Ja, ik was zo jaloers op de foto's van YUR en GotC.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
AllrightVerder snap ik het wel hoor, ik vind die medailles ook leuk. Voelt het toch een beetje als een overwinning. Ik ben nog steeds heel trots op m'n CPC medaille. M'n eerste!
Zo competitief ben ik niet ingesteld. Elke week een wedstrijd zou voor mij ideaal zijn als stok achter de deur, niet om PR's te lopen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:24 schreef slacker_nl het volgende:
Elke week een wedstrijd is ook overdreven trouwens. Je geeft jezelf geen tijd om je optimaal op eentje te focussen. Daar zit voor mij iig de charme in. Ik ga die lopen en dan daar alle focus op plaatsen en zorgen dat je PR eraan gaat.
Die van mij was van de 5km, maar ik was er als een kind zo trots opquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik was zo jaloers op de foto's van YUR en GotC.
Volgend jaar een CPC-medaille van de HM, por favor.
Juist dan, ik vind trainen voor een wedstrijd belangrijker dan de wedstrijd zelf *kuch* Nee, maar ben ervan overtuigd dat als je een x-aantal wedstrijden gaat lopen dat je naar zo'n wedstrijd toe gaat werken (al dan niet voor een PR) en dan heb je echt geen wekelijkse wedstrijd nodig. Lijkt mij veel effectiever (kosten/tijd).quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zo competitief ben ik niet ingesteld. Elke week een wedstrijd zou voor mij ideaal zijn als stok achter de deur, niet om PR's te lopen.
inderdaad, ik denk er het zelfde over.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zo competitief ben ik niet ingesteld. Elke week een wedstrijd zou voor mij ideaal zijn als stok achter de deur, niet om PR's te lopen.
Het is inderdaad om jezelf over de kop te lopen tijdens een loopje omdat je letterlijk en figuurlijk mee ga in de vaart der volkerenquote:Op donderdag 17 mei 2012 22:46 schreef Wiehoe het volgende:
Ik ben bang dat ik mijzelf ga overbelasten als ik steeds zou gaan meedoen met wedstrijdjes. Ik ben dan weer te competitief. Maarja.. over 5 a 6 weken mijn eerste georganiseerde loop.. misschien kom ik er dan wel op terug en schrijf ik me gelijk voor het volgende in.
voortgang ziet er inderdaad prima uit en sub30 moet er in zitten maar niet echt noodzakelijk omdat je het komende jaar nog zo'n 1500km moet lopen als trainingquote:Op donderdag 17 mei 2012 22:50 schreef DJMO het volgende:
ik heb over een kleine drie weken m'n eerste wedstrijd, die ik zelf vooral zie als proeven aan het wedstrijdlopen. De enige eis die ik mezelf stel is dat ik 'm onder de 30 minuten loop. En als ik m'n vooruitgang zie over de afgelopen weken, dan moet dat absoluut geen probleem opleveren![]()
ik ben dan wel weer zo streberig ingesteldquote:Op donderdag 17 mei 2012 22:55 schreef Wiehoe het volgende:
Ik heb nog niet eens aan een streeftijd gedacht voor mijn eerste loopje..![]()
De 4 mijl van gronignen ga ik ook doen.
maar vergeet niet dat een jaar zo voorbij is...dus DJMO heeft nog een (korte) lange weg te gaanquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:04 schreef Wiehoe het volgende:
Een kleine jaar dus. Tof. Wellicht dat ik me ook ga inschrijven.
is een klein regionaal loopje niets voor jou? of een loopgroep?quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Zijn er hier ook die absoluut nooit een wedstrijd zullen gaan lopen? Ik vind lopen heerlijk, lekker in mijn eentje door de bossen. Maar met zo'n horde door de stad, moet er niet aan denken....
quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
is een klein regionaal loopje niets voor jou? of een loopgroep?
tuurlijk niet...maar het is voor mij een uitkomst deze kleine loopjesquote:
zou niet helemaal een gek idee zijn..als je bijv. wil starten op de 10EM en in een specifiek startvak qua tijdquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:20 schreef xzaz het volgende:
In Italie heb je dacht ik een licentie van de dokter oid nodig om mee te mogen doen aan evenementen zoals DtD.. weet niet meer zeker maar dacht dat ik dat ergens had gelezen.
Ach, die doelen stel ik mezelf wel. Na Evy (ben nog pas een paar maanden bezig) was dat naar de 6 km. En nu ben ik op weg naar de 7. Veel verder wil ik ook niet komen, ben er 2 a 3 keer per week een uur mee kwijt met in- en uitlopen en dat vind ik wel genoeg. Vind het al een hele prestatie dat ik dit nu kan (ben 40+ en heb nooit eerder gelopen). Daarnaast ben ik ook nog veel tijd kwijt aan mijn paard dat ik ook vier keer in de week rijd. Dus vind het wel prima zo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:13 schreef Wiehoe het volgende:
Nou ja, als ik een wedstrijd zou doen dan zie ik mijzelf ook als een solist tussen de menigte. Dan ren ik ook voor mijzelf. Tis meer om vaste doelen te stellen. Verder train ik wel altijd alleen en het liefst in de natuur.
datquote:
ik ben van vijf minuten aan één stuk naar een 1,25 km aan één stuk gegaan, en vervolgens naar 2,5 km aan één stuk. gisteren een interval gedaan die me vele malen moeizamer afging dan het afstandslopen .. morgen wil ik voor de 5k aan één stuk gaan. Waarschijnlijk ga ik het niet redden, maar als ik het wél red ben ik (heel) trots op mezelfquote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:49 schreef robdriessen het volgende:
*duit in zakje*
Misschien ten overvloede, en dit is al vaker en al beter door anderen gezegd, maar:
laat je niet 'gek maken' door de resultaten van anderen die sneller en/of verder rennen dan jijzelf. Hou je eigen tempo aan, dan ren je jezelf niet kapot en heb je minder kans op blessures. Focus op uithoudingsvermogen en een constant tempo, waarbij je aan het einde van je run het gevoel hebt dat je jezelf uitgedaagd hebt EN dat je lekker gelopen hebt (vooral dat laatste) Dus liever elke run een beetje verder dan een beetje sneller. Snelheid komt later wel, zorg eerst maar eens dat je 1km aan één stuk kan rennen. En als volgende doel 2. En daarna 5. Enzovoorts.
Heb ik het zo een beetje goed verwoord, medestanders?
ben het helemaal met de eens DarkElf.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 01:46 schreef DarkElf het volgende:
Mooie tijden zie ik hier, proficiat!
En ik doe soms mee aan georganiseerde lopen en zie t ook niet als wedstrijd.
Ik vind t gezellig, leuke sfeer, spreek weer mensen die ik af en toe zie op zulke dingen, loop in een andere omgeving en wil t lekker uitlopen.
Mijn focus ligt meer op afstanden idd dan op snelheid. Zie veel mensen toch zwichten en steeds sneller willen terwijl ze eerst genieten en lopen belangrijker vonden en dat is voor hun prima maar voor mij te ... gestresst of hoe moet ik t noemen.
Dus trek idd vooral je eigen plan, en geniet! Denk ik dan hè?
Idem.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat sport ik eigenlijk veel als ik dat zo lees.... en dan werk ik ook nog eens meer dan 40 uur per week en toch nog tijd voor andere leuke dingen. Nou ja, hebben geen kinderen dat scheelt natuurlijk zeeen van tijd. En energie....
Dat ben ik hier nu ook aan het doen, alleen is de werkdag net begonnen...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 06:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
ben hier de klok aan het vooruit kijken,
Ingeschreven voor Amersfoortquote:Beste Viking84,
Hartelijk dank voor je inschrijving voor de 10 kilometer trimloop! Je startnummer (Race-Timer met ingesealde chip) wordt in de week van 28 mei per post aan je verzonden.
Ah!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:33 schreef streamnl het volgende:
die 1000 meter is NIET op sportschoen maar met je kisten aan. En na 200 meter weet je totaal niet meer hoe je je wapen vast moet houden. Geloof mij, die is niet makkelijk. Daardoor vallen de meeste af.
Ik zal eens googelen naar dat boek, ik hoor er goede verhalen over door jullie.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:48 schreef streamnl het volgende:
Ik ga hem denk ik ook niet halen. Ik heb het eigenlijk al te druk met andere dingen (omscholen na mijn werk, dus huiswerk) En een boek lezen in bed doe ik niet.
Als ik zo vlug de recensies las, dan is dit geen boek voor mij.
Ja, en dat vind ik ook wel een beetje irritant: ik sla door als ik ergens heel enthousiast over ben.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:06 schreef streamnl het volgende:
wanneer ik een boek lees, dan lees ik eerst de achterkant en dan moet ik een aantal steekwoorden lezen nl. moord, duister, gruwelijk![]()
Ik hou van lezen maar wel van SF en thrillers.
Je hebt wel de smaak te pakken gekregen, is het niet?
Als ik dat ga doen kan ik beter gaan snelwandelen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:30 schreef Viking84 het volgende:
Mogelijk ga ik morgen met hartslagmeter trainen, eens kijken wat er gebeurt als ik me braaf aan de hardloopzones houd.
Ja ik ook, vrees ik, maar ik wil het toch een keer volgens het boekje doenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Als ik dat ga doen kan ik beter gaan snelwandelen.
Nou, die haal ik no way op dit moment. Hoewel, de 1 km voluit moet lukken (en daarna ben ik doodquote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:06 schreef streamnl het volgende:
Ik vind het leuk om te lezen dat de wedstrijden gisteren goed bevallen zijn. Als ik straks bij mijn eerste wedstrijd al de helft zo enthousiast ben als jullie, dan is mijn missie al geslaagd![]()
@Viking84 vond het leuk om te lezen waar je stiekem allemaal aan moest denken. Ik heb zelf ook nog nooit een wedstrijd gelopen dus ik weet net zo veel als jij gisteren. Oke,misschien ietsje meer nu door jouw feedback
Voor de beter (ervarende) lopers:
Ik ben 9 jaar militair geweest. En de militaire behoren een goede conditie te hebben. Je hebt sowieso een minimale eis waar je aan moet voldoen en dan heb je nog testen die je mag doen en als je die haalt dan heb je een speldje extra op je nette pak.
Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest waar mijn papieren lagen (het is toch al weer 6 a 7 jaar dat ik geen militair meer ben) MAAR ik heb ze gevonden. Ikzelf vind het altijd leuk om mezelf te controleren met andere. Jullie denk ik ook anders zou je geen wedstrijden mee lopen ook al is het recreatie
Ik heb geen scanner dus ik ben nu alles over aan het typen in een word bestand zodat ik daarna CTRL C/V kan doen.
Dan kan je zien wat de eisen van hun zijn en of jij die eventueel ook kan halen.
@rechtsedirecte
hoe laat is het nu daar?
Ook op kisten?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nou, die haal ik no way op dit moment. Hoewel, de 1 km voluit moet lukken (en daarna ben ik dood). Mijn tempo is gewoon veels te laag.
Gewoon linken naar hierquote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, en dat vind ik ook wel een beetje irritant: ik sla door als ik ergens heel enthousiast over ben.
Is het trouwens een leuk idee om de PR's in de OP te zetten of is dat ontmoedigend voor de echte beginnelingen?.
Alleen weet ik niet hoe ik moet saven lol.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:39 schreef streamnl het volgende:
Aan de ene kant vind ik dat wel goed dat niet iedereen zo makkelijk die eisen haalt. Het zijn toch onze militaire. En van hun verwacht ik dat ze toch een beter conditie hebben dan de gemiddelde nederlander!
@slacker_nl
Thanks weer een snelkoppeling erbij
grappige link. Terwijl ik hem aanpas zie ik dat Viking84 hem ook invult![]()
Dat is al gebeurd. Dit is Google docs.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Alleen weet ik niet hoe ik moet saven lol.
Veel succes ermee!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:48 schreef Stefan het volgende:
Kijken of ik nu Evy les 1 de 9 min hard lopen haal
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:48 schreef Stefan het volgende:
go kick some assquote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:48 schreef Stefan het volgende:
Als je echt 75 minuten in de winkel bent, dan is dat meer dan genoeg. Bij mij duurde het ongeveer drie kwartier en heb in die tijd ongeveer 20 paar schoenen aangehad.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:09 schreef calexico27 het volgende:
[..]
Dat ben ik hier nu ook aan het doen, alleen is de werkdag net begonnen...![]()
Kan iemand mij vertellen hoe lang je ongeveer bezig bent om nieuwe schoenen (bv. bij Runnersworld of Run2Day) aan te meten? Ik heb komende woensdag ongeveer 75 minuten de tijd (moet nl. de kids dan weer van school afhalen). Is dat voldoende tijd of ben je langer bezig?
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:58 schreef Niara het volgende:
Wow, goede tijden allemaal! En doorzetten Stefan, je bent goed bezig!
Gisteren de 16 kilometer gehaald die ik voor ogen had. Ben alleen vergeten Endomondo voor de eerste kilometer aan te zetten. Maar goed. Meest vervelendste was dat ik halverwege een plaspauze moest inlassen. Het leukste was dat toen ik aan het eind van een bospad gekomen was een andere loper heb kunnen volgen om aan de andere kant van de weg een nieuw pad te ontdekken. Er liep trouwens ook een brede asfaltbaan door het bos waar geen voertuigen mochten komen. Toch vreemd.
Het is niet zo supersnel, maar ik ben blij dat m'n tempo gelijk is gebleven.
http://www.endomondo.com/workouts/qXTNBnMNtLo
Bij wedstrijden vind ik de t-shirts ook altijd een leuk souvenir. Vind het toch jammer dat ik deze niet heb meegedaan, al was het maar voor het shirt.
[ afbeelding ]
Klinkt eerder als een biertochtquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:11 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Abdijentocht, zie ik. Dat klinkt al zo romantisch dat ik het even ga googlen.
10 uur laterquote:
pass... als ouwe stomp van 91-1 voldoe ik nog steeds aan de eisen mocht het vaderland me ooit nog nodig hebbenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:26 schreef streamnl het volgende:
Duurloop 5000 meter
Proeven:
Duurloop
1) Afstand 5000 meter
2) Tenue: sporttenue met sportschoenen (soms moet je je kisten aan vandaar dat dit erbij staat)
3) Aantal pogingen: 1
4) Uitvoering:
i. Er moet worden gelopen over gebaande wegen en/ of paden met stevige ondergrond in niet geaccidenteerd terrein;
ii. Gestart wordt vanuit stilstand achter een startlijn;
iii. De starthouding is vrij;
iv. Het dragen van “spikes” is niet toegestaan;
v. De finish is bereikt op het moment dat de deelnemer de finishlijn geheel overschrijdt;
vi. De tijd wordt afgerond tot op de hele sec naar boven.
5) Eis:
Mannen:
41 t/m 45 jaar 26 min 15 sec
Doe je goed ouwequote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
pass... als ouwe stomp van 91-1 voldoe ik nog steeds aan de eisen mocht het vaderland me ooit nog nodig hebben
Maar dan alleen de echte PR's, oftewel, gemeten bij wedstrijdenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, en dat vind ik ook wel een beetje irritant: ik sla door als ik ergens heel enthousiast over ben.
Is het trouwens een leuk idee om de PR's in de OP te zetten of is dat ontmoedigend voor de echte beginnelingen?.
Tssquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar dan alleen de echte PR's, oftewel, gemeten bij wedstrijden.
Oh, tis helemaal in Belgiëquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:36 schreef Niara het volgende:
De abdijentocht: http://sport.be.msn.com/runningtour/abdijentocht/2012/nl/
Maar het was dus gisteren. Misschien iets voor volgend jaar?
lijkt me geen goed idee..inderdaad beetje ontmoedigend voor al die ploeterende Evy'tjesquote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:07 schreef Viking84 het volgende:
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
lijkt me geen goed idee..inderdaad beetje ontmoedigend voor al die ploeterende Evy'tjes
En voor mij is het een PR,personal record dus... ik heb geen problemen om het hier te vermelden maar om er nu mee te pronken van "kijk mij een goed zijn" hoeft van mij niet.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zeer mooi! Had je niet verwacht hè?.
Waren jullie erg kapot na afloop?
Ik was op de finish dood, maar toen we aan het bier zaten was ik weer fit. Het valt me op dat je eigenlijk best snel herstelt (of op adem bent) na zo'n slopende loop (slopend in de zin van je gaat diep, je gaat dood, je loopt op wilskracht).quote:
Ja, apart is dat hè? Je denkt echt dat je halfdood bent en geen stap meer kunt zetten, maar binnen een minuut of 5 was ik weer helemaal fris. Had ook nog best naar huis kunnen fietsen, zo veel energie!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
[..]
Ik was op de finish dood, maar toen we aan het bier zaten was ik weer fit. Het valt me op dat je eigenlijk best snel herstelt (of op adem bent) na zo'n slopende loop (slopend in de zin van je gaat diep, je gaat dood, je loopt op wilskracht).
welke is dat dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:56 schreef YUR het volgende:
Mijn volgende 10km-loopje kan ik onmogelijk een PR lopen. Het is een avondloop met het volgende parcours: Duinen - Strand - Duinen - Strand.
Nu maar hopen op eb...
die klinkt uitdagend in ieder geval! alleen eindigt de inschrijving 22 mei en ik kan nu al bijna 2 weken niet lopen... (zondag weer proberen)quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ga jij ook eens meedoen aan een wedstrijd?
Oh ja, sorry, was ik even vergetenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:05 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
die klinkt uitdagend in ieder geval! alleen eindigt de inschrijving 22 mei en ik kan nu al bijna 2 weken niet lopen... (zondag weer proberen)
Volgens mij kun je op de avond zelf ook nog wel inschrijvenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:05 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
die klinkt uitdagend in ieder geval! alleen eindigt de inschrijving 22 mei en ik kan nu al bijna 2 weken niet lopen... (zondag weer proberen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |