Wat de boer kent, en niet lekker vindt, vreet ie niet graag.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maakt je misschien geen PVV'er maar wel enigszis bekrompen in mijn ogen
ik hoorde je buren net mopperen over die arrogante, betweterige, zuinige kaaskop die naast ze is komen wonen...quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat de boer kent, en niet lekker vindt, vreet ie niet graag.
In ieder geval heerlijk om hier geen moslims om je heen te hebben.
Arrogant af en toe. Zuinig????quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik hoorde je buren net mopperen over die arrogante, betweterige, zuinige kaaskop die naast ze is komen wonen...
Zo had ik het ook kunnen zeggenquote:Op woensdag 25 juli 2012 23:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
maakt je misschien geen PVV'er maar wel enigszis bekrompen in mijn ogen
al een oplossing hoe we Mart/sportzomer van savonds kunnen kijken in Europa?quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Oh ja, nu je het zegt...ik dacht me van de winterspelen te kunnen herinneren dat je in een EBU land moest wonen. Of was het alleen niet vanuit de VS te bekijken? Ik weet het niet meer.
De streams zijn nu pas begonnen, Ik kijk nu naar de NOS via de EBU-site. Werkt perfect tot nu toe. Vorige keren streamden ze gewoon het signaal de hele dag door, dus ook de praatprogramma's erom heen. Zullen ze dit keer ook wel doen, denk ikquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:17 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
al een oplossing hoe we Mart/sportzomer van savonds kunnen kijken in Europa?
He getver, knut. Veel sterkte!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:37 schreef Knutknuttsson het volgende:
Goed, de kogel is door de kerk. De banen zijn opgezegd en het bord "Te Koop" staat in de tuin. Ik heb er ontzettend veel moeite mee, maar binnenkort ben ik KAA-er af en zal weer moeten proberen om mijn draai te vinden in Nederland.
Reden: Mijn vader heeft in juni te horen gekregen dat hij longkanker heeft en op zijn hoogst nog enkele jaren te leven heeft (lees; van een paar maanden tot maximaal twee jaar). Gelukkig ziet het er naar uit dat de behandelingen aanslaan, dus het zal waarschijnlijk iets meer zijn dan die paar maanden. Al mag je die conclusie eigenlijk niet hardop uitspreken.
Ik kan en wil mijn vader (en mijn moeder natuurlijk) niet alleen laten in het proces wat hij nu door moet maken. Het deed hem al verschrikkelijk veel pijn dat ik ver weg woon en sinds hij opa is geworden alleen maar meer. Als hij daadwerkelijk nog twee jaar in betrekkelijk goede gezondheid mag leven wil ik hem het contact met zijn kleinkinderen niet onthouden. Aan de andere kant hebben wij het hier ontzettend naar ons zin en waren we niet weggegaan als de situatie niet was zoals hij nu is.
Het voelt als een Duivels Dilemma, iets achterlaten waar we het ontzettend goed hebben. Ik heb ook even moeite om het "positieve" aan Nederland te ontdekken nu, maar dat zal ook wel weer komen, hoop ik dan maar.
Hoog "Lief dagboek" gehalte, lees ik nuJammer dan..
Doe niet zo maf johquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Flipsen, ik wist niet van jouw vader en het was niet niet mijn bedoeling om je er op deze manier mee te confronteren. Excuses.
Nu moet ik wel bekennen dat ik soms niet sta te springen dat mijn moeder voor 6 maanden langs komt, sinds ze het niet kan laten om zich met verschillende zaken te bemoeien.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:04 schreef Gaoxing het volgende:
Wat leuk dat je moeder vaak komt, breaky. Hier zijn alle ouders te oud/ziek om nog te reizen. Vooral voor mijn schoonmoeder, die in Indonesie is geboren, erg jammer. Ze voelde zich helemaal thuiskomen, toen ze een paar jaar geleden een tijdje kwam.
Gefeliciteerd Shivo!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef Shivo het volgende:
MIjn vrouw is bezig met haar PhD in psychologie. Ik had altijd gehoopt dat ze geneeskunde zou gaan doen zodat ik thuis kon blijven met de kids, maar helaas. Het blijde nieuws is dat we in februari een tweeling verwelkomen. Prachtig natuulijk. Maar hoe we dat precies gaan doen met haar studie weet ik niet. Parttime zit er voor geen van ons beiden in, maar financieel twee kids fulltime naar de dagopvang is ook niet te doen. Op zo'n moment kun je beter in Nederland wonen!
Lijkt me duidelijk dat de tweeling wel geneeskunde gaan doen, straks.
Oooh, dat is een iets ander ideequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:25 schreef breaky het volgende:
Nu moet ik wel bekennen dat ik soms niet sta te springen dat mijn moeder voor 6 maanden langs komt, sinds ze het niet kan laten om zich met verschillende zaken te bemoeien.
Ze heeft mijn vrouw vaak tot wanhoop gedreven. Mijn moeders directe kijk op zaken botste dan met haar Aziatische manier van doen.
Heeft de universiteit waar je vrouw studeert geen dagopvang met wat vriendelijkere student-pricing? Een commerciele dagopvang zal niet goedkoop zijn voor 2 babies. Ik betaal hier $750/maand voor een 2-jarige toddler; wat voor dit gehucht de gangbare prijs is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef Shivo het volgende:
Maar hoe we dat precies gaan doen met haar studie weet ik niet. Parttime zit er voor geen van ons beiden in, maar financieel twee kids fulltime naar de dagopvang is ook niet te doen.
Maar dan zou je te laat zijn om op de wachtlijst te komen, dan had je je 6 maanden voor de conceptie moeten inschrijvenquote:Op zo'n moment kun je beter in Nederland wonen!
Dat is inderdaad wel erg naar om te zien. Er schijnen ook veel Laotiaanse meisjes onder dwang in de prostitutie in Thailand te werken. Bij de grens in Nong Khai zie ik dan ook posters die hier voor waarschuwen. Mensenhandel van de omringende landen naar Thailand gebeurt nog veel.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:51 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oooh, dat is een iets ander idee6 maanden is wel een tikkie ruim, zeg maar
Mijn vroegere buuf kreeg iedere winter haar moeder en tante op bezoek, en die bleven soms vaak maanden. Ze stonden in de hele buurt bekend als 'the grandmas', en veel kinderen gingen er ook gezellig even zitten voor een praatje. Toen ik met nieuwjaar even een kop koffie ging drinken met inmiddels verhuisde buuf in Singapore, was het ook geheel vertrouwd toen ze met 'the grandmas' kwam aanzetten.
Arme Mrs Breaky. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Mijn schoonmoeder mag best een maand of twee komen, maar mijn eigen moeder is geen makkelijke gast.
Wij hadden net een nare ervaring: op weg van school naar huis had ik al een vreemd busje zien rijden. Een soort arrestantenwagen, maar ook weer niet helemaal. Wachtend voor een stoplicht stopte het schuin voor ons, een man laadde een paar vrouwen en kinderen in, de deur ging met grendel op slot, en ze gingen weer verder. Vermoedelijk Khmer bedelaars die werden opgehaald door hun eigenaar. Heel triest, en heel beklemmend. En dat moest ik de 8-, 9-, en 10-jarigen in de auto even uitleggen, want die hadden dondersgoed in de gaten dat er iets niet klopte.
Vaak kan ik dingen wel van me afschudden, maar sommige beelden blijven plakken, en dit is daar een van....
Van harte gefeliciteerd, Shivo! Een tweeling nog wel. Tof!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef Shivo het volgende:
MIjn vrouw is bezig met haar PhD in psychologie. Ik had altijd gehoopt dat ze geneeskunde zou gaan doen zodat ik thuis kon blijven met de kids, maar helaas. Het blijde nieuws is dat we in februari een tweeling verwelkomen. Prachtig natuulijk. Maar hoe we dat precies gaan doen met haar studie weet ik niet. Parttime zit er voor geen van ons beiden in, maar financieel twee kids fulltime naar de dagopvang is ook niet te doen. Op zo'n moment kun je beter in Nederland wonen!
Lijkt me duidelijk dat de tweeling wel geneeskunde gaan doen, straks.
Bedoel je nu dat Lyrebird naar Spanje moet verhuizen zodat z'n ouders daar kunnen overwinteren? Dat lijkt me wat vreemd, niet?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:33 schreef Teslynd het volgende:
Heb je Spanje al overwogen? In Spanje overwinteren klinkt misschien wel vertrouwd genoeg. En het is met het vliegtuig dichtbij.
Dat heb ik idd wel eens overwogen. Een aantal jaren geleden polste een Spaans onderzoeksinstituut of ik geinteresseerd was om daar te werken. Hoe zeggen voetballers dat zo mooi, "het totaalplaatje zag er niet goed uit"? Spanje is een schitterend land om in te voetballen, maar om er onderzoek te doen? Misschien heb ik me toen wel heel erg vergist. Er zijn genoeg erg goede Spaanse onderzoekers. Maar op de een of andere manier trok het niet. Mijn ouders zijn ook geen Spanje-fans. Wij gingen vroeger vaker naar Frankrijk op vakantie.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:33 schreef Teslynd het volgende:
Heb je Spanje al overwogen? In Spanje overwinteren klinkt misschien wel vertrouwd genoeg. En het is met het vliegtuig dichtbij.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:39 schreef elvy het volgende:
De relatie die zij graag zouden willen (omdat ze om zich heen zien) hebben wij nooit gehad, en zouden we denk ik ook niet hebben als ik niet in het buitenland zou wonen.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:32 schreef elvy het volgende:
Ik heb echt niet zo heel veel contact met mijn ouders, al probeer ik daar nu, omdat ik weet dat ze dat zo graag willen, wel wat verandering in aan te brengen. Maar tijdens ons laatste bezoek aan Nl heb ik ook tegen mijn moeder gezegd: is het contact zo omdat ik in het buitenland woon, of woon ik in het buitenland omdat het contact zo is/was? Ik denk zelf minstens een beetje van beide.
Hier ookquote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:32 schreef drWho het volgende:
Post uit de jaren 90! Een heus stembiljet! Waarom ze dat maar 1 keer digitaal hebben gedaan is mij nog steeds een raadsel.
Nu eens even een rode pen zoeken...
Hier ook vandaag binnen!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hier ookMorgen op de post (75 cent, dammit
).
Bij mij is het 80/20... dat wil zeggen 80 procent van de vrienden die ik in Nederland had, heb ik totaal geen contact meer mee. Dat verwaterd gewoon, en het waren ook voornamelijk vrienden die nauwelijks online zijn, en met name voor de Facebook tijd gewoon niet goed te bereiken waren. 20 procent heb ik dan wel nog contact mee, sommigen zijn intussen getrouwd en hebben kinderen, ik ken zelfs nog enkele Amerikanen in Nederland, anderen zijn zelf ook verhuisd naar het buitenland om een of andere reden..... maar het overgrote deel van de vrienden, die relatie is voorbij, zij hebben zelf intussen ook compleet andere vriendenkringen, zijn bijvoorbeeld een uur verderop verhuisd etc. Maar die 20%.... zijn dan wel vriendschappen dat als we elkaar zien, dat we ook meteen weer op zo'n manier verder gaan alsof we elkaar een paar weken terug nog hadden gezien.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:58 schreef Lyrebird het volgende:
Door in het buitenland te gaan wonen, komt er druk op de relatie met familie, schoonfamilie en vrienden die je in de verschillende landen maakt. Is logisch.
Als we terug naar de VS gaan, vind ik het altijd erg leuk om met oude vrienden bij te kletsen. Maar als ik er niet ben, hoor ik zelden iets van ze. Heb ook het idee dat die relaties sneller verwateren dan met bijvoorbeeld Nederlandse vrienden. Als ik terug in Nederland ben en met ze praat, is het net alsof ik niet meer dan tien jaar in het buitenland heb gewoond. Bij de Amerikanen heb ik wel het gevoel dat de tijd die we niet met elkaar gedeeld hebben van invloed is op de relatie.
Dat heb ik ook wel eens..... maar de realiteit is dat ik wel een broer en een zus heb. De laatste heeft zelf ook jaren in het buitenland gewoond in verschillende landen, maar is nu weer in Nederland en blijft daar ook waarschijnlijk.... maar als er dus iets is met mijn ouders, dan is er in ieder geval een vangnet, twee-derde van de kinderen wonen "in de buurt". (Binnen een uur is in de buurt).quote:Ouder wordende ouders zijn een hoofdpijnpunt. Mijn ouders zitten zo nu en dan in de lappenmand, en dan kan ik me wel flink zorgen maken. Wat als er eentje komt te overlijden, hoe slaat de andere zich daar doorheen?
Precies! Mijn ouders hebben een ruime vriendenkring, buren, veel familie, doen altijd wat, gaan veel weekendjes weg in Europa, zijn ook beiden met pensioen, en hebben geen probleem met vliegen naar de VS. Die zitten prima in hun nopjes, ik zou het niet eens willen voorstellen. De mensen om mijn ouders heen zijn honderden keren meer belangrijk dan het weer. Waarom zou ik ze in hemelsnaam naar een warmer oord willen trekken?quote:Ze hebben het gewoonweg goed naar hun zin in Nederland, met het NOS-journaal, veel koppen koffie en druilerig weer om over te klagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |