Na 7.5 jaar wordt het tijd voor iets anders. Daarom bied ik namens mijn ouders mijn studentenkamer in Delft aan. Het gaat om een koopkamer.
Geschiedenis gebouwIn de jaren zestig is de Ricardishof gebouwd als een zusterhuis voor verpleegsters in opleiding. In 1995/1996 heeft de Ricardishof zijn bestemming gekregen als vaste studenten- huisvesting voor zo'n 99 studenten. De opzet van de Ricardishof is vrij uniek. Het gebouw is gesplitst in 50 kamers en 49 studio's met appartementsrechten. De ouders van de studenten participeren, door het kopen van deze appartements-rechten, in de huisvesting van hun eigen studerende kind. Naast het eigendom van de kamer is de koper mede-eigenaar van de gemeenschappelijke ruimtes. Over het algemeen is het zo dat ouders de kamer kopen en dat de student de kamer huurt van de ouders.
De RicardishofHet gebouw heeft vijf verdiepingen, iedere verdieping vormt een huis met ongeveer 18 bewoners, een gemeenschappelijke keuken, badkamer, woonkamer en balkon. De badkamer, bestaande uit 3 wc's en 2 douches, wordt gedeeld met 7 anderen. De overige kamers hebben een eigen badkamer.
![2n6t0g3.jpg]()
De Ricardishof ligt op ongeveer 5 minuten fietsen van het centrum en station en 10-15 minuten fietsen van de TU.
De kamerDe kamer is 14.5 m
2 en heeft een eigen wastafel. Daarnaast heeft de kamer een eigen balkon en is er een eigen internet verbinding aanwezig (100mbit up/down). De laminaatvloer is in 2010 gelegd.
Plattegrond
VerdiepingDe keuken is in de zomer van 2010 vervangen en zeker voor een studentenhuis behoorlijk luxe. Er zijn 2x4 gaspitten aanwezig, een grote hete lucht oven, combi oven en vaatwasser.
![nw4nq.jpg]()
De badkamer bestaat uit een halletje, 2 douches, een urinoir en 2 gewone toiletten.
![j9lul3.jpg]()
Daarnaast hebben we een gemeenschappelijke woonkamer en balkon.
![sb4z9u.jpg]()
Overige voorzieningenIn de flat is een wasserette aanwezig en een afgesloten fietsenberging. Achter de flat ligt een grote gemeenschappelijke tuin.
![25ge4xv.jpg]()
VraagprijsDe vraagprijs voor de kamer is ¤49.500 kk.
De servicekosten omvatten g/w/l, internetkosten, tv in de gemeenschappelijke woonkamer en onderhoud van het gebouw en gemeenschappelijke ruimten. De servicekosten bedragen ¤145,85/maand.
Bij interesse kun je me een PM/DM sturen. Ik nodig je graag uit om een keer langs te komen voor een rondleiding.