abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:01:10 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110895684
In de HTL is er een discussie over voedsel in Latijns Amerika;

quote:
Ik vond het voedsel in Zuid-Amerika echt super!

In Peru leefden de vrouwen zowat in de keuken en heb daar 100en schotels gehad die stuk voor stuk geweldig waren! Veel voedsel, de hele dag door en veel calorieën. Dat was een van de weinig reizen dat ik ben aangekomen.

In Chili was ook alles goed hoewel ik daar niet lang was. Brazilië was niet alles super, maar ze hebben veel dat wel super is.

De steaks in Montevideo waren hit 'n' miss, maar het eten in Argentinië is goddelijk!
Helemaal Centraal Amerika vergeten en daar was het wederom hit 'n' miss.

Voor zover ik me kan herinneren springen alleen de Oekraïne, Cuba en voormalig DDR er uit als slechte voedsellanden. In de Oekraïne na goed zoeken toch wat redelijk eetbaars te vinden, in Cuba waren de thuis maaltijden prima te doen en de DDR is lang geleden en slechts een middag geweest. Communisten en voedsel gaan niet samen!

Het beste voedsel krijg je in Indonesië, Argentinië, India en de VS. Nu heb ik in de VS ook bijzonder slecht voedsel gehad en daar is natuurlijk ook veel fastfood waar ik zeker geen fan van ben.

Qua vlees is mijn top 3:
1. Argentinië
2. VS
3. Brazilië

Er is nog veel en veel meer, maar eerst maar eens kijken hoe dit topic gaat lopen.

Hoe denken jullie over 'reisvoedsel'?
reset
pi_110896770
En dan een foto met friet. Gemiste kans.
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:13:08 #3
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110897472
Van die friet heb ik niks gehad, maar die steak was de beste ooit! De salade erbij was ook subliem.

De 2e beste steak was in Amarillo, Texas.

Haute Cuisine betekend niet altijd dat het goed is dus als ik die friet zou eten maakt het de steak niet minder goed.

De beste maaltijden zijn vaak de simpelste en goedkoopste. De bami goreng van een houten handwagen geserveerd op echt servies in Yogyakarta was memorabel en het koste minder dan een Euro.
reset
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:29:59 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_110897950
Eens!

Voor 4 euro een complete avondmaaltijd aan (goede kwaliteit) sushi krijgen in Maleisië aan de kant van de weg was memorabel. Of de bekende Pad Thai stalletjes in Bangkok waar je een lekkere portie Pad Thai kunt halen voor minder dan een euro. Of een grote kom pho wegwerken op een klein krukje op de hoek van een drukke kruising in Ho Chi Minh Stad (en dan voor 2 personen incl. blikje cola maar 2 dollar hoeft af te rekenen :')). In Azië doe ik eigenlijk bijna niet anders dan aan de kant van de weg eten

Qua eten op reis heb ik wel echt een voorkeur voor Aziatisch eten, geweldige smaakexplosies in je mond. En je kunt het echt overal krijgen, op iedere straathoek staat wel weer een ander tentje met lekker eten. Het straat-eten in Latijns-Amerika vond ik echt tegenvallen, met uitzondering van ceviche (daar heb je weer die smaakexplosie in je mond). Daar moest je echt op zoek gaan naar de betere restaurants voor een lekkere maaltijd
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:37:25 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110898110
Eerste ochtend in Jakarta toen ik op zoek ging naar ontbijt kwam ik dit tegen.

ook goedkoop en heerlijk. :9~

Mie Ayam? Ja dat begrijp ik wel. :9
reset
pi_110898153
Voor het echte luxe eten staat Hong Kong bij mij voorop, gevolgd door Kyoto. Beste voedsel 'van de straat' in Maleisie, vooral op Borneo.

De VS doet me weinig, ik kan in Londen tegenwoordig ook goeie steak enzo krijgen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:41:01 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110898190
Dit was in een krottewijk in Balikpapan, Borneo toen we werden uitgenodigd om wat te eten, drinken en praten bij de aardigste mensen ooit. :)

groene banaan in porridge oid..

Ik heb ze nog geld aangeboden, maar daar moesten ze niets van hebben.

Ik heb best veel Indo voedsel foto's.
reset
pi_110898224
Maleisie is top qua eten. Vietnam is nog een treetje hoger.
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:49:12 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110898398
We blijven even in Indo :9~

Omdat we hun niet verstonden en vice versa brachten ze alles op de kaart en rekende ons alleen wat we aten.

(Jakarta)

(Chinatown, Jakarta)

Ergens tussen Solo en Yogyakarta meer bami goreng ayam
reset
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:50:01 #10
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110898430
Hoe verschillen de loempia's in Vietnam van Nederland?
reset
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:52:47 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110898520
Simpele lunch in Lima
reset
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:10:12 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_110899047
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:50 schreef Individual het volgende:
Hoe verschillen de loempia's in Vietnam van Nederland?
Vietnam hebben ze veel meer koude loempia's, ter plekke gemaakt en beter gevuld. Echt heerlijk! Wat ik ook mooi vind aan Vietnam is dat ze echt lokale specialiteiten hebben die ze in een andere regio helemaal niet hebben.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:12:38 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_110899116
Singapore is qua eten trouwens ook geweldig, is gewoon een mengelmoes van alle nationaliteiten die daar wonen. Kortom, je kunt er alles krijgen. De foodcourts zijn ook echt super, ieder stalletje heeft zijn eigen specialiteit. Gewoon achteraan aansluiten in de langste rij en je weet zeker dat je iets goeds krijgt
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:14:22 #14
65918 IBAZ
broeinest
pi_110899162
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Vietnam hebben ze veel meer koude loempia's, ter plekke gemaakt en beter gevuld. Echt heerlijk! Wat ik ook mooi vind aan Vietnam is dat ze echt lokale specialiteiten hebben die ze in een andere regio helemaal niet hebben.
Vergis je ook niet in het feit dat tussen Saigon (Ho Chi Min) en Hanoi een kleine 1600 km te reizen valt.
pi_110899222
japan.

turkije.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:19:55 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_110899323
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:14 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Vergis je ook niet in het feit dat tussen Saigon (Ho Chi Min) en Hanoi een kleine 1600 km te reizen valt.
Uiteraard, maar ook in alle plaatsen die je onderweg aandoet hebben ze compleet andere dingen als lokale lekkernij. Dus niet een variant op Nasi Goreng wat je in Indonesië ziet, maar compleet anders. In de andere Aziatische landen had ik dat gevoel veel minder
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:33:46 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110899676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:16 schreef okiokinl het volgende:
japan.

turkije.
Japan ben ik nooit geweest, maar het eten wat erbuiten te krijgen is is niet slecht. Een goede bento is een goede lunch en er zit goede sushi tussen, maar ik ben geen grote visfan. Koreaanse sushi vond ik beter!

Turkije is heel goed voor voedsel idd. Even voorbij de zoete plakkerige rommel kijken en die kopjes modder die ze koffie noemen en dan is het goed en goed te verkrijgen.

Verkrijgbaarheid is ook belangrijk.

Over vis gesproken at ik het heel erg weinig, maar in Gambia had ik weinig keus op het eiland waar ik verbleef en de vis (en garnalen) waren echt goed.
reset
pi_110901085
Ik ben nooit heel erg van de rijst en bami maar bij verschillende straatstalletjes in Cambodja en Thailand heb ik echt geweldig gegeten. :)
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:08:14 #19
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_110902086
Mijn favorieten zijn:

1. Mexico
2. Spanje
3. SIngapore

In Mexico is, in tegenstelling to de rest van Latijns Amerika, het straatvoedsel een avontuur, zoveel keus en zo goed! In restaurants zijn er de pikante garnalen, mole con pollo, enchiladas...

In Spanje zijn er natuurlijk de tapas, maar vooral de pintxos in het noorden en een paar van de meest geweldige restaurants van Europa. Verder ben ik groot fan van de speenvarkens en geiten aan het spit...

Misschien stelt de lokale Singaporese keuken niet zoveel voor (al is laksa best smakelijk), maar de keus aan 'andere' keukens daar is overweldigend. In Singapore at ik voor het eerst echt Viëtnamees, Indonesisch, Koreaans en Japans in Azië. En natuurlijk Indiaas in Little India. Ik wil terug, alleen al voor het eten!

[ Bericht 40% gewijzigd door Lemans24 op 28-04-2012 17:18:42 ]
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:16:05 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110902309
Een van mijn favorieten is New Mexico. De enige thuismaaltijd in Mexico was voor mij in Ciudad de Juarez en dat was prima, maar geen top 3 iig.

Moeilijk een top 3 te maken.

Nederland (voor mij ook een reisland) scoort ook heel hoog trouwens met de NL-Indo-Chinees, snackbar, pannekoeken, boerekool en ga maar door! Geen haute cuisine, maar oh zo lekker!
reset
pi_110902517
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:33 schreef Individual het volgende:

[..]

Japan ben ik nooit geweest, maar het eten wat erbuiten te krijgen is is niet slecht. Een goede bento is een goede lunch en er zit goede sushi tussen, maar ik ben geen grote visfan. Koreaanse sushi vond ik beter!

Turkije is heel goed voor voedsel idd. Even voorbij de zoete plakkerige rommel kijken en die kopjes modder die ze koffie noemen en dan is het goed en goed te verkrijgen.

Verkrijgbaarheid is ook belangrijk.

Over vis gesproken at ik het heel erg weinig, maar in Gambia had ik weinig keus op het eiland waar ik verbleef en de vis (en garnalen) waren echt goed.
japans eten is zeker niet alleen vis. alhoewel je soms ook geen idee hebt wat je iegenlijk zit te eten, haha...
ja turkije, me zelden zo lekker gevoeld als na een paar weken in de rimboe aan de kust in een gaar pensionnetje, met dikke mevrouw die elke dag voor ons kookte.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:03:02 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110903539
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:25 schreef okiokinl het volgende:

...met dikke mevrouw die elke dag voor ons kookte.
"Never trust a skinny cook" :P

Haha nou ja veel van de goede 'koks' die ik ben tegengekomen waren best mager. :D
reset
pi_110903948
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:16 schreef Individual het volgende:
Een van mijn favorieten is New Mexico. De enige thuismaaltijd in Mexico was voor mij in Ciudad de Juarez en dat was prima, maar geen top 3 iig.

Moeilijk een top 3 te maken.

Nederland (voor mij ook een reisland) scoort ook heel hoog trouwens met de NL-Indo-Chinees, snackbar, pannekoeken, boerekool en ga maar door! Geen haute cuisine, maar oh zo lekker!
Nederlands eten is ook gewoon echt lekker, zeker als je een tijdje in het buitenland heb gezeten. Andijviestampot met spekjes, Peen&Ui met een speklapje, spinazi met een eitje, Lekkere aardappels met jus en een gehaktbal enzenz!
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 18:20:14 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_110904009
Ach, op zoveel plekken zo goed gegeten. En soms ook slecht. M'n laatste reis naar Belgrado was een positieve verrassing qua eten. Had er niet veel van verwacht, maar het was goed en voor Europese begrippen heel betaalbaar.

In Zweden heb ik ook prima gegeten, maar ook in Argentinië, Ecuador, Canada, Spanje, etc. Moeilijk kiezen dus. Voor bepaalde restaurants in Frankrijk maak ik een omweg van honderden kilometers, maar soms loop je ook gillend weg.

Voortreffelijk:
Macau (geen idee hoe het restaurant heette, maar ik weet het zo terug te vinden)
Auberge Cheu Z'Lib, Menetou Salon, Frankrijk
Klein restaurant op het pleintje bij de rivier in hartje Uppsala, Zweden
Circusrestaurant (o.i.d.), Bellagio, Las Vegas, VS
Grillrestaurant in Buenos Aires, Argentinië
Thais restaurant in Quito, Ecuador.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:24:57 #25
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_110904151
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:12 schreef Blik het volgende:
Singapore is qua eten trouwens ook geweldig, is gewoon een mengelmoes van alle nationaliteiten die daar wonen. Kortom, je kunt er alles krijgen. De foodcourts zijn ook echt super, ieder stalletje heeft zijn eigen specialiteit. Gewoon achteraan aansluiten in de langste rij en je weet zeker dat je iets goeds krijgt
Lees het nu pas, maar ben het dus volledig met je eens! Totaal onverwacht, was Singapore zo geweldig voor eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')