abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111125315
VPB *O* mijlpaal!
pi_111125391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Werken? :D .. Wasda? :P

Die dagbesteding na 17 weken zwangerschapsverlof, die moeizaam van de grond komt wegens moe :O en hormonaal brein :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 04-05-2012 13:16:30 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_111125875
Heftig vulpenballetje..

Nu weer even rust, moeder is net even geweest.

Merk dat ik niet zoveel kan hebben :@
Wat n discussie over diegene die bij m'n zus langs ging in de verloskamers.
(iets met begrip van n aantal mensen omdat diegene problemen heeft enz)
Maar dat moment is voor mn zus & haar man, en het maakt niet uit wat voor probleem iemand heeft, en of t goed voor diegene is om betrokken te zijn bij n bevalling ofzo, maar m'n zus heeft die keuze niet kunnen maken terwijl dat wel zou moeten.

Ik vind t niet kunnen en dat heb ik ook duidelijk gemaakt.
pi_111125963
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef Vulpenballetje het volgende:

[..]

We hebben gelukkig nog genoeg tijd om eea te bespreken! ;)
En ik moet hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen, dat weet ik, voor de rest is er nog niks aan de hand zeg maar, dus we zullen zien!

Vandaag mijlpalen dag van weet ik niet wie? Iig mijn eigen! *O* 8 weken!
Volgende week dinsdag echo, ik ben zo zenuwachtig ;(
Gisteren nog maar eens een test gedaan :') de teststreep knalde er al vanaf voordat ik uitgedruppeld was! Dus wat dat betreft zit het wel goed!
Als we dinsdag een mooi O+ hebben zien knipperen, kom ik denk ik hier wel uit de kast, 'praat' toch net wat makkelijker!

*O*
logisch dat je zenuwachtig bent!

En leuk dat je dan uit de kast komt :Y
(wie weet ben ik hier dan ook nog in dit topic haha)
pi_111126001
Estrys die opmerking van je man _O- Volgens mij hebben jullie wel een beetje hetzelfde soort humor en kun je die van je man dus goed aan :P

Vulpenballetje, voor je 8 weken *O*

Sam, kan me voorstellen, dat je zenuwachtig bent en hoopt dat het toch vanzelf begint en hopelijk snel ook :*

Zoë dat je vriendinnen nog geen kinderen hebben, betekent helaas niet, dat je niet veel opmerkingen/ vragen over de opvoeding krijgt. Dat kan net zo goed van oudere kennissen of familieleden komen die zelf al kinderen hebben. En misschien vragen je vriendinnen het juist wel omdat ze er geen ervaring mee hebben. Dan krijg je in ieder geval wellicht minder hun mening voorgeschoteld. :P Soms is dat idd vervelend, dat mensen dingen vragen en je dan proberen hun kijk/ ervaringen op te drukken. Bij vragen over het geslacht zei ik soms heel bewust, dat ik het wist op zo'n toon dat ze niet meer durfden te vragen wat het werd :6

Wat betreft kraamvisite, zou ik zeggen, plan niet teveel van tevoren. Kijk gewoon hoe je je op die dag voelt en mensen hebben er echt ook begrip voor als je zegt, dat je ze belt om langs te komen als je je goed voelt (zeg 2 uur vantevoren of zo). Wij hebben bij onze eerste mijn schoonouders een paar uur na de bevalling gezien & mijn zwager, want die werkte toen in het ziekenhuis waar ik lag).

Het scheelde dat ons zoontje om 3.35 uur geboren werd, dus de eerste uurtjes was het gewoon heerlijke rust, voor 7 uur belden wij niemand. En het was een doordeweekse dag. Bovendien woont mijn familie in het buitenland, dus die konden er (helaas) niet zo snel zijn. Wat ook weer een voordeel kan zijn. Echter toen ze na een week op bezoek kwamen, vond ik het ook moeilijk omdat mijn moeder echt heel bezitterig was met de kleine. Het is haar eerste kleinkind en ze zou hem natuurlijk niet zo vaak zien. Maar goed mijn vader en zusje waren er ook nog een ze wou hem nauwelijks uit de hand geven, daar werd ik toen een beetje boos om :(

Dezelfde avond of avond erop de andere zwager met vriendin & vrienden van ons. Ik had me van tevoren niet bedacht, dat het zo vermoeiend was om dezelfde dag/ volgende dag 4 mensen op bezoek te hebben. :o
Houd ook in gedachten, dat je als je bv geeft rond dag 4 stuwing hebt en heel emo kunt zijn, ik weet je niet of je je net zo voelt als je geen fv geeft. In ieder geval als je echt emo bent, heb je misschien echt geen zin in visite enzo.
En deze keer is er zoals Claudia al omschreef nog een ouder kind, dat ik echt de gelegenheid wil geven om kennis te maken en te wennen aan de baby zonder dat er andere mensen rondhuppelen.

Ik heb net een uur geleden mijn zoon laten wegrijden met mijn schoonouders, waarschijnlijk voor 2,5 dag en ik mis hem nu al. Heerlijk die hormonen tijdens de zwangerschap, kun je helemaal jezelf zijn. :D En ik ben al van mezelf erg emotioneel en snel aan het huilen, bij mij is dat genetisch :'(

[ Bericht 14% gewijzigd door Tinuviel op 04-05-2012 13:23:18 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111126988
Soms begrijp je dingen ook pas goed nadat je er een goede verklaring voor hebt gekregen of dat je het zelf hebt ervaren. Over opmerkingen wanneer je kinderen zou krijgen, vertelde een goede vriendin van de familie bijvoorbeeld dat zij en haar man aan het begin heel veel moeite hadden met kinderen krijgen. Als je dan als buitenstaander, die dat misschien niet weet zo een "stomme" opmerking maakt als "wanneer komen bij jullie de kinderen" of iets in die geest, kun je iemand dus ontzettend kwetsen. Sinds die opmerking van haar, zou ik dus ook nooit meer zo een stomme opmerking hebben gemaakt, niet eens als grap. Nu heb ik wat vrienden waarvan ik weet dat ze moeite hebben/ hadden met kinderen krijgen & ben ik me nog bewuster ervan hoe voorzichtig je dan moet zijn met opmerkingen waarvan je misschien niet eens had bedoelt/ gedacht dat iemand die met het niet zwanger worden in verband zou kunnen brengen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111126992
Tinuviel
Ja dat begrijp ik! Maar van hun iig vast (nog) niet :9 (idd zoals je zegt, meningen enzo, vragen zijn niet erg)

Oh dankjewel, handige tips
Per dag bekijken & niet teveel plannen is misschien wel handiger
Weet natuurlijk niet hoe 't zal gaan & hoe ik me ga voelen

Aww :* !
Alleen maar lief&logisch toch dat je de kleine gaat missen!
pi_111127119
Jawel logisch Zoë dat ik hem mis, maar reageerde best overdreven vond ik zelf. Moest zelfs even de situatie gaan verwerken voordat ik mijn man opbelde.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111127148
Wanneer wij gebeld hebben dan komen mijn zussen/ouders/broertje/schoonmoeder meteen.
Ligt een beetje aan het tijdstip maar schoonvader/schoonbroertje/schoon opa&oma/beste vriendin komen ook nog dezelfde dag.

Met mijn schoonmoeder niet altijd een goede band en die zal er in de eerste week veeeeel zijn maar dat is prima zolang ze er gewoon van geniet en niet bemoeizuchtig doet.

En de rest daar beslis ik op het moment wel van of ze al mogen komen, heb gewaarschuwd dat ik streng zou zijn en alleen bezoek toelaat waar wij behoefte aan hebben. Ik laat ze zo staan voor een dichte deur :@
pi_111127213
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:39 schreef Tinuviel het volgende:
Soms begrijp je dingen ook pas goed nadat je er een goede verklaring voor hebt gekregen of dat je het zelf hebt ervaren. Over opmerkingen wanneer je kinderen zou krijgen, vertelde een goede vriendin van de familie bijvoorbeeld dat zij en haar man aan het begin heel veel moeite hadden met kinderen krijgen. Als je dan als buitenstaander, die dat misschien niet weet zo een "stomme" opmerking maakt als "wanneer komen bij jullie de kinderen" of iets in die geest, kun je iemand dus ontzettend kwetsen. Sinds die opmerking van haar, zou ik dus ook nooit meer zo een stomme opmerking hebben gemaakt, niet eens als grap. Nu heb ik wat vrienden waarvan ik weet dat ze moeite hebben/ hadden met kinderen krijgen & ben ik me nog bewuster ervan hoe voorzichtig je dan moet zijn met opmerkingen waarvan je misschien niet eens had bedoelt/ gedacht dat iemand die met het niet zwanger worden in verband zou kunnen brengen.
Ja dat snap ik, is helemaal waar.

Ben op de hoogte van de problemen, heb diegene altijd een luisterend oor geboden maar op een gegeven moment trok ik 't niet meer op die manier, om altijd voor diegene klaar te staan.
Ik gaf m'n grenzen aan ivm bekkenproblemen (veel pijn enz) en diegene ging hier gigantisch over heen,,

Nu geef ik meer m'n grenzen aan & kan er op die manier ook beter voor diegene zijn.

Heb wel begrip voor problemen, maar vind niet dat je dan kunt zeggen dat het niet erg is dat iemand gewoon langs gaat zonder m'n zus te vragen (die nam dr telefoon niet op..wat logisch is als je ligt te bevallen)
pi_111127233
Oww covie daar hoef je je niet voor te schamen hoor! :D
Zo'n typ ben ik zelf ook wel denk ik. Is helemaal neit erg om juist op zo'n moment assertief te zijn! Jij, je partner en je gezinnetje staan centraal en zijn het allerallerbelangrijkste!

En wat heb je er aan als de hut vol volk zit en zelf ben je helemaal kapot.. dan kun je er ook niet van genieten ..
pi_111127373
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:42 schreef Tinuviel het volgende:
Jawel logisch Zoë dat ik hem mis, maar reageerde best overdreven vond ik zelf. Moest zelfs even de situatie gaan verwerken voordat ik mijn man opbelde.
Aww :D

Heb de laatste dagen ook veel emo momentjes :@
pi_111127395
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:43 schreef covie het volgende:
Wanneer wij gebeld hebben dan komen mijn zussen/ouders/broertje/schoonmoeder meteen.
Ligt een beetje aan het tijdstip maar schoonvader/schoonbroertje/schoon opa&oma/beste vriendin komen ook nog dezelfde dag.

Met mijn schoonmoeder niet altijd een goede band en die zal er in de eerste week veeeeel zijn maar dat is prima zolang ze er gewoon van geniet en niet bemoeizuchtig doet.

En de rest daar beslis ik op het moment wel van of ze al mogen komen, heb gewaarschuwd dat ik streng zou zijn en alleen bezoek toelaat waar wij behoefte aan hebben. Ik laat ze zo staan voor een dichte deur :@
:D wel lekker duidelijk!

Duidelijkheid is alleen maar goed lijkt me :Y
pi_111127436
Kleintje is heir erg druk, loop heel de tijd na de wc omdat ik denk een volle blaas te hebben terwijl dat niet zo is..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_111127442
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:44 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, is helemaal waar.

Ben op de hoogte van de problemen, heb diegene altijd een luisterend oor geboden maar op een gegeven moment trok ik 't niet meer,
Ik gaf m'n grenzen aan ivm bekkenproblemen (veel pijn enz) en diegene ging hier gigantisch over heen,,

Nu geef ik meer m'n grenzen aan & kan er op die manier ook beter voor diegene zijn.

Heb wel begrip voor problemen, maar vind niet dat je dan kunt zeggen dat het niet erg is dat iemand gewoon langs gaat zonder m'n zus te vragen (die nam dr telefoon niet op..wat logisch is als je ligt te bevallen)
Zoë dat is denk ik een misverstand, want zo bedoelde ik het helemaal niet. Integendeel soms moet je ook gewoon zelf kunnen inleven in iemand of een situatie goed inschatten als je er zelf geen ervaring mee hebt. Zo lag een vriendin van mij na de bevalling van haar eerste kind in het ziekenhuis, ze had een keizersnede gehad. Ik vond het alleen netjes om haar te bezoeken, maar nadat ik haar had gesmst en gehoord, dat de kleine ook nog in de couveuse lag, had ik gelijk spijt van mijn smsje en terug gesmst, dat ik dan pas op een later tijdstip zou komen, dat het beter uitkwam.

Dus ik wil echt niet verdedigen, dat diegene de verloskamer in kwam, integendeel, vind het echt niet kunnen. :N

Ik wist ook helemaal niet dat een ziekenhuis zomaar iemand toelaat in de verloskamers bij de bevalling tenzij je het misschien al van tevoren hebt aangekondigd, dat diegene komt en dat dat ok is. Lijkt me ook echt een fout, die het ziekenhuispersoneel heeft gemaakt. :o

Covie die duidelijkheid van tevoren is denk ik juist goed bij mensen, die er niet bij stilstaan, het nog niet meegemaakt hebben, het goed bedoelen maar misschien niet kunnen inschatten en degenen, die gewoon te pushy zijn :P

Wij hebben op de geboortjekaartjes nu het telefoonnummer van manlief gezet, zodat ik wat minder telefoontjes krijg. Maar ik moet zeggen, dat ik echt ook hele goed afspraken zal willen maken over bezoek doordeweeks, zeker als manlief er niet is. Dan heb ik liever, dat hij doorgeeft wie er willen komen en dat ik aangeef of ik dat goed vind, al is het 1 of 2 uur van tevoren. En ik heb hem ook al gezegd, dat ik niet nog eens zoiets wil hebben, dat iemand waarmee ik echt niets heb & die een kennis van hem is op een dag & tijdstip komt, dat hij er niet is. Wist echt niet wat ik met diegene moest bepraten en dacht, je komt maar als mijn man er is, want ik heb echt niets met je. :6

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinuviel op 04-05-2012 13:56:40 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111128044
Oh zo :@

Ja snap ik ook niet :{
ze vroegen: ken je ---? Ja zei m'n zwager
Nou die is hier..

-O- echt apart

:Y wij hebben ook 't telefoon nr van m'n lief
Niet veel mensen hebben ons huis telf nr, en dan wordt je ook niet tijdens de rust momenten gebeld (weet de momenten van te voren nog niet dus niet op het kaartje gezet)
pi_111128185
Oh en even een lichamelijke vraag :@

Heb al n hele tijd weinig/geen last van afscheiding
En nu best wel wat :@

Kan dat iets zeggen?
Zo maf, wil je zwanger worden, zit je constant te broekloeren & te kijken naar symptomen.. Wil je bevallen,, doe je precies hetzelfde haha

Ook weer pijn bij m'n liezen & rug.. Alleen daar durf ik niks van te denken want dat heb ik nu al n paar dagen..
pi_111128283
Nou tenminste heeft het personeel in dat ziekenhuis gevraagd of jouw zusje & zwager die persoon kenden maar dan nog zou het beleid echt moeten zijn, dat niemand in de verloskamers komt behalve als het op nadrukkelijke aanwijzing van de zwangere/ bevallende of haar man/vriend is. :o

Wat grappig, bedacht me net ook dat wij geen rusttijden op het kaartje gingen zetten. Maar dacht gelijk, vind ik ook niet erg, want dan kan ik het op die dag zelf bekijken en hoef ik niet wakker te worden of zo omdat het op het kaartje staat. Daarom dacht ik ook beter, dat ik dan zelf kan aangeven of het uitkomt, ook al is het dan veel spontaner. Ons huistelefoonnr. en mijn mobielnr. is bij de meeste mensen wel bekend, maar het kan toch helpen, dat het niet in het kaartje staat.

Goede vraag van die afscheiding. Ik weet het zelf niet. Welke kleur/ met bloed? Denk je dat het de slijmprop is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111128617
Sam
Das vervelend!

Tinuviel
Ja..echt..
M'n zwager was ook verbaasd, op dat moment ben je met heel andere dingen bezig.

Ja precies, denk ik ook. Dan kun je mooi je eigen momenten uitkiezen. Als je er tijden op hebt staan, heb je het misschien niet in de hand hoeveel mensen er buiten die rust tijden komen omdat ze denken dat ze gewoon langs kunnen hobbelen. Met telf nr kun je t per dag bekijken & bedenken hoeveel mensen je op n dag langs wilt laten komen.

Wit en doorzichtig zegmaar, geen bloed ofzo, ook niet heel erg dik maar wel dikker dan normaal.
Dacht dat de slijmprop echt n 'dingetje' zou zijn?
pi_111128811
zoë denk dat het gewoon slijm van afscheiding is. ik heb hier al een paar weken last van en de arts zei me dat zolang het doorzichtig is het gewoon afscheiding is die zorgt onderandere voor het verweken van de baarmoedermond. Slijmprop weet ik neit hoe die eruitziet maar mij lijkt het echt een dingetje of meerdere losse delen die je verliest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sam1993 op 04-05-2012 14:31:55 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_111128815
Ik had 3 dagen voor mn bevalling een lange slijmsliert (klinkt lekker ranzig :'))
Na t breken van mn vliezen zag ik ook nog.een bloederige slijmiets.
Charmant dat bevallen :')
pi_111128827
Zoë heb je verder geen klachten zoals jeuk of pijn in combinatie met afscheiding. Witte afscheiding zou dacht ik namelijk van een schimmelinfectie kunnen komen. Als je twijfelt misschien toch even navragen bij de vk? Het heet de slijmprop, maar of het echt als prop/ stuk/ dingetje eruit komt, weet ik niet. Dacht dat het ook slierten van slijm zouden kunnen zijn.

Volgens mij is er in dit topic echt geen schaamtegevoel aanwezig om dingen gewoon bij hun naam te noemen of te omschrijven :P

Daar ben ik me dan al te bewust van als ik al etende hier aan het lezen ben :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111129214
Haha zeker charmant sonnetje :9

Tinuviel
Nee geen jeuk enz verder, t is grotendeels doorzichtig maar lastig te zien op wit toilet papier :9 ziet er niet raar uit of anders dan begin zw.schap toen ik ook wat meer afscheiding had, dat was dunner naar mijn idee.

Ook meer menstru kramp en pijn in m'n liezen :(
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:28:52 #249
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111129248
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:15 schreef Zoë23 het volgende:

Ja precies, denk ik ook. Dan kun je mooi je eigen momenten uitkiezen. Als je er tijden op hebt staan, heb je het misschien niet in de hand hoeveel mensen er buiten die rust tijden komen omdat ze denken dat ze gewoon langs kunnen hobbelen. Met telf nr kun je t per dag bekijken & bedenken hoeveel mensen je op n dag langs wilt laten komen.

Wij hebben 't er allebei op staan. Tijden waartussen ik verwacht te rusten of in ieder geval in het begin geen zin heb in bezoek :+ en de vraag om te bellen voor bezoek. Misschien niet heel erg vriendelijk maar ik heb niet een al te leuke familie en absoluut geen zin in al te veel kraamvisite zonder afspraak en de hele dag door. Zo kunnen we het denk ik wat faseren en blijven er een aantal uur per dag waarop eventueel mensen op bezoek kunnen komen. Niet te veel per dag en alleen als we er 'zin' in hebben.
Denk ook dat wij écht mensen voor een dichte deur gaan laten staan als het niet uitkomt. Onze baby, ons huis, onze agenda, onze keuze. Klinkt misschien écht niet gezellig maar soit :) .
pi_111129338
Ik heb mijn schoonmoeder ook een keer laten staan :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')