Wat zou er dan gebeuren?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het zou al voldoende zijn als men buitenlandse banken toestond om hier hypotheken te verkopen, maar dat mag niet van Brussel ofzo
dmv transmigratieprojecten kunnen mensen verplicht verhuisd worden naar krimpgebieden (Alleen in het uiterste geval). en verder heb je natuurlijk prijsverschillen. op gewilde locaties zullen de prijzen hoger zijn, dan zal men dus meer eigen geld moeten inbrengen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:46 schreef Basp1 het volgende:
Bhfh, ik mis in je integrale huizenplan de huurmarkt, het kwantitatieve tekort van huizen op gewilde plaatsen en ook nog hoe om te gaan met de krimpgebieden.
Het gaat om 25.000 gevallen, dat is in principe niets...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg CoolGuy wat vind jij van 'stumperts' die huilie huilie doen over hun gestegen rente opslag... een hele studio vol boze bankslaven die klagen over het feit dat ze niet wisten welk product ze gekocht hebben![]()
waarschuwing: puur leedvermaak![]()
De betaalbaarheid verbetert zeer forsquote:
Ik snap dat banken bashen makkelijk is, maar het is natuurlijk nooit goed. Wanneer de bank zijn eigen broek niet kan ophouden en gered moet worden, is er herrie en wanneer dezelfde bank zijn kosten doorberekend aan zijn klanten ipv heel Nederland is het weer niet goedquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lees verder op:
http://fd.nl/beleggen/top(...)bn-amro?visited=true
Lekker he eerst gered met miljarden vervolgens hun redders naaien
http://www.stopdebanken.nl/ is de website van de boze mensen![]()
Als de bankiers nou gewoon eens stoppen met graaienquote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:31 schreef snabbi het volgende:
Ik snap dat banken bashen makkelijk is, maar het is natuurlijk nooit goed. Wanneer de bank zijn eigen broek niet kan ophouden en gered moet worden, is er herrie en wanneer dezelfde bank zijn kosten doorberekend aan zijn klanten ipv heel Nederland is het weer niet goed
Tja, mensen met dit type variabele hypotheek speculeerden vast niet op lage rente. Natuuuuurlijk niet! Dan maar nu de banken aanklagenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als de bankiers nou gewoon eens stoppen met graaien![]()
Dan hebben ze kapitaal genoeg![]()
Banken zijn roversnesten![]()
En bankiers hebben nooit genoeg in prive
Voor de mensen met meer dan drie hersencellen: Met de hogere opslag betalen ze nu 2,4% (0.4 euribor + 2% opslag)quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:10 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Tja, mensen met dit type variabele hypotheek speculeerden vast niet op lage rente. Natuuuuurlijk niet! Dan maar nu de banken aanklagen
"Je kunt niet halverwege de spelregels veranderen".quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg CoolGuy wat vind jij van 'stumperts' die huilie huilie doen over hun gestegen rente opslag... een hele studio vol boze bankslaven die klagen over het feit dat ze niet wisten welk product ze gekocht hebben![]()
waarschuwing: puur leedvermaak![]()
Bij ING zal het opslag tarief vanaf 1 augustus 2,75% worden. Ik weet dat er producten bestaan met een langere termijns euribor. Jouw voorbeeld is gebaseerd op 1 maands euribor, maar er zijn ook producten met een 3 of 6 maands euribor (0,7% en 0,99%).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Voor de mensen met meer dan drie hersencellen: Met de hogere opslag betalen ze nu 2,4% (0.4 euribor + 2% opslag)
Crisis!
Centen wegzetten bij dezelfde bank levert al meer op. Waar moeten ze de banken dan mee aanklagen? Dat banken niet genoeg geld bij geven?
Meeste mensen begrijpen inmiddels wel dat ze belazerd worden door de banken; o.a. met hypotheken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:09 schreef LXIV het volgende:
Mensen begrijpen niet hoe zo'n rente wordt samengesteld, en horen op TV dat 'de rente' nog maar 0,4% is en zien op hun rekeningafschrift dat ze 6% betalen. Dan worden ze boos en denken ze dat de bank dus iedere keer 5,6% in de zak steekt. Zo simpel is het natuurlijk niet.
De spelregels worden niet eens verandert, wat verandert is het tarief... dat is inderdaad het risico van een variabel tariefquote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:46 schreef monkyyy het volgende:
[..]
"Je kunt niet halverwege de spelregels veranderen".
Ja, bij een variabele hypotheekrente wel, pannekoek.
50kquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[TK] Studentenkamer Delft : 50k voor een kamertje![]()
Ik reed vandaag weer eens een stukje door Belgie (en dan bedoel ik niet op de snelweg), werkelijk overal zijn huizen in aanbouw, heerlijk vrijstaand met een fatsoenlijke tuin er omheen. Als dat hier toch zou mogen...
Dat valt toch wel mee? Is ca. 200 euro per maand aan rente als de ouders het niet uit eigen zak betalen. Ben niet echt thuis in prijzen van studentenkamers, maar ik vind het wel redelijk klinken en het ziet er ook nog best netjes uit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoiquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik reed vandaag weer eens een stukje door Belgie (en dan bedoel ik niet op de snelweg), werkelijk overal zijn huizen in aanbouw, heerlijk vrijstaand met een fatsoenlijke tuin er omheen. Als dat hier toch zou mogen...
Ik ben dus nu voor een appartement aan het kijken, maar in de randstad heb je niets voor 100k. Dan moet je toch echt meer aan 150k+ denken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:01 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
50kholy shit. leg dan het dubbele in en dan heeft je kind een appartement voor zichzelf.
Als je op stand wil wonen, net zoals ik, 225kquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben dus nu voor een appartement aan het kijken, maar in de randstad heb je niets voor 100k. Dan moet je toch echt meer aan 150k+ denken.
op standquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:23 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Als je op stand wil wonen, net zoals ik, 225k
quote:Amerikaans echtpaar woont vijf jaar in villa zonder hypotheek te betalen
Een Amerikaans echtpaar dat de hypotheek van zijn villa nooit heeft betaald, is deze week na een jarenlange juridische strijd uit het huis gezet. Dat schrijft de Washington Post vandaag.
Keith en Janet Ritter kochten de villa in Fort Washington, Maryland, in 2006 voor 986.000 euro en hebben nooit een cent afgelost. De twee verdienden veel geld tijdens de vastgoed-boom door snel te kopen en te verkopen, maar raakten in de problemen toen de bubbel barstte.
De Ritters waren niet bereikbaar voor commentaar, maar hebben in een eerder interview gezegd dat ze hun villa niet aflosten, omdat ze alles bij elkaar moesten schrapen om hun andere investeringen te redden.
De hypotheek was via verschillende geldschieters afgesloten, waarvan er zeker twee hebben geprobeerd beslag te leggen op de woning. De Ritters wisten hen van zich af te houden, door faillissementszaken aan te vragen in verschillende staten.
Bron: AD.nl
Niets? Voorbeeld per stad in en rondom Delft met een vraagprijs op of onder de 100kquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben dus nu voor een appartement aan het kijken, maar in de randstad heb je niets voor 100k. Dan moet je toch echt meer aan 150k+ denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |