Ik kom eigenlijk nooit in Utrechtquote:Op zondag 20 mei 2012 14:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik moest even opzoeken wat een cafetière is.Aangezien ik nooit koffie uit een cafetière heb geprobeerd durf ik daar geen antwoord op te geven. Wel weet ik dat het veel beter smaakt dan koffie uit de koffieautomaat op het werk en de snelfilterkoffie.
Als je ooit in de buurt van Utrecht bent, dan mag je het best een keer proberen.
Heb je wel goede schoenen?quote:Op zondag 20 mei 2012 14:23 schreef Rammelaartje het volgende:
Ik zou graag willen lopen maar ik heb een gevoelige plek onder mijn enkels, aan beide kanten. Het zit aan de buitenkant, ongeveer 1 cm eronder. Voltaren emulgel erop gesmeerd en twee volle dagen rust.
Heb daar anderhalf jaar geleden ook al flink last gehad, is denk ik toch overbelasting. Hoewel ik super rustig oppak, vrijwel altijd 2 dagen rust na een loopdag hou is het dus toch nog niet rustig genoeg. Zal wel komen doordat ik alleen op asfalt loop.
Mja, beter nu weer wat extra rust pakken dan dat het zeer gaat doen en een blessure wordt!
quote:
Goed, kleine correctie die ik straks bij runkeeper zal doorvoeren: het was 36 min. Blijkbaar iets gerommeld met de rust. Maar blijft onwijs tofquote:Op zondag 20 mei 2012 12:48 schreef Yuki het volgende:
Holy crap on a cracker...
http://runkeeper.com/user/tclinden/activity/89319985
Plan werd iets gewijzigd, heb met m'n pa gelopen. Geen Evy mee, paps hield de tijd bij op z'n horloge. Runkeeper hield het niet goed bij, dus heb zelf maar even een kaartje uitgestippeld en tijdsduur eraan vast geplakt.
Volgens m'n pa hebben we 2,5 (1,5), 3 (2), 7 (2), 7 (2), 7 gelopen. Da's 34 minuten totaal. In die tijd zou ik 5,52 km afgelegd hebben, volgens de kaart... Dan zou ik dus tijdens m'n hardloopblokken meer dan 10 km per uur gelopen hebben
Zal zo nog ff vragen aan m'n pa of de tijd wel klopte
Het was best pittig, maar had nog wel iets over. Althans, ik heb 2 korte sprintjes tussendoor gedaan die ik goed volhield en bijna thuis aangekomen kon ik nog iets versnellen. Das wel op wilskracht gegaan, maar ik had dus nog over.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Netjes.
Maar had je nog over of ben je voluit gegaan?.
Heel goedquote:Op zondag 20 mei 2012 14:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goed, kleine correctie die ik straks bij runkeeper zal doorvoeren: het was 36 min. Blijkbaar iets gerommeld met de rust. Maar blijft onwijs tof
Ben best trots op mezelf![]()
[..]
Het was best pittig, maar had nog wel iets over. Althans, ik heb 2 korte sprintjes tussendoor gedaan die ik goed volhield en bijna thuis aangekomen kon ik nog iets versnellen. Das wel op wilskracht gegaan, maar ik had dus nog over.
Overigens train ik op vermogen en niet op snelheid. Als ik op 30 juni 5 km binnen 35 min red ben ik dik tevreden
Preciesquote:Op zondag 20 mei 2012 15:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heel goed. Tijdens een training kilometers in de benen kweken en intervalletjes doen om snelheid te maken en dan tijdens een wedstrijd knallen
.
Met die houding ging ik ook naar mijn wedstrijd afgelopen dodag. Wel een PR gelopen, maar was niet per se het doel. Ben voor de volgende wedstrijd wat kritischerquote:Op zondag 20 mei 2012 15:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
Precies
Hardlopen is voor mij een manier om conditie te verbeteren (dat lukt!), rust in m'n hoofd te krijgen en als het meezit iets af te vallen.
De Utregse Meidenloop op 30 juni is enerzijds een stok achter de deur om te blijven trainen en anderzijds een test om te zien hoe ver ik kan gaan. Doel is om m uit te lopen in 1 keer; snelheid staat op de 2e plaats. Ik ben bang dat, als ik te veel op snelheid ga letten, ik te snel van start ga en zal moeten gaan wandelen. Dus voorgenomen strategie is om rustig te starten en halverwege te kijken hoe het gaat. Als ik dan over heb een klein beetje versnellen, zo niet dan loop ik rustig door.
Het is ook 's avonds en m'n beste prestaties zijn tot nu toe 's ochtends geweest
Bruce Springsteenquote:Op zondag 20 mei 2012 15:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
Crosspost!
Ik had vandaag zin om mezelf eens verder te pushen en ik had geen zin in Evy dus heb ik zelf wat gerommeld, wat ongeveer neer kwam op ditte:
5 minuten rennenBruce Springsteen - This Hard Land (4:51 dus daarna nog even doorgerend
)
Wandelen
5 minuten rennenBruce Springsteen - The River (precies 5:00!)
Wandelen
5 minuten rennenBruce Springsteen - Born to Run (jaja xD 4:30 dus daarna nog tot 30 geteld)
Wandelen
5 minuten rennenBruce Springsteen - Thunder Road (4:48, daarna nog sprintje getrokken zo hard als ik nog kon, wehe)
Uitwandelen
In totaal 33 minuten bezig geweest, dus wandelstukjes waren gemiddeld 3 minuten ofzo.
GPS wou helaas niet aan dus geen idee van snelheid/afstandMijn appje vertelde me na afloop dat ik 0 km had gelopen met een gemiddelde snelheid van 0 km per uur
![]()
![]()
Haha nee kon beter an sich, maar ben zelf ook nog niet zo snelquote:Op zondag 20 mei 2012 15:39 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Bruce Springsteen. Lijkt me alleen niet ideale muziek om op te rennen. Vaak te langzaam volgens mij
Niets mis met jezelf willen verbeterenquote:Op zondag 20 mei 2012 15:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met die houding ging ik ook naar mijn wedstrijd afgelopen dodag. Wel een PR gelopen, maar was niet per se het doel. Ben voor de volgende wedstrijd wat kritischer. Uitrekenen van met welke tussentijden ik een bepaald doel ga bereiken. Hoop 31 secs sneller te zijn dan de vorige keer = onder de 62 min voor 10 km
.
Zag vanochtend dat ik de eerste 5 km gemiddeld 6.11 heb gelopen en de laatste 5 km 6.21. Dat zie ik liever wat anders verdeeld. Ik heb liever na 6 km nog wat over, dan kan ik na een kilometer of 8 het tempo nog aardig verhogen. Dan weet je beter wat je nog over hebt dan in het begin.
Volgende keer is over 3 wekenquote:Op zondag 20 mei 2012 15:44 schreef Yuki het volgende:
[..]
Niets mis met jezelf willen verbeteren
Mijn laatste loopwedstrijd was een jaar of 5/6 geleden... Toen liep ik 5 km in zo'n 32/33 minuten. Kwam doordat ik te snel startte, want halverwege kreeg ik dermate kramp in m'n zij en buik dat ik niet anders kon dan wandelen. Was dat niet gebeurd, dan was ik met 30 min wel binnen.
Na de Meidenloop zal ik ook wel wat scherpere doelen stellen voor mezelf. Ik denk dat ik dan wel op snelheid ga letten
En idd, het lijkt me beter om aan het eind nog wat over te hebben dan dat je verval hebt in de 2e helft. Hoewel 10 sec extra per km helemaal niet zoveel langzamer is
Wanneer is je volgende wedstrijd?
Das al best snel! Waar loop je dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgende keer is over 3 weken. Belangrijkste is nu dat ik moet voorkomen dat ik weer te snel van start ga. Wil graag een constant tempo van 6.15 lopen, maar op het laatst nog wat over hebben om nog even te vlammen
. Als ik onder de 62 min wil eindigen moet ik wel een pace hebben van 6.12. Dat is nog wat te ambitieus, vrees ik.
Waarom niet dinsdag?quote:Op zondag 20 mei 2012 16:08 schreef nostra het volgende:
Nou ik ga mijn goede voornemens van dit jaar ook maar eens uitvoeren. Jarenlang niet gesport, veel gerookt, veel gedronken: een goede basis dus! Vanmiddag op een rustige plek een soort van nulmeting uitgevoerd in de vorm van een coopertestje: 1.400 meter gelopenDat was 10 jaar terug nog 3.600.
![]()
Volgende week aan de slag met een beginnersschema!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |