Soms moet je iets eerst tot de grond toe afbranden voordat je weer iets moois kunt opbouwen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:34 schreef pberends het volgende:
[..]
FP: 'Coalitie baart woningmarktmonster'
[..]
Slim kabinet...
Ah oke. Dan hoef ik me dus inderdaad niet aangesproken te voelenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
scheeflener: een persoon die op basis van zijn inkomen teveel leent voor de aankoop van een eigen woning en de kosten van deze lening alleen maar kan opbrengen door gebruik te maken van de hypotheekrente aftrek.
jij profiteert gewoon omdat je mijn belastinggeld terugkrijgtquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah oke. Dan hoef ik me dus inderdaad niet aangesproken te voelenThx voor de uitleg
Whatever helps you sleep at nightquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij profiteert gewoon omdat je mijn belastinggeld terugkrijgt
Dit is vragen naar de bekende weg. Iedereen die een handtekening zet onder een contract zonder exact te weten waar hij nou voor tekent is niet zo'n heel helder licht.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg CoolGuy wat vind jij van 'stumperts' die huilie huilie doen over hun gestegen rente opslag... een hele studio vol boze bankslaven die klagen over het feit dat ze niet wisten welk product ze gekocht hebben![]()
waarschuwing: puur leedvermaak![]()
Het zijn vooral hebzuchte-niet-zulke-heldere-lichten, het type mens dat zonder na te denken en op basis van zijn eigen 'voordeel' zeepbellen blaast. Kijk... jij bent misschien wat intelligenter dan het overgrote deel van de mensheid maar er zijn massa's mensen die zonder enige reflectie een kruisje zetten... en banksters maken daar gebruik van.... en overheden falen om de sheeple tegen de wolven te beschermen. We steken wel miljarden in het defensie apparaat tegen een zogenaamde vijand die nooit komt maar tegen het echte gevaar in de wereld mogen we ons niet wapenen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:21 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is vragen naar de bekende weg. Iedereen die een handtekening zet onder een contract zonder exact te weten waar hij nou voor tekent is niet zo'n heel helder licht.
Vervelend, maar ik kan niets anders zeggen dan: "Dikke pech".quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg CoolGuy wat vind jij van 'stumperts' die huilie huilie doen over hun gestegen rente opslag... een hele studio vol boze bankslaven die klagen over het feit dat ze niet wisten welk product ze gekocht hebben![]()
Gegokt en verloren... ze hadden ook gewoon op een 'veilige' manier kunnen lenen door hun rente langdurig vast te zetten, maar ze wilden het onderste uit de kan en dus krijgen ze de spreekwoordelijke deksel op hun neus...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:30 schreef Disavowed het volgende:
Vervelend, maar ik kan niets anders zeggen dan: "Dikke pech".
Ja, maar jij behoorde ook tot die niet zulke heldere lichten, en pas toen jij de deksel op je neus kreeg baalde en begon je anderen de schuld te geven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het zijn vooral hebzuchte-niet-zulke-heldere-lichten, het type mens dat zonder na te denken en op basis van zijn eigen 'voordeel' zeepbellen blaast. Kijk... jij bent misschien wat intelligenter dan het overgrote deel van de mensheid maar er zijn massa's mensen die zonder enige reflectie een kruisje zetten... en banksters maken daar gebruik van.... en overheden falen om de sheeple tegen de wolven te beschermen. We steken wel miljarden in het defensie apparaat tegen een zogenaamde vijand die nooit komt maar tegen het echte gevaar in de wereld mogen we ons niet wapenen.
Verloren door 2,4% rente te moeten betalen. Minder dan een spaarrekening zonder voorwaarden bij dezelfde bank oplevert (moneyou, @ 2,75%). Ik wil ook wel verliezen dan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gegokt en verloren... ze hadden ook gewoon op een 'veilige' manier kunnen lenen door hun rente langdurig vast te zetten, maar ze wilden het onderste uit de kan en dus krijgen ze de spreekwoordelijke deksel op hun neus...
De Kunduz-coalitie wilde de verlaging van de overdrachtsbelasting toch deels financieren met die bankenbelasting? Tja, die bankenbelasting moeten de banken ergens van betalen!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Verloren door 2,4% rente te moeten betalen. Minder dan een spaarrekening zonder voorwaarden bij dezelfde bank oplevert (moneyou, @ 2,75%). Ik wil ook wel verliezen dan.
(sorry voor deze inhoudelijke bijdrage)
Door minder te beuren dan ze betalen aan dezelfde klant? Hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:28 schreef pberends het volgende:
[..]
De Kunduz-coalitie wilde de verlaging van de overdrachtsbelasting toch deels financieren met die bankenbelasting? Tja, die bankenbelasting moeten de banken ergens van betalen!
ja, en statistisch gezien nog maar 10 jaar te leven, jij liever dan ik.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:58 schreef Bankfurt het volgende:
Ik wou dat ik een babyboomer was.
gratis geld, gratis pensioen, gratis overwaarde; en dan lekker op de PvdA stemmen en op Wilders schelden...
Je suggereert hier dat het benutten van de HRA onoorbaar is, maar dat is tot nu toe nog steeds legaal.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
scheeflener: een persoon die op basis van zijn inkomen teveel leent voor de aankoop van een eigen woning en de kosten van deze lening alleen maar kan opbrengen door gebruik te maken van de hypotheekrente aftrek.
Statistisch gezien een prachtig leven gehad, met veel benefits. Iets waar wij naar kunnen fluiten de komende 15 jaar omdat de zorg van deze babyboomers skyhigh gaatquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:59 schreef sorcees het volgende:
[..]
ja, en statistisch gezien nog maar 10 jaar te leven, jij liever dan ik.
Tip: vooruit kijken, kansen benutten, jij mag straks langer werken omdat je gezonder bent en langer leeft, positief blijven, die babyboomers moesten met een kadett naar spanje rijden, jij vliegt voor hetzelfde geld naar thailand.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:22 schreef antfukker het volgende:
[..]
Statistisch gezien een prachtig leven gehad, met veel benefits. Iets waar wij naar kunnen fluiten de komende 15 jaar omdat de zorg van deze babyboomers skyhigh gaat
helemaal mee eens, het is gewoon zielig hoe de jonge mens als calimero de babyboomers bekritiseert.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef sorcees het volgende:
[..]
Tip: vooruit kijken, kansen benutten, jij mag straks langer werken omdat je gezonder bent en langer leeft, positief blijven, die babyboomers moesten met een kadett naar spanje rijden, jij vliegt voor hetzelfde geld naar thailand.
De welvaart is gestegen en daar profiteer jij langer en meer van dan die babyboomers.
hou toch eens op met dat BBB (babyboomerbashen) en kijk naar jezelf en grijp je kansen.
Trouwens, het gras is altijd groener...........
voor huurders of kopersquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:10 schreef sorcees het volgende:
Acheraf de spelregels veranderen en de burger op kosten jagen is geen fatsoenlijk beleid.
Het zou al voldoende zijn als men buitenlandse banken toestond om hier hypotheken te verkopen, maar dat mag niet van Brussel ofzoquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mijn integrale woningplan:
je zou gewoon de leenfaciliteit wettelijk moeten beperken tot 2x het bruto jaarinkomen, dan kun je ook nog redelijk veilig het salaris van de partner meenemen, of een gemiddeld inkomen , als men ZZPer is oid. Dan heb je een eerlijk systeem, waarbij niemand snel in de problemen komt. De huizenprijzen zullen dan ook dalen naar meer realistische niveaus. Een gemiddelde eensgezinswoning zal dan uit moeten komen op een prijs van 60.000 euro en een appartement 30.000 euro. Dat zijn de prijzen van 20 jaar terug en dat is precies toen de bubble ontstaan is. Als de gemiddelde inkomens stijgen kan ook de maximale leencapaciteit omhoog, zo stijg en daal je mee met de conjuctuur, zoals het hoort. Er kan dan een snelle correctie plaatsvinden van de huizenprijs en de markt zal snel weer zijn vlotgetrokken.
Bij mensen die de hypotheek "onder water" hebben staan zou met een soort "generaal pardon" eenmalig de schulden van dat bedrag kwijtgescholden kunnen worden tot 100% van de nieuwe waarde. De rekening hiervoor komt 50% bij de overheid en 50% bij de banken als hoofdschuldigen van het ontstaan van deze bubble. De HRA en overdrachtsbepasting kunnen hierna direct volledig worden afgeschaft. Om speculatie te voorkomen, mag niemand meer dan 1 woonhuis bezitten.
Als bovenstaand plan wordt uitgevoerd zijn we in 1 klap van alle problemen op de woningmarkt verlost en kan iedereen weer verhuizen!
Wat zou er dan gebeuren?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het zou al voldoende zijn als men buitenlandse banken toestond om hier hypotheken te verkopen, maar dat mag niet van Brussel ofzo
dmv transmigratieprojecten kunnen mensen verplicht verhuisd worden naar krimpgebieden (Alleen in het uiterste geval). en verder heb je natuurlijk prijsverschillen. op gewilde locaties zullen de prijzen hoger zijn, dan zal men dus meer eigen geld moeten inbrengen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:46 schreef Basp1 het volgende:
Bhfh, ik mis in je integrale huizenplan de huurmarkt, het kwantitatieve tekort van huizen op gewilde plaatsen en ook nog hoe om te gaan met de krimpgebieden.
Het gaat om 25.000 gevallen, dat is in principe niets...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
De betaalbaarheid verbetert zeer forsquote:
Ik snap dat banken bashen makkelijk is, maar het is natuurlijk nooit goed. Wanneer de bank zijn eigen broek niet kan ophouden en gered moet worden, is er herrie en wanneer dezelfde bank zijn kosten doorberekend aan zijn klanten ipv heel Nederland is het weer niet goedquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lees verder op:
http://fd.nl/beleggen/top(...)bn-amro?visited=true
Lekker he eerst gered met miljarden vervolgens hun redders naaien
http://www.stopdebanken.nl/ is de website van de boze mensen![]()
Als de bankiers nou gewoon eens stoppen met graaienquote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:31 schreef snabbi het volgende:
Ik snap dat banken bashen makkelijk is, maar het is natuurlijk nooit goed. Wanneer de bank zijn eigen broek niet kan ophouden en gered moet worden, is er herrie en wanneer dezelfde bank zijn kosten doorberekend aan zijn klanten ipv heel Nederland is het weer niet goed
Tja, mensen met dit type variabele hypotheek speculeerden vast niet op lage rente. Natuuuuurlijk niet! Dan maar nu de banken aanklagenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als de bankiers nou gewoon eens stoppen met graaien![]()
Dan hebben ze kapitaal genoeg![]()
Banken zijn roversnesten![]()
En bankiers hebben nooit genoeg in prive
Voor de mensen met meer dan drie hersencellen: Met de hogere opslag betalen ze nu 2,4% (0.4 euribor + 2% opslag)quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:10 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Tja, mensen met dit type variabele hypotheek speculeerden vast niet op lage rente. Natuuuuurlijk niet! Dan maar nu de banken aanklagen
"Je kunt niet halverwege de spelregels veranderen".quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Bij ING zal het opslag tarief vanaf 1 augustus 2,75% worden. Ik weet dat er producten bestaan met een langere termijns euribor. Jouw voorbeeld is gebaseerd op 1 maands euribor, maar er zijn ook producten met een 3 of 6 maands euribor (0,7% en 0,99%).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Voor de mensen met meer dan drie hersencellen: Met de hogere opslag betalen ze nu 2,4% (0.4 euribor + 2% opslag)
Crisis!
Centen wegzetten bij dezelfde bank levert al meer op. Waar moeten ze de banken dan mee aanklagen? Dat banken niet genoeg geld bij geven?
Meeste mensen begrijpen inmiddels wel dat ze belazerd worden door de banken; o.a. met hypotheken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:09 schreef LXIV het volgende:
Mensen begrijpen niet hoe zo'n rente wordt samengesteld, en horen op TV dat 'de rente' nog maar 0,4% is en zien op hun rekeningafschrift dat ze 6% betalen. Dan worden ze boos en denken ze dat de bank dus iedere keer 5,6% in de zak steekt. Zo simpel is het natuurlijk niet.
De spelregels worden niet eens verandert, wat verandert is het tarief... dat is inderdaad het risico van een variabel tariefquote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:46 schreef monkyyy het volgende:
[..]
"Je kunt niet halverwege de spelregels veranderen".
Ja, bij een variabele hypotheekrente wel, pannekoek.
50kquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[TK] Studentenkamer Delft : 50k voor een kamertje![]()
Ik reed vandaag weer eens een stukje door Belgie (en dan bedoel ik niet op de snelweg), werkelijk overal zijn huizen in aanbouw, heerlijk vrijstaand met een fatsoenlijke tuin er omheen. Als dat hier toch zou mogen...
Dat valt toch wel mee? Is ca. 200 euro per maand aan rente als de ouders het niet uit eigen zak betalen. Ben niet echt thuis in prijzen van studentenkamers, maar ik vind het wel redelijk klinken en het ziet er ook nog best netjes uit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoiquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik reed vandaag weer eens een stukje door Belgie (en dan bedoel ik niet op de snelweg), werkelijk overal zijn huizen in aanbouw, heerlijk vrijstaand met een fatsoenlijke tuin er omheen. Als dat hier toch zou mogen...
Ik ben dus nu voor een appartement aan het kijken, maar in de randstad heb je niets voor 100k. Dan moet je toch echt meer aan 150k+ denken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:01 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
50kholy shit. leg dan het dubbele in en dan heeft je kind een appartement voor zichzelf.
Als je op stand wil wonen, net zoals ik, 225kquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben dus nu voor een appartement aan het kijken, maar in de randstad heb je niets voor 100k. Dan moet je toch echt meer aan 150k+ denken.
op standquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:23 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Als je op stand wil wonen, net zoals ik, 225k
quote:Amerikaans echtpaar woont vijf jaar in villa zonder hypotheek te betalen
Een Amerikaans echtpaar dat de hypotheek van zijn villa nooit heeft betaald, is deze week na een jarenlange juridische strijd uit het huis gezet. Dat schrijft de Washington Post vandaag.
Keith en Janet Ritter kochten de villa in Fort Washington, Maryland, in 2006 voor 986.000 euro en hebben nooit een cent afgelost. De twee verdienden veel geld tijdens de vastgoed-boom door snel te kopen en te verkopen, maar raakten in de problemen toen de bubbel barstte.
De Ritters waren niet bereikbaar voor commentaar, maar hebben in een eerder interview gezegd dat ze hun villa niet aflosten, omdat ze alles bij elkaar moesten schrapen om hun andere investeringen te redden.
De hypotheek was via verschillende geldschieters afgesloten, waarvan er zeker twee hebben geprobeerd beslag te leggen op de woning. De Ritters wisten hen van zich af te houden, door faillissementszaken aan te vragen in verschillende staten.
Bron: AD.nl
Niets? Voorbeeld per stad in en rondom Delft met een vraagprijs op of onder de 100kquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben dus nu voor een appartement aan het kijken, maar in de randstad heb je niets voor 100k. Dan moet je toch echt meer aan 150k+ denken.
De Belg woont gemiddeld op 130 m2. Ze hebben daar wel een verkeers en een energieprobleem met al die vrijstaande lintbebouwing.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
De prijs, c.q. marktwaarde van een huis wordt voornamelijk bepaald door 3 belangrijke factoren:quote:Op maandag 7 mei 2012 08:26 schreef Basp1 het volgende:
Maar de gemiddelde klagende nederlander in dit topic wil wel ongeveer zo wonen, maar dan niet daar, en toch nog net iets anders, ze realiseren zich na 196 delen nog steeds niet dat locatie ook een heel grote rol speelt.
Goddank dat dat hier niet mag. Maar fijn dat het in België wel mag en fijn dat je daar naar toe gaat verhuizen. Doe ze de groeten!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Gaat remco verhuizen, heeft hij eindelijk zijn droomhuis gevonden in belgie.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Goddank dat dat hier niet mag. Maar fijn dat het in België wel mag en fijn dat je daar naar toe gaat verhuizen. Doe ze de groeten!![]()
Hij weet nog niet of het Duitsland of België wordt, hij vind beide landen absoluut geweldig.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gaat remco verhuizen, heeft hij eindelijk zijn droomhuis gevonden in belgie.
En het gras wordt steed groener met al die natuurgebieden die we in NL erbij krijgen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hij weet nog niet of het Duitsland of België wordt, hij vind beide landen absoluut geweldig.
Wanneer hij ontdekt dat er nog véél méér buitenland is zal het wellicht nóg lastiger worden om te kiezen, waarna hij waarschijnlijk over 40 jaar nog gewoon in Nederland woont en nog steeds wijst naar al dat groenere gras om ons heen...
Die worden toch juist onder water gezetquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het gras wordt steed groener met al die natuurgebieden die we in NL erbij krijgen.
Ik breng Remco desnoods met de fiets naar Belgie toe als hij maar emigreert.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Die worden toch juist onder water gezet![]()
Goeie tactiek van die belgen! Eisen dat wij ons land onder water zetten en ondertussen groen-gras-huizen bouwen om diamantjes als Remco naar hun land te lokken!
Locatie?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:01 schreef poemojn het volgende:
Hier in de straat staan 3 huizen te koop bij een makelaar die ik pas sprak: 1 is net verkocht, op nr 2 is een bod uitgebracht, en nr 3 heeft binnenkort weer een bezichtiging. In onze straat trekt de huizenmarkt nu weer aan.
Dat, of hij wil controleren of het wel waar is wat je zegt.quote:
Bod 'uitgebracht' zegt ook niets over bod geaccepteerdquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:39 schreef poemojn het volgende:
Dat kan toch niet.. Bod uitgebracht of bezichtiging gepland vind je niet op funda terug.
Nee hoor, is alleen een reaktie op de stelling dat de prijs/markwaarde/verkoopbaarheid ofwel het goed in de markt liggen/snel verkopen/veelbelangstelling vrijwel uitsluitend afhankelijk is van de locatie!quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:01 schreef poemojn het volgende:
Hier in de straat staan 3 huizen te koop bij een makelaar die ik pas sprak: 1 is net verkocht, op nr 2 is een bod uitgebracht, en nr 3 heeft binnenkort weer een bezichtiging. In onze straat trekt de huizenmarkt nu weer aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe staat het met de prijzen in de straat? Als een raket naar boven?
Om hier even op terug te komen. Ik wilde net checken of de makelaar m'n kamer al op funda heeft gezet, niet het geval. Wat ik wel aantrof voor < 50k in Delft zijn parkeerplaatsen. Sommige voor ¤35.000 voor een parkeerplaats. En dan komen er nog servicekosten bij ook.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:01 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
50kholy shit. leg dan het dubbele in en dan heeft je kind een appartement voor zichzelf.
Servicekosten voor een parkeerplaats?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:06 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Sommige voor ¤35.000 voor een parkeerplaats. En dan komen er nog servicekosten bij ook.![]()
![]()
Gebruik van de oprit naar je "eigen" plekje gok ik.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:31 schreef sorcees het volgende:
[..]
Servicekosten voor een parkeerplaats?
1x per week vegen, mooi verlicht, meer kan ik me ieronder niet voorstellen, licht toe.
Lijkt me eerder een indicatie dat je prima kan verkopen bij een juiste (lage) prijs. Van een 'aantrekkende markt in je straat' lijkt me zo nog niet direct sprake.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:05 schreef poemojn het volgende:
Nee, scherp geprijsde starterswoningen met 2 of 3 slaapkamers (en ruimte voor een 4e op zolder). Wel een stuk goedkoper dan in 2008 idd, ik denk prijsniveau 2004/2005 nu.
Maar om daar even opdoor te gaan, dat kun je toch wel financieren, en zelf kopen, en zodoende relatief goedkope woonruimte te hebben, en snel te kunnen sparen om daarna je droomhuis te kunnen financieren.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:06 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen. Ik wilde net checken of de makelaar m'n kamer al op funda heeft gezet, niet het geval. Wat ik wel aantrof voor < 50k in Delft zijn parkeerplaatsen. Sommige voor ¤35.000 voor een parkeerplaats. En dan komen er nog servicekosten bij ook.![]()
![]()
Valt een 49.5k voor een kamer + mede-eigenaar van 120m2 gemeenschappelijk ruimte en een ruime tuin best mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |