abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:29:49 #101
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_111124109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:27 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Welke heilige huisjes heb ik dan aangevoerd? Ik vroeg alleen of hij in Nederland zoveel kans liep om om te komen.
Werk=inkomen, samenwerken met Duitsers = eten voor het gezin. Simple as that.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_111124133
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:23 schreef Re het volgende:

[..]

goed en kwaad is natuurlijk in the eye of the beholder enzo
Ik vind dat geen reden om geen grenzen betreft goed en kwaad te trekken. Vooral niet als het mogelijk is om een logisch verdedigbare grens te trekken.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:31:33 #103
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_111124152
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Werk=inkomen, samenwerken met Duitsers = eten voor het gezin. Simple as that.
Voor welk gezin?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:33:45 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111124197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:29 schreef Jian het volgende:

[..]

Niet in je straatje? zit geen millimeter hysterie in hoor. Maar genuanceerde posts hebben hier heel weinig nut, dat is wel gebleken uit voorgaande topics Het enige dat wellicht enig nut heeft is een beetje chargeren en zo dit ook geen nut heeft, dan is het gewoon niet besteed aan jouw soort mensen, omdat je doodeenvoudig het eq, niet bezit om dit soort zaken op waarde in te schatten.
Triest deze reactie, maar goed, dit is sowieso hoe debat word gevoerd in Nederland, ook door politiek en media. Schreeuwen Schreeuwen Schreeuwen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:35:53 #105
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_111124256
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:31 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Voor welk gezin?
Vooral het gedicht zelf niet lezen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:36:31 #106
45206 Pietverdriet
pi_111124281
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Vooral eerst beginnen te schreeuwen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:36:57 #107
235357 TitusPullo
pi_111124299
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Daar staat nergens dat het gezin veel aan z'n keuze gehad heeft, hoor.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:46:57 #108
241662 Jian
Well, well, well
pi_111124651
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Triest deze reactie, maar goed, dit is sowieso hoe debat word gevoerd in Nederland, ook door politiek en media. Schreeuwen Schreeuwen Schreeuwen
Wellicht dien je eerst eens naar je eigen reactie(s) te kijken, m'n beste Pontius!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:47:12 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111124658
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Inderdaad Piet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111129543
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Natuurlijk, in stilte met alle mooie gedachten en emoties ^O^ maar niet hardop, op een plein waar "zijn" slachtoffers staan, met hun gedachten en emoties!
Bij nader inzien ben ik dat wel met je eens ;)

Maar toch vind ik dat het iets genuanceerder ligt. Het is nu moeilijk je te verplaatsen in die tijdgeest en sommige keuzes te veroordelen. Niet iedereen had een keuze.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:03:44 #111
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111133029
Noodbevel Bronckhorst voor herdenking

VORDEN - Burgemeester Henk Aalderink van Bronckhorst heeft vrijdag een noodbevel uitgevaardigd met het doel ongeregeldheden bij de omstreden dodenherdenking in Vorden te voorkomen. Op de begraafplaats worden ook omgekomen Duitse soldaten herdacht. Het noodbevel is gepubliceerd op de website van de gemeente Bronckhorst.

In het noodbevel staat dat een gerede kans bestaat dat individuen of groepen de herdenking willen verstoren. Vanwege de veiligheid van de aanwezigen en de openbare orde kan iedereen die niet in Vorden of buurdorp Kranenburg woont en door kleding, gedrag of voorwerpen daartoe aanleiding geeft, worden geweerd.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)se_herdenking__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:08:02 #112
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111133195
Nationaal Comité pleit voor verbondenheid

AMSTERDAM - Het Nationaal Comité 4 en 5 mei wil af van de recente trammelant in de media rond de nationale dodenherdenking.

''We hopen dat deze discussie plaatsmaakt voor het in verbondenheid kunnen herdenken op de Dam in Amsterdam en in al die andere honderden plaatsen in Nederland'', aldus een verklaring die het comité vrijdag op zijn website heeft geplaatst.

De afgelopen dagen is opnieuw gebleken dat er verschillend kan worden aangekeken tegen de dodenherdenking en de viering van de bevrijding, zegt het comité.

''Dergelijke verschillen zijn er altijd geweest. Maar vanuit het gezamenlijke doel 'Dit nooit meer' is het steeds mogelijk gebleken samen te werken aan de toekomst.''

Gedicht
Er was onder meer onenigheid over het gedicht dat een scholier zou voordragen over zijn oudoom, die zich tijdens de Tweede Wereldoorlog aansloot bij de Waffen SS en later sneuvelde. Na kritiek besloot het comité dit gedicht terug te trekken.

Ook was er kritiek op het besluit van de gemeente Bronkhorst om op 4 mei bij de herdenking in Vorden ook stil te staan bij omgekomen Duitse soldaten.

Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)t-verbondenheid.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:15:37 #113
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111133504
Vliegtuig met spandoek 'Vorden is fout'

VORDEN - Een vliegtuigje met reclamesleep met daarop de boodschap 'Vorden is fout' vliegt vanmiddag tussen 17.15 en 17.45 boven Vorden. De Joodse organisatie (TOF) organiseert de luchtactie en protesteert daarmee tegen de dodenherdenking vanavond in Vorden waarbij ook gesneuvelde Duitse soldaten worden betrokken.

In een open brief, die is gericht aan premier Mark Rutte, geeft TOF tekst en uitleg. 'Hedenmiddag om 17.15 zijn wij genoodzaakt een vliegtuig boven Vorden te laten vliegen met een banner die de tekst draagt: 'Vorden is fout'. U als Minister-President van een land dat zwaar geleden heeft onder de Duitse bezetting wilt toch niet dat op de dag dat Nederlandse vermoordde en vervolgde homoseksuelen, Roma, Sinti, verzetsstrijders, onschuldige burgers en ja ook Joden worden herdacht, ook hun daders worden geëerd?" Volgens TOF-woordvoerder Dennis Pekel zal het vliegtuigje circa een half uur boven Vorden cirkelen.

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)-Vorden-is-fout-.ece
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:21:48 #114
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111133732
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:15 schreef Cobra4 het volgende:

VORDEN - Een vliegtuigje met reclamesleep met daarop de boodschap 'Vorden is fout' vliegt vanmiddag tussen 17.15 en 17.45 boven Vorden. De Joodse organisatie (TOF) organiseert de luchtactie en protesteert daarmee tegen de dodenherdenking vanavond in Vorden waarbij ook gesneuvelde Duitse soldaten worden betrokken.

In een open brief, die is gericht aan premier Mark Rutte, geeft TOF tekst en uitleg. 'Hedenmiddag om 17.15 zijn wij genoodzaakt een vliegtuig boven Vorden te laten vliegen met een banner die de tekst draagt: 'Vorden is fout'. U als Minister-President van een land dat zwaar geleden heeft onder de Duitse bezetting wilt toch niet dat op de dag dat Nederlandse vermoordde en vervolgde homoseksuelen, Roma, Sinti, verzetsstrijders, onschuldige burgers en ja ook Joden worden herdacht, ook hun daders worden geëerd?" Volgens TOF-woordvoerder Dennis Pekel zal het vliegtuigje circa een half uur boven Vorden cirkelen.

Wat een schlemielen.
The truth was in here.
pi_111133802
Wat een sneue actie zeg met dat vliegtuigje.
Zolang we niet inzien dat WOII ook verschrikkelijk was voor Duitse soldaten die onvrijwillig meevochten, leren we dus echt helemaal niets van zo'n herdenking en doen we net alsof slachtoffers alleen aan de winnende kant bestaan.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:24:22 #116
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111133823
quote:

Ze slaan de plank goed mis, op dat begraafplaatsje liggen enkel wat normale dienstplichtigen, geen SS'ers of iets dergelijks. En volgens mij is vereren iets anders dan (naar keuze!) herdenken door langs een grafsteen te lopen.
pi_111133834
Ik begrijp de onvrede maar doel heiligt niet de middel, teringrakkers :r
pi_111134358
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

En waarvan sommigen het met de dood hebben moeten bekopen door de Waffen-SS. Laten we eens een hypothetisch experiment doen. De Waffen-SS'er in kwestie heeft iemands man doodgeschoten. Vrouw komt op 4 mei naar de Dam en hoort een gedicht waarin het beeld geschetst wordt alsof de SS'er net zo hard slachtoffer is.

Beetje vreemd, niet?
Nee.
Denk maar aan de weduwe van Albert Heijn die de moordenaar van haar man vergeven heeft. Ze wil niet leven met eeuwige haat.

Van mij mogen de individuele liefhebbers leven met eeuwige haat, maar het is niet aan enerlei instantie om iedereen tot eeuwige haat te dwingen. Het is ook niet aan hen om op bepaalde dagen tot instandhouding van haat of wrok te dwingen - dat is wel oudtestamentisch en mogelijk nog steeds leidraad voor praktiserende joden, maar die tijden zijn wat Nederland betreft voorbij. Ook is het niet meer van deze tijd om bepaalde groepen in hun leiden te verheffen omwille van hun leiden.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 mei 2012 @ 16:37:43 #119
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_111134362
Ik begin toch werkelijk een hekel te krijgen aan die Joodse organisaties.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:42:40 #120
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111134561
quote:

In een open brief, die is gericht aan premier Mark Rutte, geeft TOF tekst en uitleg. 'Hedenmiddag om 17.15 zijn wij genoodzaakt een vliegtuig boven Vorden te laten vliegen met een banner die de tekst draagt: 'Vorden is fout'.
''Zijn wij genoodzaakt'', alsof er schoolbus gevuld met kinderen en bejaarden van de brug wordt geduwd als ze het niet zouden doen :N
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:43:41 #121
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111134586
Neonazi's in Vorden 'grote onzin'

VORDEN - De extreem-rechtse beweging Blood and Honour Nederland stelt dat er geen sprake is van de komst van neonazi's naar Vorden. "Dit is grote onzin en alleen verzonnen als stemmingmakerij", aldus Blood and Honour Nederland tegen de Stentor.

Bij de gemeente Bronckhorst waren eerder signalen binnengekomen dat neonazi's mogelijk een bezoek brengen aan Vorden om de omstreden dodenherdenking bij te wonen. "Dit bericht is verzonnen om onrust te stoken. Wij zijn nooit voornemens geweest om naar de herdenking in Vorden te gaan. Iedere gesneuvelde heeft recht om herdacht te worden, dat vinden wij ook. Daarom zullen wij ook nooit voor ophef zorgen door een herdenking te verstoren."

Advocaat Herman Loonstein van Federatief Joods Nederland (FJN) stelde vanochtend in de rechtbank Zutphen dat er wel degelijk neonazi's naar Vorden kwamen. Hij zei dit onder meer te baseren op volgeboekte hotels.

"Daar klopt niets van", zegt Klaas Bakker van hotel Bakker in Vorden. "Wij hebben nog plek. En er lopen hier geen vreemde gasten rond. Nee, hier is niets aan de hand."

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)rden-grote-onzin.ece
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:43:49 #122
235357 TitusPullo
pi_111134591
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:37 schreef Teslynd het volgende:
Ook is het niet meer van deze tijd om bepaalde groepen in hun leiden te verheffen omwille van hun leiden.
Wat Nederland betreft kun je een spoedcursus Nederlands volgen.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 mei 2012 @ 16:46:33 #123
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_111134695
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:42 schreef Erasmo het volgende:

[..]

''Zijn wij genoodzaakt'', alsof er schoolbus gevuld met kinderen en bejaarden van de brug wordt geduwd als ze het niet zouden doen :N
Dit. Het zijn gewoon extremistische, narcistische zionisten
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_111134762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:51 schreef waht het volgende:

[..]

Goed, waarschijnlijk ben ik bevooroordeeld door de talloze verhalen van mijn grootouders die de oorlog zoals de meesten hebben ervaren vanuit het perspectief van de normale burger. Dan nog weet ik dat zij en velen met hen dezelfde honger en leed hadden maar er niet over peinsden om de kant van de bezetter te kiezen.
Voor ons is het moeilijk voorstelbaar, maar tijdens de oorlog hadden velen niet door hoe de situatie was. Velen waren ongeschoold en passief, men was gedrild in gehoorzaamheid en onderhorigheid.
Als ik nu mensen over de oorlog hoor praten, rijst bij mij de vraag hoe het dan nu eigenlijk met de informatievoorziening en informatieverwerking staat. In een eerder topic werd verteld, dat in de jaren '90 nog op school geleerd werd dat de Duitsers slecht zijn.
Ik wéét dat het zo is, maar kan me er niets bij voorstellen. Wèl kan ik me voorstellen dat ik noodgedwongen zal buigen voor de bezetter. Het is maar net welke mogelijkheden je hebt.
In een gezin met tien kinderen, zal er voor 12 mensen eten op tafel moeten komen en bij het opgroeien zullen er 11 of 12 banen moeten zijn. Welke baan vind je in oorlogstijd? En voor hoelang, want na een tijdje werden jongens opgepakt. Zet zo maar eens je toekomst uit!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:53:21 #125
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111134948
Stilstaan bij Duitse soldaten mag niet op 4 mei

VORDEN/ZUTPHEN - De gemeente Bronckhorst mag niet meewerken aan de herdenking van Duitse soldaten in Vorden binnen het kader van de jaarlijkse dodenherdenking op 4 mei.

De herdenking mag doorgaan in de traditionele vorm. Burgemeester Henk Aalderink en andere vertegenwoordigers van de gemeente mogen tijdens of na deze herdenking niet langs de Duitse graven lopen. Dat heeft de rechter bepaald.

"Herdenking aan dode Duitse soldaten kan passend zijn, maar niet op 4 mei en niet in één adem met de herdenking van slachtoffers van het Nazi-bewind", aldus de kortgedingrechter Gert Vrieze in zijn uitspraak.

De bezoekers van de herdenking mogen ook niet per ongeluk langs het graf met Duitse soldaten lopen. De gemeente heeft opdracht gekregen om voorzieningen te treffen om dit te voorkomen.

Federatief Joods Nederland had een kort geding aangespannen tegen de gemeente om te voorkomen dat de Duitse soldaten in de herdenking worden betrokken.

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)ag-niet-op-4-mei.ece
  Redactie Frontpage vrijdag 4 mei 2012 @ 16:54:22 #126
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_111134993
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:53 schreef Cobra4 het volgende:
Stilstaan bij Duitse soldaten mag niet op 4 mei

VORDEN/ZUTPHEN - De gemeente Bronckhorst mag niet meewerken aan de herdenking van Duitse soldaten in Vorden binnen het kader van de jaarlijkse dodenherdenking op 4 mei.

De herdenking mag doorgaan in de traditionele vorm. Burgemeester Henk Aalderink en andere vertegenwoordigers van de gemeente mogen tijdens of na deze herdenking niet langs de Duitse graven lopen. Dat heeft de rechter bepaald.

"Herdenking aan dode Duitse soldaten kan passend zijn, maar niet op 4 mei en niet in één adem met de herdenking van slachtoffers van het Nazi-bewind", aldus de kortgedingrechter Gert Vrieze in zijn uitspraak.

De bezoekers van de herdenking mogen ook niet per ongeluk langs het graf met Duitse soldaten lopen. De gemeente heeft opdracht gekregen om voorzieningen te treffen om dit te voorkomen.

Federatief Joods Nederland had een kort geding aangespannen tegen de gemeente om te voorkomen dat de Duitse soldaten in de herdenking worden betrokken.

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)ag-niet-op-4-mei.ece
Tering, in wat voor een bekrompen land leven we anno 2012?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:35:21 #127
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_111136569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:37 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Van mij mogen de individuele liefhebbers leven met eeuwige haat
Zeer laag-bij-de-grondse opmerking. Je probeert het te doen voorkomen alsof de slachtoffers schuld hebben aan hun eigen trauma. Ik ben benieuwd of je ook zoveel praats zou hebben als het jouw familie was die door het een of andere moorddadige regime was uitgeroeid.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:48 schreef Teslynd het volgende:

[..]

In een eerder topic werd verteld, dat in de jaren '90 nog op school geleerd werd dat de Duitsers slecht zijn.
Onzin.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:38:43 #128
241662 Jian
Well, well, well
pi_111136689
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:54 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Tering, in wat voor een bekrompen land leven we anno 2012?
In een land waar zelfs antisemieten gewoon hun zegje mogen doen, maar waar een onafhankelijk rechter, desgevraagd, uiteindelijk beslist wat wel en wat niet gewenst is! En daar dient u het mee te doen!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:47:11 #129
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111138812
Bronckhorst akkoord met beperkte herdenking

BRONCKHORST - De gemeente Bronckhorst respecteert de uitspraak van de rechter in het kort geding dat was aangespannen door Federatief Joods Nederland (FJN). Dat heeft de gemeente vrijdag laten weten.

Vrijdagmiddag bepaalde de rechtbank in Zutphen dat de omstreden dodenherdenking in Vorden onder bepaalde voorwaarden mag doorgaan. Zo moeten burgemeester Henk Aalderink en andere vertegenwoordigers van de gemeente tijdens de plechtigheid graven van Duitse soldaten mijden.

Andere belangstellenden mogen zelf bepalen of ze langs de graven lopen of niet. „Verder vindt de dodenherdenking in Vorden, zoals georganiseerd door het plaatselijke 4 mei comité doorgang zoals gepland.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)horst_akkoord__.html
pi_111138907
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef yvonne het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd naar wie er eik aandacht besteedde aan 4 mei voor deze hele heisa begon.
Mijn opa is een van de slachtoffers van England Spiel. Ik groeide ermee op. Mijn ouders gingen regelmatig naar Mauthausen (waar hij uiteindelijk is omgebracht) en naar Den Haag om te herdenken. Mijn moeder vertelde dat veel bezetters (ze woonden tijdens de tweede wereldoorlog inAmsterdam) ook maar gewone jongens waren die gestuurd werden.

Nou ja, de gefortuneerde Joden en de Joden die het overleefd hebben claimen 4 mei zo hier en daar weer exclusief voor zichzelf. Moet kunnen. Sympathiek vind ik het niet. ;(
pi_111139024
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:47 schreef Cobra4 het volgende:
Bronckhorst akkoord met beperkte herdenking

Andere belangstellenden mogen zelf bepalen of ze langs de graven lopen of niet.
Nou kijk eens, ze mogen zelf bepalen waar ze gaan lopen.
pi_111139711
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:49 schreef yyyentle het volgende:

Nou ja, de gefortuneerde Joden en de Joden die het overleefd hebben claimen 4 mei zo hier en daar weer exclusief voor zichzelf.
Die 100.000 nog wat die het niet overleefd hebben die kunnen niks claimen.
Maar je zegt het verkeerd. Onder de noemer 'joden die het overleefd hebben' kun je alle Joden wegzetten .
En dat zij collectief iets exclusiefs claimen met 4 mei is onzin.
Het zijn er maar een paar die je kunt bedoelen als de claimers. Maar ik zou niet weten wie die paar zijn die vinden dat alleen joden herdacht moeten worden op 4 mei. Ken je namen noemen van die dwazen ?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:16:00 #133
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111139980
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:49 schreef yyyentle het volgende:

Nou ja, de gefortuneerde Joden en de Joden die het overleefd hebben claimen 4 mei zo hier en daar weer exclusief voor zichzelf. Moet kunnen. Sympathiek vind ik het niet. ;(
'De joden' hebben anders nergens de Dodenherdenking voor zichzelf geclaimd, hoor.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:17:52 #134
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111140063
Kutherdenkingen. Ter ere van onze oosterburen en de rest van het zooitje.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Admin vrijdag 4 mei 2012 @ 19:18:59 #135
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111140116
Net op Radio 1:
Nederlands-Joodse federatie oid die van het kort geding
'permanent in dit soort herdenkingscommmitee's moet ook een Jood inzitten om te bewaken dat de herdenkingen zuiver blijven en er nooit Duitsers herdacht worden'

Maw een club mensen schrijft ons voor Duitsers te blijven haten?
Dan ben ik zeker weer een anti-semiet?

[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 04-05-2012 19:34:30 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_111140209
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:18 schreef yvonne het volgende:
Net op Radio 1:
'permanent in dit soort herdenkingscommmitee's moet ook een Jood inzitten om te bewaken dat de herdenkingen zuiver blijven en er nooit Duitsers herdacht worden'

Dab ben ik zeker weer een anti-semiet?
ben je voorstander dat we hitler ook tegelijk gaan herdenken met dodenherdenking?
  Admin vrijdag 4 mei 2012 @ 19:22:07 #137
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111140254
Ik geef het op :)
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

vrijdag 4 mei 2012 @ 19:22:47 #138
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111140286
quote:
Net op Radio 1:

Nog niet maar wel vrij snel, op je tenen blijven lopen.
En dat is ook van de zotte!
The truth was in here.
pi_111140290
quote:
Net op Radio 1:

Deze club heeft revanchistische neigingen. Ik vermoed dat je die woede ook terugziet in hun zionisme.
Gidi Markus, voorzitter van deze club, wilde voor de PVV in de kamer komen in 2010
pi_111140291
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:22 schreef yvonne het volgende:
lijkt me idd het beste in het geval van jouw standpunt. :Y)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:24:06 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111140343
quote:
Net op Radio 1:

Dus ze willen verplicht iemand van een bepaalde groep in een comité zetten om te zorgen dat evenementen zuiver zijn en andere groepen worden uitgesloten?
  Admin vrijdag 4 mei 2012 @ 19:24:43 #142
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111140361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

lijkt me idd het beste in het geval van jouw standpunt. :Y)
Jij moet eens leren lezen, zou een hoop schelen.

pi_111140378
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ben je voorstander dat we hitler ook tegelijk gaan herdenken met dodenherdenking?
Dat doen we toch al 67 jaar? Elke dag... ook op 4 mei
We denken aan hem.... we verafschuwen hem.. we zoeken naar verklaringen voor die engerd... we verzoenen ons soms en we bekijken hem dan psychologisch
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:27:56 #144
45206 Pietverdriet
pi_111140490
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:22 schreef yvonne het volgende:
Zoals ik al zei, hebben er geen fuck van geleerd
pi_111140924
quote:

Typical.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:43:28 #146
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_111141180
quote:
Net op Radio 1:

:') Dit is verdomme de omgekeerde wereld.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:46:06 #147
241662 Jian
Well, well, well
pi_111141292
quote:
Net op Radio 1:

Net zo fout als degenen die van mening zijn dat de slachtoffers nu maar eens moeten vergeven!
pi_111141323
Ik heb zo'n hekel aan mensen die zo krampachtig vasthouden aan die verdomde oorlog en daarbij zeer egoïstisch handelen en anderen de wet trachten voor te schrijven... :r

Je zou bijna nazi's willen gaan herdenken. ;)
pi_111141389
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:46 schreef Jian het volgende:

[..]

Net zo fout als degenen die van mening zijn dat de slachtoffers nu maar eens moeten vergeven!
Als je niet vergeeft kom je niet los.
pi_111141466
quote:
Net op Radio 1:

Drogreden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2012 19:50:09 ]
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:50:54 #151
241662 Jian
Well, well, well
pi_111141521
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als je niet vergeeft kom je niet los.
Mooie voor je zondagochtend yoga-clubje ^O^

Maar het is niet aan jou of mij om te bepalen of een slachtoffer zijn beul kan/wil vergeven!?
pi_111141572
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Maar het is niet aan jou of mij om te bepalen of een slachtoffer zijn beul kan vergeven!?
Het is niet aan jou of mij om te bepalen of een soldaat van de tegenpartij herdacht mag worden.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:52:04 #153
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111141576
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Maar het is niet aan jou of mij om te bepalen of een slachtoffer zijn beul kan/wil vergeven!?
Is het na bijna 70 jaar nog altijd aan een klein groepje mensen om te bepalen of de rest van het land de Duitsers mag vergeven?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_111141612
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is niet aan jou of mij om te bepalen of een soldaat van de tegenpartij herdacht mag worden.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:53:51 #155
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111141652
Nou ja, genoeg geruzie. Ik stel voor dat we nu allemaal gaan denken waar we aan willen denken.
pi_111141674
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:52 schreef Strani het volgende:

[..]

Is het na bijna 70 jaar nog altijd aan een klein groepje mensen om te bepalen of de rest van het land de Duitsers mag vergeven?
nee. aan de meerderheid. niet aan 1 of andere tiener die zijn duitse familie wilt herdenken.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:54:36 #157
241662 Jian
Well, well, well
pi_111141698
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Eensch, herdenk vooral wie je wil, niemand verbiedt je dat volgens mij, ook de betreffende rechter niet, (dat sommigen geen vonnis kunnen lezen, is een ander verhaal) maar schoffeer of confronteer er een ander niet ongewild mee.
pi_111141810
wie is fok om te bepalen of ik wil posten om 20:01
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:56:50 #159
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111141828
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nee. aan de meerderheid. niet aan 1 of andere tiener die zijn duitse familie wilt herdenken.
Ik heb de indruk dat het van de meerderheid langzaam aan wel mag. Je moet ook de nuance blijven zien van elk individueel geval.
pi_111141850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat het van de meerderheid langzaam aan wel mag. Je moet ook de nuance blijven zien van elk individueel geval.
ik heb die indruk niet.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:57:28 #161
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111141866
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Een webforum waarvan de eigenaar zelf mag besluiten of hj het twee minuten sluit of niet.
pi_111141926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Een webforum waarvan de eigenaar zelf mag besluiten of hj het twee minuten sluit of niet.
ok. nu komen we ergens. die dodenherdenking is ook netjes geregeld en omschreven. ga maar een petitie maken en zorgen dat het formeel wordt aangepast. dan praten we verder.
pi_111142025
omg 2 minuten wachten -O-
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:03:48 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111142091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omg 2 minuten wachten -O-
Het is verschrikkelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_111142119
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef Re het volgende:

[..]

Het is verschrikkelijk
ja
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 20:04:27 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111142121
quote:
wie ben jij om het te kunnen eisen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:04:50 #167
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111142145
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ok. nu komen we ergens. die dodenherdenking is ook netjes geregeld en omschreven. ga maar een petitie maken en zorgen dat het formeel wordt aangepast. dan praten we verder.
Het is een 'Nationale Dodenherdenking' dus moet het belang van de meerderheid van de natie in acht worden genomen.

Het is niet 'Nationaal FOK!'.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:05:24 #168
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111142175
quote:
Respect kleuter.
pi_111142185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

precies. zelfde geldt voor de stelling dat we duitsers moeten meeherdenken. daar is dodenherdenking nooit voor bedoeld. regel maar een petitie met voldoende tekenaars.
pi_111142196
Sowieso 2 minuten stil zijn om te 'herdenken' :')

Meestal zijn het de mensen die nooit ook maar enige interesse hebben getoond in de oorlog die het hardst schreeuwen dat mensen 2 minuten stil moeten zijn.

Ik sta vaak genoeg stil bij de oorlog en de slachtoffers. Alle slachtoffers, dus ook duitsers.

Ik blijf het vreemd vinden hoe mensen soms denken :P
Conscience do cost.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:05:59 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111142203
Zo, die meuk hebben we ook weer gehad.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:06:00 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111142205
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja
Je bent een zielige kneus, vind ik
pi_111142225
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Respect kleuter.
je begrijpt het punt niet :{w
pi_111142236
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef Re het volgende:

[..]

Je bent een zielige kneus, vind ik
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je begrijpt het punt niet :{w
pi_111142249
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

Helemaal waar, maar de overgrote meerderheid van fok vindt het wel belachelijk dat de sgp website op zondag gesloten is. Wat is het verschil denk ik dan.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:06:56 #176
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111142250
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

precies. zelfde geldt voor de stelling dat we duitsers moeten meeherdenken. daar is dodenherdenking nooit voor bedoeld. regel maar een petitie met voldoende tekenaars.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk weiger om 'slechts' Nederlanders te herdenken. Het was een wereldoorlog en dus vele slachtoffers in de hele wereld. Sterker nog, ik probeer alle slachtoffers van alle oorlogen te herdenken.
pi_111142262
Ik hoop dat er in Bronckhorst toch mensen langs de Duitse graven zijn gegaan. Puur om een statement neer te zetten.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:07:25 #178
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111142271
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:05 schreef ems. het volgende:
Niets mis mee en zorgt er ook nog eens voor dat de jeugd een soort moreel historisch besef krijgt. Jij bent een kansloos geval, al heb je tig uur met je neus in de geschiedenisboeken gezeten.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:07:37 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111142279
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Helemaal waar, maar de overgrote meerderheid van fok vindt het wel belachelijk dat de sgp website op zondag gesloten is. Wat is het verschil denk ik dan.
23 uur en 58 minuten, maal 52.
pi_111142284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk weiger om 'slechts' Nederlanders te herdenken. Het was een wereldoorlog en dus vele slachtoffers in de hele wereld. Sterker nog, ik probeer alle slachtoffers van alle oorlogen te herdenken.
mooi. mag. maar de dodenherdenking dient dat doel niet. wil je dat wijzigen moet je daarvoor moeite doen en voldoende aanhang vinden.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:08:10 #181
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111142312
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:05 schreef ems. het volgende:

Meestal zijn het de mensen die nooit ook maar enige interesse hebben getoond in de oorlog die het hardst schreeuwen dat mensen 2 minuten stil moeten zijn.

Ik sta vaak genoeg stil bij de oorlog en de slachtoffers. Alle slachtoffers, dus ook duitsers.

Ik blijf het vreemd vinden hoe mensen soms denken :P
Het gaat om een paar minuten saamhorigheid en als groep respect tonen voor de slachtoffers. Niet om de vraag of je alleen tijdens die twee minuten aan de slachtoffers mag denken, natuurlijk.
pi_111142317
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Niets mis mee en zorgt er ook nog eens voor dat de jeugd een soort moreel historisch besef krijgt.
Dat kunnen ze prima zelf regelen.
quote:
Jij bent een kansloos geval, al heb je tig uur met je neus in de geschiedenisboeken gezeten.
Ah, ben je boos? O+
Conscience do cost.
pi_111142356
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Het gaat om een paar minuten saamhorigheid en als groep respect tonen voor de slachtoffers. Niet om de vraag of je alleen tijdens die twee minuten aan de slachtoffers mag denken, natuurlijk.
nog een heerlijke hypocrisie. goed topic :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:10:58 #184
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111142434
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:08 schreef ems. het volgende:
Dat kunnen ze prima zelf regelen.
Dat kunnen ze niet. Die twee minuten stilte zijn een soort symbolische waarde gaan vertegenwoordigen. Als jij dat niet snapt dan heb je er überhaupt niets van begrepen.
pi_111142444
Dan maar een stille tocht voor de gevallen Duitsers dwars door Amsterdam volgende week? :')
pi_111142475
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

1 het verschil is dat god en wat hij zou willen met de zondag fantasie is. en tientallen miljoenen mensen dood in WO II was realiteit.
2 ..... 2 minuten per jaar en de zondagen zijn 60X24X52 minuten per jaar

maar van mij hoef je niet stil te zijn hoor..... je kunt nog zoveel miljard webpagina's bezoeken
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:12:19 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111142480
Ridiculisering is ook een zwakte
pi_111142496
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dan maar een stille tocht voor de gevallen Duitsers dwars door Amsterdam volgende week? :')
is je goed recht lijkt me. regel het maar. have fun ^O^
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:13:25 #189
241662 Jian
Well, well, well
pi_111142523
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik hoop dat er in Bronckhorst toch mensen langs de Duitse graven zijn gegaan. Puur om een statement neer te zetten.
Wat voor statement? Het is ze toch niet verboden daar langs lopen?
pi_111142524
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:12 schreef Re het volgende:
Ridiculisering is ook een zwakte
je bent zelf een zwakte bod :Y)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:14:33 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111142568
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je bent zelf een zwakte bod :Y)
Je bent weer goed grammaticaal bezig :')
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:15:12 #192
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111142596
Het niveau is hier in NWS ook al tijden dramatisch zeg.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:15:25 #193
241662 Jian
Well, well, well
pi_111142614
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Liever op 2e kerstdag, lekker rustig op straat, iedereen aan het uitbuiken, lijkt me een prima datum ^O^
pi_111142623
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:14 schreef Re het volgende:

[..]

Je bent weer goed grammaticaal bezig :')
teveel engels ;( enfin ga jij nu maar eerst inhoudelijk reageren ipv je persoonlijke aanvallen. da's echt het cheapste wat je kunt gebruiken in een discussie.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:16:23 #195
235357 TitusPullo
pi_111142658
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ja, zo ben jij wel.
pi_111142692
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet. Die twee minuten stilte zijn een soort symbolische waarde gaan vertegenwoordigen. Als jij dat niet snapt dan heb je er überhaupt niets van begrepen.
"dat kunnen ze wel, als je dat niet snapt heb je er uberhaupt niets van begrepen"

Maargoed, laat iedereen maar lekker 2 minuten stil zijn om niets. Het kan verder ook niet echt kwaad natuurlijk. Neemt niet weg dat je er geen reet mee opschiet.
Conscience do cost.
pi_111142734
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:17 schreef ems. het volgende:

[..]

"dat kunnen ze wel, als je dat niet snapt heb je er uberhaupt niets van begrepen"

Maargoed, laat iedereen maar lekker 2 minuten stil zijn om niets. Het kan verder ook niet echt kwaad natuurlijk. Neemt niet weg dat je er geen reet mee opschiet.
gedachten maken de toekomst. ik ben het niet met je eens.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:18:22 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111142746
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

teveel engels ;( enfin ga jij nu maar eerst inhoudelijk reageren ipv je persoonlijke aanvallen. da's echt het cheapste wat je kunt gebruiken in een discussie.
Mijn mening was al bekend dacht ik. Maar je gezeik over het recht van FOK! om 2 minuten een plaatje te laten zien omdat je zonodig een punt wil maken waar er geen punt is, is erg typisch
pi_111142863
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:16 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, zo ben jij wel.
Maak jij me nu uit voor antisemiet?

Dat ben ik toevallig niet. Jij interpreteert mij altijd verkeerd omdat jij bevooroordeeld bent.
pi_111142865
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:18 schreef Re het volgende:

[..]

Mijn mening was al bekend dacht ik. Maar je gezeik over het recht van FOK! om 2 minuten een plaatje te laten zien omdat je zonodig een punt wil maken waar er geen punt is, is erg typisch
is relevant binnen dit topic en de mening van jou en anderen. zelf kunnen denken te bepalen dat we duitsers moeten herdenken, en voor anderen invullen dat ze moeten herdenken en niet moeten zeiken. de ironie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')