Oh dat is wel erg druk dan!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:06 schreef Vulpenballetje het volgende:
Voor de ouders, broer en zussen kwam het wel goed uit dat ik op vrijdag bevallen ben van de oudste. Konden ze in het weekend allemaal langskomen.![]()
We lagen in het ziekenhuis, broer en zus van mijn man zouden na elkaar komen, met ongeveer 5 minuten overlap zodat ze samen de kadootjes konden geven, maar die kwamen dus allemaal tegelijk!! (Lees: 4 volwassenen en 4 kinderen!)Pffffff. Ik heb dat weekend helemaal niet kunnen rusten of vaak naar mijn kindje kunnen gaan (die lag op de neonatologie) omdat er constant bezoek was.
En zelf kon ik niks, dus ik lag daar maar.
Hopelijk gaat het deze keer anders!
Voor mij ook. Zodra we in het ziekenhuis aangekomen waren heeft mijn man onze ouders ingelicht met de mededeling dat ze zich klaar moesten maken en dat het nogal snel ging. Mijn moeder en zus zijn direct onze kant op gekomen, ze waren halverwege geloof ik toen baby er wasquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een van mijn dierbaarste herinneringen, dat mijn schoonouders zo snel kwamen na de bevalling van Ivan. Wat een bijzonder moment was dat.En zoals gezegd was ik er nog best slecht aan toe, maar we ontploften van geluk en wilden dat zo graag delen. Ik vond het jammer dat mijn moeder niet in de gelegenheid was om zo snel te komen.
Nogal ja! En de rest van het weekend ook allemaal nog bezoek van mensen die wat verder weg woonden. Kwam goed uit dat het weekend achter de bevaldatum zat!quote:
Ik heb mezelf echt verrast. Ik had verwacht dat ik enorm teruggetrokken zou zijn en ik was ook volledig in mezelf gekeerd tijdens de bevalling. Maar zodra onze zoon geboren was, gingen mijn ogen open (die heb ik echt 3 uur dicht gehad), voelde ik mezelf weer landen op aarde en wilde ik alleen maar delen en praten. Ik heb ook direct liggen bellen en als een idioot naar mijn man zitten grijnzen. Hoe ik het heb ervaren kan het zo anders zijn dan je van te voren inschat. Laat maar over je heen komen, je er van te voren druk overmaken is zo zonde van je energie. Je vindt je weg wel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:07 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn te lezen hoe jullie het hebben ervaren
Voel me al n klein beetje minder gestressed
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:50 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn om jullie ervaringen/plannen te lezen.
Bedankt v de tip Claudia, lijkt me ook wel handig.ik krijg een beetje kriebels van mensen die nu al nadrukkelijk aangegeven gelijk langs te willen komen.
ow, dat ze diegene toelieten vind ik heel kwalijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat het wel nodig is erg duidelijk te zijn tegen mensen die geen ervaring hebben met naasten die bevallen zijn.
Mijn ouders zaten in het ziekenhuis vanaf ergens in de middag. Wij wisten dat eerst niet eens, de verpleging had het ons niet verteld, maar hun wel koffie en thee aangeboden. Maar ook op de hoogte houden van de stand van zaken deden ze niet. Als wij vonden dat ze iets moesten/mochten weten, moest B dat maar even zelf gaan doen. Had alles met privacy te maken, vond ik erg goed.
Toen ze eenmaal geboren was, kwamen ze op ons verzoek naar de verloskamer, en hebben ze meteen kennisgemaakt met hun kleindochterIk heb nog een foto dat mijn moeder haar vasthoudt, en je ziet aan haar hele gezicht dat ze helemaal onder de indruk is van het moment, het mensje, alles
Het ziekenhuis braacht toen nog thee met beschuitjes met muisjes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Wat ik nu van plan ben is het volgende :quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:35 schreef Zoë23 het volgende:
Hoe deden jullie dat met kraamvisite
(of hoe zijn jullie van plan dat te gaan doen..)
Met mensen die opdringerig zijn,
En hoe verdeel je alles?
Eerst naaste Fam., eventjes snel kijken & later afspreken voor de echte kraamvisite zegmaar met koffi/thee etc?
(m'n vriend en ik komen beide uit een groot gezin)
Daarnaast nog vrienden die erg graag willen langskomen & het liefst gelijk de zelfde dag of de dag erna.
Maar dan kom je op meer dan 20mensen, dat is toch niet te doen?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:
Ik vroeg aan mijn man met 17 weken: schaaaat, kun je het al zien?
antwoord: Neuh, de mensen die het niet weten denken gewoon: sjee wat een vadsig wijf![]()
Daar moet je toch wel van houden he van zo'n man
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:22 schreef Nanadu het volgende:
Niet echt bijgelezen,sorry. Nog steeds veel last van hoofdpijn en duizelig, net vanaf mijn werk gebeld en moet langskomen in het ziekenhuis voor controle.ik ben nu onderweg, zal als ik thuis ben weer goed bijlezen. Ik hoop dat het allemaal niks is.
Wat veel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:14 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Wat ik nu van plan ben is het volgende :
Dag 1 niemand alleen ons gezinnetje (ok en de kraamzorg)
Dag 2 schoonouders / zwager en kids
Dag 3 en verder max 2 a 3 per dag op afspraak.
gecontroleerd en mensen de kans geven
Daar ben je zelf bij, hè? En als je bang bent dat jij niet weerbaar genoeg bent na de bevalling kun je je lief instrueren.quote:
Ik krijg er kippenvel van.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef Clubsoda het volgende:
Die uitdrukking op mijn moeders gezicht en haar opmerking "nu ben je moeder", prachtig vond ik het
ik bedoel dus personen hequote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat veel.Ik probeerde zoveel mogelijk telkens een dag rust tussendoor te plannen. En ik had het liefst maar één visite per dag, bij hoge uitzondering twee.
Ik was er behoorlijk verrot aan toe kan ik je zeggen! En ik heb de eerste 2,5 dag alleen maar kunnen liggen. Ik verkeerde een beetje in een staat van "Jullie doen maar, het zal allemaal wel". Als ik naar mijn kind wilde, moest ik met bed ernaartoe gereden worden. Naderhand kon ik met de rolstoel en na een paar dagen lag ons kindje bij ons op de kamer. Mijn lief heeft alles gedaan wat nodig was, ik was idd niet in staat om wat dan ook te zeggen of doen. En we wilden natuurlijk graag ons kindje laten zien aan ooms en tantes en zulks!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar ben je zelf bij, hè? En als je bang bent dat jij niet weerbaar genoeg bent na de bevalling kun je je lief instrueren.
Ik ben in het ziekenhuis alleen maar bezig geweest met naar Lena toegaan, haar voeden, haar troosten, haar leren kennen. Ik had al moeite genoeg om overdag op tijd terug te zijn op mijn afdeling om zelf te eten. Er is maar twee keer bezoek geweest op die dagen, op een moment waarop het mij goed uitkwam.
Ik weet niet hoe slecht je eraan toe was na de bevalling, maar de verpleegkundigen zijn er ook voor om je in rolstoel naar een andere afdeling te rijden. Dat zijn punten waarop je echt voor jezelf op moet komen in het ziekenhuis als je merkt dat het misgaat. Behalve de acute gezondheidstoestand hoort de hechting tussen ouders en kind voorrang te hebben.
Oh!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:43 schreef maffemuts het volgende:
[..]
ik bedoel dus personen hegeen losse bezoekgroepen
![]()
Je lief is er om op zulke momenten mondig te zijn, en die zal zelf ook wel heel vermoeid zijn geweest en het allemaal heel overweldigend hebben gevonden. Wat dat betreft ben je de tweede keer ervarener en weet je beter waar je de grens moet trekken! Maar ik hoop dat het niet zover hoeft te komen. Of zijn er complicaties waardoor je nu al weet dat je in het ziekenhuis moet blijven?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:54 schreef Vulpenballetje het volgende:
Voor het grootste deel had ik het dus niet zelf in de hand, zeker mijn helse bevalling niet, dus wat dat betreft hoop ik dat het deze keer anders zal verlopen en intussen ben ik ook wel mondiger geworden en hoop ik dat ik dat ook kan gebruiken als het nodig is!
quote:
We hebben gelukkig nog genoeg tijd om eea te bespreken!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je lief is er om op zulke momenten mondig te zijn, en die zal zelf ook wel heel vermoeid zijn geweest en het allemaal heel overweldigend hebben gevonden. Wat dat betreft ben je de tweede keer ervarener en weet je beter waar je de grens moet trekken! Maar ik hoop dat het niet zover hoeft te komen. Of zijn er complicaties waardoor je nu al weet dat je in het ziekenhuis moet blijven?
Die dagbesteding na 17 weken zwangerschapsverlof, die moeizaam van de grond komt wegens moequote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef Vulpenballetje het volgende:
[..]
We hebben gelukkig nog genoeg tijd om eea te bespreken!![]()
En ik moet hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen, dat weet ik, voor de rest is er nog niks aan de hand zeg maar, dus we zullen zien!
Vandaag mijlpalen dag van weet ik niet wie? Iig mijn eigen!8 weken!
Volgende week dinsdag echo, ik ben zo zenuwachtig![]()
Gisteren nog maar eens een test gedaande teststreep knalde er al vanaf voordat ik uitgedruppeld was! Dus wat dat betreft zit het wel goed!
Als we dinsdag een mooihebben zien knipperen, kom ik denk ik hier wel uit de kast, 'praat' toch net wat makkelijker!
Ja dat snap ik, is helemaal waar.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:39 schreef Tinuviel het volgende:
Soms begrijp je dingen ook pas goed nadat je er een goede verklaring voor hebt gekregen of dat je het zelf hebt ervaren. Over opmerkingen wanneer je kinderen zou krijgen, vertelde een goede vriendin van de familie bijvoorbeeld dat zij en haar man aan het begin heel veel moeite hadden met kinderen krijgen. Als je dan als buitenstaander, die dat misschien niet weet zo een "stomme" opmerking maakt als "wanneer komen bij jullie de kinderen" of iets in die geest, kun je iemand dus ontzettend kwetsen. Sinds die opmerking van haar, zou ik dus ook nooit meer zo een stomme opmerking hebben gemaakt, niet eens als grap. Nu heb ik wat vrienden waarvan ik weet dat ze moeite hebben/ hadden met kinderen krijgen & ben ik me nog bewuster ervan hoe voorzichtig je dan moet zijn met opmerkingen waarvan je misschien niet eens had bedoelt/ gedacht dat iemand die met het niet zwanger worden in verband zou kunnen brengen.
Awwquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:42 schreef Tinuviel het volgende:
Jawel logisch Zoë dat ik hem mis, maar reageerde best overdreven vond ik zelf. Moest zelfs even de situatie gaan verwerken voordat ik mijn man opbelde.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:43 schreef covie het volgende:
Wanneer wij gebeld hebben dan komen mijn zussen/ouders/broertje/schoonmoeder meteen.
Ligt een beetje aan het tijdstip maar schoonvader/schoonbroertje/schoon opa&oma/beste vriendin komen ook nog dezelfde dag.
Met mijn schoonmoeder niet altijd een goede band en die zal er in de eerste week veeeeel zijn maar dat is prima zolang ze er gewoon van geniet en niet bemoeizuchtig doet.
En de rest daar beslis ik op het moment wel van of ze al mogen komen, heb gewaarschuwd dat ik streng zou zijn en alleen bezoek toelaat waar wij behoefte aan hebben. Ik laat ze zo staan voor een dichte deur
Zoë dat is denk ik een misverstand, want zo bedoelde ik het helemaal niet. Integendeel soms moet je ook gewoon zelf kunnen inleven in iemand of een situatie goed inschatten als je er zelf geen ervaring mee hebt. Zo lag een vriendin van mij na de bevalling van haar eerste kind in het ziekenhuis, ze had een keizersnede gehad. Ik vond het alleen netjes om haar te bezoeken, maar nadat ik haar had gesmst en gehoord, dat de kleine ook nog in de couveuse lag, had ik gelijk spijt van mijn smsje en terug gesmst, dat ik dan pas op een later tijdstip zou komen, dat het beter uitkwam.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:44 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, is helemaal waar.
Ben op de hoogte van de problemen, heb diegene altijd een luisterend oor geboden maar op een gegeven moment trok ik 't niet meer,
Ik gaf m'n grenzen aan ivm bekkenproblemen (veel pijn enz) en diegene ging hier gigantisch over heen,,
Nu geef ik meer m'n grenzen aan & kan er op die manier ook beter voor diegene zijn.
Heb wel begrip voor problemen, maar vind niet dat je dan kunt zeggen dat het niet erg is dat iemand gewoon langs gaat zonder m'n zus te vragen (die nam dr telefoon niet op..wat logisch is als je ligt te bevallen)
Wij hebben 't er allebei op staan. Tijden waartussen ik verwacht te rusten of in ieder geval in het begin geen zin heb in bezoekquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:15 schreef Zoë23 het volgende:
Ja precies, denk ik ook. Dan kun je mooi je eigen momenten uitkiezen. Als je er tijden op hebt staan, heb je het misschien niet in de hand hoeveel mensen er buiten die rust tijden komen omdat ze denken dat ze gewoon langs kunnen hobbelen. Met telf nr kun je t per dag bekijken & bedenken hoeveel mensen je op n dag langs wilt laten komen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:19 schreef Tinuviel het volgende:
Volgens mij is er in dit topic echt geen schaamtegevoel aanwezig om dingen gewoon bij hun naam te noemen of te omschrijven![]()
Daar ben ik me dan al te bewust van als ik al etende hier aan het lezen ben![]()
Go sproetje goquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:10 schreef sproet-je het volgende:
Xanteh, gefeliciteerd!!!!! Ben erg benieuwd naar het hele verhaal.
Ik weet niet meer wie het over de slijmprop had maar bij mij is hij dus niet doorzichtig, het is echt bloederig. Jaja, zoals jullie lezen is het hier wat onrustig. Hoewel er op dit moment niets gebeurt.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:11 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Go sproetje go![]()
(waar is die puf-emoticon?
)
terwijl jij natuurlijk je kind aan iedereen wil showenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:38 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb de eerste week juist gebaald dat er zo weinig visite kwam. mijn familie en vrienden waren zó netjes dat ze bijna allemaal aangaven wel even te wachten. Behalve onze ouders natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door bodpa09 op 05-05-2012 10:20:39 ]
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:11 schreef bodpa09 het volgende:
Ik heb ook een tijdje Omeprazol gebruikt, helpt echt als een tierelier. Mijn huisarts schreef het meteen voor.
Waarschuwing: kreun en steun verhaalOei, wat engig... zou wel 'fijn' zijn als de wat verhoogde waarde van de Omeprazol zou zijn... dan weet je waar het van komt... inderdaad jeuk aan hand (en eventueel voet) zolen is wel een reden om het goed te laten checken! En googlen moet je niet doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En sowieso die jeuk is killing! Ik hoop van harte dat het snel wegtrekt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |