Helemaal Centraal Amerika vergeten en daar was het wederom hit 'n' miss.quote:Ik vond het voedsel in Zuid-Amerika echt super!
In Peru leefden de vrouwen zowat in de keuken en heb daar 100en schotels gehad die stuk voor stuk geweldig waren! Veel voedsel, de hele dag door en veel calorieën. Dat was een van de weinig reizen dat ik ben aangekomen.
In Chili was ook alles goed hoewel ik daar niet lang was. Brazilië was niet alles super, maar ze hebben veel dat wel super is.
De steaks in Montevideo waren hit 'n' miss, maar het eten in Argentinië is goddelijk!
Vietnam hebben ze veel meer koude loempia's, ter plekke gemaakt en beter gevuld. Echt heerlijk! Wat ik ook mooi vind aan Vietnam is dat ze echt lokale specialiteiten hebben die ze in een andere regio helemaal niet hebben.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:50 schreef Individual het volgende:
Hoe verschillen de loempia's in Vietnam van Nederland?
Vergis je ook niet in het feit dat tussen Saigon (Ho Chi Min) en Hanoi een kleine 1600 km te reizen valt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Vietnam hebben ze veel meer koude loempia's, ter plekke gemaakt en beter gevuld. Echt heerlijk! Wat ik ook mooi vind aan Vietnam is dat ze echt lokale specialiteiten hebben die ze in een andere regio helemaal niet hebben.
Uiteraard, maar ook in alle plaatsen die je onderweg aandoet hebben ze compleet andere dingen als lokale lekkernij. Dus niet een variant op Nasi Goreng wat je in Indonesië ziet, maar compleet anders. In de andere Aziatische landen had ik dat gevoel veel minderquote:Op zaterdag 28 april 2012 15:14 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Vergis je ook niet in het feit dat tussen Saigon (Ho Chi Min) en Hanoi een kleine 1600 km te reizen valt.
Japan ben ik nooit geweest, maar het eten wat erbuiten te krijgen is is niet slecht. Een goede bento is een goede lunch en er zit goede sushi tussen, maar ik ben geen grote visfan. Koreaanse sushi vond ik beter!quote:
japans eten is zeker niet alleen vis. alhoewel je soms ook geen idee hebt wat je iegenlijk zit te eten, haha...quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Japan ben ik nooit geweest, maar het eten wat erbuiten te krijgen is is niet slecht. Een goede bento is een goede lunch en er zit goede sushi tussen, maar ik ben geen grote visfan. Koreaanse sushi vond ik beter!
Turkije is heel goed voor voedsel idd. Even voorbij de zoete plakkerige rommel kijken en die kopjes modder die ze koffie noemen en dan is het goed en goed te verkrijgen.
Verkrijgbaarheid is ook belangrijk.
Over vis gesproken at ik het heel erg weinig, maar in Gambia had ik weinig keus op het eiland waar ik verbleef en de vis (en garnalen) waren echt goed.
"Never trust a skinny cook"quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:25 schreef okiokinl het volgende:
...met dikke mevrouw die elke dag voor ons kookte.
Nederlands eten is ook gewoon echt lekker, zeker als je een tijdje in het buitenland heb gezeten. Andijviestampot met spekjes, Peen&Ui met een speklapje, spinazi met een eitje, Lekkere aardappels met jus en een gehaktbal enzenz!quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:16 schreef Individual het volgende:
Een van mijn favorieten is New Mexico. De enige thuismaaltijd in Mexico was voor mij in Ciudad de Juarez en dat was prima, maar geen top 3 iig.
Moeilijk een top 3 te maken.
Nederland (voor mij ook een reisland) scoort ook heel hoog trouwens met de NL-Indo-Chinees, snackbar, pannekoeken, boerekool en ga maar door! Geen haute cuisine, maar oh zo lekker!
Lees het nu pas, maar ben het dus volledig met je eens! Totaal onverwacht, was Singapore zo geweldig voor eten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:12 schreef Blik het volgende:
Singapore is qua eten trouwens ook geweldig, is gewoon een mengelmoes van alle nationaliteiten die daar wonen. Kortom, je kunt er alles krijgen. De foodcourts zijn ook echt super, ieder stalletje heeft zijn eigen specialiteit. Gewoon achteraan aansluiten in de langste rij en je weet zeker dat je iets goeds krijgt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |