nogmaals... ELK PERSOON KRIJGT EEN UNIEK PARTICIPATIEPLAN WAARIN ALLE RECHTEN EN PLICHTEN VAN DE WAJONG-ER IN STAAN EN SAMEN MET JE ADVISEUR MAAK JE AFSPRAKEN WAT JE WEL GAAT DOEN ALS JE NIET MAG WERKEN!quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
http://www.uwv.nl/wajong/(...)ijwilligerswerk.aspx
Staat niks over 2u.
http://www.uwv.nl/owajong/werken/betaald-werk/index.aspx
Gewoon doorgeven aan het uwv, als je wel betaald gaat werken. En stel dat gaat prima, dat kun je met behoud van uitkering op de achtergrond (mocht het mislukken kun je terug vallen) aan het werk.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jep. Ik ben 24 en kan alleen bij PostNL terecht voor 10 uur omdat ik gedeeltelijk ben afgekeurd en een gat van 5 jaar op mn cv heb. Hoef je in deze tijden echt niet mee aan te komen, voor jou 10 anderen. Laat staan dan Paniekje aan een baan komt inderdaad.
Bijstand ligt even heel anders als de wajong ik werk met mijn wajong gewoon de uren die ik kan en dat is op dit moment 34uur in de week... Blijft kutwerk wat ik doe maar het is wel werkquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Niet waar, bijstand wordt gekort met ieder uur dat je werkt.
Ik werk 10 uur per week, dat gaat af van mijn bijstand. Waardoor ik eindig op bijstandsniveau, tenzij ik 40 uur per week ga werken en dat kan ik dus niet.
Ja, hallo, dat was een voorbeeld. Er is natuurlijk meer als een supermarktquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Denk je dat een supermarkt haar aan gaat nemen? Ik ben 20 met drie jaar ervaring in die branche en ze vonden mij al te oud. Laat staan Paniekje.
Oke, en stel...stél dat het hele verhaal verzonnen was. Stel dat Paniekje daar nu achter dr Alienware PC zit en zich kapot zit te lachen om dat stel debielen dat allemaal geld is gaan geven. Dan zijn de personen die dat gedaan hebben p.p. een tientje kwijt ofzo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, ik plaats inmiddels wel wat vraagtekens bij alles hoor....
De gedachtequote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
raar. Totaal tegen de hele gedachtengang van wajong en bijstand in ook.
Oh, nou. Dan alsnog. Het is zo schaars allemaal.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, hallo, dat was een voorbeeld. Er is natuurlijk meer als een supermarkt
Ja, je hoeft mij niet te vertellen hoor dat de wajong regels veranderd zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:28 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Nogmaals, de wajong regels zijn veranderd... Voor iedere persoon die wajong krijgt wordt een uniek participatieplan gemaakt om diegene onder de mensen te houden en financiele steun te geven.
Bij mij hield dit vrijwilligerswerk in.
En elk uurtje dat ik wit ga werken en bovenop die uitkering beur leverd mij een boete op, zo staat in mijn participatieplan.
Dus je weet het eigenlijk niet, en toch overal vraagtekens bij zetten?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, je hoeft mij niet te vertellen hoor dat de wajong regels veranderd zijn.
Kan best zijn hoor dat ik iets gemist heb de laatste tijd. Zal er eens induiken binnenkort weer.
En dan is zo nog behoorlijk inventief ook met foto's en het taalgebruik.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, en stel...stél dat het hele verhaal verzonnen was. Stel dat Paniekje daar nu achter dr Alienware PC zit en zich kapot zit te lachen om dat stel debielen dat allemaal geld is gaan geven. Dan zijn de personen die dat gedaan hebben p.p. een tientje kwijt ofzo.
En nu? stopt de wereld nu met draaien dan?
Zeker tegen de nieuwe WWNV in. Maar goed, nogmaals : Misschien heb ik daadwerkelijk iets gemist.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
raar. Totaal tegen de hele gedachtengang van wajong en bijstand in ook.
Op een weegschaal wegenquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien bedoelde ze wel "sporten in een sportschool". Maar dat heeft ze niet getypt, want ja, dan moet ze elk woord op een weegschaal wegen he. Trollen kan ook doorslaan.
Ja dat weet ik, maar iemand hier meldde dat werken voor je uitkering tegen de gedachte van de bijstand in zou gaan en daar reageerde ik opquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:33 schreef Hanako het volgende:
[..]
Bijstand ligt even heel anders als de wajong ik werk met mijn wajong gewoon de uren die ik kan en dat is op dit moment 34uur in de week... Blijft kutwerk wat ik doe maar het is wel werk
Nee, maar mensen worden wel weer een stukje wantrouwiger en daarmee wordt de wereld weer een beetje minder mooi voor mensen die de hulp écht nodig hebben.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, en stel...stél dat het hele verhaal verzonnen was. Stel dat Paniekje daar nu achter dr Alienware PC zit en zich kapot zit te lachen om dat stel debielen dat allemaal geld is gaan geven. Dan zijn de personen die dat gedaan hebben p.p. een tientje kwijt ofzo.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:38 schreef Mirjam het volgende:
waarom kunnen al die notoire azijnpissers een leuk topic nou niet eens gewoon leuk laten?
waarom kunnen al die notoire azijnpissers een leuk topic nou niet eens gewoon leuk laten?
Eensch!quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:38 schreef Mirjam het volgende:
Zit ik al... Linkse kniebanden zijn te ver uitgerekt... Kan nog gewoon bijna alles maar t doet wel pijn, de hele dag door.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef CindieY het volgende:
Hartverwarmend topic om terug te lezen. Is het misschien een idee om het volgende deel over te hevelen naar FHF en er een soort van budgettopic van te maken? Dus niet alleen goedkoop eten, maar ook je andere levensmiddelen en dergelijke.
Overigens, haar aanraden op een stel oude sportschoenen ergens te gaan hardlopen brengt haar op den duur alleen nog maar verder van huis, straks zit ze met allerlei blessures bij de dokter. Zit ook niemand op te wachten. Ik ben blij voor TS dat ze in ruil voor wat licht vrijwilligerswerk een paar uurtjes kan sporten
Logisch dat werk gekort wordt op de uitkering toch? Dat het beboet wordt vind ik niet logisch en ronduit raar als dat zo is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:36 schreef Bananenbar het volgende:
[..]
De gedachte![]()
Komop al die instanties zijn een teringzooi, en lopen over van bureaucratie. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze cliënten (nog zoiets) adviseren zich strikt aan de regels te houden en niet buiten de gebaande (thuis zitten en hand ophouden) paden te gaan omdat ze in allerlei problemen komen met net wel en net niet regeltjes.
http://www.uwv.nl/particulieren/Images/AG110%2002016%2004-11.pdf
Hier idd vrijwilligerswerk wordt geaccepteerd, werk wordt gekort op uitkering. Tevens heeft TS schuldhulpverlening. Nou dan moeten al twee instanties gaan samenwerken en krijgt ze een 'zaakwaarnemer'. Hou je hart maar vast
Kheb het al achter gegooid want dit is gewoon triest iddquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:38 schreef Mirjam het volgende:
gewoon doorgeven dus.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Zit ik al... Linkse kniebanden zijn te ver uitgerekt... Kan nog gewoon bijna alles maar t doet wel pijn, de hele dag door.
EN dan nog even de boete van de wajong: Ik citeer:
Veranderingen in uw situatie kunnen invloed hebben op uw uitkering. Bijvoorbeeld als uw gezondheid verandert of als u een nieuwe baan heeft gevonden. Geef veranderingen altijd meteen aan ons door. Doet u dit niet? Dan heeft dat gevolgen voor uw uitkering. U krijgt dan mogelijk tijdelijk minder uitkering. Of soms een boete.
bron: http://www.uwv.nl/wajong/(...)an_mij.aspx#26218330
Eens.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het belachelijk, zelfs in- en in triest dat paniekje zich hier met hand en tand moet gaan zitten verdedigen tegen een stel zeiksnollen.
Nee. Dan stopt de wereld niet met draaien. Dat is het hele punt ook niet. Al zou ik het wel uitermate triest vinden dat je dan op zoeen sneue manier gebruik maakt van de goedheid van mensen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ik vind het om te kótsenquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Kheb het al achter gegooid want dit is gewoon triest idd
Het wordt beboet als je het niet in overleg doet. Niet als je toestemming hebt. Het wordt dan wel gekort.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Logisch dat werk gekort wordt op de uitkering toch? Dat het beboet wordt vind ik niet logisch en ronduit raar als dat zo is.
Korten en beboeten is wat anders.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Niet waar, bijstand wordt gekort met ieder uur dat je werkt.
Ik werk 10 uur per week, dat gaat af van mijn bijstand. Waardoor ik eindig op bijstandsniveau, tenzij ik 40 uur per week ga werken en dat kan ik dus niet.
hoe zit dat?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef CindieY het volgende:
Hartverwarmend topic om terug te lezen. Is het misschien een idee om het volgende deel over te hevelen naar FHF en er een soort van budgettopic van te maken? Dus niet alleen goedkoop eten, maar ook je andere levensmiddelen en dergelijke.
Overigens, haar aanraden op een stel oude sportschoenen ergens te gaan hardlopen brengt haar op den duur alleen nog maar verder van huis, straks zit ze met allerlei blessures bij de dokter. Zit ook niemand op te wachten. Ik ben blij voor TS dat ze in ruil voor wat licht vrijwilligerswerk een paar uurtjes kan sporten
Beboeten gebeurd als je het niet doorgeeft. Goed lezen wat er op de site van het UWV staat.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:41 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Korten en beboeten is wat anders.
Ja, lees dat stukje nog eens dan? Als je het NIET doorgeeft dat je werkt en dus minder arbeidsongeschikt bent krijg je een boete. Gewoon doorgeven wat Maanvis zegt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Zit ik al... Linkse kniebanden zijn te ver uitgerekt... Kan nog gewoon bijna alles maar t doet wel pijn, de hele dag door.
Veranderingen in uw situatie kunnen invloed hebben op uw uitkering. Bijvoorbeeld als uw gezondheid verandert of als u een nieuwe baan heeft gevonden. Geef veranderingen altijd meteen aan ons door. Doet u dit niet? Dan heeft dat gevolgen voor uw uitkering. U krijgt dan mogelijk tijdelijk minder uitkering. Of soms een boete.
Het wordt beboet als het niet gemeld wordt, want dan is het in principe gewoon fraude.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Logisch dat werk gekort wordt op de uitkering toch? Dat het beboet wordt vind ik niet logisch en ronduit raar als dat zo is.
hoe spreek jij dat woord uit, kótsen?quote:
Ik snap je punt niet hoor?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Beboeten gebeurd als je het niet doorgeeft. Goed lezen wat er op de site van het UWV staat.
De verwarring onstond omdat mensen dachten dat je beboet werd als je ging werken als je een uitkering hebt, per definitie. Dat is dus niet zo. Dat was mijn punt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet hoor?
Beboeten en korten blijft iets anders.
Daarnaast: waarom zou je het niet doorgeven?
Klopt helemaal. Maar ik vermoed dat TS in de huidige situatie beter af is door nog even niet betaald werk te doen, en daar volledig voor te gaan als ze daar weer klaar voor is. Bijvoorbeeld als ze weer normaal elke dag kan etenquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet hoor?
Beboeten en korten blijft iets anders.
Daarnaast: waarom zou je het niet doorgeven?
En als ze daar mentaal en fysiek tot toe in staat is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:44 schreef Bananenbar het volgende:
Klopt helemaal. Maar ik vermoed dat TS in de huidige situatie beter af is door nog even niet betaald werk te doen, en daar volledig voor te gaan als ze daar weer klaar voor is. Bijvoorbeeld als ze weer normaal elke dag kan eten
dat ookquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En als ze daar mentaal en fysiek tot toe in staat is.
quote:
Bij de sportschool waar ik 2 uur per week mee mag helpen better-belly's etcetera opruimen, de apparaten afdoe met een doekje en indien nodig de toiletten schoon maak (geheel op wajong tempo, wordt helemaal niets geeist en ze zijn blij met alles wat je doet) heb ik een 10 rittenkaart gekregen voor de komende weken. Ik mag mee doen met alle groepslessen, das 1 rit per les... en een uurtje cardio / krachttraining is ook 1 rit per uur.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoe zit dat?
Paniekje, wat voor vrijwilligerswerk doe je en wat voor sport>?
Nou, ik bedoel maar, je zou dus zeker niet moeten gaan hardlopen op een stel oude sportschoenen, omdat een stel FOK!kers hier roept dat geen geld niet hoeft te betekenen dat je niet kan sporten. En ik weet dat het lastig is, maar negeer het, zodra zij geen reacties terug krijgen druipen ze vanzelf af. Laten we hier gewoon weer een hartverwarmend topic van maken waarin we mensen steunen die het (tijdelijk) financieel moeilijk hebben. Zoals we al gemerkt hebben, zijn er meer mensen die zich door de TT hebben laten aantrekken omdat ze het even moeilijk hebben.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:39 schreef Paniekje het volgende:
[..]
coolquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:45 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Bij de sportschool waar ik 2 uur per week mee mag helpen better-belly's etcetera opruimen, de apparaten afdoe met een doekje en indien nodig de toiletten schoon maak (geheel op wajong tempo, wordt helemaal niets geeist en ze zijn blij met alles wat je doet) heb ik een 10 rittenkaart gekregen voor de komende weken. Ik mag mee doen met alle groepslessen, das 1 rit per les... en een uurtje cardio / krachttraining is ook 1 rit per uur.
Dit alles heeft mijn adviseur van de wajong geregeld, omdat ik graag wilde sporten.. Ik gebruik 8 soorten medicijnen waarvan de helft verstopping, opgeblazen gevoel etc. als bijwerking heeft en ik moest van de wajong adviseur aangeven waarvan ik energie kreeg, sporten!
Dat zou triest zijn inderdaad. Maar ik lig daar niet wakker van. Dat tientje voel ik niks van. Verder kan het inderdaad zo zijn dat jij die mensen bent tegen gekomen de boel flessen, en misschien gebeurd dat hier @Fok ook wel. Maar dat je vervolgens een vólgende persoon geen hulp biedt vanwege 'behaalde resultaten in het verleden' is je eigen keuze, daar ben je zelf bij. Maar stel dat ik aan 10 mensen 10 euro over maak, omdat ze een topic maken.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee. Dan stopt de wereld niet met draaien. Dat is het hele punt ook niet. Al zou ik het wel uitermate triest vinden dat je dan op zoeen sneue manier gebruik maakt van de goedheid van mensen.
Maar misschien ligt het wel aan mij hoor. Ik ben te vaak mensen tegen gekomen die wel de boel bedonderen, waardoor dus mensen die het echt nodig hebben (misschien in dit geval paniekje dus) geen cent van mij krijgen. En dat is jammer, IMHO.
Wat Selestha zegt dus.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het wordt beboet als je het niet in overleg doet. Niet als je toestemming hebt. Het wordt dan wel gekort.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:45 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Bij de sportschool waar ik 2 uur per week mee mag helpen better-belly's etcetera opruimen, de apparaten afdoe met een doekje en indien nodig de toiletten schoon maak (geheel op wajong tempo, wordt helemaal niets geeist en ze zijn blij met alles wat je doet) heb ik een 10 rittenkaart gekregen voor de komende weken. Ik mag mee doen met alle groepslessen, das 1 rit per les... en een uurtje cardio / krachttraining is ook 1 rit per uur.
Dit alles heeft mijn adviseur van de wajong geregeld, omdat ik graag wilde sporten.. Ik gebruik 8 soorten medicijnen waarvan de helft verstopping, opgeblazen gevoel etc. als bijwerking heeft en ik moest van de wajong adviseur aangeven waarvan ik energie kreeg, sporten!
Goed geregeld iddquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:45 schreef Paniekje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |