Wel knap dat Hamilton een 2 stopper heeft gedaan, normaliter is hij niet echt zuinig voor zijn banden.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:08 schreef Funzel het volgende:
MaldonadoEnorm verdient. Gun het hem wel.
Alonso en Kimi ook een strakke race, net als Hamilton.
Nee, denk dat het eerder een reactie is op Kimi die altijd teleurgesteld is.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:03 schreef alwaysonhold het volgende:
Je ziet echt Alonso echt naar Kimi kijken van wtf praat eens duidelijk. Geweldig!
Je moet die reacties eens teruglezen toen hij bevestigd werd voor dit seizoenquote:Op zondag 13 mei 2012 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Goeie aanwinst die Pastor, dat vond ik sinds Spa al. Verder erg leuk voor Williams, met name Frank. Het is hem gegund en niet alleen door mij.
Logisch toch, als je dacht te kunnen winnen en je wordt 3e dan zou ik ook teleurgesteld zijnquote:Op zondag 13 mei 2012 16:11 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nee, denk dat het eerder een reactie is op Kimi die altijd teleurgesteld is.![]()
Twee podiumplaatsen achter elkaar en het eerste wat Kimi zegt: "yeah, I'm a bit disappointed"
Grosjean heeft de snelste ronde gereden (1:26.250).quote:Op zondag 13 mei 2012 16:14 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik dacht Grosjean? Maar ik kan het mis hebben.
Wat een verschil met het ronderecord. Best triest eigenlijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Grosjean heeft de snelste ronde gereden (1:26.250).
Nee, die had je niet gekregen.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:49 schreef RingBewoner het volgende:
Nog even over die pole van Maldonado? Stel je voor dat ik heb ingezet op Maldonado op pole met een 1:13. En ik heb 100 euro ingezet, krijg ik nu dan ook 1300 euro?
Zou de 20e tijd zijn in de kwalificatiequote:Op zondag 13 mei 2012 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een verschil met het ronderecord. Best triest eigenlijk.
Hangt van de temperatuur af, sowieso een totaal ander circuit.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zou Maldonado dit huzarenstukje weer kunnen herhalen in Monaco?
Ik denk gewoon een iets andere vleugel om wat meer snelheid op de rechte stukken te hebben, aangezien hij in moest gaan halen.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:09 schreef Rainesz het volgende:
Volgens BBC zijn ze verschillende vleugelstanden aan het testen.
Race opgeven, Data verzamelen.
Dat was vroeger niet anders..quote:Op zondag 13 mei 2012 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zou de 20e tijd zijn in de kwalificatie
Maar vorig jaar was Maldonado daar gewoon goed.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hangt van de temperatuur af, sowieso een totaal ander circuit.
Toch minimaal één rondje te laat gestopt. En ook vreemd dat de Lotussen in die laatste stint ineens als een malle gingen, zoveel ouder waren de banden van Alonso nu ook weer niet.quote:
Is nog wel even wat anders als bijna 5sec...quote:Op zondag 13 mei 2012 16:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat was vroeger niet anders..
Met kwalificatiemotoren en alles 1:15.6 in de Q en in de race niet sneller dan 1:18
Klopt, Monaco is hij ook zeer sterk, maar of hij kan winnen hangt voornamelijk van de baantemperatuur af.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar vorig jaar was Maldonado daar gewoon goed.
Dat ronderecord is dan ook in een compleet andere auto gereden in 2008 daar ist idd bijna 5 secondenquote:Op zondag 13 mei 2012 16:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is nog wel even wat anders als bijna 5sec...
Zou het misschien te maken hebben met de plaatsing van benzinetank ? Wanneer deze wat naar achteren geplaatst is (en de Lotus lijkt ook wat langer) heb je toch minder last van onderstuur door het extra gewicht aan de achterzijde, bij leeglopen van de tank veranderd dit dan niet naar een optimalere 50/50 verhouding ?quote:Op zondag 13 mei 2012 16:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch minimaal één rondje te laat gestopt. En ook vreemd dat de Lotussen in die laatste stint ineens als een malle gingen, zoveel ouder waren de banden van Alonso nu ook weer niet.
Bedoel het verschil tussen kwali en race is bijna 5 seconden, vroeger was dat 2a3, komt puur omdat je met deze banden niet kunt pushen in de race.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat ronderecord is dan ook in een compleet andere auto gereden in 2008 daar ist idd bijna 5 seconden. Het verschil dit jaar tussen Q en R was 4 seconden. Dat was vroeger dacht ik weinig anders. Alleen kwam het toen door het verschil in vermogen e,d, Tegenwoordig komt het omdat een auto afgesteld moet zijn op volle en lege tank in een race, terwijl men vroeger gewoon minder gewicht aan brandstof mee had.
//edit
Volgens mij 527 punten in de manager. En anders 516.. Weet niet zeker wat ik voor Senna ga krijgen als 'motor'.
Het is niet alleen dat. Het is ook dat de balans in de auto veel meer varieert door die mega-amount aan brandstof aan het begin. Waardoor er een 'werkbare' setup moet komen voor de race. En nogmaals het was deze race 4 seconden.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bedoel het verschil tussen kwali en race is bijna 5 seconden, vroeger was dat 2a3, komt puur omdat je met deze banden niet kunt pushen in de race.
Ik ging er altijd vanuit dat de tank midden tussen de assen zat, juist om te voorkomen dat de balans verschuift met het vorderen van de race. Uiteraard verandert de algehele balans van de auto wel, gewoon omdat die lichter wordt. De mechanische grip wordt minder en de verhouding power oversteer en massa overstuur/onderstuur verandert ook al van zichzelf.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zou het misschien te maken hebben met de plaatsing van benzinetank ? Wanneer deze wat naar achteren geplaatst is (en de Lotus lijkt ook wat langer) heb je toch minder last van onderstuur door het extra gewicht aan de achterzijde, bij leeglopen van de tank veranderd dit dan niet naar een optimalere 50/50 verhouding ?
quote:Senna's car was in the fire. Ted Kravitz says it's destroyed.
Klinkt inderdaad wel ernstig...quote:Frank Williams son was in the garage and a fireball went over his head, from sky f1.
Wellicht, maar in de kwalificatie waren ze ook niet supersnel.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zou het misschien te maken hebben met de plaatsing van benzinetank ? Wanneer deze wat naar achteren geplaatst is (en de Lotus lijkt ook wat langer) heb je toch minder last van onderstuur door het extra gewicht aan de achterzijde, bij leeglopen van de tank veranderd dit dan niet naar een optimalere 50/50 verhouding ?
Met die ''werkbare'' setup rijden ze al in de kwalificatie, vroeger hadden ze een speciale kwalificatie setup dus dan zou het verschil tegenwoordig kleiner moeten zijn. Als je naar de jaren 98-2004 kijkt zie je dat het varieert van 2tot 4 seconden, nu 4,5 sec en dat komt gewoon omdat de fastest lap vandaag op 80% van hun kunnen is gereden om de banden niet te vernielen.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het is niet alleen dat. Het is ook dat de balans in de auto veel meer varieert door die mega-amount aan brandstof aan het begin. Waardoor er een 'werkbare' setup moet komen voor de race. En nogmaals het was deze race 4 seconden.
Om je argument wat minder kracht bij te zetten:
1988:
Brazilië: 4,9sec
San marino: 2,5 sec
Monaco: 2,4sec
Mexico: 1,2 sec
Canada: 3,3 sec
Amerika: 4,2 sec
Frankrijk: 4,2 sec
Engeland: regenrace, droge Q
Duitsland: hetzelfde
Hongarije: 3,0 sec
België: 7,0 seconden
Italië: 3,1 sec
Portugal: 4,5 sec
Spanje: 3,8 sec
Japan: 4,5 sec
Australië: 3,5 sec
kortom, je maakt t erger dan t is..
Ok, omdat het kan zet ik 1998 er ook bij:
Australië: 1,6 sec
Brazilië: 2,3 sec
Argentinië: 2,3 sec
San Marino: 3,7 sec
Spanje: 4,0 sec
Monaco: 3,2 sec
Canada: 1,1 sec
Frankrijk: 2,6 sec
Engeland: Natte race, droge Q
Oostenrijk: Droge race, natte Q
Duitsland: 4,3 sec
Hongarije: 2,3 sec
België: Regenrace
Italië: -0,1 sec (ja dat is echt zo)
Luxemburg: 1,9sec
Japan: 3,9 sec
Dus zowel in 1998 als nu heeft Spanje een verschil van 4 seconden.In 1988 reden ze op een ander circuit.
Dan zou het verschil nu toch juist groter zijn? Nu moeten ze voor de race optimaliseren. Toen konden ze voor zowel de race als de kwalificatie optimaliseren.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Met die ''werkbare'' setup rijden ze al in de kwalificatie, vroeger hadden ze een speciale kwalificatie setup dus dan zou het verschil tegenwoordig kleiner moeten zijn.
Omdat diskwalificaties/straffen e.d. niet meetellen en de regels er ongeveer zo uitzien:quote:
quote:De weddenschappen worden afgehandeld op basis van de live timing en classificatie die op tv wordt uitgezonden ten tijde van de podiumpresentatie, of aan het einde van de sessie/race/evenement (welke van toepassing is). Als de benodigde informatie voor het afhandelen van de aanbieding niet beschikbaar is/niet getoond wordt/incompleet is, wordt de eerste officiële informatie op de officiële website bindend geacht, ongeacht latere promoties, demoties, beroepen en/of straffen die plaatsvinden na de sessie/race waarnaar de weddenschap verwijst.
Maar Maldonaldo was on fire!quote:Op zondag 13 mei 2012 18:39 schreef JohnB52 het volgende:
Zelfs niet vooruit te branden , die williams van Senna!
Schumacher.quote:
Nee, want pole is tegenwoordig niet zo belangrijk meer, dus in de kwalificatie rijden ze met auto's die optimaal voor de race staan afgesteld.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan zou het verschil nu toch juist groter zijn? Nu moeten ze voor de race optimaliseren. Toen konden ze voor zowel de race als de kwalificatie optimaliseren.
Voor zover ik me kan herinneren is geen enkele actie van Grosjean zo stom geweest als deze ontzettend grote fout van Schumacher.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:08 schreef M.Melandri het volgende:
Schumacher gridpenalty in Monaco en Grosjean mocht de eerste races wel anderen van de baan tikken
Serieus? Schumacher bestraft voor incident met Senna?quote:Op zondag 13 mei 2012 19:08 schreef M.Melandri het volgende:
Schumacher gridpenalty in Monaco en Grosjean mocht de eerste races wel anderen van de baan tikken
Ja, dat zeg ik.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee, want pole is tegenwoordig niet zo belangrijk meer, dus in de kwalificatie rijden ze met auto's die optimaal voor de race staan afgesteld.
quote:Op zondag 13 mei 2012 19:12 schreef Nober het volgende:
Q. And what did you tell the Finnish viewers just now?
KR: It's Mothers' Day in Finland.
Q. So Happy Mothers' Day?
KR: Yeah. I had nothing else to say to Finnish viewers.
Hij blijft een droogklootquote:Op zondag 13 mei 2012 19:12 schreef Nober het volgende:
Q. And what did you tell the Finnish viewers just now?
KR: It's Mothers' Day in Finland.
Q. So Happy Mothers' Day?
KR: Yeah. I had nothing else to say to Finnish viewers.
Juist niet, als ze gisteren met een kwalificatie setup hadden gereden was de pole tijd nog sneller geweest, racepace was vandaag niks beter geworden.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik.
Dus wordt het verschil tussen race en kwalificatie groter in vergelijking met vroeger.
Toen kon je een aparte setuo maken voor kwalificatie en race. Dus beide optimaal voor die situatie.
Nu maken ze een setup voor de race, waarmee ze ook kwalificatie. Wel optimale setup voor de race, niet voor de kwalificatie. Dus wordt het verschil tussen race en kwalificatie groter (in vergelijking met 1988 en 1998, waarvan de cijfers gepost werden).
En als ze tijdens de kwalificatie sneller waren gegaan, dan was het verschil tussen de snelste raceronde en de snelste trainingsronde toch groter geworden? Wat het punt van Glijdt_licht en mij is.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Juist niet, als ze gisteren met een kwalificatie setup hadden gereden was de pole tijd nog sneller geweest, racepace was vandaag niks beter geworden.
In Sepang ging Grosjean er anders aardig dom in.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:09 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren is geen enkele actie van Grosjean zo stom geweest als deze ontzettend grote fout van Schumacher.
Natuurlijk heeft Grosjean ook wat fouten gemaakt, maar dit van Schumacher sloeg echt alles. Ik stond met verbazing te kijken vandaag.
Ja doen ze allebei voor het insturen van die bocht maar Senna had oudere banden dus remt hij wat eerder.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:16 schreef _Administr8or_ het volgende:
Senna komt inderdaad tijdens het remmen naar links zakken..
Het punt van Glijdt was juist dat het verschil vroeger net zo groot was, maar zoals jij al zegt als ze gisteren na parc ferme gewoon hadden mogen sleutelen was het verschil nog groter geworden, en dat komt dus door de banden omdat ze niet alles van hun banden kunnen vergen.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En als ze tijdens de kwalificatie sneller waren gegaan, dan was het verschil tussen de snelste raceronde en de snelste trainingsronde toch groter geworden? Wat het punt van Glijdt_licht en mij is.
Wat Senna doet mag gewoon niet. Dus die moet sowieso bestraft. Als Senna dan naar rechts gaat en zich aan de regels houdt dan is er wel ruimte voor Schumacher.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:20 schreef Wombcat het volgende:
Wat Senna daar ook gedaan had, zoals Schumacher instuurde was hij altijd achterin Senna geknald. Schumacher remt later dan Senna en dan rijd je er achter op in.
Dat is niet helemaal waar, hij had links wel ruimte, totdat Senna naar links ging, alleen onlogisch van Schumacher om buitenom te willenquote:Op zondag 13 mei 2012 19:20 schreef Wombcat het volgende:
Wat Senna daar ook gedaan had, zoals Schumacher instuurde was hij altijd achterin Senna geknald. Schumacher remt later dan Senna en dan rijd je er achter op in.
Senna ging niet zover naar links dat Schumacher er met zijn lijn langs was gegaan. Bovendien gaat Senna naar links, terug naar de ideale lijn voor het insturen van de bocht. Als dat bestraft moet worden, dan hadden ze er dit jaar al heel wat moeten bestraffen.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat Senna doet mag gewoon niet. Dus die moet sowieso bestraft. Als Senna dan naar rechts gaat en zich aan de regels houdt dan is er wel ruimte voor Schumacher.
Senna mag natuurlijk remmen wanneer hij wil, maar als je er voorbij wil moet je anticiperen en dan anticipeer je op dat de voorligger zich aan de regels houdt. Als hij naar rechts mag je verwachten dat hij of naar rechts blijft gaan of rechtdoor gaat, maar in ieder geval niet weer naar links.
Goed, ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht. Iemand die wil inhalen moet van bepaalde dingen uit kunnen gaan en één van die dingen is inderdaad dat je niet nogmaals van lijn gaat veranderen.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat Senna doet mag gewoon niet. Dus die moet sowieso bestraft. Als Senna dan naar rechts gaat en zich aan de regels houdt dan is er wel ruimte voor Schumacher.
Senna mag natuurlijk remmen wanneer hij wil, maar als je er voorbij wil moet je anticiperen en dan anticipeer je op dat de voorligger zich aan de regels houdt. Als hij naar rechts mag je verwachten dat hij of naar rechts blijft gaan of rechtdoor gaat, maar in ieder geval niet weer naar links.
Komt door 2 stopper van Hamilton, die was alleen maar bezig met banden sparen.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:32 schreef Nober het volgende:
Grosjean snelste ronde voor Räikkönen en Alonso, Hamilton slechts 18de en zelfs langzamer dan de Caterham's.
http://www.formula1.com/r(...)71/fastest_laps.html
1 Pitstop
20.113 Schumacher
2 Pitstops
41.943 Hamilton
42.274 Pic
44.033 Karthikeyan
3 Pitstops
59.589 Alonso
1:00.758 Rosberg
1:01.151 Räikkönen
1:01.274 Ricciardo
1:01.282 Button
1:01.534 Di Resta
1:01.594 Hülkenberg
1:02.473 Grosjean
1:02.653 Glock
1:03.493 Vergne
1:03.667 Maldonado
1:03.952 Kobayashi
1:05.112 Webber
1:05.131 Kovalainen
1:09.745 Petrov
1:11.450 Pérez
4 Pitstops
1:15.733 Massa (1 drive through)
1:18.847 Vettel (1 drive through)
1:27.424 De La Rosa
Button ook maar 14de, 0.294 sneller dan Hamilton. Toont toch aan dat het niet goed is, zie ook Maleisië waar Hamilton Pérez en Alonso niet kon bijhoudenquote:Op zondag 13 mei 2012 19:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Komt door 2 stopper van Hamilton, die was alleen maar bezig met banden sparen.
Als van plek 24 8e wordt heb je het toch heel goed gedaan, zeker op dit circuitquote:Op zondag 13 mei 2012 19:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Button ook maar 14de, 0.294 sneller dan Hamilton. Toont toch aan dat het niet goed is, zie ook Maleisië waar Hamilton Pérez en Alonso niet kon bijhouden
Button was als een van eerste voor zijn 3e stop en was sowieso veel langzamer dan Hamilton dit weekend. Auto van McLaren is goed hoor en Hamilton doet het ook goed, alleen mensen aan de pitmuur maken grote fouten en daarom staan ze niet bovenaan. Vroeger werden ze tactisch ook altijd verslagen door Ferrariquote:Op zondag 13 mei 2012 19:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Button ook maar 14de, 0.294 sneller dan Hamilton. Toont toch aan dat het niet goed is, zie ook Maleisië waar Hamilton Pérez en Alonso niet kon bijhouden
Ze hebben juist die regels nog eens aangescherpt. Senna gaat naar rechts zodat Schumacher niet goed binnendoor kan, prima, vervolgens gaat hij weer naar links, en dat mag gewoon niet. Het is maar een beetje, maar het probleem is dat Schumacher erop anticipeert en dan bij het naar links gaan ook weer anticipeert op toch maar de binnenkant, terwijl Senna al flink aan het remmen is.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Senna ging niet zover naar links dat Schumacher er met zijn lijn langs was gegaan. Bovendien gaat Senna naar links, terug naar de ideale lijn voor het insturen van de bocht. Als dat bestraft moet worden, dan hadden ze er dit jaar al heel wat moeten bestraffen.
Rechts van Senna was er juist meer ruimte, links van hem net genoeg tot op het moment dat hij naar links stuurde, ik blijf het vreemd vinden waarom Schumacher er links voorbij wilde terwijl er meer ruimte was aan de goede kant om in te halenquote:Op zondag 13 mei 2012 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben juist die regels nog eens aangescherpt. Senna gaat naar rechts zodat Schumacher niet goed binnendoor kan, prima, vervolgens gaat hij weer naar links, en dat mag gewoon niet. Het is maar een beetje, maar het probleem is dat Schumacher erop anticipeert en dan bij het naar links gaan ook weer anticipeert op toch maar de binnenkant, terwijl Senna al flink aan het remmen is.
Ik denk dat Schumacher het best slimmer aan had kunnen pakken om schadevrij te blijven, maar het probleem ontstond doordat Senna een rare actie maakte die in strijd is met de regels. Als je dan iemand bestraft moet je Senna in ieder geval bestraffen.
Dat mag de achterligger dan weer zelf weten, zoals de voorligger zijn eigen rempunt mag kiezen. Ik neem aan dat hij eerst naar links ging omdat Senna naar rechts bewoog en dat hij anticipeert op het doorzetten van die beweging. Dan kan Schumacher er eventueel onderdoor vanaf de buitenkant. Toen ging Senna weer naar links en daar ontstond het probleem.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rechts van Senna was er juist meer ruimte, links van hem net genoeg tot op het moment dat hij naar links stuurde, ik blijf het vreemd vinden waarom Schumacher er links voorbij wilde terwijl er meer ruimte was aan de goede kant om in te halen
Lullige voor Schumacher is dat hij meteen weer een race kan afschrijven, 5 plekken terug in Monaco, komt hij terecht op plek 13-15 of zo bij de start.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat mag de achterligger dan weer zelf weten, zoals de voorligger zijn eigen rempunt mag kiezen. Ik neem aan dat hij eerst naar links ging omdat Senna naar rechts bewoog en dat hij anticipeert op het doorzetten van die beweging. Dan kan Schumacher er eventueel onderdoor vanaf de buitenkant. Toen ging Senna weer naar links en daar ontstond het probleem.
Kijk nog eens HEEL GOED naar de beelden. Toen Senna naar links ging zat Schumacher maximaal één meter achter Senna .... Voor de zekerheid nog een keer naar gekeken.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:40 schreef Desunoto het volgende:
Op het moment dat Senna weer naar links ging zat hij Schumacher helemaal niet in de weg. Die zat er een paar autolengtes achter. Schumacher had gemakkelijk achter Senna kunnen blijven of helemaal naar rechts kunnen sturen om er binnendoor voorbij te gaan. Maar ook dat deed hij niet. Hij ramde vol op de achterkant van Senna. Alles wijst erop dat Schumacher zat te twijfelen en een totaal foute inschatting maakte op het laatste moment.
Hoe je hier Senna de schuld van kan geven snap ik echt niet...
Michael Schumacher will lose five places on the starting grid for the Monaco Grand Prix following his crash with Bruno Senna in Spain.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:54 schreef kepler het volgende:
Iemand de officiele ruling gevonden van de FIA over het Schumacher/Senna incident?
Ik denk namelijk nog steeds dat Schumacher gewoon (veel) te laat heeft geremd, want anders snap ik inderdaad niet waarom hij gestraft is (zeker gezien die regel van dit jaar dat je maar 1x van je lijn mag afwijken).
Ja, dan is het gewoon vreemd...quote:Op zondag 13 mei 2012 21:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Michael Schumacher will lose five places on the starting grid for the Monaco Grand Prix following his crash with Bruno Senna in Spain.
The Mercedes driver crashed into the back of the Williams when fighting for position at the end of the straight on lap 13, with both drivers retiring.
The stewards deemed the seven-time champion was to blame for having caused the collision and he will be dropped five places on the starting grid at Monaco.
Schumacher believed the accident had been Senna's fault.
"I just took a minute to watch the video and if you look at the overhead shot you can see that he moves right to defend his inside position, but in the braking phase he moves back left right in front of me," said Schumacher.
"Then I tried to avoid to the inside again, but too late. Then it's done because that's in the braking phase. Very frustrating. Very much annoyed about that."
Niemand die er voordeel bij heeft, lijkt me gewoon een race-incident.quote:
quote:STATEMENT FROM THE WILLIAMS F1 TEAM
Sunday 13 May 2012
After today’s Spanish Grand Prix a fire occurred in the team’s garage which originated from the fuel area.
Four team personnel were injured in the incident and subsequently taken to the medical centre. Three are now receiving treatment at local hospitals for their injuries, while the fourth has been released. The team will monitor their condition and ensure they receive the best possible care.
The team, the fire services and the police are working together to determine the root cause of the fire and an update statement will be released in due course.
The Williams F1 Team would like to thank all of the teams and the FIA for their support in today’s incident
Mooi he. Er kan zelfs een lachje af bij die stoïcijnse motherfucker uit Finlandquote:
Weer typisch Eikelsteen om zich daarmee bezig te houden en over uit te spreken in de media. Maar hij zal wel eens gelijk kunnen hebben. Het zal mij niets verbazen iig. Maar wat dan nog ? Als het al zo was, dan zie ik het eerder als een pluspunt en vertegenwoordigd hij autisme en dat je daarmee ook topsporter kan worden.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:46 schreef vosss het volgende:
Overigens denkt Bernnie dat Kimi een autist is.
Dat zou 'm best wel eens kunnen zijnquote:Op maandag 14 mei 2012 08:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
^Is dat links nou Allard Kalff of lijkt hij er alleen maar op?
En wat doet hij trouwens op die foto?
Senna deed niets verkeerd. In de regels staat namelijk dat je terug naar de racelijn mag, zolang je maar genoeg ruimte overlaat voor de ander om er langs te kunnen. Wat hier dus het geval was. Schumacher had er links naast gekund, maar maakt zelf de beslissing om achter Senna naar rechts te gaan.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:54 schreef kepler het volgende:
Iemand de officiele ruling gevonden van de FIA over het Schumacher/Senna incident?
Ik denk namelijk nog steeds dat Schumacher gewoon (veel) te laat heeft geremd, want anders snap ik inderdaad niet waarom hij gestraft is (zeker gezien die regel van dit jaar dat je maar 1x van je lijn mag afwijken).
Terechte straf voor Schumacher dus.quote:20.3 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off‐line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Ik krijg nog steeds kromme tenen van al dat gestraf. IS hij namelijk niet al gewoon gestraft door niet verder te kunnen gaan?quote:Op maandag 14 mei 2012 09:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Senna deed niets verkeerd. In de regels staat namelijk dat je terug naar de racelijn mag, zolang je maar genoeg ruimte overlaat voor de ander om er langs te kunnen. Wat hier dus het geval was. Schumacher had er links naast gekund, maar maakt zelf de beslissing om achter Senna naar rechts te gaan.
Uit de reglementen:
[..]
Terechte straf voor Schumacher dus.
Dat is toch een totaal andere situatie, waarbij het zicht bijna 0 was?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:13 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds kromme tenen van al dat gestraf. IS hij namelijk niet al gewoon gestraft door niet verder te kunnen gaan?
Ik zou ook wel willen weten of hij bijvoorbeeld werd gestraft toen hij op Spa in 1998 achterop Coulthard knalde?
P.S.: ja, ik ben licht pro Schumi
En Coulthard zou op een ronde gezet worden ipv een inhaalactie om een positie zoals het gisteren wasquote:Op maandag 14 mei 2012 10:46 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Dat is toch een totaal andere situatie, waarbij het zicht bijna 0 was?
Ach ja, Mol. Dat de wens de vader van de gedacht is dekt de lading niet, het zijn meer elkaars klonen bij die man.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:46 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Dat is toch een totaal andere situatie, waarbij het zicht bijna 0 was?
Wel blijven deze acties van Schumacher opzienbarend, aangezien dit in het verleden denk ik niet was voorgekomen, zoals Olav Mol ook al aangaf.
Ik denk dat er in ieder geval nog veel meer factoren zijn. Het is namelijk altijd een vrij agressieve coureur geweest die best zijn foutjes had. Nu is hij bij veel meer duels betrokken dan vroeger terwijl hij toen ook nogal intimederend was, hij was niet degene die zou toegeven. Ook telt mee dat coureurs liever niet betrokken zijn bij een incident met de koploper of dat impact heeft op het WK. Hij anticipeert vaak niet goed op de grillen van anderen. Daar had hij vroeger veel minder mee te maken.quote:De scherpte lijkt er bij Schumacher wel vanaf, dit hebben we al een aantal keer eerder van hem gezien sinds zijn return.
WAAAAAAT een onzin.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:57 schreef Meike26 het volgende:
Het commentaar van Schumi sloeg ook nergens op. Want of hij nu wel of niet aan het blokken was, het rempunt blijft nagenoeg het zelfde en daar wil het bij hem nog wel eens kortsluiten... Dan is hij zo druk met dat gevecht, dat hij vergeet te remmen of niet meer die reflex heeft om gelijk mee te remmen.
Hij is/word gewoon te oud vood deze sport. Of heeft een bril nodig.
Of allebei.
Ja, net zoveel als Senna, die door zijn actie uit de race wordt getikt. daar mag je best een extra straf aan toevoegen. Als hij was doorgereden had hij ofwel een drive-through, ofwel een tijdstraf gehad. Nu dat niet het geval is wordt het omgezet in een gridstraf voor de volgende race.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:13 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds kromme tenen van al dat gestraf. IS hij namelijk niet al gewoon gestraft door niet verder te kunnen gaan?
Ik zou ook wel willen weten of hij bijvoorbeeld werd gestraft toen hij op Spa in 1998 achterop Coulthard knalde?
P.S.: ja, ik ben licht pro Schumi
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:57 schreef Meike26 het volgende:
Het commentaar van Schumi sloeg ook nergens op. Want of hij nu wel of niet aan het blokken was, het rempunt blijft nagenoeg het zelfde en daar wil het bij hem nog wel eens kortsluiten... Dan is hij zo druk met dat gevecht, dat hij vergeet te remmen of niet meer die reflex heeft om gelijk mee te remmen.
Hij is/word gewoon te oud vood deze sport. Of heeft een bril nodig.
Of allebei.
Dit had meer met anticiperen te maken, Senna dacht ik laat hem er rechts voorbij en Schumacher dacht daar anders over mede omdat Senna z'n "hint" wat laat gaf, beide coureurs wat mij betreft niet foutloos, maar uiteindelijk was het wel Schumacher die op Senna inreed en niet andersom.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Is ook heel normaal hoor, je reactievermogen loopt gewoon terug.
Ik niet. Hij heeft nu alleen geen auto die een straatlengte voorligt op de rest. Tja, dan moet je echt gaan racen en dat valt tegen he.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Ik zie tenminste een heel andere coureur dan de 7-voudig wereldkampioen dat hij is/was.
Deze man.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:59 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik niet. Hij heeft nu alleen geen auto die een straatlengte voorligt op de rest. Tja, dan moet je echt gaan racen en dat valt tegen he.
Sinds wanneer reed Massa voor Ferrari in de jaren die ik op noem?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:33 schreef Zorro het volgende:
Als zelfs Barichello en Massa vooraan rijden lijkt me dat duidelijk ja
Ik denk dat er wel meer kansen komen voor Schumacher om te winnen, zoals Mercedes al aangaf verwachtten ze ook niet te kunnen strijden voor de overwinning op Spanje. Monaco wordt voor Schumacher nu ook weer een lastig verhaal, met die gridpenalty. Maar ik denk dat ze in Canada snel zullen zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:24 schreef Meike26 het volgende:
Toen Schumacher in 1996 bij Ferrari ging rijden deed hij diezelfde dingen die Alonso nu doet, een auto die geen races kan winnen toch als eerste over de streep heen sturen. Zijn finesse, zijn andere manier van rijden, zijn talent om elk lek boven te krijgen, het is er gewoon niet meer. Als Schumacher nog wel die scherpte had als in bijvoorbeeld 2000 (ik noem maar wat) dan had hij allang een GP gewonnen met die Mercedes. En was Rosberg ook niet keer op keer de snelste van de 2 !
Hij zit eigenlijk in diezelfde fase als Trulli een jaar of 3 geleden in kwam. Van de Trulli-train werd het steeds meer de Trulli Turtle. Snel in de kwalificaties ? Ja
Maar in de race kan hij de jonkies niet meer bijbenen. Reflexen gaan omlaag, moeilijker om plaatsen te verdedigen en inhalen gaat ook wat moeilijker !
Leuk dat Schumacher terug gekomen is, maar het is nu niets anders dan een hobby die nog uitgeoefend word. Mocht hij dit jaar nog gaan winnen, dan is dat erg veel geluk. Enige kans zie ik in Spa, met een lekkere regenbui![]()
Maar de legende Schumacher zie ik er sinds zijn terugkomst niet meer aan af. Behalve zijn naam dan.
Ongeacht of ze in Canada snel zullen zijn denk ik dat Lotus Mercedes reeds voorbij gestreefd is hoor. Die zijn tot nu toe eik overal snel geweest.quote:Als dat niet het geval is zijn ze eigenlijk weer terug bij af en lijkt Lotus nu Mercedes voorbij te zijn gegaan
Ze waren van het begin af aan sneller inderdaadquote:Op maandag 14 mei 2012 14:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ongeacht of ze in Canada snel zullen zijn denk ik dat Lotus Mercedes reeds voorbij gestreefd is hoor. Die zijn tot nu toe eik overal snel geweest.
Barrichello was beter dan jij denkt! Zeker in die jaren. Hij had in de jaren daarvoor bij Stewart en Jordan prima laten zien hoe goed hij was. Echt de winsten van Barri in 2003 kwamen met name door het falen van McLaren en als een Williams minder goed was.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:33 schreef Zorro het volgende:
Als zelfs Barichello en Massa vooraan rijden lijkt me dat duidelijk ja
http://www.rtlgp-magazine.nl/quote:Op maandag 14 mei 2012 14:48 schreef vosss het volgende:
Even wat anders, weet iemand of RTL GP Magazine nog steeds in de boekhandel verkrijgbaar is?
Vroeger kocht ik wel eens een los exemplaar en wil nu een abbo nemen, maar dat gaat pas in bij het volgende nummer. Dus ik wilde eik het huidige nummer even halen in de winkel, maar als ik op Bruna.nl kijk dan vind ik hem niet.
Is dat blad alleen nog maar via internet leverbaar?
Als je cynisch bent, kun je dus ook zeggen dat als Schumacher net zo had gescoord als Rosberg, Mercedes gewoon boven Lotus had gestaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:34 schreef vosss het volgende:
Inderdaad. Het vertaald zich overigens ook gewoon in de punten. Bijna 2x zoveel. Ondanks een aantal missers in het begin van het seizoen van Lotus.
Belachelijk. Schumi heeft hier 100% gelijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Michael Schumacher will lose five places on the starting grid for the Monaco Grand Prix following his crash with Bruno Senna in Spain.
The Mercedes driver crashed into the back of the Williams when fighting for position at the end of the straight on lap 13, with both drivers retiring.
The stewards deemed the seven-time champion was to blame for having caused the collision and he will be dropped five places on the starting grid at Monaco.
Schumacher believed the accident had been Senna's fault.
"I just took a minute to watch the video and if you look at the overhead shot you can see that he moves right to defend his inside position, but in the braking phase he moves back left right in front of me," said Schumacher.
"Then I tried to avoid to the inside again, but too late. Then it's done because that's in the braking phase. Very frustrating. Very much annoyed about that."
Als Schumacher te laat remde dan hadden ze dat prima in de telemetrie kunnen zien, en daar hebben ze niks over gezegd. Feit is wel dat Senna twee keer van zijn lijn afwijkt en ik dacht dat dat niet meer mocht dit seizoen?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:43 schreef Maccie_ftm het volgende:
Mwa, hij ging behoorlijk langzaam terug naar links hoor. Schumacher remde gewoon te laat klaar. Nou vind ik 5 plekken terug wel iets overdreven maar hij is zeker niet zo onschuldig als hij doet geloven.
Als...maar je kunt ook redeneren dat ze met Senna extra sponsorship hebben binnengehaald waardoor er meer geld is voor de ontwikkeling van de auto. Daarom hebben priveteams als Sauber en Williams ook meer aan een goede paydriver, die brengen geld binnen wat je auto indirect ook weer sneller maakt.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:46 schreef Meike26 het volgende:
Hoe zou Williams nu presteren als Rubens was gebleven en niet vervangen was door Bruno SennaIn de BrawnGP heeft hij ook nog een paar erg mooie races gereden !
Sowieso is het officiële rapport nergens te vinden onlinequote:Op maandag 14 mei 2012 18:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Als Schumacher te laat remde dan hadden ze dat prima in de telemetrie kunnen zien, en daar hebben ze niks over gezegd. Feit is wel dat Senna twee keer van zijn lijn afwijkt en ik dacht dat dat niet meer mocht dit seizoen?
Hij blonk vooral uit in het langer dichter op de limiet kunnen zitten, daarom kon hij ook hele nerveuze auto's aan die in de basis heel snel waren maar waar anderen niks of veel minder mee konden. Met de Pirelli's is dat een veel minder belangrijke kwaliteit geworden. Zelf is hij wel wat scherpte kwijt maar in zijn laatste jaren bij Ferrari nam hij ook al niet meer zoveel risico als toen hij een jonge hond was.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:24 schreef Meike26 het volgende:
Toen Schumacher in 1996 bij Ferrari ging rijden deed hij diezelfde dingen die Alonso nu doet, een auto die geen races kan winnen toch als eerste over de streep heen sturen. Zijn finesse, zijn andere manier van rijden, zijn talent om elk lek boven te krijgen, het is er gewoon niet meer.
Dat is hij ook niet. Er is gewoon een beetje een negatief sfeertje om hem heen en dan heeft hij heel veel pech en dan komen de ratten weer te voorschijn, maar dat deden ze eerder ook al en toen moesten ze hun woorden vorig jaar pijnlijk inslikken. En ook toen had hij best veel pech. De ster van Canada vorig jaar of van Spa was niet Rosberg geloof ik, en als in Canada de regen ietsjes langer had geduurd had hij gewoon gewonnen daar. Dat moet dan ook net even meezitten, zoals het Rosberg dit jaar wel meezat.quote:Als Schumacher nog wel die scherpte had als in bijvoorbeeld 2000 (ik noem maar wat) dan had hij allang een GP gewonnen met die Mercedes. En was Rosberg ook niet keer op keer de snelste van de 2 !
Trulli is altijd een kwalificatiespecialist geweest, Schumacher totaal niet.quote:Hij zit eigenlijk in diezelfde fase als Trulli een jaar of 3 geleden in kwam. Van de Trulli-train werd het steeds meer de Trulli Turtle. Snel in de kwalificaties ? Ja
quote:Maar in de race kan hij de jonkies niet meer bijbenen. Reflexen gaan omlaag, moeilijker om plaatsen te verdedigen en inhalen gaat ook wat moeilijker !
De verhoudingen liggen anders, maar hij heeft nog steeds wat extra's. Niet elke wedstrijd, maar als het erom gaat wie echt een keer meer met die auto gaat doen dan er in zit dan zal dat net als vorig jaar niet Rosberg zijn.quote:Leuk dat Schumacher terug gekomen is, maar het is nu niets anders dan een hobby die nog uitgeoefend word. Mocht hij dit jaar nog gaan winnen, dan is dat erg veel geluk. Enige kans zie ik in Spa, met een lekkere regenbui![]()
Maar de legende Schumacher zie ik er sinds zijn terugkomst niet meer aan af. Behalve zijn naam dan.
Volgens mij bedoelt Vosss zijn vriendinquote:Op maandag 14 mei 2012 08:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Weer typisch Eikelsteen om zich daarmee bezig te houden en over uit te spreken in de media. Maar hij zal wel eens gelijk kunnen hebben. Het zal mij niets verbazen iig. Maar wat dan nog ? Als het al zo was, dan zie ik het eerder als een pluspunt en vertegenwoordigd hij autisme en dat je daarmee ook topsporter kan worden.
Maar ik denk eerder gewoon dat Kimi een heel apart karakter heeft, ontzettend adrem / cynisch is en naast de echte sport waar het voor hem om te doen is, geen **** geeft om het mediageile circus eromheen
ben het met je eens, op het rechte stuk mag je 1x verdedigen, Senna ging eerst naar rechts en toen weer naar links, dat is dus 2x. dus tegen de regels.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Belachelijk. Schumi heeft hier 100% gelijk.
Je kunt zelfs beredeneren dat Senna 3 "changes of direction" maakte. Één naar rechts om van rechtdoor rijden naar naar rechts rijden te gaan. Één naar links om naar naar links rijden te gaan. En één om van naar links rijden naar rechtdoor rijden te gaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ben het met je eens, op het rechte stuk mag je 1x verdedigen, Senna ging eerst naar rechts en toen weer naar links, dat is dus 2x. dus tegen de regels.
Senna kwam naar links en ging boem op de rem staan.
Op mijn decoderquote:Op maandag 14 mei 2012 21:36 schreef Eenskijken het volgende:
kan ik de race nog ergens helemaal terugkijken?
Ik dacht dat het een typfout wasquote:Op maandag 14 mei 2012 19:44 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt Vosss zijn vriendinen niet Bernie
Schumi terecht gestraft overigens imho, beetje Sennaeraf beuken
Misschien bij RTL gemist? De kwalificatie kon ik daar in ieder geval wel terugzien.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:36 schreef Eenskijken het volgende:
kan ik de race nog ergens helemaal terugkijken?
Niet volgens de reglementen.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Belachelijk. Schumi heeft hier 100% gelijk.
Ergens van internet downloaden, spotnet of tpb zal ie zeker opstaan, incl redbutton of skysports nabeschouwingquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:06 schreef Marks het volgende:
[..]
Misschien bij RTL gemist? De kwalificatie kon ik daar in ieder geval wel terugzien.
Jawel, zolang er maar meer dan een wagenbreedte overblijft tussen de voorste wagen en de rand van het circuit. (Zie mijn post hier).quote:Op maandag 14 mei 2012 18:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Als Schumacher te laat remde dan hadden ze dat prima in de telemetrie kunnen zien, en daar hebben ze niks over gezegd. Feit is wel dat Senna twee keer van zijn lijn afwijkt en ik dacht dat dat niet meer mocht dit seizoen?
daar staat ie ook bij ja, maar moet je 1.30 betalenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:06 schreef Marks het volgende:
[..]
Misschien bij RTL gemist? De kwalificatie kon ik daar in ieder geval wel terugzien.
quote:Het Red Bull F1 Team verraste tijdens de Grand Prix van Spanje door bij beide rijders halfweg de race de voorvleugel te wisselen. In beide gevallen leek er niets stuk te zijn aan de gloednieuwe ontwerpen maar toch werd de beslissing genomen terug te gaan naar een eerdere versie. Teambaas Christian Horner heeft uitleg gegeven over de redenen.
“De aanrijding tussen Schumacher en Senna heeft ons veel gekost”, blikte Horner tegenover ServusTV terug. “Michael was de aanleiding. Ten eerste door de schade aan de voorvleugel die men heeft kunnen zien. Er was een groot brokstuk tegen de auto van Sebastian geknald waardoor de vleugel beschadigd was en gewisseld moest worden. Vervolgens kreeg hij nog de drive-through penalty.”
Over de vleugelwissel zei Webber: “Ik had een groot probleem met de voorzijde van de auto. De neus functioneerde überhaupt niet waardoor we hem moesten wisselen.”
quote:Het team van McLaren heeft aangeboden om Williams te helpen met het vervangen van alles wat er beschadigd is geraakt in de brand in Barcelona. Na de door Williams gewonnen race brak er brand uit in de pitbox, waarbij flink wat materiaal verloren is gegaan.
Frank Williams sprak eerder al zijn dankbaarheid uit richting de concurrentie, die niet alleen direct hielp met het bestrijden van de brand, maar het team dus ook bij zal staan in het vervangen van wat er verloren is gegaan. Een woordvoerder van McLaren bevestigde tegenover Reuters dat zijn team er alles aan zal doen om te zorgen dat Williams zonder problemen aan de start zal verschijnen in Monaco.
Ondertussen ligt nog één personeelslid van Williams in het ziekenhuis. Deze wordt behandeld voor brandwonden en mag waarschijnlijk binnen twee dagen naar huis.
James Hunt?quote:
Ah ok, duidelijkquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jawel, zolang er maar meer dan een wagenbreedte overblijft tussen de voorste wagen en de rand van het circuit. (Zie mijn post hier).
Deze regel is juist aangepast vanwege Schumacher, die continu Hamilton liep te blokken op Monza vorig jaar. Daarna is besloten dat als je terug gaat naar de racelijn er genoeg ruimte voor de coureur erachter moet overblijven om er naast te kunnen komen. En dat was hier het geval.
Ik heb zo mn twijfels hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:33 schreef Michael_Moore het volgende:
Red Bull Racing geeft verklaring over vreemde neuswissels in Spanje
[..]
quote:Terwijl voor-en tegenstemmers van het Chavez-bewind in Venezuela uitbundig de zege van hun nieuwe sportheld vierden, vlogen de politici elkaar binnen 24U in de haren.
Yon Goicoechea, politiek tegenstander van Hugo Chavez noemde het ironisch dat sponsor PDVSA een elitesport financiert terwijl de regering claimt de belangen van de armen te verdedigen. De krant “El Universal” had gisteren als kop: “Maldonado en de idioten” Goicoechea schreef in dit artikel dat niemand er zich van bewust was dat Maldonado’s feestje de PDVSA maar liefst 66 miljoen per jaar kost. En dit voor een bedrijf waarvan de schuldenlast inmiddels aanmerkelijk is opgelopen. Goicoechea haalde ook uit naar enkele oppositieleiders die vol lof waren over de prestatie van Maldonado. “Het meest waarschijnlijke is dat hij binnen een paar dagen op de TV verschijnt en Chavez zal steunen” schreef Goicoechea cynisch. “Met dit geld konden meer dan 100 scholen gebouwd worden” voegde hij er aan toe.
Voordeel voor de autosport is dat de oppositieleiders er weinig behoefte aan hebben om een sport te bekritiseren die bij de bevolking hoogst populair is. Zeker in het jaar van de verkiezingen.
Jorge Rodriguez, campagneleider bij Chavez, betichtte de opmerkingen van Goicoechea als fascistisch. “Chavez steunt alle Venezuelaanse sporters."
Oppositieadvocaat Carlos Ramos bevestigde dat men al geruime tijd bezig is om te achterhalen welk bedrag exact aan Williams wordt overgemaakt. Ondanks herhaalde verzoeken bleef een antwoord van PDVSA uit.
“Wij zijn natuurlijk blij met zijn overwinning. Maar dit neemt niet onze zorg weg hoeveel er nu werkelijk zonder parlementaire toestemming wordt overgemaakt.”
Een andere oppositieadvocate, Maria Corina Machado, vond dat er meer gelden voor atleten dan voor één F1-coureur vrijgemaakt moesten worden.
Autosport is volgens Chavez geen elitesport. Anderzijds liet hij zijn land wel alle golfbanen sluiten omdat hij dit wel een elitesport vond….
quote:May 23 (GMM) It is believed static electricity could have sparked Williams' garage fire two weeks ago in Barcelona.
Even in the Monte Carlo paddock, the huge Spanish blaze was still a hot topic.
The British team and the FIA conducted investigations, but there has been no definite finding about the cause of the fire.
Germany's Auto Motor und Sport reported suggestions simple static electricity, caused by the specific weather conditions and the fact a container was not grounded at the time, was the culprit.
Williams has scrambled to be ready for Monaco, but the only obvious sign of the fire on Wednesday was one missing mechanic, who is still recovering from burns.
"He's on the road to recovery," said co-owner Toto Wolff.
It is believed the mechanic was pumping fuel from one container to another when the fire started.
Wolff confirmed the static electricity theory.
"This is extremely rare. The weather may have played a role, as we had low pressure over Barcelona that day," he explained.
Auto Motor und Sport said Williams lost mainly computers in the fire, but the crucial data survived. Of the team's 150 radios, only 40 were intact.
Wolff said Bruno Senna's chassis survived because of the partitions at the back of the main pit area.
"They are flame retardant," he confirmed. "This meant the fire did not come beyond the back (area). The walls melted in the heat, but they didn't burn."
And financially, the Oxfordshire based team is completely undamaged, due to insurance.
Bazen picturequote:Op donderdag 24 mei 2012 07:53 schreef M.Melandri het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zal dit weekend het winnende lot zijn?
It's funny because it's truequote:Op donderdag 24 mei 2012 07:53 schreef M.Melandri het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zal dit weekend het winnende lot zijn?
Ja gewoon in reeksquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:49 schreef vosss het volgende:
Doen we tegenwoordig alles in 1 topic qua races?
http://f1weather.com/quote:Looking ahead to the weekend briefly and the shower threat is still forecast to increase significantly on Saturday and a potentially wet qualifying hour, while on Sunday the risk of rain remains difficult to call precisely but is still leaning towards a mainly dry race.
Laat Lotus dan maar winnen. Dan hebben we 6 verschillende teams die de eerste 6 races winnen. Dat is volgens mij nog niet eerder voorgekomen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:51 schreef Peterselieman het volgende:
denk zelf dat de auto's met een Renault-motor goed zullen gaan dit weekend. Ze beschikken namelijk over een goede tractie
Ook de Indy 500 zondag toch? Wordt die live uitgezonden in Nederland (Ziggo)quote:
RTL had m toch?quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ook de Indy 500 zondag toch? Wordt die live uitgezonden in Nederland (Ziggo)
Geen idee. TV gids gaat maar tot zaterdag.quote:
quote:Indy 500 weer terug bij RTL 7
Op zondag 27 mei wordt voor de 96e keer de legendarische Indy 500 verreden. RTL 7 zendt deze wereldberoemde race op de oval van Indianapolis live uit voorafgaand aan een uitgebreide voorbeschouwing. Maar niet alleen de Indy 500 wordt uitgezonden op dé autosportzender van Nederland, ook voor de andere races van de IndyCar Series is de komende maanden ruim aandacht. De liefhebbers van Amerikaanse races komen in 2012 aan hun trekken bij RTL 7.
Marco Louwerens, Programmadirecteur RTL 7: “Ik ben heel blij dat we de IndyCar Series aan het race-portfolio van RTL 7 kunnen toevoegen. Deze races, met de Indy 500 als paradepaardje, behoren tot de grootste en meest spectaculaire ter wereld. Hier doen we veel autosportliefhebbers een groot plezier mee.”
Er is veel veranderd in de IndyCar Series ten opzichte van afgelopen seizoen. Natuurlijk rijden de bekende namen als regerend kampioen Dario Franchitti, zijn teamgenoot Scott Dixon en drievoudig Indy 500-winnaar Helio Castroneves nog mee, maar in 2012 komen alle teams aan de start met een revolutionair veranderde wagen. In niets zijn deze meer te vergelijken met de verouderde bolides waarmee de afgelopen jaren werd gereden.
Ook zijn er enkele nieuwe coureurs die dit jaar aan de start verschijnen. Misschien wel de meest opvallende naam is die van Rubens Barrichello. De Braziliaan reed meer dan 300 Grands Prix in de Formule 1, won 11 races en maakt nu zijn debuut in de IndyCar Series. Barrichello zal tijdens de Indy 500 vergezeld worden door een andere oud Formule 1-coureur. Jean Alesi maakt voor het befaamde team van Newman/Haas zijn debuut op de Brickyard, de bijnaam die beroemde oval in Indianapolis heeft gekregen.
Vier races zullen dit seizoen live te zien zijn op RTL 7: Sao Paulo (29 april), Indianapolis (27 mei), Detroit (3 juni) en Baltimore (2 september). Van de overige races worden uitgebreide samenvattingen uitgezonden. Een terugblik op de openingsrace in St. Petersburg is te zien op zondag 15 april vanaf 12.20 uur.
Uitzending: RTL 7, zondag 15 april, tussen 12.20 en 12.50 uur
Briscoe Infernoquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:54 schreef Burnie88 het volgende:
Weet alleen dat Briscoe pole heeft en dat Carpenter zwaar gecrasht is met de quali.
Inderdaad. Zelfde soort crash eigenlijk als Dan ook had, alleen kwam die wat ongelukkiger in de hekkenquote:
weet alleen dat die Lotussen trager waren dan een slakquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:52 schreef vosss het volgende:
Qualify voor de Indy is ivm werk nogal langs me heen gegaan. Rubens verrassend goed hoorde ik? P10 of wat was het?
De eerste keer dat een Lotus het op een oval probeerde waren ze ook niet meteen de snelste.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet alleen dat die Lotussen trager waren dan een slak
Ja inderdaad, Dan ging head first... Kenny Brack had destijds ook zoveel geluk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfde soort crash eigenlijk als Dan ook had, alleen kwam die wat ongelukkiger in de hekken
P10 ja. Andere oud F1-coureurs zijn Sato (19e), Wilson (21e), Bourdais (25e) en Alesi (33e)quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:52 schreef vosss het volgende:
Qualify voor de Indy is ivm werk nogal langs me heen gegaan. Rubens verrassend goed hoorde ik? P10 of wat was het?
Inderdaadquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:51 schreef Peterselieman het volgende:
denk zelf dat de auto's met een Renault-motor goed zullen gaan dit weekend. Ze beschikken namelijk over een goede tractie
VT1 zal niet meer herstart wordenquote:Op donderdag 24 mei 2012 11:25 schreef vosss het volgende:
Iemand een stream? Weer vergeten dat op donderdag training is. Dat vergeet ik elk jaar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Pos Driver Team Time Laps 1. Fernando Alonso Ferrari 1m16.265s 22 2. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m16.630s + 0.365 17 3. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m16.711s + 0.446 19 4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m16.747s + 0.482 12 5. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m16.760s + 0.495 20 6. Felipe Massa Ferrari 1m16.843s + 0.578 19 7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m17.038s + 0.773 21 8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m17.190s + 0.925 13 9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m17.222s + 0.957 14 10. Nico Rosberg Mercedes 1m17.261s + 0.996 18 11. Michael Schumacher Mercedes 1m17.413s + 1.148 14 12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m17.631s + 1.366 18 13. Mark Webber Red Bull-Renault 1m18.106s + 1.841 14 14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m18.209s + 1.944 25 15. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m18.252s + 1.987 28 16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m18.302s + 2.037 16 17. Bruno Senna Williams-Renault 1m18.617s + 2.352 20 18. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m19.03$s + 2.774 20 19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m19.341s + 3.076 16 20. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m20.838s + 4.573 26 21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m20.895s + 4.630 18 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m21.638s + 5.373 9 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m22.423s + 6.158 15 24. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1 |
Zie het Indycar topic.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:52 schreef vosss het volgende:
Qualify voor de Indy is ivm werk nogal langs me heen gegaan. Rubens verrassend goed hoorde ik? P10 of wat was het?
probleem met de besturing van de auto.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:01 schreef Netsplitter het volgende:
Iemand een idee waarom Kimi nog niet eens 1 lap gereden heeft??
Het is Monaco he. Dan is iedere minuut die een coureur kan rijden er een. Dus reserverijders zetten ze als het even kan niet in.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:01 schreef Funzel het volgende:
[..]
Waar is Bottas? Die rijdt V1 toch altijd.
Jammer, maar wel begrijpelijk. Maarja wel opvallend hoever Senna weer achter Maldonado staat. Ik weet dat een vrije training weinig zegt, maar het is toch typisch dat Maldonado veel meer uit die wagen lijkt te halen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is Monaco he. Dan is iedere minuut die een coureur kan rijden er een. Dus reserverijders zetten ze als het even kan niet in.
Ah ok.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
probleem met de besturing van de auto.
Nee juist niet ok. Als het ok was had hij gewoon geredenquote:
quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee juist niet ok. Als het ok was had hij gewoon gereden
Iets specifieker: Er was een speciale besturing opgezet voor Monaco, alleen is Kimi daar niet tevreden over, dus hebben ze de hele sessie besteed aan het veranderen van de besturing.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
probleem met de besturing van de auto.
[..]
quote:Kimi Raikkonen completed just a single installation lap before deciding the Monaco-specific steering wasn't to his liking and decided to have it changed, wiping out the rest of his session.
Ze hebben niet zo'n goede ervaring met coureurs tussentijds vervangen (Badoer), zeker nu er bijna niet getest mag worden, ik zie hem dit jaar nog wel blijven. Monaco is ook geen circuit waarop ze deze beslissing moeten baseren lijkt me. Sutil heeft trouwens te weinig laten zien over raceafstanden, heeft wel een snelle enkele ronde, lijkt me geen verbetering en Di Resta is een Mercedes man, die zal of bij Mclaren of bij Mercedes een stoeltje krijgenquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:26 schreef Meike26 het volgende:
Zozo, Massa in de top 6![]()
Hij zal wel op kolen zitten nu... Nu vind ik het erg lullig voor hem, maar ik hoop eerlijk gezegd dat het na Monaco over en uit is voor hem. Niet leuk voor Massa, maar het zal het wel spannend maken voor Ferrari als bijv Sutil of DiResta er in gaat rijden. Dan verwacht ik een Mika Salo-achtig jaar voor Ferrari.
Ik versta er geen kloot van...quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:59 schreef bodylotion het volgende:
http://www.drhtv.tv/channel-2.html voor straks
Ik ookquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:12 schreef vosss het volgende:
Ik vind het wel een vette helm van Alonso hoor
button was al supersofts. De rest rijdt op softsquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Alonso al 1:16.6 ziet er goed uit maar Button nu 1:15.7.
Hij stoorde bij mij ook evenquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:17 schreef Marks het volgende:
wat een schijtverbinding met sky via vipbox.... grrrrrrrrrrrr................
Dat wel natuurlijk. En belangrijker: dat gras op z'n kin is weg.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:12 schreef vosss het volgende:
Ik vind het wel een vette helm van Alonso hoor
Er zit een klein blauw kruisje linksonder die moet je klikkenquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:53 schreef vosss het volgende:
Godverdomme ik krijg die kloterelame niet weg bij die stream
Telkens wil iie flvplayer downloaden maar zelfs als ik dat gedaan heb kan ik niet kijken wtf is dit voor een gare shit man.
BERNIE DOE DAAR EENS WAT AAAN GRIJZEN HOMO DAT JE BENT IK WIL TRAININGEN IN FULLHD KUNNEN STREAMEREN STOMME ZAK!
Is dat toevallig op tv ergens? MotorsTV of eurosport ofzo?quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:14 schreef Burnie88 het volgende:
Wordt lachen straks met de GP2 kwalificatie in de regen
Aanpassingen lijken niet veel te helpen:quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iets specifieker: Er was een speciale besturing opgezet voor Monaco, alleen is Kimi daar niet tevreden over, dus hebben ze de hele sessie besteed aan het veranderen van de besturing.
[..]
quote:Replays show that Raikkonen is suffering from understeer, with the front end just not wanting to turn into the corners...
Als ie zondag maar gewoon weer óf met een chagrijnige bek op P2 of P3 staat óf staat te glunderen als een malle op P1 op het podium.quote:Aanpassingen lijken niet veel te helpen:
Er zijn nog veel meer dan 7 races te gaan hequote:Op donderdag 24 mei 2012 15:31 schreef Funzel het volgende:
Ik vroeg me trouwens af he..
Van der Garde zou toch ook een stuk of 8 vrije trainingen doen dit jaar. Welke zijn dat dan? Want hij heeft er tot dusverre pas 1 gereden.
Hij rijdt pas na het Europese seizoen weer i.v.m. GP2.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:31 schreef Funzel het volgende:
Ik vroeg me trouwens af he..
Van der Garde zou toch ook een stuk of 8 vrije trainingen doen dit jaar. Welke zijn dat dan? Want hij heeft er tot dusverre pas 1 gereden.
http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.htmlquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dat toevallig op tv ergens? MotorsTV of eurosport ofzo?
Volgens mij vooral de races die niet tegelijk zijn met de GP2. Dus alle niet Europese Grand Prix. Daarvan zijn er nog 8, waarvan 7 aan het eind van het seizoen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:31 schreef Funzel het volgende:
Ik vroeg me trouwens af he..
Van der Garde zou toch ook een stuk of 8 vrije trainingen doen dit jaar. Welke zijn dat dan? Want hij heeft er tot dusverre pas 1 gereden.
Die had ik al aanstaan. Er staat HD bij. Sommige mensen weten niet wat HD is geloof ikquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:37 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html
QFTquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ie zondag maar gewoon weer óf met een chagrijnige bek op P2 of P3 staat óf staat te glunderen als een malle op P1 op het podium.
Ah oke. Klinkt logisch.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij vooral de races die niet tegelijk zijn met de GP2. Dus alle niet Europese Grand Prix. Daarvan zijn er nog 8, waarvan 7 aan het eind van het seizoen.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:31 schreef vosss het volgende:
Ja dat doen ze vaak in Monaco he. Ook vaak met aangepaste livery of andere teamkleding etc.
hij heeft vandaag alleen op zacht geredenquote:Op donderdag 24 mei 2012 16:13 schreef M.Melandri het volgende:
Massa gaat op de zachtste compound van Pirelli nog wel goed, was vorig jaar ook al het geval.
Weet ik, maar dat de primes nog steeds Softs zijn is een groot voordeel voor hem.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij heeft vandaag alleen op zacht gereden
quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:07 schreef vosss het volgende:
Dat was toen Bobby D zn teammate was toch?
Dat was echt baas van Red Bull.quote:
Ik neem aan dat de filmmaker/uitgever dat soort dingen betaalde niet?quote:Jammer dat er geen marketing budget meer voor lijkt te zijn tegenwoordig.
Ik dacht dat ze gewoon in twee groepen kwalificeerden en dan de startopstelling op basis van de snelste tijd deden, maar dat blijkt inderdaad niet zo te zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:21 schreef Burnie88 het volgende:
Giedo minimaal P4 op de startgrid morgen...
quote:The qualifying session in Monaco will be divided in two groups of even and odd numbers. Each group will run for fourteen minutes. The overall fastest driver from both groups will start the race from pole position. The second place on the grid will be awarded to the driver who has achieved the fastest time in the other group whilst third place will be awarded to the driver who has achieved the second fastest time in the group of the overall fastest drive, and so on.
Waarom? Voor Giedo verandert er toch niets. Ondanks een derde tijd start hij als 4de vanwege die rare regel voor Monaco.quote:
Om Giedo een goede startpositie te geven. Beetje het Singapore ietsquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom? Voor Giedo verandert er toch niets. Ondanks een derde tijd start hij als 4de vanwege die rare regel voor Monaco.
En Kovalainen had dat sponsor al?quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:47 schreef ElmarO het volgende:
Lotus heeft een nieuwe sponsor:
[ afbeelding ]
Zal wel een eenmalige sponsoring zijn. En Raikkonen heeft op de caps die hij draagt ook een Angry Bird staan. Dus dan gaan ze natuurlijk voor de succesvolste van de twee Finnen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:15 schreef Nober het volgende:
Wanneer is die Formula Renault 3.5 kwalificatie?
[..]
En Kovalainen had dat sponsor al?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |