abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111076303
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

6 december: Nytar
9 december: Ladylike
December: Vulpenballetje
25 december: Sterrenmunt

Estrys

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkle20 op 04-05-2012 10:11:48 ]
pi_111076328
Woei eerste keer dat ik een nieuw topic open (per ongeluk) :D

Hoop maar dat het goed is gegaan!

Hier zijn de mannetjes druk aan het werk.. wc betegelen .. badkamermeubel plaatsen ..

Poetsen heeft geen zin door al het stof en alles. Dus ik zonder me maar af met alle info die ik heb gekregen.

En zo even mijn Felicitas box ophalen :D
pi_111077109
Zoe gefeliciteerd O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_111077390
Zoë, gefeliciteerd!! *O* Jouw beurt!

Marjolijntje, gefeliciteerd met jullie 6-jarig jubileum O+. Sterkte op het werk vandaag.

Covie, 37 weken alweer! *O*

Sola, fijn dat je een receptje hebt gekregen! Hopelijk werkt het goed :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111077577
Zoë gefeliciteerd! Spannend hoor, kan maar zo heel snel gaan omdat je zus nu bevallen is en je nu gewoon weet dat het mag :D Hoop het echt voor je :Y

Twinkle zo te horen houden ze je goed in de gaten, fijn hoor! Beter het zekere voor het onzekere!

Ik heb zo het gevoel dat Xanteh al mama is geworden O+

En sola ook fijn dat je een recept hebt. Ik heb zelf geen ervaring met de medicijnen.
Alleen als de arts zegt dat je na 3 dagen weer mag rijden als je je niet suf voelt, zou ik even nagaan of je dan daarna wel verzekerd bent. Ik weet niet wat er op de bijsluiter staat vermeld... maar als daar staat dat je niet mag rijden en er gebeurd iets dan kan de verzekering nog wel moeilijk doen.
pi_111077584
Covie LLM sinds vandaag, 37 weken *O*

Roosje, Xanteh & Knife & vriendin nog heel veel succes ^O^

Marjolijntje, balen van de misselijkheid en maagzuur. Kun je niet misschien andere medicatie krijgen, die je goed helpt? *O* Voor 6 jaar samen zijn met je lief & lekker uit eten gaan.

Gefeliciteerd met je nichtje Zoë, lijkt mij heel bijzonder om tante te worden. *O* *O* *O* Zou ik ook leuk vinden, maar volgens mij is mijn 3 jaar jongere zusje er nog niet aan toe :P Nadat je je nichtje hebt gezien, heb je misschien de geestelijke rust, dat je eigen baby spontaan besluit te komen :P

Sola fijn zo een begripvolle huisarts die je klachten serieus neemt en niet moeilijk doet om je medicatie voor te schrijven. ;)

Twinkle, klinkt erg goed dat gesprek bij de vk. Heel fijn, dat je een goed gevoel hebt bij deze persoon/ personen. Anders zou ik ook niet accepteren, dan kun je maar beter een andere vk zoeken.

Hier weer goedgekeurd bij de gyn. Kind ligt vast, netjes ingedaald. Vruchtwater was nu ineens weer netjes, best veel. Het schijnt, dat het langer heeft geduurd maar een van de adviezen (veel drinken & veel rusten, cocosnoot sap drinken) of de combinatie ervan schijnt toch geholpen te hebben, al heeft het best even geduurd.
Verder niets bijzonders. Was grappig ik zei, dat de baby nu maar moest wachten tot zaterdag avond op zijn vroegst omdat ik zaterdag nog bezoek krijg van een hele goede vriend uit Duitsland, die ik echt wil zien. Toen zei ze dat ze toevallig zaterdag dienst heeft. Zou een grappige toeval zijn. Ik vind haar in ieder geval een hele prettige arts en ben erg tevreden over de begeleiding die ik van haar heb gehad tijdens de vorige bevalling.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111077869
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:27 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd met je nichtje Zoë, lijkt mij heel bijzonder om tante te worden. *O* *O* *O* Zou ik ook leuk vinden, maar volgens mij is mijn 3 jaar jongere zusje er nog niet aan toe
Je zwagers ook niet trouwens ;)
pi_111078059
Dankjewel!
:D zo voelt het wel een beetje covie, nu mag het :9 hihi
Ik hoop 't. Vannacht zou leuk zijn :@ O+

Tinuviel
:D haha hoop het.
't is idd een bijzonder gevoel O+

Hihi dat komt voor je zusje vast vanzelf wel :9

*O* goedgekeurd!
Wat fijn dat 't geholpen heeft voor de hoeveelheid vruchtwater!

:D wat toevallig! Zou leuk zijn!
pi_111078096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:35 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Je zwagers ook niet trouwens ;)
Nou bij de ene zwager ben ik daar niet zo zeker over. Als ze over een paar maanden in hun nieuwe huis zitten, zou het zomaar kunnen, dat hij toch van mening veranderd. En zijn vrouw weet al wel dat zij wil, denk ik :P

Dat zegt mijn vrouwelijke intuitie in ieder geval :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Tinuviel op 03-05-2012 11:50:12 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:31:17 #10
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111079948
Zoe van harte met je nichtje
Die van jou rammel je er vast spontaan uit straks als je je nichtje ziet :)

Covie gefeliciteerd met je llm *O*

Tinuviel weer goed gekeurd fijn dat de voorzorgsmaatregelen hebben geholpen

En sola fijn aan de anti kots pillen, hopelijk werken ze snel

En twinkle lekker info lezen en je doos ophalen :P

En een :* voor iedereen die ik vergeet en het kan gebruiken
W
Z
E
pi_111080142
Twinkle ik zou even je dichtstbijzinde prenatal bellen of ze de Felicitas doos ook echt op voorraad hebben. Was net ook naar het winkelcentrum onder andere voor Felicitas doos, stond die er gewoon niet meer bij die Prenatal -O-
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111081655
De Felicitas doos is toch van de Etos? :P

Nou ik ben weer thuis. CTG gehad. Baby doet het goed, hartslag was weer iets hoger (150-160 ipv 140-150) en er werd flink tegen de CTG aangeschopt :D Wat een verschil met een week geleden.
Wel heel veel harde buiken, iedere 4-5 minuten eentje. En dat dus terwijl ik stil lig. Mag nog steeds niet gaan werken, woensdag pas weer en dan halve dagen. Dus nu nog maar 4 dagen werken.
Net wel langs mn werk geweest, even gedag zeggen. Lieve collega's. Stom mens bij PZ. Wederom de opmerking waar ik dan moe van was, ik deed gewoon maar zittend werk. En of ik dan thuis niet iets kon gaan doen en waardoor het kwam, het was toch niets medisch? Nee, en dat hou ik ook liever zo..
Wederom weinig / geen begrip dus. Stoppen met 34 weken vond ze ook maar lastig, kon dan wel gewoon door tot 36 weken volgens haar. Ze wist niet eens dat dat dus niet mocht..
Maar ik ga dus niks doen thuis hoor, woensdag pas weer naar mn werk, daar wat kleine dingetjes afronden en dan zakken ze maar door de stront daar |:(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111081874
Oh dan heb ik ze wel door elkaar gehaald. Ik zat te denken aan de blije doos.

Marjolijntje, fijn dat de baby het zo goed deed. Vonden de artsen de bloeddruk zorgwekkend of was dat niet zo'n punt?

Kan me voorstellen dat je ook een beetje opgelucht bent, dat je niet hoeft te werken. En raar dat ze niets wist van stoppen met 34 weken, is toch haar werk. Nog maar 4 dagen werken dan *O* *O* *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111082052
Blije doos is inderdaad wel van Prenatal ja!

Bloeddruk hebben ze niet naar gekeken deze keer, maar heb tot nu toe nog nooit een te hoge bloeddruk gehad. Zit altijd wel iets aan de hoge kant, maar dat is al sinds het begin van mijn zwangerschap zo. Heb verder ook geen klachten die bij een te hoge bloeddruk horen momenteel.
Dinsdag weer controle bij de verloskundige (mag weer terug) en dan gaan ze wel weer bloeddruk meten :)
pi_111083088
Zit er eigenlijk nog iets in die dozen waar je iets aan hebt, behalve reclame? Een flesje ofzo? Ik kan me dat niet meer herinneren...
Met een meidenkwartet
pi_111083119
Ik vond alleen de blije doos en de doos van de babydump de moeite waard. Die van Felicitas was vooral heel erg veel bagger.
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:53:59 #17
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111083122
Echt he het onbegrip van sommige mensen :6
Lekker schijt aan hebben en thuis blijven
(zegt degene die aan een stoel gebonden moet worden om thuis te blijven :@ )
W
Z
E
pi_111083239
Er zat zo'n chico's fles in .. uhm.. jeetje, zwitsal billendoekjes en zo'n bewaardoos. Slabbetje .. mama-buik-creme .. luiers ..wiekse witte en rose bier :D maar dan 0,0 % :D .. ouders van nu .. hoop reclame inderdaad maar ach .. je mag een gegeven paard niet in de bek kijken he :9

Ik vind het altijd wel de moeite waard.

Gadverdarrie ik voel weer een koortslip op komen .. paar maanden terug ook al gehad .. en geen puf meer om naar de winkel te gaan voor pleisters ofzo.
pi_111083303
Marjolijntje, de boom in met dat mens van PZ!

Twinkle, is dat de Felicitas doos? Ik moet me nog eens in verdiepen wat, waar en hoe.

[ Bericht 26% gewijzigd door Cathmar op 03-05-2012 14:08:57 ]
Met een meidenkwartet
pi_111083477
Ja, als ze fijner had gereageerd had ik heus wel willen kijken of ik thuis wat had kunnen doen, maar nu stikken ze er echt maar in. Woensdag pas weer werken en in die 4 dagen ga ik wat dingetjes afronden en alleen nog maar doen wat ik leuk vind. Ik ben er klaar mee :P

RA, ik moet ook bijna vastgebonden worden, maar ben vorige week goed geschrokken toen ik ineens door mocht naar het ziekenhuis. Het is niet meer alleen mezelf die ik ermee heb, maar ook mn kindje..
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:04:20 #21
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111083554
Ik ook , komt er dan straks als je kind geboren is nog steeds zo'n heks bij je thuis die je van alles en niks wil aansmeren ?
Want dan sla ik die over :D
W
Z
E
pi_111083662
Marjolijntje
:*
wat een irritant mens! Bah!

goed dat je om jezelf denkt :* maar zulke lui maken 't niet bepaald makkelijker.. :N

Zo babygluren, ben zenuwachtig!
Vandaag ook allemaal sms'jes van vriendinnen, want ja ik ben over tijd! :9 ben de 1e die gaat bevallen haha. wat ik minder vond was n smsje dat iemand me in de gaten ging houden & elke dag zou sms'en, zodat ze weet wanneer t begint -O-
allemaal lief enzo maar dat hoeft van mij niet. Heb maar gemeld dat m'n zus meer dan 2 weken over tijd was & dat bij mij net zo goed kan gebeuren ;) :9.
pi_111083687
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:04 schreef rebel-angel het volgende:
Ik ook , komt er dan straks als je kind geboren is nog steeds zo'n heks bij je thuis die je van alles en niks wil aansmeren ?
-O- bah
Waar is die van dan?
pi_111083794
Dat was inderdaad de Felicitas box!
pi_111084273
tot nu toe helpen de zetpillen heel goed. Ik heb niet hoeven spugen, mijn maag voelt normaal aan en het lijkt alsof er een waas is opgetrokken in mijn hoofd. Ben weer helder. Merk nog niets van suf voelen o.i.d.

Covie, bedankt voor de tip! In de gebruiksaanwijzing staat alleen dat je op moet passen. Dus dan kan ik over 3 dagen wel gewoon gaan rijden toch? Mits ik me goed voel.

Ik heb vandaag de intake bij de vk gehad. Mijn favo vk, dezelfde die de bevalling bij Amy deed. We hebben allerlei afspraken gemaakt over de bevalling. We gaan een goed plan opzetten zodat ik met zo min mogelijk angst de bevalling in kan. Echt fijn dat ze zo meedenken. Ze heeft nog even gekeken met de echo en het garnaaltje had een dapper kloppend hartje. Kreeg een koffertje mee met allerlei dingetjes 'om in de stemming te komen' O+

Straks heb ik nog een echo voor dat onderzoek. Ben benieuwd hoe het er inwendig en in 3d uitziet!
pi_111085472
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:04 schreef rebel-angel het volgende:
Die kwam bij mij ook en ik had geen enkele 'blije' doos opgehaald. Ze was binnen vijf minuten weer weg overigens. Ik antwoordde op alles met nee, wil ik niet, hoef ik niet. :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_111085826
Hebben jullie het nou over degene, die de baby doos brengt met gratis spullen en tegelijkertijd probeert je baby/ kindertijdschrift abonnementen, vakanties & baby/ kindergerelateerde boeken aan te smeren. Die was bij mij heel aardig. Heb gewoon alles netjes afgewezen en klaar :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111085998
Dat doen ze tegenwoordig niet meer, die huisbezoeken.
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:07:47 #29
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111086386
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik vond alleen de blije doos en de doos van de babydump de moeite waard. Die van Felicitas was vooral heel erg veel bagger.
Dat dus. Al moet je blij zijn met alles wat je krijgt. Het is tenslotte wel gratis!

dus ff opsomming voor de gratis dozen :') ;
Kruidvat (aanvragen met dat kruidvatpasje)
Prenatal - blije doos/baby doos ( die heb ik overigens nog niet, hoelang duurt dat? Iemand idee?)
Etos - Felicitas doos
babydump (geen ervaring mee) http://www.baby-dump.nl/bon.pdf
En dan zijn er ook nog verschillende supermarkten waar je het geboorte kaartje kan inleveren, en dan krijg je ook een kado doos als het goed is.
pi_111086895
Oh, maar ik ben ook blij met alle gratis rommel hoor :D En bij een volgende zwangerschap zou ik die van de Etos ook zo weer aanvragen :)
Die van de kruidvat heb ik trouwens nog steeds niet, wel aangevraagd maar nog niks van gehoord.

Blije doos, die had ik met 24 weken ofzo? Ik weet het niet precies meer :@
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:19:19 #31
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111086909
Ik heb nog geen uitnodiging ontvangen voor het ophalen van de Blije Doos en/of baby doos. Wat moet ik doen?

In de 7e maand van je zwangerschap ontvang je de uitnodiging voor het ophalen van de Blije Doos. De uitnodiging van de baby doos ontvang je als je kindje ongeveer 3 maanden is. Je moet dan wel de geboortedatum en de roepnaam van je baby doorgeven aan Wij Jonge Ouders.

en bij de etos

Na aanmelding krijg je een persoonlijke ophaalkaart toegestuurd. Hiermee kun je de Felicitas Zwanger Box ophalen bij de dichtstbijzijnde Etos-winkel. Bovendien ontvang je bij de ophaalkaart een kortingsbon van Etos. De Felicitas Baby Box ontvang je na de geboorte van je kindje. Een leuke verrassing dus. Je kunt de Felicitas Zwanger Box en Baby Box tot de 34e week van je zwangerschap aanvragen. Meld je je later aan? Dan krijg je alleen de Felicitas Baby Box.
W
Z
E
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:21:33 #32
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111087011
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:19 schreef Marjolijntje het volgende:
Oh, maar ik ben ook blij met alle gratis rommel hoor :D En bij een volgende zwangerschap zou ik die van de Etos ook zo weer aanvragen :)
Die van de kruidvat heb ik trouwens nog steeds niet, wel aangevraagd maar nog niks van gehoord.

Blije doos, die had ik met 24 weken ofzo? Ik weet het niet precies meer :@
die van kruidvat moet je 2 maanden van te voren krijgen
zou gewoon even een mailtje naar de klantenservice doen
W
Z
E
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:21:48 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111087017
Ah tnx rebel, dat duurt dus nog een maand ;) ik heb volgens mij wel de datum doorgegeven...

Marjolijn, die van de kruidvat duurt idd errug lang voordat je daar een mailtje van krijgt .......En dat is ook niet zo heel erg veel bijzonders, maar altijd handig ;)
pi_111090595
Ik ga die dingen niet aanvragen. Toch vooral veel spul voor een baby en die krijg ik nou net niet. Ik vind het ook juist leuk voor K. om dat aan te vragen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:47:45 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111090938
Waarom vraag je het niet gewoon aan Sorbootje...je kan het toch aan haar geven....
pi_111092048
*; ben verliefd, wat zijn kleine baby'tjes ook lief!! O+

Sola
Wat fijn dat de med werkt! :)
pi_111092443
Hij doet t nog!! Datum blijft op 30 november staan. Verder niet echt bijgelezen, Zijn erg druk in huis bezig deze week. We hebben samen vakantie, en het hele huis is opgeruimd. We zijn erg veel aan het weggooien. Heerlijk zeg!
*poef* nu is het weg
pi_111092954
Ik ben te lui om dat soort dingen aan te vragen. Vorige keer ook niet gedaan, heb nou niet het idee dat ik iets gemist heb. Behalve veel reclame meuk. Is het zo dat je dan je adres moet opgeven? en dat je tot Sint juttemis met reclame meuk zit.
pi_111094955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:47 schreef PureEvil het volgende:
Waarom vraag je het niet gewoon aan Sorbootje...je kan het toch aan haar geven....
Omdat ik het leuker vind voor K. als zij het aanvraagt en het voor mij raar voelt om het aan te vragen
pi_111095008
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:31 schreef Estrys het volgende:
Ik ben te lui om dat soort dingen aan te vragen. Vorige keer ook niet gedaan, heb nou niet het idee dat ik iets gemist heb. Behalve veel reclame meuk. Is het zo dat je dan je adres moet opgeven? en dat je tot Sint juttemis met reclame meuk zit.
Ik moet zeggen het viel me reuze mee met reclame na geboorte van muppet :D

En de reclame waar ik dan op zat te wachten (LIHL bonnen bijv.) die krijg ik dan weer niet }:|
pi_111095043
Als je trouwens bevallen bent, binnen 2 maanden even een geboortekaartje naar de Etos brengen :Y dan krijg je nog een pakketje met etos producten :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:25:07 #42
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111095058
Zoe, gefeliciteerd met je nichtje! Hopelijk volgt je dochter snel.

Ik heb alle dozen aangevraagd die ik aan kon vragen. Best leuk hoor en ook die folders vond ik leuk om door te lezen. En het tijdschrift leest ook wel lekker weg.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:08:58 #43
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111096701
Tinuviel: oh? Heb je daar linkjes van over uitscheuren op een baarkruk oid? :)
Vervelend dat je last hebt van maagzuur joh -O- helpt een appeltje niet?

Twinkle fijn dat de vk bevalt :* en wat is Rhesus C en wat heeft dat voor invloed op de beeb?

Zoë gefeliciteerd met je nichtje!! :* :D *O*
Haha ja die 'verse' zijn lief he O+ :D

Hier alles goed.. lekker last van bandenpijn dus ik loop niet meer zo snel :') Verder gaat het wel goed. Op mn werk even aan een collega verteld / in vertrouwen genomen dat ik wat complicaties kan hebben tijdens bevalling/geboorte etc. :) Vond het erg fijn. Leuke collega gelukkig die goed reageerde. :)
Verder wilde ik eik sporten vandaag maar merk dat ik na een dag werken echt wel genoeg gedaan heb.. dus ga nu proberen om op mn vrije dag of in het weekend te sporten, even naar mn lijf luisteren.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111097117
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:08 schreef Enfermera het volgende:
en wat is Rhesus C en wat heeft dat voor invloed op de beeb?

Er zijn meerdere resusfactoren, er wordt getest op C en D. De belangrijkste is D, als je bloedgroep A negatief is wordt eigenlijk bedoeld dat resusfactor D negatief is. Op C testen ze nog wel een keer extra bij 27 weken als die negatief is maar er wordt verder niets gegeven omdat het vermoedelijk nauwelijks schadelijk is voor eventuele volgende kinderen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:24:03 #45
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111097427
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Er zijn meerdere resusfactoren, er wordt getest op C en D. De belangrijkste is D, als je bloedgroep A negatief is wordt eigenlijk bedoeld dat resusfactor D negatief is. Op C testen ze nog wel een keer extra bij 27 weken als die negatief is maar er wordt verder niets gegeven omdat het vermoedelijk nauwelijks schadelijk is voor eventuele volgende kinderen.
Ah oke, gewoon een ander type rhesusfactor dus :) Wist niet dat er nog een keer extra getest wordt bij 27w, handig om te weten :)
pi_111097572
Gerbera dank voor de tip over de Etos dingen. Lijkt me heel handig.

Enfermera ik heb geen links over inscheuren op een baarkruk, weet ook niet of er echt onderzoek naar gedaan is ofzo. Ik heb wel van mijn zwangerschapsyoga docent gehoord, dat er verschillende meningen bestaan over wel of niet makkelijker uitscheuren bij een baarkruk bevalling.
Enfermera balen van de bandenpijn -O- Doe dan idd maar lekker rustig aan. Heeft sporten eigenlijk nog een slechte invloed op je banden?

Appeltje moet ik zeggen heb ik nog niet geprobeerd tegen het maagzuur. Lijkt me eigenijk niet zo handig omdat appel van zichzelf best zuur is. Heb weleens melkproducten tot me genomen als ik er last van had. Dat helpt in ieder geval tijdelijk maar vaak ook niet urenlang. :{
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:30:44 #47
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111097788
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:26 schreef Tinuviel het volgende:
Gerbera dank voor de tip over de Etos dingen. Lijkt me heel handig.

Enfermera ik heb geen links over inscheuren op een baarkruk, weet ook niet of er echt onderzoek naar gedaan is ofzo. Ik heb wel van mijn zwangerschapsyoga docent gehoord, dat er verschillende meningen bestaan over wel of niet makkelijker uitscheuren bij een baarkruk bevalling.
Enfermera balen van de bandenpijn -O- Doe dan idd maar lekker rustig aan. Heeft sporten eigenlijk nog een slechte invloed op je banden?

Appeltje moet ik zeggen heb ik nog niet geprobeerd tegen het maagzuur. Lijkt me eigenijk niet zo handig omdat appel van zichzelf best zuur is. Heb weleens melkproducten tot me genomen als ik er last van had. Dat helpt in ieder geval tijdelijk maar vaak ook niet urenlang. :{
Oh jammer. Ja snap ik :) Nja, dan vind ik het lastig om daar wat van te vinden, ik las juist in een boek (van verschillende deskundigen) dat het juist beter is voor de uitdrijving :) Maar dan ga ik nog wel even op zoek, misschien dat ik nog wat kan vinden.

Ja, tis idd jammer, maja :) Neuh, denk het niet.. Gewoon doen wat goed voel en niet te hard en te snel gaan, dan gaat het wel goed denk ik :) Ik sport meer op mn spieren in mn armen en rug sterk te houden, dus dat kan wel lijkt me :P

Appel is juist basisch, bij mij helpt het juist goed.. ;) Moet je natuurlijk niet zo'n hele groene nemen, hoe heet dat ras/merk ook alweer? :+ :')
pi_111098808
Ja dat rhesusgedoe.. vind het lastig uit te leggen hoe daf nu zit. Met 27 weken word ik inderdaad nog een keer geprikt. Als het dan niet goed is moet er wel verder onderzoek komen geloof ik. Maar de kans dat het mis is is echt heek herl klein. Het kan dat je kindje daar (ernstige) bloedarmoede van krijgt als ze er te laat bij zijn. Vandaar die extra controle :-).. niet iets waar ik me heel erg zorgen om maak nu.
pi_111099083
Sola ik denk dat het dan geen probleem is, oppassen is wat anders dan dat er duidelijk staat dat het niet mag toch. En dan een positief doktersadvies erbij na 3 dagen, lijkt me dan prima.

Etos doos ben ik vergeten op te halen :(
Die van de kruidvat vond ik nog erg tegenvallen eigenlijk..

Verder vandaag niet vooruit te branden :@ kramp in de bilspieren en bijna 2 uur geslapen vanmiddag. Nu wat harde buiken.. mijn lichaam denkt zeker: 37 weken laten we maar eens wat oefeningen doen, want heb bijna nooit een harde buik. :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:58:28 #50
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111099341
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja dat rhesusgedoe.. vind het lastig uit te leggen hoe daf nu zit. Met 27 weken word ik inderdaad nog een keer geprikt. Als het dan niet goed is moet er wel verder onderzoek komen geloof ik. Maar de kans dat het mis is is echt heek herl klein. Het kan dat je kindje daar (ernstige) bloedarmoede van krijgt als ze er te laat bij zijn. Vandaar die extra controle :-).. niet iets waar ik me heel erg zorgen om maak nu.
Ja precies :)

Goeie tip van die Etos doos trouwens (weet niet meer wie het zei :@), thanks! :D
pi_111099362
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:30 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh jammer. Ja snap ik :) Nja, dan vind ik het lastig om daar wat van te vinden, ik las juist in een boek (van verschillende deskundigen) dat het juist beter is voor de uitdrijving :) Maar dan ga ik nog wel even op zoek, misschien dat ik nog wat kan vinden.

Ja, tis idd jammer, maja :) Neuh, denk het niet.. Gewoon doen wat goed voel en niet te hard en te snel gaan, dan gaat het wel goed denk ik :) Ik sport meer op mn spieren in mn armen en rug sterk te houden, dus dat kan wel lijkt me :P

Appel is juist basisch, bij mij helpt het juist goed.. ;) Moet je natuurlijk niet zo'n hele groene nemen, hoe heet dat ras/merk ook alweer? :+ :')
granny smith

Ik kreeg antagel voorgeschreven als maagzuurremmer. Kun je gewoon halen bij de apotheek
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:03:41 #52
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_111099639
Antagel inderdaad, echt het enige wat hier hielp. :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_111099808
Antagel Blehhh daar werd ik juist misselijker van...
Ik had emesafene van de ha gekregen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:07:33 #54
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_111099870
Hahaha, zo zie je maar!
Trial and error!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_111099882
Bij mij hielp niks. Alleen bananenschuimpjes.. Die at ik bij het leven!
pi_111100034
bij mij hielp niks
pi_111100526
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

:Y

Er wordt aan het begin van de zwangerschap getest op bloedgroep + rhesus c (kleine c, niet grote C!) en rhesus D factor. Alléén als de moeder rhesus c of D negatief is volgt er een 27 weken screening. Als de moeder rhesus D negatief is, dan zijn ze in staat om vanaf 27 weken in het bloed van de moeder de bloedgroep+rh.factor van de baby te bepalen. Als die ook negatief is, dan is er niets aan de hand. Heeft het kind een positieve bloedgroep terwijl moeders negatief is, dan krijgt moeders met 30 weken én binnen 48 uur na de bevalling een injectie met anti-D.
Als moeder rhesus c negatief is dan wordt er gekeken of de moeder antistoffen aanmaakt. Als dat zo is dan wordt het kind extra in de gaten gehouden ivm kans op bloedarmoede etc, bovendien moet vader dan ook bloed gaan geven om te laten controleren, de bloedbank bepaald wat er verder moet gebeuren dan. Er wordt geen injectie gegeven omdat die er simpelweg niet is. Te duur om te maken, te weinig nodig.
De anti-D injectie wordt gemaakt uit menselijk bloed. Mensen die ooit antistoffen hebben aangemaakt hebben bloed gedoneerd en daar wordt die injectie uit gemaakt.
:)
pi_111100668
Ik heb die injectie nog standaard gekregen maar dat is nu dus niet meer zo.
Ean is ook O negatief dus ik hoefde niet nog een spuit.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:21:55 #59
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_111100687
Cynthia die geluidjes zit te maken tijdens het slapen O+
pi_111100696
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

bovendien moet vader dan ook bloed gaan geven om te laten controleren
Vriend is erg nieuwsgierig waarom ;) (verdere stappen had de gyn nog niet uitgelegd)
pi_111100878
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:22 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Vriend is erg nieuwsgierig waarom ;) (verdere stappen had de gyn nog niet uitgelegd)
nou had ik net het linkje van rivm nog open, potver, even zoeken weer hoor :D
er moest iets bepaald worden in het bloed van de vader, aan de hand daarvan wordt beleid bepaald.
Nu moet ik zeggen dat ik het nog niet aan de hand heb gehad, dus ik weet ook niet uit eigen ervaring wat er verder gaat gebeuren.

FR dat kan, het is idd pas vanaf juli vorig jaar ingevoerd. Tot juli dit jaar wordt er nog navelstrengbloed afgenomen na de geboorte als moeder negatief was. Ongeacht foetale rhesus. Om zeg maar te dubbelchecken of ze het goed hadden.
pi_111100946
Ha hebbes.
De vlieger gaat dus alleen op als een rhesus-c negatieve moeder IEA aangemaakt heeft.

quote:
Moet vader ook gescreend worden als c-IEA zijn gevonden?

Ja, voor het vervolgbeleid is het van belang om te onderzoeken of vader homo- of
heterozygoot is voor het Rhc-antigeen. Indien c-IEA zijn gevonden zal Sanquin Diagnostiek
vragen om bloed van vader in te sturen.
hier: http://www.rivm.nl/dsreso(...)g&disposition=inline
pagina 7
pi_111101001
Covie, heb je al geprobeerd of warmte helpt tegen de harde buiken? In ieder geval sterkte en ik hoop dat de harde buiken snel over gaan. :* Misschien komt het ook doordat je nu echt de rust kunt pakken.

Ik zal de appel eens proberen Enfermera, bedankt. ^O^

Speedy volgens mij ben jij een hele trotse en genietende papa. Erg leuk om te zien :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111101077
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:
Ha hebbes.
De vlieger gaat dus alleen op als een rhesus-c negatieve moeder IEA aangemaakt heeft.

[..]

hier: http://www.rivm.nl/dsreso(...)g&disposition=inline
pagina 7
Thnx! ^O^
*lezen gaat
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:29:52 #65
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_111101106
Dus als je antistoffen hebt kunnen ze daar iets mee?? Ik heb antistoffen cw.

Bij ons moest m ook bloed afgeven. Hij had geen cw kenmerk in zijn bloed, dus leyla kon het ook niet hebben en liep daarom geen gevaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:32:15 #66
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111101255
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

:Y

Er wordt aan het begin van de zwangerschap getest op bloedgroep + rhesus c (kleine c, niet grote C!) en rhesus D factor. Alléén als de moeder rhesus c of D negatief is volgt er een 27 weken screening. Als de moeder rhesus D negatief is, dan zijn ze in staat om vanaf 27 weken in het bloed van de moeder de bloedgroep+rh.factor van de baby te bepalen. Als die ook negatief is, dan is er niets aan de hand. Heeft het kind een positieve bloedgroep terwijl moeders negatief is, dan krijgt moeders met 30 weken én binnen 48 uur na de bevalling een injectie met anti-D.
Als moeder rhesus c negatief is dan wordt er gekeken of de moeder antistoffen aanmaakt. Als dat zo is dan wordt het kind extra in de gaten gehouden ivm kans op bloedarmoede etc, bovendien moet vader dan ook bloed gaan geven om te laten controleren, de bloedbank bepaald wat er verder moet gebeuren dan. Er wordt geen injectie gegeven omdat die er simpelweg niet is. Te duur om te maken, te weinig nodig.
De anti-D injectie wordt gemaakt uit menselijk bloed. Mensen die ooit antistoffen hebben aangemaakt hebben bloed gedoneerd en daar wordt die injectie uit gemaakt.
Thanks voor de info! ^O^ Ik wist idd dat het uit echt bloed wordt gemaakt, heb ooit op mn werk een keer een heel duur medicijn gemixt (van Sanquin dus :P) met bepaalde stollingsfactoren :) echt smurfenblauw werd het, zo apart :P

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:27 schreef Tinuviel het volgende:
Covie, heb je al geprobeerd of warmte helpt tegen de harde buiken? In ieder geval sterkte en ik hoop dat de harde buiken snel over gaan. :* Misschien komt het ook doordat je nu echt de rust kunt pakken.

Ik zal de appel eens proberen Enfermera, bedankt. ^O^

Speedy volgens mij ben jij een hele trotse en genietende papa. Erg leuk om te zien :)
Hoop dat het werkt! :* En idd anders iets van antagel :)
pi_111101263
Egopost. :+

Vanmiddag weer een echo gehad. Hendrikje is nu 3,6cm groot en was een centimeter gegroeid in 1 week tijd! Hij loopt zelfs ietsjes voor qua groei. *) Dat zegt op deze termijn nog helemaal niks, maar toch.

Het gezichtje kwam heel mooi in beeld. Ik weet zeker dat 't een jochie is, 't was echt een jongenskoppie vond ik. Bij deze alvast mijn excuses aan mijn toekomstige dochter voor het feit dat ik d'r op een jongetje vind lijken. O-)

Het was deze week wel moeilijk om een mooie duidelijke beelden te krijgen; het was nogal donker van binnen. Zo bizar; hoe dat kan verschillen van week tot week. :D Mignonne, Poppedein: Hebben jullie daar een verklaring voor?

Ik zal straks even wat foto's posten, deze keer probeer ik het niet te vergeten. :P
pi_111101383
Leuk Regenboogjes! bij mij was het vorige week ook bijna niet te zien en deze week goed beeld. Ik heb deze week ook een hele rits foto's meegekregen :D
Een jongenskopje O+ ben benieuwd wat het gaat worden!
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:35:10 #69
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111101435
Regenboogjes, wat gaaf! O+ Supertof.. Whihihi :D
pi_111101847
quote:
99s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:32 schreef Regenboogjes het volgende:

Vanmiddag weer een echo gehad. Hendrikje is nu 3,6cm groot en was een centimeter gegroeid in 1 week tijd! Hij loopt zelfs ietsjes voor qua groei. *) Dat zegt op deze termijn nog helemaal niks, maar toch.

Het gezichtje kwam heel mooi in beeld. Ik weet zeker dat 't een jochie is, 't was echt een jongenskoppie vond ik. Bij deze alvast mijn excuses aan mijn toekomstige dochter voor het feit dat ik d'r op een jongetje vind lijken. O-)

Het was deze week wel moeilijk om een mooie duidelijke beelden te krijgen; het was nogal donker van binnen. Zo bizar; hoe dat kan verschillen van week tot week. :D Mignonne, Poppedein: Hebben jullie daar een verklaring voor?

Ik zal straks even wat foto's posten, deze keer probeer ik het niet te vergeten. :P
Ja je baarmoeder is nog dicht, dus er komt geen licht binnen, daarom is het donker :Y)
nee serieus, geen flauw idee :D misschien is de hoeveelheid vruchtwater van invloed? dat het dan beter geleid(t?) en daardoor beter te zien is? Volle blaas of niet, al dat soort dingen? geeeen idee.

Ik ben nu al benieuwd naar je toekomstige zoon! (of dochter :D )

Tico ik weet niet in hoeverre ze er iets mee kunnen, als je antistoffen hebt omdat je D negatief bent dan wel geloof ik, maar ik weet niet of het medicijn nog gemaakt wordt. c negatief doen ze niets mee geloof ik. Het is te duur om te produceren en zou te weinig gebruikt gaan worden. Niet rendabel.

Een anti-D injectie kost 50nogwat euro in aanschaf, geen idee van de productiekosten, en door dit onderzoek krijgen 40% minder vrouwen anti-D toegediend. Scheelt best een stuk.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:44:22 #71
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_111101979
Ik ga wel eens contact opnemen. Wellicht kunnen ze er onderzoeken mee doen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_111102035
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:29 schreef Ticootje het volgende:
Dus als je antistoffen hebt kunnen ze daar iets mee?? Ik heb antistoffen cw.

Bij ons moest m ook bloed afgeven. Hij had geen cw kenmerk in zijn bloed, dus leyla kon het ook niet hebben en liep daarom geen gevaar.
nog ff, ik lees dit ook:

quote:
Op advies van de Gezondheidsraad en in navolging van andere landen is per 1 juli 1998 in Nederland antenatale immunoprofylaxe bij RhD-negatieve zwangeren in de 30e zwangerschapsweek ingevoerd. Het schaarse anti-D IgG-preparaat wordt in Nederland via herhaalde (8-10x/jaar) plasmaferese bereid uit plasma van 350 vrijwillig gehyperimmuniseerde RhD-negatieve vrouwen. In Nederland wordt vanwege het tekort aan anti-D IgG de antenatale immunoprofylaxe beperkt tot RhD-negatieve vrouwen die nog geen levend kind hebben vanuit de gedachte dat een multipare zwangere geen volgende zwangerschapswens heeft. Deze toediening is ongeacht de nog onbekende bloedgroep van het kind. Deze ongerichte toediening is medisch en economisch (een dosis kost tenminste fl. 200) ongewenst. Uitgerekend kan worden dat 41% van deze vrouwen zwanger is van een RhD-negatief kind en deze immunoprofylaxe dus onnodig krijgt. Deze vrouwen staan dus bloot aan een onnodig gezondheidsrisico, dat ieder bloedproduct (virussen/prionen) potentieel heeft. Daarnaast draagt dit onnodige gebruik bij aan het tekort aan anti-D IgG.
http://www.zonmw.nl/nl/pr(...)mmunoprophylaxis-in/

350 vrijwilligers dus die vrijwillig antistoffen hebben ofzo? Nouja, ik neem aan dat als je idd antistoffen hebt dat er wel wat mee kan? Even met sanquin (of t rivm?) bellen :)
pi_111102354
quote:
99s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:32 schreef Regenboogjes het volgende:

Vanmiddag weer een echo gehad. Hendrikje is nu 3,6cm groot en was een centimeter gegroeid in 1 week tijd!

Het was deze week wel moeilijk om een mooie duidelijke beelden te krijgen; het was nogal donker van binnen. Zo bizar; hoe dat kan verschillen van week tot week. :D
Wat gaaf regenboogjes!

Ik heb geleerd, dat als er veel vruchtwater is je een scherper beeld van het kind kunt krijgen, want vruchtwater is zwart op de echo en het kindje heeft veel grijs/ wit tinten. Dus bij mij zeiden ze (was wel veel later in de zwangerschap) dat je bij weinig vruchtwater minder scherpe beelden krijgt. Zou de reden kunnen zijn dat het vruchtwater toegenomen is? :) Ik weet het echt niet, gewoon een gok.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111102685
Nou ja, de gyn had ook geen verklaring voor het lichter/donker zijn hoor dus ik neem het jullie niet kwalijk dat je geen pasklaar antwoord hebt. :P

De foto's komen morgen; met kunstlicht worden ze een beetje eng. :D
pi_111103364
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooi he? O+ Ga je ook gezellig meekletsen in het babietjestopic?

Hier zijn we nu ook 28 weken *O* Klinkt al echt zwanger he?

Ik ga zo schrikken straks als ik moet bevallen, het gaat veels te snel :')
pi_111103694
Om 21.25 draagmoeder gezocht op nederland 1 he!! Waren geloof ik wel veel hier die dat wilden zien..
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:45:49 #77
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111105515
Tante Zoe, gefeliciteerd!

Regenboogjes, vraag of ze volgende keer de flits willen aanzetten tijdens de echo ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_111106527
Gefeliciteerd tante Zoë! *O*

egopost: mijn lief heeft ons kindje gevoeld! Ik voelde de baby druk wezen in mijn buik, en toen hij zijn hand erop legde voelde hij een soort van 'plopje' dat hij niet kon thuisbrengen... zijn gezicht daarna! Een combinatie van ongeloof en blijdschap. Zo leuk O+
pi_111107553
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Speedy het is heel leuk hoor die updates, maar ik denk wel dat het tijd is om door te schuiven naar het babytopic! Gaan we hier gewoon verder met zwangerschapskwalen en bevallen ;)
pi_111108497
Wat lief mango!
pi_111108728
Gaaf he! :D

Andere vraag, heeft iemand nog tips waar leuke tankini's te krijgen zijn? Ze zijn een beetje uit de gratie, maar ik vind het toch net wat prettiger als mijn buik enigszins bedekt is tijdens de vakantie.

Edit: ik heb een beetje vreemde maten op het moment, dus ben op zoek naar een real-life winkel waar ik kan passen.
pi_111111068
oh, zijn die niet meer hip dan? Al gekeken bij H&M of wehkamp?
pi_111111213
H&M had niets... en wehkamp liever niet ivm niet-passend-risico en weinig tijd voor bestellen, afwachten en evt weer retourneren.
Hema ben ik ook al geweest, de 2 opties daar vond ik mwa.
pi_111111607
V&D had ik de mijne toen vandaan, maar ik vind het ook altijd moeilijk hoor zoiets uitkiezen.

Mijn navel is net geplopt! Was echt raar om te zien, zat m'n buik te bevoelen, en mijn buik werd bovenin hard en de baby bewoog en toen zat er ineens een bolletje op m'n navel. Ik kan hem nu ook bewegen.
Vorige keer was ie niet geplopt.
pi_111117162
Haha Troeta :D is je navel nu ook gevoeliger?

zal vandaag es kijken bij V&D. Het online aanbod is in elk geval groot genoeg, ben benieuwd of er iets in de winkel hangt.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 07:11:05 #86
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111117178
Mijn zwangerschapstankini heb ik 3 jaar terug bij Prenatal gekocht. Prima ding, al begon hij vorige week wel wat kort te worden, je kon van voren een klein strookje (fluorescerend witte) buik zien.

Pffff, ik ga mijn voedingskussen maar eens opsnorren geloof ik. Wat een nacht, ik kon echt geen houding vinden waarin ik geen last had van buik of bekken. Misschien toch iets te veel gelopen gisteren.

Verder is het de hoogste tijd dat er eens verse baby's gemeld gaan worden in dit topic :Y
  vrijdag 4 mei 2012 @ 07:14:08 #87
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_111117187
Noppies heeft ook mooie tankini's die je zelfs niet zwanger prima kan dragen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 07:17:08 #88
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111117198
Die van mij heb ik ook eens in niet-zwangere toestand gedragen. Toby was toen nog een baby en we gingen naar Centerparcs. Met al dat wildwater en glijbaan-geweld vond ik een bedekkende bikini net even wat handiger, vooral omdat ik nog borstvoeding gaf en daarom tijdelijk een aanzienlijke cupmaat had (voor mijn doen dan ;) )
pi_111117269
Goedemorgen :W c_/

Mangostine, wat leuk voor je lief. Ik weet nog van mezelf, dat dat zo een bijzonder moment is. Ik weet nog hoe bijzonder de mijn dat moment vond. En vanaf dan was hij natuurlijk nog betrokkener bij de zwangerschap omdat hijzelf ook wat kon voelen.

Ik heb nooit naar tankini's gekeken, maar voordeel van Noppies of Prenatal zou zijn, dat je hem misschien later tijdens deze zwangerschap nog aan kunt.

Troeta wat bijzonder een geplopte navel. Zal wel een echt apart gezicht zijn.

Oh Kersjes, hoop dat je je voedingskussen kunt vinden en vandaag kunt bijslapen :*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 4 mei 2012 @ 07:33:43 #90
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111117273
De grotere prenatals hebben nu ook de tankinis in het assortiment zag ik (ben zelf meer van t badpak en m'n maatje te groot gewone badpak paste nu prima voor m'n zwanger buikje met ondersteuning waar ik m wil ipv waar de positiebadpakfabrikant hem wil _O-)
Moet wel eerlijk bekennen dat ik een schurfthekel heb aan zwemmen en t zeer zeldzaam is, maar toevallig afgelopen weekend nog in Alphen wezen zwemmen na een bezoek aan Avifauna met man en kids :)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_111117300
Ik heb van de week net de blauw-wit gestippelde van wehkamp besteld en die is verstelbaar. Grote kans dus dattie past. Je zou ook bij prenatal kunnen kijken
pi_111117343
Ik heb er na mijn vorige zwangerschap eentje gekocht bij de Prenatal. Die kan ik dan nu mooi tijdens deze zwangerschap aan!
vragen mag!
pi_111117350
Logisch ook dat je hem ná je zwangerschap kocht :P
pi_111117365
Ja toch! Tijdens had ik 'm niet nodig, daarna des te harder! :')
vragen mag!
pi_111117502
hahaha ik vrees dat hij voor mij altijd van pas zal komen. Genoeg te bedekken :')
pi_111117504
Ik heb nog een positiebadpak te koop en een tankini die aardig wat buik kan hebben O-)

Positiebadpak

Tankini
pi_111117641
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een hele mooie bikini gekocht. Die kan ik dit keer weer aan *O* Ligt al jaren in de kast omdat hij te groot is voor theezakjes in niet zwanger staat, waarschijnlijk past hij wel weer deze zomer :P Geen tankini voor mij. Het is niet mijn bovenlijf dat ik wil camoufleren. Meer het gedeelte onder de navel zeg maar :|W
pi_111117708
Plopjes O+
Ik moet nog even geduld hebben :+

Haha en navels die er ineens uit springen. Nooit geweten dat dat kon gebeuren als je zwanger was :o

Koortslip sucks!

En nu ga ik maar eens echt aan het werk! :+

En waar blijven de verse babies? Volgens mij liggen er nu een stuk of 4 te bevallen? :D .. Dat zal me een drukte worden dit weekend.

Is Zoe ook al voorbij gekomen?
pi_111117721
Ow zie nou dat Zoe gister om 5 uur voor de laatste keer gepost heeft.. hoe verdacht :+
Hopen dat bij de andere dames de weeen hebben doorgezet en dat ze nu hun kindje (bijna) vast kunnen houden :)
pi_111117735
Julie weten het hè LLM's? óf voor maandag bevallen, of na 18 mei.
pi_111117761
We zien het wel Sorbo, het gaat toch niet naar wat wij willen maar naar wat onze beebs willen :P

Of Zoë is niet weg te slaan van het bedje van zus en haar nichtje :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111117837
Plopjes O+
En inderdaad...Waar blijven de verse baby's? :*
Ik ben vanmorgen eens op de weegschaal gaan staan.... in twee weken 4 kilo aangekomen :o
Nou moet ik zeggen dat ik me wel behoorlijk heb laten gaan :@ Maandag is de vakantie voorbij en dan gaat er de rem weer op! ;)
Pfff.... vervelend zeg dat maagzuur, heb er wel een beetje last van , maar schijnbaar nog niet genoeg, want ik vergeet er steeds iets voor mee te nemen :D

Hier wordt door ex nog steeds niet veel over de zwangerschap gepraat, maar van de week hadden we het over zijn ongezonde eetpatroon en toen ik zei dat ik ook wel over zou schakelen op de hele dag alleen koffie en sigaretten werd ie best fel (Nou rookte ik sowieso al niet, dus dat scheelt :P )

Kids heb ik het nog steeds niet verteld... Het lukt me maar niet om ze tegelijk bij elkaar te krijgen :D Met moederdag zullen we wel met zn alle bij elkaar zijn... denk dat dat HET moment wordt!
pi_111118876
De eerste verse baby heeft zich aangemeld :) Post later meer als ik weer thuis ben.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:40:50 #104
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111118886
Gefeliciteerd Xanteh *O*
pi_111118936
Wow, gefeliciteerd Xanteh, ben benieuwd naar je verhaal en eventueel foto's! *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111118984
Volgens mij moet ik bevallen om mijn vriend uit bed te krijgen vandaag :(

xanteh is denk ik al mama en roosje vermoed ik ook! Die heb ik ook al 2 dagen niet gezien.
Zou leuk zijn als Zoe ook aan het bevallen is :D

Ooh en sam ook al niet meer gezien na gisteeochtend?
pi_111118991
Xanteh, gefeliciteerd!! Ik ben ook benieuwd naar je verhaal, maar doe rustig aan :*
pi_111119020
gossie! Idd xanteh mama! Gefeleicteeeeeeeeeeerd *O*
pi_111119028
Xanteh is mama!! *O* Gefeliciteerd!
Ben heel benieuwd naar je verhaal! .. Doe rustig aan! :*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:49:06 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111119082
Gefeliciteerd Xanteh!
Ben benieuwd naar de details :Y

Hier ben ik vandaag weer teruggevallen op mijn ontbijttic van de zwangerschap van oudste: koude bananen uit de koelkast :9
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:51:21 #111
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111119145
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:44 schreef covie het volgende:

Ooh en sam ook al niet meer gezien na gisteeochtend?
Die is nog niet bevallen....

*O* *O* *O* Xanteh Gefeliciteerd !!!!!!! *O* *O* *O*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:54:06 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111119201
Xanteh gefeliciteerd! *O*
pi_111119382
Gefeliciteerd Xanteh!
pi_111119540
Jaaaa Xanteh *O* Gefeliciteerd, nu genieten!
pi_111119585
Gefeliciteerd Xanteh O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_111119684
Toch bijna twee weken deroverheen bedenk ik me nou net ..

Ach ja wat doet het er toe .. het is er *O*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:17:10 #117
258612 nytar
boys boys boys
pi_111119887
gefeliciteerd xanteh!!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:18:09 #118
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111119918
O+ Ultieme afleiding op het werk, een baby in je buik met de hik O+
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:19:10 #119
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111119952
Oh bah, wat krijg ik daar een jeuk van....
Een baby of kind aanduiden als "het". Ik hoor het mijn schoonouders nog zeggen toen ons nichtje er eindelijk was "Nou, het is geboren hoor!" :r
Terwijl we al 'n week of 22 wisten dat het een meisje zou worden :{
pi_111119981
Haha idd kersjes :D
Vind t ook altijd vreemd.klinken :D
Zeg dan gewoon de baby ofzo

Xanteh gefeliciteerd!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:21:21 #121
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111120000
Haha :). 'Het' klinkt inderdaad wel of er nog twijfel is of het wel echt een baby is. Of toch misschien een puppy ;)?
pi_111120009
Maar je snapt toch wel dat ik het zo niet bedoel Kersjes ;)
Wellicht dat Xanteh het al ergens had gepost maar ik wist even niet meer wat het ( :9 ) zou worden :@
pi_111120024
Okay okay okay .. fijn dat DE baby er is :9
Zo dan goed? :*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:23:31 #124
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111120063
Ik heb dat ook altijd met de vraag: Weten jullie al wat het wordt?

Voor mij zitten er 2 jeukwoorden in deze vraag...'het' en 'wordt'. 'Het' hadden we 't net over en 'wordt' vind ik ook stom. Mijn baby ís een meisje! En het wordt niet meer een jongen denk ik.

Ach ja, misschien is dat wel een beetje last van de zwangerschapshormonen op zo'n moment :).

Snap uiteraard wel dat het niet zo bedoelt is hoor, Twinkle!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:30:32 #125
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111120249
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay okay okay .. fijn dat DE baby er is :9
Zo dan goed? :*
^O^
pi_111120285
Van harte Xanteh! Kom eerst maar lekker bij. :).
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_111120348
Haha wat ik wel grappig vindt .. mensen om mij heen vragen of we willen weten wat het geslacht is .. met het oog op de 20 weken echo over iets meer als een maand (woow dan al :o :o ).

En als we dan zeggen dat we dat niet willen weten wordt er heel raar opgekeken :')

Ik denk ja vraag het dan niet want dan ga je er blijkbaar al automatisch vanuit dat we het wel willen weten :9

Zelfde als men vraagt of we borst- of flesvoeding willen gaan doen .. ik ben er nu van overtuigd dat het flesvoeding wordt. En dan komen ze met allemaal dingen als 'wetenschappelijk bewezen dat het beter is blabla'... Mensen ik heb me er erg goed in verdiept, ken de voor- en nadelen .. maar dit mijn keus. Come on! Vraag het anders gewoon niet weet je :D

Zo grappig :D

Mensen hebben blijkbaar toch een bepaald beeld van ons dat ze van sommige dingen maar gewoon automatisch uit gaan .. en als het dan anders blijkt te zijn .. :') :D
pi_111120364
O en ik loop giga achter hier, maar lees af en toe wel een beetje bij. Ik zag oa een nieuwe tweelingzwangerschap voorbij komen. Ontzettend leuk en gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:35:51 #129
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111120405
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Zelfde als men vraagt of we borst- of flesvoeding willen gaan doen .. ik ben er nu van overtuigd dat het flesvoeding wordt.
Zo irritant is dat he? Hier in dld is het erg pro borstvoeding....Echt...al een paar mensen hebben gevraagd ' geef je borstvoeding?' En als ik dan nee zeg..' waarom niet?' ..... :{
pi_111120411
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:

Zelfde als men vraagt of we borst- of flesvoeding willen gaan doen .. ik ben er nu van overtuigd dat het flesvoeding wordt. En dan komen ze met allemaal dingen als 'wetenschappelijk bewezen dat het beter is blabla'... Mensen ik heb me er erg goed in verdiept, ken de voor- en nadelen .. maar dit mijn keus. Come on! Vraag het anders gewoon niet weet je :D

Zo grappig :D

Mensen hebben blijkbaar toch een bepaald beeld van ons dat ze van sommige dingen maar gewoon automatisch uit gaan .. en als het dan anders blijkt te zijn .. :') :D
Als je dan gewoon uitlegt wat de reden is dat je flesvoeding ipv borstvoeding gaat geven houden ze toch wel hun mond?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:36:19 #131
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_111120414
Ojee ik zat inderdaad verkeerd :+ kortom ik verhuis naar het volgende topic O+ :W
@iedereen, heel veel succes!
pi_111120420
xanthe gefeliciteerd je kleintje is er dan eindelijk. Geniet maar eerst en kom lekker bij.
pi_111120437
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:35 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Zo irritant is dat he? Hier in dld is het erg pro borstvoeding....Echt...al een paar mensen hebben gevraagd ' geef je borstvoeding?' En als ik dan nee zeg..' waarom niet?' ..... :{
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het niet zo'n rare vraag (waarom niet vraag).
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:38:37 #134
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111120465
Ja ach, maakt me ook niet zoveel uit dat ze het vragen eigenlijk. Maar in NL heb ik die vraag nooit gehad iig. Daar is het gewoon wat meer 'normaal' als je flesvoeding geeft... (ehm goed, dat leest misschien wat raar..)
pi_111120513
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:36 schreef Oognip het volgende:

[..]

Als je dan gewoon uitlegt wat de reden is dat je flesvoeding ipv borstvoeding gaat geven houden ze toch wel hun mond?
Mja.waarom zou je t uit.moeten leggen?
pi_111120521
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:38 schreef PureEvil het volgende:
Ja ach, maakt me ook niet zoveel uit dat ze het vragen eigenlijk. Maar in NL heb ik die vraag nooit gehad iig. Daar is het gewoon wat meer 'normaal' als je flesvoeding geeft... (ehm goed, dat leest misschien wat raar..)
Dit is een hele gewaagde uitspraak, dat besef je toch he? :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:43:16 #137
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111120579
Aaaah, de welbekende bv/kv-discussie *)
pi_111120588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:43 schreef Kersjes het volgende:
Aaaah, de welbekende bv/kv-discussie *)
;)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:44:03 #139
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111120601
Neeeeee we gaan geen discussie aanwakkeren dames. :P Er wordt nu alleen maar gejompeld voor Xanteh :Y
pi_111120660
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:40 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Omdat het 'logischer' is dat mensen borstvoeding geven denk ik? Ik bedoel niet dat ik flesvoeding verafschuw of zo, maar het is van nature uit logischer dat je borstvoeding geeft. Als je er dan voor kiest om dat niet te doen is dat prima, maar ik kan me voorstellen dat mensen dan wel nieuwsgierig zijn naar de reden.
Maar op zich hoef je niks uit te leggen want het is jouw leven en eigen keuze en blabla :D
pi_111120703
Neej ik ga die discussie ook niet meer aan :D

Nou ja, waarom zou je uit moeten leggen waarom je flesvoeding wil geven terwijl als je zegt dat je borstvoeding gaat geven er geen haan naar kraait ;) ?

En ik kan wel met mijn redenen aan komen .. maar daar hebben mensen altijd dan weer een weerwoord op. en dan krijg je dus inderdaad discussie, en daar heb ik al heulemaal geen zin in ;)

Vind het zo grappig waarom mensen met borstvoeding die vraag niet krijgen en flesvoeding wel :D
pi_111120733
En nu weer naar Xanteh en alle andere bijna-mama's! *O*
pi_111120759
Ik vind Zoe overigens nu echt heel verdacht worden hoor :@

Of ligt dat aan mij? :+
pi_111120805
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:47 schreef Twinkle20 het volgende:

Nou ja, waarom zou je uit moeten leggen waarom je flesvoeding wil geven terwijl als je zegt dat je borstvoeding gaat geven er geen haan naar kraait ;) ?

En ik kan wel met mijn redenen aan komen .. maar daar hebben mensen altijd dan weer een weerwoord op. en dan krijg je dus inderdaad discussie, en daar heb ik al heulemaal geen zin in ;)

Vind het zo grappig waarom mensen met borstvoeding die vraag niet krijgen en flesvoeding wel :D
Waarom is dat grappig? De natuur heeft nu eenmaal bedacht dat moeders borstvoeding kunnen geven. Voor de meeste mensen is het dus nog niet zo normaal als je flesvoeding geeft, puur omdat het niet natuurlijk is denk ik.
Ik wil ook helemaal geen discussie overigens :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:51:43 #145
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111120846
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:47 schreef Twinkle20 het volgende:

Omdat je lichaam ervoor gemaakt is om zwanger te raken, dat 9 maanden te zijn, dat kind er na pak 'm beet 40 weken logeren weer met grof geweld uit te werken en vervolgens zelf te voeden d.m.v. borstvoeding. Da's de lichamelijk/biologisch/evolutionair gezien logische vervolgstap :)

Zo, ik duik even m'n bed in denk ik :O Hoop straks meer vers babynieuws te lezen!
pi_111120868
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:40 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

"Ga je dit jaar nog op vakantie?"
"Nee."
"Waarom niet?"

Kom op, just making conversation. Ik begrijp dat het een gevoelige kwestie kan zijn, maar dat kun je er ook juist zelf van maken. Als je je keuze niet wilt verdedigen dan zeg je dat toch gewoon?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:54:05 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111120913
Het antwoord op alle waarom vragen:

"daarom"

of

"omdat ik het zeg!"

oh nee, dat laatste is weer op andere waarom vragen :')
pi_111120946
Xanteh gefeliciteerd!!! *O*

En ik vind dat iedereen voor zich moet weten of er borst of flesvoeding gegeven wordt... Ik vind zelf borstvoeding logischer en voor mij ook handiger.. geen gedoe met flesjes vergeten als ik weg ga enzo... Ben je eens wat later thuis als verwacht, je hebt altijd voeding bij je :P
pi_111121004
Ik vind het tegenwoordig maar moeilijk om überhaupt nog een praatje aan te knopen met een zwangere. Alles kan verkeerd vallen, opmerkingen over de buik, vragen naar het geslacht van het kind, kwaaltjes, plannen rondom de bevalling en de periode erna. Als ik mezelf bijvoorbeeld een zin hoor beginnen als: "En, hebben jullie je al op de babykamer gestort?" Dan slik ik dat maar weer in omdat ik bang ben dat ze er nog niet aan begonnen zijn en ik daardoor de "help, we moeten nog zoveel doen!"-stress verhoog.

Zwangerschap is maar lastig voor innocent bystanders. :+
pi_111121044
Xanteh gefeliciteerd! *O*
pi_111121082
Oh en als borstvoeder krijg je ook genoeg commentaar hoor :+ dus dat dat alleen voor flesvoeders geld klopt niet ;)
pi_111121098
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het tegenwoordig maar moeilijk om überhaupt nog een praatje aan te knopen met een zwangere. Alles kan verkeerd vallen, opmerkingen over de buik, vragen naar het geslacht van het kind, kwaaltjes, plannen rondom de bevalling en de periode erna. Als ik mezelf bijvoorbeeld een zin hoor beginnen als: "En, hebben jullie je al op de babykamer gestort?" Dan slik ik dat maar weer in omdat ik bang ben dat ze er nog niet aan begonnen zijn en ik daardoor de "help, we moeten nog zoveel doen!"-stress verhoog.

Zwangerschap is maar lastig voor innocent bystanders. :+
Ghehe.. en als "HET" :P er eenmaal is krijg je de vraag dragen of duwen en als het dragen wordt hoe en qua luiers gaan we zelf wassen of gooien we alles gewoon in de prullenbak... Gaat er vast voedsel gegeten worden komt dat uit een potje of koken we zelf.... enz enz enz.... :P
pi_111121257
Hihi Claudia. Dat je vraagt: hoe lang moet je nog? Ik ben net op de helft, HOEZOOO, ben ik zo dik? :(

Je maakt er denk ik zelf vaak van dat je in de verdediging moet. Zeker wanneer het gaat over keuzes die te maken hebben met het welzijn van je kind. Dan schieten alle ouders in de verdediging lijkt wel. Helemaal ouders die vol zitten met hormonen.

Ik vroeg aan mijn man met 17 weken: schaaaat, kun je het al zien?
antwoord: Neuh, de mensen die het niet weten denken gewoon: sjee wat een vadsig wijf :D
Daar moet je toch wel van houden he van zo'n man O+
pi_111121335
:D
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:13:20 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111121509
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:
Hihi Claudia. Dat je vraagt: hoe lang moet je nog? Ik ben net op de helft, HOEZOOO, ben ik zo dik? :(

Je maakt er denk ik zelf vaak van dat je in de verdediging moet. Zeker wanneer het gaat over keuzes die te maken hebben met het welzijn van je kind. Dan schieten alle ouders in de verdediging lijkt wel. Helemaal ouders die vol zitten met hormonen.

antwoord: Neuh, de mensen die het niet weten denken gewoon: sjee wat een vadsig wijf :D
Helemaal mee eens hoor. Men voelt zich soms wat al te snel aangevallen.
En de reactie van je man _O-
pi_111121556
Estrys
:D ja daar moet je wel van houden haha

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Ow zie nou dat Zoe gister om 5 uur voor de laatste keer gepost heeft.. hoe verdacht :+
Hopen dat bij de andere dames de weeen hebben doorgezet en dat ze nu hun kindje (bijna) vast kunnen houden :)
:D
Was 't maar zo ver :9

Xanteh
*O* gefeliciteerd!
Hoop dat alles goed is met jullie kleine O+ en met jou!

Oh en borstvoeding,
Heb bij m'n zus gezien dat het niet zo makkelijk gaat als soms gedacht
We gaan het beide proberen en als het niet lukt, door wat voor reden dan ook, dan is dat ook geen ramp. (wel jammer want zou graag borstvoeding geven, maar het moet wel kunnen)

Klaagpost..

Ben kapot!
:@ ben nog geen dag 'alleen' geweest en dat mis ik best wel
Slaap snachts erg slecht en smorgens is dan een beetje het moment dat ik nog wat kan slapen -O- maar vriendinnen die sms'en vrolijk om 8u smorgens
(nu heb ik m'n telefoon altijd aan ivm persoonlijke redenen)
:@ m'n moeder komt vanm weer langs
Heel lief maar ik merk dat ik nu echt enorm gestressed/gespannen/hyper/moe
Ben en ik wil me het liefst afsluiten van de buitenwereld :@

Zal er wel bij horen denk ik..
pi_111121602
quote:

_O-
pi_111121603
*O* *O* *O* *O* *O* *O* Jeeeeujjjjjj voor Xanteh en haar baby! *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik vind het maar raar dat de bv/kv discussie zo gevoelig ligt en dat men zo bang is voor de discussie. Ik mag toch aannemen dat je keuze weloverwogen is, dan is het toch ook geen probleem om uit te leggen waarom je die keuze maakt?
pi_111121647
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Zoë23 het volgende:

We gaan het beide proberen
Jij en je man? Lijkt me vrij kansloos voor hem :P
pi_111121698
Zoe *O*
He.. en ik maar denken datj e al bijna met je beeb in je armen lag .. nog even geduld dus!

Muwahah Estrys .. ik moest lachen :D

Op het moment een bolle buik maar da's meer gasvorming :P
pi_111121704
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:17 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Jij en je man? Lijkt me vrij kansloos voor hem :P
Haha :D nee! M'n zus & ik :9
pi_111121716
En ik wil geen partypooper zijn, maar het wordt alleen maar erger met de gevoelige opmerkingen als je kind er eenmaal is. :+

"En, kan Pietje al lopen?"
"Nee, maar hij ontwikkelt zich wel heel voorbeeldig, hoor. Hij kan al staan, en als ik hem op zijn voeten zet en meesleur dan lijkt het net of hij loopt. Bovendien is hij heel goed op andere fronten, bijvoorbeeld taal. Hij zegt al BAH en PFFRRTT en DUHDUHDUH. Of wou je soms zeggen dat dat niet voorlijk is? Wou je soms zeggen dat mijn kind sloom is, achterlijk? Man, je bent zelf achterlijk!"
"..."
pi_111121740
Ik ben nu wel een beetje klaar met het wachten totdat ons kind geboren wordt,
wil nu wel eens weten hoe ze eruit ziet enzo,
maar ook heb ik een onrustige vrouw in huis, hoort dat zo? even stil zitten is er niet meer bij, ze verveelt zich nogal.
pi_111121782
*O* Gefeliciteerd Xanteh! *O*

Oh en BV of KV, ik douw er een tepel in en moet stamper het niet, dan komt er wel een speen in. Ik doe dit keer wel beiden want bij stuiterpeuter was hij vergeten hoe de fles moest en kon ik elke dag heen en weer tussen werk en de KDV zodat er toch iets van eten in kwam.
En wat claudia zegt klopt, het wordt steeds erger!
pi_111121803
quote:

:@ m'n moeder komt vanm weer langs

Wat is dat toch, we bellen de mensen zelf wel.
elke dag gaat de telefoon, komen er mensen langs: is het al zover.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:22:57 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111121850
"slaapt hij/zij al door?"
"werk je zoveel/zoweinig/niet?"
"je moet hem/haar laten huilen"
"wel/niet bij je in bed nemen"
"wel/geen speen"
pi_111121868
quote:
Slaap snachts erg slecht en smorgens is dan een beetje het moment dat ik nog wat kan slapen -O- maar vriendinnen die sms'en vrolijk om 8u smorgens
(nu heb ik m'n telefoon altijd aan ivm persoonlijke redenen)
No worries, die pak je straks wel terug door ze te sms'en om 23:00, 1:00, 3:00, 5:00 en 7:30 uur.
pi_111121927
_O- Claudia, ik herken dat soort dingen van verjaardagen bij mijn schoonzus. Steevast een soort concurrentiestrijd tussen de verschillende moeders.
En dan ben ik er heilig van overtuigd dat ik nooit zo word. En nu ben ik zwanger en ben ik gewoon een enorme zwangere muts die alleen maar over zwanger zijn praat :')

Xanteh; gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar de details *O*

Zoë; gefeliciteerd met je nichtje, nu de jouwe er gauw uitrammelen :)
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_111121953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
En ik wil geen partypooper zijn, maar het wordt alleen maar erger met de gevoelige opmerkingen als je kind er eenmaal is. :+

"En, kan Pietje al lopen?"
"Nee, maar hij ontwikkelt zich wel heel voorbeeldig, hoor. Hij kan al staan, en als ik hem op zijn voeten zet en meesleur dan lijkt het net of hij loopt. Bovendien is hij heel goed op andere fronten, bijvoorbeeld taal. Hij zegt al BAH en PFFRRTT en DUHDUHDUH. Of wou je soms zeggen dat dat niet voorlijk is? Wou je soms zeggen dat mijn kind sloom is, achterlijk? Man, je bent zelf achterlijk!"
"..."
kan hij nog niet lopen? Ow nou jantje/Pietje/Klaasje liep al met zeven maanden
Is hij nou NOG niet zindelijk? Jouw oma bond ze gewoon vast op de pot. Nou onze dochter was zindelijk met zes maanden.
Als het er een van mij was dan zou ik het wel weten.
Nou vroeger deden we dat niet hoor

VROEGER toen je baby's nog los op de achterbank van de trekschuit vervoerde ja :(
pi_111122034
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

No worries, die pak je straks wel terug door ze te sms'en om 23:00, 1:00, 3:00, 5:00 en 7:30 uur.
*proest* :D ... koffie all over the place :D
Scherpe opmerkingen van jou! :Y
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:28:30 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111122058
Oh ja, dat "vroeger hadden/deden we dat allemaal niet"

Oh en

"Je hebt NOG STEEDS een buik"
(en dat was 2 dagen na de bevalling of zo)

:(
pi_111122087
Hmpf klinkt goed :P

Gelukkig ben ik de 1e bij m'n vriendinnen, die hebben geen idee wat een baby allemaal kan, en qua voeding enz. Das misschien wel makkelijk :9

Lenehe
Dankjewel! :)

Claudia
:D goed idee haha
:+ ze willen toch zo goed op de hoogte gehouden worden?

Soohr
Kan me voorstellen dat jullie er klaar voor zijn!
M'n lief slaapt bijna niet :@ die vind t erg spannend, en sinds vandaag heb ik er ook behoorlijk last van haha.
pi_111122105
Ow ja werken .. ook zo'n leuk issue

Ga jij nog ZOVEEL werken??!?!?!?!

Uhh .. ja, verzorgen doen we tegenwoordig met zijn tweeen. De tijd dat de man ging werken en de vrouw voor het huishouden zorgde hebben we al in de jaren 50 achter ons gelaten als het aan ons ligt? :')

Die gezichten dan jonge :D

Ze durven nog net niet te zeggen dat ze dat onverantwoord vinden :P

Nou ja zoals ik jullie zo hoor staat me nog een hoop te wachten .. ne moeten we maar gewoon lekker onze eigen koers blijven varen en zelf bepalen in heoverre we adviezen van anderen aan zullen nemen :Y
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:30:03 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111122111
En het houdt nooit op he?

Zit die van jou niet op voetbal/vioolles/ballet?
Kan die van jou nog steeds de tafels niet?
Hoeveel onvoldoendes op het rapport?
Waaaat, niet eens gymnasium?
Gaat die van jou niet over dit jaar?
Nu al aan het roken?
Mag die van jou tot zo laat uitgaan?

etcetcetc....
pi_111122143
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:28 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, dat "vroeger hadden/deden we dat allemaal niet"

Oh en

"Je hebt NOG STEEDS een buik"
(en dat was 2 dagen na de bevalling of zo)

Ik mocht m'n zus dr buik gister even zien & voelen
echt bijzonder
En ze was heel eerlijk over de pijn enz, vond ik ook wel fijn
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:31:07 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111122151
"ben je nou nog geen oma?"
"wil jou dochter geen kinderen?"
"Lukt het niet?"

(die vragen kreeg mijn moeder dus)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:32:44 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111122215
Hoe heeft jouw zus het ervaren Zoe?
Wist je dat het een meisje is? Wel bijzonder dat het allebei meisjes zijn!
pi_111122315
Hoe deden jullie dat met kraamvisite
(of hoe zijn jullie van plan dat te gaan doen..)

Met mensen die opdringerig zijn,
En hoe verdeel je alles?
Eerst naaste Fam., eventjes snel kijken & later afspreken voor de echte kraamvisite zegmaar met koffi/thee etc?

(m'n vriend en ik komen beide uit een groot gezin)

Daarnaast nog vrienden die erg graag willen langskomen & het liefst gelijk de zelfde dag of de dag erna.

Maar dan kom je op meer dan 20mensen, dat is toch niet te doen? :o
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:37:23 #179
370685 -Spring
-Spring
pi_111122380
Ik krijg en kreeg dat soort vragen nooit. Of misschien ook wel, maar ben ik er minder allergisch voor dan jullie. :P

Wat Claudia zegt. Ik durf bekant geen conversatie meer aan te knopen met een zwangere. Elke blijk van belangstelling wordt opgevat als belediging.
pi_111122416
Ja fijn Zoe dat je zus zo eerlijk is ..
Kijk je kunt ook wel op internet gaan lezen.. staan zoveel verschillende verhalen en ervaringen.
Maar van je zus kun je zoiets wel aannemen denk ik. Hoop dat het verder allemaal wel goed is gegaan bij haar!

Oww Kyara heb je die vraag serieus gehad ja? :{
Erge mensen op de wereld .. we zijn geen BN'ers waar het na 2 dagen allemaal weer helemaal trak getrokken is mbv 10 personal trainers :Z

Bij ons hebben ze gelukkig niet aan onze kop gezeurd van: 'en.. wanneer komen er bij jullie kindjes'?
Het was eerder zo van: Oww die zagen we niet aan komen :D .. we hadden nog wel een hond of 2 honden verwacht .. maar kinderen op korte termijn, neuh :N (schoonzusjes reageerden zo, onze vrienden wisten wel van onze kinderplannen af :Y )

Alhoewel ze het nu wel heel leuk vinden en zeker weten dat dit bij ons past (vinden wij gelukkig zelf ook :') )

Alleen ik heb voor de klas gestaan en kinderen van anderen en kinderen van je eigen is denk ik toch een wereld van verschil. Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen :Y
pi_111122492
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:32 schreef Kyara het volgende:
Hoe heeft jouw zus het ervaren Zoe?
Wist je dat het een meisje is? Wel bijzonder dat het allebei meisjes zijn!
De bevalling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff ben echt zo trots op haar!

Ja we wisten het van elkaar :D en ook de naam want we hadden beide dezelfde voorletter haha
pi_111122524
Zoals ik er nu in sta gaan we sowieso de mensen die dicht bij ons staan pas bellen op het moment dat het achter de rug is allemaal.

Dan rustig thuis komen wanneer de tijd daar rijp voor is .. bijkomen, settelen .. misschien dezelfde dag nog bezoek van ouders/schoonouders/broers/zussen etc.. moeten we maar even zien.
Ik kan me voorstellen dat je heeeeulemaal gesloopt bent en dat je de puf gewoon niet hebt om zoveel mensen te ontvangen.

En de rest echt op afspraak :Y .. dan kun je het zelf in de hand houden :Y hoeveel mensen tegelijkertijd en op een dag etc.

Hoop alleen niet dat het net zoals bij mijn vriendni gaat.. die zat na haar 1e kindje na 6 maanden nog met kraamvisite :X .. maar die kent ook wel heul veul mensen.

Wij ook wel .. maar kan me niet voorstellen dat die allemaal langs willen komen. We shall see :)
pi_111122595
Ik heb na de bevalling twee nachten niet kunnen slapen van de adrenaline. Dus ik had genoeg puf voor bezoek. *O* Ik was zo hyper, alsof ik een treetje red bull op had. De rest was op afspraak. De meeste mensen komen toch in het weekend en eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
pi_111122630
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:35 schreef Zoë23 het volgende:
Weet je wat me zo verbaasde? Dat mijn vrienden, familie en kennissen daar heel bescheiden in waren. Iedereen leek er maar vanuit te gaan dat we in het begin zoveel mogelijk tijd voor onszelf wilden. De tweede helft van mijn verlofperiode was het veel drukker dan de eerste helft. Natuurlijk kwam de directe familie al wel heel snel. De tweede keer hebben we zelf geloof ik iets actiever aangegeven dat we wel behoefte hadden aan visite.

Maar het was ook wel heel fijn, hoor, om de eerste weken tijd en rust te hebben om bij te komen en te wennen aan de nieuwe situatie. Iedereen is natuurlijk anders en de een wil graag meteen omringd worden met naasten en de ander is wat meer op zichzelf. Mijn advies zou zijn om je agenda zo leeg mogelijk te houden. Dan heb je de mogelijkheid om de mensen die je graag bij je hebt meerdere keren langs te laten komen, bijvoorbeeld. En rusttijden aanhouden is geen overbodige luxe. Wij hebben dat nooit echt gedaan, maar het was niet onverstandig geweest.
pi_111122719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:43 schreef Estrys het volgende:
(...) eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
Ja! Had ik ook. Ik was zo trots en wou dat graag delen. Maar ik heb dan ook geen last gehad van opdringerige mensen, of mensen die ik liever niet aan mijn kraambed zag.

Maar zeker in die eerste week gaat er echt veel tijd op aan praktisch gedoe. Dat kan erg tegenvallen.
pi_111122791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Had ik ook. Ik was zo trots en wou dat graag delen. Maar ik heb dan ook geen last gehad van opdringerige mensen, of mensen die ik liever niet aan mijn kraambed zag.
nou ja nadat mijn schoonmoeder voor de vijfde keer in twee dagen aan mijn bed stond had ik het wel een beetje gehad :P Maar ik vind dat je dat ook gewoon moet zeggen dan hoor. Mens is gewoon enthousiast en dat snap ik ook wel.

Was dat bij de tweede ook Claudia? Veel tijd aan praktisch gedoe? Ik kan me er zo slecht een voorstelling van maken hoe dat met een tweede is.
pi_111122848
Fijn om jullie ervaringen/plannen te lezen.

Bedankt v de tip Claudia, lijkt me ook wel handig.

:@ ik krijg een beetje kriebels van mensen die nu al nadrukkelijk aangegeven gelijk langs te willen komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-

Denk dat het wel nodig is erg duidelijk te zijn tegen mensen die geen ervaring hebben met naasten die bevallen zijn.
pi_111122853
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja fijn Zoe dat je zus zo eerlijk is ..
Kijk je kunt ook wel op internet gaan lezen.. staan zoveel verschillende verhalen en ervaringen.
Mijn buurvrouw vroeg me een paar dagen voor haar bevalling - de bevalling zou ingeleid worden - hoe ik mijn ingeleide bevallingen heb ervaren. Ik heb die vraag bewust ontweken, want ik wou haar niet een paar dagen tevoren met een ellendig verhaal opschepen. Het kan bij haar natuurlijk heel anders gaan.
pi_111122864
quote:

En hoe verdeel je alles?
Eerst naaste Fam., eventjes snel kijken & later afspreken voor de echte kraamvisite zegmaar met koffi/thee etc?

Daarnaast nog vrienden die erg graag willen langskomen & het liefst gelijk de zelfde dag of de dag erna.

Ouders zullen wel direct als wij het vertellen langskomen,
broers en zussen zullen ook wel snel langskomen, maar die zien we redelijk veel, dus die kan ik er na 15 - 30 minuten gewoon weer uitzetten.

Overige familie / vrienden moeten allemaal langs mij, dus ik ga de boel doseren en inplannen. bijna niemand weet ook ons thuisnummer dus dat gaat wel goedkomen.
Daarnaast ben ik van plan iedereen na een kort bezoek gewoon weer de deur uit te zetten, of dat lukt is een tweede.
pi_111122923
quote:
De meeste mensen komen toch in het weekend en eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
Ja lijkt me ook erg leuk!
pi_111122925
mijn vriendin merkte nu, nu ze 2 weken geleden haar 2e kindje heeft gekregen, dat er veel minder druk en bezoek is als met haar 1e kindje.

Ja die eerste week sowieso rustig aan doen lijkt me inderdaad geen overbodige luxe Claudia.. goeie tip van jou.

Ja en verder zien we het allemaal wel .. ik heb ook wel graag mensen om me heen maar weet niet helemaal wat ik moet verawchten van mijn eigen lichaam. Dan kan ik maar beter in het begin even de boot af houden dan dat we onszelf helemaal vast leggen met afspraken van dolenthousiaste mensen.

Oww dat van mijn schoonmoeder zie ik ook nog wel gebeuren .. haha .. lief mens hoor, is ook helemaal trots op het feit dat ze WEER oma wordt.
pi_111122980
Oeh bij dat verhaal van Zoe, dat de verpleegkundige gewoon mensen door laat, krijg ik kriebels!
Hmm.. dat gaan we heeul duidelijk omschrijven in het bevalplan..

Daar zit je op zo'n moment toch niet op te wachtne of wel dan? :{
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:55:41 #193
48000 Vlinder
Vlinder
pi_111123018
Met Rienk kregen we in het begin amper visite omdat er meer dan een halve meter sneeuw lag :+ ;( En bij Jelte bleef het ook rustig omdat ze allemaal dachten dat we rust wilden, Dat wilde ik helemaal niet, ik wilde showen! :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_111123043
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:51 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ouders zullen wel direct als wij het vertellen langskomen,
broers en zussen zullen ook wel snel langskomen, maar die zien we redelijk veel, dus die kan ik er na 15 - 30 minuten gewoon weer uitzetten.

Overige familie / vrienden moeten allemaal langs mij, dus ik ga de boel doseren en inplannen. bijna niemand weet ook ons thuisnummer dus dat gaat wel goedkomen.
Daarnaast ben ik van plan iedereen na een kort bezoek gewoon weer de deur uit te zetten, of dat lukt is een tweede.
Dat komt vast goed! :)

M'n schoonfam en m'n eigen broers/zussen zijn daar wel netjes in, daar ben ik wel blij om.

Hoop dat t ook goed gaat met m'n vriendinnen :@

Twinkle
-O- lijkt me ook niet

Heel veel dingen zijn lief bedoelt van mensen, dat maakt het soms ook lastig, want hoe lief ook, het is niet altijd handig.
pi_111123045
Mijn moeder had ook al gezegd.. ja als ik weet dat jij ligt te bevallen in het ziekenhuis, dan kom ik gewoon naar je toe hoor! al moet ik op de gang gaan wachten!

Ik zeg ma dat mag je doen (heb niet zo'n geweldige band met haar .. eergisteren ook weer giga ruzie gehad .. helemaal uit de hand gelopen) .. Maar verwacht niet dat je een van ons te zien hebt.

Ben daar nu heel stellig in dat ik dat pas wil als we thuis zijn.. als de eerste indrukken een beetje zijn bezonken, als ik er lichamelijk en geesteiljk wat beter aan toe ben

Dan komt de assertieve heks in mij naar boven ben ik bang O-) >:)
pi_111123046
quote:
Ik heb na de bevalling twee nachten niet kunnen slapen van de adrenaline. Dus ik had genoeg puf voor bezoek. *O* Ik was zo hyper, alsof ik een treetje red bull op had. De rest was op afspraak. De meeste mensen komen toch in het weekend en eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
Dat ja. Ik had een uur na de bevalling als mijn mijn moeder en zus in het ziekenhuis staan. En een uur na thuiskomst (we zijn een paar uur na de bevalling naar huis gegaan) zat de woonkamer vol met vader, schoonouders en -zus. Kwamen om en om naar boven. Ik vond het heerlijk. Ik had het totaal niet van mezelf verwacht, maar ik werd ineens enorm extravert van de bevalling.

En ik heb ook nooit het idee gehad nare vragen te krijgen. Niet over mijn buik, niet over (borst)voeden, niet over doorslapen. Ik krijg alleen af en toe commentaar op m'n flesweigerende baby ("wacht maar tot ie honger heeft dan wil ie wel") maar dan leg ik gewoon uit dat het niet zo werkt en dan is het ook weer klaar. Mensen bedoelen het eigenlijk altijd wel goed.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_111123090
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:49 schreef Estrys het volgende:

Was dat bij de tweede ook Claudia? Veel tijd aan praktisch gedoe? Ik kan me er zo slecht een voorstelling van maken hoe dat met een tweede is.
Veel minder. Maar Lena heeft de eerste dagen in het ziekenhuis gelegen, samen met mij. Dat was wel het toppunt van gedoe, want toen had ik zelfs amper tijd voor een telefoontje. Eenmaal thuis aangekomen liep het allemaal wel.

Door je ervaring weet je het meeste waarschijnlijk allemaal wel. De borstvoeding kostte me bijvoorbeeld minder tijd. Aan de andere kant: je wilt je oudste ongetwijfeld ook de tijd en rust geven om aan de nieuwe situatie te wennen, en die heeft zelf ook aandacht nodig. Afleiding in de vorm van visite kan fijn zijn maar kan het ook in de weg zitten.

Maarja, uiteindelijk zijn het toch twee verschillende bevallingen en twee verschillende kindjes. Na de bevalling van Ivan was ik er lichamelijk even best slecht aan toe, maar na de bevalling van Lena stond ik meteen naast mijn bed. Ivan was een makkelijk kindje, Lena was een nog veel makkelijker kindje. Het kan ook de andere kant opgaan.
pi_111123266
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat ja. Ik had een uur na de bevalling als mijn mijn moeder en zus in het ziekenhuis staan. En een uur na thuiskomst (we zijn een paar uur na de bevalling naar huis gegaan) zat de woonkamer vol met vader, schoonouders en -zus. Kwamen om en om naar boven. Ik vond het heerlijk. Ik had het totaal niet van mezelf verwacht, maar ik werd ineens enorm extravert van de bevalling.
Dat is een van mijn dierbaarste herinneringen, dat mijn schoonouders zo snel kwamen na de bevalling van Ivan. Wat een bijzonder moment was dat. O+ En zoals gezegd was ik er nog best slecht aan toe, maar we ontploften van geluk en wilden dat zo graag delen. Ik vond het jammer dat mijn moeder niet in de gelegenheid was om zo snel te komen.
pi_111123334
Voor de ouders, broer en zussen kwam het wel goed uit dat ik op vrijdag bevallen ben van de oudste. Konden ze in het weekend allemaal langskomen. :')
We lagen in het ziekenhuis, broer en zus van mijn man zouden na elkaar komen, met ongeveer 5 minuten overlap zodat ze samen de kadootjes konden geven, maar die kwamen dus allemaal tegelijk!! (Lees: 4 volwassenen en 4 kinderen!) ;( Pffffff. Ik heb dat weekend helemaal niet kunnen rusten of vaak naar mijn kindje kunnen gaan (die lag op de neonatologie) omdat er constant bezoek was.
En zelf kon ik niks, dus ik lag daar maar.

Beide ouders en mijn zus met haar zoontje zijn vrijdagavond langsgekomen, die waren al in de buurt!

Hopelijk gaat het deze keer anders!
vragen mag!
pi_111123370
Fijn te lezen hoe jullie het hebben ervaren

Voel me al n klein beetje minder gestressed :@
pi_111123384
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:06 schreef Vulpenballetje het volgende:
Voor de ouders, broer en zussen kwam het wel goed uit dat ik op vrijdag bevallen ben van de oudste. Konden ze in het weekend allemaal langskomen. :')
We lagen in het ziekenhuis, broer en zus van mijn man zouden na elkaar komen, met ongeveer 5 minuten overlap zodat ze samen de kadootjes konden geven, maar die kwamen dus allemaal tegelijk!! (Lees: 4 volwassenen en 4 kinderen!) ;( Pffffff. Ik heb dat weekend helemaal niet kunnen rusten of vaak naar mijn kindje kunnen gaan (die lag op de neonatologie) omdat er constant bezoek was.
En zelf kon ik niks, dus ik lag daar maar.

Oh dat is wel erg druk dan!
& min dat je niet zo vaak naar je kindje kon :o pff
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:07:40 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111123386
Ja, dat had ik ook. Ik wilde het zo graag delen, zo graag laten zien en mijn verhaal vertellen. Vond het heel fijn om bezoek te ontvangen. Duurde wel even: ik was pas om 22:00 uur 's avonds op zaal terug en het bezoek uur begon de volgende dag pas om 15.00 uur.
pi_111123442
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is een van mijn dierbaarste herinneringen, dat mijn schoonouders zo snel kwamen na de bevalling van Ivan. Wat een bijzonder moment was dat. O+ En zoals gezegd was ik er nog best slecht aan toe, maar we ontploften van geluk en wilden dat zo graag delen. Ik vond het jammer dat mijn moeder niet in de gelegenheid was om zo snel te komen.
Voor mij ook. Zodra we in het ziekenhuis aangekomen waren heeft mijn man onze ouders ingelicht met de mededeling dat ze zich klaar moesten maken en dat het nogal snel ging. Mijn moeder en zus zijn direct onze kant op gekomen, ze waren halverwege geloof ik toen baby er was :+ Maar goed, zodra ik goed en wel gefatsoeneerd, gehecht en een beetje bekomen waren, kwamen ze binnen. Die uitdrukking op mijn moeders gezicht en haar opmerking "nu ben je moeder", prachtig vond ik het O+
pi_111123448
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:07 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Oh dat is wel erg druk dan!
Nogal ja! En de rest van het weekend ook allemaal nog bezoek van mensen die wat verder weg woonden. Kwam goed uit dat het weekend achter de bevaldatum zat!
De rest van de week hebben we ook nog in het ziekenhuis gelegen, maar toen hebben we eigenlijk alleen mijn ouders iedere dag eventjes gezien.
vragen mag!
pi_111123569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:07 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn te lezen hoe jullie het hebben ervaren

Voel me al n klein beetje minder gestressed :@
Ik heb mezelf echt verrast. Ik had verwacht dat ik enorm teruggetrokken zou zijn en ik was ook volledig in mezelf gekeerd tijdens de bevalling. Maar zodra onze zoon geboren was, gingen mijn ogen open (die heb ik echt 3 uur dicht gehad), voelde ik mezelf weer landen op aarde en wilde ik alleen maar delen en praten. Ik heb ook direct liggen bellen en als een idioot naar mijn man zitten grijnzen. Hoe ik het heb ervaren kan het zo anders zijn dan je van te voren inschat. Laat maar over je heen komen, je er van te voren druk overmaken is zo zonde van je energie. Je vindt je weg wel.

Och ja, Kyara, dat eindeloos over je bevalling willen bomen. Volgens mij dreef ik de kraamvisite er mee tot waanzin :+
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 12:14:45 #206
5428 crew  miss_sly
pi_111123626
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:50 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn om jullie ervaringen/plannen te lezen.

Bedankt v de tip Claudia, lijkt me ook wel handig.

:@ ik krijg een beetje kriebels van mensen die nu al nadrukkelijk aangegeven gelijk langs te willen komen.
SPOILER
-O-

Denk dat het wel nodig is erg duidelijk te zijn tegen mensen die geen ervaring hebben met naasten die bevallen zijn.
ow, dat ze diegene toelieten vind ik heel kwalijk!

Mijn ouders zaten in het ziekenhuis vanaf ergens in de middag. Wij wisten dat eerst niet eens, de verpleging had het ons niet verteld, maar hun wel koffie en thee aangeboden. Maar ook op de hoogte houden van de stand van zaken deden ze niet. Als wij vonden dat ze iets moesten/mochten weten, moest B dat maar even zelf gaan doen. Had alles met privacy te maken, vond ik erg goed.

Toen ze eenmaal geboren was, kwamen ze op ons verzoek naar de verloskamer, en hebben ze meteen kennisgemaakt met hun kleindochter O+ Ik heb nog een foto dat mijn moeder haar vasthoudt, en je ziet aan haar hele gezicht dat ze helemaal onder de indruk is van het moment, het mensje, alles O+ Het ziekenhuis braacht toen nog thee met beschuitjes met muisjes O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:14:47 #207
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111123627
quote:

En hoe verdeel je alles?

Wat ik nu van plan ben is het volgende :
Dag 1 niemand alleen ons gezinnetje (ok en de kraamzorg)
Dag 2 schoonouders / zwager en kids
Dag 3 en verder max 2 a 3 per dag op afspraak.
gecontroleerd en mensen de kans geven :+
Gewoon n stuiterballetje
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 12:22:38 #208
309370 Nanadu
pi_111123869
Niet echt bijgelezen,sorry. Nog steeds veel last van hoofdpijn en duizelig, net vanaf mijn werk gebeld en moet langskomen in het ziekenhuis voor controle.ik ben nu onderweg, zal als ik thuis ben weer goed bijlezen. Ik hoop dat het allemaal niks is.
pi_111123932
Xanteh, gefeliciteerd! *O* O+

quote:
:D We hebben eenzelfde soort man :+

De mijne gisteren: "je krijgt inderdaad al een buikje! Alleen heb je nog niet zo'n strak bolletje, maar is het gewoon een blubberige pens". O+
pi_111123965
Hoop dat het deze x anders verloopt vulpenballetje :*

Clubsoda
Dankjewel :)
Weet idd niet hoe ik ga reageren.
M'n zus was ook meer dan 24u wakker, en ze zag er zo helder/blij uit en maar kletsen over de bevalling en de baby :D echt heel mooi om te zien

Miss_sly
Ja ik ook, begrijp het ook niet zo goed :{
M'n vriend gelijk heel duidelijk: ik had ---- weggestuurd! Op zo'n moment is het gewoon echt niet gepast om zomaar langs te hobbelen.

Wat netjes van t ziekenhuis :) en dat moment dat ze voor het eerst kennismaken O+ lijkt me ook zo mooi!

Ben benieuwd hoe m'n 2lingbroertje doet, die is nu ook hyper haha O+

Duidelijk schema maffemuts :)
pi_111124007
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:22 schreef Nanadu het volgende:
Niet echt bijgelezen,sorry. Nog steeds veel last van hoofdpijn en duizelig, net vanaf mijn werk gebeld en moet langskomen in het ziekenhuis voor controle.ik ben nu onderweg, zal als ik thuis ben weer goed bijlezen. Ik hoop dat het allemaal niks is.
:* succes! Hoop ook dat alles goed is!
pi_111124136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:14 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Wat ik nu van plan ben is het volgende :
Dag 1 niemand alleen ons gezinnetje (ok en de kraamzorg)
Dag 2 schoonouders / zwager en kids
Dag 3 en verder max 2 a 3 per dag op afspraak.
gecontroleerd en mensen de kans geven :+
Wat veel. :o Ik probeerde zoveel mogelijk telkens een dag rust tussendoor te plannen. En ik had het liefst maar één visite per dag, bij hoge uitzondering twee.
pi_111124174
Nanadu succes! Hopelijk is het allemaal onschuldig :*
pi_111124231
Xanteh gefeliciteerd *O*

Knife geenminuut stil willen zitten klinkt me hier ook bekend alleen niet bij mij maar bij mijn vriend die is heel de dagbezig als hij uit het werk komt;)

Zoë wel balen dat de bevalling van je zus niet helemaal volgens plan ging. Maar nu word het toch echt wel tijd voor jou kleintje hoor! :)

Hier word een poging gedaan voor borstvoeding in het begin maar naar 3 maanden wil ik zowiezo overdag flesvoeding gaan geven i.v.m school en stage (nachtdiensten etc.)

Kraambezoek zal ik zowiezo niet zoveel krijgen aangezien we besloten hebben in Maastricht te blijven. we doen wel voor mijn familie die niet in staat is hierheen te komen naar een maandje ongeveer bij mijn ouders een klein soort van kraamfeestje.

Hier houden de krampen aan maar worden nog steeds neit heviger. Begin behoorlijk zenuwachtig te worden naar maandag :@
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_111124267
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:06 schreef Vulpenballetje het volgende:

Daar ben je zelf bij, hè? En als je bang bent dat jij niet weerbaar genoeg bent na de bevalling kun je je lief instrueren.

Ik ben in het ziekenhuis alleen maar bezig geweest met naar Lena toegaan, haar voeden, haar troosten, haar leren kennen. Ik had al moeite genoeg om overdag op tijd terug te zijn op mijn afdeling om zelf te eten. Er is maar twee keer bezoek geweest op die dagen, op een moment waarop het mij goed uitkwam.

Ik weet niet hoe slecht je eraan toe was na de bevalling, maar de verpleegkundigen zijn er ook voor om je in rolstoel naar een andere afdeling te rijden. Dat zijn punten waarop je echt voor jezelf op moet komen in het ziekenhuis als je merkt dat het misgaat. Behalve de acute gezondheidstoestand hoort de hechting tussen ouders en kind voorrang te hebben.
pi_111124358
Ow Sam ik dacht minstens dat ook jij al aan het bevallen bezig was :D
Kan me je zenuwen wel een klein beetje voorstellen.. Hoop voor je dat allles toch gewoon spontaan begint enzo!
pi_111124361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef Clubsoda het volgende:

Die uitdrukking op mijn moeders gezicht en haar opmerking "nu ben je moeder", prachtig vond ik het O+
Ik krijg er kippenvel van.
pi_111124418
Vorige keer kwam de familie langs in t ziekenhuis, ongeveer 3,4 uur na de geboorte. Daarna ging k naar zaal en was t rusten. Maar waren dus mn ouders, zijn ouders, zussen en broer. Vond t niet vervelend iig :) was ook geen lang bezoek.
Mn ouders zijn s middags nog langs geweest. Dat vond ik ook wel fijn.
De dag erna kwam mijn familie s middags (dus ouders en zus+kinderen). S avonds kwam mn schoonfamilie (ouders, zus+man, opa en oma en broer). Daarna hebben we (op advies van t ziekenhuis ivm vacuumpomp) t bezoek afgehouden voor een paar dagen (dinsdag en woensdag geen bezoek). Dat was wel fijn.
Verder niet heel druk gehad kwa bezoek (ook ivm vakantietijd).
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:43:18 #219
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111124515
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat veel. :o Ik probeerde zoveel mogelijk telkens een dag rust tussendoor te plannen. En ik had het liefst maar één visite per dag, bij hoge uitzondering twee.
ik bedoel dus personen he ;) geen losse bezoekgroepen _O-
En wil t na de 1e 2 dagen gewoon 'snel' gehad hebben zodat we met gezin gewoon onze draai kunnen vinden, bij voorkeur binnen de vakantie van (8> en de oudste ;)

En jeetje lees ik gewoon over Xanteh heen o|O
Gefeliciteerd *O*
Gewoon n stuiterballetje
pi_111124903
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar ben je zelf bij, hè? En als je bang bent dat jij niet weerbaar genoeg bent na de bevalling kun je je lief instrueren.

Ik ben in het ziekenhuis alleen maar bezig geweest met naar Lena toegaan, haar voeden, haar troosten, haar leren kennen. Ik had al moeite genoeg om overdag op tijd terug te zijn op mijn afdeling om zelf te eten. Er is maar twee keer bezoek geweest op die dagen, op een moment waarop het mij goed uitkwam.

Ik weet niet hoe slecht je eraan toe was na de bevalling, maar de verpleegkundigen zijn er ook voor om je in rolstoel naar een andere afdeling te rijden. Dat zijn punten waarop je echt voor jezelf op moet komen in het ziekenhuis als je merkt dat het misgaat. Behalve de acute gezondheidstoestand hoort de hechting tussen ouders en kind voorrang te hebben.
Ik was er behoorlijk verrot aan toe kan ik je zeggen! En ik heb de eerste 2,5 dag alleen maar kunnen liggen. Ik verkeerde een beetje in een staat van "Jullie doen maar, het zal allemaal wel". Als ik naar mijn kind wilde, moest ik met bed ernaartoe gereden worden. Naderhand kon ik met de rolstoel en na een paar dagen lag ons kindje bij ons op de kamer. Mijn lief heeft alles gedaan wat nodig was, ik was idd niet in staat om wat dan ook te zeggen of doen. En we wilden natuurlijk graag ons kindje laten zien aan ooms en tantes en zulks!
Voor het grootste deel had ik het dus niet zelf in de hand, zeker mijn helse bevalling niet, dus wat dat betreft hoop ik dat het deze keer anders zal verlopen en intussen ben ik ook wel mondiger geworden en hoop ik dat ik dat ook kan gebruiken als het nodig is!
vragen mag!
pi_111124905
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:43 schreef maffemuts het volgende:

[..]

ik bedoel dus personen he ;) geen losse bezoekgroepen _O-
Oh! :D

Sinds ikzelf een kraamperiode heb doorgemaakt ben ik daar veel gevoeliger voor. Ik besefte voorheen niet dat het voor een kraamvrouw heel overweldigend kan zijn om veel mensen tegelijkertijd over de vloer te hebben. Mijn collega's planden eens een bezoekje aan een pasbevallene en wilden gevieren gaan. Daar heb ik tegen geprotesteerd.

Al moet ik zeggen dat het voor mij de tweede keer helemaal anders was. Toen kon ik grotere groepen heel goed aan, maar was ik sowieso minder lang gesloten voor de buitenwereld, als je begrijpt wat ik bedoel. Als je al een kind hebt gaat het leven al best snel gewoon weer door,
pi_111125009
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:54 schreef Vulpenballetje het volgende:

Voor het grootste deel had ik het dus niet zelf in de hand, zeker mijn helse bevalling niet, dus wat dat betreft hoop ik dat het deze keer anders zal verlopen en intussen ben ik ook wel mondiger geworden en hoop ik dat ik dat ook kan gebruiken als het nodig is!
Je lief is er om op zulke momenten mondig te zijn, en die zal zelf ook wel heel vermoeid zijn geweest en het allemaal heel overweldigend hebben gevonden. Wat dat betreft ben je de tweede keer ervarener en weet je beter waar je de grens moet trekken! Maar ik hoop dat het niet zover hoeft te komen. Of zijn er complicaties waardoor je nu al weet dat je in het ziekenhuis moet blijven?
pi_111125072
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik krijg er kippenvel van.
O+ Wat het met mijn ouders doet om mij als moeder te zien en de liefde voor onze zoon die ze uitstralen, dat vind ik één van de mooiste dingen van het hebben van een kind.

Goed, en na dit gezwijmel moet ik nodig weer eens aan het werk }:| Succes allemaal zwangeren! :)
pi_111125261
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je lief is er om op zulke momenten mondig te zijn, en die zal zelf ook wel heel vermoeid zijn geweest en het allemaal heel overweldigend hebben gevonden. Wat dat betreft ben je de tweede keer ervarener en weet je beter waar je de grens moet trekken! Maar ik hoop dat het niet zover hoeft te komen. Of zijn er complicaties waardoor je nu al weet dat je in het ziekenhuis moet blijven?
We hebben gelukkig nog genoeg tijd om eea te bespreken! ;)
En ik moet hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen, dat weet ik, voor de rest is er nog niks aan de hand zeg maar, dus we zullen zien!

Vandaag mijlpalen dag van weet ik niet wie? Iig mijn eigen! *O* 8 weken!
Volgende week dinsdag echo, ik ben zo zenuwachtig ;(
Gisteren nog maar eens een test gedaan :') de teststreep knalde er al vanaf voordat ik uitgedruppeld was! Dus wat dat betreft zit het wel goed!
Als we dinsdag een mooi O+ hebben zien knipperen, kom ik denk ik hier wel uit de kast, 'praat' toch net wat makkelijker!

En nu dan eindelijk gefeliciteerd Xanteh! *O*
vragen mag!
pi_111125290
Werken? :D .. Wasda? :P

Pff concentratie weer naar 0-punt gezakt hiero.. kan wel eerder naar huis als ik mijn werk af heb (en dat gaat me lukken ook!).. dus da's wel weer fijn :)
pi_111125315
VPB *O* mijlpaal!
pi_111125391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Werken? :D .. Wasda? :P

Die dagbesteding na 17 weken zwangerschapsverlof, die moeizaam van de grond komt wegens moe :O en hormonaal brein :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 04-05-2012 13:16:30 ]
pi_111125875
Heftig vulpenballetje..

Nu weer even rust, moeder is net even geweest.

Merk dat ik niet zoveel kan hebben :@
Wat n discussie over diegene die bij m'n zus langs ging in de verloskamers.
(iets met begrip van n aantal mensen omdat diegene problemen heeft enz)
Maar dat moment is voor mn zus & haar man, en het maakt niet uit wat voor probleem iemand heeft, en of t goed voor diegene is om betrokken te zijn bij n bevalling ofzo, maar m'n zus heeft die keuze niet kunnen maken terwijl dat wel zou moeten.

Ik vind t niet kunnen en dat heb ik ook duidelijk gemaakt.
pi_111125963
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef Vulpenballetje het volgende:

[..]

We hebben gelukkig nog genoeg tijd om eea te bespreken! ;)
En ik moet hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen, dat weet ik, voor de rest is er nog niks aan de hand zeg maar, dus we zullen zien!

Vandaag mijlpalen dag van weet ik niet wie? Iig mijn eigen! *O* 8 weken!
Volgende week dinsdag echo, ik ben zo zenuwachtig ;(
Gisteren nog maar eens een test gedaan :') de teststreep knalde er al vanaf voordat ik uitgedruppeld was! Dus wat dat betreft zit het wel goed!
Als we dinsdag een mooi O+ hebben zien knipperen, kom ik denk ik hier wel uit de kast, 'praat' toch net wat makkelijker!

*O*
logisch dat je zenuwachtig bent!

En leuk dat je dan uit de kast komt :Y
(wie weet ben ik hier dan ook nog in dit topic haha)
pi_111126001
Estrys die opmerking van je man _O- Volgens mij hebben jullie wel een beetje hetzelfde soort humor en kun je die van je man dus goed aan :P

Vulpenballetje, voor je 8 weken *O*

Sam, kan me voorstellen, dat je zenuwachtig bent en hoopt dat het toch vanzelf begint en hopelijk snel ook :*

Zoë dat je vriendinnen nog geen kinderen hebben, betekent helaas niet, dat je niet veel opmerkingen/ vragen over de opvoeding krijgt. Dat kan net zo goed van oudere kennissen of familieleden komen die zelf al kinderen hebben. En misschien vragen je vriendinnen het juist wel omdat ze er geen ervaring mee hebben. Dan krijg je in ieder geval wellicht minder hun mening voorgeschoteld. :P Soms is dat idd vervelend, dat mensen dingen vragen en je dan proberen hun kijk/ ervaringen op te drukken. Bij vragen over het geslacht zei ik soms heel bewust, dat ik het wist op zo'n toon dat ze niet meer durfden te vragen wat het werd :6

Wat betreft kraamvisite, zou ik zeggen, plan niet teveel van tevoren. Kijk gewoon hoe je je op die dag voelt en mensen hebben er echt ook begrip voor als je zegt, dat je ze belt om langs te komen als je je goed voelt (zeg 2 uur vantevoren of zo). Wij hebben bij onze eerste mijn schoonouders een paar uur na de bevalling gezien & mijn zwager, want die werkte toen in het ziekenhuis waar ik lag).

Het scheelde dat ons zoontje om 3.35 uur geboren werd, dus de eerste uurtjes was het gewoon heerlijke rust, voor 7 uur belden wij niemand. En het was een doordeweekse dag. Bovendien woont mijn familie in het buitenland, dus die konden er (helaas) niet zo snel zijn. Wat ook weer een voordeel kan zijn. Echter toen ze na een week op bezoek kwamen, vond ik het ook moeilijk omdat mijn moeder echt heel bezitterig was met de kleine. Het is haar eerste kleinkind en ze zou hem natuurlijk niet zo vaak zien. Maar goed mijn vader en zusje waren er ook nog een ze wou hem nauwelijks uit de hand geven, daar werd ik toen een beetje boos om :(

Dezelfde avond of avond erop de andere zwager met vriendin & vrienden van ons. Ik had me van tevoren niet bedacht, dat het zo vermoeiend was om dezelfde dag/ volgende dag 4 mensen op bezoek te hebben. :o
Houd ook in gedachten, dat je als je bv geeft rond dag 4 stuwing hebt en heel emo kunt zijn, ik weet je niet of je je net zo voelt als je geen fv geeft. In ieder geval als je echt emo bent, heb je misschien echt geen zin in visite enzo.
En deze keer is er zoals Claudia al omschreef nog een ouder kind, dat ik echt de gelegenheid wil geven om kennis te maken en te wennen aan de baby zonder dat er andere mensen rondhuppelen.

Ik heb net een uur geleden mijn zoon laten wegrijden met mijn schoonouders, waarschijnlijk voor 2,5 dag en ik mis hem nu al. Heerlijk die hormonen tijdens de zwangerschap, kun je helemaal jezelf zijn. :D En ik ben al van mezelf erg emotioneel en snel aan het huilen, bij mij is dat genetisch :'(

[ Bericht 14% gewijzigd door Tinuviel op 04-05-2012 13:23:18 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111126988
Soms begrijp je dingen ook pas goed nadat je er een goede verklaring voor hebt gekregen of dat je het zelf hebt ervaren. Over opmerkingen wanneer je kinderen zou krijgen, vertelde een goede vriendin van de familie bijvoorbeeld dat zij en haar man aan het begin heel veel moeite hadden met kinderen krijgen. Als je dan als buitenstaander, die dat misschien niet weet zo een "stomme" opmerking maakt als "wanneer komen bij jullie de kinderen" of iets in die geest, kun je iemand dus ontzettend kwetsen. Sinds die opmerking van haar, zou ik dus ook nooit meer zo een stomme opmerking hebben gemaakt, niet eens als grap. Nu heb ik wat vrienden waarvan ik weet dat ze moeite hebben/ hadden met kinderen krijgen & ben ik me nog bewuster ervan hoe voorzichtig je dan moet zijn met opmerkingen waarvan je misschien niet eens had bedoelt/ gedacht dat iemand die met het niet zwanger worden in verband zou kunnen brengen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111126992
Tinuviel
Ja dat begrijp ik! Maar van hun iig vast (nog) niet :9 (idd zoals je zegt, meningen enzo, vragen zijn niet erg)

Oh dankjewel, handige tips
Per dag bekijken & niet teveel plannen is misschien wel handiger
Weet natuurlijk niet hoe 't zal gaan & hoe ik me ga voelen

Aww :* !
Alleen maar lief&logisch toch dat je de kleine gaat missen!
pi_111127119
Jawel logisch Zoë dat ik hem mis, maar reageerde best overdreven vond ik zelf. Moest zelfs even de situatie gaan verwerken voordat ik mijn man opbelde.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111127148
Wanneer wij gebeld hebben dan komen mijn zussen/ouders/broertje/schoonmoeder meteen.
Ligt een beetje aan het tijdstip maar schoonvader/schoonbroertje/schoon opa&oma/beste vriendin komen ook nog dezelfde dag.

Met mijn schoonmoeder niet altijd een goede band en die zal er in de eerste week veeeeel zijn maar dat is prima zolang ze er gewoon van geniet en niet bemoeizuchtig doet.

En de rest daar beslis ik op het moment wel van of ze al mogen komen, heb gewaarschuwd dat ik streng zou zijn en alleen bezoek toelaat waar wij behoefte aan hebben. Ik laat ze zo staan voor een dichte deur :@
pi_111127213
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:39 schreef Tinuviel het volgende:
Soms begrijp je dingen ook pas goed nadat je er een goede verklaring voor hebt gekregen of dat je het zelf hebt ervaren. Over opmerkingen wanneer je kinderen zou krijgen, vertelde een goede vriendin van de familie bijvoorbeeld dat zij en haar man aan het begin heel veel moeite hadden met kinderen krijgen. Als je dan als buitenstaander, die dat misschien niet weet zo een "stomme" opmerking maakt als "wanneer komen bij jullie de kinderen" of iets in die geest, kun je iemand dus ontzettend kwetsen. Sinds die opmerking van haar, zou ik dus ook nooit meer zo een stomme opmerking hebben gemaakt, niet eens als grap. Nu heb ik wat vrienden waarvan ik weet dat ze moeite hebben/ hadden met kinderen krijgen & ben ik me nog bewuster ervan hoe voorzichtig je dan moet zijn met opmerkingen waarvan je misschien niet eens had bedoelt/ gedacht dat iemand die met het niet zwanger worden in verband zou kunnen brengen.
Ja dat snap ik, is helemaal waar.

Ben op de hoogte van de problemen, heb diegene altijd een luisterend oor geboden maar op een gegeven moment trok ik 't niet meer op die manier, om altijd voor diegene klaar te staan.
Ik gaf m'n grenzen aan ivm bekkenproblemen (veel pijn enz) en diegene ging hier gigantisch over heen,,

Nu geef ik meer m'n grenzen aan & kan er op die manier ook beter voor diegene zijn.

Heb wel begrip voor problemen, maar vind niet dat je dan kunt zeggen dat het niet erg is dat iemand gewoon langs gaat zonder m'n zus te vragen (die nam dr telefoon niet op..wat logisch is als je ligt te bevallen)
pi_111127233
Oww covie daar hoef je je niet voor te schamen hoor! :D
Zo'n typ ben ik zelf ook wel denk ik. Is helemaal neit erg om juist op zo'n moment assertief te zijn! Jij, je partner en je gezinnetje staan centraal en zijn het allerallerbelangrijkste!

En wat heb je er aan als de hut vol volk zit en zelf ben je helemaal kapot.. dan kun je er ook niet van genieten ..
pi_111127373
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:42 schreef Tinuviel het volgende:
Jawel logisch Zoë dat ik hem mis, maar reageerde best overdreven vond ik zelf. Moest zelfs even de situatie gaan verwerken voordat ik mijn man opbelde.
Aww :D

Heb de laatste dagen ook veel emo momentjes :@
pi_111127395
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:43 schreef covie het volgende:
Wanneer wij gebeld hebben dan komen mijn zussen/ouders/broertje/schoonmoeder meteen.
Ligt een beetje aan het tijdstip maar schoonvader/schoonbroertje/schoon opa&oma/beste vriendin komen ook nog dezelfde dag.

Met mijn schoonmoeder niet altijd een goede band en die zal er in de eerste week veeeeel zijn maar dat is prima zolang ze er gewoon van geniet en niet bemoeizuchtig doet.

En de rest daar beslis ik op het moment wel van of ze al mogen komen, heb gewaarschuwd dat ik streng zou zijn en alleen bezoek toelaat waar wij behoefte aan hebben. Ik laat ze zo staan voor een dichte deur :@
:D wel lekker duidelijk!

Duidelijkheid is alleen maar goed lijkt me :Y
pi_111127436
Kleintje is heir erg druk, loop heel de tijd na de wc omdat ik denk een volle blaas te hebben terwijl dat niet zo is..
pi_111127442
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:44 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, is helemaal waar.

Ben op de hoogte van de problemen, heb diegene altijd een luisterend oor geboden maar op een gegeven moment trok ik 't niet meer,
Ik gaf m'n grenzen aan ivm bekkenproblemen (veel pijn enz) en diegene ging hier gigantisch over heen,,

Nu geef ik meer m'n grenzen aan & kan er op die manier ook beter voor diegene zijn.

Heb wel begrip voor problemen, maar vind niet dat je dan kunt zeggen dat het niet erg is dat iemand gewoon langs gaat zonder m'n zus te vragen (die nam dr telefoon niet op..wat logisch is als je ligt te bevallen)
Zoë dat is denk ik een misverstand, want zo bedoelde ik het helemaal niet. Integendeel soms moet je ook gewoon zelf kunnen inleven in iemand of een situatie goed inschatten als je er zelf geen ervaring mee hebt. Zo lag een vriendin van mij na de bevalling van haar eerste kind in het ziekenhuis, ze had een keizersnede gehad. Ik vond het alleen netjes om haar te bezoeken, maar nadat ik haar had gesmst en gehoord, dat de kleine ook nog in de couveuse lag, had ik gelijk spijt van mijn smsje en terug gesmst, dat ik dan pas op een later tijdstip zou komen, dat het beter uitkwam.

Dus ik wil echt niet verdedigen, dat diegene de verloskamer in kwam, integendeel, vind het echt niet kunnen. :N

Ik wist ook helemaal niet dat een ziekenhuis zomaar iemand toelaat in de verloskamers bij de bevalling tenzij je het misschien al van tevoren hebt aangekondigd, dat diegene komt en dat dat ok is. Lijkt me ook echt een fout, die het ziekenhuispersoneel heeft gemaakt. :o

Covie die duidelijkheid van tevoren is denk ik juist goed bij mensen, die er niet bij stilstaan, het nog niet meegemaakt hebben, het goed bedoelen maar misschien niet kunnen inschatten en degenen, die gewoon te pushy zijn :P

Wij hebben op de geboortjekaartjes nu het telefoonnummer van manlief gezet, zodat ik wat minder telefoontjes krijg. Maar ik moet zeggen, dat ik echt ook hele goed afspraken zal willen maken over bezoek doordeweeks, zeker als manlief er niet is. Dan heb ik liever, dat hij doorgeeft wie er willen komen en dat ik aangeef of ik dat goed vind, al is het 1 of 2 uur van tevoren. En ik heb hem ook al gezegd, dat ik niet nog eens zoiets wil hebben, dat iemand waarmee ik echt niets heb & die een kennis van hem is op een dag & tijdstip komt, dat hij er niet is. Wist echt niet wat ik met diegene moest bepraten en dacht, je komt maar als mijn man er is, want ik heb echt niets met je. :6

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinuviel op 04-05-2012 13:56:40 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111128044
Oh zo :@

Ja snap ik ook niet :{
ze vroegen: ken je ---? Ja zei m'n zwager
Nou die is hier..

-O- echt apart

:Y wij hebben ook 't telefoon nr van m'n lief
Niet veel mensen hebben ons huis telf nr, en dan wordt je ook niet tijdens de rust momenten gebeld (weet de momenten van te voren nog niet dus niet op het kaartje gezet)
pi_111128185
Oh en even een lichamelijke vraag :@

Heb al n hele tijd weinig/geen last van afscheiding
En nu best wel wat :@

Kan dat iets zeggen?
Zo maf, wil je zwanger worden, zit je constant te broekloeren & te kijken naar symptomen.. Wil je bevallen,, doe je precies hetzelfde haha

Ook weer pijn bij m'n liezen & rug.. Alleen daar durf ik niks van te denken want dat heb ik nu al n paar dagen..
pi_111128283
Nou tenminste heeft het personeel in dat ziekenhuis gevraagd of jouw zusje & zwager die persoon kenden maar dan nog zou het beleid echt moeten zijn, dat niemand in de verloskamers komt behalve als het op nadrukkelijke aanwijzing van de zwangere/ bevallende of haar man/vriend is. :o

Wat grappig, bedacht me net ook dat wij geen rusttijden op het kaartje gingen zetten. Maar dacht gelijk, vind ik ook niet erg, want dan kan ik het op die dag zelf bekijken en hoef ik niet wakker te worden of zo omdat het op het kaartje staat. Daarom dacht ik ook beter, dat ik dan zelf kan aangeven of het uitkomt, ook al is het dan veel spontaner. Ons huistelefoonnr. en mijn mobielnr. is bij de meeste mensen wel bekend, maar het kan toch helpen, dat het niet in het kaartje staat.

Goede vraag van die afscheiding. Ik weet het zelf niet. Welke kleur/ met bloed? Denk je dat het de slijmprop is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111128617
Sam
Das vervelend!

Tinuviel
Ja..echt..
M'n zwager was ook verbaasd, op dat moment ben je met heel andere dingen bezig.

Ja precies, denk ik ook. Dan kun je mooi je eigen momenten uitkiezen. Als je er tijden op hebt staan, heb je het misschien niet in de hand hoeveel mensen er buiten die rust tijden komen omdat ze denken dat ze gewoon langs kunnen hobbelen. Met telf nr kun je t per dag bekijken & bedenken hoeveel mensen je op n dag langs wilt laten komen.

Wit en doorzichtig zegmaar, geen bloed ofzo, ook niet heel erg dik maar wel dikker dan normaal.
Dacht dat de slijmprop echt n 'dingetje' zou zijn?
pi_111128811
zoë denk dat het gewoon slijm van afscheiding is. ik heb hier al een paar weken last van en de arts zei me dat zolang het doorzichtig is het gewoon afscheiding is die zorgt onderandere voor het verweken van de baarmoedermond. Slijmprop weet ik neit hoe die eruitziet maar mij lijkt het echt een dingetje of meerdere losse delen die je verliest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sam1993 op 04-05-2012 14:31:55 ]
pi_111128815
Ik had 3 dagen voor mn bevalling een lange slijmsliert (klinkt lekker ranzig :'))
Na t breken van mn vliezen zag ik ook nog.een bloederige slijmiets.
Charmant dat bevallen :')
pi_111128827
Zoë heb je verder geen klachten zoals jeuk of pijn in combinatie met afscheiding. Witte afscheiding zou dacht ik namelijk van een schimmelinfectie kunnen komen. Als je twijfelt misschien toch even navragen bij de vk? Het heet de slijmprop, maar of het echt als prop/ stuk/ dingetje eruit komt, weet ik niet. Dacht dat het ook slierten van slijm zouden kunnen zijn.

Volgens mij is er in dit topic echt geen schaamtegevoel aanwezig om dingen gewoon bij hun naam te noemen of te omschrijven :P

Daar ben ik me dan al te bewust van als ik al etende hier aan het lezen ben :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111129214
Haha zeker charmant sonnetje :9

Tinuviel
Nee geen jeuk enz verder, t is grotendeels doorzichtig maar lastig te zien op wit toilet papier :9 ziet er niet raar uit of anders dan begin zw.schap toen ik ook wat meer afscheiding had, dat was dunner naar mijn idee.

Ook meer menstru kramp en pijn in m'n liezen :(
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:28:52 #249
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111129248
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:15 schreef Zoë23 het volgende:

Ja precies, denk ik ook. Dan kun je mooi je eigen momenten uitkiezen. Als je er tijden op hebt staan, heb je het misschien niet in de hand hoeveel mensen er buiten die rust tijden komen omdat ze denken dat ze gewoon langs kunnen hobbelen. Met telf nr kun je t per dag bekijken & bedenken hoeveel mensen je op n dag langs wilt laten komen.

Wij hebben 't er allebei op staan. Tijden waartussen ik verwacht te rusten of in ieder geval in het begin geen zin heb in bezoek :+ en de vraag om te bellen voor bezoek. Misschien niet heel erg vriendelijk maar ik heb niet een al te leuke familie en absoluut geen zin in al te veel kraamvisite zonder afspraak en de hele dag door. Zo kunnen we het denk ik wat faseren en blijven er een aantal uur per dag waarop eventueel mensen op bezoek kunnen komen. Niet te veel per dag en alleen als we er 'zin' in hebben.
Denk ook dat wij écht mensen voor een dichte deur gaan laten staan als het niet uitkomt. Onze baby, ons huis, onze agenda, onze keuze. Klinkt misschien écht niet gezellig maar soit :) .
pi_111129338
Ik heb mijn schoonmoeder ook een keer laten staan :D
pi_111129761
Iedereen zegt dat niet gezellig/ aardig zou zijn om tijden op het kaartje te zetten of mensen buiten te laten staan ofzo. Ik vind het gewoon eerlijk, oprecht & zou voor iedereen wel begrijpelijk moeten zijn.

Zo raar gevoel om op een vrijdag, de dag dat mijn zoontje thuis is door een leeg huis te banjeren. Ik ga zo even slapen/ rusten. En vanavond een hele avond & nacht alleen met z"n tweetjes, lekker nog even tijd voor ons voordat de bevalling begint *;
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:45:25 #252
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111130038
Vind ik ook hoor Tinu. Het komt alleen niet gastvrij over maar ach, de meeste mensen zijn dat bij ons wel een beetje gewend :+ ;).

Geniet nog even van de rust! Heerlijk met z'n 2en.

Zo kijk ik ook heel erg uit naar de week vakantie van mijn man tijdens mijn verlof. Nog even met z'n 2en de laatste dingen regelen voordat onze baby komt en echt nog even quality time samen :)
pi_111130340
Tinu ik hoop dat je je eten op hebt :) :

Zoë ik weet het ook niet precies.. ik heb 1 keer bloedverlies gehad en vlak daarna een stuk snot met wat bloed.(wss de echte slijmprop)
En sinds toen heb ik af en toe een stuk snot (echt een kwabbel) wat ik verlies waarvan ik steeds denk dat dat een vers (stuk) slijmprop is die steeds weer loslaat.

Daarnaast heb ik wel best veel normale afscheiding, iets dunner dan voor de zw. schap.

Het punt is dat het bij de één echt de geboorte aankondigt, en bij de ander zegt het gewoon helemaal niks... Ik hoop voor jou het eerste :D
pi_111130493
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:19 schreef Tinuviel het volgende:
Volgens mij is er in dit topic echt geen schaamtegevoel aanwezig om dingen gewoon bij hun naam te noemen of te omschrijven :P

Daar ben ik me dan al te bewust van als ik al etende hier aan het lezen ben :P
:D haha
Eet smakelijk :9

En lekker genieten vanavond *;

Vind t alleen maar goed dat mensen duidelijk zijn tante soesa :)
Stelt me ook wel gerust dat het niet 'raar is' om duidelijk te zijn.

Covie
Haha vind t wel spannend, er gebeurd van alles maar dat zegt al weken niks
Dus ik dacht mmm opeens slijmverlies :9

We zullen zien, op zich wel leuke spanning, net als met zw.schaps symptomen.
En dan zwanger zijn als je het niet verwacht :D
Zo zal het met de bevalling waarsch ook gaan haha
pi_111130528
Covie, eten is allang op :P

/komt den ik ook aan op de zwangerschapstermijn, kleur van de afscheiding & of er bloed bij/ aan zit. Is slijm van de slijmprop doorzichtig, wit of geel?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 15:03:13 #256
309370 Nanadu
pi_111130731
Net terug uit het ziekenhuis. CTG was gelukkig helemaal goed ^O^ Alleen mijn ijzer was te laag en bloeddruk was aan de hoge kant 155/95. Ik moet nu aan de ijzertabletten (minder want stoelgang is al niet goed) en de bloeddrukmedicijnen die ik heb worden verdubbeld. Ik moet morgen weer terug komen voor controle. Het was dus ook wel logisch dat ik last had van hoofdpijn en duizelingen ;) De moeheid die ik steeds heb zal daar dan ook vandaan komen zei ze.
Ik kruip nu even lekker mijn bedje in en zal vanavond bijlezen.
pi_111130901
Nanadu, sterkte. Hoop dat je je straks na het slapen en met de medicijnen snel beter gaat voelen!

Hoe was dat ook alweer met rauwe vis. Alle rauwe vissoorten, die voorverpakt zijn worden afgeraden toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:14:32 #258
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111131171
@ nanadu gelukkig alles goed met je beeb
en nu even lekker rusten en bijkomen :)

@zoë is dat hetzelfde mens als waar jij elke keer een luisterend oor voor was die dan ineens bij je zus op de verloskamer staat :?
snap echt niet hoe dat mens dan denkt dat dat normaal is ofzo
ik hoop dat je nog wat rust kan vinden voor je bevalling begint en dat mensen je ook je rust gunnen

@tinuviel bij de 1e gaf ik fv en had ik 4 dagen na de geboorte echt heel erg last van stuwing en was ik wel heel erg blij dat we die dag geen visite hadden want ik voelde me echt beroerd

en hoe we het met deze gaan doen na de bevalling weet ik nog niet helemaal, maar het belangrijkste is toch wel de kennismaking met de oudste ( hij heeft een combi van gilles de la tourette, adhd en pdd-nos)is 10 jaar lang alleen geweest en hangt gewoon heel erg aan ons en misschien maak ik me zorgen om niks.
W
Z
E
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:17:00 #259
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111131247
@tinuviel

Vis
De listeriabacterie kan zich ook in vacuümverpakte rauwe vis verschuilen. In dat mootje gerookte zalm bijvoorbeeld. Omdat vissoorten in een vacuümverpakking lang bewaard worden, kan de bacterie zich vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Daarom is het verstandiger om verse vis te eten of de vis thuis te koken of bakken. Als je toch liever rauwe vis eet, kies dan voor vis met een houdbaarheidsdatum die zo ver mogelijk weg ligt, en eet haar zo snel mogelijk op. Pas op met wilde paling, deze bevatten vaak te veel van de giftige stof dioxine. Dit kan schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Overigens kun je wel gewoon genieten van gerookte vis, zoals makreel. Door het roken worden eventuele bacteriën namelijk onschadelijk gemaakt. Ook zoute haring is ‘veilig’ omdat deze zo kort bewaard wordt, dat een eventuele listeriabacterie geen kans krijgt zich te vermenigvuldigen.

maar verse vis van de visboer durf ik hier in het vissersdorp wel aan :9
W
Z
E
pi_111131369
Rebel-angel ben het helemaal met je eens. In jouw geval is het misschien nog belangrijker dat je je kinderen straks de tijd geeft om aan elkaar te wennen.

Maar je weet nooit hoe je kind reageert. Het kind van een vriendin van mij, meisje was 2,5 toen haar zusje geboren werd. Moeder & baby lagen ook nog 5 dagen in het ziekenhuis omdat het een keizersnede was en het meisje van 2,5 negeerde haar moeder & de baby tijdens de ziekenhuistijd & de eerste dagen dat ze thuis waren. Daarom vind ik ook, dat mijn kind, mijn baby & mijn man op dat moment op de eerste plaats komen en iedereen anders, schuift maar achteraan.

Dank voor de uitleg over vis. Dat zou betekenen dat je gerookte zalm gewoon kunt eten? Ik kijk wel even als het sushi wordt. Er zijn vast ook vegetarische soorten :P Het is toch alleen de rauwe vis waarbij je bij Sushi moet oppassen toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:25:11 #261
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111131576
en iets met roofvis dacht ik

van de rivm website

Voorverpakte vis, zoals gerookte zalm

Kans op listeriabesmetting

Meer dan twee porties vette vis per week eten

Vis is heel gezond, zeker ook voor zwangeren! Maar met het oog op dioxines is meer dan twee porties vette vis per week (300 gram) onverstandig.

Roofvissen eten zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn. Het advies is maximaal 1 portie per week van 100 g.Tonijn uit blik bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn. Tot maximaal 2 porties tonijn uit blik per week is daarom geen probleem.

Roofvissen kunnen relatief veel kwik en dioxines bevatten, waar ongeboren baby's gevoelig voor zijn

Lang bewaren van verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades

Idem: listeriabesmetting
W
Z
E
pi_111131688
Rebel
Ja klopt..
Dankjewel :)

Zijn jullie hem ook aan 't voorbereiden op de komst van de baby?
Kun je daaruit al een beetje opmaken wat hij er van vind of is dat lastig?
(kon je zo niet vinden in de OP dus weet zo niet hoe lang je nu zwanger bent)

Nanadu
:* hoop dat je je snel beter voelt
pi_111131899
Ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt, Rebel-angel. Goed proberen voor te bereiden is het enige wat je kan doen.

Hier weet meneertje nog van niks want die gaat het meteen melden aan opa's en oma's vrees ik. Dus daar wachten we mee tot we het gaan vertellen, over een paar weken. Maar kan ook best pas over een maand zijn, moeten we allemaal nog maar even bekijken. Geen haast.

Ik maak me wel een beetje zorgen om de uitgerekende datum en zijn verjaardag en dan meteen het naar school gaan. Gaat dat allemaal niet een beetje veel zijn en krijgt hij dan niet het idee dat we hem op school 'dumpen'. Dat soort zaken, maar uiteindelijk zal dat ook wel goed komen. Overleggen we tzt ook wel met de school.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:36:51 #264
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111132023
@zoë ik ben nu nog maar 5 weken zwanger
en we twijfelen of we het hem na de echo op 6 juni vertellen of dat we nog even wachten
tijd is een heel apart ding voor hem, zelfs wij vinden het soms moeilijk inschatten of het beter is om de wen periode langer of korter te laten duren.

maar met de juiste begeleiding moet het wel goed gaan komen
W
Z
E
pi_111132162
Rebel_angel
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen.

Dat komt vast goed, voorbereiden & met begeleiding idd.
pi_111133253
Eerst een jompel voor Xanteh *O*.

En kraamvisite laat ik me gewoon overkomen. Duidelijk een signaal afspreken met manlief als het genoeg is. Hij is mondig genoeg om mensen dan vriendelijk maar kordaat de deur te wijzen ;).
Wij gaan geen babyborrel doen, omdat je dan zo met van die "verplichte" uitnodigingen zitten, maar wel mensen die bellen om langs te komen, en die niet tot onze dichtste vrienden/familie behoren uitnodigen voor een brunch/high tea/... en dat dan een keer of 2-3.

RA, ik werk met jongeren (wel 12+) en met een lichtere vorm ook denk ik dan wat jij omschrijft. Maar jij bent zijn mama en je gaat dat gewoon goed doen, want mama knows best :). Hoewel het niet altijd gemakkelijk is zo'n verandering, kan een broertje/zusje zo onverwaardelijk hun hart veroveren! Helpt het om tijd visueel voor te stellen?

Zoë, ben je nu nog niet bevallen :P. Wel van harte voor en met je zusje! *O*

Ow en ik ben ondertussen 10w3d. Heb het gevoel dat de misselijkheid begint weg te ebben (op wat opstoten na). Alleen die qmdkfdqsjdqf vermoeidheid :O
pi_111133309
Xanteh, gefeliciteerd!!!!! Ben erg benieuwd naar het hele verhaal.
Ik weet niet meer wie het over de slijmprop had maar bij mij is hij dus niet doorzichtig, het is echt bloederig. Jaja, zoals jullie lezen is het hier wat onrustig. Hoewel er op dit moment niets gebeurt.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_111133364
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:10 schreef sproet-je het volgende:
Xanteh, gefeliciteerd!!!!! Ben erg benieuwd naar het hele verhaal.
Ik weet niet meer wie het over de slijmprop had maar bij mij is hij dus niet doorzichtig, het is echt bloederig. Jaja, zoals jullie lezen is het hier wat onrustig. Hoewel er op dit moment niets gebeurt.
Go sproetje go :D *O* (waar is die puf-emoticon? :D)
pi_111133410
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:11 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Go sproetje go :D *O* (waar is die puf-emoticon? :D)
:% ( ; % ) ;)
spannend Sproet!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 16:15:04 #270
309370 Nanadu
pi_111133483
Gefeliciteerd xanteh!!!
pi_111133511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

:% ( ; % ) ;)
spannend Sproet!!
dankje

dus sproet: :%!
pi_111133648
Spannend sproet! Ik hoop dat er snel echt wat gaat gebeuren!
pi_111133830
Hahhahaha rustig aan hoor! Die pufsmiley had ik afgelopen nacht even nodig maar het bleek een 'leuk' voorproefje
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_111134501
Slakkenspoor :9
pi_111135400
Sproet-je, succes dan mocht het bij jou toch snel beginnen & doorzetten!

Rebel-angel succes met de beslissing van het vertellen aan je kind. Ik hoop dat jullie de goede aanpak en het goede tijdstip vinden om het te vertellen.

Estrys, wij hebben ook even gewacht met vertellen aan onze zoon, volgens mij zijn ze ongeveer even oud. Het heeft bij hem ook nog even geduurd voordat hij het verder vertelde, nieuws moest ook eerst bezinken. Tegenwoordig zou hij het sneller verder vertellen denk ik :P

Liza fijn dat de misselijkheid snel over gaat.

Mijn lief gaat zo weg van kantoor en dan maar genieten van deze avond. Stiekem ben ik wel een beetje zenuwachtig ook, dat er een telefoontje komt en wij ons zoontje moeten gaan ophalen. En schoonvader zei me nog toen ze weggingen of ik alsjeblieft niet voor maandag kon gaan bevallen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111135835
Sproetje hopelijk doet het iets:O
Tinuviel geniet lekker van jullie avondje samen.

wij gaan hier het laatste weekend met zijn tweetjes in voro voolopig. eens even bedenken of we nog wat gaan doen of gewoon lekker thuis blijven
pi_111136238
Jullie ook heel veel plezier Sam!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111138483
Ik heb de eerste week juist gebaald dat er zo weinig visite kwam. mijn familie en vrienden waren zó netjes dat ze bijna allemaal aangaven wel even te wachten. Behalve onze ouders natuurlijk.
pi_111138995
Liza
Nee nog niet :9. Dankjewel!

Fijn dat de misselijkheid wat minder wordt.

Sproetje!
*O*

Lekker genieten tinuviel *;

:X de huid van m'n onderbuik brand! Allemaal nieuwe strepen..
Smeren helpt niet om te verlichten :( auw :(
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:58:30 #280
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111139243
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:38 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb de eerste week juist gebaald dat er zo weinig visite kwam. mijn familie en vrienden waren zó netjes dat ze bijna allemaal aangaven wel even te wachten. Behalve onze ouders natuurlijk.
terwijl jij natuurlijk je kind aan iedereen wil showen
herkenbaar :)
W
Z
E
pi_111140135
Sproet, go! :P

Hier goedgekeurd. Had veel buikpijn afgelopen dagen en dacht dat het door stress voor m'n verlof kwam. Maar kind in buik is ook druk geweest want dies gewoon al ingedaald :D. Dus daar kwam 't vandaan :). En was me al wel opgevallen dak weer meer lucht had, das wel prettig.
pi_111140450
Fijn Clauwheee, ingedaald kindje! Hier ook best veel pijn/steken in mn onderbuik. Ik mag dinsdag weer naar de vlos, ben benieuwd!

Heb zelf nog niet echt nagedacht over kraamvisite, ik zie wel hoe het allemaal loopt. Al ben ik stiekem wel een beetje bang dat mn schoonouders best een tijd willen blijven hangen, ze moeten best een eind rijden en ik weet niet of ik daar heel veel zin in heb in het begin :@

Vandaag met mn moeder de stad in geweest, was gezellig :) Spulletjes gekocht om een wikkeldoek voor in de maxi cosi te maken dus daar ga ik me de komende dagen maar eens op storten :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:35:09 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111140794
De eerste dag thuis, kwamen in de middag mijn broer, mijn zus, de zussen van lief, met alle aanhang en de opa's. Even boven kijken naar Anouk en vervolgens gezellig beneden aan de beschuit met muisjes.... en ik dus boven remi in bed.... Ook niet gezellig hoor. Aan de andere kant; tuurlijk willen zij zo snel mogelijk de nieuwe aanwinst zien, maar toch.... vervolgens zie je de meeste hier niet meer inclusief opa van lief zijn kant :X

Marjolijntje, zoals ik net al zei, je zult de meeste tijd toch in bed doorbrengen! Mooi excuus dan weer om dat te ontduiken :P En je hebt een kraamverzorgster, die zorgt ook wel dat jij je rust krijgt (daar was mijn schoonzus het geloof ik niet zo mee eens :X
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111148884
Xanteh gefeliciteerd!!!!!!!!!!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:49:06 #285
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111151661
Sterkte Zoe:)

Vandaag naar de vk geweest, werd doorgestuurd naar zh voor de zekerheid vanwege een extrasystole. In het ziekenhuis hoorden ze niets dus weer naar de vk. Geen dingen om me zorgen om te maken maar het was toch wel even een aparte situatie. Zeker na zo'n drukke week. Nu is mijn kleine broer (10 jaar) een weekend bij ons dus gaan we leuke dingetjes doen. Beetje relaxen dus.

:* en sterkte dames. Na het weekend ben ik weer terug te vinden :D

:*
Be dance |Be real| Be You
pi_111160602
Roosje hebben we ook alweer een paar dagen niet gezien he! Dus of ze zit in haar coconnetje of, en ik hoop het, ze is ak aan het genieten van haar kleine!!
pi_111160990
Heb helemaal gemist dat Xanteh bevallen is :o! Gefeliciteerd *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:43:25 #288
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111161465
Xanteh, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_111161490
Ik dacht ik kom even spieken maar nog steeds geen vers babynieuws zie ik ..

Vanmiddag komt de hovenier alsnog de plannen doorspreken zodat we de tuin opnieuw kunenn aanleggen voordat ons kleintje er is *O*
In eerste instantie afgeketst op de prijs .. maar nu 'kan er toch over gepraat worden'... :') .. ben benieuwd 8-)

Ik merk dat ik op het moment heeeeul assertief kan zijn :+ :@
pi_111161581
Goedemorgen dames! Ben ook benieuwd hoe het met Roosje is!

Heb de halve nacht wakker gelegen door maagzuur :'( en ik ben het zo enorm zat nu.. Er is echt niets meer waar ik geen last van krijg volgens mij, qua eten. En er is ook niets wat werkt op zo'n moment behalve afwachten tot het zakt.
Straks naar de Ikea, laatste dingetjes voor het kamertje kopen. En dan de boel opruimen en dan is het klaar *O*
Vanavond uit eten omdat we donderdag 6 jaar samen waren, maar ik heb er eigenlijk niet eens meer zin in door die stomme maag. :( Bah.
pi_111161607
Marojolijn, volgens.mij werkte omeprazol goed tegen maagzuur. Volgens mij zei kersjes dat, dus als.k t nu verkeerd zeg mag,verbetetd worden ;)
Volgens mij moet je daarvoor wel bij de ha zijn. Maar als t helpt...
pi_111161641
Ja maandag toch de ha maar even bellen denk ik, dit is ook gewoon echt verschrikkelijk voor mn nachtrust.
pi_111161727
Ik heb ook een tijdje Omeprazol gebruikt, helpt echt als een tierelier. Mijn huisarts schreef het meteen voor.

Waarschuwing: kreun en steun verhaal
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door bodpa09 op 05-05-2012 10:20:39 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:57:41 #294
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_111162416
Xanteh, van harte!! *O*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_111162545
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:11 schreef bodpa09 het volgende:
Ik heb ook een tijdje Omeprazol gebruikt, helpt echt als een tierelier. Mijn huisarts schreef het meteen voor.

Waarschuwing: kreun en steun verhaal
SPOILER
Oei, wat engig... zou wel 'fijn' zijn als de wat verhoogde waarde van de Omeprazol zou zijn... dan weet je waar het van komt... inderdaad jeuk aan hand (en eventueel voet) zolen is wel een reden om het goed te laten checken! En googlen moet je niet doen :+

En sowieso die jeuk is killing! Ik hoop van harte dat het snel wegtrekt :*
pi_111162857
Och jee toch Bodpa.. heb even gelezen wat dat inhoudt, maar daar word je inderdaad niet blij van :N
Hopelijk valt het goed te behandelen bij jou en is het snel minder!
pi_111163061
Oh bodpa :( wat min!
Hoop dat t snel wegtrekt :( :*

Marjolijntje
:* hoop dat je vanavond toch kunt genieten van het uit eten gaan *;

M'n lief & ik voelen ons beide wat gespannen (onderbuik gevoel)
Maar goed.. 't is afwachten.

Vanmiddag langs m'n schoonzus O+ die heeft altijd goede tips en kan ik goed mee praten, heb ik echt ff behoefte aan nu
pi_111163090
Bodpa hopelijk trekken de waardes bij en gaat de jeuk weg. heel frustrerend is dat hier sinds 3 dagen op benen en boven op mijn voeten krab het helemaal kapot. Als de waardes niet dalen hoop ik dat ze wat kunnen doen voor je.

Zoë hopelijk klopt julile onderbuikgevoel en gebeurd er een deze dagen wat.

Hier heb ik een heerlijke nachrust gehad voor het eerst in 8 weken was gisteren 38 weken vergeten:P Het goot met bakken uit de hemel zo mijn ijzere dakgootje in en tegen het raam aan. heb van 2 tot elf heerlijk doorgeslapen en dat ik vervolges met pijn in mijn buik wakker werd door de volle blaas. nu zometeen maar eens naar benden want lief is het eten aan het maken. lekker stokbroodjes(A)

over 2 daagjes gaat het al gebeuren :$ zenuwachtig.
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 12:12:23 #299
309370 Nanadu
pi_111163746
bodpa wat min ;( Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad, dus als je vragen hebt laat maar weten. Ik weet hoe gek je van de jeuk kan worden }) Ik werd er 's nachts vaak wakker van en gebruikte van alles om de jeuk te helpen verminderen (soms zelfs de voeten van mijn (8> , Ik had het heel erg aan de onderkant voeten en bovenkant voeten)

Ik heb een heerlijke nacht gehad ^O^ Nu wel weer hoofdpijn, misselijk, maar ja kan ook niet verwachten dat de medicijnen zo snel helpen ;) Zo op weg naar het ziekenhuis voor controle.
pi_111163845
Een een vraagje, iedereen post steeds min... wát is dat??? :?
pi_111164021
Het kan in meer situaties

Wat min van haar! (Wat gemeen van haar!)
Ik voel me min :'( (Ik voel me niet zo goed)
Wat min voor je. (Wat vervelend voor je)

Nou dat is het wel een beetje denk ik.
Maar zeg het zelf ook nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')