En Coulthard zou op een ronde gezet worden ipv een inhaalactie om een positie zoals het gisteren wasquote:Op maandag 14 mei 2012 10:46 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Dat is toch een totaal andere situatie, waarbij het zicht bijna 0 was?
Ach ja, Mol. Dat de wens de vader van de gedacht is dekt de lading niet, het zijn meer elkaars klonen bij die man.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:46 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Dat is toch een totaal andere situatie, waarbij het zicht bijna 0 was?
Wel blijven deze acties van Schumacher opzienbarend, aangezien dit in het verleden denk ik niet was voorgekomen, zoals Olav Mol ook al aangaf.
Ik denk dat er in ieder geval nog veel meer factoren zijn. Het is namelijk altijd een vrij agressieve coureur geweest die best zijn foutjes had. Nu is hij bij veel meer duels betrokken dan vroeger terwijl hij toen ook nogal intimederend was, hij was niet degene die zou toegeven. Ook telt mee dat coureurs liever niet betrokken zijn bij een incident met de koploper of dat impact heeft op het WK. Hij anticipeert vaak niet goed op de grillen van anderen. Daar had hij vroeger veel minder mee te maken.quote:De scherpte lijkt er bij Schumacher wel vanaf, dit hebben we al een aantal keer eerder van hem gezien sinds zijn return.
WAAAAAAT een onzin.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:57 schreef Meike26 het volgende:
Het commentaar van Schumi sloeg ook nergens op. Want of hij nu wel of niet aan het blokken was, het rempunt blijft nagenoeg het zelfde en daar wil het bij hem nog wel eens kortsluiten... Dan is hij zo druk met dat gevecht, dat hij vergeet te remmen of niet meer die reflex heeft om gelijk mee te remmen.
Hij is/word gewoon te oud vood deze sport. Of heeft een bril nodig.
Of allebei.
Ja, net zoveel als Senna, die door zijn actie uit de race wordt getikt. daar mag je best een extra straf aan toevoegen. Als hij was doorgereden had hij ofwel een drive-through, ofwel een tijdstraf gehad. Nu dat niet het geval is wordt het omgezet in een gridstraf voor de volgende race.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:13 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds kromme tenen van al dat gestraf. IS hij namelijk niet al gewoon gestraft door niet verder te kunnen gaan?
Ik zou ook wel willen weten of hij bijvoorbeeld werd gestraft toen hij op Spa in 1998 achterop Coulthard knalde?
P.S.: ja, ik ben licht pro Schumi
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:57 schreef Meike26 het volgende:
Het commentaar van Schumi sloeg ook nergens op. Want of hij nu wel of niet aan het blokken was, het rempunt blijft nagenoeg het zelfde en daar wil het bij hem nog wel eens kortsluiten... Dan is hij zo druk met dat gevecht, dat hij vergeet te remmen of niet meer die reflex heeft om gelijk mee te remmen.
Hij is/word gewoon te oud vood deze sport. Of heeft een bril nodig.
Of allebei.
Dit had meer met anticiperen te maken, Senna dacht ik laat hem er rechts voorbij en Schumacher dacht daar anders over mede omdat Senna z'n "hint" wat laat gaf, beide coureurs wat mij betreft niet foutloos, maar uiteindelijk was het wel Schumacher die op Senna inreed en niet andersom.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Is ook heel normaal hoor, je reactievermogen loopt gewoon terug.
Ik niet. Hij heeft nu alleen geen auto die een straatlengte voorligt op de rest. Tja, dan moet je echt gaan racen en dat valt tegen he.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Ik zie tenminste een heel andere coureur dan de 7-voudig wereldkampioen dat hij is/was.
Deze man.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:59 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik niet. Hij heeft nu alleen geen auto die een straatlengte voorligt op de rest. Tja, dan moet je echt gaan racen en dat valt tegen he.
Sinds wanneer reed Massa voor Ferrari in de jaren die ik op noem?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:33 schreef Zorro het volgende:
Als zelfs Barichello en Massa vooraan rijden lijkt me dat duidelijk ja
Ik denk dat er wel meer kansen komen voor Schumacher om te winnen, zoals Mercedes al aangaf verwachtten ze ook niet te kunnen strijden voor de overwinning op Spanje. Monaco wordt voor Schumacher nu ook weer een lastig verhaal, met die gridpenalty. Maar ik denk dat ze in Canada snel zullen zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:24 schreef Meike26 het volgende:
Toen Schumacher in 1996 bij Ferrari ging rijden deed hij diezelfde dingen die Alonso nu doet, een auto die geen races kan winnen toch als eerste over de streep heen sturen. Zijn finesse, zijn andere manier van rijden, zijn talent om elk lek boven te krijgen, het is er gewoon niet meer. Als Schumacher nog wel die scherpte had als in bijvoorbeeld 2000 (ik noem maar wat) dan had hij allang een GP gewonnen met die Mercedes. En was Rosberg ook niet keer op keer de snelste van de 2 !
Hij zit eigenlijk in diezelfde fase als Trulli een jaar of 3 geleden in kwam. Van de Trulli-train werd het steeds meer de Trulli Turtle. Snel in de kwalificaties ? Ja
Maar in de race kan hij de jonkies niet meer bijbenen. Reflexen gaan omlaag, moeilijker om plaatsen te verdedigen en inhalen gaat ook wat moeilijker !
Leuk dat Schumacher terug gekomen is, maar het is nu niets anders dan een hobby die nog uitgeoefend word. Mocht hij dit jaar nog gaan winnen, dan is dat erg veel geluk. Enige kans zie ik in Spa, met een lekkere regenbui![]()
Maar de legende Schumacher zie ik er sinds zijn terugkomst niet meer aan af. Behalve zijn naam dan.
Ongeacht of ze in Canada snel zullen zijn denk ik dat Lotus Mercedes reeds voorbij gestreefd is hoor. Die zijn tot nu toe eik overal snel geweest.quote:Als dat niet het geval is zijn ze eigenlijk weer terug bij af en lijkt Lotus nu Mercedes voorbij te zijn gegaan
Ze waren van het begin af aan sneller inderdaadquote:Op maandag 14 mei 2012 14:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ongeacht of ze in Canada snel zullen zijn denk ik dat Lotus Mercedes reeds voorbij gestreefd is hoor. Die zijn tot nu toe eik overal snel geweest.
Barrichello was beter dan jij denkt! Zeker in die jaren. Hij had in de jaren daarvoor bij Stewart en Jordan prima laten zien hoe goed hij was. Echt de winsten van Barri in 2003 kwamen met name door het falen van McLaren en als een Williams minder goed was.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:33 schreef Zorro het volgende:
Als zelfs Barichello en Massa vooraan rijden lijkt me dat duidelijk ja
http://www.rtlgp-magazine.nl/quote:Op maandag 14 mei 2012 14:48 schreef vosss het volgende:
Even wat anders, weet iemand of RTL GP Magazine nog steeds in de boekhandel verkrijgbaar is?
Vroeger kocht ik wel eens een los exemplaar en wil nu een abbo nemen, maar dat gaat pas in bij het volgende nummer. Dus ik wilde eik het huidige nummer even halen in de winkel, maar als ik op Bruna.nl kijk dan vind ik hem niet.
Is dat blad alleen nog maar via internet leverbaar?
Als je cynisch bent, kun je dus ook zeggen dat als Schumacher net zo had gescoord als Rosberg, Mercedes gewoon boven Lotus had gestaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:34 schreef vosss het volgende:
Inderdaad. Het vertaald zich overigens ook gewoon in de punten. Bijna 2x zoveel. Ondanks een aantal missers in het begin van het seizoen van Lotus.
Belachelijk. Schumi heeft hier 100% gelijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Michael Schumacher will lose five places on the starting grid for the Monaco Grand Prix following his crash with Bruno Senna in Spain.
The Mercedes driver crashed into the back of the Williams when fighting for position at the end of the straight on lap 13, with both drivers retiring.
The stewards deemed the seven-time champion was to blame for having caused the collision and he will be dropped five places on the starting grid at Monaco.
Schumacher believed the accident had been Senna's fault.
"I just took a minute to watch the video and if you look at the overhead shot you can see that he moves right to defend his inside position, but in the braking phase he moves back left right in front of me," said Schumacher.
"Then I tried to avoid to the inside again, but too late. Then it's done because that's in the braking phase. Very frustrating. Very much annoyed about that."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |