abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111135035
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:34 schreef pberends het volgende:

[..]

FP: 'Coalitie baart woningmarktmonster'

[..]

Slim kabinet...
Soms moet je iets eerst tot de grond toe afbranden voordat je weer iets moois kunt opbouwen. :Y

momenteel zitten we in de afbrand fase ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 16:59:23 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111135180
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

scheeflener: een persoon die op basis van zijn inkomen teveel leent voor de aankoop van een eigen woning en de kosten van deze lening alleen maar kan opbrengen door gebruik te maken van de hypotheekrente aftrek.
Ah oke. Dan hoef ik me dus inderdaad niet aangesproken te voelen :) Thx voor de uitleg :)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:11:50 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_111135666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah oke. Dan hoef ik me dus inderdaad niet aangesproken te voelen :) Thx voor de uitleg :)
jij profiteert gewoon omdat je mijn belastinggeld terugkrijgt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 17:15:58 #154
16180 crew  CoolGuy
pi_111135827
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij profiteert gewoon omdat je mijn belastinggeld terugkrijgt
Whatever helps you sleep at night :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:18:08 #155
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111135921
Zeg CoolGuy wat vind jij van 'stumperts' die huilie huilie doen over hun gestegen rente opslag... een hele studio vol boze bankslaven die klagen over het feit dat ze niet wisten welk product ze gekocht hebben _O-

waarschuwing: puur leedvermaak :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 17:21:19 #156
16180 crew  CoolGuy
pi_111136029
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg CoolGuy wat vind jij van 'stumperts' die huilie huilie doen over hun gestegen rente opslag... een hele studio vol boze bankslaven die klagen over het feit dat ze niet wisten welk product ze gekocht hebben _O-

Dit is vragen naar de bekende weg. Iedereen die een handtekening zet onder een contract zonder exact te weten waar hij nou voor tekent is niet zo'n heel helder licht.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:28:43 #157
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111136300
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:21 schreef CoolGuy het volgende:

Dit is vragen naar de bekende weg. Iedereen die een handtekening zet onder een contract zonder exact te weten waar hij nou voor tekent is niet zo'n heel helder licht.
Het zijn vooral hebzuchte-niet-zulke-heldere-lichten, het type mens dat zonder na te denken en op basis van zijn eigen 'voordeel' zeepbellen blaast. Kijk... jij bent misschien wat intelligenter dan het overgrote deel van de mensheid maar er zijn massa's mensen die zonder enige reflectie een kruisje zetten... en banksters maken daar gebruik van.... en overheden falen om de sheeple tegen de wolven te beschermen. We steken wel miljarden in het defensie apparaat tegen een zogenaamde vijand die nooit komt maar tegen het echte gevaar in de wereld mogen we ons niet wapenen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:30:23 #158
265644 Disavowed
Unplugged
pi_111136361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

Vervelend, maar ik kan niets anders zeggen dan: "Dikke pech".
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:33:51 #159
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111136504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:30 schreef Disavowed het volgende:

Vervelend, maar ik kan niets anders zeggen dan: "Dikke pech".
Gegokt en verloren... ze hadden ook gewoon op een 'veilige' manier kunnen lenen door hun rente langdurig vast te zetten, maar ze wilden het onderste uit de kan en dus krijgen ze de spreekwoordelijke deksel op hun neus...
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 17:45:07 #160
16180 crew  CoolGuy
pi_111136880
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het zijn vooral hebzuchte-niet-zulke-heldere-lichten, het type mens dat zonder na te denken en op basis van zijn eigen 'voordeel' zeepbellen blaast. Kijk... jij bent misschien wat intelligenter dan het overgrote deel van de mensheid maar er zijn massa's mensen die zonder enige reflectie een kruisje zetten... en banksters maken daar gebruik van.... en overheden falen om de sheeple tegen de wolven te beschermen. We steken wel miljarden in het defensie apparaat tegen een zogenaamde vijand die nooit komt maar tegen het echte gevaar in de wereld mogen we ons niet wapenen.
Ja, maar jij behoorde ook tot die niet zulke heldere lichten, en pas toen jij de deksel op je neus kreeg baalde en begon je anderen de schuld te geven.

Vertel eens. Allemaal die mensen die daar zaten en zo'n kutproduct hebben gekregen, ja das natuurlijk zuur. Maar waarom zijn er dan mensen die zo'n product niet hebben? Vond de bank die mensen dan liever, of dachten die mensen wél na?

Want ik heb zo'n product niet. Niet omdat de bank dat niet graag aan mij verkocht had, maar omdat ik dergelijke producten niet wilde. Dus het zit hem niet in dat de bank niet zou willen. Het zit hem in de mensen die wel of niet de handtekening zetten onder een contract van zo'n product.

Dus, de verantwoordelijkheid ligt bij de mensen. De bank kan 10.000 van zulke producten aanbieden, maar als de klant niet zegt 'ja dat wil ik' dan wordt 't niet verkocht. De verantwoordelijkheid ligt bij de klant die z'n handtekening zet.
pi_111137077
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gegokt en verloren... ze hadden ook gewoon op een 'veilige' manier kunnen lenen door hun rente langdurig vast te zetten, maar ze wilden het onderste uit de kan en dus krijgen ze de spreekwoordelijke deksel op hun neus...
Verloren door 2,4% rente te moeten betalen. Minder dan een spaarrekening zonder voorwaarden bij dezelfde bank oplevert (moneyou, @ 2,75%). Ik wil ook wel verliezen dan.

(sorry voor deze inhoudelijke bijdrage)
pi_111138189
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Verloren door 2,4% rente te moeten betalen. Minder dan een spaarrekening zonder voorwaarden bij dezelfde bank oplevert (moneyou, @ 2,75%). Ik wil ook wel verliezen dan.

(sorry voor deze inhoudelijke bijdrage)
De Kunduz-coalitie wilde de verlaging van de overdrachtsbelasting toch deels financieren met die bankenbelasting? Tja, die bankenbelasting moeten de banken ergens van betalen!
pi_111138417
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:28 schreef pberends het volgende:

[..]

De Kunduz-coalitie wilde de verlaging van de overdrachtsbelasting toch deels financieren met die bankenbelasting? Tja, die bankenbelasting moeten de banken ergens van betalen!
Door minder te beuren dan ze betalen aan dezelfde klant? Hoe werkt dat?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:59:59 #164
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_111148620
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:58 schreef Bankfurt het volgende:
Ik wou dat ik een babyboomer was.

gratis geld, gratis pensioen, gratis overwaarde; en dan lekker op de PvdA stemmen en op Wilders schelden...

}:|
ja, en statistisch gezien nog maar 10 jaar te leven, jij liever dan ik.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:10:51 #165
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_111149294
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

scheeflener: een persoon die op basis van zijn inkomen teveel leent voor de aankoop van een eigen woning en de kosten van deze lening alleen maar kan opbrengen door gebruik te maken van de hypotheekrente aftrek.
Je suggereert hier dat het benutten van de HRA onoorbaar is, maar dat is tot nu toe nog steeds legaal.
Ook het creatief omgaan hiermee is moreel misschien verwerpelijk maar nog steeds toegestaan, mensen hebben deze regeling ook ingecalculeerd in hun financiele plaatje.
Acheraf de spelregels veranderen en de burger op kosten jagn is geen fatsoenlijk beleid.
pi_111153421
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:59 schreef sorcees het volgende:

[..]

ja, en statistisch gezien nog maar 10 jaar te leven, jij liever dan ik.
Statistisch gezien een prachtig leven gehad, met veel benefits. Iets waar wij naar kunnen fluiten de komende 15 jaar omdat de zorg van deze babyboomers skyhigh gaat :')
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:35:37 #167
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_111154178
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:22 schreef antfukker het volgende:

[..]

Statistisch gezien een prachtig leven gehad, met veel benefits. Iets waar wij naar kunnen fluiten de komende 15 jaar omdat de zorg van deze babyboomers skyhigh gaat :')
Tip: vooruit kijken, kansen benutten, jij mag straks langer werken omdat je gezonder bent en langer leeft, positief blijven, die babyboomers moesten met een kadett naar spanje rijden, jij vliegt voor hetzelfde geld naar thailand.
De welvaart is gestegen en daar profiteer jij langer en meer van dan die babyboomers.
hou toch eens op met dat BBB (babyboomerbashen) en kijk naar jezelf en grijp je kansen.
Trouwens, het gras is altijd groener...........
pi_111160292
Eens een babyboomer, altijd een babyboomer. }:|
  zaterdag 5 mei 2012 @ 06:59:54 #169
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_111160648
Ach, toen was geluk heel gewoon In de Kadett inderdaad naar het Gardameer en om 5 uur de aardappelen van het vuur want vaders komt thuis. :9

Overigens rijdt een groot gedeelte nog steeds naar zijn of haar vakantiebestemming, nog vertederd door de jeugdherinneringen. Mis nu wel de spanning bij de grens.

[ Bericht 31% gewijzigd door Bayswater op 05-05-2012 07:05:59 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 5 mei 2012 @ 07:29:28 #170
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_111160692
Overheid had banken veel eerder aan moeten pakken, maar de overheid graaide jarenlang vrolijk mee, door grond te verkopen aan projectontwikkelaars die die veels te dure huizen op aflossingvrije hypotheken verkochten...
En nu doen ze allemaal jankie jankie.

Aflossingsvrij is niet iets van de laatste 2-3 jaar, netzomin als meer dan 4,5 je bruto jaarsalaris, maar ja, als het goed gaat is het goed graaien.

En tuurlijk zijn mensen zelf ook verantwoordelijk voor welke lening ze aangaan, maar het is wel heel apart dat zowel overheid als banken 3 jaar terug nog de mooiste constructies verzonnen (NHG naar 3,5 ton, overdrachtsbelasting omlaag) om mensen maar zoveel mogelijk te laten lenen en hun winsten te maximaliseren (grondverkoop, hypotheek), en dan nu als hardste schreeuwen dat het toch eigenlijk allemaal niet normaal is.

Ook leuk hoe ze denken op deze manier de woningmarkt op gang te brengen: de grootste "problemen" zitten bij starters en relatief goedkope woningen, aangezien die nog niet voldoende eigen geld hadden om een lagere hypotheek te nemen. En woningen van de laatste 4-5 jaar die flink n waar zijn gedaald. Nu halen ze de hypotheekrenteaftrek eraf voor alles dat niet afgelost wordt, dus kunnen nieuwe starters veel minder lenen, dus moeten die "starterswoningen" van 2,5-3 ton nog een stuk goedkoper worden, waardoor de huidige starters in hun 5 jaar oude huis een nog grotere schuld houden als ze zouden gaan verhuizen... Dus die blijven lekker zitten waar ze zitten.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_111161509
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef sorcees het volgende:

[..]

Tip: vooruit kijken, kansen benutten, jij mag straks langer werken omdat je gezonder bent en langer leeft, positief blijven, die babyboomers moesten met een kadett naar spanje rijden, jij vliegt voor hetzelfde geld naar thailand.
De welvaart is gestegen en daar profiteer jij langer en meer van dan die babyboomers.
hou toch eens op met dat BBB (babyboomerbashen) en kijk naar jezelf en grijp je kansen.
Trouwens, het gras is altijd groener...........
helemaal mee eens, het is gewoon zielig hoe de jonge mens als calimero de babyboomers bekritiseert.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:03:02 #172
323876 michaelmoore
pi_111161646
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:10 schreef sorcees het volgende:

Acheraf de spelregels veranderen en de burger op kosten jagen is geen fatsoenlijk beleid.
voor huurders of kopers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:19:00 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_111161818
Huiseigenaar woest op ING en ABN Amro

Protestwebsite roept de banken op de verhoging van de opslag op variabele hypotheken terug te draaien.
De brief van ABN Amro kwam vorige week als een donderslag bij heldere hemel, zegt André Streefkerk uit Purmerland. De ict’er kreeg toen van zijn bank te horen dat de opslag die hij voor zijn variabele hypotheek moet betalen per 1 juli stijgt van 1% naar 2%. ‘Ik heb al sinds mijn vijftiende een rekening bij ABN en al mijn financiële producten lopen er’, vertelt Streefkerk kwaad. ‘Nu word ik zomaar hiermee geconfronteerd volgens het principe “slikken of stikken”.’

Ongeveer 19.000 huizenbezitters hebben bij ING een eenmaands-euriborhypotheek lopen. Nog eens ruim 6000 Nederlanders hebben zo’n zelfde hypotheek bij ABN Amro. In totaal worden daarmee zeker 25.000 woning­eigenaren geconfronteerd met een hypotheek die honderden tot duizenden euro’s per jaar duurder uitvalt door de opslagverhoging

Rabobank, de grootste hypotheekverstrekker van Nederland, zegt desgevraagd zijn opslag op variabele hypotheken niet te wijzigen. ‘Wij hebben maar 3200 euriborhypotheken. Wie deze voor 1 januari 2011 heeft afgesloten, houdt zijn oude opslag. Voor de rest staat de opslag tien jaar vast’, aldus een Rabo-zegsman.

Lees verder op:
http://fd.nl/beleggen/top(...)bn-amro?visited=true

Lekker he eerst gered met miljarden vervolgens hun redders naaien :r

http://www.stopdebanken.nl/ is de website van de boze mensen ^O^
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:36:02 #174
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111162096
Mijn integrale woningplan:

je zou gewoon de leenfaciliteit wettelijk moeten beperken tot 2x het bruto jaarinkomen, dan kun je ook nog redelijk veilig het salaris van de partner meenemen, of een gemiddeld inkomen , als men ZZPer is oid. Dan heb je een eerlijk systeem, waarbij niemand snel in de problemen komt. De huizenprijzen zullen dan ook dalen naar meer realistische niveaus. Een gemiddelde eensgezinswoning zal dan uit moeten komen op een prijs van 60.000 euro en een appartement 30.000 euro. Dat zijn de prijzen van 20 jaar terug en dat is precies toen de bubble ontstaan is. Als de gemiddelde inkomens stijgen kan ook de maximale leencapaciteit omhoog, zo stijg en daal je mee met de conjuctuur, zoals het hoort. Er kan dan een snelle correctie plaatsvinden van de huizenprijs en de markt zal snel weer zijn vlotgetrokken.

Bij mensen die de hypotheek "onder water" hebben staan zou met een soort "generaal pardon" eenmalig de schulden van dat bedrag kwijtgescholden kunnen worden tot 100% van de nieuwe waarde. De rekening hiervoor komt 50% bij de overheid en 50% bij de banken als hoofdschuldigen van het ontstaan van deze bubble. De HRA en overdrachtsbepasting kunnen hierna direct volledig worden afgeschaft. Om speculatie te voorkomen, mag niemand meer dan 1 woonhuis bezitten.

Als bovenstaand plan wordt uitgevoerd zijn we in 1 klap van alle problemen op de woningmarkt verlost en kan iedereen weer verhuizen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:42:50 #175
323876 michaelmoore
pi_111162220
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mijn integrale woningplan:

je zou gewoon de leenfaciliteit wettelijk moeten beperken tot 2x het bruto jaarinkomen, dan kun je ook nog redelijk veilig het salaris van de partner meenemen, of een gemiddeld inkomen , als men ZZPer is oid. Dan heb je een eerlijk systeem, waarbij niemand snel in de problemen komt. De huizenprijzen zullen dan ook dalen naar meer realistische niveaus. Een gemiddelde eensgezinswoning zal dan uit moeten komen op een prijs van 60.000 euro en een appartement 30.000 euro. Dat zijn de prijzen van 20 jaar terug en dat is precies toen de bubble ontstaan is. Als de gemiddelde inkomens stijgen kan ook de maximale leencapaciteit omhoog, zo stijg en daal je mee met de conjuctuur, zoals het hoort. Er kan dan een snelle correctie plaatsvinden van de huizenprijs en de markt zal snel weer zijn vlotgetrokken.

Bij mensen die de hypotheek "onder water" hebben staan zou met een soort "generaal pardon" eenmalig de schulden van dat bedrag kwijtgescholden kunnen worden tot 100% van de nieuwe waarde. De rekening hiervoor komt 50% bij de overheid en 50% bij de banken als hoofdschuldigen van het ontstaan van deze bubble. De HRA en overdrachtsbepasting kunnen hierna direct volledig worden afgeschaft. Om speculatie te voorkomen, mag niemand meer dan 1 woonhuis bezitten.

Als bovenstaand plan wordt uitgevoerd zijn we in 1 klap van alle problemen op de woningmarkt verlost en kan iedereen weer verhuizen!
Het zou al voldoende zijn als men buitenlandse banken toestond om hier hypotheken te verkopen, maar dat mag niet van Brussel ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')