Estrys die opmerking van je man

Volgens mij hebben jullie wel een beetje hetzelfde soort humor en kun je die van je man dus goed aan
Vulpenballetje, voor je 8 weken
Sam, kan me voorstellen, dat je zenuwachtig bent en hoopt dat het toch vanzelf begint en hopelijk snel ook
Zoë dat je vriendinnen nog geen kinderen hebben, betekent helaas niet, dat je niet veel opmerkingen/ vragen over de opvoeding krijgt. Dat kan net zo goed van oudere kennissen of familieleden komen die zelf al kinderen hebben. En misschien vragen je vriendinnen het juist wel omdat ze er geen ervaring mee hebben. Dan krijg je in ieder geval wellicht minder hun mening voorgeschoteld.
Soms is dat idd vervelend, dat mensen dingen vragen en je dan proberen hun kijk/ ervaringen op te drukken. Bij vragen over het geslacht zei ik soms heel bewust, dat ik het wist op zo'n toon dat ze niet meer durfden te vragen wat het werd
Wat betreft kraamvisite, zou ik zeggen, plan niet teveel van tevoren. Kijk gewoon hoe je je op die dag voelt en mensen hebben er echt ook begrip voor als je zegt, dat je ze belt om langs te komen als je je goed voelt (zeg 2 uur vantevoren of zo). Wij hebben bij onze eerste mijn schoonouders een paar uur na de bevalling gezien & mijn zwager, want die werkte toen in het ziekenhuis waar ik lag).
Het scheelde dat ons zoontje om 3.35 uur geboren werd, dus de eerste uurtjes was het gewoon heerlijke rust, voor 7 uur belden wij niemand. En het was een doordeweekse dag. Bovendien woont mijn familie in het buitenland, dus die konden er (helaas) niet zo snel zijn. Wat ook weer een voordeel kan zijn. Echter toen ze na een week op bezoek kwamen, vond ik het ook moeilijk omdat mijn moeder echt heel bezitterig was met de kleine. Het is haar eerste kleinkind en ze zou hem natuurlijk niet zo vaak zien. Maar goed mijn vader en zusje waren er ook nog een ze wou hem nauwelijks uit de hand geven, daar werd ik toen een beetje boos om
Dezelfde avond of avond erop de andere zwager met vriendin & vrienden van ons. Ik had me van tevoren niet bedacht, dat het zo vermoeiend was om dezelfde dag/ volgende dag 4 mensen op bezoek te hebben.
Houd ook in gedachten, dat je als je bv geeft rond dag 4 stuwing hebt en heel emo kunt zijn, ik weet je niet of je je net zo voelt als je geen fv geeft. In ieder geval als je echt emo bent, heb je misschien echt geen zin in visite enzo.
En deze keer is er zoals Claudia al omschreef nog een ouder kind, dat ik echt de gelegenheid wil geven om kennis te maken en te wennen aan de baby zonder dat er andere mensen rondhuppelen.
Ik heb net een uur geleden mijn zoon laten wegrijden met mijn schoonouders, waarschijnlijk voor 2,5 dag en ik mis hem nu al. Heerlijk die hormonen tijdens de zwangerschap, kun je helemaal jezelf zijn.

En ik ben al van mezelf erg emotioneel en snel aan het huilen, bij mij is dat genetisch
[ Bericht 14% gewijzigd door Tinuviel op 04-05-2012 13:23:18 ]