Dat kunnen mensen hier niet zien he?quote:
Ik ben van ellende maar even 3 weekjes naar Westcoast amerika gegaan. 28 hierquote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Is het in London overigens ook zulk 'net niet weer'? Donkere stapelwolken, afgewisseld met zon en een aangename temperatuur terwijl er soms grote druppels regen uit de lucht komen vallen?![]()
!
Peru staat op nummer 1 qua gastronomie, Argentinie op nummer 1 qua vlees. Colombia op nummer 1 qua vrouwen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 07:53 schreef Individual het volgende:
Peru is heel erg goed voor (heel gevarieerd) eten en ik ben daar aangekomen (gebeurd nooit op reis), maar Argentinië is subliem als het op eten aankomt.
En dan heeft niemand geld -economische crisis- om op vakantie te gaan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:16 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vertrouw erop dat het zo rond 15 juni mooi weer wordt in Europa, Indi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
ja, dan verlaat ik het continent voor een maand!quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:16 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vertrouw erop dat het zo rond 15 juni mooi weer wordt in Europa, Indi
Bijbruinen in Kandahar?quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dan verlaat ik het continent voor een maand!
Lekkor.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, voor het werk een maand naar Ann Arbor, michigan.
Dus je hebt dat erdoor gekregen? Tof!quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, voor het werk een maand naar Ann Arbor, michigan.
Nummer 1 van Zuid-Amerika neem ik aan?quote:Op woensdag 9 mei 2012 07:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Peru staat op nummer 1 qua gastronomie, Argentinie op nummer 1 qua vlees. Colombia op nummer 1 qua vrouwen.
Ik ben een intens gelukkig mens.
Waar ik ben geweest. 45 landen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 04:05 schreef breaky het volgende:
[..]
Nummer 1 van Zuid-Amerika neem ik aan?
Het Colombiaanse eten is in elk geval niet erg speciaal. Ze hebben wel goed eten in restaurants natuurlijk, maar de typisch Colombiaanse recepten maken mij meestal niet erg vrolijk.quote:
koud en winderig across the ditch..begint hier nu echt herfst te wordenquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:26 schreef CzechMeOut het volgende:
Hier in Sydney ook lekker weer vandaag, zonnetje, strandje, alleen avonden zijn wel aardig koud. Maar goed altijd beter dat het Hollandse weer
Ja daar sowieso wat kouder, morgen nog 29 graden, maar dan is het ook wel gedaan! Gelukkig verhuis ik maandag naar Queensland waar het toch wat warmer isquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
koud en winderig across the ditch..begint hier nu echt herfst te worden
kan me nog herinneren dat we in QL op vakantie waren 2 jaar geleden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:15 schreef CzechMeOut het volgende:
[..]
Ja daar sowieso wat kouder, morgen nog 29 graden, maar dan is het ook wel gedaan! Gelukkig verhuis ik maandag naar Queensland waar het toch wat warmer is
Wij hadden dat beide keren in NSW andersom: we kwamen aan in het voorjaar, bij -4, en iedereen verzekerde ons dat het de week ervoor nog 24 graden was geweestquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
kan me nog herinneren dat we in QL op vakantie waren 2 jaar geleden.
Wij kwamen uit Invercargill waar het -4 was op de ochtend van ons vertrek en bij aankomst in Cairn hoorden we op de radio in de taxi maar het hotel
"and then now the weather for tomorrow..... tomorrow it will be 24 degrees, it seems that the long cold winter is finally over.."
Hahaha het is ook eigenlijk te erg, je bent snel gewend aan de warme temperatuur, als het onder 20 komt heb ik mijn trui al aan. Vorige week was het in de avond "maar" 12 graden en ik had het ijskoud! Nu wordt het in QL nooit echt koud in de winter, blijft overdag vaak wel boven de 20 graden (hoop ikquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
kan me nog herinneren dat we in QL op vakantie waren 2 jaar geleden.
Wij kwamen uit Invercargill waar het -4 was op de ochtend van ons vertrek en bij aankomst in Cairn hoorden we op de radio in de taxi maar het hotel
"and then now the weather for tomorrow..... tomorrow it will be 24 degrees, it seems that the long cold winter is finally over.."
Het is retekoud 's nachts hoor! Ik ben erg blij met m'n dekbedjequote:Op donderdag 10 mei 2012 12:43 schreef CzechMeOut het volgende:
[..]
Hahaha het is ook eigenlijk te erg, je bent snel gewend aan de warme temperatuur, als het onder 20 komt heb ik mijn trui al aan. Vorige week was het in de avond "maar" 12 graden en ik had het ijskoud! Nu wordt het in QL nooit echt koud in de winter, blijft overdag vaak wel boven de 20 graden (hoop ik)
Nog nooit in Singapore geweest, maar wel een paar keer met een Singaporese naar een Singaporees restaurant in Chinatown in London geweest.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:31 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk dat Singapore nog steeds mijn favoriet is wat eten betreft.
Als je van Indonesisch straateten houdt, ga je jezelf ook wel vermaken in Singapore. Ik zou echt geen "beste land voor voedsel" kunnen benoemen, daarvoor verschillen keukens gewoon teveel. Een knettergoede Italiaan in Toscane kan ik niet vergelijken met een nasi kampur van de straat op Borneo. Allebei hemels, ik zou er geen rankschikking van durven maken...quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Nog nooit in Singapore geweest, maar wel een paar keer met een Singaporese naar een Singaporees restaurant in Chinatown in London geweest.Dat was prima idd, maar natuurlijk niet in Singapore.
Het eten in Indonesie was natuurlijk geweldig! Ba(k)mi goreng met sate ayam, gewoon gebakken door een man met z'n houten handkarretje. Elk verschillend voedsel maakt z'n eigen geluid om mensen te trekken.
Het eten is India (en Ceylon) was ook geweldig!
Er zijn eigenlijk weinig plaatsen waar het echt slecht was. (Cuba, Ukraine, DDR)
En natuurlijk een speciale vermelding voor Argentinie.![]()
Meer: Voedsel op reis
quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
Eens. Daarom neem ik je als je terugbent een keer mee naar het Peruaanse restaurant in Bogotá waar ik ben geweest. Heerlijk, gewoon.quote:Op donderdag 10 mei 2012 04:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Het Colombiaanse eten is in elk geval niet erg speciaal. Ze hebben wel goed eten in restaurants natuurlijk, maar de typisch Colombiaanse recepten maken mij meestal niet erg vrolijk.
India is verder in alles de Hel op Aarde, maar het eten was verdomd goed. Ook meestal vegetarisch gegeten om ziekenhuisbezoeken (collega's van me hebben daar een weekend moeten doorbrengenquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:47 schreef Shivo het volgende:
Ben nooit in Zuid-amerika geweest maar als vegetarier was India het paradijs. Singapore ook goed maar haalde het niet bij India.
Hier (Texas) begint de zomer op stoom te komen, moet nu een handdoek meenemen als ik naar mijn werk fiets, zodat ik me af kan drogen als ik aankom
Nu ben ik niet in Zuid Amerika geweest (nouja vliegveld van Caracas gezien) maar qua eten en vrouwen vind ik (Zuid Oost) Azie heel hoog scoren.quote:
Nee warme trui vergeet ik zeker nietquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:09 schreef OzBunyip het volgende:
[..]
Het is retekoud 's nachts hoor! Ik ben erg blij met m'n dekbedje
Waar in Queensland ga je zijn in de winter? Maakt nogal een verschil of het in Cairns of Brisbane is qua temperatuur. In Brisbane kan het nog wel onder de 20 graden komen en vooral omdat je gewend bent aan dat warme weer, voelt dat dan ineens heel koud.
Niet je trui vergetenEn alvast welkom to the Sunshine State!
Gold Coastquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:32 schreef CzechMeOut het volgende:
[..]
Nee warme trui vergeet ik zeker nieten mn wetsuit voor het surfen voor als t water koud wordt
Ik ga trouwens naar Sunshine coast. Waar zit jij ergens dan?
Mee eens. Er zijn zelfs maar weinig landen waar het moeilijk is om goed voedsel te vinden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:28 schreef Bajskorv het volgende:
Ik zou echt geen "beste land voor voedsel" kunnen benoemen, daarvoor verschillen keukens gewoon teveel.
Ja, hij is op 14 maart overleden, en vandaag de begrafenis. Was een erg interessante (en emotionele) ervaring. geweldig mooie begraafplaats, midden in de natuur, maar ook midden in Stockholm. De Zweden lopen traditiegetrouw een rondje om de kist, om afscheid te nemen...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 07:43 schreef flipsen het volgende:
Een maand na overlijdenDat is dan wel het andere uiterste vergeleken met hier. Het is hier normaal om de overledene de volgende dag (!!) al te begraven/cremeren. Beetje lastig als je familie in Nederland woont wel, dus voorlopig nog maar even niet overlijden
Het klimaat waar ik woon is nou niet bepaald warm hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:24 schreef Teslynd het volgende:
Het klimaat is bepalend. Als er een half jaar niet gegraven kan worden door lange koude winters, is opsparen vanzelfsprekend. En in de warme landen moet je snel zijn.
Ik hoorde er voor het eerst over bij het overlijden van Astrid Lindgren. Dat was dacht ik 3 mnd later.
Ik heb geen Twitter en Tipica heeft geen Facebook paginaquote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:09 schreef Fogel het volgende:
Zeg flipsen, ik weet niet of je al wat meer ruchtbaarheid aan je loterij hebt gegeven, maar daar zijn facebook en twitter best ok kanalen voor. "wij van tipica loten bij ons 6 jarig bestaan 6-6-12 een retourticket naar BsAs uit onder de stemmers bij wereldwijzer om te vieren dat we de eerste plek hebben gewonnen in categorie X". Link naar jullie site enwereldwijzer en iedereen is blij, jij hebt legitieme en goedkope reclame, plus dat de stemmers weten wanneer de trekking is
Maargoed, misschien heb je dat al gedaan?
misschien niet om te wonen, dat weet ik niet.... maar als toeristquote:Op zaterdag 12 mei 2012 04:56 schreef CzechMeOut het volgende:
[..]
Ik ga in Mooloolaba wonenis dus leuk?
Wat rechtsedirecte al zeiquote:Op zaterdag 12 mei 2012 04:56 schreef CzechMeOut het volgende:
[..]
Ik ga in Mooloolaba wonenis dus leuk?
Tenzij je van bijzondere komaf bent, hier in Thailand. Dan moet er een horoscoop worden getrokken, die bepaalt wanneer je gecremeerd wordt. En dat kan rustig een paar maanden duren.quote:
balsemen zoals bij de Egyptenaren?quote:Op zondag 13 mei 2012 07:13 schreef Teslynd het volgende:
Hoe worden die lichamen zo lang opgeslagen?
yup, en in NZquote:Op zondag 13 mei 2012 08:00 schreef Gaoxing het volgende:
Geen idee..... Ik zal het eens vragen.
Overigens is het moederdag in NL he......
ik heb ook geen idee! Het was wel een dichte kist!quote:Op zondag 13 mei 2012 07:13 schreef Teslynd het volgende:
Hoe worden die lichamen zo lang opgeslagen?
Proflowers stuurt mij heel handig een berichtje een paar dagen voor moedersdag.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:29 schreef Gaoxing het volgende:
Ja die hier vergeet ik niet zo snel (maar dat is op 12 augustus). Maar de Nederlandse was ik wel bijna vergeten, wat bij mijn moeder gelijk staat aan een doodszonde
quote:Op zondag 13 mei 2012 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
..hij had een onmeunig achterhoeks accent in z'n nederlands. Erg grappig!
Topbloemen hier ook. Maar naar het email adres wat ik niet zo vaak checkquote:Op zondag 13 mei 2012 10:45 schreef Individual het volgende:
Proflowers stuurt mij heel handig een berichtje een paar dagen voor moedersdag.
ik gebruik voor een bloemetje naar Nederland altijd Florient.nl ...top bedrijf, super kwaliteit bloemen (en ik zit zelf in de bloemen dus kritische klant) en prompte bezorgingquote:Op zondag 13 mei 2012 11:29 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Topbloemen hier ook. Maar naar het email adres wat ik niet zo vaak check
Dank je.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:03 schreef Gaoxing het volgende:
Voorzichtig aan maar, EM. Hopelijk was het betreffende heerschap alleen maar licht ontvlambaar, en het daarna weer snel vergeten...
Wat heb je allemaal meegemaakt joh? Het is dus iemand die onder jou werkt?quote:Op maandag 14 mei 2012 04:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank je.
nou nee. ik heb een blauw oog en hij is -gelukkig- zijn vriendin kwijt (die heb ik opgevangen). Huis raakt ie kwijt... zijn baan ligt in mijn handen, ik ga nog kijken wat ik daarmee ga doen...
jup.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal meegemaakt joh? Het is dus iemand die onder jou werkt?
dit zag ik niet aankomen nee, volkomen uit het niets. Vriendin was hier veilig, meer niet. ik ga daar geen misbruik van maken.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:36 schreef flipsen het volgende:
Maar dit zag je niet aankomen? Je weet hoe jaloers Latinos kunnen zijn en het zinnetje "vriendin kwijt, die heb ik opgevangen" interpreteer ik toch een beetje als "ik vond zijn vriendin wel interessant"Verder gewoon kut natuurlijk en die baan zou hij toch kwijt moeten zijn lijkt me.
hey, ja dank je. Ik ga zelfs weer uit zo... En de managers waren geschokt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 05:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
blauwe oog al weer wat weg getrokken EM?
goed, prima zelfs alleen begin het hier al aardig richting de winter te gaanquote:Op vrijdag 18 mei 2012 05:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
hey, ja dank je. Ik ga zelfs weer uit zo... En de managers waren geschokt.
hoest in Nueva Zelandia?
hoe koud is het dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 05:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
goed, prima zelfs alleen begin het hier al aardig richting de winter te gaan
echt koud wordt het hier nooit hoor.... het is nu zo'n graad of 5 en als het echt winter wordt dan hebben we 's nachts een vorstje van -4 of zoquote:
Nog steeds te koud voor mij. Geef mij maar verzengende hitte (en een goede aircoquote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
echt koud wordt het hier nooit hoor.... het is nu zo'n graad of 5 en als het echt winter wordt dan hebben we 's nachts een vorstje van -4 of zo
Hou op met je airco!quote:Op maandag 21 mei 2012 03:08 schreef breaky het volgende:
[..]
Nog steeds te koud voor mij. Geef mij maar verzengende hitte (en een goede airco)
Geen last van hitte of kou, alleen een plutje mee en wat geld voor goedkope taxi's en je kan je energie beter op het Bogoteña latinoleven (zowel werk als prive, dat ernstig sterk verweven is) richten...quote:Op maandag 21 mei 2012 09:02 schreef Fogel het volgende:
Wacht even, 15-25 graden en regen, dat klinkt goed! Colombia zei je?
Nee, da's perfect. Heb een kind die niet goed tegen kou kan en een vrouw die niet tegen hitte kan. Maargoed, werk, taal, cultuur... grote stap.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen last van hitte of kou, alleen een plutje mee en wat geld voor goedkope taxi's en je kan je energie beter op het latinoleven (zowel werk als prive, dat ernstig sterk verwevdn is) richten...
Ik weet niet hoe Colombia voor kinderen is, maar ik me niet voorstellen dat de over het algemeen erg prettige, open, vriendelijke en vooral toegankelijke houding niet op de Colombiaanse kindjes is overgedragen...quote:Op maandag 21 mei 2012 09:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, da's perfect. Heb een kind die niet goed tegen kou kan en een vrouw die niet tegen hitte kan. Maargoed, werk, taal, cultuur... grote stap.
Dat probleem had ik in Istanbul... Een weg die breed genoeg is voor 3 autos, maar waar eigenlijk maar 1 rijstrook per richting is. En dan de "middenste" baan gebruiken... vanaf beide kanten! Degene die het meest met de lichten knippert en toetert wint ofzo. Het leek op het "spel" chicken wat je af en toe in films ziet.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Vergeet de suicidale taxichauffeus niet Fogel. Ik heb nog nooit zoveel doodsangsten uitgestaan in een taxi als in Bogota.
Medische informatica, onderzoek.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe Colombia voor kinderen is, maar ik me niet voorstellen dat de over het algemeen erg prettige, open, vriendelijke en vooral toegankelijke houding niet op de Colombiaanse kindjes is overgedragen...
Welke tak werk je? En ja (de wil tot het leren van) Spaans is een must.
Maar er liggen gigantische mogelijkheden hier. Mooi om een land te zien groeien, dat heb jij toch ook lijkt me (China was het? -ik spreek nogal veel mensen)
Gisteravond met z'n zessen (alleen de geweldige chauf en ik zaten comfortabel) in een Hyudaitje Atos. De beste man bracht ons heelhuids bij het feestje in La Candelaria aan. Tuurlijk, volgens Nederlandse standaarden heftig, maar kom op. Oekraine, Azerbeidzjan en India zijn sowieso erger... En ik ben niet in Egypte en meer van dat soort landen geweest...quote:Op maandag 21 mei 2012 09:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Vergeet de suicidale taxichauffeus niet Fogel. Ik heb nog nooit zoveel doodsangsten uitgestaan in een taxi als in Bogota.
Ah sorry, Noorwegen. Europees erg veilig, maar als je kou zat bent en warme mensen leren kennen wil, is het een dikke aanrader.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat probleem had ik in Istanbul... Een weg die breed genoeg is voor 3 autos, maar waar eigenlijk maar 1 rijstrook per richting is. En dan de "middenste" baan gebruiken... vanaf beide kanten! Degene die het meest met de lichten knippert en toetert wint ofzo. Het leek op het "spel" chicken wat je af en toe in films ziet.
[..]
Medische informatica, onderzoek.
Spaans is vrij makkelijk om te leren, ooit eens een paar avonden gedaan op niveau 1, maar had geen tijd meer daarvoor (niet geprioriteerd in ieder geval).
Ik zit nu in Noorwegen, niet China.
Ik kan prima tegen de kou, maar mijn dochter nietquote:Op maandag 21 mei 2012 09:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah sorry, Noorwegen. Europees erg veilig, maar als je kou zat bent en warme mensen leren kennen wil, is het een dikke aanrader.
De medische standaards liggen erg hoog in dit land dat erg op z'n gezondheid let. Ik heb binnenkort mijn 2e ziekenhuisbezoek, maar het eerste gaf goede hoop. Mensen die uit de VS naar Colombia komen voor gepaste gezondheidszorg. Als efficient organisatietalent dat je hier bent, zal er genoeg werk zijn. Maar je leert Spaans en cultuur snel. Door de vele contacten met makkelijk en mooi Spaans klim je snel op.
Uit het reisverslag van mijn 1e Zuid Amerika trip in 2004:quote:Op maandag 21 mei 2012 15:06 schreef flipsen het volgende:
Ik moet in Buenos Aires altijd weer even wennen aan de taxi-chauffeurs en het verkeer in het algemeen omdat ik al jaren in het veel rustigere (understatement) Bariloche woon. Maar dat wennen is alleen het eerste taxiritje van vliegveld naar hotel, daarna weet ik niet anders.
Wel één keer echt bijna uitgestapt, halverwege ook een smoesje bedacht en gezegd dat de plannen gewijzigd waren en hij me op de volgende hoek kon droppen. Die vent was echt niet goed bij zijn hoofd en vond het ook nodig om tussendoor naar alle mooie vrouwen te toeteren en iets door het geopende raampje te roepen
quote:Reality abruptly kicked in when my ride almost crashed into another car on the way to the hotel. My introduction to the Buenos Aires road wars!
Hehe, dan had je mazzel want de laatste tijd is de weg vanuit het centrum naar de luchthaven een stuk chaotischer geweest wegens werkzaamheden.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
In Bogota had ik het gevoel dat ik was beland in een Super Mario Kart spelletje. Ik geloof dat we binnen een kwartier vanuit La Candalaria op het vliegveld stonden.
Ik ben wel wat gewend, maar dit was wel heel erg.
Pesky tourists die souvenirs willen!quote:Op maandag 28 mei 2012 13:24 schreef elvy het volgende:
Wij hadden vorige week gasten uit Nederland over, en die wilden wat souvenirs kopen, dus ik ging met ze op pad. Komen we rond 9.00 uur 's ochtends bij een souvenierszaak aan, maar die bleek gesloten. Dus ik vroeg aan de guard bij de poort hoe laat de eigenaar normaal ongeveer kwam. Het antwoord: 'around July-August'. Haha, hier dus ook rustig met toeristen op het moment.
quote:Op maandag 28 mei 2012 15:51 schreef Gaoxing het volgende:
Fridge magnets zijn leuk. En theelepeltjes ook, trouwens. Al was het maar omdat oma ze vroeger al spaarde
Ik heet dan wel noch Henk, noch Piet, noch Klaas en noch Wim, maar:quote:Op zondag 27 mei 2012 10:14 schreef Iwanius het volgende:
@HenkPietKlaasWim
Klopt het dan je als toerist het meer van Maracaibo gezien moet hebben als je naar Colombia afreist?
quote:
Een echte hotpoint.quote:
Ik wil ook een hotpoint! Heel Bariloche zit sinds vannacht zonder gas en dat gaat nog 24-36 uur duren voordat ze het hebben opgelost. En het gaat vanavond vriezenquote:
He, hebben jullie wel gasleidingen?quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik wil ook een hotpoint! Heel Bariloche zit sinds vannacht zonder gas en dat gaat nog 24-36 uur duren voordat ze het hebben opgelost. En het gaat vanavond vriezen
Deze week langs de ambassade, es kijken of er gezamenlijk gekeken wordt. NL-DE ga ik zien in Buenos Aires.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:37 schreef Shivo het volgende:
Is iedereen voorbereidt op het komende EK? Nederlanders in Houston hebben zich via een website georganizeerd en de eerste wedstrijden worden gezamenlijk bekeken. Zin in
Ik moet nog even zien of ik het hier in Duitsland met of zonder oranje shirt ga kijken.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deze week langs de ambassade, es kijken of er gezamenlijk gekeken wordt. NL-DE ga ik zien in Buenos Aires.
EK..... what the fuck is that? de meeste NZ'ers weten amper wat voetbal is, laat staan dat ze weten dat het EK er aan zit te komenquote:Op maandag 4 juni 2012 18:37 schreef Shivo het volgende:
Is iedereen voorbereidt op het komende EK? Nederlanders in Houston hebben zich via een website georganizeerd en de eerste wedstrijden worden gezamenlijk bekeken. Zin in
Yep, er wordt hier in Atyrau, Kazachstan gezamelijk gekeken op het terras/buitentuin van een lokaal hotel. De Nederlandse club heeft hun borrel er direct aan vastgeknoopt. We lopen hier qua tijd 3 uur voor, dus de eerste wedstrijd is wel ok, begint lokaal om 21.00 uur. De andere wedstrijden echter pas om 23:45 of zoquote:Op maandag 4 juni 2012 18:37 schreef Shivo het volgende:
Niks mis mee. (en Jesus was Joods)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:33 schreef Gaoxing het volgende:
Volgens mij heeft ze het beter op een rijtje dan de meeste volwassenen, Indi (het boek was overigens de kinderbijbel): "I think Heaven is like a hotel, where we can stay until we are re-born. And I do believe in Jesus, but I can see the Jews have a point too."
that looks like a jolly good party,my ole chapquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:50 schreef Individual het volgende:
Eerst even wat Brits voordat het Oranje wordt!
Jubilee Street Party!
[ afbeelding ]
Zijn er verschillende pruiken voor mannen en vrouwen barristers? Ik zal het haar eens vragen. Dat kan zelfs in het Nederlands want ze is vloeiend.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:03 schreef Teslynd het volgende:
Die korte pruik is een mannenpruik! Niks voor je buuf, ze ziet er prima uit met dat vlaghaar. Loopt ze met een vlaggetjeshaarbeugel? Dat wordt wel te veel van het goede.
Russel were all Robin me ol' China!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
that looks like a jolly good party,my ole chap
wat is daar de betekenis van?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Zijn er verschillende pruiken voor mannen en vrouwen barristers? Ik zal het haar eens vragen. Dat kan zelfs in het Nederlands want ze is vloeiend.![]()
Zolang je de rechter maar niet met een black cloth ziet want dan is het einde nabij.
[ afbeelding ]
thanks, love the facts....nog nooit van gehoord! maar zo leer je weer eens watquote:Op woensdag 6 juni 2012 00:08 schreef Individual het volgende:
Black Cloth is wat de rechter op z'n pruik deed voor een ter dood veroordeling. Als je tegenwoordig zo'n (rechter) pruik koopt krijg je die cloth er nog standaard bij hoewel de doodstraf voor het laatst in 1964 werd uitgevoerd en in 1998 werd het helemaal afgeschaft voor vredestijd misdaden.
Tot 1998 kon je nog ter dood worden veroordeeld voor: treason, piracy with violence, arson in royal dockyards.
thanks wikipedia
..en ze leefden nog lang en gelukkig!
1 goal.quote:
Nah, kan gelukkig de wedstrijden gewoon via de tv kijken. Voor de nabeschouwing wel even een stream aangezet. Gisteren ook de het avondpraatprogramma van de NOS kunnen kijken.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:55 schreef Gaoxing het volgende:
En? KAA'ers klaar achter de streams?
Ik niet, overigens, ik ga zo vreselijk in slaap vallen
log je dan via een proxy in?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nah, kan gelukkig de wedstrijden gewoon via de tv kijken. Voor de nabeschouwing wel even een stream aangezet. Gisteren ook de het avondpraatprogramma van de NOS kunnen kijken.
ik ook,alleen blij dat ik niet om 4 uur 's ochtends mijn bed ben uit gegaanquote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nah, kan gelukkig de wedstrijden gewoon via de tv kijken.
Woensdag ook met Duitsers kijken?quote:Op zondag 10 juni 2012 10:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
log je dan via een proxy in?
Ik was trouwens in Nederland gister (en vandaag nog steeds...). De enige wedstrijd die ik hier kan kijken. In een groep met 8 duitsers, was wel grappig!
Nee, dat krijg ik niet werkend. Maar op Sopcast heb ik een kanaal gevonden (er zijn er meerdere) die Nederlandse tv streamt. Èr is één avond geweest dat het kanaal stopte met uitzenden na de laatste wedstrijd, maar alle andere avonden bleef het gewoon streamen en kon ik dus Sportzomer kijkenquote:
Zweden...quote:Op maandag 25 juni 2012 00:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
kijk...winnen we toch nog van die Duitsers...
ooopsss.... zullen ze niet leuk vinden dat ik ze voor Duitsers uitmaakquote:
quote:Op maandag 25 juni 2012 06:01 schreef El_Matador het volgende:
Op weg van Bogota naar Mexico. Poging 2 van de dag. De vervangster van mijn assistente had geen ticket geboekt...
Ondertussen wel 2 ontheemde Duitses bij mijn NLse huisgenoot afgeleverd. Grappig leven toch.
Is zo. Maar ook de verwezenlijkte plannen zijn mooi.quote:
Natte, koude zomers..brrrr. Hier zijn de zomers ook nat, maar koud zijn ze absoluut niet. Ik kan me genoeg tijden herinneren wanneer de verwarming nog aanstond in Juni!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:47 schreef Individual het volgende:
Hier regent het ook teveel. We hebben net de natste april en juni gehad in 100 jaar nadat we een droogte waarschuwing kregen in maart..
Wat is daar relatief koud? Ik dacht altijd dat Japan redelijk warme zomers had?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 06:08 schreef Lyrebird het volgende:
Het zou hier in Japan zomer moeten zijn. Ik loop wel iedere dag in korte broek, maar de zon hebben we nog niet veel gezien. Het is ook relatief koud voor de tijd van het jaar. Wel een uitkomst eigenlijk, want vanwege het gebrek aan electriciteit (veel kerncentrales zijn nog steeds gesloten) mogen we geen lesgeven met de airconditioning aan. Dus voor het werk is het wel aangenaam dat het niet zo gruwelijk heet is als normaal.
Het is ergens in de 20. Zeker geen tropische temperaturen en nu regent het ook meer dan ooit..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:30 schreef breaky het volgende:
[..]
Natte, koude zomers..brrrr. Hier zijn de zomers ook nat, maar koud zijn ze absoluut niet. Ik kan me genoeg tijden herinneren wanneer de verwarming nog aanstond in Juni!
ik zou een moord doen voor dat weer. Drie weken 30 graden plus ook nog eens geen regen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is ergens in de 20. Zeker geen tropische temperaturen en nu regent het ook meer dan ooit..![]()
De verwarming staat al een tijdje uit gelukkig. Het is regen, niet zozeer de kou op het moment. Dus wel kutweer..
Ik vind dat juist heerlijk, kan er geen genoeg van krijgenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:49 schreef popolon het volgende:
[..]
ik zou een moord doen voor dat weer. Drie weken 30 graden plus ook nog eens geen regen.Ik vind 't helemaal niks.
Ik stemde vorige keer ook nog SP, nu weet ik het even niet. Ik zie ze graag sterk in de oppositie, maar niet noodzakelijk aan het roer.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:17 schreef flipsen het volgende:
Ik zou nog steeds niet stemmen, het zal me worst wezenMaar als ik zou "moeten", dan zou het wel SP worden denk ik. Dus nee, niet alle KAAers zijn per definitie VVDer
Zolang je Nederlander bent of zolang je in Nederland woont, heb je toch stemrecht. Binnen Nederland is dat wel het makkelijkste, vooral sinds je niet meer naar een aangewezen stembureau hoeft te gaan.quote:Nederlanders die in het buitenland wonen (lees: belasting betalen) zouden helemaal niet moeten mogen stemmen. En waarom zou de VVD dit wensen? Vast niet omdat veel harde werkers (arbeiders) VVD stemmers zijn en in het buitenland zijn gaan wonen..........
Dezelfde link als 11 post terug.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
nu we het toch over stemmen hebben:
http://www.nu.nl/internet(...)nuit-buitenland.html
als internetstemmen zou kunnen, zouden jullie dan wel stemmen?
o sorry, overheen gelezen...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Dezelfde link als 11 post terug.
Laat er eerst maar een partij zijn die het waard is om op te stemmen.
Argentijnse ambtenaren moeten loten om loonquote:De kleine Argentijnse stad Bialet Massé heeft onvoldoende geld om de salarissen van alle ambtenaren te betalen. Daarom wordt erom geloot wie wel betaald krijgt.
Beetje late reactie en ik weet niet of ik het hier zo mag neerzetten. Maar probeer Windmill Forwarding eens. Alhoewel ze meer gespecialiseerd zijn in de verre Aziatische oorden zoals Thailand en Indonesië staan ze bekend als een zeer gewaardeerd internationaal verhuisbedrijf.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:10 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Ik ben van ellende maar even 3 weekjes naar Westcoast amerika gegaan. 28 hierWerd een beetje moe van het Londense weer. Net voor het EK natuurlijk weer terug. Meteen weer verhuizen bij terugkomst (camden). Als iemand nog een goed verhuisbedrijf weet voor Noord-Londen dan hoor ik het graag!
Goed gezien.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:54 schreef breaky het volgende:
El_Matador: BootyWhatsapp?ik neem aan dat de dame in kwestie een sexy Colombiaanse is?
Hey flipsen, ik hoorde van het weekend dat Bariloche de inspiratiebron was voor Bambi. Geinig weetje. Is er daarom ook meer toerisme daar?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:38 schreef flipsen het volgende:
Zolang CFK maar blijft volhouden dat er geen crisis en geen echte inflatie is, gebeurt dat niet...
Zo lang die klotesoja in prijs blijft stijgen en Argentinië nog wel een paar bossen kan kappen tbv de (genetisch gemanipuleerde) sojateelt ook niet helaas
Bariloche niet zozeer, maar Villa la Angostura vanwege de Arrayaanboom die daar in een bos groeit. Er vertrekken wel boot-excursies naar dit bos vanuit Bariloche en je hebt ze hier ook wel her en der staan. Grappig boom wel, excursie is ook zeker de moeite waard. Boomstam blijft zelfs als het erg heet is buiten (maar dat gebeurt niet zo vaak hier) lekker koel.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey flipsen, ik hoorde van het weekend dat Bariloche de inspiratiebron was voor Bambi. Geinig weetje. Is er daarom ook meer toerisme daar?
Nee je hoeft hier niet te spammen. Als je het topic beetje volgde weet je dat ik geen internationaal verhuisbedrijf nodig heb dus je had je niet speciaal hoeven te registeren om je windmill te spammenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:01 schreef Gemini77 het volgende:
[..]
Beetje late reactie en ik weet niet of ik het hier zo mag neerzetten. Maar probeer spam eens. Alhoewel ze meer gespecialiseerd zijn in de verre Aziatische oorden zoals Thailand en Indonesië staan ze bekend als een zeer gewaardeerd internationaal verhuisbedrijf.
Zo'n kleinburgerlijke houding had ik van een KAA'er niet verwacht; wees blij met de publiciteit en nieuwe kansen voor (kwakkelend) Londen!quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:42 schreef Individual het volgende:
Ik blijf thuis tijdens de spelen. Het gaat een grote chaos worden. Alles voor de spelen en de bewoners moeten wijken. Helemaal in mijn buurt zijn de mensen boos omdat de halve buurt is afgezet terwijl het altijd al (te) druk is op de grote wegen. Ons mooie publieke park is 2 maanden gesloten en dat is sinds de opening in 1830 niet gebeurd.![]()
onze burgemeester
Alsof London publiciteit nodig heeft.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo'n kleinburgerlijke houding had ik van een KAA'er niet verwacht; wees blij met de publiciteit en nieuwe kansen voor (kwakkelend) Londen!
Nimby!quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Alsof London publiciteit nodig heeft.![]()
Breng je corrupte olympische rotzooi maar naar het midden-oosten. In jouw achtertuin vind ik ook prima.
Provinciaaltje is bang voor een prachtig evenement. En nimby, zoals drWho zegt. Een KAA'er onwaardig.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Alsof London publiciteit nodig heeft.![]()
Breng je corrupte olympische rotzooi maar naar het midden-oosten. In jouw achtertuin vind ik ook prima.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:24 schreef Individual het volgende:
Achterhoeker zelfs en grote steden en evenementen maken me bang.
Ik heb geleerd, als long-term KAAer, dat het zelden verstandig is te oordelen over lokale omstandigheden als je er niet middenin zit. Vandaar mijn vraag. Ik herinner me dan Individual een jaar geleden razend enthousiast was over de Spelen, een paar maanden geleden nog moest lachen om de beveiligingsmaatregelen, maar inmiddels steeds minder blij is. Dat vind ik interessanter dan blije persberichten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:49 schreef El_Matador het volgende:
JIJ gaat toch in Londen wonen?? Dat ligt het probleem toch bij JOU?! Maar nee, volgens het provinciaaltje uit Doetinchem moeten de sporters wijken voor de bekrompen mening van zijn persoontje.
Volgens mij begrijp jij de wereld nog niet zo goed. En al helemaal niet de wereld van internationaal leven.
Ga/Blijf dan op een Kanaaleiland wonen, denk ik dan.
Ik ga het nog gekker vertellen. In de "Hollanders in Argentinie" groep op Facebook is DAM zelfs bijzonder actief en behulpzaam! Zouden we dan toch het einde van de wereld naderen?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:58 schreef Individual het volgende:
DAM is van Argentinie via Brabant naar Colombia verhuist!
Tof! Ik ben benieuwd of 'ie het ook buiten Europa doet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor de KAA-ers die wel interesse in de spelen hebben en aan Nederlands commentaar de voorkeur geven:
De EBU heeft hun fantastische website weer in de lucht, waar je kostenloos en legaal alle Europese uitzendingen via de de omroepen kan volgen (en ook de streams van alle sporten). Persoonlijk vind ik het leuk om de Nederlandse sporters extra te volgen en 's avonds Mart Smeets te kijken. Krijg je toch net even wat extra's mee.
Oh ja, nu je het zegt...ik dacht me van de winterspelen te kunnen herinneren dat je in een EBU land moest wonen. Of was het alleen niet vanuit de VS te bekijken? Ik weet het niet meer.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:28 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Tof! Ik ben benieuwd of 'ie het ook buiten Europa doet.
Ik vind iemand die vrijwillig in een grote stad gaat wonen en dan gaat klagen dat ie niet van grote steden houdt, nogal dom en kortzichtig.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik heb geleerd, als long-term KAAer, dat het zelden verstandig is te oordelen over lokale omstandigheden als je er niet middenin zit. Vandaar mijn vraag. Ik herinner me dan Individual een jaar geleden razend enthousiast was over de Spelen, een paar maanden geleden nog moest lachen om de beveiligingsmaatregelen, maar inmiddels steeds minder blij is. Dat vind ik interessanter dan blije persberichten.
Ik kan me nog een opmerking van een zekere El_Matador herinneren ergens in een KAA-topicquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:34 schreef El_Matador het volgende:
Van een PVV'er uit Lutjebroek verwacht je zo'n bekrompen houding; van een KAA'er mag je beter verwachten, toch?
Dat ik het niet op de islam heb (zoals elk weldenkend mens lijkt me), maakt me nog geen PVV'er...quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik kan me nog een opmerking van een zekere El_Matador herinneren ergens in een KAA-topic
Bedankt voor je reactie. Ik probeer mij echter wat meer te interesseren voor dit forum als geheel.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:28 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Nee je hoeft hier niet te spammen. Als je het topic beetje volgde weet je dat ik geen internationaal verhuisbedrijf nodig heb dus je had je niet speciaal hoeven te registeren om je windmill te spammen
maakt je misschien geen PVV'er maar wel enigszis bekrompen in mijn ogenquote:Op woensdag 25 juli 2012 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ik het niet op de islam heb (zoals elk weldenkend mens lijkt me), maakt me nog geen PVV'er...
+1quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maakt je misschien geen PVV'er maar wel enigszis bekrompen in mijn ogen
Wat de boer kent, en niet lekker vindt, vreet ie niet graag.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik hoorde je buren net mopperen over die arrogante, betweterige, zuinige kaaskop die naast ze is komen wonen...quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat de boer kent, en niet lekker vindt, vreet ie niet graag.
In ieder geval heerlijk om hier geen moslims om je heen te hebben.
Arrogant af en toe. Zuinig????quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik hoorde je buren net mopperen over die arrogante, betweterige, zuinige kaaskop die naast ze is komen wonen...
Zo had ik het ook kunnen zeggenquote:Op woensdag 25 juli 2012 23:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
al een oplossing hoe we Mart/sportzomer van savonds kunnen kijken in Europa?quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Oh ja, nu je het zegt...ik dacht me van de winterspelen te kunnen herinneren dat je in een EBU land moest wonen. Of was het alleen niet vanuit de VS te bekijken? Ik weet het niet meer.
De streams zijn nu pas begonnen, Ik kijk nu naar de NOS via de EBU-site. Werkt perfect tot nu toe. Vorige keren streamden ze gewoon het signaal de hele dag door, dus ook de praatprogramma's erom heen. Zullen ze dit keer ook wel doen, denk ikquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:17 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
al een oplossing hoe we Mart/sportzomer van savonds kunnen kijken in Europa?
He getver, knut. Veel sterkte!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:37 schreef Knutknuttsson het volgende:
Goed, de kogel is door de kerk. De banen zijn opgezegd en het bord "Te Koop" staat in de tuin. Ik heb er ontzettend veel moeite mee, maar binnenkort ben ik KAA-er af en zal weer moeten proberen om mijn draai te vinden in Nederland.
Reden: Mijn vader heeft in juni te horen gekregen dat hij longkanker heeft en op zijn hoogst nog enkele jaren te leven heeft (lees; van een paar maanden tot maximaal twee jaar). Gelukkig ziet het er naar uit dat de behandelingen aanslaan, dus het zal waarschijnlijk iets meer zijn dan die paar maanden. Al mag je die conclusie eigenlijk niet hardop uitspreken.
Ik kan en wil mijn vader (en mijn moeder natuurlijk) niet alleen laten in het proces wat hij nu door moet maken. Het deed hem al verschrikkelijk veel pijn dat ik ver weg woon en sinds hij opa is geworden alleen maar meer. Als hij daadwerkelijk nog twee jaar in betrekkelijk goede gezondheid mag leven wil ik hem het contact met zijn kleinkinderen niet onthouden. Aan de andere kant hebben wij het hier ontzettend naar ons zin en waren we niet weggegaan als de situatie niet was zoals hij nu is.
Het voelt als een Duivels Dilemma, iets achterlaten waar we het ontzettend goed hebben. Ik heb ook even moeite om het "positieve" aan Nederland te ontdekken nu, maar dat zal ook wel weer komen, hoop ik dan maar.
Hoog "Lief dagboek" gehalte, lees ik nuJammer dan..
Doe niet zo maf johquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Flipsen, ik wist niet van jouw vader en het was niet niet mijn bedoeling om je er op deze manier mee te confronteren. Excuses.
Nu moet ik wel bekennen dat ik soms niet sta te springen dat mijn moeder voor 6 maanden langs komt, sinds ze het niet kan laten om zich met verschillende zaken te bemoeien.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:04 schreef Gaoxing het volgende:
Wat leuk dat je moeder vaak komt, breaky. Hier zijn alle ouders te oud/ziek om nog te reizen. Vooral voor mijn schoonmoeder, die in Indonesie is geboren, erg jammer. Ze voelde zich helemaal thuiskomen, toen ze een paar jaar geleden een tijdje kwam.
Gefeliciteerd Shivo!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef Shivo het volgende:
MIjn vrouw is bezig met haar PhD in psychologie. Ik had altijd gehoopt dat ze geneeskunde zou gaan doen zodat ik thuis kon blijven met de kids, maar helaas. Het blijde nieuws is dat we in februari een tweeling verwelkomen. Prachtig natuulijk. Maar hoe we dat precies gaan doen met haar studie weet ik niet. Parttime zit er voor geen van ons beiden in, maar financieel twee kids fulltime naar de dagopvang is ook niet te doen. Op zo'n moment kun je beter in Nederland wonen!
Lijkt me duidelijk dat de tweeling wel geneeskunde gaan doen, straks.
Oooh, dat is een iets ander ideequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:25 schreef breaky het volgende:
Nu moet ik wel bekennen dat ik soms niet sta te springen dat mijn moeder voor 6 maanden langs komt, sinds ze het niet kan laten om zich met verschillende zaken te bemoeien.
Ze heeft mijn vrouw vaak tot wanhoop gedreven. Mijn moeders directe kijk op zaken botste dan met haar Aziatische manier van doen.
Heeft de universiteit waar je vrouw studeert geen dagopvang met wat vriendelijkere student-pricing? Een commerciele dagopvang zal niet goedkoop zijn voor 2 babies. Ik betaal hier $750/maand voor een 2-jarige toddler; wat voor dit gehucht de gangbare prijs is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef Shivo het volgende:
Maar hoe we dat precies gaan doen met haar studie weet ik niet. Parttime zit er voor geen van ons beiden in, maar financieel twee kids fulltime naar de dagopvang is ook niet te doen.
Maar dan zou je te laat zijn om op de wachtlijst te komen, dan had je je 6 maanden voor de conceptie moeten inschrijvenquote:Op zo'n moment kun je beter in Nederland wonen!
Dat is inderdaad wel erg naar om te zien. Er schijnen ook veel Laotiaanse meisjes onder dwang in de prostitutie in Thailand te werken. Bij de grens in Nong Khai zie ik dan ook posters die hier voor waarschuwen. Mensenhandel van de omringende landen naar Thailand gebeurt nog veel.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:51 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oooh, dat is een iets ander idee6 maanden is wel een tikkie ruim, zeg maar
Mijn vroegere buuf kreeg iedere winter haar moeder en tante op bezoek, en die bleven soms vaak maanden. Ze stonden in de hele buurt bekend als 'the grandmas', en veel kinderen gingen er ook gezellig even zitten voor een praatje. Toen ik met nieuwjaar even een kop koffie ging drinken met inmiddels verhuisde buuf in Singapore, was het ook geheel vertrouwd toen ze met 'the grandmas' kwam aanzetten.
Arme Mrs Breaky. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Mijn schoonmoeder mag best een maand of twee komen, maar mijn eigen moeder is geen makkelijke gast.
Wij hadden net een nare ervaring: op weg van school naar huis had ik al een vreemd busje zien rijden. Een soort arrestantenwagen, maar ook weer niet helemaal. Wachtend voor een stoplicht stopte het schuin voor ons, een man laadde een paar vrouwen en kinderen in, de deur ging met grendel op slot, en ze gingen weer verder. Vermoedelijk Khmer bedelaars die werden opgehaald door hun eigenaar. Heel triest, en heel beklemmend. En dat moest ik de 8-, 9-, en 10-jarigen in de auto even uitleggen, want die hadden dondersgoed in de gaten dat er iets niet klopte.
Vaak kan ik dingen wel van me afschudden, maar sommige beelden blijven plakken, en dit is daar een van....
Van harte gefeliciteerd, Shivo! Een tweeling nog wel. Tof!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef Shivo het volgende:
MIjn vrouw is bezig met haar PhD in psychologie. Ik had altijd gehoopt dat ze geneeskunde zou gaan doen zodat ik thuis kon blijven met de kids, maar helaas. Het blijde nieuws is dat we in februari een tweeling verwelkomen. Prachtig natuulijk. Maar hoe we dat precies gaan doen met haar studie weet ik niet. Parttime zit er voor geen van ons beiden in, maar financieel twee kids fulltime naar de dagopvang is ook niet te doen. Op zo'n moment kun je beter in Nederland wonen!
Lijkt me duidelijk dat de tweeling wel geneeskunde gaan doen, straks.
Bedoel je nu dat Lyrebird naar Spanje moet verhuizen zodat z'n ouders daar kunnen overwinteren? Dat lijkt me wat vreemd, niet?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:33 schreef Teslynd het volgende:
Heb je Spanje al overwogen? In Spanje overwinteren klinkt misschien wel vertrouwd genoeg. En het is met het vliegtuig dichtbij.
Dat heb ik idd wel eens overwogen. Een aantal jaren geleden polste een Spaans onderzoeksinstituut of ik geinteresseerd was om daar te werken. Hoe zeggen voetballers dat zo mooi, "het totaalplaatje zag er niet goed uit"? Spanje is een schitterend land om in te voetballen, maar om er onderzoek te doen? Misschien heb ik me toen wel heel erg vergist. Er zijn genoeg erg goede Spaanse onderzoekers. Maar op de een of andere manier trok het niet. Mijn ouders zijn ook geen Spanje-fans. Wij gingen vroeger vaker naar Frankrijk op vakantie.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:33 schreef Teslynd het volgende:
Heb je Spanje al overwogen? In Spanje overwinteren klinkt misschien wel vertrouwd genoeg. En het is met het vliegtuig dichtbij.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:39 schreef elvy het volgende:
De relatie die zij graag zouden willen (omdat ze om zich heen zien) hebben wij nooit gehad, en zouden we denk ik ook niet hebben als ik niet in het buitenland zou wonen.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:32 schreef elvy het volgende:
Ik heb echt niet zo heel veel contact met mijn ouders, al probeer ik daar nu, omdat ik weet dat ze dat zo graag willen, wel wat verandering in aan te brengen. Maar tijdens ons laatste bezoek aan Nl heb ik ook tegen mijn moeder gezegd: is het contact zo omdat ik in het buitenland woon, of woon ik in het buitenland omdat het contact zo is/was? Ik denk zelf minstens een beetje van beide.
Hier ookquote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:32 schreef drWho het volgende:
Post uit de jaren 90! Een heus stembiljet! Waarom ze dat maar 1 keer digitaal hebben gedaan is mij nog steeds een raadsel.
Nu eens even een rode pen zoeken...
Hier ook vandaag binnen!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hier ookMorgen op de post (75 cent, dammit
).
Bij mij is het 80/20... dat wil zeggen 80 procent van de vrienden die ik in Nederland had, heb ik totaal geen contact meer mee. Dat verwaterd gewoon, en het waren ook voornamelijk vrienden die nauwelijks online zijn, en met name voor de Facebook tijd gewoon niet goed te bereiken waren. 20 procent heb ik dan wel nog contact mee, sommigen zijn intussen getrouwd en hebben kinderen, ik ken zelfs nog enkele Amerikanen in Nederland, anderen zijn zelf ook verhuisd naar het buitenland om een of andere reden..... maar het overgrote deel van de vrienden, die relatie is voorbij, zij hebben zelf intussen ook compleet andere vriendenkringen, zijn bijvoorbeeld een uur verderop verhuisd etc. Maar die 20%.... zijn dan wel vriendschappen dat als we elkaar zien, dat we ook meteen weer op zo'n manier verder gaan alsof we elkaar een paar weken terug nog hadden gezien.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:58 schreef Lyrebird het volgende:
Door in het buitenland te gaan wonen, komt er druk op de relatie met familie, schoonfamilie en vrienden die je in de verschillende landen maakt. Is logisch.
Als we terug naar de VS gaan, vind ik het altijd erg leuk om met oude vrienden bij te kletsen. Maar als ik er niet ben, hoor ik zelden iets van ze. Heb ook het idee dat die relaties sneller verwateren dan met bijvoorbeeld Nederlandse vrienden. Als ik terug in Nederland ben en met ze praat, is het net alsof ik niet meer dan tien jaar in het buitenland heb gewoond. Bij de Amerikanen heb ik wel het gevoel dat de tijd die we niet met elkaar gedeeld hebben van invloed is op de relatie.
Dat heb ik ook wel eens..... maar de realiteit is dat ik wel een broer en een zus heb. De laatste heeft zelf ook jaren in het buitenland gewoond in verschillende landen, maar is nu weer in Nederland en blijft daar ook waarschijnlijk.... maar als er dus iets is met mijn ouders, dan is er in ieder geval een vangnet, twee-derde van de kinderen wonen "in de buurt". (Binnen een uur is in de buurt).quote:Ouder wordende ouders zijn een hoofdpijnpunt. Mijn ouders zitten zo nu en dan in de lappenmand, en dan kan ik me wel flink zorgen maken. Wat als er eentje komt te overlijden, hoe slaat de andere zich daar doorheen?
Precies! Mijn ouders hebben een ruime vriendenkring, buren, veel familie, doen altijd wat, gaan veel weekendjes weg in Europa, zijn ook beiden met pensioen, en hebben geen probleem met vliegen naar de VS. Die zitten prima in hun nopjes, ik zou het niet eens willen voorstellen. De mensen om mijn ouders heen zijn honderden keren meer belangrijk dan het weer. Waarom zou ik ze in hemelsnaam naar een warmer oord willen trekken?quote:Ze hebben het gewoonweg goed naar hun zin in Nederland, met het NOS-journaal, veel koppen koffie en druilerig weer om over te klagen.
Het onderwijs in Spanje is zo ver ik weet heel erg slecht (informatie van Spanjaarden).quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 07:25 schreef Teslynd het volgende:
Ik weet niet wat ik van Spanje denken moet. Zag dit weekend een krantenkop dat ze beter in opleiding moeten investeren ivm uitstroom van de jonge hoogopgeleiden. Maar daar zijn de kinderen al met 3 leerplichtig en het is dan meteen léren. Dus de aanwas van hoogopgeleiden zal wel o.k. zijn. Het doet vreemd aan, dat een land met hoogopgeleide bevolking grote armoe kent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |