abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111184666
Na 7.5 jaar wordt het tijd voor iets anders. Daarom bied ik namens mijn ouders mijn studentenkamer in Delft aan. Het gaat om een koopkamer.

Geschiedenis gebouw
In de jaren zestig is de Ricardishof gebouwd als een zusterhuis voor verpleegsters in opleiding. In 1995/1996 heeft de Ricardishof zijn bestemming gekregen als vaste studenten- huisvesting voor zo'n 99 studenten. De opzet van de Ricardishof is vrij uniek. Het gebouw is gesplitst in 50 kamers en 49 studio's met appartementsrechten. De ouders van de studenten participeren, door het kopen van deze appartements-rechten, in de huisvesting van hun eigen studerende kind. Naast het eigendom van de kamer is de koper mede-eigenaar van de gemeenschappelijke ruimtes. Over het algemeen is het zo dat ouders de kamer kopen en dat de student de kamer huurt van de ouders.

De Ricardishof
Het gebouw heeft vijf verdiepingen, iedere verdieping vormt een huis met ongeveer 18 bewoners, een gemeenschappelijke keuken, badkamer, woonkamer en balkon. De badkamer, bestaande uit 3 wc's en 2 douches, wordt gedeeld met 7 anderen. De overige kamers hebben een eigen badkamer.

De Ricardishof ligt op ongeveer 5 minuten fietsen van het centrum en station en 10-15 minuten fietsen van de TU.

De kamer
De kamer is 14.5 m2 en heeft een eigen wastafel. Daarnaast heeft de kamer een eigen balkon en is er een eigen internet verbinding aanwezig (100mbit up/down). De laminaatvloer is in 2010 gelegd.

Plattegrond

Verdieping
De keuken is in de zomer van 2010 vervangen en zeker voor een studentenhuis behoorlijk luxe. Er zijn 2x4 gaspitten aanwezig, een grote hete lucht oven, combi oven en vaatwasser.

De badkamer bestaat uit een halletje, 2 douches, een urinoir en 2 gewone toiletten.

Daarnaast hebben we een gemeenschappelijke woonkamer en balkon.

Overige voorzieningen
In de flat is een wasserette aanwezig en een afgesloten fietsenberging. Achter de flat ligt een grote gemeenschappelijke tuin.

Vraagprijs
De vraagprijs voor de kamer is ¤49.500 kk.
De servicekosten omvatten g/w/l, internetkosten, tv in de gemeenschappelijke woonkamer en onderhoud van het gebouw en gemeenschappelijke ruimten. De servicekosten bedragen ¤145,85/maand.

Bij interesse kun je me een PM/DM sturen. Ik nodig je graag uit om een keer langs te komen voor een rondleiding.
pi_111299106
kick
pi_111435580
Up
pi_111513559
Sweet. Even onthouden.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_111593847
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:23 schreef Opdekop het volgende:
Sweet. Even onthouden.
Als je eens wil komen kijken, kan dat. In het weekend of eventueel 's avonds kan ik meestal wel tijd maken. Laat het maar even weten via pm/dm.
pi_111742161
Kick
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:52:25 #7
182073 invine
blablabla etc.
pi_111747164
Blijft de aankoopprijs altijd hetzelfde? Of varieert die? Wat ik bedoel te zeggen is dat stel je koopt hem nu voor het bedrag dat jij vraagt, moet je hem dan verkopen voor die prijs over laten we zeggen 6 jaar? Of valt er ook winst of verlies op te maken?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_111747991
De aankoopprijs varieert uiteraard en wordt bepaald door de koper en de verkoper samen. Dat is niet anders dan bij een normaal huis. Er valt dus winst/verlies op te maken. Wat anders is dan bij een gewoon huis, is dat de markt kleinschaliger is. Het kamertekort is de belangrijkste factor. In september beginnen een hoop nieuwe studenten en als er te weinig kamers zijn, zijn mensen bereid meer te betalen voor een kamer in onze flat. Stel dat er opeens heel veel kamers bij worden gebouwd en het aantal studenten stijgt niet, dan is minder noodzaak om een kamer te kopen en zal de prijs dalen.
pi_111984218
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:23 schreef Schuifpui het volgende:
Kick
pi_112122314
Sorry, heb vorige week net een kamer gevonden die voor mij op dit moment makkelijker is qua reizen. Tevens gratisch kick want je eigen kamer kunnen kopen is wel vet.
pi_112382410
Kick

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:08 schreef Opdekop het volgende:
Sorry, heb vorige week net een kamer gevonden die voor mij op dit moment makkelijker is qua reizen. Tevens gratisch kick want je eigen kamer kunnen kopen is wel vet.
Geen probleem, bedankt voor het melden. Even benieuwd, op welke manier is je kamer makkelijker qua reizen? Bedoel je dan niet in Delft?
pi_112448138
Yes, dichterbij waar ik nu werk, maar aangezien ik volgend jaar in Den Haag wil studeren zou Delft wel ideaal zijn. Maar dat komt dan volgend jaar wel weer, misschien vind ik wel iets in DH zelf.
pi_112630980
quote:
Kick
pi_112803282
quote:
Kick
pi_112969137
Kick. Examenuitslagen zijn geweest, dus tijd om een kamer te zoeken!
pi_112981818
Worden vergelijkbare kamers ook verhuurd op t moment? Dus dat iemand die (nog) geen studerend kind heeft een kamer heeft gekocht, en die dan verhuurt. Als belegging/vooruitkijkend op een studerend kind.
Of is daar via de vve oid een beperking voor? Dat je alleen kan kopen als de koper er ook een huurder voor heeft?
Zo ja, wat doen de huurprijzen per maand nu ongeveer?
pi_112982753
Of er op het moment vergelijkbare kamers verhuurd worden durf ik niet te zeggen. Op onze verdieping is het niet het geval, de rest van de flat ken ik wat minder goed. Het is wel toegestaan door de vve en in het verleden ook wel gedaan, ook op onze verdieping. Meestal ging het dat om mensen die de kamer aanhielden nadat iemand afgestudeerd was. Een aantal jaar geleden waren een hoop kamers van één eigenaar die ze verhuurde en daarmee geld verdiende. Inmiddels heeft hij ze allemaal verkocht, omdat hij met met pensioen is.

De huurprijs voor een kamer zoals die van mij zal inclusief servicekosten schat ik zo'n ¤350 zijn. De maandlasten van koop liggen hier eigenlijk altijd onder, hoeveel hangt een beetje af van de financiering (soort hypotheek of via spaargeld bijv.)
pi_113067472
Kick. Geïnteresseerden zijn van harte welkom om een keer te komen kijken.
pi_113068798
klinkt goed wat is de wat is je min. bod?
pi_113069147
Ik ben me vooral aan t orienteren, ik heb t nu nog niet vrij. Maar wat weerhoudt jou of je ouders ervan om m naast te koop ook te huur aan te bieden? Zeker gezien het nieuwe jaar kan dat interessant zijn. En tussentijds kun je de kamer altiid nog verkopen (incl huurder).
pi_113069285
hoe zit het trouwens met de chicks in dat huis??
pi_113078796
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:52 schreef Waterweg het volgende:
Ik ben me vooral aan t orienteren, ik heb t nu nog niet vrij. Maar wat weerhoudt jou of je ouders ervan om m naast te koop ook te huur aan te bieden? Zeker gezien het nieuwe jaar kan dat interessant zijn. En tussentijds kun je de kamer altiid nog verkopen (incl huurder).
M'n ouders proberen de kamer eerst te verkopen. In de zomer is de kans het grootst dat de kamer voor een goede prijs verkocht gaat worden vanwege veel studenten die opzoek zijn naar een kamer voor het nieuwe collegejaar. Verhuren is eventueel een optie. Punt is alleen dat verkoop met een huurder erin een stuk minder opbrengt en je de kans loopt dat je er zo weer 8 jaar aan vast zit, mocht je een goede langstudeerder treffen. :P

Dat laatste zien m'n ouders niet zo zitten, tegen die tijd zouden ze zo'n beetje met pensioen gaan. Vandaar eerst alleen verkoop. Mocht het om de een of andere reden niet willen, banken doen toch iets lastiger met een tweede hypotheek tegenwoordig, dan blijf ik er zelf misschien nog een tijdje wonen. Ik betaal ook gewoon huur en m'n ouders houden er wat aan over. Daarna zouden m'n ouders verhuren gaan overwegen. Ik verwacht eigenlijk wel dat het binnenkort verkocht wordt, gezien de belangstelling.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:54 schreef dude1960 het volgende:
hoe zit het trouwens met de chicks in dat huis??
Er wonen 4 vrouwen op onze verdieping. Niet slecht voor Delftse begrippen, zeker gezien er geen selectie is. :P

Bij serieuze interesse is het handig om een keer langs te komen om het zelf te bekijken. Daarna kan er een serieus bod worden uitgebracht. Een minimumprijs is er niet, een bod zal op zich beoordeeld worden.
pi_113084322
Hi, ik ben opzoek naar een kamer in Delft vanaf september! Is er een kans dat deze kamer ook verhuurt zal worden? Dan ben ik namelijk erg geinteresseerd!
pi_113086773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 01:17 schreef zoodan het volgende:
Hi, ik ben opzoek naar een kamer in Delft vanaf september! Is er een kans dat deze kamer ook verhuurt zal worden? Dan ben ik namelijk erg geinteresseerd!
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:55 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

M'n ouders proberen de kamer eerst te verkopen. In de zomer is de kans het grootst dat de kamer voor een goede prijs verkocht gaat worden vanwege veel studenten die opzoek zijn naar een kamer voor het nieuwe collegejaar. Verhuren is eventueel een optie. Punt is alleen dat verkoop met een huurder erin een stuk minder opbrengt en je de kans loopt dat je er zo weer 8 jaar aan vast zit, mocht je een goede langstudeerder treffen. :P

Dat laatste zien m'n ouders niet zo zitten, tegen die tijd zouden ze zo'n beetje met pensioen gaan. Vandaar eerst alleen verkoop. Mocht het om de een of andere reden niet willen, banken doen toch iets lastiger met een tweede hypotheek tegenwoordig, dan blijf ik er zelf misschien nog een tijdje wonen. Ik betaal ook gewoon huur en m'n ouders houden er wat aan over. Daarna zouden m'n ouders verhuren gaan overwegen. Ik verwacht eigenlijk wel dat het binnenkort verkocht wordt, gezien de belangstelling.
pi_113092905
TS, kunnen je ouders de kamer niet verhuren en ondertussen te koop aanbieden? Ik dacht dat je dan een huurder eruit mag zetten als je de kamer verkoopt ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')