Kijk nog eens HEEL GOED naar de beelden. Toen Senna naar links ging zat Schumacher maximaal één meter achter Senna .... Voor de zekerheid nog een keer naar gekeken.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:40 schreef Desunoto het volgende:
Op het moment dat Senna weer naar links ging zat hij Schumacher helemaal niet in de weg. Die zat er een paar autolengtes achter. Schumacher had gemakkelijk achter Senna kunnen blijven of helemaal naar rechts kunnen sturen om er binnendoor voorbij te gaan. Maar ook dat deed hij niet. Hij ramde vol op de achterkant van Senna. Alles wijst erop dat Schumacher zat te twijfelen en een totaal foute inschatting maakte op het laatste moment.
Hoe je hier Senna de schuld van kan geven snap ik echt niet...
Michael Schumacher will lose five places on the starting grid for the Monaco Grand Prix following his crash with Bruno Senna in Spain.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:54 schreef kepler het volgende:
Iemand de officiele ruling gevonden van de FIA over het Schumacher/Senna incident?
Ik denk namelijk nog steeds dat Schumacher gewoon (veel) te laat heeft geremd, want anders snap ik inderdaad niet waarom hij gestraft is (zeker gezien die regel van dit jaar dat je maar 1x van je lijn mag afwijken).
Ja, dan is het gewoon vreemd...quote:Op zondag 13 mei 2012 21:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Michael Schumacher will lose five places on the starting grid for the Monaco Grand Prix following his crash with Bruno Senna in Spain.
The Mercedes driver crashed into the back of the Williams when fighting for position at the end of the straight on lap 13, with both drivers retiring.
The stewards deemed the seven-time champion was to blame for having caused the collision and he will be dropped five places on the starting grid at Monaco.
Schumacher believed the accident had been Senna's fault.
"I just took a minute to watch the video and if you look at the overhead shot you can see that he moves right to defend his inside position, but in the braking phase he moves back left right in front of me," said Schumacher.
"Then I tried to avoid to the inside again, but too late. Then it's done because that's in the braking phase. Very frustrating. Very much annoyed about that."
Niemand die er voordeel bij heeft, lijkt me gewoon een race-incident.quote:
quote:STATEMENT FROM THE WILLIAMS F1 TEAM
Sunday 13 May 2012
After today’s Spanish Grand Prix a fire occurred in the team’s garage which originated from the fuel area.
Four team personnel were injured in the incident and subsequently taken to the medical centre. Three are now receiving treatment at local hospitals for their injuries, while the fourth has been released. The team will monitor their condition and ensure they receive the best possible care.
The team, the fire services and the police are working together to determine the root cause of the fire and an update statement will be released in due course.
The Williams F1 Team would like to thank all of the teams and the FIA for their support in today’s incident
Mooi he. Er kan zelfs een lachje af bij die stoïcijnse motherfucker uit Finlandquote:
Weer typisch Eikelsteen om zich daarmee bezig te houden en over uit te spreken in de media. Maar hij zal wel eens gelijk kunnen hebben. Het zal mij niets verbazen iig. Maar wat dan nog ? Als het al zo was, dan zie ik het eerder als een pluspunt en vertegenwoordigd hij autisme en dat je daarmee ook topsporter kan worden.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:46 schreef vosss het volgende:
Overigens denkt Bernnie dat Kimi een autist is.
Dat zou 'm best wel eens kunnen zijnquote:Op maandag 14 mei 2012 08:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
^Is dat links nou Allard Kalff of lijkt hij er alleen maar op?
En wat doet hij trouwens op die foto?
Senna deed niets verkeerd. In de regels staat namelijk dat je terug naar de racelijn mag, zolang je maar genoeg ruimte overlaat voor de ander om er langs te kunnen. Wat hier dus het geval was. Schumacher had er links naast gekund, maar maakt zelf de beslissing om achter Senna naar rechts te gaan.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:54 schreef kepler het volgende:
Iemand de officiele ruling gevonden van de FIA over het Schumacher/Senna incident?
Ik denk namelijk nog steeds dat Schumacher gewoon (veel) te laat heeft geremd, want anders snap ik inderdaad niet waarom hij gestraft is (zeker gezien die regel van dit jaar dat je maar 1x van je lijn mag afwijken).
Terechte straf voor Schumacher dus.quote:20.3 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off‐line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Ik krijg nog steeds kromme tenen van al dat gestraf. IS hij namelijk niet al gewoon gestraft door niet verder te kunnen gaan?quote:Op maandag 14 mei 2012 09:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Senna deed niets verkeerd. In de regels staat namelijk dat je terug naar de racelijn mag, zolang je maar genoeg ruimte overlaat voor de ander om er langs te kunnen. Wat hier dus het geval was. Schumacher had er links naast gekund, maar maakt zelf de beslissing om achter Senna naar rechts te gaan.
Uit de reglementen:
[..]
Terechte straf voor Schumacher dus.
Dat is toch een totaal andere situatie, waarbij het zicht bijna 0 was?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:13 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds kromme tenen van al dat gestraf. IS hij namelijk niet al gewoon gestraft door niet verder te kunnen gaan?
Ik zou ook wel willen weten of hij bijvoorbeeld werd gestraft toen hij op Spa in 1998 achterop Coulthard knalde?
P.S.: ja, ik ben licht pro Schumi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |