abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111672136
Poll: Wie moet de nieuwe leider van GroenLinks worden?
Jolande Sap
Tofik Dibi
allebei even goed
allebei niet geschikt
Tussenstand:

http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Live het debat!

[ Bericht 9% gewijzigd door timmmmm op 21-05-2012 21:09:49 ]
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:53:28 #2
228921 poepa
Nergens vies van
pi_111672168
Sap.
Daar sta je dan.
pi_111672234
Ik vind Tofik nog zon snotneus :)
pi_111672297
Ik vind die Dibi zo'n zielig mannetje. Een beetje zo'n snitch van de klas
die stiekem zijn klasgenootjes verraad.
Daarnaast heeft hij nog helemaal niks waar gemaakt.
Laat 'm eerst maar is een tijdje meedraaien voordat hij zo'n grote stap neemt.
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:56:35 #5
228921 poepa
Nergens vies van
pi_111672299
Iemand die aan zelfoverschatting lijdt. Vind ik.
Daar sta je dan.
pi_111672410
Ik snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen op Jolande Sap haten. Dat 'stekkerdoos'-incident was een beetje dom, maar ieder mens en ook de beste mensen maken weleens fouten. Verder komt Jolande Sap op mij wel over als iemand die dingen kan overzien en rationele besluiten kan maken.

Dibi vind ik idd ook een beetje een 'snitch', maar daarbij ook veel te links.
pi_111672434
Ik vind Tofik Dibi juist een heel toegewijde en ambitieuze politicus die zich al jarenlang op verschillende momenten goed presenteert. Al was zijn laatste optreden bij Pauw & Witteman niet echt goed. Jolande Sap vind ik geen succesvolle opvolgster van Femke Halsema als gezicht van de partij.

Ik heb overigens bij beiden wel mijn twijfels, ik had Ineke van Gent wel zien zitten.
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:01:27 #8
228921 poepa
Nergens vies van
pi_111672486
In vind dat Sap een slechte start maakte....Maar sinds het Kunduzakkoord vind ik ze ijzersterk in haar rol.
Daar sta je dan.
pi_111672502
* zucht * weer verplaatst naar een ander subforum

slotje dan maar?
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:02:55 #10
228921 poepa
Nergens vies van
pi_111672555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:59 schreef Pulzzar het volgende:

Dibi vind ik idd ook een beetje een 'snitch', maar daarbij ook veel te links.
Op sociaal-economisch vlak vind ik hem niet echt links...
Daar sta je dan.
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:21:04 #11
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_111673255

Zet dit naast de pol.
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:06:50 #12
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111683752
Om eerlijk te zijn zijn beide niet geschikt als partijleider van Groen Links. Jolande lijkt mij iemand die te veel besluiten top-down oplegt aan de fractie en Tofik lijkt mij iemand met vele goede ideeën, maar die bijna geen van die ideeën ook daadwerkelijk realiseert. Niemand kan in mijn ogen tippen aan een Paul Rosenmuller of een Femke Halsema. Jolande en Tofik zijn goede kamerleden, maar een zeer slecht aftreksel van Halsema en Rosenmuller.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 08:04:38 #13
375642 echtwelhe
wewetenhetweerbeter
pi_111694784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Om eerlijk te zijn zijn beide niet geschikt als partijleider van Groen Links. Jolande lijkt mij iemand die te veel besluiten top-down oplegt aan de fractie en Tofik lijkt mij iemand met vele goede ideeën, maar die bijna geen van die ideeën ook daadwerkelijk realiseert.
Bij Kokkelmans werd dat ook gezegd dat ze autoritair was of iets dergelijks. De machtswellustelingen hebben gepoogd een greep naar de macht te doen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 08:24:56 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111694959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:55 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind Tofik nog zon snotneus :)
Ik denk dat hij heel onredelijk kan gaan worden als hij boos word.. dus dan maar Sap.
The truth was in here.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:25:20 #15
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_111699963
Jolande Sap is één van de eerste fractieleiders bij Groenlinks die haar handen vuil durft te maken in plaats van alleen maar lekker vanaf de zijlijn te blijven roepen. Zou de SP eens een voorbeeld aan moeten nemen.

Aan de andere kant is Sap niet heel erg sterk in debatten, maar dat is Tofik Dibi ook niet heb ik het idee.
pi_111703073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:56 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vind die Dibi zo'n zielig mannetje. Een beetje zo'n snitch van de klas
die stiekem zijn klasgenootjes verraad.

Oh.. daarom werd hij zeker door die Sharia4Holland gasten tijdens die bijeenkomst
voor alles wat fout was uitgemaakt...
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:50:53 #17
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111706612
Zit hier nog iemand Halve Maan te kijken? Live in de uitzending komt een vreemde mededeling vanuit de redactie die Tofik Dibi had gesproken. Dibi zou eigenlijk zijn opwachting maken in het programma, maar krijgt van het bestuur te horen dat hij zich direct bij hen moet melden. Als hij "1 minuut te laat is, is het exit Tofik Dibi".

Dat is althans wat ik zo snel kan samenvatten uit wat ik net hoorde.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:58:16 #18
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111706897
Heel dat Groen Links opdoeken..stelletje opvreters.

Ik hoor die Sap nog zo:

het moet eerlijker.....de rijkerer moeten betalen....de arme worden ontzien..

De rijkere zijn wel de kinderen van vroeger die oplette op school en daarna iets van hun leven wilde maken.Op tijd naar bed en smorgens een krantenwijk voor het naar school gaan. Daarna huiswerk en op tijd naar bed.
De zogenaamde arme (bestaat hier niet,want zolang zon langharige links tuig nog zware shag kan roken op tv terwijl hij verteld dat het allemaal niet meer gaat met zijn plasma TV op de achtergrond)
heeft lopen kloten op school,was te lui om uit zijn nest te komen en te leren.
Zat met 15 al aan de wiet en houd gewoon zijn klauw op voor de poen.

ja echt eerlijk.......als je wat van je leven wilt maken krijg je nu een probleem....tja had je maar niet moeten studeren...
En weer worden die luie linkse opvreters gematst.(uitzonderingen daargelaten)
pi_111707025
quote:
Tofik Dibi geen kandidaat lijsttrekker GroenLinks.

Amsterdam, 18 mei 2012
Tofik Dibi wordt geen kandidaat voor het lijsttrekkerschap van GroenLinks. Het partijbestuur heeft besloten dat Jolande Sap de enige lijsttrekker is.

GroenLinks houdt geen referendum en de leden mogen derhalve ook niet gaan stemmen.

Verschillende bronnen binnen GroenLinks hebben dit vanmiddag bevestigd tegenover de redactie van het NTR-tv-programma De Halve Maan, waar Dibi vanmiddag te gast zou zijn.

Dibi was onderweg naar de uitzending van De Halve Maan toen hij werd gebeld door het partijbestuur van GroenLinks. Hij moest met spoed naar Utrecht komen. Als Dibi ook maar een minuut te laat zou komen in Utrecht, zou dat gevolgen hebben voor zijn toekomst.

Deelnemen aan het programma De Halve Maan zou een schending zijn van de interne partijregels. Dat Tofik Dibi eerder deze week te gast was bij Sven Kockelmann werd eveneens beschouwd als een schending van de regels.

Bron: http://dehalvemaan.ntr.nl/category/home/
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:03:58 #20
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111707107
Wat is dit weer voor onzin?
pi_111707195
Doet het democratisch gehalte van de partij geen goed. GL is juist een partij die zich in het verleden hard maakte voor een radicale democratisering van de samenleving.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:09:17 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111707291
http://www.nu.nl/politiek(...)jsttrekker-meer.html

Lekkere dictatuur daar, er hoeft dus niet meer gestemd te worden, het is al voor je besloten :')
The truth was in here.
pi_111707303
Haha. Hij zou het toch niet geworden zijn, maar dit is wel een farce.

Zag ik Sap trouwens gisteren niet in DWDD? Dat mag wel?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:11:45 #24
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111707372
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:09 schreef Bastard het volgende:

Lekkere dictatuur daar, er hoeft dus niet meer gestemd te worden, het is al voor je besloten :')
Wat een wanvertoning van Groen Links toch. Als ik Dibi was, dan zou ik opstappen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:13:23 #25
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111707439
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:09 schreef Bastard het volgende:

komen jullie daar nu pas achter blinde vinken....

Links = dictatuur....
pi_111707554
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:06 schreef Yakamoz het volgende:
Doet het democratisch gehalte van de partij geen goed. GL is juist een partij die zich in het verleden hard maakte voor een radicale democratisering van de samenleving.
Is dat zo? Bovendien is de samenleving wat anders dan een partij. Ik weet niet hoe de interne partijregels zijn, maar die gelden uiteraard voor alle leden.

Bovendien werken al die zogenaamde interne partijdemocratiën eerder antidemocratisch dan democratisch. Democratie is immers een aangelegenheid van het hele land, en als partijcongressen menen wat te mogen vertellen over verkozen volksvertegenwoordigers dan is dat altijd antidemocratisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111707565
Ik wacht liever officiële mededelingen af, erg onduidelijke berichtgeving. Maar de schade is al geleden. Spijtig dat het zo wanstaltige vertoning is geworden.
pi_111707669

hem zie ik liever dan dibi of sap.
pi_111707719
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:13 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

Links = dictatuur....
Inderdaad, kijk maar naar de PvdA met hun lijsttrekkersverkiezing. Wat een dictatuur!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:25:53 #30
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_111707850
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:16 schreef Yakamoz het volgende:
Ik wacht liever officiële mededelingen af, erg onduidelijke berichtgeving. Maar de schade is al geleden. Spijtig dat het zo wanstaltige vertoning is geworden.
En ook helemaal niet nodig. Jolande Sap had het gewoon gewonnen van Dibi
pi_111707869
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:13 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

Links = dictatuur....
Volgens mij was het toch een vingerlikkend rechts kabinet dat meende geen meerderheid nodig te hebben en waarvan één partij moest worden gezuiverd van dissidenten, ook al waren die net verkozen.

Die roep om partijdemocratie is hypocriet geleuter van media die graag nieuws hebben, strijd zien, en vooral graag relletjes, en iedereen lult hen van WC-eend maar na natuurlijk. Voor het democratisch proces is het totaal oninteressant hoe een partij tot zijn lijst en lijsttrekker komt. Je bent niet eens lid man, waar bemoei je je mee?
pi_111707989
quote:
Bronnen rond de partij melden aan NU.nl dat de kandidaatstellingscommissie "mogelijk problemen ziet in het feit dat Dibi zich niet altijd loyaal aan de partij heeft getoond en zijn eigen belang soms voor het partijbelang stelde".
Dus wordt er ondemocratisch besloten dat Tofik Dibi ineens geen lijsttrekkerkandiaat meer mag zijn? Wat zijn dit voor linkse taferelen? :{w
One man's trash, another man's treasure.
pi_111708013
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat zo? Bovendien is de samenleving wat anders dan een partij. Ik weet niet hoe de interne partijregels zijn, maar die gelden uiteraard voor alle leden.

Bovendien werken al die zogenaamde interne partijdemocratiën eerder antidemocratisch dan democratisch. Democratie is immers een aangelegenheid van het hele land, en als partijcongressen menen wat te mogen vertellen over verkozen volksvertegenwoordigers dan is dat altijd antidemocratisch.
In de PPR & PSP-familie was een radicale democratisering van de economie, overheid, schoolbesturen etc. een belangrijk speerpunt. In de beginjaren van GroenLinks waren die speerpunten nog wel nadrukkelijk aanwezig, maar het afgelopen decennium is dat steeds meer afgezwakt (met als dieptepunt het verwerpen van de initiatiefwet van Halsema voor directe democratie).
pi_111708148
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:30 schreef Yakamoz het volgende:

[..]

In de PPR & PSP-familie was een radicale democratisering van de economie, overheid, schoolbesturen etc. een belangrijk speerpunt. In de beginjaren van GroenLinks waren die speerpunten nog wel nadrukkelijk aanwezig, maar het afgelopen decennium is dat steeds meer afgezwakt (met als dieptepunt het verwerpen van de initiatiefwet van Halsema voor directe democratie).
Ja, en? Een schoolbestuur is heel wat anders dan een partij. Ik geloof niet dat GL ooit aan de vrijheid van vereniging heeft willen tornen, en daarmee dus ook niet aan het uitgangspunt dat de leden van een vereniging zelf bepalen hoe het daaraan toegaat.

Verder is het onzin dat met meer verkiezingen het democratisch gehalte zal toenemen, integendeel.
pi_111708402
quote:
Bronnen rond de partij melden aan NU.nl dat de kandidaatstellingscommissie "mogelijk problemen ziet in het feit dat Dibi zich niet altijd loyaal aan de partij heeft getoond en zijn eigen belang soms voor het partijbelang stelde".

Volgens de bronnen opende Dibi eerder al intern de aanval op Sap en stelde hij zich niet dienstbaar op tijdens de onderhandelingen voor het Lente-akkoord.

Dibi laat zelf in reactie aan Novum Nieuws weten: "Ik ben aan het vechten als een leeuw. Meer kan ik er nu niet over zeggen."
pi_111708529
Lekkere partij zeg, GL :')
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:48:35 #37
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111708715
Allemaal flauwekul van de eerste orde. :')
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:48:43 #38
375642 echtwelhe
wewetenhetweerbeter
pi_111708723
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:30 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dus wordt er ondemocratisch besloten dat Tofik Dibi ineens geen lijsttrekkerkandiaat meer mag zijn?
Zij vinden dat democratisch. :D
pi_111709024
Dibi we nooit meer terug.
pi_111709038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, en? Een schoolbestuur is heel wat anders dan een partij. Ik geloof niet dat GL ooit aan de vrijheid van vereniging heeft willen tornen, en daarmee dus ook niet aan het uitgangspunt dat de leden van een vereniging zelf bepalen hoe het daaraan toegaat.

Verder is het onzin dat met meer verkiezingen het democratisch gehalte zal toenemen, integendeel.
Nou ja, van een partij die zich in het verleden hard heeft gemaakt voor directe democratie in het bestuur (niet slechts schoolbesturen), zou je verwachten dat je bij jezelf begint.

Daarnaast heb ik nooit gezegd dat meer ook beter is, maar een zwalkend en onzeker partijbestuur die niet weet wat het moet, ondermijnt m.i. wel zijn eigen legitimiteit die het onder de leden zou moeten hebben.
pi_111709216
Zou Dibi überhaupt nog wel op de kandidatenlijst komen? Of sterker, zou hij dat zelf nog wel willen?
pi_111709322
GL meldt: "Geen nieuws. Sollicitatieprocedure voor lijsttrekker loopt nog."
pi_111709454
Wat een onzin weer allemaal :'). Hoe sloop ik een partij in 5 stappen :')
  vrijdag 18 mei 2012 @ 17:18:37 #44
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111709854
Tralalalalala weer 2 zetels minder voor dit miezerige linkse anti Holland partijtje....
pi_111710004
jolandesap twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 17:08:40 Ik zou het betreuren als er geen referendum komt. Ik ga graag de strijd om het lijsttrekkerschap aan! reageer retweet
NaimaAzough twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 17:19:59 De partij waar ik trots op ben en waar ik bij hoor staat voor democratie, open strijd en transparantie. Overal. #GL reageer retweet
pi_111710060
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:55 schreef Yakamoz het volgende:

[..]

Nou ja, van een partij die zich in het verleden hard heeft gemaakt voor directe democratie in het bestuur (niet slechts schoolbesturen), zou je verwachten dat je bij jezelf begint.
Nee. Het bestuur is namelijk heel wat anders dan een partij. Dus een lijsttrekkersverkiezing ligt absoluut niet in het verlengde.

Daarnaast is een vereniging vanzelf democratisch georganiseerd. De (aanwezige) leden beslissen gewoon bij meerderheid van stemmen. Kennelijk is daar afgesproken waar het partijbestuur over gaat, en dat dus te scheiden van de fractie, en zijn er regels waaraan de (fractie)leden zich moeten houden. Het zou pas ondemocratisch zijn om regels die langs interne democratische weg tot stand zijn gekomen door één man (blaag zo je wil) te laten overtreden.

quote:
Daarnaast heb ik nooit gezegd dat meer ook beter is, maar een zwalkend en onzeker partijbestuur die niet weet wat het moet, ondermijnt m.i. wel zijn eigen legitimiteit die het onder de leden zou moeten hebben.
Het zwalken ontgaat mij.
pi_111710412
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Het bestuur is namelijk heel wat anders dan een partij. Dus een lijsttrekkersverkiezing ligt absoluut niet in het verlengde.

Daarnaast is een vereniging vanzelf democratisch georganiseerd. De (aanwezige) leden beslissen gewoon bij meerderheid van stemmen. Kennelijk is daar afgesproken waar het partijbestuur over gaat, en dat dus te scheiden van de fractie, en zijn er regels waaraan de (fractie)leden zich moeten houden. Het zou pas ondemocratisch zijn om regels die langs interne democratische weg tot stand zijn gekomen door één man (blaag zo je wil) te laten overtreden.

[..]

Het zwalken ontgaat mij.
Alleen komen regels niet altijd overeen met wat gewenst wordt geacht omdat ze bijvoorbeeld verouderd zijn. Het partijbestuur wordt verkozen door de leden en is verantwoording aan hen schuldig. Als nu allerlei leden, waaronder prominenten als Halsema en Sap, graag een referendum zien, zou je je moeten afvragen of de huidige procedures nog wel legitiem zijn en niet moeten veranderen.
pi_111710517
Dit is exit Tofik Dibi. Best triest. Kennelijk is GroenLinks de nieuwe PVV en is interne partijdemocratie afgeschaft. Het is bizar dat de partijleiding Dibi verbiedt om op tv een interview te geven.
pi_111710640
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:35 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is exit Tofik Dibi. Best triest. Kennelijk is GroenLinks de nieuwe PVV en is interne partijdemocratie afgeschaft. Het is bizar dat de partijleiding Dibi verbiedt om op tv een interview te geven.
GL en de PVV verschillen anders fundamenteel. Bij GroenLinks kunnen leden tenminste nog stemmen op congressen, bij de PVV is er maar één lid.
pi_111710884
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:33 schreef Yakamoz het volgende:

[..]

Alleen komen regels niet altijd overeen met wat gewenst wordt geacht omdat ze bijvoorbeeld verouderd zijn. Het partijbestuur wordt verkozen door de leden en is verantwoording aan hen schuldig. Als nu allerlei leden, waaronder prominenten als Halsema en Sap, graag een referendum zien, zou je je moeten afvragen of de huidige procedures nog wel legitiem zijn en niet moeten veranderen.
Ik zie niet in hoe ze niet legitiem kunnen zijn, de legitimiteit vloeit immers voort uit de totstandkoming. Als prominenten, al dan niet uitgerangeerd, een beetje hun gewicht tegen door leden gemaakte afspraken gaan zetten dan lijkt me dat juist zeer ondemocratisch.

Die hele trend van lijsttrekkersverkiezingen is gewoon cameragedreven, in het gunstigste geval. De wij van WC-eend pers, die maar wat graag spektakel zien, en er als de kippen bij zijn om het democratisch en vanzelfsprekend te noemen, alsof het iedereen aangaat. Maar ook partijprominenten en kandidaten zelf, die graag alvast in beeld komen voor de exposure van hun plannen, of gewoon graag in beeld komen.

Maar als het PvdA-congres zich gaat uitspreken over wie de fractieleider moet worden dan is dat fundamenteel antidemocratisch, de kiezer heeft immers al gesproken en aan dat oordeel mag niet getornd. Een volmaakt logisch uitvloeisel daarvan is dan ook dat volksvertegenwoordigers, niet partijvertegenwoordigers, hun eigen fractievoorzitter kiezen. Maar daar hoor je niemand over want de media vinden het een fraai spektakel.

Het beruchte CDA-congres was nog veel en veel erger, daarin zie je dus dat als je een op het allereerste gezicht democratisch proces door een veel groter en belangrijker democratisch proces heen laat lopen, dat je de democratie om zeep helpt. De kiezer had immers net gesproken, en die had geen 76 volksvertegenwoordigers neergezet die Rutte I steunden. Toch meende het partijcongres de kiezer te mogen overrulen.
pi_111711294
Dibi was al behoorlijk zelfdestructief bezig, begrijp dan ook niet waarom de kandidatencommissie moeilijk doet. Hij maakt toch geen kans om lijsttrekker te worden.
pi_111711318
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:38 schreef Yakamoz het volgende:

[..]

GL en de PVV verschillen anders fundamenteel. Bij GroenLinks kunnen leden tenminste nog stemmen op congressen, bij de PVV is er maar één lid.
Verschillen zijn er om overwonnen te worden. GroenLinks is hard op weg. Eerst de plaats van de PVV innemen door samen te werken met VVD en CDA en rechts afbraakbeleid mogelijk te maken, nu weer dit...

Ze doen bij GroenLinks nu net alsof Dibi ongeschikt is, terwijl de man na de vertrekkende Van Gent en na Sap het meest ervaren GL-kamerlid is. En dan staat er "gelijke kansen" op het twitterprofiel. Hoezo gelijke kansen?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 18:05:32 #53
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_111711647
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:54 schreef Jojoke het volgende:
Dibi was al behoorlijk zelfdestructief bezig, begrijp dan ook niet waarom de kandidatencommissie moeilijk doet. Hij maakt toch geen kans om lijsttrekker te worden.
Inderdaad. Dibi was het toch nooit geworden. Hoe dom kun je als partijbestuur zijn :')
pi_111711746
Voorlopig zijn het geruchten.
Er lijkt wel iets gaande te zijn maar ik wacht liever de officiële berichten af.
pi_111712002
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 18:08 schreef MaGNeT het volgende:
Voorlopig zijn het geruchten.
Er lijkt wel iets gaande te zijn maar ik wacht liever de officiële berichten af.
Lijkt? Wanneer Tofik Dibi door het partijbestuur een verbod krijgt opgelegd om in een tv-programma te verschijnen en op Twitter meldt dat -ie vecht als een leeuw, is het woord "lijkt" echt al een gepasseerd station.
pi_111712023
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:54 schreef Jojoke het volgende:
Hij wil zichzelf natuurlijk wel profileren, en dat kun je eigenlijk alleen maar doen door je af te zetten tegen de huidige fractieleider. Een vergelijkbaar probleem speelt altijd bij de Amerikaanse voorverkiezingen, tegen de tijd dat ze de kandidaat hebben is die al beschadigd.

Daarom vind ik het best logisch om de lijsttrekker aan te wijzen of op een besloten ledenvergadering te benoemen zonder campagnes. Op basis van het gegeven dat het een vereniging is, is dat natuurlijk volstrekt legitiem ook.
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 18:37:55 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_111712915
Nou, gelukkig hebben ze Tofik Dibi teruggefloten, het was natuurlijk ook een lachertje.
Benieuwd of hij nu bij GL blijft.
pi_111713185
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe ze niet legitiem kunnen zijn, de legitimiteit vloeit immers voort uit de totstandkoming. Als prominenten, al dan niet uitgerangeerd, een beetje hun gewicht tegen door leden gemaakte afspraken gaan zetten dan lijkt me dat juist zeer ondemocratisch.

Die hele trend van lijsttrekkersverkiezingen is gewoon cameragedreven, in het gunstigste geval. De wij van WC-eend pers, die maar wat graag spektakel zien, en er als de kippen bij zijn om het democratisch en vanzelfsprekend te noemen, alsof het iedereen aangaat. Maar ook partijprominenten en kandidaten zelf, die graag alvast in beeld komen voor de exposure van hun plannen, of gewoon graag in beeld komen.

Maar als het PvdA-congres zich gaat uitspreken over wie de fractieleider moet worden dan is dat fundamenteel antidemocratisch, de kiezer heeft immers al gesproken en aan dat oordeel mag niet getornd. Een volmaakt logisch uitvloeisel daarvan is dan ook dat volksvertegenwoordigers, niet partijvertegenwoordigers, hun eigen fractievoorzitter kiezen. Maar daar hoor je niemand over want de media vinden het een fraai spektakel.

Het beruchte CDA-congres was nog veel en veel erger, daarin zie je dus dat als je een op het allereerste gezicht democratisch proces door een veel groter en belangrijker democratisch proces heen laat lopen, dat je de democratie om zeep helpt. De kiezer had immers net gesproken, en die had geen 76 volksvertegenwoordigers neergezet die Rutte I steunden. Toch meende het partijcongres de kiezer te mogen overrulen.
Sterk punt. Ik ben er zelf geen voorstander van als een kleine groep prominenten de gang van zaken gaat bepalen.

Neemt niet weg dat er een discrepantie kan ontstaan tussen de huidige opvattingen onder de leden en in het verleden genomen besluiten. Een partijbestuur moet onafhankelijk opereren, maar dat moet niet betekenen dat het onaantastbaar is. Je zou je sowieso moeten afvragen of een partijbestuur (die ook kandidatencommissies opstelt) wel legitiem is als maar een beperkt aantal leden op congressen aanwezig kunnen zijn. Een referendum zou wat dat betreft veel laagdrempeliger zijn. Referenda kunnen m.i. zeker wel een welkome aanvulling kunnen zijn in een partij met vele bloedgroepen.

Zelf ben ik echter niet voor showreferenda om te laten zien 'hoe modern we wel niet zijn'. Bij het CDA is dat het meest stuitend. De partijcultuur daar is nu echt niet fundamenteel veranderd.
pi_111714139
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 18:44 schreef Yakamoz het volgende:

[..]

Sterk punt. Ik ben er zelf geen voorstander van als een kleine groep prominenten de gang van zaken gaat bepalen.

Neemt niet weg dat er een discrepantie kan ontstaan tussen de huidige opvattingen onder de leden en in het verleden genomen besluiten. Een partijbestuur moet onafhankelijk opereren, maar dat moet niet betekenen dat het onaantastbaar is. Je zou je sowieso moeten afvragen of een partijbestuur (die ook kandidatencommissies opstelt) wel legitiem is als maar een beperkt aantal leden op congressen aanwezig kunnen zijn. Een referendum zou wat dat betreft veel laagdrempeliger zijn. Referenda kunnen m.i. zeker wel een welkome aanvulling kunnen zijn in een partij met vele bloedgroepen.
Ja, maar van de andere kant vind ik het binnen het verband van een vereniging ook weer niet gek dat degenen die de meeste moeite doen het meest te vertellen hebben.

Verder lijkt het me prima als GL de procedures rondom het aanwijzen van de lijsttrekker en de samenstelling van de lijst wil wijzigen, maar het lijkt me wel dat je daar op een ledenvergadering eerst toe moet besluiten in een normale procedure.

quote:
Zelf ben ik echter niet voor showreferenda om te laten zien 'hoe modern we wel niet zijn'. Bij het CDA is dat het meest stuitend. De partijcultuur daar is nu echt niet fundamenteel veranderd.
Allicht niet, maar ze hebben dan ook geen kandidaten die elkaar afmaken, er is ook niet een leider met een akkoord waartegen een andere kandidaat zich gaat afzetten, en het is wel exposure voor de boodschap. Dan kan het best handig zijn.

Voor GL is het natuurlijk niet handig wanneer Dibi vanuit progressief perspectief gehakt maakt van de Kunduzlente van Sap en Sap daarna beschadigd de verkiezingen in moet.
pi_111716303
inekevangent twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 19:52:05 De partijregels zijn helemaal niet overtreden door @tofikdibi Vorige week is door PB besloten dat kandidaten naar buiten konden. #dwdd reageer retweet
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:27:49 #61
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:28:29 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111717927
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
Nou, gelukkig hebben ze Tofik Dibi teruggefloten, het was natuurlijk ook een lachertje.
Benieuwd of hij nu bij GL blijft.
Het is wat je gelukig noemt. Een dergelijke move van het partijbestuur is nog veel schadelijker voor GL.
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 20:31:55 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_111718097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is wat je gelukig noemt. Een dergelijke move van het partijbestuur is nog veel schadelijker voor GL.
Laten we eerst eens afwachten hoe een en ander in zijn werk is gegaan.
Dit verdient op het eerste gezicht geen schoonheidsprijs, dat ben ik met je eens. Maar ja, het gebeurt vaker he, achter je rug worden er dingen bekokstoofd. Het blijft politiek.
pi_111718163
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Laten we eerst eens afwachten hoe een en ander in zijn werk is gegaan.
Dit verdient op het eerste gezicht geen schoonheidsprijs, dat ben ik met je eens. Maar ja, het gebeurt vaker he, achter je rug worden er dingen bekokstoofd. Het blijft politiek.
Te laat, het stempel is gedrukt, de schade is gedaan. Ongelooflijk, maar dan ook ongelooflijk dom gespeeld van het bestuur. Onbegrijpelijk, zo relatief vlak voor september. Hoe dom kun je het weggeven...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 20:37:03 #65
249559 crew  Lavenderr
pi_111718330
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Te laat, het stempel is gedrukt, de schade is gedaan. Ongelooflijk, maar dan ook ongelooflijk dom gespeeld van het bestuur. Onbegrijpelijk, zo relatief vlak voor september. Hoe dom kun je het weggeven...
Als het zo gegaan is is het zeker oerstom. Dibi had sowieso nooit gewonnen, dus ze hadden alleen maar af moeten wachten. Notabene gisteren in de peiling stond dat hij maar iets van 27% van de stemmen had, dus waarom deze move?
Zou het misschien toch iets anders gegaan zijn?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:40:30 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111718505
Dibi had volgens mij partijregels overtreden. Regels die sowieso al buitengewoon rigide zijn. Maar het op deze manier oplossen is wel heel rampzalig.
pi_111719027
Dibi speelt het spel ook niet helemaal kies moet ik zeggen. De procedure voor zijn kandidaatstelling is nog in behandeling, maar ondertussen zoekt hij wel heel expliciet de publiciteit op om druk op de ketel te zetten.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:54:16 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111719154
Mja dat deden ze in het CDA ook. Maar die weten wel iets beter blijkbaar.
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 20:54:40 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_111719165
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:51 schreef Yakamoz het volgende:
Dibi speelt het spel ook niet helemaal kies moet ik zeggen. De procedure voor zijn kandidaatstelling is nog in behandeling, maar ondertussen zoekt hij wel heel expliciet de publiciteit op om druk op de ketel te zetten.
Dat doet hij toch altijd? Heb zelden zo'n publiciteitsgeil ventje gezien.
pi_111719471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Mja dat deden ze in het CDA ook. Maar die weten wel iets beter blijkbaar.
Klopt, maar bij het CDA lag het voor de hand, gezien de partij zonder partijleider zat. Dibi heeft onnodig de partij schade berokkend door zich zo vlak voor de verkiezingen op te werpen als kandidaat. Een referendum na de TK-verkiezingen (als Sap het veld wellicht moet ruimen) over het leiderschap van de partij lijkt mij meer voor de hand liggen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:03:50 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111719553
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 21:01 schreef Yakamoz het volgende:

[..]

Klopt, maar bij het CDA lag het voor de hand, gezien de partij zonder partijleider zat. Dibi heeft onnodig de partij schade berokkend door zich zo vlak voor de verkiezingen op te werpen als kandidaat. Een referendum na de TK-verkiezingen (als Sap het veld wellicht moet ruimen) over het leiderschap van de partij lijkt mij meer voor de hand liggen.
Kijk heel handig was het niet van Dibi. Maar als de regels zo zijn dan moet je je er als partijbestuur bij neerleggen en de strijd toestaan. Dat is nog altijd beter dan dit.
pi_111719701
hoe dit nu gelopen is kan weleens gunstig uitpakken voor d66 en pvda. en misschien zelfs wel voor de sp.

stom van het bestuur.
pi_111719764
Van de partijwebsite:
quote:
Campagneprotocol
Bij iedere kandidatenprocedure hanteert GroenLinks een campagneprotocol. In dit protocol vind je de uitgangspunten en spelregels die tijdens de campagne gelden. Op die manier streven we naar een eerlijk speelveld voor alle sollicitanten. Zo vind je in het protocol de regel dat sollicitanten geen campagne voeren tot aan de publieke bekendmaking. De regel dat sollicitanten niet eerder dan de publieke bekendmaking hun sollicitatie bekend maken heeft het partijbestuur geschrapt. Deze regel was vanuit het oogpunt van zorgvuldigheid en gelijk speelveld opgenomen in het protocol. Omdat deze regel in de praktijk tot rare situaties leidt, is deze geschrapt. Dat betekent dat sollicitanten vrij zijn om openbaar te maken dat ze hebben gesolliciteerd en eventueel ook voor welke plaatsen. Natuurlijk blijft nog steeds gelden dat sollicitanten geen campagne voeren tot de publieke bekendmaking op 31 mei (lijsttrekkerskandidaten) en 22 juni (overige kandidaten).
pi_111723632
Tofikje nu bij Nieuwsuur.
pi_111723703
Zegt dat hij al drie weken lang aan het vechten is tegen het partij-apparaat dat hem van alle kanten aan het tegenwerken is.
pi_111723707
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 21:07 schreef dawg het volgende:
hoe dit nu gelopen is kan weleens gunstig uitpakken voor d66 en pvda. en misschien zelfs wel voor de sp.

stom van het bestuur.
En het kan goed uitpakken voor Dibi.
pi_111723819
Hij gaat er met gestrekt been in.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:52:14 #78
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111724596
Maak Dibi niet kwaad, want dan komt hij opeens goed uit zijn woorden.
pi_111727644
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 18:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lijkt? Wanneer Tofik Dibi door het partijbestuur een verbod krijgt opgelegd om in een tv-programma te verschijnen en op Twitter meldt dat -ie vecht als een leeuw, is het woord "lijkt" echt al een gepasseerd station.
En nu?
pi_111733346
quote:
Bam! GroenLinks in frontale botsing met 21e eeuw

Partijvoorzitter Weening legt uit hoe dat Dibi officieel ongeschikte kandidaat is maar dat leden hem toch mogen kiezen ... Kelder legt archaïsch denken bloot ... CDA nu moderner dan GroenLinks
quote:
Weening probeert bij Knevel en Van den Brink uit te leggen dat het heus allemaal goed gaat bij GroenLinks. Jort Kelder zegt haarscherp waar het op staat: de partij heeft moeite met hedendaagse opvattingen over democratie.
http://www.joop.nl/politi(...)otsing_met_21e_eeuw/
pi_111733694
quote:
Jort Kelder zegt haarscherp waar het op staat: de partij heeft moeite met hedendaagse opvattingen over democratie.
Ik zie het haarscherpe niet. Hij gebruikt democratie als kreet zonder enige inhoud en hedendaags en de 21e eeuw als argument. Dat is het niet. "Niet meer van deze tijd" o.i.d. is een uitdrukking van kritiekloos kuddegedrag en het achterna hollen van hypes, het is geen argument. Kelder doet hier gewoon een 'wij van WC-eend adviseren WC-eend."
pi_111734309
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie het haarscherpe niet. Hij gebruikt democratie als kreet zonder enige inhoud en hedendaags en de 21e eeuw als argument. Dat is het niet. "Niet meer van deze tijd" o.i.d. is een uitdrukking van kritiekloos kuddegedrag en het achterna hollen van hypes, het is geen argument. Kelder doet hier gewoon een 'wij van WC-eend adviseren WC-eend."
Achter de schermen besluiten dat er maar een persoon geschikt is en maar een persoon naar voren schuiven is een schijndemocratie.

quote:
Wat is er aan de hand bij GroenLinks?
http://nos.nl/video/37450(...)-bij-groenlinks.html
pi_111734419
Grappig dat het woord links in het logo van GL
rood is en rechts staat :')

P.s. wat een zielige vertoning in Nieuwsuur gisteren.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:51:19 #84
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_111736189
Het partijbestuur van GL faalt enorm met een te grote inmenging. Dibi schopt daar terecht tegenaan, maar blijft naar buiten toe rustig.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:57:39 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111736353
Tofik heeft zichzelf geen dienst bewezen in Kamerbreed. Mooiste moment was dat hij zichzelf vergeleek met opstandelingen in de Arabische lente.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:58:57 #86
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111736383
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:36 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Grappig dat het woord links in het logo van GL
rood is en rechts staat :')

P.s. wat een zielige vertoning in Nieuwsuur gisteren.

Volgens mij is het toch echt groen :D
pi_111736396
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:35 schreef marcodej het volgende:
Hij gaat er met gestrekt been in.
Ergens met gestrekt been ingaan wordt doorgaans omschreven als vuil spel, maar hier is het niet Dibi die vuil spel speelt, heb ik het idee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het gaat om het woord GROEN in het logo, lijkt me, dat staat er juist níet in groene letters. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:04:38 #88
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111736536
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:59 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ergens met gestrekt been ingaan wordt doorgaans omschreven als vuil spel, maar hier is het niet Dibi die vuil spel speelt, heb ik het idee.

[..]

Het gaat om het woord GROEN in het logo, lijkt me, dat staat er juist níet in groene letters. :P
Ja dat begrijp ik ook niet helemaal, maar dat zal wel de politieke variant van 'lekker gek' zijn. Maar volgens mij zei die user dat het woord links in het rood stond. Anyway, who cares :D
pi_111736549
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dan heb ik een ge foto shopte gezien. Want ide was toch echt anders ;(

Maar je hebt gelijk.
pi_111739026
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:31 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Achter de schermen besluiten dat er maar een persoon geschikt is en maar een persoon naar voren schuiven is een schijndemocratie.
Is democratie een kreet voor jou, of heb je ook nog een idee over waar het over gaat en hoe het zich verhoudt tot het functioneren van een vereniging en de tweede kamerverkiezingen?
pi_111740793
pi_111741220
Typisch deze reacties, Tofik steekt zijn kop boven het maaiveld uit en iedereen moet hem hier natuurlijk belachelijk maken. Laat hem nou maar gewoon lijsttrekker worden van de partij, het enige dat Jolande Sap voor heeft op Dibi is dat ze 20 jaar ouder is, verder is ze vooral kleurloos en heeft ze geen duidelijke visie. Oh en ik zou vooral doorgaan met Dibi onderschatten, bij studenten/jongeren en moslims is hij ontzettend populair en het is juist ontzettend dapper dat hij durft te zeggen: 'ik kan het beter'. Jullie vergeten gewoon dat Groen Links qua zetels gehalveerd was, kunnen we nu wel allemaal opportunistisch gaan doen om dat Kunduz-akkoord maar er moet gewoon iets gebeuren in die partij.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:56:11 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111741358
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:50 schreef Donnis het volgende:
Typisch deze reacties, Tofik steekt zijn kop boven het maaiveld uit en iedereen moet hem hier natuurlijk belachelijk maken. Laat hem nou maar gewoon lijsttrekker worden van de partij, het enige dat Jolande Sap voor heeft op Dibi is dat ze 20 jaar ouder is, verder is ze vooral kleurloos en heeft ze geen duidelijke visie. Oh en ik zou vooral doorgaan met Dibi onderschatten, bij studenten/jongeren en moslims is hij ontzettend populair en het is juist ontzettend dapper dat hij durft te zeggen: 'ik kan het beter'. Jullie vergeten gewoon dat Groen Links qua zetels gehalveerd was, kunnen we nu wel allemaal opportunistisch gaan doen om dat Kunduz-akkoord maar er moet gewoon iets gebeuren in die partij.
Ah koetiekoetiekoe.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111741440
Ik zie liever een econome de kar trekken deze campagne. Sap dus.
pi_111741487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:59 schreef Yakamoz het volgende:
Jan-Kees de Jager is toch ook geen lijsttrekker, dat staat los van elkaar.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:03:19 #96
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111741549
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:59 schreef Yakamoz het volgende:
Met dat eerste ben ik het mee eens, maar het tweede niet. Sap is net als Dibi ongeschikt voor het lijsttrekkerschap. Inhoudelijk zal het allemaal wel kloppen, maar Sap heeft hetzelfde wat Agnes Kant ook had.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:03:49 #97
16715 Mylene
*schatje*
pi_111741560
Las ik niet ergens dat Halsema zich achter Dibi schaart? Met nog iemand. Vind ik toch heel wat zeggen.
pi_111741585
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

maar Sap heeft hetzelfde wat Agnes Kant ook had.
Mwah, Sap heeft niet dat verongelijkte kwade toontje.
pi_111741592
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:00 schreef Donnis het volgende:

[..]

Jan-Kees de Jager is toch ook geen lijsttrekker, dat staat los van elkaar.
In een campagne die vooral zal gaan over de economie, zie ik liever een inhoudelijk sterk iemand in de debatten.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:06:14 #100
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111741623
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:04 schreef Specularium het volgende:

Mwah, Sap heeft niet dat verongelijkte kwade toontje.
Nee, het te veel zichzelf geforceerd willen bewijzen.
pi_111741685
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Met dat eerste ben ik het mee eens, maar het tweede niet. Sap is net als Dibi ongeschikt voor het lijsttrekkerschap. Inhoudelijk zal het allemaal wel kloppen, maar Sap heeft hetzelfde wat Agnes Kant ook had.
Sap heeft geen charismatische kwaliteiten en is geen beroepspolitica. Achter de schermen zal ze het beter doen. Maar vlak voor de verkiezingen wisselen zal de partij ook weinig goed doen. Dat komt wel na de verkiezingen.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:10:49 #102
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111741751
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:08 schreef Yakamoz het volgende:

Sap heeft geen charismatische kwaliteiten en is geen beroepspolitica. Achter de schermen zal ze het beter doen. Maar vlak voor de verkiezingen wisselen zal de partij ook weinig goed doen. Dat komt wel na de verkiezingen.
Het kan wel. Zie de SP met Roemer. :)
pi_111741831
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Het kan wel. Zie de SP met Roemer. :)
Dat is ook makkelijker binnen een partij met een consistente koers. Namelijk eentje die tegen alles is.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:57:42 #104
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_111751642

Als je als partij vindt dat er maar 1 persoon geschikt is, dan denk ik dat je je als partij toch echt eens over je toekomst moet gaan bezinnen. Dit maakt de hele partij nog ongeschikter dan de lijst van Geert Wilders en de LPF bij elkaar ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:20:05 #105
177885 JoaC
Het is patat
pi_111752709
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
[ afbeelding ]

Als je als partij vindt dat er maar 1 persoon geschikt is, dan denk ik dat je je als partij toch echt eens over je toekomst moet gaan bezinnen. Dit maakt de hele partij nog ongeschikter dan de lijst van Geert Wilders en de LPF bij elkaar ...
2 aanmeldingen, dus als er eentje afgekeurd wordt houd men er 1 over.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 19 mei 2012 @ 23:41:21 #106
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111764220
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
[ afbeelding ]

Dus omdat Tofik Dibi ongeschikt is, is meteen iedereen behalve Sap ongeschikt?
Laffe huichelaar
  zondag 20 mei 2012 @ 02:09:43 #107
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111770183
iedereen die Groen links een warm hart toe draag is ongeschikt....

Die partij bestaat omdat die bestaat....verder totaal geen meerwaarde voor Nederlanders ,alleen voor medelanders
pi_111770900
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:09 schreef SteamBoat het volgende:
iedereen die Groen links een warm hart toe draag is ongeschikt....

Die partij bestaat omdat die bestaat....verder totaal geen meerwaarde voor Nederlanders ,alleen voor medelanders
Zegt een PVV stemmer, even voor de duidelijkheid.
Als we het dan toch over partijen zonder meerwaarde hebben...
  zondag 20 mei 2012 @ 05:23:08 #109
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_111772467
quote:
:D :P
pi_111772784
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:20 schreef JoaC het volgende:

[..]

2 aanmeldingen, dus als er eentje afgekeurd wordt houd men er 1 over.
Je denkt serieus dat er met zo'n beleid nog kandidaten zijn die zich durven aan te melden?
  zondag 20 mei 2012 @ 07:41:50 #111
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_111772842
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Men heeftvde hele partij doorgelicht, niet alleen de aanmeldingen.
Daarnaast is Dibi de nummer 2 op de lijst en daarmee de plaatsvervanger van Sap. Door nu te zeggen dat hij ongeschikt is is zeggen dat ze Tofik maar om 1 andere reden op 2 hebben gezet. Omdat het een Marrokkaan is.
  zondag 20 mei 2012 @ 07:49:58 #112
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111772853
quote:
9s.gif Op zondag 20 mei 2012 07:41 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Men heeftvde hele partij doorgelicht, niet alleen de aanmeldingen.
Daarnaast is Dibi de nummer 2 op de lijst en daarmee de plaatsvervanger van Sap. Door nu te zeggen dat hij ongeschikt is is zeggen dat ze Tofik maar om 1 andere reden op 2 hebben gezet. Omdat het een Marrokkaan is.
of omdat hij andere kwaliteiten heeft toe te voegen, dan die je nodig hebt om lijsttrekker te zijn.

Bron trouwens van je bewering dat ze iedereen doorgelicht en ongeschikt bevonden voor het lijsttrekkerschap, in plaats van dat niemand zich heeft opgegeven naast sap en dibi?
Laffe huichelaar
  zondag 20 mei 2012 @ 07:59:40 #113
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_111772869
Heleen zelf. Ze heeft zoveel gezegd bij Knevel ( en daarom stel je ook een commissie in)
pi_111774564
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_drie_zetels__.html
GL staat op verlies door het gekluns van de week.
Tofok Dibi is medeschuldig hieraan. Hij had het conflict binnenkamers moeten houden en niet gaan roeptoeteren.
Een partijleider moet bindend zijn en stemmenwervend. Idd... hij bewijst zo het gelijk van de commissie die hem niet geschikt vond voor partijleiderschap .
  zondag 20 mei 2012 @ 11:09:23 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111774741
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Mja het is natuurlijk wel zo dat als de fractiesecretaris en nummer 2 (want dat is Dibi sinds het vertrek van Halsema) als niet geschikt is wie er dan wel geschikt zou zijn.
pi_111775220
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mja het is natuurlijk wel zo dat als de fractiesecretaris en nummer 2 (want dat is Dibi sinds het vertrek van Halsema) als niet geschikt is wie er dan wel geschikt zou zijn.
Dat is al een hele tijd het probleem van GL, in de breedte stikt het nou niet bepaald van de sterke figuren. Sap reken ik daar ook niet toe, ik had nog nooit van dat mens gehoord voordat Halsema opstapte.

Dibi is natuurlijk binnengehaald als jonge hond, prima op zich, alleen zijn de fractieleden te zwak om hem te corrigeren en blaft hij alles bij elkaar en begint hij enthousiast tegen de macht op te rijen. En nu moet hij 'geholpen' worden. Wanneer GL niet wat meer sterke figuren in een fractie weet te krijgen dan gaat het nooit echt wat worden.
  zondag 20 mei 2012 @ 12:33:05 #117
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111776859
Groenlinks op 4 zetels!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_111777334
Mensen die de peilingen van Maurice serieus nemen :')

Hoe naïef en dom kan je zijn als weldenkend mens :')
  zondag 20 mei 2012 @ 12:56:09 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111777528
Tja je kunt ze ook negeren maar vaak zijn ze wel een indicatie van hoe goed je er als partij voorstaat.
  zondag 20 mei 2012 @ 13:06:50 #120
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111777876
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Groenlinks op 4 zetels!
Hahaha 4 zeteltjes...afschaffen dat partijtje.....klein duimpje dat overal overheen probeert te schreeuwen , met Eucalypta aan het hoofd, maar door niemand sereius wordt genomen.
  zondag 20 mei 2012 @ 13:16:56 #121
pi_111778231
Ik stem geen GroenLinks, maar ik vind Tofik echt super. Die Sap is volgens mij een infiltrant uit de VVD-hoek. Ik snap echt niet wat zij bij GL doet.

Femke was ook echt tof, helaas moest zij 'ineens' weg, heel toevallig bij de stemming over de bezetting van het Nederlandse leger van Afghanistan.

Tofik is een echte GroenLinkser, iemand met een goed hart, goede en scherpe analyses, iemand die echt links en groen is. *O*
  zondag 20 mei 2012 @ 13:18:26 #122
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111778296
quote:
7s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stem geen GroenLinks, maar ik vind Tofik echt super. Die Sap is volgens mij een infiltrant uit de VVD-hoek. Ik snap echt niet wat zij bij GL doet.

Femke was ook echt tof, helaas moest zij 'ineens' weg, heel toevallig bij de stemming over de bezetting van het Nederlandse leger van Afghanistan.

Tofik is een echte GroenLinkser, iemand met een goed hart, goede en scherpe analyses, iemand die echt links en groen is. *O*
OMG, Nederland is ten dode opgeschreven.....
  zondag 20 mei 2012 @ 13:22:33 #123
pi_111778469
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:18 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

OMG, Nederland is ten dode opgeschreven.....
Met al die cynische types als jij wel ja. ;( Van die levenloze gasten die Hart van Nederland kijken, de Telegraaf lezen en POWnieuws kijken. :6

Wat stem je zelf eigenlijk? Ben je ook ergens voor, of alleen maar overal op tegen. Ik heb namelijk in al je posts nog geen enkele constructieve bijdrage gelezen, Als een eckte POWnieuws-kijker ben je overal op tegen, maar ben je nergens voor, ontbreekt het je compleet aan welke visie dan ook. Jammer. Ik reageer zo uitgebreid op je, omdat heel veel Nederlanders momenteel zo cynisch zijn. ;(
  zondag 20 mei 2012 @ 13:31:19 #124
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111778766
quote:
7s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Met al die cynische types als jij wel ja. ;( Van die levenloze gasten die Hart van Nederland kijken, de Telegraaf lezen en POWnieuws kijken. :6

Wat stem je zelf eigenlijk? Ben je ook ergens voor, of alleen maar overal op tegen. Ik heb namelijk in al je posts nog geen enkele constructieve bijdrage gelezen, Als een eckte POWnieuws-kijker ben je overal op tegen, maar ben je nergens voor, ontbreekt het je compleet aan welke visie dan ook. Jammer. Ik reageer zo uitgebreid op je, omdat heel veel Nederlanders momenteel zo cynisch zijn. ;(
Kijk geen HVN, lees geen telegraaf,maar kijk graag Pownews, omdat dat eens wat anders is als al die linkse gemanipuleerde troep die uitgezonden wordt.

Ik twijfelde altijd tussen VVD en PVV ,maar nu niet meer.

PVV is de enige oplossing voor dit land.(het mag nog wat rechtser)
Ik ben nu te vaak belazerd door de VVD en deze krijgt nimmer meer mijn stem.
  zondag 20 mei 2012 @ 13:32:48 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111778824
http://www.nu.nl/politiek(...)ijspartij-maken.html

Nu Dibi met opgewarmde jaren zeventig onzin komt als de middenschool wordt het er niet beter op
  Moderator zondag 20 mei 2012 @ 13:34:51 #126
249559 crew  Lavenderr
pi_111778892
quote:

Dat wel ja.
pi_111779185
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat wel ja.
Toch is hij van de huidige GroenLinks-Kamerleden één van de oude rotten. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_111779379
Jammere is dat Dibi best goed bezig was de afgelopen maanden voor al dit gezeik speelde.

Nu gooit ie zijn eigen ruiten in, bij Paul de Leeuw gister was het vrij treurig allemaal.
pi_111779701
quote:
9s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:49 schreef Specularium het volgende:
Jammere is dat Dibi best goed bezig was de afgelopen maanden voor al dit gezeik speelde.

Nu gooit ie zijn eigen ruiten in, bij Paul de Leeuw gister was het vrij treurig allemaal.
Het is verkiezingstijd !!
Juist nu moet je interne conflicten lekker intern uitvechten en niet van de daken gaan schreeuwen hoe ondemocratisch een commissie is.
Die commissie handelde volgens de regels die het GL-partijcongres had aangenomen. Democratisch aangenomen dus. Je kunt het congres verwijten dat de regels niet afgestemd waren op de praktijk en je kunt de commissie, de praktische uitvoerder, verwijten dat ze te laat zagen dat zij zelf hun interpretatie van de regels moeten bijstellen .. ook al lijkt dit op de regels zelf verbuigen.
Maar Dibi... heeft daar een grote strijd voor democratie van gemaakt ..... terwijl het feitelijk om zijn ego gaat
  zondag 20 mei 2012 @ 14:10:46 #130
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111780241
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is verkiezingstijd !!
Juist nu moet je interne conflicten lekker intern uitvechten en niet van de daken gaan schreeuwen hoe ondemocratisch een commissie is.
Die commissie handelde volgens de regels die het GL-partijcongres had aangenomen. Democratisch aangenomen dus. Je kunt het congres verwijten dat de regels niet afgestemd waren op de praktijk en je kunt de commissie, de praktische uitvoerder, verwijten dat ze te laat zagen dat zij zelf hun interpretatie van de regels moeten bijstellen .. ook al lijkt dit op de regels zelf verbuigen.
Maar Dibi... heeft daar een grote strijd voor democratie van gemaakt ..... terwijl het feitelijk om zijn ego gaat
dibi(el) is gewoon omgekocht door rechts om het laatste beetje fut uit dat enge partijtje te knijpen....GG dib
pi_111780360
Groenlinks laat zich hiermee pas echt zien, jammer genoeg zullen de meeste dat niet zien.
pi_111781621
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:13 schreef klipper het volgende:
Groenlinks laat zich hiermee pas echt zien, jammer genoeg zullen de meeste dat niet zien.
wat zie jij dan wel ?
  zondag 20 mei 2012 @ 15:05:34 #133
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111782782
ze l
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:13 schreef klipper het volgende:
We zien dit maar als te goed......Die Heks is te soft in de ogen van onze Marokaanse vriend.

De Heks wilt net als de grote jongens meepraten en doet een stapje terug(met stroop vang je meer vliegen dan azijn)

Dibi(el) vind dat niet kunnen(ook omdat het een vrouw is waarschijnlijk) en het gedonder is begonnen in dat groene koddige,proetieproetie partijtje met 4 zeteltjes....
  zondag 20 mei 2012 @ 15:06:27 #134
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111782836
ps...check de Poll: i rest my case...
  zondag 20 mei 2012 @ 15:13:42 #135
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
  zondag 20 mei 2012 @ 16:05:50 #136
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111785435
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 20 mei 2012 @ 16:08:11 #137
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111785538
quote:
Geen Stijl kiest duidelijk de kant van Tofik.
  zondag 20 mei 2012 @ 17:10:44 #138
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111788382
quote:
LOOOOOOOOOOL die foto......ze kijkt erna alsof ze naar de laatste peilingen kijkt....mooi hoor....eindelijk Groen Links die in de puree zit....
pi_111792758
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:31 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

Kijk geen HVN, lees geen telegraaf,maar kijk graag Pownews, omdat dat eens wat anders is als al die linkse gemanipuleerde troep die uitgezonden wordt.

Ik twijfelde altijd tussen VVD en PVV ,maar nu niet meer.

PVV is de enige oplossing voor dit land.(het mag nog wat rechtser)
Ik ben nu te vaak belazerd door de VVD en deze krijgt nimmer meer mijn stem.
Een echte VVD-er zou nooit overwegen om op Pvv te stemmen eerder op D66.

De Pvv is bijna net zo links als de SP alleen alle tokkies associëren een streng immigratie-beleid met ''rechts.''
  zondag 20 mei 2012 @ 18:50:39 #140
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111792960
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Een echte VVD-er zou nooit overwegen om op Pvv te stemmen eerder op D66.

De Pvv is bijna net zo links als de SP alleen alle tokkies associëren een streng immigratie-beleid met ''rechts.''
wie zei dat ik een echte VVD er ben?
Elke partij die immigratie aanpakt,voor de ouderen wil zorgen, dieren wilt beschermen ed krijgt mijn voorkeur.

En of dat nou links of rechts is boeit me geen K..
pi_111794437
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:50 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

Elke partij die immigratie aanpakt,voor de ouderen wil zorgen, dieren wilt beschermen ed krijgt mijn voorkeur.

Die bovenstaande punten willen alle partijen :') in mindere of meerdere mate. Alhoewel voor dierenwelzijn je beter niet bij CDA/VVD kan wezen.
pi_111795701
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:50 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

PVV doet niets.
18 maand in kabinet en niets voorelkaar gekregen.
En ze lopen nog weg ook waardoor ze sowieso nooit meer regeren of gedogen.

PVV = verloren stem.
  zondag 20 mei 2012 @ 20:04:58 #143
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111797308
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

PVV doet niets.
18 maand in kabinet en niets voorelkaar gekregen.
En ze lopen nog weg ook waardoor ze sowieso nooit meer regeren of gedogen.

PVV = verloren stem.
PVV in een kabinet? volgens mij heb je teveel wiet gerookt en zit je tuinpak te strak.

PVV heeft gewoon als gedoog partner in de kamer gezeten, alleen maar om Links te dwarsbomen.
Hij heeft hier en daar wat meegepakt,maar die 2 brillemannetjes, deden nogal moeilijk blijkbaar.
Nu pakt hij ze terug en moeten ze met de billen bloot en hangen pootjes naar andere partijtjes toe.

Dit pikt de VVD kiezer nooit en gaan allemaal naar de PVV....en dat is het beste wat Nederland kan overkomen.
pi_111797730
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:04 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

PVV in een kabinet? volgens mij heb je teveel wiet gerookt en zit je tuinpak te strak.

PVV heeft gewoon als gedoog partner in de kamer gezeten, alleen maar om Links te dwarsbomen.
Hij heeft hier en daar wat meegepakt,maar die 2 brillemannetjes, deden nogal moeilijk blijkbaar.
Nu pakt hij ze terug en moeten ze met de billen bloot en hangen pootjes naar andere partijtjes toe.

Dit pikt de VVD kiezer nooit en gaan allemaal naar de PVV....en dat is het beste wat Nederland kan overkomen.
Je begint minder origineel te worden, dat van dat wietroken heb je ook pas 5x aangehaald bij verschillende gebruikers.
Dat tuinpak is nieuw voor me, ga zo door.

Je hebt gelijk, ze zaten niet in het kabinet maar hebben gedoogd.
En zelfs dat is niet gelukt...

De PVV heeft gefaald, helemaal niets voorelkaar gekregen, 0,0.
Enkele ratten verlaten het schip, Wilders komt nooit meer aan de macht.
Er op stemmen is een verloren stem.
  zondag 20 mei 2012 @ 20:15:38 #145
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111797993
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:04 schreef SteamBoat het volgende:

Kan je niks anders dan op de man te spelen? De PVV heeft bijna niks voor elkaar gekregen. Geen strengere immigratiebeleid in Europa, niet kunnen voorkomen dat er toch bezuinigd moest worden op de zorg, geen burkaverbod en de animal cops zijn ook weer teruggedraaid.
pi_111798115
quote:

En toch heb ik liever een Jolande Sap.

GroenLinks en de VVD hebben liberaal gezien veel overeenkomsten. Alleen komt GroenLinks meer op voor de belangen van de sociaal zwakkeren én vinden ze het milieu echt belangrijk.

Ik vind die Tofik meer zo'n idealistisch links schreeuwertje. Hij is te impulsief en te agressief. Een soort van Samsom, maar dan 100x erger.
  zondag 20 mei 2012 @ 20:19:06 #147
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111798282
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Kan je niks anders dan op de man te spelen? De PVV heeft bijna niks voor elkaar gekregen. Geen strengere immigratiebeleid in Europa, niet kunnen voorkomen dat er toch bezuinigd moest worden op de zorg, geen burkaverbod en de animal cops zijn ook weer teruggedraaid.
Ja ,dus nu allemaal wel op de PVV stemmen zodat ze het wel door kunnen drukken....

Jullie Wietrok....euh......ribbroekjes weten toch dat je in het kabinet moet zitten om zaken te kunnen verwezelijken?
PVV heeft de VVD en CDA gematst en Links een hak gezet...dat was de opdracht van zijn kiezers.
Hij heeft het goed gedaan en nu de zaak laten klappen zodat er nieuwe verkiezingen komen....das pas politiek!!!! STEM PVV !!!
pi_111798678
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:19 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

Ja ,dus nu allemaal wel op de PVV stemmen zodat ze het wel door kunnen drukken....

Jullie Wietrok....euh......ribbroekjes weten toch dat je in het kabinet moet zitten om zaken te kunnen verwezelijken?
PVV heeft de VVD en CDA gematst en Links een hak gezet...dat was de opdracht van zijn kiezers.
Hij heeft het goed gedaan en nu de zaak laten klappen zodat er nieuwe verkiezingen komen....das pas politiek!!!! STEM PVV !!!
De PVV haalt op 12 september hooguit nog 5 zetels.
Het rommelt in die partij en voor komende maand verwacht ik dat er minimaal 3-4 man uitstappen.

Je kan die partij echt niet meer serieus nemen.
  zondag 20 mei 2012 @ 20:40:09 #149
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111799963
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De PVV haalt op 12 september hooguit nog 5 zetels.
Het rommelt in die partij en voor komende maand verwacht ik dat er minimaal 3-4 man uitstappen.

Je kan die partij echt niet meer serieus nemen.
zie je toch dat ik dat kan...en met mij velen anderen.....jammer he Wietrokende ribbroekdragende zwareshagrokende.......o nee dat had ik al gezegd.....jammer he...knul.
pi_111800121
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:40 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

zie je toch dat ik dat kan...en met mij velen anderen.....jammer he Wietrokende ribbroekdragende zwareshagrokende.......o nee dat had ik al gezegd.....jammer he...knul.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
  zondag 20 mei 2012 @ 20:49:59 #151
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
  zondag 20 mei 2012 @ 21:26:11 #152
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_111803348
Jolande Sap lijkt me beter aangezien Tofik Dibi meer de kant van de D66 op wil en Links uit GroenLinks wil halen.
Hoiii
pi_111804313
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Comandante het volgende:
Jolande Sap lijkt me beter aangezien Tofik Dibi meer de kant van de D66 op wil en Links uit GroenLinks wil halen.
Vind je sowieso niet dat GL erg veel op D66 lijkt, sinds Paul R weg is?

edit: ik kan me herinneren dat Paul Rosenmöller in een interview met Femke nogal kritiek had op die nieuwe koers.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-05-2012 23:18:47 ]
  maandag 21 mei 2012 @ 00:00:41 #154
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_111813631
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vind je sowieso niet dat GL erg veel op D66 lijkt, sinds Paul R weg is?

edit: ik kan me herinneren dat Paul Rosenmöller in een interview met Femke nogal kritiek had op die nieuwe koers.
Geen idee, aangezien ik dat niet heb meegemaakt (ben pas 14 jaar).
Hoiii
pi_111814790
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 00:00 schreef Comandante het volgende:

[..]

Geen idee, aangezien ik dat niet heb meegemaakt (ben pas 14 jaar).
Volgens je profiel ben je 2012 jaar.
Jezus? Ben jij het echt?

Hehe, maar dat interview staat nog wel op uitzending gemist geloof ik.

http://gemi.st/11024440

Ik wil Femke terug ;(
pi_111814883
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Comandante het volgende:
Volgens mij doet Dibi niks wat Sap niet doet. Sap is namelijk allang bezig om van GroenLinks een centrumpartij te maken. Een linkse partij zou namelijk zo'n gedrocht als het Kunduz-akkoord nooit steunen. Maar ja... geldingsdrang overwint.
pi_111815032
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 00:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij doet Dibi niks wat Sap niet doet. Sap is namelijk allang bezig om van GroenLinks een centrumpartij te maken. Een linkse partij zou namelijk zo'n gedrocht als het Kunduz-akkoord nooit steunen. Maar ja... geldingsdrang overwint.
Dat zie je idd aan meer dingen, zoals ontslagrecht.

Ik stemde in 1994 GroenLinks en ik dacht dat ik sindsdien vervreemd was van die partij maar feitelijk is de partij vervreemd van mij.

Ze hebben nog steeds goede standpunten maar het "Links" zou inderdaad wel wat meer aan bod mogen komen.
Progressief is het wel maar niet mijn richting.
pi_111815177
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 00:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat zie je idd aan meer dingen, zoals ontslagrecht.

Ik stemde in 1994 GroenLinks en ik dacht dat ik sindsdien vervreemd was van die partij maar feitelijk is de partij vervreemd van mij.

Ze hebben nog steeds goede standpunten maar het "Links" zou inderdaad wel wat meer aan bod mogen komen.
Progressief is het wel maar niet mijn richting.
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat de partij die ik wil, niet bestaat. Als ik 'm wil, moet ik 'm zelf oprichten. Maar je observatie klopt wel: GroenLinks heeft inmiddels de PvdA rechts ingehaald.
pi_111817001
quote:
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat de partij die ik wil, niet bestaat. Als ik 'm wil, moet ik 'm zelf oprichten. Maar je observatie klopt wel: GroenLinks heeft inmiddels de PvdA rechts ingehaald.
Ik heb me hier ook bij neergelegd. Ik stem GL, omdat dit de minst slechte partij voor mij is. Ik ben nog redelijk liberaal, maar ik zie liever een kruising tussen SP en D66. Overigens zou ik Dibi beter vinden, gewoon omdat Sap geflopt is als fractieleider.
pi_111819298
quote:
GL drijft leden naar Dibi

Volgens dagblad Trouw lijkt de harde aanpak van Jolande Sap een strategische blunder. Wekenlang stond Dibi alleen in zijn overtuiging dat de leden van GroenLinks het recht hebben hun lijsttrekker te kiezen.

Voor de buitenwereld blijft het gissen waarom Dibi zo hard is aangepakt.
http://www.powned.tv/nieu(...)leden_naar_dibi.html

Schitterende reacties. _O_

quote:
Die hippies hebben altijd ruzie onder mekaar. Eerst hebben ze zogezegd geen leider nodig want ze bespreken alles tijdens een 'kringgesprek', maar zodra er centen te rapen vallen bijten ze mekaar de strot over.
pi_111819322
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 01:35 schreef Multitudes het volgende:

ik zie liever een kruising tussen SP en D66.
Dafuq? Nou heb ik een redelijke fantasie maar hoe zie je dit voor je? :D.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_111832067
Wat heeft het GroenLinks-bestuur wel niet bezield? Zo ongeveer het meest prominente kamerlid voor de partij deelname aan de lijsttrekkersverkiezingen proberen te ontzeggen, terwijl iedereen al van zijn kandidatuur op de hoogte was en vervolgens ook nog even een negatief stemadvies uitbrengen.

Overigens verstandig van Sap om zelf ook verkiezingen te verzoeken. Als zij die wint (wat ik waarschijnlijk acht) heeft ze direct een veel steviger mandaat als leider dan ze nu heeft (naar voren geschoven door Halsema).
pi_111833593
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 01:35 schreef Multitudes het volgende:

[..]

Ik heb me hier ook bij neergelegd. Ik stem GL, omdat dit de minst slechte partij voor mij is. Ik ben nog redelijk liberaal, maar ik zie liever een kruising tussen SP en D66. Overigens zou ik Dibi beter vinden, gewoon omdat Sap geflopt is als fractieleider.
ik lees zoveel mensen de laatste tijd goede dingen zeggen over d66. maar ik vind hun website echt een van de meest vage van alle partijen. te erg open voor interpretatie.

verder schuift groenlinks echt teveel op naar d66, nog even en er is geen onderscheid meer en kunnen ze net zo goed fuseren.
pi_111833726
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:05 schreef Kaas- het volgende:
Wat heeft het GroenLinks-bestuur wel niet bezield? Zo ongeveer het meest prominente kamerlid voor de partij deelname aan de lijsttrekkersverkiezingen proberen te ontzeggen, terwijl iedereen al van zijn kandidatuur op de hoogte was en vervolgens ook nog even een negatief stemadvies uitbrengen.

Overigens verstandig van Sap om zelf ook verkiezingen te verzoeken. Als zij die wint (wat ik waarschijnlijk acht) heeft ze direct een veel steviger mandaat als leider dan ze nu heeft (naar voren geschoven door Halsema).
sap moest wel omdat anders de schade voor de partij nog veel groter zou zijn geweest.

er wordt alleen openlijk gesteld dat dibi niet geschikt is, en sap noemt het procedures, ze begrijpt het bestuur, etc. ik heb zomaar zo'n idee dat ze dit gigantisch op gaan breken op 12 september, het electoraat houdt niet van gerommel in partijen.

ze worden er niet geloofwaardiger op. integendeel.
pi_111834248
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:45 schreef dawg het volgende:

[..]

ik lees zoveel mensen de laatste tijd goede dingen zeggen over d66. maar ik vind hun website echt een van de meest vage van alle partijen. te erg open voor interpretatie.
Het moet haast wel dat je niet goed gezocht hebt en enkel de algemene tekst gelezen hebt. Als je per thema (economie, onderwijs, veiligheid etc.) doorklikt krijg je daar al een specifiekere tekst en daarbinnen kan je zelfs ook weer per subonderdeel doorklikken waar een heel rijtje concrete voorstellen staat.

Voorbeeld:
pagina over het thema duurzame ontwikkeling
pagina daarbinnen met concrete voorstellen aangaande het punt minder files en meer milieu
pi_111834435
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het moet haast wel dat je niet goed gezocht hebt en enkel de algemene tekst gelezen hebt. Als je per thema (economie, onderwijs, veiligheid etc.) doorklikt krijg je daar al een specifiekere tekst en daarbinnen kan je zelfs ook weer per subonderdeel doorklikken waar een heel rijtje concrete voorstellen staat.

Voorbeeld:
pagina over het thema duurzame ontwikkeling
pagina daarbinnen met concrete voorstellen aangaande het punt minder files en meer milieu
nee hoor, ik heb doorgeklikt, aangezien ik een weloverwogen keuze wil maken op 12 september. en in elk geval gewoon wil weten waar een partij echt voor staat, op tv kom je daar niet achter namelijk.

maar dit:
quote:
Verbetering van de weginfrastructuur moet wel in samenhang worden ontwikkeld met openbaar vervoer en andere vervoersmodaliteiten (waaronder ook lopen, fietsen en collectief vervoer) zodat niet geïsoleerd naar verbetering van de automobiliteit wordt gekeken, maar het gehele verkeers- en vervoersnetwerk verbetert en meer keuzemogelijkheden biedt voor mensen.
sorry maar ik vind dit vaag, en niet concreet, en laat teveel ruimte open voor verschillende interpretaties.
pi_111846086
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24

Debat begint over 2min :)
  maandag 21 mei 2012 @ 20:34:23 #168
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111847865
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24

Debat begint over 2min :)
2 minuten my ass :')
  maandag 21 mei 2012 @ 20:43:00 #170
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111847898
Deze boi praat als een lid van het Koningshuis.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:43:22 #171
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111847925
Oeh lekker ding in de zaal.
pi_111848012
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:42 schreef Santello het volgende:

[..]

2 minuten my ass :')
Idd :')

Wat een lambal nu ook op het podium. Een rechts akkoord verdedigen vanuit linkse waarden (over passend onderwijs). :')
  maandag 21 mei 2012 @ 20:46:18 #173
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848103
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:44 schreef GeileSoeplepel het volgende:

[..]

Idd :')

Wat een lambal nu ook op het podium. Een rechts akkoord verdedigen vanuit linkse waarden (over passend onderwijs). :')
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want het terugdraaien van de bezuinigingen in het Passend Onderwijs is wel degelijk een heel grote overwinning. Zal niet geheel op het conto van GL kunnen worden toegeschreven maar dit was zonder links nooit gelukt.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:46:46 #174
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111848133
Het gaat beginnen! Let's get ready to RUMBLEEEEEEEEEEEEEEE
Laffe huichelaar
  maandag 21 mei 2012 @ 20:47:35 #175
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848180
Jolande, wat heb je áán? :'(
pi_111848188
ok bitchfight begint
pi_111848212
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:46 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want het terugdraaien van de bezuinigingen in het Passend Onderwijs is wel degelijk een heel grote overwinning. Zal niet geheel op het conto van GL kunnen worden toegeschreven maar dit was zonder links nooit gelukt.
Dat ben ik uiteraard met je eens, maar het staat nogal lullig. "Ja, er ligt nu wel een heel rechts akkoord dat er dankzij onze steun is, maar tenminste is het passend onderwijs weer gered! Dus puh!"
pi_111848242
sap heeft iets te hard voor de spiegel geoefend :P
pi_111848249
beter gaan ze boe roepen als tofik komt
  maandag 21 mei 2012 @ 20:48:42 #180
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_111848251
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:47 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Inkijk is niet diep genoeg inderdaad.
pi_111848270
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

:')
  maandag 21 mei 2012 @ 20:49:02 #182
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848274
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:48 schreef GeileSoeplepel het volgende:

[..]

Dat ben ik uiteraard met je eens, maar het staat nogal lullig. "Ja, er ligt nu wel een heel rechts akkoord dat er dankzij onze steun is, maar tenminste is het passend onderwijs weer gered! Dus puh!"
Da's waar, maar als kleinere partij tel je je zegeningen ;)
  maandag 21 mei 2012 @ 20:50:01 #183
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848348
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

But fo' realz. Doe een beetje kleur aan in plaats van zo'n outfit waarbij je in het decor wegvalt :')

Ahum, terug naar de inhoud.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:50:21 #184
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111848369
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:47 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
De outfit die haar eerste keus was, kon ze niet meer aan, er zaten ineens gekke gaten in de rug. Geen idee waar het van komt.

En daar ging het geluid :')
Laffe huichelaar
pi_111848379
Hé, het geluid is niet in orde.
pi_111848397
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

But fo' realz. Doe een beetje kleur aan in plaats van zo'n outfit waarbij je in het decor wegvalt :')

Ahum, terug naar de inhoud.
welke inhoud?
pi_111848410
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:50 schreef Sloggi het volgende:
Hé, het geluid is niet in orde.
tofik zit aan de knopen
pi_111848433
Ze volgen tenminste wel de lijn van het CDA zo, met het slechte geluid bij het debat :')
  maandag 21 mei 2012 @ 20:51:29 #189
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848439
Whahahahaha, de ironie. Werd geboren in blub bzz blb bzzz.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:52:34 #190
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111848503
Leuke grap mang
Laffe huichelaar
pi_111848517
Tofik ziet er ook niet geweldig energiek meer uit, helaas.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:53:19 #192
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848567
Dit klinkt al wel een stuk minder slaapverwekkend dan het verhaal van Jolande Sap.
pi_111848631
Tofik kan beter cabaratier worden _O-
pi_111848634
De PSPposter :D :D
  maandag 21 mei 2012 @ 20:54:39 #195
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111848649
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Dit klinkt al wel een stuk minder slaapverwekkend dan het verhaal van Jolande Sap.
Maar wel meer huillie huillie als je het mij vraagt.
Laffe huichelaar
pi_111848654
De PSPposter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi Jolande.

[ Bericht 24% gewijzigd door timmmmm op 21-05-2012 20:56:11 ]
  maandag 21 mei 2012 @ 20:55:03 #197
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848673
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind het wel een mooie aanloop eigenlijk.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:57:04 #198
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848836
Ik kan het nu al niet meer aan zien.
pi_111848872
Nu staan ze er nog gezellig samen, straks niet meer. :')
  maandag 21 mei 2012 @ 20:58:10 #201
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848874
Ik ben benieuwd op welke vraag Tofik Dibi antwoordde: "nee, dat gaan we niet doen".
pi_111848909
Een tikje strategischer geworden.

BAM!
pi_111848972
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

dat eeuwige gedram over hoe geweldig het lenteakkoord is ook wel, zij het in een ander opzicht.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:59:32 #204
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848976
Ah, mijn favoriet. Jammer dat ze weggaat.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:59:57 #205
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111849009
Kan iemand samenvatten wat er tot nu toe is gezegd in het debat door beide kemphanen?
  maandag 21 mei 2012 @ 21:00:22 #206
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111849031
Er heeft nog geen debat plaatsgevonden. Beide kandidaten hebben nog even de loftrompet over zichzelf mogen schallen.
pi_111849035
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Kan iemand samenvatten wat er tot nu toe is gezegd in het debat door beide kemphanen?
Nog niets. :')
pi_111849058
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:00 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Er heeft nog geen debat plaatsgevonden. Beide kandidaten hebben nog even de loftrompet over zichzelf mogen schallen.
blablabla
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 21:01:07 #209
43556 miss_dynastie
pi_111849070
Dit noem ik geen debat....
  maandag 21 mei 2012 @ 21:01:09 #210
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111849076
Jolande Sap hangt vanzelfsprekend haar verhaal over ervaring op, Tofik over vernieuwende politiek en anders durven zijn.
pi_111849118
Met elke minuut die ik Sap op tv zie ga ik haar steeds minder goed vinden. :')
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 21:02:34 #212
43556 miss_dynastie
pi_111849166
'Ik wil een van de architecten zijn van Nederland'- daar heb je wel bepaalde capaciteiten voor nodig :{
pi_111849171
"Wat kleur in het leiderschap"

Na Obama nu de eerste halfzwarte minister-president van Nederland? :D
  maandag 21 mei 2012 @ 21:02:54 #214
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111849182
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:01 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Met elke minuut die ik Sap op tv zie ga ik haar steeds minder goed vinden. :')
Ik heb dat eigenlijk altijd wel een beetje gehad. Altijd het gevoel dat ze iets stoms of onhandigs kan gaan zeggen. Een beetje ongemakkelijk om naar te kijken vind ik.

Femke was natuurlijk dan ook wel een master debater.
pi_111849214
ze doen allebei pijn aan me ogen en me oren
pi_111849223
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:02 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ik heb dat eigenlijk altijd wel een beetje gehad. Altijd het gevoel dat ze iets stoms of onhandigs kan gaan zeggen. Een beetje ongemakkelijk om naar te kijken vind ik.

Femke was natuurlijk dan ook wel een master debater.
Sap na Halsema is een beetje zoals Kant na Marijnissen :D
  maandag 21 mei 2012 @ 21:04:01 #217
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111849246
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:03 schreef GeileSoeplepel het volgende:

[..]

Inderdaad ;( .
pi_111849279
Dibi steeds met een verongelijkt bekje als zijn statement niet overkomt bij publiek. :D
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 21:05:04 #219
43556 miss_dynastie
pi_111849305
'Ik dacht aan mezelf'- wtf? :')
  maandag 21 mei 2012 @ 21:05:10 #220
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111849318
quote:

[..]

Van Kant was ik een beetje bang, van Sap niet.
Laffe huichelaar
  maandag 21 mei 2012 @ 21:05:42 #221
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111849351
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:04 schreef marcodej het volgende:
Dibi steeds met een verongelijkt bekje als zijn statement niet overkomt bij publiek. :D
Volgens mij heeft hij gewoon een beetje een ongelukkige neutrale blik :D . Dat zag ik bij Paul de Leeuw ook al.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:05:46 #222
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111849357
quote:

Geforceerd proberen te scoren hebben beiden met elkaar gemeen.
pi_111849362
Ik hoop dat Dibi gewoon wat moet inkomen, en het niet de hele avond zo slecht blijft. :{
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 21:06:36 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_111849429
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:05 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Ik hoop dat Dibi gewoon wat moet inkomen, en het niet de hele avond zo slecht blijft. :{
Ben bang dat dit het is. Meer zit er niet in bij hem.
pi_111849450
Die Dibi klopt van geen kanten. Wat een stiekem engnekje is dat, volgens mij.
pi_111849456
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Van Kant was ik een beetje bang, van Sap niet.
Precies, maar dat komt ook omdat Sap wel lekker is.
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 21:07:07 #227
43556 miss_dynastie
pi_111849471
Dibi is toch best goed vandaag voor een Dibi?
pi_111849485
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben bang dat dit het is. Meer zit er niet in bij hem.
Vond hem in de Kamer altijd wel goed, maar het is sinds hij zich kandidaat heeft gesteld echt bedroevend helaas.
pi_111849515
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:07 schreef GeileSoeplepel het volgende:

[..]

Vond hem in de Kamer altijd wel goed, maar het is sinds hij zich kandidaat heeft gesteld echt bedroevend helaas.
Dit ja.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:08:01 #230
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111849546
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Dibi is toch best goed vandaag voor een Dibi?
Dibi lijkt mij meer specialistisch aangelegd.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:08:15 #231
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111849563
Wel mooi dat ze 5 minuten in debat kunnen gaan terwijl ze precies hetzelfde zeggen en willen, maar van een ander oogpunt.
Laffe huichelaar
pi_111849591
Holle retoriek: onderwijs is belangrijk. Duh.
pi_111849636
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:05 schreef GeileSoeplepel het volgende:
ik vind hem toch iets beter dan sap. sap heeft alleen nog maar politieke nietszeggende antwoorden gegeven.
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 21:09:54 #234
43556 miss_dynastie
pi_111849678
Zo wat weet Sap dit te verprutsen zeg, knap wel _O-
  maandag 21 mei 2012 @ 21:10:00 #235
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111849686
Dibi blijft in de kamer wanneer Groen Links een kabinet ingaat.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:10:03 #236
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_111849690
Jaaaaa, met dit soort ''verhitte'' debatten gaan ze echt de 4 zetels niet ontstijgen. :D
pi_111849695
Dibi wilt niet het Kabinet in, waarom word je dan lijsttrekker?
pi_111849734
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:09 schreef dawg het volgende:

[..]

ik vind hem toch iets beter dan sap. sap heeft alleen nog maar politieke nietszeggende antwoorden gegeven.
Iedereen is beter dan Sap :') Dibi inderdaad ook.
pi_111849749
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:09 schreef dawg het volgende:

[..]

Dat kan allemaal best, maar die Dibi straalt toch helemaal geen leiderschap uit? Nog minder dan Sap.
pi_111849758
Wie is die debatleider?
pi_111849784
Dibi dibi, kom op.
pi_111849801
quote:
9s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:11 schreef Specularium het volgende:
Wie is die debatleider?
Vraag ik me ook af inderdaad. Viel me al op dat hij zichzelf niet introduceerde.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:11:54 #243
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111849803
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dibi blijft in de kamer wanneer Groen Links een kabinet ingaat.
Eigenlijk willen ze dus allebei dat de beste het kabinet ingaat
Laffe huichelaar
  maandag 21 mei 2012 @ 21:11:57 #244
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_111849806
Gloeiende wat een armoe, zet hem net aan zie ik dit :')
pi_111849821
quote:
9s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:11 schreef Specularium het volgende:
Wie is die debatleider?
Vind je hem wel aantrekkelijk?
  maandag 21 mei 2012 @ 21:13:10 #246
13309 nostra
ask why
pi_111849886
En ook hier denken we hetzelfde over.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 21 mei 2012 @ 21:13:58 #247
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111849946
Sap, Gaaaaaaaaappppppp. :{w
pi_111849952
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:13 schreef nostra het volgende:
En ook hier denken we hetzelfde over.
Ach, bij het eerste CDA-debat begon het ook zo "ja we zijn het allemaal met elkaar eens" maar later werd het nog best te pruimen. Dus ik blijf hopen.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:14:16 #249
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111849964
Ik begrijp het ook niet helemaal. Dit debat zou over leiderschap moeten gaan, toch? Inhoudelijk zijn ze het grotendeels eens, dat wisten we allang. Nu zitten ze allebei over de idealen van GL te praten. Ik wil weten hóe zij beiden denken deze idealen waarheid te laten worden.
pi_111850052
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:12 schreef marcodej het volgende:

[..]

Vind je hem wel aantrekkelijk?
Klap voor je eikel kan je krijgen.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:15:41 #251
192683 AMDB
Visionair.
pi_111850068
De 'BAM!' valt nu op z'n plek. Dibi ongelofelijk goed.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:16:00 #252
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111850100
Dibi lijkt mij iets beter dan Sap in het debat.
pi_111850102
Stormloop topic.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:16:16 #254
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111850124
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dibi lijkt mij iets beter dan Sap in het debat.
In elk geval authentieker.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:16:27 #255
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111850133
En hoe vaak heeft Dibi de Mos al in zijn hemd laten staan met zijn gevatte opmerkingen?
Laffe huichelaar
  maandag 21 mei 2012 @ 21:16:31 #256
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_111850142
Mensen hebben nooit gedacht dat de aarde plat was:

http://en.wikipedia.org/wiki/Myth_of_the_Flat_Earth
  maandag 21 mei 2012 @ 21:16:49 #257
192683 AMDB
Visionair.
pi_111850160
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik begrijp het ook niet helemaal. Dit debat zou over leiderschap moeten gaan, toch? Inhoudelijk zijn ze het grotendeels eens, dat wisten we allang. Nu zitten ze allebei over de idealen van GL te praten. Ik wil weten hóe zij beiden denken deze idealen waarheid te laten worden.
Als Tofik een beter verhaal houdt kan hij GL groter maken (dat is uiteraard belangrijk als lijsttrekker). Dus het gaat juist om wie er een betere lijsttrekker kan zijn :)
  maandag 21 mei 2012 @ 21:17:22 #258
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111850200
quote:
9s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef timmmmm het volgende:
En hoe vaak heeft Dibi de Mos al in zijn hemd laten staan met zijn gevatte opmerkingen?
Volgens mij heeft Dibi een andere portefeuille in de kamer, dus ze komen elkaar nauwelijks tegen.
pi_111850257
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef Jovatov het volgende:

Interessante link, nooit geweten ^O^
pi_111850307
quote:

Lees nog maar eens, staat namelijk dat er wel degelijk tijden waren dat ze dat dachten.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:19:27 #261
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111850346
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Dibi een andere portefeuille in de kamer, dus ze komen elkaar nauwelijks tegen.
Makkelijker gezegd dus
Laffe huichelaar
  maandag 21 mei 2012 @ 21:19:36 #262
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111850352
Wat een opmerking van de debatleider :D
  maandag 21 mei 2012 @ 21:19:43 #263
13309 nostra
ask why
pi_111850365
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef AMDB het volgende:

[..]

Als Tofik een beter verhaal houdt kan hij GL groter maken (dat is uiteraard belangrijk als lijsttrekker). Dus het gaat juist om wie er een betere lijsttrekker kan zijn :)
Dan ontkom je er dus niet aan om veel directer te debatteren: 'ik breng ideaal a beter over, want ik pak dat op die manier aan'. Niet eindeloos debatteren over die idealen zelf.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_111850371
Dibi denkt echt over dingen na.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:20:08 #265
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_111850391
quote:

Nou ja, nooit, voor Christus (BC) dus wel... in feite heeft Dibi gelijk.
pi_111850392
CDA-standpunt dit. GL pakt zo`n beetje alles van andere partijen met een vleugje natuur.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:20:34 #267
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111850416
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan ontkom je er dus niet aan om veel directer te debatteren: 'ik breng ideaal a beter over, want ik pak dat op die manier aan'. Niet eindeloos debatteren over die idealen zelf.
Dank je, ik kon mezelf niet goed verwoorden ;) . Maar inderdaad. WAT ga je doen. Concreet. Wat beloof je.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:21:06 #268
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111850445
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:19 schreef yyyentle het volgende:
Dibi denkt echt over dingen na.
Hij moet eerst nadenken voor hij antwoord geeft, ja, als je dat bedoelt
Laffe huichelaar
  maandag 21 mei 2012 @ 21:21:07 #269
192683 AMDB
Visionair.
pi_111850446
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef marcodej het volgende:
CDA-standpunt dit. GL pakt zo`n beetje alles van andere partijen met een vleugje natuur.
Had het CDA patent aan moeten vragen op dat standpunt :') :') :')
pi_111850454
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef marcodej het volgende:
Alle andere partijen pakken van GL.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:21:40 #271
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111850473
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja, gelukkig maar! Geen robotten graag. Nadenken over een antwoord is nooit slecht.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:21:43 #272
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111850475
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Dank je, ik kon mezelf niet goed verwoorden ;) . Maar inderdaad. WAT ga je doen. Concreet. Wat beloof je.
Mis ik inderdaad ook een beetje. De winnaar van dit debat is tot nu toe Femke, wat een gemis voor GL
Laffe huichelaar
  maandag 21 mei 2012 @ 21:21:50 #273
192683 AMDB
Visionair.
pi_111850486
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ik vind Dibi dat goed doen. Daarnaast kun je nooit precies zeggen hoe het ingevuld wordt want compromis.
pi_111850488
Die lach :D
  maandag 21 mei 2012 @ 21:22:25 #275
192683 AMDB
Visionair.
pi_111850525
Dibi pakt even én D66 stemmers én SP stemmers :D
pi_111850557
Heeft ie nu soms moeite met zinnen formuleren (Cohen effect)?
  maandag 21 mei 2012 @ 21:23:06 #277
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111850563
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:21 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ja, gelukkig maar! Geen robotten graag. Nadenken over een antwoord is nooit slecht.
Niet mee eens. Ik ga ervan uit dat als je verantwoordelijkheid wil dragen voor honderdduizenden mensen, moet je er voor de vraag gesteld is al over nagedacht hebben. Je moet al weten waar het over gaat, en wat je daarvan denkt.
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 21:23:25 #278
43556 miss_dynastie
pi_111850583
Jolande Sap wil zeker weten dat geen baas ooit meer een werknemer in dienst neemt _O-
pi_111850630
Een scholings/ontslagrechtpot? Wat lult ze nou allemaal?
pi_111850633
quote:

[..]

Mis ik inderdaad ook een beetje. De winnaar van dit debat is tot nu toe Femke, wat een gemis voor GL
ik denk niet dat groenlinks dan deze ietwat rechtsere koers zou varen.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:24:20 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111850641
Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind Sap ook slap. Groenlinks heeft altijd goede standpunten, ik vind het zo zonde dat ze niemand meer hebben die het goed overbrengen kan.
Laffe huichelaar
  maandag 21 mei 2012 @ 21:24:48 #282
192683 AMDB
Visionair.
pi_111850673
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:24 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Dat is het resultaat als kandidaten te diep op een onderwerp ingaan.
pi_111850701
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:23 schreef Hippos het volgende:
Heeft ie nu soms moeite met zinnen formuleren (Cohen effect)?
De mediatraining slaat op de een of andere manier niet aan bij hem.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:25:21 #284
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111850709
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:24 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Echt he.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:25:48 #285
192683 AMDB
Visionair.
pi_111850735
Sap lacht, maar volgens mij moet ze bijna huilen.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:26:03 #286
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111850757
Een kat naar de SP van Dibi.
pi_111850760
Die gemaakte blik van Sap. :D
pi_111850779
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:25 schreef AMDB het volgende:
Ze denkt nog steeds dat ze gaat winnen.
pi_111850780
Hij snijdt wel een goed punt aan.
Identiteit, "D66 met een groen randje", etc... De Paul Rosenmöller tijd lijkt lang geleden...
pi_111850791
quote:

[..]

Ja, dat ook maar ik bedoel eigenlijk dat uit wat hij zegt blijkt dat hij echt zelf over dingen heeft nagedacht en niet probeert voorgekauwde of populaire antwoorden te geven. ;)
pi_111850792
Goedkoop proberen te scoren over Ten Apel.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:26:56 #292
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111850818
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:25 schreef AMDB het volgende:
Sap dacht een kat in het bakkie te hebben, maar Dibi is een stuk taaier dan een rauw schaap.
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 21:27:04 #293
43556 miss_dynastie
pi_111850831
Ik heb ook liever dat Groen Links in de samenleving staat dan in de kamer, dat ben ik dan wel weer met hem eens :P
pi_111850842
Je kan toch gewoon naar Ter Apel gaan Dibi?
  Admin maandag 21 mei 2012 @ 21:27:24 #295
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111850848
quote:
9s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:26 schreef Specularium het volgende:
Terrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:27:27 #296
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111850855
quote:
9s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:26 schreef Specularium het volgende:
Wat is er morgen in Ter Apel? :@
pi_111850871
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:26 schreef marcodej het volgende:
Die gemaakte blik van Sap. :D
Ze praat zo zeurderig, nou ja daar kan ze ook niets aan doen maar je zal dat maar de hele dag moeten aanhoren. ;(
pi_111850891
Tofik wil een soort actiepartij maar weet eigenlijk amper waar hij tegenaan moet trappen.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:28:00 #299
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111850893
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Wat is er morgen in Ter Apel? :@
Er zijn daar asielzoekers die daar protesteren.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:28:03 #300
192683 AMDB
Visionair.
pi_111850896
Dibi kan nog wel eens heel veel zetels gaan scoren.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:28:30 #301
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111850925
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:28 schreef AMDB het volgende:
Dibi kan nog wel eens heel veel zetels gaan scoren.
Hij moet dat akkoord gaan verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')