Je zwagers ook niet trouwensquote:Op donderdag 3 mei 2012 11:27 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd met je nichtje Zoë, lijkt mij heel bijzonder om tante te worden.![]()
![]()
Zou ik ook leuk vinden, maar volgens mij is mijn 3 jaar jongere zusje er nog niet aan toe
Nou bij de ene zwager ben ik daar niet zo zeker over. Als ze over een paar maanden in hun nieuwe huis zitten, zou het zomaar kunnen, dat hij toch van mening veranderd. En zijn vrouw weet al wel dat zij wil, denk ikquote:
quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:04 schreef rebel-angel het volgende:
Ik ook , komt er dan straks als je kind geboren is nog steeds zo'n heks bij je thuis die je van alles en niks wil aansmeren ?
Want dan sla ik die over
Die kwam bij mij ook en ik had geen enkele 'blije' doos opgehaald. Ze was binnen vijf minuten weer weg overigens. Ik antwoordde op alles met nee, wil ik niet, hoef ik niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:04 schreef rebel-angel het volgende:
Ik ook , komt er dan straks als je kind geboren is nog steeds zo'n heks bij je thuis die je van alles en niks wil aansmeren ?
Want dan sla ik die over
Dat dus. Al moet je blij zijn met alles wat je krijgt. Het is tenslotte wel gratis!quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik vond alleen de blije doos en de doos van de babydump de moeite waard. Die van Felicitas was vooral heel erg veel bagger.
die van kruidvat moet je 2 maanden van te voren krijgenquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:19 schreef Marjolijntje het volgende:
Oh, maar ik ben ook blij met alle gratis rommel hoorEn bij een volgende zwangerschap zou ik die van de Etos ook zo weer aanvragen
Die van de kruidvat heb ik trouwens nog steeds niet, wel aangevraagd maar nog niks van gehoord.
Blije doos, die had ik met 24 weken ofzo? Ik weet het niet precies meer
Omdat ik het leuker vind voor K. als zij het aanvraagt en het voor mij raar voelt om het aan te vragenquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:47 schreef PureEvil het volgende:
Waarom vraag je het niet gewoon aan Sorbootje...je kan het toch aan haar geven....
Ik moet zeggen het viel me reuze mee met reclame na geboorte van muppetquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:31 schreef Estrys het volgende:
Ik ben te lui om dat soort dingen aan te vragen. Vorige keer ook niet gedaan, heb nou niet het idee dat ik iets gemist heb. Behalve veel reclame meuk. Is het zo dat je dan je adres moet opgeven? en dat je tot Sint juttemis met reclame meuk zit.
Er zijn meerdere resusfactoren, er wordt getest op C en D. De belangrijkste is D, als je bloedgroep A negatief is wordt eigenlijk bedoeld dat resusfactor D negatief is. Op C testen ze nog wel een keer extra bij 27 weken als die negatief is maar er wordt verder niets gegeven omdat het vermoedelijk nauwelijks schadelijk is voor eventuele volgende kinderen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:08 schreef Enfermera het volgende:
en wat is Rhesus C en wat heeft dat voor invloed op de beeb?
Ah oke, gewoon een ander type rhesusfactor dusquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Er zijn meerdere resusfactoren, er wordt getest op C en D. De belangrijkste is D, als je bloedgroep A negatief is wordt eigenlijk bedoeld dat resusfactor D negatief is. Op C testen ze nog wel een keer extra bij 27 weken als die negatief is maar er wordt verder niets gegeven omdat het vermoedelijk nauwelijks schadelijk is voor eventuele volgende kinderen.
Oh jammer. Ja snap ikquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:26 schreef Tinuviel het volgende:
Gerbera dank voor de tip over de Etos dingen. Lijkt me heel handig.
Enfermera ik heb geen links over inscheuren op een baarkruk, weet ook niet of er echt onderzoek naar gedaan is ofzo. Ik heb wel van mijn zwangerschapsyoga docent gehoord, dat er verschillende meningen bestaan over wel of niet makkelijker uitscheuren bij een baarkruk bevalling.
Enfermera balen van de bandenpijnDoe dan idd maar lekker rustig aan. Heeft sporten eigenlijk nog een slechte invloed op je banden?
Appeltje moet ik zeggen heb ik nog niet geprobeerd tegen het maagzuur. Lijkt me eigenijk niet zo handig omdat appel van zichzelf best zuur is. Heb weleens melkproducten tot me genomen als ik er last van had. Dat helpt in ieder geval tijdelijk maar vaak ook niet urenlang.
Ja preciesquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja dat rhesusgedoe.. vind het lastig uit te leggen hoe daf nu zit. Met 27 weken word ik inderdaad nog een keer geprikt. Als het dan niet goed is moet er wel verder onderzoek komen geloof ik. Maar de kans dat het mis is is echt heek herl klein. Het kan dat je kindje daar (ernstige) bloedarmoede van krijgt als ze er te laat bij zijn. Vandaar die extra controle :-).. niet iets waar ik me heel erg zorgen om maak nu.
granny smithquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:30 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Oh jammer. Ja snap ikNja, dan vind ik het lastig om daar wat van te vinden, ik las juist in een boek (van verschillende deskundigen) dat het juist beter is voor de uitdrijving
Maar dan ga ik nog wel even op zoek, misschien dat ik nog wat kan vinden.
Ja, tis idd jammer, majaNeuh, denk het niet.. Gewoon doen wat goed voel en niet te hard en te snel gaan, dan gaat het wel goed denk ik
Ik sport meer op mn spieren in mn armen en rug sterk te houden, dus dat kan wel lijkt me
Appel is juist basisch, bij mij helpt het juist goed..Moet je natuurlijk niet zo'n hele groene nemen, hoe heet dat ras/merk ook alweer?
![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Er zijn meerdere resusfactoren, er wordt getest op C en D. De belangrijkste is D, als je bloedgroep A negatief is wordt eigenlijk bedoeld dat resusfactor D negatief is. Op C testen ze nog wel een keer extra bij 27 weken als die negatief is maar er wordt verder niets gegeven omdat het vermoedelijk nauwelijks schadelijk is voor eventuele volgende kinderen.
Vriend is erg nieuwsgierig waaromquote:Op donderdag 3 mei 2012 20:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
bovendien moet vader dan ook bloed gaan geven om te laten controleren
nou had ik net het linkje van rivm nog open, potver, even zoeken weer hoorquote:Op donderdag 3 mei 2012 20:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vriend is erg nieuwsgierig waarom(verdere stappen had de gyn nog niet uitgelegd)
hier: http://www.rivm.nl/dsreso(...)g&disposition=inlinequote:Moet vader ook gescreend worden als c-IEA zijn gevonden?
Ja, voor het vervolgbeleid is het van belang om te onderzoeken of vader homo- of
heterozygoot is voor het Rhc-antigeen. Indien c-IEA zijn gevonden zal Sanquin Diagnostiek
vragen om bloed van vader in te sturen.
Thnx!quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:
Ha hebbes.
De vlieger gaat dus alleen op als een rhesus-c negatieve moeder IEA aangemaakt heeft.
[..]
hier: http://www.rivm.nl/dsreso(...)g&disposition=inline
pagina 7
Thanks voor de info!quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er wordt aan het begin van de zwangerschap getest op bloedgroep + rhesus c (kleine c, niet grote C!) en rhesus D factor. Alléén als de moeder rhesus c of D negatief is volgt er een 27 weken screening. Als de moeder rhesus D negatief is, dan zijn ze in staat om vanaf 27 weken in het bloed van de moeder de bloedgroep+rh.factor van de baby te bepalen. Als die ook negatief is, dan is er niets aan de hand. Heeft het kind een positieve bloedgroep terwijl moeders negatief is, dan krijgt moeders met 30 weken én binnen 48 uur na de bevalling een injectie met anti-D.
Als moeder rhesus c negatief is dan wordt er gekeken of de moeder antistoffen aanmaakt. Als dat zo is dan wordt het kind extra in de gaten gehouden ivm kans op bloedarmoede etc, bovendien moet vader dan ook bloed gaan geven om te laten controleren, de bloedbank bepaald wat er verder moet gebeuren dan. Er wordt geen injectie gegeven omdat die er simpelweg niet is. Te duur om te maken, te weinig nodig.
De anti-D injectie wordt gemaakt uit menselijk bloed. Mensen die ooit antistoffen hebben aangemaakt hebben bloed gedoneerd en daar wordt die injectie uit gemaakt.
Hoop dat het werkt!quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:27 schreef Tinuviel het volgende:
Covie, heb je al geprobeerd of warmte helpt tegen de harde buiken? In ieder geval sterkte en ik hoop dat de harde buiken snel over gaan.Misschien komt het ook doordat je nu echt de rust kunt pakken.
Ik zal de appel eens proberen Enfermera, bedankt.![]()
Speedy volgens mij ben jij een hele trotse en genietende papa. Erg leuk om te zien
Ja je baarmoeder is nog dicht, dus er komt geen licht binnen, daarom is het donkerquote:Op donderdag 3 mei 2012 20:32 schreef Regenboogjes het volgende:
Egopost.![]()
Vanmiddag weer een echo gehad. Hendrikje is nu 3,6cm groot en was een centimeter gegroeid in 1 week tijd! Hij loopt zelfs ietsjes voor qua groei.Dat zegt op deze termijn nog helemaal niks, maar toch.
Het gezichtje kwam heel mooi in beeld. Ik weet zeker dat 't een jochie is, 't was echt een jongenskoppie vond ik. Bij deze alvast mijn excuses aan mijn toekomstige dochter voor het feit dat ik d'r op een jongetje vind lijken.![]()
Het was deze week wel moeilijk om een mooie duidelijke beelden te krijgen; het was nogal donker van binnen. Zo bizar; hoe dat kan verschillen van week tot week.Mignonne, Poppedein: Hebben jullie daar een verklaring voor?
Ik zal straks even wat foto's posten, deze keer probeer ik het niet te vergeten.
nog ff, ik lees dit ook:quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:29 schreef Ticootje het volgende:
Dus als je antistoffen hebt kunnen ze daar iets mee?? Ik heb antistoffen cw.
Bij ons moest m ook bloed afgeven. Hij had geen cw kenmerk in zijn bloed, dus leyla kon het ook niet hebben en liep daarom geen gevaar.
http://www.zonmw.nl/nl/pr(...)mmunoprophylaxis-in/quote:Op advies van de Gezondheidsraad en in navolging van andere landen is per 1 juli 1998 in Nederland antenatale immunoprofylaxe bij RhD-negatieve zwangeren in de 30e zwangerschapsweek ingevoerd. Het schaarse anti-D IgG-preparaat wordt in Nederland via herhaalde (8-10x/jaar) plasmaferese bereid uit plasma van 350 vrijwillig gehyperimmuniseerde RhD-negatieve vrouwen. In Nederland wordt vanwege het tekort aan anti-D IgG de antenatale immunoprofylaxe beperkt tot RhD-negatieve vrouwen die nog geen levend kind hebben vanuit de gedachte dat een multipare zwangere geen volgende zwangerschapswens heeft. Deze toediening is ongeacht de nog onbekende bloedgroep van het kind. Deze ongerichte toediening is medisch en economisch (een dosis kost tenminste fl. 200) ongewenst. Uitgerekend kan worden dat 41% van deze vrouwen zwanger is van een RhD-negatief kind en deze immunoprofylaxe dus onnodig krijgt. Deze vrouwen staan dus bloot aan een onnodig gezondheidsrisico, dat ieder bloedproduct (virussen/prionen) potentieel heeft. Daarnaast draagt dit onnodige gebruik bij aan het tekort aan anti-D IgG.
Wat gaaf regenboogjes!quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:32 schreef Regenboogjes het volgende:
Egopost.![]()
Vanmiddag weer een echo gehad. Hendrikje is nu 3,6cm groot en was een centimeter gegroeid in 1 week tijd!
Het gezichtje kwam heel mooi in beeld. Ik weet zeker dat 't een jochie is, 't was echt een jongenskoppie vond ik. Bij deze alvast mijn excuses aan mijn toekomstige dochter voor het feit dat ik d'r op een jongetje vind lijken.![]()
Het was deze week wel moeilijk om een mooie duidelijke beelden te krijgen; het was nogal donker van binnen. Zo bizar; hoe dat kan verschillen van week tot week.![]()
Mooi he?quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Cynthia die geluidjes zit te maken tijdens het slapen![]()
Speedy het is heel leuk hoor die updates, maar ik denk wel dat het tijd is om door te schuiven naar het babytopic! Gaan we hier gewoon verder met zwangerschapskwalen en bevallenquote:Op donderdag 3 mei 2012 20:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Cynthia die geluidjes zit te maken tijdens het slapen![]()
Die is nog niet bevallen....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:44 schreef covie het volgende:
Ooh en sam ook al niet meer gezien na gisteeochtend?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay okay okay .. fijn dat DE baby er is![]()
Zo dan goed?
Zo irritant is dat he? Hier in dld is het erg pro borstvoeding....Echt...al een paar mensen hebben gevraagd ' geef je borstvoeding?' En als ik dan nee zeg..' waarom niet?' .....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Zelfde als men vraagt of we borst- of flesvoeding willen gaan doen .. ik ben er nu van overtuigd dat het flesvoeding wordt.
Als je dan gewoon uitlegt wat de reden is dat je flesvoeding ipv borstvoeding gaat geven houden ze toch wel hun mond?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Zelfde als men vraagt of we borst- of flesvoeding willen gaan doen .. ik ben er nu van overtuigd dat het flesvoeding wordt. En dan komen ze met allemaal dingen als 'wetenschappelijk bewezen dat het beter is blabla'... Mensen ik heb me er erg goed in verdiept, ken de voor- en nadelen .. maar dit mijn keus. Come on! Vraag het anders gewoon niet weet je![]()
Zo grappig![]()
Mensen hebben blijkbaar toch een bepaald beeld van ons dat ze van sommige dingen maar gewoon automatisch uit gaan .. en als het dan anders blijkt te zijn ..![]()
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het niet zo'n rare vraag (waarom niet vraag).quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:35 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Zo irritant is dat he? Hier in dld is het erg pro borstvoeding....Echt...al een paar mensen hebben gevraagd ' geef je borstvoeding?' En als ik dan nee zeg..' waarom niet?' .....
Mja.waarom zou je t uit.moeten leggen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:36 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als je dan gewoon uitlegt wat de reden is dat je flesvoeding ipv borstvoeding gaat geven houden ze toch wel hun mond?
Dit is een hele gewaagde uitspraak, dat besef je toch he?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:38 schreef PureEvil het volgende:
Ja ach, maakt me ook niet zoveel uit dat ze het vragen eigenlijk. Maar in NL heb ik die vraag nooit gehad iig. Daar is het gewoon wat meer 'normaal' als je flesvoeding geeft... (ehm goed, dat leest misschien wat raar..)
Omdat het 'logischer' is dat mensen borstvoeding geven denk ik? Ik bedoel niet dat ik flesvoeding verafschuw of zo, maar het is van nature uit logischer dat je borstvoeding geeft. Als je er dan voor kiest om dat niet te doen is dat prima, maar ik kan me voorstellen dat mensen dan wel nieuwsgierig zijn naar de reden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Mja.waarom zou je t uit.moeten leggen?
Waarom is dat grappig? De natuur heeft nu eenmaal bedacht dat moeders borstvoeding kunnen geven. Voor de meeste mensen is het dus nog niet zo normaal als je flesvoeding geeft, puur omdat het niet natuurlijk is denk ik.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Neej ik ga die discussie ook niet meer aan![]()
Nou ja, waarom zou je uit moeten leggen waarom je flesvoeding wil geven terwijl als je zegt dat je borstvoeding gaat geven er geen haan naar kraait?
En ik kan wel met mijn redenen aan komen .. maar daar hebben mensen altijd dan weer een weerwoord op. en dan krijg je dus inderdaad discussie, en daar heb ik al heulemaal geen zin in![]()
Vind het zo grappig waarom mensen met borstvoeding die vraag niet krijgen en flesvoeding wel
Omdat je lichaam ervoor gemaakt is om zwanger te raken, dat 9 maanden te zijn, dat kind er na pak 'm beet 40 weken logeren weer met grof geweld uit te werken en vervolgens zelf te voeden d.m.v. borstvoeding. Da's de lichamelijk/biologisch/evolutionair gezien logische vervolgstapquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Neej ik ga die discussie ook niet meer aan![]()
Nou ja, waarom zou je uit moeten leggen waarom je flesvoeding wil geven terwijl als je zegt dat je borstvoeding gaat geven er geen haan naar kraait?
En ik kan wel met mijn redenen aan komen .. maar daar hebben mensen altijd dan weer een weerwoord op. en dan krijg je dus inderdaad discussie, en daar heb ik al heulemaal geen zin in![]()
Vind het zo grappig waarom mensen met borstvoeding die vraag niet krijgen en flesvoeding wel
"Ga je dit jaar nog op vakantie?"quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Mja.waarom zou je t uit.moeten leggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |