Precies.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik noem het voortschrijdend inzicht. Alles is binnen een historisch perspectief te plaatsen. Enige wat dit gedicht uitspreekt is dat oorlog onzinnige slachtoffers maakt en mensen onmogelijke keuzes in forceert.
Dat kan allemaal zo zijn, iemand die kiest voor de Waffen-SS is niet evenveel slachtoffer als iemand die gedood is door de Duitsers en/of sympathisanten in welke vorm dan ook, wellicht door de Waffen-SS. Kom nou.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik noem het voortschrijdend inzicht. Alles is binnen een historisch perspectief te plaatsen. Enige wat dit gedicht uitspreekt is dat oorlog onzinnige slachtoffers maakt en mensen onmogelijke keuzes in forceert.
Uiteraard, maar dat het een keuze is staat vast. Die verantwoordelijkheid ligt voor de volle pond bij diegene.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Yup en ik denk dat ze beide in grote mate gelijk hebben en helemaal niet zo zeer met elkaar in contradictio zijn! Het enige dat Cidi hier volgens mij eigenlijk zegt is, okee, maar doe dat nu even niet op 4 mei, daar waar die (aanwezige) slachtoffers zo vreselijk kampen met hun emoties!quote:
Mogen we meteen de lynch-partijen herdenken van mensen die het recht in eigen handen namen na de bevrijding? Er bestaat geen zwart/wit in oorlog.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat kan allemaal zo zijn, iemand die kiest voor de Waffen-SS is niet evenveel slachtoffer als iemand die gedood is door de Duitsers en/of sympathisanten in welke vorm dan ook, wellicht door de Waffen-SS. Kom nou.
Dat is toch ook het hele punt? Je hebt nog wat figuren die er weer een sausje van anti-joods sentiment overheen gieten maar het hele twistpunt is dus of dit in zijn geheel bezien het juiste moment is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Yup en ik denk dat ze beide in grote mate gelijk hebben en helemaal niet zo zeer met elkaar in contradictio zijn! Het enige dat Cidi hier volgens mij eigenlijk zegt is, okee, maar doe dat nu even niet op 4 mei, daar waar die (aanwezige) slachtoffers zo vreselijk kampen met hun emoties!
U neemt de stilte nooit in acht?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef yvonne het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd naar wie er eik aandacht besteedde aan 4 mei voor deze hele heisa begon.
Ik stond 2 jaar geleden op de Dam, en vorig jaar op de Apollolaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef yvonne het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd naar wie er eik aandacht besteedde aan 4 mei voor deze hele heisa begon.
Welkom op het internet. Waar iedereen een mening over alles heeft.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Wel frappant, mensen die hier heel hard roepen dat ze het zelf anders zouden doen, maar nooit met dergelijke situaties geconfronteerd zijn.
Dat dus. De nuance ontbreekt bij die gasten. Zij zijn niet de enige die verdriet hebben (gehad). Ieder mag dat op zijn manier doen, en 4 mei is daar een mooie dag voor. Daar mag je, vind ik, je 'foute' opa ook herdenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:27 schreef Re het volgende:
[..]
neuh, geen joods complot, alleen vette inmenging van een instituut wat alleen de belangen van de joden dient
Jawel hoor, die lynchpartijen waren ook fout. Kijk, dat is volkomen zwart-wit.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mogen we meteen de lynch-partijen herdenken van mensen die het recht in eigen handen namen na de bevrijding? Er bestaat geen zwart/wit in oorlog.
Elk jaar, elk conflict en elke dode. 4 mei staat voor de tweede wereldoorlog, maar ik trek hem naar de breedte van de onzinnigheid van oorlog in het algemeen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef yvonne het volgende:
Meer dat het verzetshelden waren die zich daarmee bezig hielden...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:39 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jawel hoor, die lynchpartijen waren ook fout. Kijk, dat is volkomen zwart-wit.
Ik vrees dat het niet alleen op internets zo isquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:39 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Welkom op het internet. Waar iedereen een mening over alles heeft.
Bij wie precies? Het CIDI of alle mensen die geklaagd hebben? Over nuance gesprokenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat dus. De nuance ontbreekt bij die gasten. Zij zijn niet de enige die verdriet hebben (gehad).
Zo, en wie zijn die mensen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Wel frappant, mensen die hier heel hard roepen dat ze het zelf anders zouden doen, maar nooit met dergelijke situaties geconfronteerd zijn.
Daar gaat het niet om en is een zinloos argument. Wat we wel kunnen zeggen is dat velen destijds voor dezelfde keuze stonden en anders hebben gedaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Ja, uiteraard, maar dan kan het alsnog zonder vergoelijking veroordeeld worden. Er is ook nooit beweerd dat we daar nu zo trots op moeten zijn, zeker niet rond 4 mei.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Meer dat het verzetshelden waren die zich daarmee bezig hielden...
Op andere plaatsen valt het minder op.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vrees dat het niet alleen op internets zo is
CIDI.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij wie precies? Het CIDI of alle mensen die geklaagd hebben? Over nuance gesproken
Jaarlijks.Meestal moet ik werken die avond, maar neem altijd ruim de tijd hiervoor.quote:
Gelul. Het is heel makkelijk roepen dat je niet achter 1 leider aan rent, maar wanhoop doet rare dingen met mensen...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:41 schreef waht het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om en is een zinloos argument. Wat we wel kunnen zeggen is dat velen destijds voor dezelfde keuze stonden en anders hebben gedaan.
Dat, ik ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Elk jaar, elk conflict en elke dode. 4 mei staat voor de tweede wereldoorlog, maar ik trek hem naar de breedte van de onzinnigheid van oorlog in het algemeen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |