makreel is ook een aanrader :-)quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:54 schreef robdriessen het volgende:
OK, dit was geen leuke run. Pittig eten, uurtje laten zakken en dan denken dat je kan gaan rennen. Dankzij oprispingen twee keer van de pepertjes kunnen genieten. En dan Evy die als eerste tip geeft dat je altijd beter voor het eten kan gaan rennen dan er na
Maar desondanks, Evy 5-10 run vier in de pocket. Trager dan normaal, maar gezien de omstandigheden ben ik al blij dat ik 'm heb uitgelopen.
http://runkeeper.com/user/rdriessen/activity/85391419
Bedankt voor het delen. Ik voel me nu niet meer alleen en ietsje minder stomquote:
Hoop dat je het ergens gedeponeerd hebt waar ik er niet over kan uitglijden...quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:36 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen. Ik voel me nu niet meer alleen en ietsje minder stom
Ho, ik heb alles binnengehouden. Wat last van boertjes, meer niet. Maar boertjes na een thaise maaltijd zijn hele gemene boertjesquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:39 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Hoop dat je het ergens gedeponeerd hebt waar ik er niet over kan uitglijden...
Ah! Dat is een hele geruststelling!quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:48 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Ho, ik heb alles binnengehouden. Wat last van boertjes, meer niet. Maar boertjes na een thaise maaltijd zijn hele gemene boertjes![]()
Ik doe nog fitnessen en pilates, af en toe spinning.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:57 schreef Fuszy het volgende:
Sporten jullie naast het hardlopen nog? Voetbal, wandelen of iets dergelijks?
Even snel op GarminConnect nagekeken...quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:58 schreef Wiehoe het volgende:
Hardlopen vanavond was een ramp. Ik moet toch nog maar even beter bedenken met wat voor hartslagtempo ik ga interval lopen. De eerste 2 minuten lukte nog net.. vervolgens compleet buiten adem tot het misselijke toe.
Wat is jullie maximum hartslag?
Het is al vaker gezegd... er zit erg veel variatie in max HR. Sommige mensen zitten met dribbelen al op 150 en anderen houden het heel beschaafd op 130...quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:09 schreef Wiehoe het volgende:
Oke, ik ben zelf 26 en met mijn sprint zonet kreeg ik mijn hartslag niet hoger dan 173.
Ik kan met 173 nog hele gesprekken houden!quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:09 schreef Wiehoe het volgende:
Oke, ik ben zelf 26 en met mijn sprint zonet kreeg ik mijn hartslag niet hoger dan 173.
Denk dat je echte HR Max wel wat hoger is dan 173quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:24 schreef Wiehoe het volgende:
Ik merk dat die rekenmodules inderdaad niet zo nauwkeurig zijn. Ik was inderdaad begonnen met 214 - (0,8 * leeftijd). Maar dan zit ik dus op 193.2. En dan proberen 180 te bereiken..
Als ik dribbel zit ik inderdaad ook al rond de 150, max blijkbaar 173.. daar zit niet veel ruimte tussen.
Mijn avond was het inderdaad ook niet. Nou ja, vrijdag weerquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:26 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Denk dat je echte HR Max wel wat hoger is dan 173![]()
Misschien was het je avond niet? Don't worry
spannend! Succes alvast :-)quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:55 schreef Liesje68 het volgende:
Morgen staat nr 24 van Renate's 15km op het programma.
Een testloop van 10km of beter gezegd een testloop van 1 uur op wedstrijdtempo... hoop uiteraard in de buurt te komen van de 10km
eindelijk, ik dacht al dat je gestopt was met hardlopen..quote:
Gaat je helemaal lukkenquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:55 schreef Liesje68 het volgende:
Morgen staat nr 24 van Renate's 15km op het programma.
Een testloop van 10km of beter gezegd een testloop van 1 uur op wedstrijdtempo... hoop uiteraard in de buurt te komen van de 10km
Een einde is er niet he ;-) Gewoon doorlopenquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:10 schreef VKV het volgende:
Vanavond of morgenochtend les 20 alweer! Het einde is in zicht
Ok ok met einde bedoel ik 5 km kunnen lopen in 30 min. Daarna ga ik trainen voor m'n eerste omloop die voor de helft op het strand isquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:11 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Een einde is er niet he ;-) Gewoon doorlopen
Ik mag zelf nog 22 lessen voordat ik de 5km zou moeten kunnen lopenquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:23 schreef VKV het volgende:
[..]
Ok ok met einde bedoel ik 5 km kunnen lopen in 30 min. Daarna ga ik trainen voor m'n eerste omloop die voor de helft op het strand is
Hoi!quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je verschil ging merken in je conditie?
Ik probeer nu regelmatig te lopen en meestal doe ik een vast stuk. Maar ik merk nog niet echt verbetering. Zeker met dat benauwde weer van afgelopen dagen viel het toch behoorlijk tegen.
Je conditie gaat sowieso niet verbeteren als je steeds hetzelfde doet.. Je lichaam moet merken dat er een verbetering in conditie nodig is anders ga je niet bereiken, en wanneer je steeds hetzelfde traint is deze behoefte er dus niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je verschil ging merken in je conditie?
Ik probeer nu regelmatig te lopen en meestal doe ik een vast stuk. Maar ik merk nog niet echt verbetering. Zeker met dat benauwde weer van afgelopen dagen viel het toch behoorlijk tegen.
Waar haal je de tijd vandaan, naast een full time baan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:54 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik doe nog fitnessen en pilates, af en toe spinning.
Maar vooral de combi hardlopen en pilates kan ik alle dames hier aanraden, doet wonderen voor je figuur!
Ik werk nu niet veel omdat ik mijn scriptie aan het schrijven ben maar toen ik stage liep (was ook fulltime) ging het ook prima.quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:14 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Waar haal je de tijd vandaan, naast een full time baan?
dat kan makkelijk ik sport ook rond de 5 keer per week.quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:14 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Waar haal je de tijd vandaan, naast een full time baan?
En kwestie van plannen!quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:40 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dat kan makkelijk ik sport ook rond de 5 keer per week.
kwestie van prioriteiten stellen, dan maar een keer niet op de bank hangen
Dat lijkt me nou eens echt een leuk beroep, Personal Trainerquote:Op donderdag 3 mei 2012 11:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
En kwestie van plannen!
Als ik geen tijd heb om uitgebreid te trainen zorg ik dat ik thuis alsnog train dan ben je met een uurtje klaar. Nou is dat voor mij iets makkelijker omdat ik personal trainer ben en als dame zijn niet de ambitie heb om heel breed te worden. Maar als je de discipline hebt kun je prima thuis trainen naast het hardlopen.
Ik doe dit ook omdat ik geen loperslichaam wil, ik vind dat niet mooi en doe daar dan ook graag iets extra's voor.
Is ook heel tof maar doe er nu niets meer mee omdat ik aan het afstuderen ben en in juni aan mijn baan als fysiotherapeut begin. Dat vind ik nog leuker om te doenquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:05 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou eens echt een leuk beroep, Personal Trainer
Daar ligt mijn interesse dan alweer een stuk minderquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Is ook heel tof maar doe er nu niets meer mee omdat ik aan het afstuderen ben en in juni aan mijn baan als fysiotherapeut begin. Dat vind ik nog leuker om te doen
Waarom niet? De cursussen kun je in een jaar afronden naar het fulltime werken wat je nu doet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Daar ligt mijn interesse dan alweer een stuk minderIk zou echt dolgraag PT willen worden, maar dat gaat vooralsnog nog even niet
Ik ben nu in de afrondende fase van een HBO-opleiding naast mn fulltime baan. En ik ben ook nog een beetje financieel gebonden aan deze jobquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:18 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Waarom niet? De cursussen kun je in een jaar afronden naar het fulltime werken wat je nu doet.
ah oke, wat doe je nu voor werk?quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ben nu in de afrondende fase van een HBO-opleiding naast mn fulltime baan. En ik ben ook nog een beetje financieel gebonden aan deze job
Hey Avuso, wij kennen elkaarquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:42 schreef Avuso. het volgende:
Ik haak ook maar even in...
Kom net terug van rondje lopen met Evy. Ik heb net les 7 (<5km) gedaan en dat ging lekker. Maar deze week wel een stuk benauwder dan voorheen. Maar ach beetje voorbereiden op de zomer kan denk ik ook geen kwaat
http://runkeeper.com/user/vaneijden/
Dat is nou precies het probleem van hardlopers, die hebben vaak een buik (dan heb ik het natuurlijk over de recreatieve lopers)quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou een loperslichaam wel prefereren boven mijn huidige lichaam. M'n buik (en dat is zo'n echte hangbuikzwijnbuik) wil maar niet weg (ook niet als ik 10km minder weeg dan nu, helaas) en als ik hem door 3/4 keer per week hardlopen kwijt zou kunnen raken...dat zou tof zijn
al denk ik niet dat mijn lichaam het daar mee eens is
Werk nu (als burger) voor Defensie, meer in de bedrijfsmatige processenwereld. Iets totaal anders dus...quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
ah oke, wat doe je nu voor werk?
Ik heb in ieder geval de pt opleiding gedaan via fittvak. Eerste fitness trainer A en daarna meteen B. En B staat gelijk aan personal trainer, de opleidingen bestonden uit 1 keer in de week naar school en voor de rest zelfstudie. Ik volgende deze opleidingen naast 60 uur in de week in de horeca werken en dat ging eigenlijk best prima.
Daarna is het een kwestie van netwerken en steeds meer uren in als pt gaan werken naast je huidige baan. Net zolang tot je helemaal over kunt stappen.
Dat doe ik er dan ook bij, en ook dát helpt niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:26 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat is nou precies het probleem van hardlopers, die hebben vaak een buik (dan heb ik het natuurlijk over de recreatieve lopers)
Je valt wel af van hardlopen maar je wordt er niet echt heel veel strakker van, je zult zien dat een paar uurtjes in de week krachttraining al heel wat extra's zal doen.
Het enige wat je kunt verliezen is het geld dat de opleidingen kosten (ze zijn niet goedkoop, aan de andere kant de master die ik wil gaan doen is 22.000 euro dus eigenlijk zijn de opleidingen best goedkoopquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Werk nu (als burger) voor Defensie, meer in de bedrijfsmatige processenwereld. Iets totaal anders dus...
Ik zou dolgraag de stap willen maken, maar ik weet ook niet of ik het durf. mietje...
ben je zo blessure gevoelig dan? ik merk het bij mezelf wel heel erg, zelfs in die mate dat het kleine buikje dat ik had nu gewoon weg isquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou een loperslichaam wel prefereren boven mijn huidige lichaam. M'n buik (en dat is zo'n echte hangbuikzwijnbuik) wil maar niet weg (ook niet als ik 10km minder weeg dan nu, helaas) en als ik hem door 3/4 keer per week hardlopen kwijt zou kunnen raken...dat zou tof zijn
al denk ik niet dat mijn lichaam het daar mee eens is
een sixpack maak je 80% in de keuken hequote:Op donderdag 3 mei 2012 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ook dat. maar ik bedoelde dat m'n buik gewoon hardnekkig is en dus niet weg gaat, ookal ren ik 3/4 keer in de week.
Tja ik val niet echt af, maar ik word wel platter. M'n broeken zitten nu namelijk te losquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:26 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat is nou precies het probleem van hardlopers, die hebben vaak een buik (dan heb ik het natuurlijk over de recreatieve lopers)
Je valt wel af van hardlopen maar je wordt er niet echt heel veel strakker van, je zult zien dat een paar uurtjes in de week krachttraining al heel wat extra's zal doen.
een platte buik dan, als je 3 x in de week hardloopt (ligt er ook aan hoelang) en prima kookt en eet doe je dan toch wat mis lijkt mij?quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ik hoef geen six pack. En ik eet en kook prima.
Ik denk dat wij daar allemaal op den duur op hopenquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:03 schreef MissBliss het volgende:
Ik hoop dat dat platte buik-effect bij mij ook nog komt
KT doe ik ook, op m'n niet loop dagen ;-) , discipline heeft het bij mij ook een tijd lang aan ontbroken.... maar gaat nu goed.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:20 schreef YUR het volgende:
Krachttrainen, dat moet ik inderdaad ook doen. En discipline trainen ook
Als je iedere week minimaal een beetje langer kunt lopen, dan loop je op een gegeven moment toch echt dat hele stuk in een keer. Gewoon geen haast hebben. Je beweegt, dat is het belangrijkste.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Misschien leg ik het verkeerd uitIk loop hetzelfde stuk. Maar ik kan dat stuk maar in etappes hardlopen. Helemaal houd ik gewoon niet vol. Want heb de conditie van een kreupel paard. Maar normaal zou je zeggen dat je de momenten dat je aan het hardlopen bent langer vol kan gaan houden. Maar dit is echt nog maar minimaal
en hoe vaak train je dan? Want ik ben zelf ook nog maar zeven weken bezig en loop al zo ontzettend veel meer. In elk geval schrijft iedereen altijd dat je met twee keer trainen misschien minimaal conditie opbouwt, maar je zou het drie keer per week moeten doen om echt goed vooruit te gaan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Misschien leg ik het verkeerd uitIk loop hetzelfde stuk. Maar ik kan dat stuk maar in etappes hardlopen. Helemaal houd ik gewoon niet vol. Want heb de conditie van een kreupel paard. Maar normaal zou je zeggen dat je de momenten dat je aan het hardlopen bent langer vol kan gaan houden. Maar dit is echt nog maar minimaal
Hoe lang doe je dat al?quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zal wel te snel willen dan ik loop zo'n 2 tot 3x per week :-)
ja die warmte hoeft voor mij dus ook echt niet dan loop ik nog liever door de regen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
Vanmiddag een rondje van 5 of 6 doen, overigens. Is in ieder geval niet zonnig of warm![]()
goedzo! het begin is altijd moeilijk! (vooral het van de bank komen EN blijvenquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:22 schreef roos85 het volgende:
Net les 1 Evy 0-5 km gelopen!
Viel nog wat tegen, maar het begin is er
Welkom bij de club!quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:22 schreef roos85 het volgende:
Welkom!quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:22 schreef roos85 het volgende:
nou je buik wordt wel minder maar voor echt strak of plat moet je wel wat meer doen denk ik?quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:53 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
een platte buik dan, als je 3 x in de week hardloopt (ligt er ook aan hoelang) en prima kookt en eet doe je dan toch wat mis lijkt mij?
Heel goed, alle begin is moeilijk maar je zal zien dat je snel vooruitgang boektquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:22 schreef roos85 het volgende:
Hey "buurman" uit het hoge noorden. Leuk je ook hier te zienquote:
Nee dat is idd een ander verhaald, je zal flink litteken weefsel hebben. Maar je kunt wel de andere spieren erom heen trainen, en letten op je voeding. Veel mensen hebben geen dikke buik maar een opgezwollen buik door de dingen die ze eten. Dat kan echt veel schelen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou je buik wordt wel minder maar voor echt strak of plat moet je wel wat meer doen denk ik?
Ik heb trouwens geen strakke buik en mijn fysiotherapeut heeft mij ook verteld dat dat wrs nooit meer echt helemaal komt :´) (ik heb 2 jaar terug een hele grote buikoperatie gehad waardoor alle spieren en wat er nog meer zit, flink toegetakeld geweest zijn en ik een flink litteken heb.. )
Klopt hoor, ik heb geen pens ofzoquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:36 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Nee dat is idd een ander verhaald, je zal flink litteken weefsel hebben. Maar je kunt wel de andere spieren erom heen trainen, en letten op je voeding. Veel mensen hebben geen dikke buik maar een opgezwollen buik door de dingen die ze eten. Dat kan echt veel schelen.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:22 schreef roos85 het volgende:
Hey, jij ook hier.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:22 schreef roos85 het volgende:
Wat doe je aan sport buiten hardlopen? Beweeg je veel naast het sporten? Hoe zijn de verhouding kcal-eiwitten-vetten in je voeding? Drink je veel kcalrijke drankjes?quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
Weinig alcohol, véél groente, als carbs dan volkoren en zelfgemaakt (volkorenpasta, -lasagnebladen, -brood, -wraps, -nan, -pita, -pizzabodem, etc.), vaak ook groente ipv bijvoorbeeld rijst bij chilli con carne, veel bewegen en sporten en ook nog eens afvallen.Over de gezondheid hoef ik me niet zo druk te maken. De buik is echter gewoon hardnekkig, niet opgezwollen, gewoon vet en hangend, zo'n pens, je weet wel..
QFT!quote:
quote:
Drie keer hardlopen, vaak twee keer per week spinning, 5 keer per week Jillian (mix van cardio, kt en abs, 20 minuutjes, gebruik 't ook als opwarming voor andere sporten), fiets veel door de stad heen en als het even kan een stevige hike in de weekenden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Wat doe je aan sport buiten hardlopen? Beweeg je veel naast het sporten? Hoe zijn de verhouding kcal-eiwitten-vetten in je voeding? Drink je veel kcalrijke drankjes?
Helemaal mee eens! Ben niet een fanatiek gezonde eter maar ik denk toch dat aardig wat mensen ongezonder als ik eet...quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:36 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Veel mensen hebben geen dikke buik maar een opgezwollen buik door de dingen die ze eten. Dat kan echt veel schelen.
Je moet ook absoluut geen stats bijhouden maar vaak helpt een keer kritisch kijken naar de eetpatroon. Ik ben een paar weken geleden gaan minderen met koolhydraten en dat scheelt toch een hoop! Ik eet minder maar zit veel langer vol en ben minder opgeblazen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Twee keer per week spinning, 5 keer per week Jillian (mix van cardio, kt en abs), fiets veel door de stad heen en als het even kan een stevige hike in de weekenden.
Kcal-stats houd ik niet bij, geen zin in, geen tijd voor en verpest voor mij de beleving van het lekker eten. Meestal één zuivelmaaltijd (yoghurt), één ei-maaltijd (omelet, gekookte eitjes) en één carbmaaltijd op een dag. Vaak >500 gram groente p.p.
Thee en water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |