abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:31:07 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111122151
"ben je nou nog geen oma?"
"wil jou dochter geen kinderen?"
"Lukt het niet?"

(die vragen kreeg mijn moeder dus)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:32:44 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111122215
Hoe heeft jouw zus het ervaren Zoe?
Wist je dat het een meisje is? Wel bijzonder dat het allebei meisjes zijn!
pi_111122315
Hoe deden jullie dat met kraamvisite
(of hoe zijn jullie van plan dat te gaan doen..)

Met mensen die opdringerig zijn,
En hoe verdeel je alles?
Eerst naaste Fam., eventjes snel kijken & later afspreken voor de echte kraamvisite zegmaar met koffi/thee etc?

(m'n vriend en ik komen beide uit een groot gezin)

Daarnaast nog vrienden die erg graag willen langskomen & het liefst gelijk de zelfde dag of de dag erna.

Maar dan kom je op meer dan 20mensen, dat is toch niet te doen? :o
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:37:23 #179
370685 -Spring
-Spring
pi_111122380
Ik krijg en kreeg dat soort vragen nooit. Of misschien ook wel, maar ben ik er minder allergisch voor dan jullie. :P

Wat Claudia zegt. Ik durf bekant geen conversatie meer aan te knopen met een zwangere. Elke blijk van belangstelling wordt opgevat als belediging.
pi_111122416
Ja fijn Zoe dat je zus zo eerlijk is ..
Kijk je kunt ook wel op internet gaan lezen.. staan zoveel verschillende verhalen en ervaringen.
Maar van je zus kun je zoiets wel aannemen denk ik. Hoop dat het verder allemaal wel goed is gegaan bij haar!

Oww Kyara heb je die vraag serieus gehad ja? :{
Erge mensen op de wereld .. we zijn geen BN'ers waar het na 2 dagen allemaal weer helemaal trak getrokken is mbv 10 personal trainers :Z

Bij ons hebben ze gelukkig niet aan onze kop gezeurd van: 'en.. wanneer komen er bij jullie kindjes'?
Het was eerder zo van: Oww die zagen we niet aan komen :D .. we hadden nog wel een hond of 2 honden verwacht .. maar kinderen op korte termijn, neuh :N (schoonzusjes reageerden zo, onze vrienden wisten wel van onze kinderplannen af :Y )

Alhoewel ze het nu wel heel leuk vinden en zeker weten dat dit bij ons past (vinden wij gelukkig zelf ook :') )

Alleen ik heb voor de klas gestaan en kinderen van anderen en kinderen van je eigen is denk ik toch een wereld van verschil. Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen :Y
pi_111122492
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:32 schreef Kyara het volgende:
Hoe heeft jouw zus het ervaren Zoe?
Wist je dat het een meisje is? Wel bijzonder dat het allebei meisjes zijn!
De bevalling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff ben echt zo trots op haar!

Ja we wisten het van elkaar :D en ook de naam want we hadden beide dezelfde voorletter haha
pi_111122524
Zoals ik er nu in sta gaan we sowieso de mensen die dicht bij ons staan pas bellen op het moment dat het achter de rug is allemaal.

Dan rustig thuis komen wanneer de tijd daar rijp voor is .. bijkomen, settelen .. misschien dezelfde dag nog bezoek van ouders/schoonouders/broers/zussen etc.. moeten we maar even zien.
Ik kan me voorstellen dat je heeeeulemaal gesloopt bent en dat je de puf gewoon niet hebt om zoveel mensen te ontvangen.

En de rest echt op afspraak :Y .. dan kun je het zelf in de hand houden :Y hoeveel mensen tegelijkertijd en op een dag etc.

Hoop alleen niet dat het net zoals bij mijn vriendni gaat.. die zat na haar 1e kindje na 6 maanden nog met kraamvisite :X .. maar die kent ook wel heul veul mensen.

Wij ook wel .. maar kan me niet voorstellen dat die allemaal langs willen komen. We shall see :)
pi_111122595
Ik heb na de bevalling twee nachten niet kunnen slapen van de adrenaline. Dus ik had genoeg puf voor bezoek. *O* Ik was zo hyper, alsof ik een treetje red bull op had. De rest was op afspraak. De meeste mensen komen toch in het weekend en eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_111122630
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:35 schreef Zoë23 het volgende:
Weet je wat me zo verbaasde? Dat mijn vrienden, familie en kennissen daar heel bescheiden in waren. Iedereen leek er maar vanuit te gaan dat we in het begin zoveel mogelijk tijd voor onszelf wilden. De tweede helft van mijn verlofperiode was het veel drukker dan de eerste helft. Natuurlijk kwam de directe familie al wel heel snel. De tweede keer hebben we zelf geloof ik iets actiever aangegeven dat we wel behoefte hadden aan visite.

Maar het was ook wel heel fijn, hoor, om de eerste weken tijd en rust te hebben om bij te komen en te wennen aan de nieuwe situatie. Iedereen is natuurlijk anders en de een wil graag meteen omringd worden met naasten en de ander is wat meer op zichzelf. Mijn advies zou zijn om je agenda zo leeg mogelijk te houden. Dan heb je de mogelijkheid om de mensen die je graag bij je hebt meerdere keren langs te laten komen, bijvoorbeeld. En rusttijden aanhouden is geen overbodige luxe. Wij hebben dat nooit echt gedaan, maar het was niet onverstandig geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111122719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:43 schreef Estrys het volgende:
(...) eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
Ja! Had ik ook. Ik was zo trots en wou dat graag delen. Maar ik heb dan ook geen last gehad van opdringerige mensen, of mensen die ik liever niet aan mijn kraambed zag.

Maar zeker in die eerste week gaat er echt veel tijd op aan praktisch gedoe. Dat kan erg tegenvallen.
pi_111122791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Had ik ook. Ik was zo trots en wou dat graag delen. Maar ik heb dan ook geen last gehad van opdringerige mensen, of mensen die ik liever niet aan mijn kraambed zag.
nou ja nadat mijn schoonmoeder voor de vijfde keer in twee dagen aan mijn bed stond had ik het wel een beetje gehad :P Maar ik vind dat je dat ook gewoon moet zeggen dan hoor. Mens is gewoon enthousiast en dat snap ik ook wel.

Was dat bij de tweede ook Claudia? Veel tijd aan praktisch gedoe? Ik kan me er zo slecht een voorstelling van maken hoe dat met een tweede is.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_111122848
Fijn om jullie ervaringen/plannen te lezen.

Bedankt v de tip Claudia, lijkt me ook wel handig.

:@ ik krijg een beetje kriebels van mensen die nu al nadrukkelijk aangegeven gelijk langs te willen komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-

Denk dat het wel nodig is erg duidelijk te zijn tegen mensen die geen ervaring hebben met naasten die bevallen zijn.
pi_111122853
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja fijn Zoe dat je zus zo eerlijk is ..
Kijk je kunt ook wel op internet gaan lezen.. staan zoveel verschillende verhalen en ervaringen.
Mijn buurvrouw vroeg me een paar dagen voor haar bevalling - de bevalling zou ingeleid worden - hoe ik mijn ingeleide bevallingen heb ervaren. Ik heb die vraag bewust ontweken, want ik wou haar niet een paar dagen tevoren met een ellendig verhaal opschepen. Het kan bij haar natuurlijk heel anders gaan.
pi_111122864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:35 schreef Zoë23 het volgende:

Met mensen die opdringerig zijn,
En hoe verdeel je alles?
Eerst naaste Fam., eventjes snel kijken & later afspreken voor de echte kraamvisite zegmaar met koffi/thee etc?

(m'n vriend en ik komen beide uit een groot gezin)

Daarnaast nog vrienden die erg graag willen langskomen & het liefst gelijk de zelfde dag of de dag erna.

Maar dan kom je op meer dan 20mensen, dat is toch niet te doen? :o
Ouders zullen wel direct als wij het vertellen langskomen,
broers en zussen zullen ook wel snel langskomen, maar die zien we redelijk veel, dus die kan ik er na 15 - 30 minuten gewoon weer uitzetten.

Overige familie / vrienden moeten allemaal langs mij, dus ik ga de boel doseren en inplannen. bijna niemand weet ook ons thuisnummer dus dat gaat wel goedkomen.
Daarnaast ben ik van plan iedereen na een kort bezoek gewoon weer de deur uit te zetten, of dat lukt is een tweede.
pi_111122923
quote:
De meeste mensen komen toch in het weekend en eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
Ja lijkt me ook erg leuk!
pi_111122925
mijn vriendin merkte nu, nu ze 2 weken geleden haar 2e kindje heeft gekregen, dat er veel minder druk en bezoek is als met haar 1e kindje.

Ja die eerste week sowieso rustig aan doen lijkt me inderdaad geen overbodige luxe Claudia.. goeie tip van jou.

Ja en verder zien we het allemaal wel .. ik heb ook wel graag mensen om me heen maar weet niet helemaal wat ik moet verawchten van mijn eigen lichaam. Dan kan ik maar beter in het begin even de boot af houden dan dat we onszelf helemaal vast leggen met afspraken van dolenthousiaste mensen.

Oww dat van mijn schoonmoeder zie ik ook nog wel gebeuren .. haha .. lief mens hoor, is ook helemaal trots op het feit dat ze WEER oma wordt.
pi_111122980
Oeh bij dat verhaal van Zoe, dat de verpleegkundige gewoon mensen door laat, krijg ik kriebels!
Hmm.. dat gaan we heeul duidelijk omschrijven in het bevalplan..

Daar zit je op zo'n moment toch niet op te wachtne of wel dan? :{
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:55:41 #193
48000 Vlinder
Vlinder
pi_111123018
Met Rienk kregen we in het begin amper visite omdat er meer dan een halve meter sneeuw lag :+ ;( En bij Jelte bleef het ook rustig omdat ze allemaal dachten dat we rust wilden, Dat wilde ik helemaal niet, ik wilde showen! :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_111123043
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:51 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ouders zullen wel direct als wij het vertellen langskomen,
broers en zussen zullen ook wel snel langskomen, maar die zien we redelijk veel, dus die kan ik er na 15 - 30 minuten gewoon weer uitzetten.

Overige familie / vrienden moeten allemaal langs mij, dus ik ga de boel doseren en inplannen. bijna niemand weet ook ons thuisnummer dus dat gaat wel goedkomen.
Daarnaast ben ik van plan iedereen na een kort bezoek gewoon weer de deur uit te zetten, of dat lukt is een tweede.
Dat komt vast goed! :)

M'n schoonfam en m'n eigen broers/zussen zijn daar wel netjes in, daar ben ik wel blij om.

Hoop dat t ook goed gaat met m'n vriendinnen :@

Twinkle
-O- lijkt me ook niet

Heel veel dingen zijn lief bedoelt van mensen, dat maakt het soms ook lastig, want hoe lief ook, het is niet altijd handig.
pi_111123045
Mijn moeder had ook al gezegd.. ja als ik weet dat jij ligt te bevallen in het ziekenhuis, dan kom ik gewoon naar je toe hoor! al moet ik op de gang gaan wachten!

Ik zeg ma dat mag je doen (heb niet zo'n geweldige band met haar .. eergisteren ook weer giga ruzie gehad .. helemaal uit de hand gelopen) .. Maar verwacht niet dat je een van ons te zien hebt.

Ben daar nu heel stellig in dat ik dat pas wil als we thuis zijn.. als de eerste indrukken een beetje zijn bezonken, als ik er lichamelijk en geesteiljk wat beter aan toe ben

Dan komt de assertieve heks in mij naar boven ben ik bang O-) >:)
pi_111123046
quote:
Ik heb na de bevalling twee nachten niet kunnen slapen van de adrenaline. Dus ik had genoeg puf voor bezoek. *O* Ik was zo hyper, alsof ik een treetje red bull op had. De rest was op afspraak. De meeste mensen komen toch in het weekend en eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
Dat ja. Ik had een uur na de bevalling als mijn mijn moeder en zus in het ziekenhuis staan. En een uur na thuiskomst (we zijn een paar uur na de bevalling naar huis gegaan) zat de woonkamer vol met vader, schoonouders en -zus. Kwamen om en om naar boven. Ik vond het heerlijk. Ik had het totaal niet van mezelf verwacht, maar ik werd ineens enorm extravert van de bevalling.

En ik heb ook nooit het idee gehad nare vragen te krijgen. Niet over mijn buik, niet over (borst)voeden, niet over doorslapen. Ik krijg alleen af en toe commentaar op m'n flesweigerende baby ("wacht maar tot ie honger heeft dan wil ie wel") maar dan leg ik gewoon uit dat het niet zo werkt en dan is het ook weer klaar. Mensen bedoelen het eigenlijk altijd wel goed.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_111123090
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:49 schreef Estrys het volgende:

Was dat bij de tweede ook Claudia? Veel tijd aan praktisch gedoe? Ik kan me er zo slecht een voorstelling van maken hoe dat met een tweede is.
Veel minder. Maar Lena heeft de eerste dagen in het ziekenhuis gelegen, samen met mij. Dat was wel het toppunt van gedoe, want toen had ik zelfs amper tijd voor een telefoontje. Eenmaal thuis aangekomen liep het allemaal wel.

Door je ervaring weet je het meeste waarschijnlijk allemaal wel. De borstvoeding kostte me bijvoorbeeld minder tijd. Aan de andere kant: je wilt je oudste ongetwijfeld ook de tijd en rust geven om aan de nieuwe situatie te wennen, en die heeft zelf ook aandacht nodig. Afleiding in de vorm van visite kan fijn zijn maar kan het ook in de weg zitten.

Maarja, uiteindelijk zijn het toch twee verschillende bevallingen en twee verschillende kindjes. Na de bevalling van Ivan was ik er lichamelijk even best slecht aan toe, maar na de bevalling van Lena stond ik meteen naast mijn bed. Ivan was een makkelijk kindje, Lena was een nog veel makkelijker kindje. Het kan ook de andere kant opgaan.
pi_111123266
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat ja. Ik had een uur na de bevalling als mijn mijn moeder en zus in het ziekenhuis staan. En een uur na thuiskomst (we zijn een paar uur na de bevalling naar huis gegaan) zat de woonkamer vol met vader, schoonouders en -zus. Kwamen om en om naar boven. Ik vond het heerlijk. Ik had het totaal niet van mezelf verwacht, maar ik werd ineens enorm extravert van de bevalling.
Dat is een van mijn dierbaarste herinneringen, dat mijn schoonouders zo snel kwamen na de bevalling van Ivan. Wat een bijzonder moment was dat. O+ En zoals gezegd was ik er nog best slecht aan toe, maar we ontploften van geluk en wilden dat zo graag delen. Ik vond het jammer dat mijn moeder niet in de gelegenheid was om zo snel te komen.
pi_111123334
Voor de ouders, broer en zussen kwam het wel goed uit dat ik op vrijdag bevallen ben van de oudste. Konden ze in het weekend allemaal langskomen. :')
We lagen in het ziekenhuis, broer en zus van mijn man zouden na elkaar komen, met ongeveer 5 minuten overlap zodat ze samen de kadootjes konden geven, maar die kwamen dus allemaal tegelijk!! (Lees: 4 volwassenen en 4 kinderen!) ;( Pffffff. Ik heb dat weekend helemaal niet kunnen rusten of vaak naar mijn kindje kunnen gaan (die lag op de neonatologie) omdat er constant bezoek was.
En zelf kon ik niks, dus ik lag daar maar.

Beide ouders en mijn zus met haar zoontje zijn vrijdagavond langsgekomen, die waren al in de buurt!

Hopelijk gaat het deze keer anders!
vragen mag!
pi_111123370
:)
Fijn te lezen hoe jullie het hebben ervaren

Voel me al n klein beetje minder gestressed :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')