De bevallingquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:32 schreef Kyara het volgende:
Hoe heeft jouw zus het ervaren Zoe?
Wist je dat het een meisje is? Wel bijzonder dat het allebei meisjes zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pff ben echt zo trots op haar!
Ja we wisten het van elkaaren ook de naam want we hadden beide dezelfde voorletter haha
Weet je wat me zo verbaasde? Dat mijn vrienden, familie en kennissen daar heel bescheiden in waren. Iedereen leek er maar vanuit te gaan dat we in het begin zoveel mogelijk tijd voor onszelf wilden. De tweede helft van mijn verlofperiode was het veel drukker dan de eerste helft. Natuurlijk kwam de directe familie al wel heel snel. De tweede keer hebben we zelf geloof ik iets actiever aangegeven dat we wel behoefte hadden aan visite.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:35 schreef Zoë23 het volgende:
Hoe deden jullie dat met kraamvisite
(of hoe zijn jullie van plan dat te gaan doen..)
Ja! Had ik ook. Ik was zo trots en wou dat graag delen. Maar ik heb dan ook geen last gehad van opdringerige mensen, of mensen die ik liever niet aan mijn kraambed zag.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:43 schreef Estrys het volgende:
(...) eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
nou ja nadat mijn schoonmoeder voor de vijfde keer in twee dagen aan mijn bed stond had ik het wel een beetje gehadquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Had ik ook. Ik was zo trots en wou dat graag delen. Maar ik heb dan ook geen last gehad van opdringerige mensen, of mensen die ik liever niet aan mijn kraambed zag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat het wel nodig is erg duidelijk te zijn tegen mensen die geen ervaring hebben met naasten die bevallen zijn.
Mijn buurvrouw vroeg me een paar dagen voor haar bevalling - de bevalling zou ingeleid worden - hoe ik mijn ingeleide bevallingen heb ervaren. Ik heb die vraag bewust ontweken, want ik wou haar niet een paar dagen tevoren met een ellendig verhaal opschepen. Het kan bij haar natuurlijk heel anders gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja fijn Zoe dat je zus zo eerlijk is ..
Kijk je kunt ook wel op internet gaan lezen.. staan zoveel verschillende verhalen en ervaringen.
Ouders zullen wel direct als wij het vertellen langskomen,quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:35 schreef Zoë23 het volgende:
Hoe deden jullie dat met kraamvisite
(of hoe zijn jullie van plan dat te gaan doen..)
Met mensen die opdringerig zijn,
En hoe verdeel je alles?
Eerst naaste Fam., eventjes snel kijken & later afspreken voor de echte kraamvisite zegmaar met koffi/thee etc?
(m'n vriend en ik komen beide uit een groot gezin)
Daarnaast nog vrienden die erg graag willen langskomen & het liefst gelijk de zelfde dag of de dag erna.
Maar dan kom je op meer dan 20mensen, dat is toch niet te doen?
Ja lijkt me ook erg leuk!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:43 schreef Estrys het volgende:
De meeste mensen komen toch in het weekend en eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
Dat komt vast goed!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:51 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ouders zullen wel direct als wij het vertellen langskomen,
broers en zussen zullen ook wel snel langskomen, maar die zien we redelijk veel, dus die kan ik er na 15 - 30 minuten gewoon weer uitzetten.
Overige familie / vrienden moeten allemaal langs mij, dus ik ga de boel doseren en inplannen. bijna niemand weet ook ons thuisnummer dus dat gaat wel goedkomen.
Daarnaast ben ik van plan iedereen na een kort bezoek gewoon weer de deur uit te zetten, of dat lukt is een tweede.
Dat ja. Ik had een uur na de bevalling als mijn mijn moeder en zus in het ziekenhuis staan. En een uur na thuiskomst (we zijn een paar uur na de bevalling naar huis gegaan) zat de woonkamer vol met vader, schoonouders en -zus. Kwamen om en om naar boven. Ik vond het heerlijk. Ik had het totaal niet van mezelf verwacht, maar ik werd ineens enorm extravert van de bevalling.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:43 schreef Estrys het volgende:
Ik heb na de bevalling twee nachten niet kunnen slapen van de adrenaline. Dus ik had genoeg puf voor bezoek.Ik was zo hyper, alsof ik een treetje red bull op had. De rest was op afspraak. De meeste mensen komen toch in het weekend en eigenlijk vond ik het ook gewoon erg gezellig en leuk om mijn kindje te laten zien.
Veel minder. Maar Lena heeft de eerste dagen in het ziekenhuis gelegen, samen met mij. Dat was wel het toppunt van gedoe, want toen had ik zelfs amper tijd voor een telefoontje. Eenmaal thuis aangekomen liep het allemaal wel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:49 schreef Estrys het volgende:
Was dat bij de tweede ook Claudia? Veel tijd aan praktisch gedoe? Ik kan me er zo slecht een voorstelling van maken hoe dat met een tweede is.
Dat is een van mijn dierbaarste herinneringen, dat mijn schoonouders zo snel kwamen na de bevalling van Ivan. Wat een bijzonder moment was dat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat ja. Ik had een uur na de bevalling als mijn mijn moeder en zus in het ziekenhuis staan. En een uur na thuiskomst (we zijn een paar uur na de bevalling naar huis gegaan) zat de woonkamer vol met vader, schoonouders en -zus. Kwamen om en om naar boven. Ik vond het heerlijk. Ik had het totaal niet van mezelf verwacht, maar ik werd ineens enorm extravert van de bevalling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |