Op sociaal-economisch vlak vind ik hem niet echt links...quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:59 schreef Pulzzar het volgende:
Dibi vind ik idd ook een beetje een 'snitch', maar daarbij ook veel te links.
Bij Kokkelmans werd dat ook gezegd dat ze autoritair was of iets dergelijks. De machtswellustelingen hebben gepoogd een greep naar de macht te doen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Om eerlijk te zijn zijn beide niet geschikt als partijleider van Groen Links. Jolande lijkt mij iemand die te veel besluiten top-down oplegt aan de fractie en Tofik lijkt mij iemand met vele goede ideeën, maar die bijna geen van die ideeën ook daadwerkelijk realiseert.
Ik denk dat hij heel onredelijk kan gaan worden als hij boos word.. dus dan maar Sap.quote:
Oh.. daarom werd hij zeker door die Sharia4Holland gasten tijdens die bijeenkomstquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:56 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vind die Dibi zo'n zielig mannetje. Een beetje zo'n snitch van de klas
die stiekem zijn klasgenootjes verraad.
quote:Tofik Dibi geen kandidaat lijsttrekker GroenLinks.
Amsterdam, 18 mei 2012
Tofik Dibi wordt geen kandidaat voor het lijsttrekkerschap van GroenLinks. Het partijbestuur heeft besloten dat Jolande Sap de enige lijsttrekker is.
GroenLinks houdt geen referendum en de leden mogen derhalve ook niet gaan stemmen.
Verschillende bronnen binnen GroenLinks hebben dit vanmiddag bevestigd tegenover de redactie van het NTR-tv-programma De Halve Maan, waar Dibi vanmiddag te gast zou zijn.
Dibi was onderweg naar de uitzending van De Halve Maan toen hij werd gebeld door het partijbestuur van GroenLinks. Hij moest met spoed naar Utrecht komen. Als Dibi ook maar een minuut te laat zou komen in Utrecht, zou dat gevolgen hebben voor zijn toekomst.
Deelnemen aan het programma De Halve Maan zou een schending zijn van de interne partijregels. Dat Tofik Dibi eerder deze week te gast was bij Sven Kockelmann werd eveneens beschouwd als een schending van de regels.
Bron: http://dehalvemaan.ntr.nl/category/home/
Wat een wanvertoning van Groen Links toch. Als ik Dibi was, dan zou ik opstappen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:09 schreef Bastard het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)jsttrekker-meer.html
Lekkere dictatuur daar, er hoeft dus niet meer gestemd te worden, het is al voor je besloten
komen jullie daar nu pas achter blinde vinken....quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:09 schreef Bastard het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)jsttrekker-meer.html
Lekkere dictatuur daar, er hoeft dus niet meer gestemd te worden, het is al voor je besloten
Is dat zo? Bovendien is de samenleving wat anders dan een partij. Ik weet niet hoe de interne partijregels zijn, maar die gelden uiteraard voor alle leden.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:06 schreef Yakamoz het volgende:
Doet het democratisch gehalte van de partij geen goed. GL is juist een partij die zich in het verleden hard maakte voor een radicale democratisering van de samenleving.
Inderdaad, kijk maar naar de PvdA met hun lijsttrekkersverkiezing. Wat een dictatuur!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:13 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
komen jullie daar nu pas achter blinde vinken....
Links = dictatuur....
En ook helemaal niet nodig. Jolande Sap had het gewoon gewonnen van Dibiquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:16 schreef Yakamoz het volgende:
Ik wacht liever officiële mededelingen af, erg onduidelijke berichtgeving. Maar de schade is al geleden. Spijtig dat het zo wanstaltige vertoning is geworden.
Volgens mij was het toch een vingerlikkend rechts kabinet dat meende geen meerderheid nodig te hebben en waarvan één partij moest worden gezuiverd van dissidenten, ook al waren die net verkozen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:13 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
komen jullie daar nu pas achter blinde vinken....
Links = dictatuur....
Dus wordt er ondemocratisch besloten dat Tofik Dibi ineens geen lijsttrekkerkandiaat meer mag zijn? Wat zijn dit voor linkse taferelen?quote:Bronnen rond de partij melden aan NU.nl dat de kandidaatstellingscommissie "mogelijk problemen ziet in het feit dat Dibi zich niet altijd loyaal aan de partij heeft getoond en zijn eigen belang soms voor het partijbelang stelde".
In de PPR & PSP-familie was een radicale democratisering van de economie, overheid, schoolbesturen etc. een belangrijk speerpunt. In de beginjaren van GroenLinks waren die speerpunten nog wel nadrukkelijk aanwezig, maar het afgelopen decennium is dat steeds meer afgezwakt (met als dieptepunt het verwerpen van de initiatiefwet van Halsema voor directe democratie).quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat zo? Bovendien is de samenleving wat anders dan een partij. Ik weet niet hoe de interne partijregels zijn, maar die gelden uiteraard voor alle leden.
Bovendien werken al die zogenaamde interne partijdemocratiën eerder antidemocratisch dan democratisch. Democratie is immers een aangelegenheid van het hele land, en als partijcongressen menen wat te mogen vertellen over verkozen volksvertegenwoordigers dan is dat altijd antidemocratisch.
Ja, en? Een schoolbestuur is heel wat anders dan een partij. Ik geloof niet dat GL ooit aan de vrijheid van vereniging heeft willen tornen, en daarmee dus ook niet aan het uitgangspunt dat de leden van een vereniging zelf bepalen hoe het daaraan toegaat.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:30 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
In de PPR & PSP-familie was een radicale democratisering van de economie, overheid, schoolbesturen etc. een belangrijk speerpunt. In de beginjaren van GroenLinks waren die speerpunten nog wel nadrukkelijk aanwezig, maar het afgelopen decennium is dat steeds meer afgezwakt (met als dieptepunt het verwerpen van de initiatiefwet van Halsema voor directe democratie).
quote:Bronnen rond de partij melden aan NU.nl dat de kandidaatstellingscommissie "mogelijk problemen ziet in het feit dat Dibi zich niet altijd loyaal aan de partij heeft getoond en zijn eigen belang soms voor het partijbelang stelde".
Volgens de bronnen opende Dibi eerder al intern de aanval op Sap en stelde hij zich niet dienstbaar op tijdens de onderhandelingen voor het Lente-akkoord.
Dibi laat zelf in reactie aan Novum Nieuws weten: "Ik ben aan het vechten als een leeuw. Meer kan ik er nu niet over zeggen."
Zij vinden dat democratisch.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:30 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dus wordt er ondemocratisch besloten dat Tofik Dibi ineens geen lijsttrekkerkandiaat meer mag zijn?
Nou ja, van een partij die zich in het verleden hard heeft gemaakt voor directe democratie in het bestuur (niet slechts schoolbesturen), zou je verwachten dat je bij jezelf begint.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Een schoolbestuur is heel wat anders dan een partij. Ik geloof niet dat GL ooit aan de vrijheid van vereniging heeft willen tornen, en daarmee dus ook niet aan het uitgangspunt dat de leden van een vereniging zelf bepalen hoe het daaraan toegaat.
Verder is het onzin dat met meer verkiezingen het democratisch gehalte zal toenemen, integendeel.
twitter:jolandesap twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 17:08:40Ik zou het betreuren als er geen referendum komt. Ik ga graag de strijd om het lijsttrekkerschap aan! reageer retweet
twitter:NaimaAzough twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 17:19:59De partij waar ik trots op ben en waar ik bij hoor staat voor democratie, open strijd en transparantie. Overal. #GL reageer retweet
Nee. Het bestuur is namelijk heel wat anders dan een partij. Dus een lijsttrekkersverkiezing ligt absoluut niet in het verlengde.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:55 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
Nou ja, van een partij die zich in het verleden hard heeft gemaakt voor directe democratie in het bestuur (niet slechts schoolbesturen), zou je verwachten dat je bij jezelf begint.
Het zwalken ontgaat mij.quote:Daarnaast heb ik nooit gezegd dat meer ook beter is, maar een zwalkend en onzeker partijbestuur die niet weet wat het moet, ondermijnt m.i. wel zijn eigen legitimiteit die het onder de leden zou moeten hebben.
Alleen komen regels niet altijd overeen met wat gewenst wordt geacht omdat ze bijvoorbeeld verouderd zijn. Het partijbestuur wordt verkozen door de leden en is verantwoording aan hen schuldig. Als nu allerlei leden, waaronder prominenten als Halsema en Sap, graag een referendum zien, zou je je moeten afvragen of de huidige procedures nog wel legitiem zijn en niet moeten veranderen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Het bestuur is namelijk heel wat anders dan een partij. Dus een lijsttrekkersverkiezing ligt absoluut niet in het verlengde.
Daarnaast is een vereniging vanzelf democratisch georganiseerd. De (aanwezige) leden beslissen gewoon bij meerderheid van stemmen. Kennelijk is daar afgesproken waar het partijbestuur over gaat, en dat dus te scheiden van de fractie, en zijn er regels waaraan de (fractie)leden zich moeten houden. Het zou pas ondemocratisch zijn om regels die langs interne democratische weg tot stand zijn gekomen door één man (blaag zo je wil) te laten overtreden.
[..]
Het zwalken ontgaat mij.
GL en de PVV verschillen anders fundamenteel. Bij GroenLinks kunnen leden tenminste nog stemmen op congressen, bij de PVV is er maar één lid.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:35 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is exit Tofik Dibi. Best triest. Kennelijk is GroenLinks de nieuwe PVV en is interne partijdemocratie afgeschaft. Het is bizar dat de partijleiding Dibi verbiedt om op tv een interview te geven.
Ik zie niet in hoe ze niet legitiem kunnen zijn, de legitimiteit vloeit immers voort uit de totstandkoming. Als prominenten, al dan niet uitgerangeerd, een beetje hun gewicht tegen door leden gemaakte afspraken gaan zetten dan lijkt me dat juist zeer ondemocratisch.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:33 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
Alleen komen regels niet altijd overeen met wat gewenst wordt geacht omdat ze bijvoorbeeld verouderd zijn. Het partijbestuur wordt verkozen door de leden en is verantwoording aan hen schuldig. Als nu allerlei leden, waaronder prominenten als Halsema en Sap, graag een referendum zien, zou je je moeten afvragen of de huidige procedures nog wel legitiem zijn en niet moeten veranderen.
Verschillen zijn er om overwonnen te worden. GroenLinks is hard op weg. Eerst de plaats van de PVV innemen door samen te werken met VVD en CDA en rechts afbraakbeleid mogelijk te maken, nu weer dit...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:38 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
GL en de PVV verschillen anders fundamenteel. Bij GroenLinks kunnen leden tenminste nog stemmen op congressen, bij de PVV is er maar één lid.
Inderdaad. Dibi was het toch nooit geworden. Hoe dom kun je als partijbestuur zijnquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:54 schreef Jojoke het volgende:
Dibi was al behoorlijk zelfdestructief bezig, begrijp dan ook niet waarom de kandidatencommissie moeilijk doet. Hij maakt toch geen kans om lijsttrekker te worden.
Lijkt? Wanneer Tofik Dibi door het partijbestuur een verbod krijgt opgelegd om in een tv-programma te verschijnen en op Twitter meldt dat -ie vecht als een leeuw, is het woord "lijkt" echt al een gepasseerd station.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:08 schreef MaGNeT het volgende:
Voorlopig zijn het geruchten.
Er lijkt wel iets gaande te zijn maar ik wacht liever de officiële berichten af.
Hij wil zichzelf natuurlijk wel profileren, en dat kun je eigenlijk alleen maar doen door je af te zetten tegen de huidige fractieleider. Een vergelijkbaar probleem speelt altijd bij de Amerikaanse voorverkiezingen, tegen de tijd dat ze de kandidaat hebben is die al beschadigd.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:54 schreef Jojoke het volgende:
Dibi was al behoorlijk zelfdestructief bezig, begrijp dan ook niet waarom de kandidatencommissie moeilijk doet. Hij maakt toch geen kans om lijsttrekker te worden.
Sterk punt. Ik ben er zelf geen voorstander van als een kleine groep prominenten de gang van zaken gaat bepalen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe ze niet legitiem kunnen zijn, de legitimiteit vloeit immers voort uit de totstandkoming. Als prominenten, al dan niet uitgerangeerd, een beetje hun gewicht tegen door leden gemaakte afspraken gaan zetten dan lijkt me dat juist zeer ondemocratisch.
Die hele trend van lijsttrekkersverkiezingen is gewoon cameragedreven, in het gunstigste geval. De wij van WC-eend pers, die maar wat graag spektakel zien, en er als de kippen bij zijn om het democratisch en vanzelfsprekend te noemen, alsof het iedereen aangaat. Maar ook partijprominenten en kandidaten zelf, die graag alvast in beeld komen voor de exposure van hun plannen, of gewoon graag in beeld komen.
Maar als het PvdA-congres zich gaat uitspreken over wie de fractieleider moet worden dan is dat fundamenteel antidemocratisch, de kiezer heeft immers al gesproken en aan dat oordeel mag niet getornd. Een volmaakt logisch uitvloeisel daarvan is dan ook dat volksvertegenwoordigers, niet partijvertegenwoordigers, hun eigen fractievoorzitter kiezen. Maar daar hoor je niemand over want de media vinden het een fraai spektakel.
Het beruchte CDA-congres was nog veel en veel erger, daarin zie je dus dat als je een op het allereerste gezicht democratisch proces door een veel groter en belangrijker democratisch proces heen laat lopen, dat je de democratie om zeep helpt. De kiezer had immers net gesproken, en die had geen 76 volksvertegenwoordigers neergezet die Rutte I steunden. Toch meende het partijcongres de kiezer te mogen overrulen.
Ja, maar van de andere kant vind ik het binnen het verband van een vereniging ook weer niet gek dat degenen die de meeste moeite doen het meest te vertellen hebben.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:44 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
Sterk punt. Ik ben er zelf geen voorstander van als een kleine groep prominenten de gang van zaken gaat bepalen.
Neemt niet weg dat er een discrepantie kan ontstaan tussen de huidige opvattingen onder de leden en in het verleden genomen besluiten. Een partijbestuur moet onafhankelijk opereren, maar dat moet niet betekenen dat het onaantastbaar is. Je zou je sowieso moeten afvragen of een partijbestuur (die ook kandidatencommissies opstelt) wel legitiem is als maar een beperkt aantal leden op congressen aanwezig kunnen zijn. Een referendum zou wat dat betreft veel laagdrempeliger zijn. Referenda kunnen m.i. zeker wel een welkome aanvulling kunnen zijn in een partij met vele bloedgroepen.
Allicht niet, maar ze hebben dan ook geen kandidaten die elkaar afmaken, er is ook niet een leider met een akkoord waartegen een andere kandidaat zich gaat afzetten, en het is wel exposure voor de boodschap. Dan kan het best handig zijn.quote:Zelf ben ik echter niet voor showreferenda om te laten zien 'hoe modern we wel niet zijn'. Bij het CDA is dat het meest stuitend. De partijcultuur daar is nu echt niet fundamenteel veranderd.
twitter:inekevangent twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 19:52:05De partijregels zijn helemaal niet overtreden door @tofikdibi Vorige week is door PB besloten dat kandidaten naar buiten konden. #dwdd reageer retweet
Het is wat je gelukig noemt. Een dergelijke move van het partijbestuur is nog veel schadelijker voor GL.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
Nou, gelukkig hebben ze Tofik Dibi teruggefloten, het was natuurlijk ook een lachertje.
Benieuwd of hij nu bij GL blijft.
Laten we eerst eens afwachten hoe een en ander in zijn werk is gegaan.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is wat je gelukig noemt. Een dergelijke move van het partijbestuur is nog veel schadelijker voor GL.
Te laat, het stempel is gedrukt, de schade is gedaan. Ongelooflijk, maar dan ook ongelooflijk dom gespeeld van het bestuur. Onbegrijpelijk, zo relatief vlak voor september. Hoe dom kun je het weggeven...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we eerst eens afwachten hoe een en ander in zijn werk is gegaan.
Dit verdient op het eerste gezicht geen schoonheidsprijs, dat ben ik met je eens. Maar ja, het gebeurt vaker he, achter je rug worden er dingen bekokstoofd. Het blijft politiek.
Als het zo gegaan is is het zeker oerstom. Dibi had sowieso nooit gewonnen, dus ze hadden alleen maar af moeten wachten. Notabene gisteren in de peiling stond dat hij maar iets van 27% van de stemmen had, dus waarom deze move?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Te laat, het stempel is gedrukt, de schade is gedaan. Ongelooflijk, maar dan ook ongelooflijk dom gespeeld van het bestuur. Onbegrijpelijk, zo relatief vlak voor september. Hoe dom kun je het weggeven...
Dat doet hij toch altijd? Heb zelden zo'n publiciteitsgeil ventje gezien.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:51 schreef Yakamoz het volgende:
Dibi speelt het spel ook niet helemaal kies moet ik zeggen. De procedure voor zijn kandidaatstelling is nog in behandeling, maar ondertussen zoekt hij wel heel expliciet de publiciteit op om druk op de ketel te zetten.
Klopt, maar bij het CDA lag het voor de hand, gezien de partij zonder partijleider zat. Dibi heeft onnodig de partij schade berokkend door zich zo vlak voor de verkiezingen op te werpen als kandidaat. Een referendum na de TK-verkiezingen (als Sap het veld wellicht moet ruimen) over het leiderschap van de partij lijkt mij meer voor de hand liggen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Mja dat deden ze in het CDA ook. Maar die weten wel iets beter blijkbaar.
Kijk heel handig was het niet van Dibi. Maar als de regels zo zijn dan moet je je er als partijbestuur bij neerleggen en de strijd toestaan. Dat is nog altijd beter dan dit.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:01 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
Klopt, maar bij het CDA lag het voor de hand, gezien de partij zonder partijleider zat. Dibi heeft onnodig de partij schade berokkend door zich zo vlak voor de verkiezingen op te werpen als kandidaat. Een referendum na de TK-verkiezingen (als Sap het veld wellicht moet ruimen) over het leiderschap van de partij lijkt mij meer voor de hand liggen.
quote:Campagneprotocol
Bij iedere kandidatenprocedure hanteert GroenLinks een campagneprotocol. In dit protocol vind je de uitgangspunten en spelregels die tijdens de campagne gelden. Op die manier streven we naar een eerlijk speelveld voor alle sollicitanten. Zo vind je in het protocol de regel dat sollicitanten geen campagne voeren tot aan de publieke bekendmaking. De regel dat sollicitanten niet eerder dan de publieke bekendmaking hun sollicitatie bekend maken heeft het partijbestuur geschrapt. Deze regel was vanuit het oogpunt van zorgvuldigheid en gelijk speelveld opgenomen in het protocol. Omdat deze regel in de praktijk tot rare situaties leidt, is deze geschrapt. Dat betekent dat sollicitanten vrij zijn om openbaar te maken dat ze hebben gesolliciteerd en eventueel ook voor welke plaatsen. Natuurlijk blijft nog steeds gelden dat sollicitanten geen campagne voeren tot de publieke bekendmaking op 31 mei (lijsttrekkerskandidaten) en 22 juni (overige kandidaten).
En het kan goed uitpakken voor Dibi.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:07 schreef dawg het volgende:
hoe dit nu gelopen is kan weleens gunstig uitpakken voor d66 en pvda. en misschien zelfs wel voor de sp.
stom van het bestuur.
En nu?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt? Wanneer Tofik Dibi door het partijbestuur een verbod krijgt opgelegd om in een tv-programma te verschijnen en op Twitter meldt dat -ie vecht als een leeuw, is het woord "lijkt" echt al een gepasseerd station.
quote:Bam! GroenLinks in frontale botsing met 21e eeuw
Partijvoorzitter Weening legt uit hoe dat Dibi officieel ongeschikte kandidaat is maar dat leden hem toch mogen kiezen ... Kelder legt archaïsch denken bloot ... CDA nu moderner dan GroenLinks
http://www.joop.nl/politi(...)otsing_met_21e_eeuw/quote:Weening probeert bij Knevel en Van den Brink uit te leggen dat het heus allemaal goed gaat bij GroenLinks. Jort Kelder zegt haarscherp waar het op staat: de partij heeft moeite met hedendaagse opvattingen over democratie.
Ik zie het haarscherpe niet. Hij gebruikt democratie als kreet zonder enige inhoud en hedendaags en de 21e eeuw als argument. Dat is het niet. "Niet meer van deze tijd" o.i.d. is een uitdrukking van kritiekloos kuddegedrag en het achterna hollen van hypes, het is geen argument. Kelder doet hier gewoon een 'wij van WC-eend adviseren WC-eend."quote:Jort Kelder zegt haarscherp waar het op staat: de partij heeft moeite met hedendaagse opvattingen over democratie.
Achter de schermen besluiten dat er maar een persoon geschikt is en maar een persoon naar voren schuiven is een schijndemocratie.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie het haarscherpe niet. Hij gebruikt democratie als kreet zonder enige inhoud en hedendaags en de 21e eeuw als argument. Dat is het niet. "Niet meer van deze tijd" o.i.d. is een uitdrukking van kritiekloos kuddegedrag en het achterna hollen van hypes, het is geen argument. Kelder doet hier gewoon een 'wij van WC-eend adviseren WC-eend."
http://nos.nl/video/37450(...)-bij-groenlinks.htmlquote:Wat is er aan de hand bij GroenLinks?
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:36 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Grappig dat het woord links in het logo van GL
rood is en rechts staat
P.s. wat een zielige vertoning in Nieuwsuur gisteren.
Ergens met gestrekt been ingaan wordt doorgaans omschreven als vuil spel, maar hier is het niet Dibi die vuil spel speelt, heb ik het idee.quote:
Het gaat om het woord GROEN in het logo, lijkt me, dat staat er juist níet in groene letters.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij is het toch echt groen
Ja dat begrijp ik ook niet helemaal, maar dat zal wel de politieke variant van 'lekker gek' zijn. Maar volgens mij zei die user dat het woord links in het rood stond. Anyway, who caresquote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ergens met gestrekt been ingaan wordt doorgaans omschreven als vuil spel, maar hier is het niet Dibi die vuil spel speelt, heb ik het idee.
[..]
Het gaat om het woord GROEN in het logo, lijkt me, dat staat er juist níet in groene letters.
Dan heb ik een ge foto shopte gezien. Want ide was toch echt andersquote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij is het toch echt groen
Is democratie een kreet voor jou, of heb je ook nog een idee over waar het over gaat en hoe het zich verhoudt tot het functioneren van een vereniging en de tweede kamerverkiezingen?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:31 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Achter de schermen besluiten dat er maar een persoon geschikt is en maar een persoon naar voren schuiven is een schijndemocratie.
Ah koetiekoetiekoe.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:50 schreef Donnis het volgende:
Typisch deze reacties, Tofik steekt zijn kop boven het maaiveld uit en iedereen moet hem hier natuurlijk belachelijk maken. Laat hem nou maar gewoon lijsttrekker worden van de partij, het enige dat Jolande Sap voor heeft op Dibi is dat ze 20 jaar ouder is, verder is ze vooral kleurloos en heeft ze geen duidelijke visie. Oh en ik zou vooral doorgaan met Dibi onderschatten, bij studenten/jongeren en moslims is hij ontzettend populair en het is juist ontzettend dapper dat hij durft te zeggen: 'ik kan het beter'. Jullie vergeten gewoon dat Groen Links qua zetels gehalveerd was, kunnen we nu wel allemaal opportunistisch gaan doen om dat Kunduz-akkoord maar er moet gewoon iets gebeuren in die partij.
Jan-Kees de Jager is toch ook geen lijsttrekker, dat staat los van elkaar.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:59 schreef Yakamoz het volgende:
Ik zie liever een econome de kar trekken deze campagne. Sap dus.
Met dat eerste ben ik het mee eens, maar het tweede niet. Sap is net als Dibi ongeschikt voor het lijsttrekkerschap. Inhoudelijk zal het allemaal wel kloppen, maar Sap heeft hetzelfde wat Agnes Kant ook had.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:59 schreef Yakamoz het volgende:
Ik zie liever een econome de kar trekken deze campagne. Sap dus.
Mwah, Sap heeft niet dat verongelijkte kwade toontje.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
maar Sap heeft hetzelfde wat Agnes Kant ook had.
In een campagne die vooral zal gaan over de economie, zie ik liever een inhoudelijk sterk iemand in de debatten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:00 schreef Donnis het volgende:
[..]
Jan-Kees de Jager is toch ook geen lijsttrekker, dat staat los van elkaar.
Nee, het te veel zichzelf geforceerd willen bewijzen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:04 schreef Specularium het volgende:
Mwah, Sap heeft niet dat verongelijkte kwade toontje.
Sap heeft geen charismatische kwaliteiten en is geen beroepspolitica. Achter de schermen zal ze het beter doen. Maar vlak voor de verkiezingen wisselen zal de partij ook weinig goed doen. Dat komt wel na de verkiezingen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Met dat eerste ben ik het mee eens, maar het tweede niet. Sap is net als Dibi ongeschikt voor het lijsttrekkerschap. Inhoudelijk zal het allemaal wel kloppen, maar Sap heeft hetzelfde wat Agnes Kant ook had.
Het kan wel. Zie de SP met Roemer.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:08 schreef Yakamoz het volgende:
Sap heeft geen charismatische kwaliteiten en is geen beroepspolitica. Achter de schermen zal ze het beter doen. Maar vlak voor de verkiezingen wisselen zal de partij ook weinig goed doen. Dat komt wel na de verkiezingen.
Dat is ook makkelijker binnen een partij met een consistente koers. Namelijk eentje die tegen alles is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Het kan wel. Zie de SP met Roemer.
2 aanmeldingen, dus als er eentje afgekeurd wordt houd men er 1 over.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
[ afbeelding ]
Als je als partij vindt dat er maar 1 persoon geschikt is, dan denk ik dat je je als partij toch echt eens over je toekomst moet gaan bezinnen. Dit maakt de hele partij nog ongeschikter dan de lijst van Geert Wilders en de LPF bij elkaar ...
Dus omdat Tofik Dibi ongeschikt is, is meteen iedereen behalve Sap ongeschikt?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
[ afbeelding ]
Als je als partij vindt dat er maar 1 persoon geschikt is, dan denk ik dat je je als partij toch echt eens over je toekomst moet gaan bezinnen. Dit maakt de hele partij nog ongeschikter dan de lijst van Geert Wilders en de LPF bij elkaar ...
Zegt een PVV stemmer, even voor de duidelijkheid.quote:Op zondag 20 mei 2012 02:09 schreef SteamBoat het volgende:
iedereen die Groen links een warm hart toe draag is ongeschikt....
Die partij bestaat omdat die bestaat....verder totaal geen meerwaarde voor Nederlanders ,alleen voor medelanders
Je denkt serieus dat er met zo'n beleid nog kandidaten zijn die zich durven aan te melden?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
2 aanmeldingen, dus als er eentje afgekeurd wordt houd men er 1 over.
Men heeftvde hele partij doorgelicht, niet alleen de aanmeldingen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus omdat Tofik Dibi ongeschikt is, is meteen iedereen behalve Sap ongeschikt?
of omdat hij andere kwaliteiten heeft toe te voegen, dan die je nodig hebt om lijsttrekker te zijn.quote:Op zondag 20 mei 2012 07:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Men heeftvde hele partij doorgelicht, niet alleen de aanmeldingen.
Daarnaast is Dibi de nummer 2 op de lijst en daarmee de plaatsvervanger van Sap. Door nu te zeggen dat hij ongeschikt is is zeggen dat ze Tofik maar om 1 andere reden op 2 hebben gezet. Omdat het een Marrokkaan is.
Mja het is natuurlijk wel zo dat als de fractiesecretaris en nummer 2 (want dat is Dibi sinds het vertrek van Halsema) als niet geschikt is wie er dan wel geschikt zou zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus omdat Tofik Dibi ongeschikt is, is meteen iedereen behalve Sap ongeschikt?
Dat is al een hele tijd het probleem van GL, in de breedte stikt het nou niet bepaald van de sterke figuren. Sap reken ik daar ook niet toe, ik had nog nooit van dat mens gehoord voordat Halsema opstapte.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja het is natuurlijk wel zo dat als de fractiesecretaris en nummer 2 (want dat is Dibi sinds het vertrek van Halsema) als niet geschikt is wie er dan wel geschikt zou zijn.
Hahaha 4 zeteltjes...afschaffen dat partijtje.....klein duimpje dat overal overheen probeert te schreeuwen , met Eucalypta aan het hoofd, maar door niemand sereius wordt genomen.quote:
OMG, Nederland is ten dode opgeschreven.....quote:Op zondag 20 mei 2012 13:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stem geen GroenLinks, maar ik vind Tofik echt super. Die Sap is volgens mij een infiltrant uit de VVD-hoek. Ik snap echt niet wat zij bij GL doet.
Femke was ook echt tof, helaas moest zij 'ineens' weg, heel toevallig bij de stemming over de bezetting van het Nederlandse leger van Afghanistan.
Tofik is een echte GroenLinkser, iemand met een goed hart, goede en scherpe analyses, iemand die echt links en groen is.
Met al die cynische types als jij wel ja.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:18 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
OMG, Nederland is ten dode opgeschreven.....
Kijk geen HVN, lees geen telegraaf,maar kijk graag Pownews, omdat dat eens wat anders is als al die linkse gemanipuleerde troep die uitgezonden wordt.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Met al die cynische types als jij wel ja.Van die levenloze gasten die Hart van Nederland kijken, de Telegraaf lezen en POWnieuws kijken.
![]()
Wat stem je zelf eigenlijk? Ben je ook ergens voor, of alleen maar overal op tegen. Ik heb namelijk in al je posts nog geen enkele constructieve bijdrage gelezen, Als een eckte POWnieuws-kijker ben je overal op tegen, maar ben je nergens voor, ontbreekt het je compleet aan welke visie dan ook. Jammer. Ik reageer zo uitgebreid op je, omdat heel veel Nederlanders momenteel zo cynisch zijn.
Dat wel ja.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stem geen GroenLinks, maar ik vind Tofik echt super. Die Sap is volgens mij een infiltrant uit de VVD-hoek. Ik snap echt niet wat zij bij GL doet.
Femke was ook echt tof, helaas moest zij 'ineens' weg, heel toevallig bij de stemming over de bezetting van het Nederlandse leger van Afghanistan.
Tofik is een echte GroenLinkser, iemand met een goed hart, goede en scherpe analyses, iemand die echt links en groen is.
Toch is hij van de huidige GroenLinks-Kamerleden één van de oude rotten.quote:
Het is verkiezingstijd !!quote:Op zondag 20 mei 2012 13:49 schreef Specularium het volgende:
Jammere is dat Dibi best goed bezig was de afgelopen maanden voor al dit gezeik speelde.
Nu gooit ie zijn eigen ruiten in, bij Paul de Leeuw gister was het vrij treurig allemaal.
dibi(el) is gewoon omgekocht door rechts om het laatste beetje fut uit dat enge partijtje te knijpen....GG dibquote:Op zondag 20 mei 2012 13:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is verkiezingstijd !!
Juist nu moet je interne conflicten lekker intern uitvechten en niet van de daken gaan schreeuwen hoe ondemocratisch een commissie is.
Die commissie handelde volgens de regels die het GL-partijcongres had aangenomen. Democratisch aangenomen dus. Je kunt het congres verwijten dat de regels niet afgestemd waren op de praktijk en je kunt de commissie, de praktische uitvoerder, verwijten dat ze te laat zagen dat zij zelf hun interpretatie van de regels moeten bijstellen .. ook al lijkt dit op de regels zelf verbuigen.
Maar Dibi... heeft daar een grote strijd voor democratie van gemaakt ..... terwijl het feitelijk om zijn ego gaat
wat zie jij dan wel ?quote:Op zondag 20 mei 2012 14:13 schreef klipper het volgende:
Groenlinks laat zich hiermee pas echt zien, jammer genoeg zullen de meeste dat niet zien.
We zien dit maar als te goed......Die Heks is te soft in de ogen van onze Marokaanse vriend.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:13 schreef klipper het volgende:
Groenlinks laat zich hiermee pas echt zien, jammer genoeg zullen de meeste dat niet zien.
Geen Stijl kiest duidelijk de kant van Tofik.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:13 schreef SteamBoat het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_peilingen.html#more
LOOOOOOOOOOL die foto......ze kijkt erna alsof ze naar de laatste peilingen kijkt....mooi hoor....eindelijk Groen Links die in de puree zit....quote:
Een echte VVD-er zou nooit overwegen om op Pvv te stemmen eerder op D66.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:31 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
Kijk geen HVN, lees geen telegraaf,maar kijk graag Pownews, omdat dat eens wat anders is als al die linkse gemanipuleerde troep die uitgezonden wordt.
Ik twijfelde altijd tussen VVD en PVV ,maar nu niet meer.
PVV is de enige oplossing voor dit land.(het mag nog wat rechtser)
Ik ben nu te vaak belazerd door de VVD en deze krijgt nimmer meer mijn stem.
wie zei dat ik een echte VVD er ben?quote:Op zondag 20 mei 2012 18:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een echte VVD-er zou nooit overwegen om op Pvv te stemmen eerder op D66.
De Pvv is bijna net zo links als de SP alleen alle tokkies associëren een streng immigratie-beleid met ''rechts.''
Die bovenstaande punten willen alle partijenquote:Op zondag 20 mei 2012 18:50 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
wie zei dat ik een echte VVD er ben?
Elke partij die immigratie aanpakt,voor de ouderen wil zorgen, dieren wilt beschermen ed krijgt mijn voorkeur.
En of dat nou links of rechts is boeit me geen K..
PVV doet niets.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:50 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
wie zei dat ik een echte VVD er ben?
Elke partij die immigratie aanpakt,voor de ouderen wil zorgen, dieren wilt beschermen ed krijgt mijn voorkeur.
En of dat nou links of rechts is boeit me geen K..
PVV in een kabinet? volgens mij heb je teveel wiet gerookt en zit je tuinpak te strak.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
PVV doet niets.
18 maand in kabinet en niets voorelkaar gekregen.
En ze lopen nog weg ook waardoor ze sowieso nooit meer regeren of gedogen.
PVV = verloren stem.
Je begint minder origineel te worden, dat van dat wietroken heb je ook pas 5x aangehaald bij verschillende gebruikers.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:04 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
PVV in een kabinet? volgens mij heb je teveel wiet gerookt en zit je tuinpak te strak.
PVV heeft gewoon als gedoog partner in de kamer gezeten, alleen maar om Links te dwarsbomen.
Hij heeft hier en daar wat meegepakt,maar die 2 brillemannetjes, deden nogal moeilijk blijkbaar.
Nu pakt hij ze terug en moeten ze met de billen bloot en hangen pootjes naar andere partijtjes toe.
Dit pikt de VVD kiezer nooit en gaan allemaal naar de PVV....en dat is het beste wat Nederland kan overkomen.
Kan je niks anders dan op de man te spelen? De PVV heeft bijna niks voor elkaar gekregen. Geen strengere immigratiebeleid in Europa, niet kunnen voorkomen dat er toch bezuinigd moest worden op de zorg, geen burkaverbod en de animal cops zijn ook weer teruggedraaid.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:04 schreef SteamBoat het volgende:
PVV in een kabinet? volgens mij heb je teveel wiet gerookt en zit je tuinpak te strak.
PVV heeft gewoon als gedoog partner in de kamer gezeten, alleen maar om Links te dwarsbomen.
Hij heeft hier en daar wat meegepakt,maar die 2 brillemannetjes, deden nogal moeilijk blijkbaar.
Nu pakt hij ze terug en moeten ze met de billen bloot en hangen pootjes naar andere partijtjes toe.
Dit pikt de VVD kiezer nooit en gaan allemaal naar de PVV....en dat is het beste wat Nederland kan overkomen.
En toch heb ik liever een Jolande Sap.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ja ,dus nu allemaal wel op de PVV stemmen zodat ze het wel door kunnen drukken....quote:Op zondag 20 mei 2012 20:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Kan je niks anders dan op de man te spelen? De PVV heeft bijna niks voor elkaar gekregen. Geen strengere immigratiebeleid in Europa, niet kunnen voorkomen dat er toch bezuinigd moest worden op de zorg, geen burkaverbod en de animal cops zijn ook weer teruggedraaid.
De PVV haalt op 12 september hooguit nog 5 zetels.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:19 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
Ja ,dus nu allemaal wel op de PVV stemmen zodat ze het wel door kunnen drukken....
Jullie Wietrok....euh......ribbroekjes weten toch dat je in het kabinet moet zitten om zaken te kunnen verwezelijken?
PVV heeft de VVD en CDA gematst en Links een hak gezet...dat was de opdracht van zijn kiezers.
Hij heeft het goed gedaan en nu de zaak laten klappen zodat er nieuwe verkiezingen komen....das pas politiek!!!! STEM PVV !!!
zie je toch dat ik dat kan...en met mij velen anderen.....jammer he Wietrokende ribbroekdragende zwareshagrokende.......o nee dat had ik al gezegd.....jammer he...knul.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De PVV haalt op 12 september hooguit nog 5 zetels.
Het rommelt in die partij en voor komende maand verwacht ik dat er minimaal 3-4 man uitstappen.
Je kan die partij echt niet meer serieus nemen.
Uitzonderingen bevestigen de regel.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:40 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
zie je toch dat ik dat kan...en met mij velen anderen.....jammer he Wietrokende ribbroekdragende zwareshagrokende.......o nee dat had ik al gezegd.....jammer he...knul.
Vind je sowieso niet dat GL erg veel op D66 lijkt, sinds Paul R weg is?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Comandante het volgende:
Jolande Sap lijkt me beter aangezien Tofik Dibi meer de kant van de D66 op wil en Links uit GroenLinks wil halen.
Geen idee, aangezien ik dat niet heb meegemaakt (ben pas 14 jaar).quote:Op zondag 20 mei 2012 21:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vind je sowieso niet dat GL erg veel op D66 lijkt, sinds Paul R weg is?
edit: ik kan me herinneren dat Paul Rosenmöller in een interview met Femke nogal kritiek had op die nieuwe koers.
Volgens je profiel ben je 2012 jaar.quote:Op maandag 21 mei 2012 00:00 schreef Comandante het volgende:
[..]
Geen idee, aangezien ik dat niet heb meegemaakt (ben pas 14 jaar).
Volgens mij doet Dibi niks wat Sap niet doet. Sap is namelijk allang bezig om van GroenLinks een centrumpartij te maken. Een linkse partij zou namelijk zo'n gedrocht als het Kunduz-akkoord nooit steunen. Maar ja... geldingsdrang overwint.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Comandante het volgende:
Jolande Sap lijkt me beter aangezien Tofik Dibi meer de kant van de D66 op wil en Links uit GroenLinks wil halen.
Dat zie je idd aan meer dingen, zoals ontslagrecht.quote:Op maandag 21 mei 2012 00:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij doet Dibi niks wat Sap niet doet. Sap is namelijk allang bezig om van GroenLinks een centrumpartij te maken. Een linkse partij zou namelijk zo'n gedrocht als het Kunduz-akkoord nooit steunen. Maar ja... geldingsdrang overwint.
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat de partij die ik wil, niet bestaat. Als ik 'm wil, moet ik 'm zelf oprichten. Maar je observatie klopt wel: GroenLinks heeft inmiddels de PvdA rechts ingehaald.quote:Op maandag 21 mei 2012 00:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zie je idd aan meer dingen, zoals ontslagrecht.
Ik stemde in 1994 GroenLinks en ik dacht dat ik sindsdien vervreemd was van die partij maar feitelijk is de partij vervreemd van mij.
Ze hebben nog steeds goede standpunten maar het "Links" zou inderdaad wel wat meer aan bod mogen komen.
Progressief is het wel maar niet mijn richting.
Ik heb me hier ook bij neergelegd. Ik stem GL, omdat dit de minst slechte partij voor mij is. Ik ben nog redelijk liberaal, maar ik zie liever een kruising tussen SP en D66. Overigens zou ik Dibi beter vinden, gewoon omdat Sap geflopt is als fractieleider.quote:Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat de partij die ik wil, niet bestaat. Als ik 'm wil, moet ik 'm zelf oprichten. Maar je observatie klopt wel: GroenLinks heeft inmiddels de PvdA rechts ingehaald.
http://www.powned.tv/nieu(...)leden_naar_dibi.htmlquote:GL drijft leden naar Dibi
Volgens dagblad Trouw lijkt de harde aanpak van Jolande Sap een strategische blunder. Wekenlang stond Dibi alleen in zijn overtuiging dat de leden van GroenLinks het recht hebben hun lijsttrekker te kiezen.
Voor de buitenwereld blijft het gissen waarom Dibi zo hard is aangepakt.
quote:Die hippies hebben altijd ruzie onder mekaar. Eerst hebben ze zogezegd geen leider nodig want ze bespreken alles tijdens een 'kringgesprek', maar zodra er centen te rapen vallen bijten ze mekaar de strot over.
Dafuq? Nou heb ik een redelijke fantasie maar hoe zie je dit voor je?quote:Op maandag 21 mei 2012 01:35 schreef Multitudes het volgende:
ik zie liever een kruising tussen SP en D66.
ik lees zoveel mensen de laatste tijd goede dingen zeggen over d66. maar ik vind hun website echt een van de meest vage van alle partijen. te erg open voor interpretatie.quote:Op maandag 21 mei 2012 01:35 schreef Multitudes het volgende:
[..]
Ik heb me hier ook bij neergelegd. Ik stem GL, omdat dit de minst slechte partij voor mij is. Ik ben nog redelijk liberaal, maar ik zie liever een kruising tussen SP en D66. Overigens zou ik Dibi beter vinden, gewoon omdat Sap geflopt is als fractieleider.
sap moest wel omdat anders de schade voor de partij nog veel groter zou zijn geweest.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:05 schreef Kaas- het volgende:
Wat heeft het GroenLinks-bestuur wel niet bezield? Zo ongeveer het meest prominente kamerlid voor de partij deelname aan de lijsttrekkersverkiezingen proberen te ontzeggen, terwijl iedereen al van zijn kandidatuur op de hoogte was en vervolgens ook nog even een negatief stemadvies uitbrengen.
Overigens verstandig van Sap om zelf ook verkiezingen te verzoeken. Als zij die wint (wat ik waarschijnlijk acht) heeft ze direct een veel steviger mandaat als leider dan ze nu heeft (naar voren geschoven door Halsema).
Het moet haast wel dat je niet goed gezocht hebt en enkel de algemene tekst gelezen hebt. Als je per thema (economie, onderwijs, veiligheid etc.) doorklikt krijg je daar al een specifiekere tekst en daarbinnen kan je zelfs ook weer per subonderdeel doorklikken waar een heel rijtje concrete voorstellen staat.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:45 schreef dawg het volgende:
[..]
ik lees zoveel mensen de laatste tijd goede dingen zeggen over d66. maar ik vind hun website echt een van de meest vage van alle partijen. te erg open voor interpretatie.
nee hoor, ik heb doorgeklikt, aangezien ik een weloverwogen keuze wil maken op 12 september. en in elk geval gewoon wil weten waar een partij echt voor staat, op tv kom je daar niet achter namelijk.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het moet haast wel dat je niet goed gezocht hebt en enkel de algemene tekst gelezen hebt. Als je per thema (economie, onderwijs, veiligheid etc.) doorklikt krijg je daar al een specifiekere tekst en daarbinnen kan je zelfs ook weer per subonderdeel doorklikken waar een heel rijtje concrete voorstellen staat.
Voorbeeld:
pagina over het thema duurzame ontwikkeling
pagina daarbinnen met concrete voorstellen aangaande het punt minder files en meer milieu
sorry maar ik vind dit vaag, en niet concreet, en laat teveel ruimte open voor verschillende interpretaties.quote:Verbetering van de weginfrastructuur moet wel in samenhang worden ontwikkeld met openbaar vervoer en andere vervoersmodaliteiten (waaronder ook lopen, fietsen en collectief vervoer) zodat niet geïsoleerd naar verbetering van de automobiliteit wordt gekeken, maar het gehele verkeers- en vervoersnetwerk verbetert en meer keuzemogelijkheden biedt voor mensen.
2 minuten my assquote:Op maandag 21 mei 2012 20:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24
Debat begint over 2min
Iddquote:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want het terugdraaien van de bezuinigingen in het Passend Onderwijs is wel degelijk een heel grote overwinning. Zal niet geheel op het conto van GL kunnen worden toegeschreven maar dit was zonder links nooit gelukt.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:44 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Idd
Wat een lambal nu ook op het podium. Een rechts akkoord verdedigen vanuit linkse waarden (over passend onderwijs).
Dat ben ik uiteraard met je eens, maar het staat nogal lullig. "Ja, er ligt nu wel een heel rechts akkoord dat er dankzij onze steun is, maar tenminste is het passend onderwijs weer gered! Dus puh!"quote:Op maandag 21 mei 2012 20:46 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want het terugdraaien van de bezuinigingen in het Passend Onderwijs is wel degelijk een heel grote overwinning. Zal niet geheel op het conto van GL kunnen worden toegeschreven maar dit was zonder links nooit gelukt.
quote:Op maandag 21 mei 2012 20:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Inkijk is niet diep genoeg inderdaad.
Da's waar, maar als kleinere partij tel je je zegeningenquote:Op maandag 21 mei 2012 20:48 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Dat ben ik uiteraard met je eens, maar het staat nogal lullig. "Ja, er ligt nu wel een heel rechts akkoord dat er dankzij onze steun is, maar tenminste is het passend onderwijs weer gered! Dus puh!"
But fo' realz. Doe een beetje kleur aan in plaats van zo'n outfit waarbij je in het decor wegvaltquote:Op maandag 21 mei 2012 20:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Inkijk is niet diep genoeg inderdaad.
De outfit die haar eerste keus was, kon ze niet meer aan, er zaten ineens gekke gaten in de rug. Geen idee waar het van komt.quote:
welke inhoud?quote:Op maandag 21 mei 2012 20:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
But fo' realz. Doe een beetje kleur aan in plaats van zo'n outfit waarbij je in het decor wegvalt
Ahum, terug naar de inhoud.
Maar wel meer huillie huillie als je het mij vraagt.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Dit klinkt al wel een stuk minder slaapverwekkend dan het verhaal van Jolande Sap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoi Jolande.
[ Bericht 24% gewijzigd door timmmmm op 21-05-2012 20:56:11 ]
Vind je? Ik vind het wel een mooie aanloop eigenlijk.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wel meer huillie huillie als je het mij vraagt.
dat eeuwige gedram over hoe geweldig het lenteakkoord is ook wel, zij het in een ander opzicht.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wel meer huillie huillie als je het mij vraagt.
Nog niets.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Kan iemand samenvatten wat er tot nu toe is gezegd in het debat door beide kemphanen?
blablablaquote:Op maandag 21 mei 2012 21:00 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Er heeft nog geen debat plaatsgevonden. Beide kandidaten hebben nog even de loftrompet over zichzelf mogen schallen.
Ik heb dat eigenlijk altijd wel een beetje gehad. Altijd het gevoel dat ze iets stoms of onhandigs kan gaan zeggen. Een beetje ongemakkelijk om naar te kijken vind ik.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:01 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Met elke minuut die ik Sap op tv zie ga ik haar steeds minder goed vinden.
Sap na Halsema is een beetje zoals Kant na Marijnissenquote:Op maandag 21 mei 2012 21:02 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk altijd wel een beetje gehad. Altijd het gevoel dat ze iets stoms of onhandigs kan gaan zeggen. Een beetje ongemakkelijk om naar te kijken vind ik.
Femke was natuurlijk dan ook wel een master debater.
Inderdaadquote:Op maandag 21 mei 2012 21:03 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Sap na Halsema is een beetje zoals Kant na Marijnissen
Van Kant was ik een beetje bang, van Sap niet.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:03 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij gewoon een beetje een ongelukkige neutrale blikquote:Op maandag 21 mei 2012 21:04 schreef marcodej het volgende:
Dibi steeds met een verongelijkt bekje als zijn statement niet overkomt bij publiek.
Geforceerd proberen te scoren hebben beiden met elkaar gemeen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:03 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Ben bang dat dit het is. Meer zit er niet in bij hem.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:05 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Ik hoop dat Dibi gewoon wat moet inkomen, en het niet de hele avond zo slecht blijft.
Precies, maar dat komt ook omdat Sap wel lekker is.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Van Kant was ik een beetje bang, van Sap niet.
Vond hem in de Kamer altijd wel goed, maar het is sinds hij zich kandidaat heeft gesteld echt bedroevend helaas.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben bang dat dit het is. Meer zit er niet in bij hem.
Dit ja.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:07 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Vond hem in de Kamer altijd wel goed, maar het is sinds hij zich kandidaat heeft gesteld echt bedroevend helaas.
Dibi lijkt mij meer specialistisch aangelegd.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Dibi is toch best goed vandaag voor een Dibi?
ik vind hem toch iets beter dan sap. sap heeft alleen nog maar politieke nietszeggende antwoorden gegeven.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:05 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Ik hoop dat Dibi gewoon wat moet inkomen, en het niet de hele avond zo slecht blijft.
Iedereen is beter dan Sapquote:Op maandag 21 mei 2012 21:09 schreef dawg het volgende:
[..]
ik vind hem toch iets beter dan sap. sap heeft alleen nog maar politieke nietszeggende antwoorden gegeven.
Dat kan allemaal best, maar die Dibi straalt toch helemaal geen leiderschap uit? Nog minder dan Sap.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:09 schreef dawg het volgende:
[..]
ik vind hem toch iets beter dan sap. sap heeft alleen nog maar politieke nietszeggende antwoorden gegeven.
Eigenlijk willen ze dus allebei dat de beste het kabinet ingaatquote:Op maandag 21 mei 2012 21:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dibi blijft in de kamer wanneer Groen Links een kabinet ingaat.
Vind je hem wel aantrekkelijk?quote:
Ach, bij het eerste CDA-debat begon het ook zo "ja we zijn het allemaal met elkaar eens" maar later werd het nog best te pruimen. Dus ik blijf hopen.quote:
In elk geval authentieker.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dibi lijkt mij iets beter dan Sap in het debat.
Als Tofik een beter verhaal houdt kan hij GL groter maken (dat is uiteraard belangrijk als lijsttrekker). Dus het gaat juist om wie er een betere lijsttrekker kan zijnquote:Op maandag 21 mei 2012 21:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik begrijp het ook niet helemaal. Dit debat zou over leiderschap moeten gaan, toch? Inhoudelijk zijn ze het grotendeels eens, dat wisten we allang. Nu zitten ze allebei over de idealen van GL te praten. Ik wil weten hóe zij beiden denken deze idealen waarheid te laten worden.
Volgens mij heeft Dibi een andere portefeuille in de kamer, dus ze komen elkaar nauwelijks tegen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef timmmmm het volgende:
En hoe vaak heeft Dibi de Mos al in zijn hemd laten staan met zijn gevatte opmerkingen?
Interessante link, nooit gewetenquote:Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef Jovatov het volgende:
Mensen hebben nooit gedacht dat de aarde plat was:
http://en.wikipedia.org/wiki/Myth_of_the_Flat_Earth
Lees nog maar eens, staat namelijk dat er wel degelijk tijden waren dat ze dat dachten.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef Jovatov het volgende:
Makkelijker gezegd dusquote:Op maandag 21 mei 2012 21:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Dibi een andere portefeuille in de kamer, dus ze komen elkaar nauwelijks tegen.
Dan ontkom je er dus niet aan om veel directer te debatteren: 'ik breng ideaal a beter over, want ik pak dat op die manier aan'. Niet eindeloos debatteren over die idealen zelf.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef AMDB het volgende:
[..]
Als Tofik een beter verhaal houdt kan hij GL groter maken (dat is uiteraard belangrijk als lijsttrekker). Dus het gaat juist om wie er een betere lijsttrekker kan zijn
Nou ja, nooit, voor Christus (BC) dus wel... in feite heeft Dibi gelijk.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef Jovatov het volgende:
Dank je, ik kon mezelf niet goed verwoordenquote:Op maandag 21 mei 2012 21:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan ontkom je er dus niet aan om veel directer te debatteren: 'ik breng ideaal a beter over, want ik pak dat op die manier aan'. Niet eindeloos debatteren over die idealen zelf.
Had het CDA patent aan moeten vragen op dat standpuntquote:Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef marcodej het volgende:
CDA-standpunt dit. GL pakt zo`n beetje alles van andere partijen met een vleugje natuur.
Alle andere partijen pakken van GL.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef marcodej het volgende:
CDA-standpunt dit. GL pakt zo`n beetje alles van andere partijen met een vleugje natuur.
Ja, gelukkig maar! Geen robotten graag. Nadenken over een antwoord is nooit slecht.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij moet eerst nadenken voor hij antwoord geeft, ja, als je dat bedoelt
Mis ik inderdaad ook een beetje. De winnaar van dit debat is tot nu toe Femke, wat een gemis voor GLquote:Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Dank je, ik kon mezelf niet goed verwoorden. Maar inderdaad. WAT ga je doen. Concreet. Wat beloof je.
Ik vind Dibi dat goed doen. Daarnaast kun je nooit precies zeggen hoe het ingevuld wordt want compromis.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Dank je, ik kon mezelf niet goed verwoorden. Maar inderdaad. WAT ga je doen. Concreet. Wat beloof je.
Niet mee eens. Ik ga ervan uit dat als je verantwoordelijkheid wil dragen voor honderdduizenden mensen, moet je er voor de vraag gesteld is al over nagedacht hebben. Je moet al weten waar het over gaat, en wat je daarvan denkt.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:21 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ja, gelukkig maar! Geen robotten graag. Nadenken over een antwoord is nooit slecht.
ik denk niet dat groenlinks dan deze ietwat rechtsere koers zou varen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mis ik inderdaad ook een beetje. De winnaar van dit debat is tot nu toe Femke, wat een gemis voor GL
Dat is het resultaat als kandidaten te diep op een onderwerp ingaan.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:24 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Een scholings/ontslagrechtpot? Wat lult ze nou allemaal?
De mediatraining slaat op de een of andere manier niet aan bij hem.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:23 schreef Hippos het volgende:
Heeft ie nu soms moeite met zinnen formuleren (Cohen effect)?
Echt he.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:24 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Een scholings/ontslagrechtpot? Wat lult ze nou allemaal?
Ze denkt nog steeds dat ze gaat winnen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:25 schreef AMDB het volgende:
Sap lacht, maar volgens mij moet ze bijna huilen.
Ja, dat ook maar ik bedoel eigenlijk dat uit wat hij zegt blijkt dat hij echt zelf over dingen heeft nagedacht en niet probeert voorgekauwde of populaire antwoorden te geven.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij moet eerst nadenken voor hij antwoord geeft, ja, als je dat bedoelt
Sap dacht een kat in het bakkie te hebben, maar Dibi is een stuk taaier dan een rauw schaap.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:25 schreef AMDB het volgende:
Sap lacht, maar volgens mij moet ze bijna huilen.
Terrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op maandag 21 mei 2012 21:26 schreef Specularium het volgende:
Goedkoop proberen te scoren over Ten Apel.
Wat is er morgen in Ter Apel?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:26 schreef Specularium het volgende:
Goedkoop proberen te scoren over Ten Apel.
Ze praat zo zeurderig, nou ja daar kan ze ook niets aan doen maar je zal dat maar de hele dag moeten aanhoren.quote:
Hij moet dat akkoord gaan verdedigen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:28 schreef AMDB het volgende:
Dibi kan nog wel eens heel veel zetels gaan scoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |