ongeveer neer kwam op ditte:
5 minuten rennenBruce Springsteen - This Hard Land (4:51 dus daarna nog even doorgerend
)
Wandelen
5 minuten rennenBruce Springsteen - The River (precies 5:00!)
Wandelen
5 minuten rennenBruce Springsteen - Born to Run (jaja xD 4:30 dus daarna nog tot 30 geteld)
Wandelen
5 minuten rennenBruce Springsteen - Thunder Road (4:48, daarna nog sprintje getrokken zo hard als ik nog kon, wehe)
Uitwandelen
In totaal 33 minuten bezig geweest, dus wandelstukjes waren gemiddeld 3 minuten ofzo.
GPS wou helaas niet aan dus geen idee van snelheid/afstandMijn appje vertelde me na afloop dat ik 0 km had gelopen met een gemiddelde snelheid van 0 km per uur
![]()
![]()
Haha nee kon beter an sich, maar ben zelf ook nog niet zo snelquote:Op zondag 20 mei 2012 15:39 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Bruce Springsteen. Lijkt me alleen niet ideale muziek om op te rennen. Vaak te langzaam volgens mij
Niets mis met jezelf willen verbeterenquote:Op zondag 20 mei 2012 15:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met die houding ging ik ook naar mijn wedstrijd afgelopen dodag. Wel een PR gelopen, maar was niet per se het doel. Ben voor de volgende wedstrijd wat kritischer. Uitrekenen van met welke tussentijden ik een bepaald doel ga bereiken. Hoop 31 secs sneller te zijn dan de vorige keer = onder de 62 min voor 10 km
.
Zag vanochtend dat ik de eerste 5 km gemiddeld 6.11 heb gelopen en de laatste 5 km 6.21. Dat zie ik liever wat anders verdeeld. Ik heb liever na 6 km nog wat over, dan kan ik na een kilometer of 8 het tempo nog aardig verhogen. Dan weet je beter wat je nog over hebt dan in het begin.
Volgende keer is over 3 wekenquote:Op zondag 20 mei 2012 15:44 schreef Yuki het volgende:
[..]
Niets mis met jezelf willen verbeteren
Mijn laatste loopwedstrijd was een jaar of 5/6 geleden... Toen liep ik 5 km in zo'n 32/33 minuten. Kwam doordat ik te snel startte, want halverwege kreeg ik dermate kramp in m'n zij en buik dat ik niet anders kon dan wandelen. Was dat niet gebeurd, dan was ik met 30 min wel binnen.
Na de Meidenloop zal ik ook wel wat scherpere doelen stellen voor mezelf. Ik denk dat ik dan wel op snelheid ga letten
En idd, het lijkt me beter om aan het eind nog wat over te hebben dan dat je verval hebt in de 2e helft. Hoewel 10 sec extra per km helemaal niet zoveel langzamer is
Wanneer is je volgende wedstrijd?
Das al best snel! Waar loop je dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgende keer is over 3 weken. Belangrijkste is nu dat ik moet voorkomen dat ik weer te snel van start ga. Wil graag een constant tempo van 6.15 lopen, maar op het laatst nog wat over hebben om nog even te vlammen
. Als ik onder de 62 min wil eindigen moet ik wel een pace hebben van 6.12. Dat is nog wat te ambitieus, vrees ik.
Waarom niet dinsdag?quote:Op zondag 20 mei 2012 16:08 schreef nostra het volgende:
Nou ik ga mijn goede voornemens van dit jaar ook maar eens uitvoeren. Jarenlang niet gesport, veel gerookt, veel gedronken: een goede basis dus! Vanmiddag op een rustige plek een soort van nulmeting uitgevoerd in de vorm van een coopertestje: 1.400 meter gelopenDat was 10 jaar terug nog 3.600.
![]()
Volgende week aan de slag met een beginnersschema!
Dinsdag wordt de eerste dag inderdaad.quote:
Yepquote:Op zondag 20 mei 2012 16:20 schreef Perruche het volgende:
Trouwens, noob vraag hoor, maar wat is dat "pace" waar jullie het over hebben? Is dat aantal minuten per km ofzo?
Ja dat is zeker snel, tijdens mijn snelste 5 km had ik 3.22 km in 12 minuten...quote:Op zondag 20 mei 2012 16:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Als die 3600 een coopertest was, dan was dat erg goed. Dat is 12 minuten lang met een gemiddelde van 18 km/h. Dat is topniveau.
Wat een baas.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:31 schreef Stefan het volgende:
Reportage over Jochem en de vijf die ik maakte
http://www.leidschdagblad(...)-23-minuten?lref=sll
Was nog op de middelbare school, sportte toen elke dag wel (gewoon voetballen, niets professioneels) en fietste enkele uren per dag. En heb de bouw ook wel voor hardlopen, tenger. Maar goed, vervolgens kantoorbaan en geen sport, dus dat soort niveaus zal ik bij lange na nooit meer bereiken. Hoeft ook niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Als die 3600 een coopertest was, dan was dat erg goed. Dat is 12 minuten lang met een gemiddelde van 18 km/h. Dat is topniveau.
Idd. Ook wel tempo genoemd.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:20 schreef Perruche het volgende:
Trouwens, noob vraag hoor, maar wat is dat "pace" waar jullie het over hebben? Is dat aantal minuten per km ofzo?
Ik ben niet zo weg van BN'ers volgen.. elk mens heeft zijn eigen reden om te lopen. Hoe goed het ook is van deze gozer vooral na z'n comback zijn er nog vele andere verhalen. Misschien gewoon eens mensen vragen waarom hun lopen.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:31 schreef Stefan het volgende:
Ik heb vorige week 62.30 gehaald, dus 63 is geen goed tussendoelquote:Op zondag 20 mei 2012 16:03 schreef Yuki het volgende:
[..]
Das al best snel! Waar loop je dan?
Als 10km binnen 62 min nog te ambitieus is, kan je misschien een tussendoel stellen? Bijv eerst 63 min?
Dat van die 5km lijkt me ook een mooie uitdaging. Bij een kortere afstand kan je (in theorie) harder lopen omdat je korter loopt.
Ik weet niet of Utrecht in de buurt is voor je, maar je kan je nog inschrijven voor de 5km op 30 juni
Kan zijn maar het filmpje is voor het Leidsch Dagblad en Jochem is een Leidenaar, dus die link is snel gelegd.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik ben niet zo weg van BN'ers volgen.. elk mens heeft zijn eigen reden om te lopen. Hoe goed het ook is van deze gozer vooral na z'n comback zijn er nog vele andere verhalen. Misschien gewoon eens mensen vragen waarom hun lopen.
Damn, die gast is gewoon sneller op de 5kquote:Op zondag 20 mei 2012 16:31 schreef Stefan het volgende:
Zoiets. Gewoon de goede les pakken op play rammen en dan lopen. Niks meer en minder. Endo of wat anders en je logt je run.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:43 schreef Fuszy het volgende:
Hoe werkt dat Evy nu eigenlijk?
Gewoon op je telefoon zetten en als afspeellijst aanzetten in runkeeper of endomondo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Op zondag 20 mei 2012 17:12 schreef uniekhoorn het volgende:
dat was um:Dat was een best stukje lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Oh lolquote:Op zondag 20 mei 2012 16:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week 62.30 gehaald, dus 63 is geen goed tussendoel.
Volgende wedstrijd is in Amersfoort.
Eind juni in Utrecht: misschien, maar ik ben dan ook in training voor de HM, dus wil me eigenlijk daar op focussen.
Maar er doen toch wel meer Leidenaren mee..?quote:Op zondag 20 mei 2012 16:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Kan zijn maar het filmpje is voor het Leidsch Dagblad en Jochem is een Leidenaar, dus die link is snel gelegd.
Ik had trouwens die neger die had gewonnen paar vragen gesteld maar die spreekt geen Nederlands
Tja, Henk en Ingrid zijn gewoonweg niet zo boeiend. Maar aan de andere kant, in RunnersWorld komt de gewone hardloper toch ook altijd aan het woord. Ik zie het probleem niet zoquote:Op zondag 20 mei 2012 18:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar er doen toch wel meer Leidenaren mee..?
En BN'ers zijn wel boeiend? Die maken we boeiend omdat er continue nieuws van gemaakt wordt. Jochem loopt 5km, ja zo doen Ali, Jan Klaas, Piet en honderde andere ook.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, Henk en Ingrid zijn gewoonweg niet zo boeiend. Maar aan de andere kant, in RunnersWorld komt de gewone hardloper toch ook altijd aan het woord. Ik zie het probleem niet zo
Superleuk filmpje! En 23 minuten, wat een baasquote:Op zondag 20 mei 2012 16:31 schreef Stefan het volgende:
quote:Op zondag 20 mei 2012 18:14 schreef slacker_nl het volgende:
Denk dat ik me zo weer voor drie wedstrijden ga inschrijven.. En een Garmin 610 ga kopen.
dit dus..quote:Op zondag 20 mei 2012 13:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat ik ook nog even naar buiten ga. Het is wel warm nu, maar als ik over een maand een 10km moet lopen midden op de dag, moet ik toch ook tegen de warmte kunnen.
Die wil ik ook. Moet alleen even m'n bankrekening lief aankijken.. hehequote:Op zondag 20 mei 2012 19:29 schreef Liesje68 het volgende:
[..]goeie keus... heb zelf de 610 met hartslagmeter
ik ben een echt ochtendmens..elke dag rond de klok van half 6 automatisch wakker en mijn bed uit maar ik kan mijn lichaam er niet toe zetten om voor een uur of 9 te gaan lopenquote:Op zondag 20 mei 2012 13:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als jij al een tijdje zou meedraaien zou je snappen dat verschillende mensen een voorkeur hebben voor verschillende momenten om te lopen. De ene loopt 's ochtends vroeg het beste, de andere 's avonds. Heeft helemaal níets te maken met lui zijn/geen discipline hebben. Dus voor je zo'n opmerking maakt moet je eerst je noob-status voorbij zijn.
belasting-/vakantiegeld?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Die wil ik ook. Moet alleen even m'n bankrekening lief aankijken.. hehe
ik denk dat de meeste beginners liever op snelheid lopen...is iets grijpbaarder voor zequote:Op zondag 20 mei 2012 16:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idd. Ook wel tempo genoemd.
Pace/tempo = min/km
Speed/snelheid = km/u
Geen idee hoeveel dat is wanneer ik dat krijg (zit nu in de WW en begin maandag bij nieuwe werkgever) en belastingen heb ik geen idee, volgens mij heb ik een fout gemaakt zodat ik moet lappen ipv ontvangen.quote:
Geen idee, als iemand zegt ik loop met 12 km/u dan kijk ik die persoon raar aan en vraag ik rustig, min/km?!? Rekent een stuk makkelijker.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat de meeste beginners liever op snelheid lopen...is iets grijpbaarder voor ze
nee Slacker, gewoon net zoals ik een kut excuses zoeken voor jezelf waarom je hem ECHT nodig heb...dan komt de klap minder hard aanquote:Op zondag 20 mei 2012 20:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Die wil ik ook. Moet alleen even m'n bankrekening lief aankijken.. hehe
Was voor mij ook zo in den beginnequote:Op zondag 20 mei 2012 20:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat de meeste beginners liever op snelheid lopen...is iets grijpbaarder voor ze
quote:Op zondag 20 mei 2012 20:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nee Slacker, gewoon net zoals ik een kut excuses zoeken voor jezelf waarom je hem ECHT nodig heb...dan komt de klap minder hard aan
ik ook maar heb de HRM nog niet gebruiktquote:Op zondag 20 mei 2012 19:29 schreef Liesje68 het volgende:
[..]goeie keus... heb zelf de 610 met hartslagmeter
Dan zeg ik: deel 60 maar door 12.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Geen idee, als iemand zegt ik loop met 12 km/u dan kijk ik die persoon raar aan en vraag ik rustig, min/km?!? Rekent een stuk makkelijker.
Ik heb 'm nodig want telefoon met GPS doet nu al een week bijzonder kut/raar en doet er ANDERHALF UUR over voordat ie GPS signal vind. ANDERHALF UUR!!!! Maar m'n bankrekening heeft weinig medelijden met m'n ongeduldig ingestelde ego in deze.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nee Slacker, gewoon net zoals ik een kut excuses zoeken voor jezelf waarom je hem ECHT nodig heb...dan komt de klap minder hard aan
5? nee, maar ik loop 11,5km/u.. ja.. dag!quote:
nee zeker niet, een must...quote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Blaren krijgen na 10 km is geen kutexcuus voor nieuwe schoenen hč?.
dit dus...quote:Op zondag 20 mei 2012 20:27 schreef slacker_nl het volgende:
Iemand die zegt dat hardlopen cheap ass goedkoop is schop en sla ik lens![]()
quote:Op zondag 20 mei 2012 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nee zeker niet, een must...
alhoewel als in nieuwe schoenen wil dan verzin ik de blaren en/of pijntjes er wel bij
16 euro per maand, dat doe ik er ook nog bij..quote:Op zondag 20 mei 2012 20:29 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat is hardlopen toch een dure hobby hč?
Waarschijnlijk toch een stuk goedkoper dan fitness waar je al snel ¤ 40 tot ¤ 50 per maand voor betaalt.
chips...is dat zo duur?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:29 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat is hardlopen toch een dure hobby hč?
Waarschijnlijk toch een stuk goedkoper dan fitness waar je al snel ¤ 40 tot ¤ 50 per maand voor betaalt.
Vet Filmpje! Kan het trouwens kloppen dat je vaak in Eindhoven bent? Of heb je daar een dubbelganger rondlopen?quote:Op zondag 20 mei 2012 16:31 schreef Stefan het volgende:
zo das lekker ik betaal 42,5..... maar ja ik maak er de laatste weken wel gretig gebruik van aangezien ik toch niet normaal kan lopen... Morgen de dokter maar bellenquote:Op zondag 20 mei 2012 20:32 schreef Viking84 het volgende:
Mijn fitnessabo onbeperkt gaat me een tientje kosten, dankzij de baas. Tenzij ze dat afschaffen en iets anders in de werkkostenregeling gooien.
Ik heb van september 2010 tot en met november 2011 gesport bij Fitness First (tegenwoordig Health City). Met korting van mijn werkgever betaalde ik toch iets van ¤ 35 per maand. Dit was wel inclusief gebruik van sauna overigens.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:31 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
16 euro per maand, dat doe ik er ook nog bij..
Het begin is duur...quote:Op zondag 20 mei 2012 20:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind lopen niet zo'n dure hobbyja, in de schoenen investeer ik en vervang ik zodra 't nodig is, maar m'n kleding gaat inmiddels ook al 4 jaar mee
Heb ook geen dure apparatuur en zulks dus dat scheelt een hoop. M'n sportschool abo kost me 26 gbp per maand en is dus een stuk duurder!
Dat is dan best goedkoop..quote:Op zondag 20 mei 2012 20:37 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en voor die 26gbp kan ik álles doen: lessen, fitness, zwemmen, sauna, en zulks.
2 paar per jaar? Hoeveel km loop je dan? Ik verwacht 2 paar per 2 jaar te verslijten.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ah het ligt dus niet aan mij dat lopen toch best prijzig is. Per jaar verwacht ik 2 paar schoenen te verslijten. Dat kost dus al bijna 300.
Nog wat andere ongein en je zit makkelijk op meer dan 400.
Als ik op tel wat het me afgelopen jaar heeft gekost dan schrik ik helemaal.
Werkelijk alles wat ik heb in 1 jaar gekocht. Gaat dan al richting de 1000 denk ik.
Denk dat het vooral in het eerste jaar veel geld kost, of iig vanaf het moment dat je weet dat je blijft lopen. Kleding gaat lang mee, zoals Mo zei, running shirts kun je gratis of goedkoop tijdens een loopevenement krijgen, Garmin gaat ook jaren mee... Alleen schoenen zijn een jaarlijkse-anderhalfjaarlijks terugkerende kostenpost.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ah het ligt dus niet aan mij dat lopen toch best prijzig is. Per jaar verwacht ik 2 paar schoenen te verslijten. Dat kost dus al bijna 300.
Nog wat andere ongein en je zit makkelijk op meer dan 400.
Als ik op tel wat het me afgelopen jaar heeft gekost dan schrik ik helemaal.
Werkelijk alles wat ik heb in 1 jaar gekocht. Gaat dan al richting de 1000 denk ik.
yup!quote:
wat betaal je daar voor Sylvester als ik vragen mag?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:39 schreef sylvesterrr het volgende:
Damn, waarom sport ik dan altijd bij die dure sportclubs?
Van oktober 2010 tot januari 2011 had ik ook nog eens personal trainer op de sportschool. Duur, maar effectief: geen rugklachten meer en eindelijk van mijn kniepijn verlost (waar ik echt al ruim 12 jaar mee rondliep).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |