abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111129761
Iedereen zegt dat niet gezellig/ aardig zou zijn om tijden op het kaartje te zetten of mensen buiten te laten staan ofzo. Ik vind het gewoon eerlijk, oprecht & zou voor iedereen wel begrijpelijk moeten zijn.

Zo raar gevoel om op een vrijdag, de dag dat mijn zoontje thuis is door een leeg huis te banjeren. Ik ga zo even slapen/ rusten. En vanavond een hele avond & nacht alleen met z"n tweetjes, lekker nog even tijd voor ons voordat de bevalling begint *;
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:45:25 #252
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111130038
Vind ik ook hoor Tinu. Het komt alleen niet gastvrij over maar ach, de meeste mensen zijn dat bij ons wel een beetje gewend :+ ;).

Geniet nog even van de rust! Heerlijk met z'n 2en.

Zo kijk ik ook heel erg uit naar de week vakantie van mijn man tijdens mijn verlof. Nog even met z'n 2en de laatste dingen regelen voordat onze baby komt en echt nog even quality time samen :)
pi_111130340
Tinu ik hoop dat je je eten op hebt :) :

Zoë ik weet het ook niet precies.. ik heb 1 keer bloedverlies gehad en vlak daarna een stuk snot met wat bloed.(wss de echte slijmprop)
En sinds toen heb ik af en toe een stuk snot (echt een kwabbel) wat ik verlies waarvan ik steeds denk dat dat een vers (stuk) slijmprop is die steeds weer loslaat.

Daarnaast heb ik wel best veel normale afscheiding, iets dunner dan voor de zw. schap.

Het punt is dat het bij de één echt de geboorte aankondigt, en bij de ander zegt het gewoon helemaal niks... Ik hoop voor jou het eerste :D
pi_111130493
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:19 schreef Tinuviel het volgende:
Volgens mij is er in dit topic echt geen schaamtegevoel aanwezig om dingen gewoon bij hun naam te noemen of te omschrijven :P

Daar ben ik me dan al te bewust van als ik al etende hier aan het lezen ben :P
:D haha
Eet smakelijk :9

En lekker genieten vanavond *;

Vind t alleen maar goed dat mensen duidelijk zijn tante soesa :)
Stelt me ook wel gerust dat het niet 'raar is' om duidelijk te zijn.

Covie
Haha vind t wel spannend, er gebeurd van alles maar dat zegt al weken niks
Dus ik dacht mmm opeens slijmverlies :9

We zullen zien, op zich wel leuke spanning, net als met zw.schaps symptomen.
En dan zwanger zijn als je het niet verwacht :D
Zo zal het met de bevalling waarsch ook gaan haha
pi_111130528
Covie, eten is allang op :P

/komt den ik ook aan op de zwangerschapstermijn, kleur van de afscheiding & of er bloed bij/ aan zit. Is slijm van de slijmprop doorzichtig, wit of geel?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 15:03:13 #256
309370 Nanadu
pi_111130731
Net terug uit het ziekenhuis. CTG was gelukkig helemaal goed ^O^ Alleen mijn ijzer was te laag en bloeddruk was aan de hoge kant 155/95. Ik moet nu aan de ijzertabletten (minder want stoelgang is al niet goed) en de bloeddrukmedicijnen die ik heb worden verdubbeld. Ik moet morgen weer terug komen voor controle. Het was dus ook wel logisch dat ik last had van hoofdpijn en duizelingen ;) De moeheid die ik steeds heb zal daar dan ook vandaan komen zei ze.
Ik kruip nu even lekker mijn bedje in en zal vanavond bijlezen.
pi_111130901
Nanadu, sterkte. Hoop dat je je straks na het slapen en met de medicijnen snel beter gaat voelen!

Hoe was dat ook alweer met rauwe vis. Alle rauwe vissoorten, die voorverpakt zijn worden afgeraden toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:14:32 #258
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111131171
@ nanadu gelukkig alles goed met je beeb
en nu even lekker rusten en bijkomen :)

@zoë is dat hetzelfde mens als waar jij elke keer een luisterend oor voor was die dan ineens bij je zus op de verloskamer staat :?
snap echt niet hoe dat mens dan denkt dat dat normaal is ofzo
ik hoop dat je nog wat rust kan vinden voor je bevalling begint en dat mensen je ook je rust gunnen

@tinuviel bij de 1e gaf ik fv en had ik 4 dagen na de geboorte echt heel erg last van stuwing en was ik wel heel erg blij dat we die dag geen visite hadden want ik voelde me echt beroerd

en hoe we het met deze gaan doen na de bevalling weet ik nog niet helemaal, maar het belangrijkste is toch wel de kennismaking met de oudste ( hij heeft een combi van gilles de la tourette, adhd en pdd-nos)is 10 jaar lang alleen geweest en hangt gewoon heel erg aan ons en misschien maak ik me zorgen om niks.
W
Z
E
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:17:00 #259
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111131247
@tinuviel

Vis
De listeriabacterie kan zich ook in vacuümverpakte rauwe vis verschuilen. In dat mootje gerookte zalm bijvoorbeeld. Omdat vissoorten in een vacuümverpakking lang bewaard worden, kan de bacterie zich vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Daarom is het verstandiger om verse vis te eten of de vis thuis te koken of bakken. Als je toch liever rauwe vis eet, kies dan voor vis met een houdbaarheidsdatum die zo ver mogelijk weg ligt, en eet haar zo snel mogelijk op. Pas op met wilde paling, deze bevatten vaak te veel van de giftige stof dioxine. Dit kan schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Overigens kun je wel gewoon genieten van gerookte vis, zoals makreel. Door het roken worden eventuele bacteriën namelijk onschadelijk gemaakt. Ook zoute haring is ‘veilig’ omdat deze zo kort bewaard wordt, dat een eventuele listeriabacterie geen kans krijgt zich te vermenigvuldigen.

maar verse vis van de visboer durf ik hier in het vissersdorp wel aan :9
W
Z
E
pi_111131369
Rebel-angel ben het helemaal met je eens. In jouw geval is het misschien nog belangrijker dat je je kinderen straks de tijd geeft om aan elkaar te wennen.

Maar je weet nooit hoe je kind reageert. Het kind van een vriendin van mij, meisje was 2,5 toen haar zusje geboren werd. Moeder & baby lagen ook nog 5 dagen in het ziekenhuis omdat het een keizersnede was en het meisje van 2,5 negeerde haar moeder & de baby tijdens de ziekenhuistijd & de eerste dagen dat ze thuis waren. Daarom vind ik ook, dat mijn kind, mijn baby & mijn man op dat moment op de eerste plaats komen en iedereen anders, schuift maar achteraan.

Dank voor de uitleg over vis. Dat zou betekenen dat je gerookte zalm gewoon kunt eten? Ik kijk wel even als het sushi wordt. Er zijn vast ook vegetarische soorten :P Het is toch alleen de rauwe vis waarbij je bij Sushi moet oppassen toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:25:11 #261
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111131576
en iets met roofvis dacht ik

van de rivm website

Voorverpakte vis, zoals gerookte zalm

Kans op listeriabesmetting

Meer dan twee porties vette vis per week eten

Vis is heel gezond, zeker ook voor zwangeren! Maar met het oog op dioxines is meer dan twee porties vette vis per week (300 gram) onverstandig.

Roofvissen eten zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn. Het advies is maximaal 1 portie per week van 100 g.Tonijn uit blik bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn. Tot maximaal 2 porties tonijn uit blik per week is daarom geen probleem.

Roofvissen kunnen relatief veel kwik en dioxines bevatten, waar ongeboren baby's gevoelig voor zijn

Lang bewaren van verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades

Idem: listeriabesmetting
W
Z
E
pi_111131688
Rebel
Ja klopt..
Dankjewel :)

Zijn jullie hem ook aan 't voorbereiden op de komst van de baby?
Kun je daaruit al een beetje opmaken wat hij er van vind of is dat lastig?
(kon je zo niet vinden in de OP dus weet zo niet hoe lang je nu zwanger bent)

Nanadu
:* hoop dat je je snel beter voelt
pi_111131899
Ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt, Rebel-angel. Goed proberen voor te bereiden is het enige wat je kan doen.

Hier weet meneertje nog van niks want die gaat het meteen melden aan opa's en oma's vrees ik. Dus daar wachten we mee tot we het gaan vertellen, over een paar weken. Maar kan ook best pas over een maand zijn, moeten we allemaal nog maar even bekijken. Geen haast.

Ik maak me wel een beetje zorgen om de uitgerekende datum en zijn verjaardag en dan meteen het naar school gaan. Gaat dat allemaal niet een beetje veel zijn en krijgt hij dan niet het idee dat we hem op school 'dumpen'. Dat soort zaken, maar uiteindelijk zal dat ook wel goed komen. Overleggen we tzt ook wel met de school.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:36:51 #264
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111132023
@zoë ik ben nu nog maar 5 weken zwanger
en we twijfelen of we het hem na de echo op 6 juni vertellen of dat we nog even wachten
tijd is een heel apart ding voor hem, zelfs wij vinden het soms moeilijk inschatten of het beter is om de wen periode langer of korter te laten duren.

maar met de juiste begeleiding moet het wel goed gaan komen
W
Z
E
pi_111132162
Rebel_angel
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen.

Dat komt vast goed, voorbereiden & met begeleiding idd.
pi_111133253
Eerst een jompel voor Xanteh *O*.

En kraamvisite laat ik me gewoon overkomen. Duidelijk een signaal afspreken met manlief als het genoeg is. Hij is mondig genoeg om mensen dan vriendelijk maar kordaat de deur te wijzen ;).
Wij gaan geen babyborrel doen, omdat je dan zo met van die "verplichte" uitnodigingen zitten, maar wel mensen die bellen om langs te komen, en die niet tot onze dichtste vrienden/familie behoren uitnodigen voor een brunch/high tea/... en dat dan een keer of 2-3.

RA, ik werk met jongeren (wel 12+) en met een lichtere vorm ook denk ik dan wat jij omschrijft. Maar jij bent zijn mama en je gaat dat gewoon goed doen, want mama knows best :). Hoewel het niet altijd gemakkelijk is zo'n verandering, kan een broertje/zusje zo onverwaardelijk hun hart veroveren! Helpt het om tijd visueel voor te stellen?

Zoë, ben je nu nog niet bevallen :P. Wel van harte voor en met je zusje! *O*

Ow en ik ben ondertussen 10w3d. Heb het gevoel dat de misselijkheid begint weg te ebben (op wat opstoten na). Alleen die qmdkfdqsjdqf vermoeidheid :O
pi_111133309
Xanteh, gefeliciteerd!!!!! Ben erg benieuwd naar het hele verhaal.
Ik weet niet meer wie het over de slijmprop had maar bij mij is hij dus niet doorzichtig, het is echt bloederig. Jaja, zoals jullie lezen is het hier wat onrustig. Hoewel er op dit moment niets gebeurt.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_111133364
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:10 schreef sproet-je het volgende:
Xanteh, gefeliciteerd!!!!! Ben erg benieuwd naar het hele verhaal.
Ik weet niet meer wie het over de slijmprop had maar bij mij is hij dus niet doorzichtig, het is echt bloederig. Jaja, zoals jullie lezen is het hier wat onrustig. Hoewel er op dit moment niets gebeurt.
Go sproetje go :D *O* (waar is die puf-emoticon? :D)
pi_111133410
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:11 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Go sproetje go :D *O* (waar is die puf-emoticon? :D)
:% ( ; % ) ;)
spannend Sproet!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 16:15:04 #270
309370 Nanadu
pi_111133483
Gefeliciteerd xanteh!!!
pi_111133511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

:% ( ; % ) ;)
spannend Sproet!!
dankje

dus sproet: :%!
pi_111133648
Spannend sproet! Ik hoop dat er snel echt wat gaat gebeuren!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111133830
Hahhahaha rustig aan hoor! Die pufsmiley had ik afgelopen nacht even nodig maar het bleek een 'leuk' voorproefje
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_111134501
Slakkenspoor :9
pi_111135400
Sproet-je, succes dan mocht het bij jou toch snel beginnen & doorzetten!

Rebel-angel succes met de beslissing van het vertellen aan je kind. Ik hoop dat jullie de goede aanpak en het goede tijdstip vinden om het te vertellen.

Estrys, wij hebben ook even gewacht met vertellen aan onze zoon, volgens mij zijn ze ongeveer even oud. Het heeft bij hem ook nog even geduurd voordat hij het verder vertelde, nieuws moest ook eerst bezinken. Tegenwoordig zou hij het sneller verder vertellen denk ik :P

Liza fijn dat de misselijkheid snel over gaat.

Mijn lief gaat zo weg van kantoor en dan maar genieten van deze avond. Stiekem ben ik wel een beetje zenuwachtig ook, dat er een telefoontje komt en wij ons zoontje moeten gaan ophalen. En schoonvader zei me nog toen ze weggingen of ik alsjeblieft niet voor maandag kon gaan bevallen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')