Wel knap dat Hamilton een 2 stopper heeft gedaan, normaliter is hij niet echt zuinig voor zijn banden.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:08 schreef Funzel het volgende:
MaldonadoEnorm verdient. Gun het hem wel.
Alonso en Kimi ook een strakke race, net als Hamilton.
Nee, denk dat het eerder een reactie is op Kimi die altijd teleurgesteld is.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:03 schreef alwaysonhold het volgende:
Je ziet echt Alonso echt naar Kimi kijken van wtf praat eens duidelijk. Geweldig!
Je moet die reacties eens teruglezen toen hij bevestigd werd voor dit seizoenquote:Op zondag 13 mei 2012 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Goeie aanwinst die Pastor, dat vond ik sinds Spa al. Verder erg leuk voor Williams, met name Frank. Het is hem gegund en niet alleen door mij.
Logisch toch, als je dacht te kunnen winnen en je wordt 3e dan zou ik ook teleurgesteld zijnquote:Op zondag 13 mei 2012 16:11 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nee, denk dat het eerder een reactie is op Kimi die altijd teleurgesteld is.![]()
Twee podiumplaatsen achter elkaar en het eerste wat Kimi zegt: "yeah, I'm a bit disappointed"
Grosjean heeft de snelste ronde gereden (1:26.250).quote:Op zondag 13 mei 2012 16:14 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik dacht Grosjean? Maar ik kan het mis hebben.
Wat een verschil met het ronderecord. Best triest eigenlijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Grosjean heeft de snelste ronde gereden (1:26.250).
Nee, die had je niet gekregen.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:49 schreef RingBewoner het volgende:
Nog even over die pole van Maldonado? Stel je voor dat ik heb ingezet op Maldonado op pole met een 1:13. En ik heb 100 euro ingezet, krijg ik nu dan ook 1300 euro?
Zou de 20e tijd zijn in de kwalificatiequote:Op zondag 13 mei 2012 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een verschil met het ronderecord. Best triest eigenlijk.
Hangt van de temperatuur af, sowieso een totaal ander circuit.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zou Maldonado dit huzarenstukje weer kunnen herhalen in Monaco?
Ik denk gewoon een iets andere vleugel om wat meer snelheid op de rechte stukken te hebben, aangezien hij in moest gaan halen.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:09 schreef Rainesz het volgende:
Volgens BBC zijn ze verschillende vleugelstanden aan het testen.
Race opgeven, Data verzamelen.
Dat was vroeger niet anders..quote:Op zondag 13 mei 2012 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zou de 20e tijd zijn in de kwalificatie
Maar vorig jaar was Maldonado daar gewoon goed.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hangt van de temperatuur af, sowieso een totaal ander circuit.
Toch minimaal één rondje te laat gestopt. En ook vreemd dat de Lotussen in die laatste stint ineens als een malle gingen, zoveel ouder waren de banden van Alonso nu ook weer niet.quote:
Is nog wel even wat anders als bijna 5sec...quote:Op zondag 13 mei 2012 16:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat was vroeger niet anders..
Met kwalificatiemotoren en alles 1:15.6 in de Q en in de race niet sneller dan 1:18
Klopt, Monaco is hij ook zeer sterk, maar of hij kan winnen hangt voornamelijk van de baantemperatuur af.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar vorig jaar was Maldonado daar gewoon goed.
Dat ronderecord is dan ook in een compleet andere auto gereden in 2008 daar ist idd bijna 5 secondenquote:Op zondag 13 mei 2012 16:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is nog wel even wat anders als bijna 5sec...
Zou het misschien te maken hebben met de plaatsing van benzinetank ? Wanneer deze wat naar achteren geplaatst is (en de Lotus lijkt ook wat langer) heb je toch minder last van onderstuur door het extra gewicht aan de achterzijde, bij leeglopen van de tank veranderd dit dan niet naar een optimalere 50/50 verhouding ?quote:Op zondag 13 mei 2012 16:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch minimaal één rondje te laat gestopt. En ook vreemd dat de Lotussen in die laatste stint ineens als een malle gingen, zoveel ouder waren de banden van Alonso nu ook weer niet.
Bedoel het verschil tussen kwali en race is bijna 5 seconden, vroeger was dat 2a3, komt puur omdat je met deze banden niet kunt pushen in de race.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat ronderecord is dan ook in een compleet andere auto gereden in 2008 daar ist idd bijna 5 seconden. Het verschil dit jaar tussen Q en R was 4 seconden. Dat was vroeger dacht ik weinig anders. Alleen kwam het toen door het verschil in vermogen e,d, Tegenwoordig komt het omdat een auto afgesteld moet zijn op volle en lege tank in een race, terwijl men vroeger gewoon minder gewicht aan brandstof mee had.
//edit
Volgens mij 527 punten in de manager. En anders 516.. Weet niet zeker wat ik voor Senna ga krijgen als 'motor'.
Het is niet alleen dat. Het is ook dat de balans in de auto veel meer varieert door die mega-amount aan brandstof aan het begin. Waardoor er een 'werkbare' setup moet komen voor de race. En nogmaals het was deze race 4 seconden.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bedoel het verschil tussen kwali en race is bijna 5 seconden, vroeger was dat 2a3, komt puur omdat je met deze banden niet kunt pushen in de race.
Ik ging er altijd vanuit dat de tank midden tussen de assen zat, juist om te voorkomen dat de balans verschuift met het vorderen van de race. Uiteraard verandert de algehele balans van de auto wel, gewoon omdat die lichter wordt. De mechanische grip wordt minder en de verhouding power oversteer en massa overstuur/onderstuur verandert ook al van zichzelf.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zou het misschien te maken hebben met de plaatsing van benzinetank ? Wanneer deze wat naar achteren geplaatst is (en de Lotus lijkt ook wat langer) heb je toch minder last van onderstuur door het extra gewicht aan de achterzijde, bij leeglopen van de tank veranderd dit dan niet naar een optimalere 50/50 verhouding ?
quote:Senna's car was in the fire. Ted Kravitz says it's destroyed.
Klinkt inderdaad wel ernstig...quote:Frank Williams son was in the garage and a fireball went over his head, from sky f1.
Wellicht, maar in de kwalificatie waren ze ook niet supersnel.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zou het misschien te maken hebben met de plaatsing van benzinetank ? Wanneer deze wat naar achteren geplaatst is (en de Lotus lijkt ook wat langer) heb je toch minder last van onderstuur door het extra gewicht aan de achterzijde, bij leeglopen van de tank veranderd dit dan niet naar een optimalere 50/50 verhouding ?
Met die ''werkbare'' setup rijden ze al in de kwalificatie, vroeger hadden ze een speciale kwalificatie setup dus dan zou het verschil tegenwoordig kleiner moeten zijn. Als je naar de jaren 98-2004 kijkt zie je dat het varieert van 2tot 4 seconden, nu 4,5 sec en dat komt gewoon omdat de fastest lap vandaag op 80% van hun kunnen is gereden om de banden niet te vernielen.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het is niet alleen dat. Het is ook dat de balans in de auto veel meer varieert door die mega-amount aan brandstof aan het begin. Waardoor er een 'werkbare' setup moet komen voor de race. En nogmaals het was deze race 4 seconden.
Om je argument wat minder kracht bij te zetten:
1988:
Brazilië: 4,9sec
San marino: 2,5 sec
Monaco: 2,4sec
Mexico: 1,2 sec
Canada: 3,3 sec
Amerika: 4,2 sec
Frankrijk: 4,2 sec
Engeland: regenrace, droge Q
Duitsland: hetzelfde
Hongarije: 3,0 sec
België: 7,0 seconden
Italië: 3,1 sec
Portugal: 4,5 sec
Spanje: 3,8 sec
Japan: 4,5 sec
Australië: 3,5 sec
kortom, je maakt t erger dan t is..
Ok, omdat het kan zet ik 1998 er ook bij:
Australië: 1,6 sec
Brazilië: 2,3 sec
Argentinië: 2,3 sec
San Marino: 3,7 sec
Spanje: 4,0 sec
Monaco: 3,2 sec
Canada: 1,1 sec
Frankrijk: 2,6 sec
Engeland: Natte race, droge Q
Oostenrijk: Droge race, natte Q
Duitsland: 4,3 sec
Hongarije: 2,3 sec
België: Regenrace
Italië: -0,1 sec (ja dat is echt zo)
Luxemburg: 1,9sec
Japan: 3,9 sec
Dus zowel in 1998 als nu heeft Spanje een verschil van 4 seconden.In 1988 reden ze op een ander circuit.
Dan zou het verschil nu toch juist groter zijn? Nu moeten ze voor de race optimaliseren. Toen konden ze voor zowel de race als de kwalificatie optimaliseren.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Met die ''werkbare'' setup rijden ze al in de kwalificatie, vroeger hadden ze een speciale kwalificatie setup dus dan zou het verschil tegenwoordig kleiner moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |