Neen. Ik heb ook totaal geen benul van haar thuissituatie. Maar geen geld is echt geen excuus om niet te sporten. Zieligheid kán ook doorslaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet ze ieder woord wat ze hier zegt nou op een weegschaaltje leggen?
Jij bent ook oud.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Denk je dat een supermarkt haar aan gaat nemen? Ik ben 20 met drie jaar ervaring in die branche en ze vonden mij al te oud. Laat staan Paniekje.
Nogmaals, de wajong regels zijn veranderd... Voor iedere persoon die wajong krijgt wordt een uniek participatieplan gemaakt om diegene onder de mensen te houden en financiele steun te geven.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ehm, wacht even.
Dus, je bent afgekeurd voor 80 tot 100%, is volledig. Dus je kan niet werken en daarom krijg je een wajong. Correct? Maar, je kan dan wel vrijwilligerswerk doen?
Overigens is dat onzin wat je zegt over dat je een boete krijgt en je uitkering kwijt raakt. Als jij gaat werken bij een supermarkt, wordt je gekort. Niks meer dan logisch want je verdient geld. En dus ben je minder/gedeeltelijk afgekeurd.
Misschien bedoelde ze wel "sporten in een sportschool". Maar dat heeft ze niet getypt, want ja, dan moet ze elk woord op een weegschaal wegen he. Trollen kan ook doorslaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Neen. Ik heb ook totaal geen benul van haar thuissituatie. Maar geen geld is echt geen excuus om niet te sporten. Zieligheid kán ook doorslaan.
Jep. Ik ben 24 en kan alleen bij PostNL terecht voor 10 uur omdat ik gedeeltelijk ben afgekeurd en een gat van 5 jaar op mn cv heb. Hoef je in deze tijden echt niet mee aan te komen, voor jou 10 anderen. Laat staan dan Paniekje aan een baan komt inderdaad.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Denk je dat een supermarkt haar aan gaat nemen? Ik ben 20 met drie jaar ervaring in die branche en ze vonden mij al te oud. Laat staan Paniekje.
Denk je niet dat ik hier wekelijks door het bos of desnoods in de buurt de fietspaden af jog?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Neen. Ik heb ook totaal geen benul van haar thuissituatie. Maar geen geld is echt geen excuus om niet te sporten. Zieligheid kán ook doorslaan.
http://www.uwv.nl/wajong/(...)ijwilligerswerk.aspxquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:48 schreef Paniekje het volgende:
Nogmaals VRIJWILLIGERS WERK MAG MAAR NIET MEER ALS 2UUR PER WEEK
Bovendien is dat bij die sportschool notabene geregeld door mijn adviseur van de wajong!!!!!!
En omdat de uitkering nu al in het systeem staat en ik officieel afgekeurd ben voor tenminste een periode van 2 jaare (dan is de herkeuring)
Als ik dan ga werken blijf ik toch de uitkering ontvangen
DIT IS FRAUDE
dus boete!
Daar gaat het mij niet om....wat TS hier ook typt, er is altijd wel een user die er iets negatiefs uit weet te halen, dat is meer mijn probleem.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nou, ik plaats inmiddels wel wat vraagtekens bij alles hoor....quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Niet op reageren, Paniekje.
Dit soort figuren zijn er alleen maar op uit om reacties uit te lokken. 12-jarige kindjes die op hun zolderkamer zitten en denken dat ze stoer zijn. Gewoon negeren.
raar. Totaal tegen de hele gedachtengang van wajong en bijstand in ook.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:28 schreef Paniekje het volgende:
[..]
En elk uurtje dat ik wit ga werken en bovenop die uitkering beur leverd mij een boete op, zo staat in mijn participatieplan.
Niet waar, bijstand wordt gekort met ieder uur dat je werkt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
raar. Totaal tegen de hele gedachtengang van wajong en bijstand in ook.
nogmaals... ELK PERSOON KRIJGT EEN UNIEK PARTICIPATIEPLAN WAARIN ALLE RECHTEN EN PLICHTEN VAN DE WAJONG-ER IN STAAN EN SAMEN MET JE ADVISEUR MAAK JE AFSPRAKEN WAT JE WEL GAAT DOEN ALS JE NIET MAG WERKEN!quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
http://www.uwv.nl/wajong/(...)ijwilligerswerk.aspx
Staat niks over 2u.
http://www.uwv.nl/owajong/werken/betaald-werk/index.aspx
Gewoon doorgeven aan het uwv, als je wel betaald gaat werken. En stel dat gaat prima, dat kun je met behoud van uitkering op de achtergrond (mocht het mislukken kun je terug vallen) aan het werk.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jep. Ik ben 24 en kan alleen bij PostNL terecht voor 10 uur omdat ik gedeeltelijk ben afgekeurd en een gat van 5 jaar op mn cv heb. Hoef je in deze tijden echt niet mee aan te komen, voor jou 10 anderen. Laat staan dan Paniekje aan een baan komt inderdaad.
Bijstand ligt even heel anders als de wajong ik werk met mijn wajong gewoon de uren die ik kan en dat is op dit moment 34uur in de week... Blijft kutwerk wat ik doe maar het is wel werkquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Niet waar, bijstand wordt gekort met ieder uur dat je werkt.
Ik werk 10 uur per week, dat gaat af van mijn bijstand. Waardoor ik eindig op bijstandsniveau, tenzij ik 40 uur per week ga werken en dat kan ik dus niet.
Ja, hallo, dat was een voorbeeld. Er is natuurlijk meer als een supermarktquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Oke, en stel...stél dat het hele verhaal verzonnen was. Stel dat Paniekje daar nu achter dr Alienware PC zit en zich kapot zit te lachen om dat stel debielen dat allemaal geld is gaan geven. Dan zijn de personen die dat gedaan hebben p.p. een tientje kwijt ofzo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, ik plaats inmiddels wel wat vraagtekens bij alles hoor....
De gedachtequote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Oh, nou. Dan alsnog. Het is zo schaars allemaal.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, hallo, dat was een voorbeeld. Er is natuurlijk meer als een supermarkt
Ja, je hoeft mij niet te vertellen hoor dat de wajong regels veranderd zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:28 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Nogmaals, de wajong regels zijn veranderd... Voor iedere persoon die wajong krijgt wordt een uniek participatieplan gemaakt om diegene onder de mensen te houden en financiele steun te geven.
Bij mij hield dit vrijwilligerswerk in.
En elk uurtje dat ik wit ga werken en bovenop die uitkering beur leverd mij een boete op, zo staat in mijn participatieplan.
Dus je weet het eigenlijk niet, en toch overal vraagtekens bij zetten?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, je hoeft mij niet te vertellen hoor dat de wajong regels veranderd zijn.
Kan best zijn hoor dat ik iets gemist heb de laatste tijd. Zal er eens induiken binnenkort weer.
En dan is zo nog behoorlijk inventief ook met foto's en het taalgebruik.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, en stel...stél dat het hele verhaal verzonnen was. Stel dat Paniekje daar nu achter dr Alienware PC zit en zich kapot zit te lachen om dat stel debielen dat allemaal geld is gaan geven. Dan zijn de personen die dat gedaan hebben p.p. een tientje kwijt ofzo.
En nu? stopt de wereld nu met draaien dan?
Zeker tegen de nieuwe WWNV in. Maar goed, nogmaals : Misschien heb ik daadwerkelijk iets gemist.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Op een weegschaal wegenquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien bedoelde ze wel "sporten in een sportschool". Maar dat heeft ze niet getypt, want ja, dan moet ze elk woord op een weegschaal wegen he. Trollen kan ook doorslaan.
Ja dat weet ik, maar iemand hier meldde dat werken voor je uitkering tegen de gedachte van de bijstand in zou gaan en daar reageerde ik opquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:33 schreef Hanako het volgende:
[..]
Bijstand ligt even heel anders als de wajong ik werk met mijn wajong gewoon de uren die ik kan en dat is op dit moment 34uur in de week... Blijft kutwerk wat ik doe maar het is wel werk
Nee, maar mensen worden wel weer een stukje wantrouwiger en daarmee wordt de wereld weer een beetje minder mooi voor mensen die de hulp écht nodig hebben.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, en stel...stél dat het hele verhaal verzonnen was. Stel dat Paniekje daar nu achter dr Alienware PC zit en zich kapot zit te lachen om dat stel debielen dat allemaal geld is gaan geven. Dan zijn de personen die dat gedaan hebben p.p. een tientje kwijt ofzo.
En nu? stopt de wereld nu met draaien dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |