abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111673522
quote:
Via google ben ik hier terecht gekomen.. Ik heb al een aantal tips over dit onderwerp gelezen maar deze zijn in Tilburg bijna niet van toepassing. (Leger des Heils etc.)
Ik ben een jongedame van 22 jaar.. Moeilijke jeugd, PTSS, Borderline... Zit nu te wachten op WaJong.. Die blijft nog een maand weg..
Samen met mijn man zit ik in de schuldsanering omdat ik jong uit huis getrapt ben zonder spullen zonder geld en dus schulden opliep, en leven we van leefgeld.. Per week krijgen we zo'n 25 euro. Door een stomme fout van die schuldsanering krijgen we deze week pas leefgeld op vrijdag.. Inmiddels zijn alle restjes droge rijst, droge spaghetti etcetera op en hebben we al anderhalve dag niet gegeten.. Ik ben doodmoe en voel me hondsberoerd..
Kortom:

Wie heeft er tips de week tot vrijdag rond te komen zonder geld, en voor daarna: waar doe ik de meest goedkope boodschappen? Ik neem altijd al euroshopper merk en ga altijd de aanbiedingen na maar wil zo graag een voorraadje hebben zodat we een paar dagen zonder geld door kunnen komen.. Tot nu toe haal ik per week voedsel in huis en is dat na die week geheel op en als het leefgeld dan niet op tijd komt hebben we een probleem..
Alle tips zijn welkom!
quote:
Ik en mijn man willen graag iedereen bedanken die ons zo geweldig hebben geholpen, niet iedereen hier wil met naam genoemd worden. Maar diegenen die we bedoelen weten het zelf wel!

Jullie zijn engelen!

( Sorry kon het niet laten een nieuw topic te openen, ik vind het zo gezellig met jullie!
pi_111673532
Maar je kan wel toiletten schoonmaken? En bent in ene wel afgekeurd? hmmm!?
pi_111673540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:29 schreef thijssiee94 het volgende:

[..]

Ik en mijn man willen graag iedereen bedanken die ons zo geweldig hebben geholpen, niet iedereen hier wil met naam genoemd worden. Maar diegenen die we bedoelen weten het zelf wel!

Jullie zijn engelen!

( Sorry kon het niet laten een nieuw topic te openen, ik vind het zo gezellig met jullie!
Aldus paniekje
pi_111673555
nee ik pik er niet uit wat ik kan gebruiken om te trollen. de regel dat je niet mag werken met wajong is omdat er vanuit wordt gegaan dat je niet KAN werken. je geeft zelf aan dat je wel wilt werken maar niet kan omdat je dan je uitkering kwijtraakt.
pi_111673571
DIT:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nee ik pik er niet uit wat ik kan gebruiken om te trollen. de regel dat je niet mag werken met wajong is omdat er vanuit wordt gegaan dat je niet KAN werken. je geeft zelf aan dat je wel wilt werken maar niet kan omdat je dan je uitkering kwijtraakt.
:Y
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:34:00 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111673639
Bollen pellen, elke week contante doekoes.
pi_111673671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:28 schreef Paniekje het volgende:

[..]

Ik ga hier niet eens meer op in... Ik slik 8 soorten medicijnen, ben door 3 verzekeringsartsen en 2 arbeidsdeskundigen volledig afgekeurd om te werken. Daarvoor krijg ik volgende maand een uitkering,
en als ik nu ga werken (bij een supermarkt is altijd wit!) raak ik die uikering voorgoed kwijt en krijg ik een boete van 250 euro MEER ZEG IK ER NIET MEER OVER WANT BEN HET NU KOTSBEU DAT IK HEEL MIJN REDENEN WAAROM IK NIET KAN WERKEN OP TAFEL MOET GOOIEN
Heb je enig idee hoe erg dat is om op je 22e te horen dat je nooit meer mag werken!!!!!
Lieve schat dit is Fok, deze reacies hou je altijd. Eroverheen lezen en niet op reageren. Verder is FHF misschien een vriendelijkere en fijnere plek voor het vervolg van dit topic.
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 18:35:35 #8
43556 miss_dynastie
pi_111673686
quote:

Heb je enig idee hoe erg dat is om op je 22e te horen dat je nooit meer mag werken!!!!!
Er zijn twee dingen die voor mij wat moeilijk te geloven zijn:
- Dat men in tijden van veranderde sociale zekerheid zegt dat je nooit meer kan werken. Tegen de tijd dat jij op die leeftijd bent, ligt de pensioensleeftijd misschien wel op 80 jaar en men kan nu al inschatten dat het de komende 58 jaren niets meer met je gezondheid wordt?
- Als je in staat bent dergelijk werk te doen op vrijwillige basis, zou ik verwachten dat opbouw richting een betaalde baan absoluut tot de mogelijkheden behoort. Lijkt mij voor jouzelf ook een heel stuk prettiger.
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:37:36 #9
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111673750
Ik geloof er geen drol van dat jij nooit mag werken.

Een arts die dat zegt moet zelf eens onder de loep genomen worden.

Verder geen tips ofzo helaas.
pi_111673758
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Lieve schat dit is Fok, deze reacies hou je altijd. Eroverheen lezen en niet op reageren. Verder is FHF misschien een vriendelijkere en fijnere plek voor het vervolg van dit topic.
ja maar daar mag je niet schooieren voor geld. dilemma!
pi_111673801
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik geloof er geen drol van dat jij nooit mag werken.

Een arts die dat zegt moet zelf eens onder de loep genomen worden.

Verder geen tips ofzo helaas.
haar verhaal zit vol tegenstrijdigheden. 'als de uitkering binnen is ga ik iedereen terugbetalen!'. waarom dan meer geld aannemen dan je strikt noodzakelijk nodig hebt :')
pi_111673831
ow, en wel geld hebben voor icetea maar nooit fruit kopen omdat het te duur is. ja ik heb teruggelezen nu.
pi_111673835
Kunnen al die mensen die hier de keuringsarts uithangen dat gewoon even overlaten aan de keuringsarts die er ook voor is aangesteld? :{ TS hoeft zich verder niet te verantwoorden aan wildvreemden op een forumpje. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111673847
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

haar verhaal zit vol tegenstrijdigheden. 'als de uitkering binnen is ga ik iedereen terugbetalen!'. waarom dan meer geld aannemen dan je strikt noodzakelijk nodig hebt :')
Omdat ze verwacht later zo veel geld te hebben dat ze het niet meer nodig heeft, maar nu letterlijk iedere cent kan gebruiken?

Sowieso, hoe weiger je een overboeking? :')
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:40:01 #15
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111673857
Oh trouwens toch wel

Op universiteiten zoeken ze vaak mensen voor een kort onderzoek, enquete etc. Levert je zo 10-20 euro op. Vaak vind je zulke advertenties in academische ziekenhuizen (poliklinieken etc en plaatsen waar studenten komen) en universiteiten.

En via internet kun je natuurlijk de hele dag reclame bekijken, is ook marginaal tientjeswerk maar als je het echt goed kunt gebruiken en er tijd voor hebt is het geld!
pi_111673868
Gezien de uitroeptekens en BOLD tekst van Paniekje heb ik het vermoeden dat ze op bovenstaande posts niet gaat reageren. Ik zou ook niet mijn hele medische dossier op FOK! gooien.En aangezien wij hier niet kunnen beoordelen hoe ze er medisch aan toe is, zijn die posts nogal van bedenkelijk niveau.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111673870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow, en wel geld hebben voor icetea maar nooit fruit kopen omdat het te duur is. ja ik heb teruggelezen nu.
:')! De icetea kost 45 cent. En fruit gaat ze nog kopen van het geld dat ze eerder gekregen heeft. Paniekje meldde dat ze allebei eerst niet kon ;)
pi_111673876
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hier ook niet :{w
pi_111673904
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat ze verwacht later zo veel geld te hebben dat ze het niet meer nodig heeft, maar nu letterlijk iedere cent kan gebruiken?

Sowieso, hoe weiger je een overboeking? :')
stoppen met je rekeningnummer pm-en zou helpen.
pi_111673927
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dat heeft ze dan ook nooit gedaan.
Maar ja, we weten inmiddels wel dat je de dingen zo draait dat je haar kunt bashen. Erg triest.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111673928
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

stoppen met je rekeningnummer pm-en zou helpen.
Je had toch teruggelezen? Die hebben users onderling ook verspreid.
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:42:19 #22
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111673943
Je kunt ook een kamer zwart verhuren aan een pool á 200 euro de maand.
pi_111673957
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je had toch teruggelezen? Die hebben users onderling ook verspreid.
dan nog kun je per direct terugstorten wat je niet nodig hebt. ben jij zo dom of wil je alleen zien wat in je plaatje past.
pi_111673977
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef Tchock het volgende:
Je had toch teruggelezen?
Ja, maar hij pikt er alleen die dingen uit die hij kan gebruiken om te trollen. :')
pi_111674011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat heeft ze dan ook nooit gedaan.
Maar ja, we weten inmiddels wel dat je de dingen zo draait dat je haar kunt bashen. Erg triest.
een moeder op straat met een kind die je hongerig aankijkt schooiert ook voor geld, evenzo ts met haar 'ik heb honger' verhaal. honger :')
pi_111674012
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dan nog kun je per direct terugstorten wat je niet nodig hebt. ben jij zo dom of wil je alleen zien wat in je plaatje past.
Ze heeft maar 5 euro nodig. Om de hele week droge rijst te eten. Maar dat was niet het doel van de gevers ;)
pi_111674042
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze heeft maar 5 euro nodig. Om de hele week droge rijst te eten. Maar dat was niet het doel van de gevers ;)
je mist het punt. als ze het echt wilde terugstorten als de uitkering binnenkomt waarom dan niet meteen nu - ze heeft er geld van over he.
pi_111674091
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je mist het punt. als ze het echt wilde terugstorten als de uitkering binnenkomt waarom dan niet meteen nu - ze heeft er geld van over he.
Omdat ze nu fatsoenlijk kan eten, en als haar uitkering er is kan ze net zo eten én het geld teruggeven. Wat de gevers trouwens al meermalen geweigerd hebben. Nogmaals: je had toch teruggelezen? :')
pi_111674131
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat ze nu fatsoenlijk kan eten, en als haar uitkering er is kan ze net zo eten én het geld teruggeven. Wat de gevers trouwens al meermalen geweigerd hebben. Nogmaals: je had toch teruggelezen? :')
wat heeft het ermee te maken wat de geldgevers willen? ze wilde het zelf teruggeven zei ze.
pi_111674149
Nogmaals VRIJWILLIGERS WERK MAG MAAR NIET MEER ALS 2UUR PER WEEK
Bovendien is dat bij die sportschool notabene geregeld door mijn adviseur van de wajong!!!!!!

En omdat de uitkering nu al in het systeem staat en ik officieel afgekeurd ben voor tenminste een periode van 2 jaare (dan is de herkeuring)

Als ik dan ga werken blijf ik toch de uitkering ontvangen
DIT IS FRAUDE
dus boete!
  Moderator donderdag 17 mei 2012 @ 18:49:42 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111674191
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wat heeft het ermee te maken wat de geldgevers willen? ze wilde het zelf teruggeven zei ze.
Das best, en dan blijf ik net zo lang die 10 euro terug naar haar overmaken tot zij stopt met die weer over te maken aan mij. Ik win dat toch. Overigens, het is heel leuk dat je hier komt om gewoon dwars te liggen, want dat is waar je op uit bent, maar wellicht kun je dat beter in een ander topic gaan doen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111674203
Niet op reageren, Paniekje.
Dit soort figuren zijn er alleen maar op uit om reacties uit te lokken. 12-jarige kindjes die op hun zolderkamer zitten en denken dat ze stoer zijn. Gewoon negeren.
  Moderator donderdag 17 mei 2012 @ 18:50:50 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_111674231
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Dit soort figuren zijn er alleen maar op uit om reacties uit te lokken. 12-jarige kindjes die op hun zolderkamer zitten en denken dat ze stoer zijn. Gewoon negeren.
Dat, en FkTwkGs2012 is geen 'onbekende' wat irritant doen betreft, heb ik es van wat mods begrepen, dus vooral niks van aantrekken.
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 18:50:57 #34
43556 miss_dynastie
pi_111674234
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:48 schreef Paniekje het volgende:
Bovendien is dat bij die sportschool notabene geregeld door mijn adviseur van de wajong!!!!!!

En omdat de uitkering nu al in het systeem staat en ik officieel afgekeurd ben voor tenminste een periode van 2 jaare (dan is de herkeuring)

DIT IS FRAUDE
dus boete!
Maar loop je nu dan geen risico op een boete? Omdat je de hele middag bezig was geweest? Daar zou ik mee oppassen dan!
pi_111674236
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das best, en dan blijf ik net zo lang die 10 euro terug naar haar overmaken tot zij stopt met die weer over te maken aan mij. Ik win dat toch. Overigens, het is heel leuk dat je hier komt om gewoon dwars te liggen, want dat is waar je op uit bent, maar wellicht kun je dat beter in een ander topic gaan doen?
beter open je je ogen en doe je wat goeds voor iemand die het echt nodig heeft man.
pi_111674258
quote:

DIT IS FRAUDE
dus boete!
Ga er maar niet meer op in hoor Paniekje.. Dat kost alleen maar energie. Ik snap ook niet wat mensen denken te bereiken om overal aan te gaan twijfelen en je om verantwoording te gaan vragen. Jij en je man kunnen weer even vooruit en daar gaat het om!
pi_111674291
quote:

DIT IS FRAUDE
dus boete!
Laat de mensen die dit roepen gewoon kletsen meis, die mensen hou je altijd.

Overigens, als je nu voor 2 jaar bent afgekeurd, kan dat over 2 jaar best veranderen.

Ik ben 4 jaar lang 100% arbeidsongeschikt geweest (van mijn 19e tot mijn 23e) maar onlangs maar 25% afgekeurd en werk nu parttime voor een gedeeltelijke bijstandsuitkering als hersteltraject. Er is dus nog hoop dat je ooit weer gaat kunnen werken :)
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 18:52:18 #38
230491 Zith
pls tip
pi_111674296
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar loop je nu dan geen risico op een boete? Omdat je de hele middag bezig was geweest? Daar zou ik mee oppassen dan!
Moeilijk om te lezen?

Al die users hier die bezorgt zijn over andermans geld :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_111674299
Ahh, we gaan door voor de koelkast. Mogelijk zelfs een klein autootje ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_111674314
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Moeilijk om te lezen?

nee om het verwerpelijke van om geld bedelen als het niet echt nodig is.
pi_111674324
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat, en FkTwkGs2012 is geen 'onbekende' wat irritant doen betreft, heb ik es van wat mods begrepen, dus vooral niks van aantrekken.
Ik weet het ik weet het, maar t doet pijn...
Ik ben zelf 2 keer ertegenin gegaan omdat ik niet akkoord wilde gaan met de stempel arbeidsongeschikt, dus ben nog 2 keer opnieuw gezien door een verzekeringsarts (een andere) maar ze blijven allemaal bij hetzelfde standpunt.
Vrijwilligerswerk wordt enkel toegestaan zodat ik niet helemaal isoleer ivm psychische situatie
  Moderator donderdag 17 mei 2012 @ 18:53:06 #42
16180 crew  CoolGuy
pi_111674332
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

beter open je je ogen en doe je wat goeds voor iemand die het echt nodig heeft man.
Ik doe wat goeds voor wie dat nodig lijkt te hebben. Ik heb geen fortuin weg gegeven, ik heb 10 fucking euro over gemaakt. Als ik daar een keer pech mee heb en 'opgelicht' is dat toch geen ramp? Hell, als jij een topic zou openen en ik zou het gevoel hebben dat je serieus was en omhoog zat had ik ook naar jou 10 euro over gemaakt. Als je geholpen bent, tof, als het een spelletje van je was, naja, dan heeft me dat 10 euro gekost.
pi_111674351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Zeker zelf nooit problemen gehad met een instantie?
pi_111674361
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Inderdaad. Afgezien van het allerziekste allerarmste weesje in heel Afrika verdient niemand enige hulp.
pi_111674364
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Geen van de delen gelezen? Oh wacht! Daar waren we al achter. Ga je moeder irriteren, knul.
pi_111674383
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Geen van de delen gelezen? Oh wacht! Daar waren we al achter. Ga je moeder irriteren, knul.
ik heb ze teruggelezen ja. ga jij je maar goed voelen als weldoener :')
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 18:55:43 #47
43556 miss_dynastie
pi_111674451
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Moeilijk om te lezen?

Hoe bedoel je, moeilijk om te lezen? En andermans geld, ik maak me alleen bezorgd over paniekjes geld, die zegt:
quote:
en in het vorige topic vertelde
quote:
heb de hele middag geholpen met troep opruimen, toiletten schoonmaken..
Terwijl ze erbij vertelt dat ze dat werk heeft via de adviseur van de Wajong. Juist als die twee uur zo belangrijk is, zou ik er niet overheen gaan door een hele middag te werken, voor je het weet ben je alsnog je uitkering kwijt omdat de sportschool bijhoudt hoe lang je gewerkt hebt.
pi_111674634
Beste Paniekje,
Doe eens rustig. Er lopen nou eenmaal veel mensen op Fok rond die graag trollen. Maar ook aan jouw FOKverhaal kleven zaken. Natuurlijk wordt je nooit voor je hele leven afgekeurd. En een wajong adviseur die ineens op een vrije dag jou naar de sportschool stuurt. Er zijn in Nederland door de GGZ georganiseerd veel beschermde werkplaatsen en we kennen ook nog de Wet Sociale Werkplaatsen. Als je gaat werken stopt je uitkering dus geen fraude. Er zijn zoveel lieve mensen die jou geholpen hebben op dit forum dat zij recht hebben om te weten hoe of wat, doe dat dan per Dm en vooral naar Elisa de grootste schat van heel FOK, leg je situatie uit en dan zet zij wel heel discreet op het forum wat er aan de hand is.
pi_111674668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:59 schreef lobelletje het volgende:
Beste Paniekje,
Doe eens rustig. Er lopen nou eenmaal veel mensen op Fok rond die graag trollen. Maar ook aan jouw FOKverhaal kleven zaken. Natuurlijk wordt je nooit voor je hele leven afgekeurd. En een wajong adviseur die ineens op een vrije dag jou naar de sportschool stuurt. Er zijn in Nederland door de GGZ georganiseerd veel beschermde werkplaatsen en we kennen ook nog de Wet Sociale Werkplaatsen. Als je gaat werken stopt je uitkering dus geen fraude. Er zijn zoveel lieve mensen die jou geholpen hebben op dit forum dat zij recht hebben om te weten hoe of wat, doe dat dan per Dm en vooral naar Elisa de grootste schat van heel FOK, leg je situatie uit en dan zet zij wel heel discreet op het forum wat er aan de hand is.
Dit is ook meer iets voor FHF dan WGR...
pi_111674718
EDITED ga iemand anders uitlachen

[ Bericht 95% gewijzigd door Paniekje op 17-05-2012 19:11:39 ]
pi_111674756
nice touch die sigarettenshag, aansteker en dat spaarvarken ^O^
pi_111674851
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:01 schreef Paniekje het volgende:
Weet je wat jullie doen, komen jullie lekker allemaal kijken in ons huis.
Kun je zien dat wij na 1.5 jaar nog op betonnen vloer leven omdat we geen fucking geld hebben voor een vloer

Bekijk dit maar eens dan

LEUK HE

:S
[...]
Je hoeft je echt niet te verdedigen. Je kunt die foto weer weghalen

FkTwkGs2012 zet zichzelf genoeg voor lul hier
pi_111674854
Ik wens

Fokking!
klein
Toetsenbord
Wees
kindje
Genaamd
simon

(daar staat FkTWkGs toch voor? :+ )
een aangenaam verpozen hier. Werkelijk, bij hem denk ik direct aan dat verbijsterende interview op tv met twee jonge liberaaltjes (yep, incl hete aardappel-in-de-keel accent) die ervan overtuigd waren dat armoe in Nederland niet bestond.

Fantastisch toch als je wereld zo beperkt is! :Y
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_111674875
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:04 schreef Bananenbar het volgende:

[..]

Je hoeft je echt niet te verdedigen. Je kunt die foto weer weghalen

FkTwkGs2012 zet zichzelf genoeg voor lul hier
Precies..

Paniekje, focus je op de positieve replies :)
pi_111674947
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Flikker eens gewoon terug naar ONZ.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_111674988
da's van de fucking mensen die ons helpen het hier een beetje leefbaar te maken maar stik jij lekker... Makkelijk lullen allemaal ik ben wel ff op mijn 17e het huis uit gesodemieterd zonder geld zonder spullen kan 80% van jullie zoiezo al niet zeggen!!!!1
pi_111675020
Ok. Ik geef het op :{
pi_111675040
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:08 schreef Paniekje het volgende:
da's van de fucking mensen die ons helpen het hier een beetje leefbaar te maken maar stik jij lekker... Makkelijk lullen allemaal ik ben wel ff op mijn 17e het huis uit gesodemieterd zonder geld zonder spullen kan 80% van jullie zoiezo al niet zeggen!!!!1
Rustig aan maar. :* Dit soort reacties zul je altijd hebben op het internet en zoals anderen al zeggen focus je gewoon op de goede reacties. ;)
Optimist tot in de kist
pi_111675092
Wat een hartverwarmend topic.
Beetje jammer van de enorme kutreacties, maar die heb je hier altijd (geloof me, ik zit al 10 jaar op fok).

Paniekje, als je een vriezer nodig hebt, ik wil juist een nieuwe kopen en die ouwe Miele hier wegdoen binnenkort. Misschien een optie?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:11:37 #60
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_111675116
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:01 schreef Paniekje het volgende:
Weet je wat jullie doen, komen jullie lekker allemaal kijken in ons huis.
Kun je zien dat wij na 1.5 jaar nog op betonnen vloer leven omdat we geen fucking geld hebben voor een vloer

Bekijk dit maar eens dan

LEUK HE

:S

[ http://img842.imageshack.us/img842/8462/lmhuisje4.jpg (copy/paste deze link) ]
Wil niet lullig doen, maar volgens mij zie ik een asbak met aansteker op die tafel.

Daarnaast hoef je ElisaB echt niet binnen te laten als zij een voedselpakket komt brengen.
Ook hoi !
pi_111675145
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
en dat "spaarvarken" is een frans bauer knuffelvarken dat mijn man heeft gekregen toen hij in het ziekenhuis lag!!
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:13:12 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111675188
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:11 schreef mighty_myte het volgende:
Beetje jammer van de enorme kutreacties, maar die heb je hier altijd.

Paniekje, als je een vriezer nodig hebt, ik wil juist een nieuwe kopen en die ouwe Miele hier wegdoen binnenkort. Misschien een optie?
Dat is een lief aanbod, maar denk je eraan dat een oude vriezer wel heel veel energie gebruikt? Daarmee doe je een groot deel van de besparingen weer teniet.

En HJjkoijlwhatever is natuurlijk aan het trollen, maar ik snap zijn opmerking wel. Roken is natuurlijk niet heel handig als je blut bent. Overigens kan je een betonnenvloer ook heel leuk verven. Tapijten bij de Kringloop kosten ook geen drol. Wij doen al jaren met een tapijt van ¤ 2,50.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_111675198
Even over dat terugstorten... Ik kan van mijn leefrekening op dit moment alleen pinnen... kan zelf niet bankieren zeg maar, dus ook niet terug storten.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_111675257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:11 schreef Inlognaam het volgende:
Wil niet lullig doen, maar volgens mij zie ik een asbak met aansteker op die tafel.

Daarnaast hoef je ElisaB echt niet binnen te laten als zij een voedselpakket komt brengen.
Wil je de link naar die foto ff verwijderen? Thanks :)

Verder heeft ze al uitgelegd dat ze NIET roken (deel EEN) en dat dit van/voor iemand is die hen helpt.

Waarom lezen mensen toch zo slecht? *zucht*
pi_111675280
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat is een lief aanbod, maar denk je eraan dat een oude vriezer wel heel veel energie gebruikt? Daarmee doe je een groot deel van de besparingen weer teniet.

En HJjkoijlwhatever is natuurlijk aan het trollen, maar ik snap zijn opmerking wel. Roken is natuurlijk niet heel handig als je blut bent. Overigens kan je een betonnenvloer ook heel leuk verven. Tapijten bij de Kringloop kosten ook geen drol. Wij doen al jaren met een tapijt van ¤ 2,50.
Nee en ze had eerder ook al aangegeven niet te roken. Maar ook al is t zo, boeiend, gun ze iets.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:15:40 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111675291
heeft er niet iemand nog wat vinyl liggen of tapijttegels?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111675294
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:11 schreef mighty_myte het volgende:
Beetje jammer van de enorme kutreacties, maar die heb je hier altijd (geloof me, ik zit al 10 jaar op fok).

Dat zou heel fijn zijn maar wij hebben geen auto om hem op te halen :$
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:16:21 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111675310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:15 schreef Paniekje het volgende:

[..]

er kan vast wel iemand hem bij jou thuis afzetten
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111675330
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:13 schreef vamperotica het volgende:
Even over dat terugstorten... Ik kan van mijn leefrekening op dit moment alleen pinnen... kan zelf niet bankieren zeg maar, dus ook niet terug storten.....
met de pas kan ik binnen in de bank wel pinnen en via de stort automaat naar andermans rekening storten.. kost alleen wle 8 euro extra
pi_111675334
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:15 schreef Paniekje het volgende:
Maar wij hebben FHF. Er is vast wel iemand bereid 'm voor je deur uit de auto te gooien ;)
pi_111675373
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:16 schreef Paniekje het volgende:
met de pas kan ik binnen in de bank wel pinnen en via de stort automaat naar andermans rekening storten.. kost alleen wle 8 euro extra
Ja jezus. Nu ik dat weet, wil ik dat geld dus heleMAAL niet meer terug. :(
pi_111675384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Verder heeft ze al uitgelegd dat ze NIET roken (deel EEN) en dat dit van/voor iemand is die hen helpt.

Sommige mensen willen nu eenmaal hun wereldbeeld bevestigd zien dat armoede in NL niet bestaat en dat alle ''uitkeringstrekkers'' lui zijn :{

Dat is veilig voor hun, dan hoeven ze zich over hun egoïsme niet schuldig te voelen
pi_111675432
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

dit en alle andere lieve reacties van mensen die ons niet veroordelen doet me zo goed...
Ik ga lekker op mijn gemak mijn warme maaltijd oppeuzelen met dank aan alle lieve fokkers!
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:19:31 #74
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111675443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:08 schreef Paniekje het volgende:
Ik op me 12de en tijden dakloos geweest maar geen schulden en ondanks dat ik het nu niet ruim heb ga ik niet om geld vragen. Niks mee als je niets hebt en dat men hier wat centjes aan je geeft vind dat helemaal top en daar mag je best om vragen.

Dus... Ga het niet overal op zitten afschuiven of jezelf alleen maar meer de put in praten daar heb je geen bal aan en ja sommigen reageren hier op een klote manier maar dat houd je nu eenmaal dit is een openbaar forum.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:20:06 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111675462
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:58 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

de Nettorama heeft ook Perfect als huismerk. Ik heb dan liever euroshopper eigenlijk.
Sommige dingen van Prefekt zijn prima te doen (sinaas, rijst, ect) maar sommige ook gewoon niet :r (7-up, cola, pasta,ect )
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:20:15 #76
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111675474
Al die grootste klagers trollen hier leven nog veilig bij papa en mama thuis en internetten tevens op hun kosten.
pi_111675475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:19 schreef Hanako het volgende:

[..]

Ik op me 12de en tijden dakloos geweest maar geen schulden en ondanks dat ik het nu niet ruim heb ga ik niet om geld vragen. Niks mee als je niets hebt en dat men hier wat centjes aan je geeft vind dat helemaal top en daar mag je best om vragen.

Dus... Ga het niet overal op zitten afschuiven of jezelf alleen maar meer de put in praten daar heb je geen bal aan en ja sommigen reageren hier op een klote manier maar dat houd je nu eenmaal dit is een openbaar forum.
Ze vroeg niet om geld? :')
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:21:07 #78
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111675515
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ze vroeg niet om geld? :')
Nee niet op de directe manier. Dat klopt.
pi_111675516
quote:

[..]

Ze vroeg om tips, ze kréég geld. Ga eens lezen voor je wat roept.
pi_111675524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:21 schreef Hanako het volgende:

[..]

Nou dan, wat is dan je punt?
pi_111675528
quote:

[..]

Als je je had ingelezen had je geweten dat ze nergens om geld gevraagd had maar dat het aangeboden is en dat na veel aandringen ze pas haar reknr wilde geven.

Ze opende het topic voor tips betreffende goedkoop of gratis eten ;) en zo is het balletje gaan rollen
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:21:49 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111675538
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En voor de boodschappen was dat geen oplossing omdat je niet mag werken, terwijl je honger had?!
Dat snap ik idd ook voor geen moer.

Je kan/mag niet werken, maar je wilt wel ook vrijwilligerswerk doen mbv wajong?

En ja, ik ben wederom aan het terug lezen mensen :') Sue me.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:22:26 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111675561
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:21 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Als je je had ingelezen had je geweten dat ze nergens om geld gevraagd had maar dat het aangeboden is en dat na veel aandringen ze pas haar reknr wilde geven.

Ze opende het topic voor tips betreffende goedkoop of gratis eten ;) en zo is het balletje gaan rollen
het gehaktballetje O+
Een gedicht over Maanvis
pi_111675574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:21 schreef Hanako het volgende:

[..]

Ook niet op een indirecte manier, ze vroeg om tips. Mens lees de vorige topics eens door anders.
LEAVE KB ALONE.
pi_111675601
TS zegt dat ze niet kon sporten omdat daar van huis uit geen geld voor was. Met een stel oude schoenen door het bos rennen kost niks hoor :')
pi_111675709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:23 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
TS zegt dat ze niet kon sporten omdat daar van huis uit geen geld voor was. Met een stel oude schoenen door het bos rennen kost niks hoor :')
Moet ze ieder woord wat ze hier zegt nou op een weegschaaltje leggen? :{
Optimist tot in de kist
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:25:32 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111675720
quote:

[..]

Ik ga hier niet eens meer op in... Ik slik 8 soorten medicijnen, ben door 3 verzekeringsartsen en 2 arbeidsdeskundigen volledig afgekeurd om te werken. Daarvoor krijg ik volgende maand een uitkering,
en als ik nu ga werken (bij een supermarkt is altijd wit!) raak ik die uikering voorgoed kwijt en krijg ik een boete van 250 euro MEER ZEG IK ER NIET MEER OVER WANT BEN HET NU KOTSBEU DAT IK HEEL MIJN REDENEN WAAROM IK NIET KAN WERKEN OP TAFEL MOET GOOIEN
Ehm, wacht even.

Dus, je bent afgekeurd voor 80 tot 100%, is volledig. Dus je kan niet werken en daarom krijg je een wajong. Correct? Maar, je kan dan wel vrijwilligerswerk doen?

Overigens is dat onzin wat je zegt over dat je een boete krijgt en je uitkering kwijt raakt. Als jij gaat werken bij een supermarkt, wordt je gekort. Niks meer dan logisch want je verdient geld. En dus ben je minder/gedeeltelijk afgekeurd.
pi_111675733
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat snap ik idd ook voor geen moer.

Je kan/mag niet werken, maar je wilt wel ook vrijwilligerswerk doen mbv wajong?

En ja, ik ben wederom aan het terug lezen mensen :') Sue me.
Wajong wil juist dat ik dat ging doen.. Tijdens een gesprek 2 weken geleden stelde mijn adviseur voor dat ze dingen zou gaan regelen voor me, omdat ik verder helemaal niks om handen heb als mijn huishouden en piekeren... Dit juist om te voorkomen dat ik mijzelf nog meer isoleer en teveel opga in alle problemen..
En bovendien is het vrijwilligerswerk op maat, het tempo en de intensiviteit liggen heel laag.

Wajong adviseur zei dat dit alleen in mijn eigen voordeel zou zijn en wilde dat ik het zou proberen..
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:26:27 #89
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111675768
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Er is geen regel dat je NIET MAG werken. Het wordt zelfs gestimuleerd. Je kan zelfs werken mbv uitkering.

Of er moet in ene wat veranderd zijn en ik moet wat gemist hebben?
pi_111675792
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ehm, wacht even.

Dus, je bent afgekeurd voor 80 tot 100%, is volledig. Dus je kan niet werken en daarom krijg je een wajong. Correct? Maar, je kan dan wel vrijwilligerswerk doen?

Overigens is dat onzin wat je zegt over dat je een boete krijgt en je uitkering kwijt raakt. Als jij gaat werken bij een supermarkt, wordt je gekort. Niks meer dan logisch want je verdient geld. En dus ben je minder/gedeeltelijk afgekeurd.
Denk je dat een supermarkt haar aan gaat nemen? Ik ben 20 met drie jaar ervaring in die branche en ze vonden mij al te oud. Laat staan Paniekje.
LEAVE KB ALONE.
pi_111675812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Moet ze ieder woord wat ze hier zegt nou op een weegschaaltje leggen? :{
Neen. Ik heb ook totaal geen benul van haar thuissituatie. Maar geen geld is echt geen excuus om niet te sporten. Zieligheid kán ook doorslaan.
pi_111675825
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Denk je dat een supermarkt haar aan gaat nemen? Ik ben 20 met drie jaar ervaring in die branche en ze vonden mij al te oud. Laat staan Paniekje.
Jij bent ook oud.
pi_111675866
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ehm, wacht even.

Nogmaals, de wajong regels zijn veranderd... Voor iedere persoon die wajong krijgt wordt een uniek participatieplan gemaakt om diegene onder de mensen te houden en financiele steun te geven.
Bij mij hield dit vrijwilligerswerk in.

En elk uurtje dat ik wit ga werken en bovenop die uitkering beur leverd mij een boete op, zo staat in mijn participatieplan.
pi_111675886
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Neen. Ik heb ook totaal geen benul van haar thuissituatie. Maar geen geld is echt geen excuus om niet te sporten. Zieligheid kán ook doorslaan.
Misschien bedoelde ze wel "sporten in een sportschool". Maar dat heeft ze niet getypt, want ja, dan moet ze elk woord op een weegschaal wegen he. Trollen kan ook doorslaan.
pi_111675899
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij bent ook oud.
:(. Grom.
LEAVE KB ALONE.
pi_111675927
quote:

[..]

Jep. Ik ben 24 en kan alleen bij PostNL terecht voor 10 uur omdat ik gedeeltelijk ben afgekeurd en een gat van 5 jaar op mn cv heb. Hoef je in deze tijden echt niet mee aan te komen, voor jou 10 anderen. Laat staan dan Paniekje aan een baan komt inderdaad.
pi_111675934
quote:

[..]

Denk je niet dat ik hier wekelijks door het bos of desnoods in de buurt de fietspaden af jog?
Bovendien ben ik jou geen excuus verschuldigd
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:30:29 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111675947
quote:

DIT IS FRAUDE
dus boete!
http://www.uwv.nl/wajong/(...)ijwilligerswerk.aspx

Staat niks over 2u.

http://www.uwv.nl/owajong/werken/betaald-werk/index.aspx

Gewoon doorgeven aan het uwv, als je wel betaald gaat werken. En stel dat gaat prima, dat kun je met behoud van uitkering op de achtergrond (mocht het mislukken kun je terug vallen) aan het werk.
pi_111675975
quote:

[..]

Daar gaat het mij niet om....wat TS hier ook typt, er is altijd wel een user die er iets negatiefs uit weet te halen, dat is meer mijn probleem. ;)
Optimist tot in de kist
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:31:02 #100
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111675984
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Nou, ik plaats inmiddels wel wat vraagtekens bij alles hoor....
pi_111675987
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:28 schreef Paniekje het volgende:

[..]

En elk uurtje dat ik wit ga werken en bovenop die uitkering beur leverd mij een boete op, zo staat in mijn participatieplan.
raar. Totaal tegen de hele gedachtengang van wajong en bijstand in ook.
pi_111676043
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Niet waar, bijstand wordt gekort met ieder uur dat je werkt.

Ik werk 10 uur per week, dat gaat af van mijn bijstand. Waardoor ik eindig op bijstandsniveau, tenzij ik 40 uur per week ga werken en dat kan ik dus niet.
pi_111676049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

http://www.uwv.nl/wajong/(...)ijwilligerswerk.aspx

Staat niks over 2u.

http://www.uwv.nl/owajong/werken/betaald-werk/index.aspx

Gewoon doorgeven aan het uwv, als je wel betaald gaat werken. En stel dat gaat prima, dat kun je met behoud van uitkering op de achtergrond (mocht het mislukken kun je terug vallen) aan het werk.
nogmaals... ELK PERSOON KRIJGT EEN UNIEK PARTICIPATIEPLAN WAARIN ALLE RECHTEN EN PLICHTEN VAN DE WAJONG-ER IN STAAN EN SAMEN MET JE ADVISEUR MAAK JE AFSPRAKEN WAT JE WEL GAAT DOEN ALS JE NIET MAG WERKEN!

EDIT: en die 2 uur vrijwilligerswerk was een afspraak tussen mij en mijn adviseur, GEEN algemene regel van wajong.
pi_111676100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:29 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jep. Ik ben 24 en kan alleen bij PostNL terecht voor 10 uur omdat ik gedeeltelijk ben afgekeurd en een gat van 5 jaar op mn cv heb. Hoef je in deze tijden echt niet mee aan te komen, voor jou 10 anderen. Laat staan dan Paniekje aan een baan komt inderdaad.
;( PostNL wilde mij niet eens.
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:33:52 #105
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111676138
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik werk 10 uur per week, dat gaat af van mijn bijstand. Waardoor ik eindig op bijstandsniveau, tenzij ik 40 uur per week ga werken en dat kan ik dus niet.
Bijstand ligt even heel anders als de wajong ik werk met mijn wajong gewoon de uren die ik kan en dat is op dit moment 34uur in de week... Blijft kutwerk wat ik doe maar het is wel werk ;(
pi_111676139
quote:
8s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

;( PostNL wilde mij niet eens.
Mij wel. Ik ben meer geschikt voor hersenloos kutwerk dan jij ;(
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:34:39 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111676181
quote:

[..]

Ja, hallo, dat was een voorbeeld. Er is natuurlijk meer als een supermarkt :P
  Moderator donderdag 17 mei 2012 @ 19:35:28 #108
16180 crew  CoolGuy
pi_111676223
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, ik plaats inmiddels wel wat vraagtekens bij alles hoor....
Oke, en stel...stél dat het hele verhaal verzonnen was. Stel dat Paniekje daar nu achter dr Alienware PC zit en zich kapot zit te lachen om dat stel debielen dat allemaal geld is gaan geven. Dan zijn de personen die dat gedaan hebben p.p. een tientje kwijt ofzo.

En nu? stopt de wereld nu met draaien dan? :)
pi_111676241
quote:

[..]

De gedachte :')
Komop al die instanties zijn een teringzooi, en lopen over van bureaucratie. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze cliënten (nog zoiets) adviseren zich strikt aan de regels te houden en niet buiten de gebaande (thuis zitten en hand ophouden) paden te gaan omdat ze in allerlei problemen komen met net wel en net niet regeltjes.

http://www.uwv.nl/particulieren/Images/AG110%2002016%2004-11.pdf
Hier idd vrijwilligerswerk wordt geaccepteerd, werk wordt gekort op uitkering. Tevens heeft TS schuldhulpverlening. Nou dan moeten al twee instanties gaan samenwerken en krijgt ze een 'zaakwaarnemer'. Hou je hart maar vast :')
pi_111676244
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, hallo, dat was een voorbeeld. Er is natuurlijk meer als een supermarkt :P
Oh, nou. Dan alsnog. Het is zo schaars allemaal. :') ;(
Je komt echt moeilijk aan werk, ik zou stiekem een wajong uitkering best chill vinden. :@
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:36:37 #111
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111676268
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:28 schreef Paniekje het volgende:

[..]

Nogmaals, de wajong regels zijn veranderd... Voor iedere persoon die wajong krijgt wordt een uniek participatieplan gemaakt om diegene onder de mensen te houden en financiele steun te geven.
Bij mij hield dit vrijwilligerswerk in.

Ja, je hoeft mij niet te vertellen hoor dat de wajong regels veranderd zijn.

Kan best zijn hoor dat ik iets gemist heb de laatste tijd. Zal er eens induiken binnenkort weer.
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 19:36:48 #112
230491 Zith
pls tip
pi_111676276
Jammer dat het na topic 3 toch de bekende soort fokkers heeft aangetrokken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_111676282
Hartverwarmend topic om terug te lezen. Is het misschien een idee om het volgende deel over te hevelen naar FHF en er een soort van budgettopic van te maken? Dus niet alleen goedkoop eten, maar ook je andere levensmiddelen en dergelijke.

Overigens, haar aanraden op een stel oude sportschoenen ergens te gaan hardlopen brengt haar op den duur alleen nog maar verder van huis, straks zit ze met allerlei blessures bij de dokter. Zit ook niemand op te wachten. Ik ben blij voor TS dat ze in ruil voor wat licht vrijwilligerswerk een paar uurtjes kan sporten ^O^
I reject reality and substitute my own
pi_111676312
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, je hoeft mij niet te vertellen hoor dat de wajong regels veranderd zijn.

Kan best zijn hoor dat ik iets gemist heb de laatste tijd. Zal er eens induiken binnenkort weer.
Dus je weet het eigenlijk niet, en toch overal vraagtekens bij zetten? :') Niemand waardeert users die zo doen, just saying.
pi_111676314
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, en stel...stél dat het hele verhaal verzonnen was. Stel dat Paniekje daar nu achter dr Alienware PC zit en zich kapot zit te lachen om dat stel debielen dat allemaal geld is gaan geven. Dan zijn de personen die dat gedaan hebben p.p. een tientje kwijt ofzo.

En dan is zo nog behoorlijk inventief ook met foto's en het taalgebruik.

Waar GAAT dit nog over? :')
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:37:38 #116
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111676320
quote:

[..]

Zeker tegen de nieuwe WWNV in. Maar goed, nogmaals : Misschien heb ik daadwerkelijk iets gemist.
pi_111676340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Misschien bedoelde ze wel "sporten in een sportschool". Maar dat heeft ze niet getypt, want ja, dan moet ze elk woord op een weegschaal wegen he. Trollen kan ook doorslaan.
Op een weegschaal wegen :')
Juist.

Kritiek gewoon afdoen als trollen joh. Lekker makkelijk.
pi_111676347
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:33 schreef Hanako het volgende:

[..]

Bijstand ligt even heel anders als de wajong ik werk met mijn wajong gewoon de uren die ik kan en dat is op dit moment 34uur in de week... Blijft kutwerk wat ik doe maar het is wel werk ;(
Ja dat weet ik, maar iemand hier meldde dat werken voor je uitkering tegen de gedachte van de bijstand in zou gaan en daar reageerde ik op :)
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 19:38:08 #119
43556 miss_dynastie
pi_111676355
quote:

[..]

Nee, maar mensen worden wel weer een stukje wantrouwiger en daarmee wordt de wereld weer een beetje minder mooi voor mensen die de hulp écht nodig hebben.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:38:24 #120
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111676371
waarom kunnen al die notoire azijnpissers een leuk topic nou niet eens gewoon leuk laten?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 19:38:46 #121
230491 Zith
pls tip
pi_111676389
quote:
13s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:38 schreef Mirjam het volgende:
waarom kunnen al die notoire azijnpissers een leuk topic nou niet eens gewoon leuk laten?
pi_111676403
quote:
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:39:10 #123
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111676414
ik vind het belachelijk, zelfs in- en in triest dat paniekje zich hier met hand en tand moet gaan zitten verdedigen tegen een stel zeiksnollen.
pi_111676419
quote:
Eensch!

*knuffel voor paniekje*
pi_111676434
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef CindieY het volgende:
Hartverwarmend topic om terug te lezen. Is het misschien een idee om het volgende deel over te hevelen naar FHF en er een soort van budgettopic van te maken? Dus niet alleen goedkoop eten, maar ook je andere levensmiddelen en dergelijke.

Overigens, haar aanraden op een stel oude sportschoenen ergens te gaan hardlopen brengt haar op den duur alleen nog maar verder van huis, straks zit ze met allerlei blessures bij de dokter. Zit ook niemand op te wachten. Ik ben blij voor TS dat ze in ruil voor wat licht vrijwilligerswerk een paar uurtjes kan sporten ^O^
Zit ik al... Linkse kniebanden zijn te ver uitgerekt... Kan nog gewoon bijna alles maar t doet wel pijn, de hele dag door.

EN dan nog even de boete van de wajong: Ik citeer:

Veranderingen in uw situatie kunnen invloed hebben op uw uitkering. Bijvoorbeeld als uw gezondheid verandert of als u een nieuwe baan heeft gevonden. Geef veranderingen altijd meteen aan ons door. Doet u dit niet? Dan heeft dat gevolgen voor uw uitkering. U krijgt dan mogelijk tijdelijk minder uitkering. Of soms een boete.

bron: http://www.uwv.nl/wajong/(...)an_mij.aspx#26218330
pi_111676447
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:36 schreef Bananenbar het volgende:

[..]

De gedachte :')
Komop al die instanties zijn een teringzooi, en lopen over van bureaucratie. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze cliënten (nog zoiets) adviseren zich strikt aan de regels te houden en niet buiten de gebaande (thuis zitten en hand ophouden) paden te gaan omdat ze in allerlei problemen komen met net wel en net niet regeltjes.

http://www.uwv.nl/particulieren/Images/AG110%2002016%2004-11.pdf
Hier idd vrijwilligerswerk wordt geaccepteerd, werk wordt gekort op uitkering. Tevens heeft TS schuldhulpverlening. Nou dan moeten al twee instanties gaan samenwerken en krijgt ze een 'zaakwaarnemer'. Hou je hart maar vast :')
Logisch dat werk gekort wordt op de uitkering toch? Dat het beboet wordt vind ik niet logisch en ronduit raar als dat zo is.
pi_111676465
quote:
Kheb het al achter gegooid want dit is gewoon triest idd
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:40:11 #128
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111676474
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Paniekje het volgende:

[..]

Zit ik al... Linkse kniebanden zijn te ver uitgerekt... Kan nog gewoon bijna alles maar t doet wel pijn, de hele dag door.

Veranderingen in uw situatie kunnen invloed hebben op uw uitkering. Bijvoorbeeld als uw gezondheid verandert of als u een nieuwe baan heeft gevonden. Geef veranderingen altijd meteen aan ons door. Doet u dit niet? Dan heeft dat gevolgen voor uw uitkering. U krijgt dan mogelijk tijdelijk minder uitkering. Of soms een boete.

gewoon doorgeven dus.
Een gedicht over Maanvis
pi_111676489
quote:
13s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het belachelijk, zelfs in- en in triest dat paniekje zich hier met hand en tand moet gaan zitten verdedigen tegen een stel zeiksnollen.
Eens.
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:40:31 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111676491
quote:

[..]

Nee. Dan stopt de wereld niet met draaien. Dat is het hele punt ook niet. Al zou ik het wel uitermate triest vinden dat je dan op zoeen sneue manier gebruik maakt van de goedheid van mensen.

Maar misschien ligt het wel aan mij hoor. Ik ben te vaak mensen tegen gekomen die wel de boel bedonderen, waardoor dus mensen die het echt nodig hebben (misschien in dit geval paniekje dus) geen cent van mij krijgen. En dat is jammer, IMHO.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:40:34 #131
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111676494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:40 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kheb het al achter gegooid want dit is gewoon triest idd
ik vind het om te kótsen
pi_111676520
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Logisch dat werk gekort wordt op de uitkering toch? Dat het beboet wordt vind ik niet logisch en ronduit raar als dat zo is.
Het wordt beboet als je het niet in overleg doet. Niet als je toestemming hebt. Het wordt dan wel gekort.
pi_111676533
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Selestha het volgende:

[..]

Korten en beboeten is wat anders.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:41:09 #134
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111676536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef CindieY het volgende:

hoe zit dat?
Paniekje, wat voor vrijwilligerswerk doe je en wat voor sport>?
pi_111676548
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:41 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Korten en beboeten is wat anders.
Beboeten gebeurd als je het niet doorgeeft. Goed lezen wat er op de site van het UWV staat.
pi_111676593
quote:
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:42:28 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111676604
quote:

[..]

Ja, lees dat stukje nog eens dan? Als je het NIET doorgeeft dat je werkt en dus minder arbeidsongeschikt bent krijg je een boete. Gewoon doorgeven wat Maanvis zegt.
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 19:42:30 #138
43556 miss_dynastie
pi_111676607
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Het wordt beboet als het niet gemeld wordt, want dan is het in principe gewoon fraude.
Al weet ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel dat een uur werken bij de supermarkt omdat je al anderhalve dag niet gegeten hebt en op die manier een brood kunt bemachtigen, echt niet beboet gaat worden als frauduleus handelen. Zeker niet als je dat de volgende dag bij je adviseur meldt, voor de zekerheid.
Bovendien is er ook een meneer paniekje die dat zonder meer had kunnen doen en zeker weten niet gekort gaat worden.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:42:32 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111676608
quote:
8s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:40 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik vind het om te kótsen
hoe spreek jij dat woord uit, kótsen?
Een gedicht over Maanvis
pi_111676622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:41 schreef Selestha het volgende:

[..]

Beboeten gebeurd als je het niet doorgeeft. Goed lezen wat er op de site van het UWV staat.
Ik snap je punt niet hoor?

Beboeten en korten blijft iets anders.

Daarnaast: waarom zou je het niet doorgeven?
pi_111676670
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

De verwarring onstond omdat mensen dachten dat je beboet werd als je ging werken als je een uitkering hebt, per definitie. Dat is dus niet zo. Dat was mijn punt.
pi_111676699
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar ik vermoed dat TS in de huidige situatie beter af is door nog even niet betaald werk te doen, en daar volledig voor te gaan als ze daar weer klaar voor is. Bijvoorbeeld als ze weer normaal elke dag kan eten
pi_111676736
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:44 schreef Bananenbar het volgende:
Klopt helemaal. Maar ik vermoed dat TS in de huidige situatie beter af is door nog even niet betaald werk te doen, en daar volledig voor te gaan als ze daar weer klaar voor is. Bijvoorbeeld als ze weer normaal elke dag kan eten
En als ze daar mentaal en fysiek tot toe in staat is.
pi_111676759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En als ze daar mentaal en fysiek tot toe in staat is.
dat ook
pi_111676780
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:45 schreef Bananenbar het volgende:
dat ook
:)
pi_111676787
quote:
5s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:41 schreef Mirjam het volgende:

[..]

hoe zit dat?
Paniekje, wat voor vrijwilligerswerk doe je en wat voor sport>?
Bij de sportschool waar ik 2 uur per week mee mag helpen better-belly's etcetera opruimen, de apparaten afdoe met een doekje en indien nodig de toiletten schoon maak (geheel op wajong tempo, wordt helemaal niets geeist en ze zijn blij met alles wat je doet) heb ik een 10 rittenkaart gekregen voor de komende weken. Ik mag mee doen met alle groepslessen, das 1 rit per les... en een uurtje cardio / krachttraining is ook 1 rit per uur.

Dit alles heeft mijn adviseur van de wajong geregeld, omdat ik graag wilde sporten.. Ik gebruik 8 soorten medicijnen waarvan de helft verstopping, opgeblazen gevoel etc. als bijwerking heeft en ik moest van de wajong adviseur aangeven waarvan ik energie kreeg, sporten!
pi_111676828
quote:

[..]

Nou, ik bedoel maar, je zou dus zeker niet moeten gaan hardlopen op een stel oude sportschoenen, omdat een stel FOK!kers hier roept dat geen geld niet hoeft te betekenen dat je niet kan sporten. En ik weet dat het lastig is, maar negeer het, zodra zij geen reacties terug krijgen druipen ze vanzelf af. Laten we hier gewoon weer een hartverwarmend topic van maken waarin we mensen steunen die het (tijdelijk) financieel moeilijk hebben. Zoals we al gemerkt hebben, zijn er meer mensen die zich door de TT hebben laten aantrekken omdat ze het even moeilijk hebben.
I reject reality and substitute my own
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:46:43 #148
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111676838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:45 schreef Paniekje het volgende:

[..]

Bij de sportschool waar ik 2 uur per week mee mag helpen better-belly's etcetera opruimen, de apparaten afdoe met een doekje en indien nodig de toiletten schoon maak (geheel op wajong tempo, wordt helemaal niets geeist en ze zijn blij met alles wat je doet) heb ik een 10 rittenkaart gekregen voor de komende weken. Ik mag mee doen met alle groepslessen, das 1 rit per les... en een uurtje cardio / krachttraining is ook 1 rit per uur.

Dit alles heeft mijn adviseur van de wajong geregeld, omdat ik graag wilde sporten.. Ik gebruik 8 soorten medicijnen waarvan de helft verstopping, opgeblazen gevoel etc. als bijwerking heeft en ik moest van de wajong adviseur aangeven waarvan ik energie kreeg, sporten!
cool :)
tof geregeld.
  Moderator donderdag 17 mei 2012 @ 19:46:43 #149
16180 crew  CoolGuy
pi_111676840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee. Dan stopt de wereld niet met draaien. Dat is het hele punt ook niet. Al zou ik het wel uitermate triest vinden dat je dan op zoeen sneue manier gebruik maakt van de goedheid van mensen.

Maar misschien ligt het wel aan mij hoor. Ik ben te vaak mensen tegen gekomen die wel de boel bedonderen, waardoor dus mensen die het echt nodig hebben (misschien in dit geval paniekje dus) geen cent van mij krijgen. En dat is jammer, IMHO.
Dat zou triest zijn inderdaad. Maar ik lig daar niet wakker van. Dat tientje voel ik niks van. Verder kan het inderdaad zo zijn dat jij die mensen bent tegen gekomen de boel flessen, en misschien gebeurd dat hier @Fok ook wel. Maar dat je vervolgens een vólgende persoon geen hulp biedt vanwege 'behaalde resultaten in het verleden' is je eigen keuze, daar ben je zelf bij. Maar stel dat ik aan 10 mensen 10 euro over maak, omdat ze een topic maken.

En 2 van die mensen bezeiken de boel, dan 'kost' dat me dus 20 euro. Die 20 euro zijn totaal niet boeiend en daarnaast weegt het ook niet op tegen de 80 euro die wel goed terecht is gekomen. Lekker belangrijk dus.
pi_111676856
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:40 schreef Selestha het volgende:

[..]

Het wordt beboet als je het niet in overleg doet. Niet als je toestemming hebt. Het wordt dan wel gekort.
Wat Selestha zegt dus.
Ik heb geen toestemming om naast de uitkering betaald werk te doen dus bij mij wordt het beboet.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:48:11 #151
244933 trovey
Nachtoele
pi_111676924
quote:

[..]

^O^
Optimist tot in de kist
pi_111676957
Ik postte daarstraks dit in je andere topic, maar aangezien het hier inhoudelijk weer verder gaat:

Voor brood werd eerder al Pater Poels genoemd. Dat is absoluut niet alleen voor mensen uit de opvang maar voor iedereen die het nodig heeft :Y
In deze aflevering van Zembla komt hij ook aan bod, gaat over gezinnen met weinig geld en is opgenomen in Tilburg.
pi_111676974
quote:

Goed geregeld idd :Y
  Moderator / Miss SHO donderdag 17 mei 2012 @ 19:49:17 #154
22592 crew  Ole
pi_111676999
Tot nader order op slot
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')