Soms moet je iets eerst tot de grond toe afbranden voordat je weer iets moois kunt opbouwen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:34 schreef pberends het volgende:
[..]
FP: 'Coalitie baart woningmarktmonster'
[..]
Slim kabinet...
Ah oke. Dan hoef ik me dus inderdaad niet aangesproken te voelenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
scheeflener: een persoon die op basis van zijn inkomen teveel leent voor de aankoop van een eigen woning en de kosten van deze lening alleen maar kan opbrengen door gebruik te maken van de hypotheekrente aftrek.
jij profiteert gewoon omdat je mijn belastinggeld terugkrijgtquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah oke. Dan hoef ik me dus inderdaad niet aangesproken te voelenThx voor de uitleg
Whatever helps you sleep at nightquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij profiteert gewoon omdat je mijn belastinggeld terugkrijgt
Dit is vragen naar de bekende weg. Iedereen die een handtekening zet onder een contract zonder exact te weten waar hij nou voor tekent is niet zo'n heel helder licht.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg CoolGuy wat vind jij van 'stumperts' die huilie huilie doen over hun gestegen rente opslag... een hele studio vol boze bankslaven die klagen over het feit dat ze niet wisten welk product ze gekocht hebben![]()
waarschuwing: puur leedvermaak![]()
Het zijn vooral hebzuchte-niet-zulke-heldere-lichten, het type mens dat zonder na te denken en op basis van zijn eigen 'voordeel' zeepbellen blaast. Kijk... jij bent misschien wat intelligenter dan het overgrote deel van de mensheid maar er zijn massa's mensen die zonder enige reflectie een kruisje zetten... en banksters maken daar gebruik van.... en overheden falen om de sheeple tegen de wolven te beschermen. We steken wel miljarden in het defensie apparaat tegen een zogenaamde vijand die nooit komt maar tegen het echte gevaar in de wereld mogen we ons niet wapenen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:21 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is vragen naar de bekende weg. Iedereen die een handtekening zet onder een contract zonder exact te weten waar hij nou voor tekent is niet zo'n heel helder licht.
Vervelend, maar ik kan niets anders zeggen dan: "Dikke pech".quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg CoolGuy wat vind jij van 'stumperts' die huilie huilie doen over hun gestegen rente opslag... een hele studio vol boze bankslaven die klagen over het feit dat ze niet wisten welk product ze gekocht hebben![]()
waarschuwing: puur leedvermaak![]()
Gegokt en verloren... ze hadden ook gewoon op een 'veilige' manier kunnen lenen door hun rente langdurig vast te zetten, maar ze wilden het onderste uit de kan en dus krijgen ze de spreekwoordelijke deksel op hun neus...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:30 schreef Disavowed het volgende:
Vervelend, maar ik kan niets anders zeggen dan: "Dikke pech".
Ja, maar jij behoorde ook tot die niet zulke heldere lichten, en pas toen jij de deksel op je neus kreeg baalde en begon je anderen de schuld te geven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het zijn vooral hebzuchte-niet-zulke-heldere-lichten, het type mens dat zonder na te denken en op basis van zijn eigen 'voordeel' zeepbellen blaast. Kijk... jij bent misschien wat intelligenter dan het overgrote deel van de mensheid maar er zijn massa's mensen die zonder enige reflectie een kruisje zetten... en banksters maken daar gebruik van.... en overheden falen om de sheeple tegen de wolven te beschermen. We steken wel miljarden in het defensie apparaat tegen een zogenaamde vijand die nooit komt maar tegen het echte gevaar in de wereld mogen we ons niet wapenen.
Verloren door 2,4% rente te moeten betalen. Minder dan een spaarrekening zonder voorwaarden bij dezelfde bank oplevert (moneyou, @ 2,75%). Ik wil ook wel verliezen dan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gegokt en verloren... ze hadden ook gewoon op een 'veilige' manier kunnen lenen door hun rente langdurig vast te zetten, maar ze wilden het onderste uit de kan en dus krijgen ze de spreekwoordelijke deksel op hun neus...
De Kunduz-coalitie wilde de verlaging van de overdrachtsbelasting toch deels financieren met die bankenbelasting? Tja, die bankenbelasting moeten de banken ergens van betalen!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Verloren door 2,4% rente te moeten betalen. Minder dan een spaarrekening zonder voorwaarden bij dezelfde bank oplevert (moneyou, @ 2,75%). Ik wil ook wel verliezen dan.
(sorry voor deze inhoudelijke bijdrage)
Door minder te beuren dan ze betalen aan dezelfde klant? Hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:28 schreef pberends het volgende:
[..]
De Kunduz-coalitie wilde de verlaging van de overdrachtsbelasting toch deels financieren met die bankenbelasting? Tja, die bankenbelasting moeten de banken ergens van betalen!
ja, en statistisch gezien nog maar 10 jaar te leven, jij liever dan ik.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:58 schreef Bankfurt het volgende:
Ik wou dat ik een babyboomer was.
gratis geld, gratis pensioen, gratis overwaarde; en dan lekker op de PvdA stemmen en op Wilders schelden...
Je suggereert hier dat het benutten van de HRA onoorbaar is, maar dat is tot nu toe nog steeds legaal.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
scheeflener: een persoon die op basis van zijn inkomen teveel leent voor de aankoop van een eigen woning en de kosten van deze lening alleen maar kan opbrengen door gebruik te maken van de hypotheekrente aftrek.
Statistisch gezien een prachtig leven gehad, met veel benefits. Iets waar wij naar kunnen fluiten de komende 15 jaar omdat de zorg van deze babyboomers skyhigh gaatquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:59 schreef sorcees het volgende:
[..]
ja, en statistisch gezien nog maar 10 jaar te leven, jij liever dan ik.
Tip: vooruit kijken, kansen benutten, jij mag straks langer werken omdat je gezonder bent en langer leeft, positief blijven, die babyboomers moesten met een kadett naar spanje rijden, jij vliegt voor hetzelfde geld naar thailand.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:22 schreef antfukker het volgende:
[..]
Statistisch gezien een prachtig leven gehad, met veel benefits. Iets waar wij naar kunnen fluiten de komende 15 jaar omdat de zorg van deze babyboomers skyhigh gaat
helemaal mee eens, het is gewoon zielig hoe de jonge mens als calimero de babyboomers bekritiseert.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef sorcees het volgende:
[..]
Tip: vooruit kijken, kansen benutten, jij mag straks langer werken omdat je gezonder bent en langer leeft, positief blijven, die babyboomers moesten met een kadett naar spanje rijden, jij vliegt voor hetzelfde geld naar thailand.
De welvaart is gestegen en daar profiteer jij langer en meer van dan die babyboomers.
hou toch eens op met dat BBB (babyboomerbashen) en kijk naar jezelf en grijp je kansen.
Trouwens, het gras is altijd groener...........
voor huurders of kopersquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:10 schreef sorcees het volgende:
Acheraf de spelregels veranderen en de burger op kosten jagen is geen fatsoenlijk beleid.
Het zou al voldoende zijn als men buitenlandse banken toestond om hier hypotheken te verkopen, maar dat mag niet van Brussel ofzoquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mijn integrale woningplan:
je zou gewoon de leenfaciliteit wettelijk moeten beperken tot 2x het bruto jaarinkomen, dan kun je ook nog redelijk veilig het salaris van de partner meenemen, of een gemiddeld inkomen , als men ZZPer is oid. Dan heb je een eerlijk systeem, waarbij niemand snel in de problemen komt. De huizenprijzen zullen dan ook dalen naar meer realistische niveaus. Een gemiddelde eensgezinswoning zal dan uit moeten komen op een prijs van 60.000 euro en een appartement 30.000 euro. Dat zijn de prijzen van 20 jaar terug en dat is precies toen de bubble ontstaan is. Als de gemiddelde inkomens stijgen kan ook de maximale leencapaciteit omhoog, zo stijg en daal je mee met de conjuctuur, zoals het hoort. Er kan dan een snelle correctie plaatsvinden van de huizenprijs en de markt zal snel weer zijn vlotgetrokken.
Bij mensen die de hypotheek "onder water" hebben staan zou met een soort "generaal pardon" eenmalig de schulden van dat bedrag kwijtgescholden kunnen worden tot 100% van de nieuwe waarde. De rekening hiervoor komt 50% bij de overheid en 50% bij de banken als hoofdschuldigen van het ontstaan van deze bubble. De HRA en overdrachtsbepasting kunnen hierna direct volledig worden afgeschaft. Om speculatie te voorkomen, mag niemand meer dan 1 woonhuis bezitten.
Als bovenstaand plan wordt uitgevoerd zijn we in 1 klap van alle problemen op de woningmarkt verlost en kan iedereen weer verhuizen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |