Zwitserse stream deed het gewoon, gelijk naar overgeschakeld toen de ES UK stream bleef hangen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:38 schreef ItaloDancer het volgende:
En net na de finish doet de stream het weer!
naja heeft toch wel een punt (dacht dat hij het specifiek over de afdaling had). Als je 4 man in de top 7 heb mag je er best 1 op proberen te offeren om de koers harder te makenquote:
Ja, dat is leuk als je als rittenkapende ploeg deze ronde rijdt. Rabobank moet deze ronde willen winnen en heeft niet geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen tegen een Wiggins die er toch echt niet heel supersterk uitzag. Dat vind ik uitermate zwak en laf.quote:
Altijd makkelijk praten vanaf de bank, misschien konden ze gewoon niet. En niemand kon wegkomen op die laatste klim, het tempo lag te hoog, dat kon je ook zien.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk als je als rittenkapende ploeg deze ronde rijdt. Rabobank moet deze ronde willen winnen en heeft niet geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen tegen een Wiggins die er toch echt niet heel supersterk uitzag. Dat vind ik uitermate zwak en laf.
Volgens mij waren de Rabo's zelf bergop ook niet sterk genoeg om aan te vallen. Die actie in de afdaling was wel wat vreemd, zeker omdat Sanchez daar voorin leek te zitten.. Maar goed, ze hebben nog steeds een (kleine, dat wel) kans om de ronde te winnen morgen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk als je als rittenkapende ploeg deze ronde rijdt. Rabobank moet deze ronde willen winnen en heeft niet geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen tegen een Wiggins die er toch echt niet heel supersterk uitzag. Dat vind ik uitermate zwak en laf.
ten Dam heeft nog een tijd op kop gereden vandaagquote:Op zaterdag 28 april 2012 17:40 schreef franklop het volgende:
[..]
naja heeft toch wel een punt (dacht dat hij het specifiek over de afdaling had). Als je 4 man in de top 7 heb mag je er best 1 op proberen te offeren om de koers harder te maken
Opgenomen met een cameraquote:Op zaterdag 28 april 2012 18:32 schreef Drassss het volgende:
Iemand de beelden van de ronde van Turkije ( de laatste kilometer )?
Wat ouwerwets zeg dingen opnemen met een cameraquote:Op zaterdag 28 april 2012 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Opgenomen met een cameramaar het is beeld!
Niet wachten op de laatste klim? In zo'n luxesituatie kan je je veroorloven om 1 of zelfs 2 renners van ver te laten aanvallen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Altijd makkelijk praten vanaf de bank, misschien konden ze gewoon niet. En niemand kon wegkomen op die laatste klim, het tempo lag te hoog, dat kon je ook zien.
Uiteindelijk heeft Rabo 2 etappes gewonnen, de leiderstrui in handen en 4 man in de top van het klassement. Wat wil je dan nog meer?
Wat een commentator.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
die regiequote:Op zaterdag 28 april 2012 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Die commentator klinkt alsof hij flink wat geld had ingezet op Keissequote:Op zaterdag 28 april 2012 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik vind het ook mooi, in dit geval is het enthousiasme terecht.quote:Op zondag 29 april 2012 09:34 schreef DeeBee het volgende:
Die regie is wel epic fail, lekker moment om weg te gaan bij die actie...
Dat commentaar is toch heerlijk?!Dat enthousiasme van die Britten is gewoon mooi vind ik!
Ze hebben 3 maanden er over gedaan om 3 zeges te behalen en nu pakken ze er 5 in één weekquote:Op zondag 29 april 2012 14:42 schreef Felagund het volgende:
Theo Bos wint overigens de slotrit, leuk weekje voor Rabo zo.
Dank uquote:Op zondag 29 april 2012 15:48 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Vanaf 16:00
http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
Vanaf 18.10 wel een samenvatting van de tijdrit.quote:WIELRENNEN
Erik Breukink over het voorseizoen
WIELRENNEN
Reportage over David Millar
Ik weet niet of hij wel een stapje heeft gezet. Overwinningen in dit soort wedstrijdjes pakte hij al eerder. Het is nu zaak er idd bij te zitten in grotere wedstrijden.quote:Op zondag 29 april 2012 15:52 schreef vivelafete het volgende:
Bos lijkt dus wel een stapje te hebben gezet tov vorig jaar, of zou het puur door de betere lead-outs komen?
Het zou mooi zijn als hij ook de stap kan maken naar het winnen van grote(re) wedstrijden, maar ik vrees dat dat wat te hoog gegrepen is voor Bos.
Hij kan het wel maar 't moet allemaal een beetje op zijn plaats vallen voor hem. Winnen is niet zo gemakkelijk. Toch kan hij ons wel verrassen.quote:Op zondag 29 april 2012 16:05 schreef marcodej het volgende:
Ik weet niet of hij wel een stapje heeft gezet. Overwinningen in dit soort wedstrijdjes pakte hij al eerder. Het is nu zaak er idd bij te zitten in grotere wedstrijden.
Kan misschien een voordeel opleveren voor Rabo.quote:Op zondag 29 april 2012 16:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Wiggins en LLS op een gewone fiets, Clement bv wel op een tijdritfiets.
Ah en Wiggins nu met een probleem aan z'n fiets.
Leek meer een kettingprobleem.quote:
Slecht teken lijkt me dan.quote:Op zondag 29 april 2012 16:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Talansky 1s langzamer dan Porte bij tussenpunt, daar moet Kelderman al voorbij zijn, maar heb geen tijd gezien.
British Eurosport.quote:
ja na 4 km snelste tijd op dat momentquote:Op zondag 29 april 2012 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zaten ze niet te lullen dat die zo'n snelle eerste tussentijd had, die Mollema?
In een klim heb je weinig aan tijdritgear.quote:Op zondag 29 april 2012 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Heleboel zonder tijdrithelmen en een enkeling zonder tijdrijstuur. Waarom kiezen ze daarvoor? Geldgebrek?
Ze klimmen.quote:Op zondag 29 april 2012 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Heleboel zonder tijdrithelmen en een enkeling zonder tijdrijstuur. Waarom kiezen ze daarvoor? Geldgebrek?
quote:Op zondag 29 april 2012 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je moet het maar doen, een week waarin je 5 ritten wint, toch laten eindigen als een flop.
Dat soort natuurlijk aanleg tot floppen heeft niet iedereen, kan je ook niet leren. Heb je gewoon.
Ach ja het is altijd nog beter dan niets laten zien. Maar Rabo niet best inderdaadquote:Op zondag 29 april 2012 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je moet het maar doen, een week waarin je 5 ritten wint, toch laten eindigen als een flop.
Dat soort natuurlijk aanleg tot floppen heeft niet iedereen, kan je ook niet leren. Heb je gewoon.
Tijdrit was het belangrijkste in deze ronde, rest van de ritten waren er steeds 30+ man bij elkaar.quote:
Tijdrit gaat ook het belangrijkste zijn in de Tour.quote:Op zondag 29 april 2012 16:41 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Tijdrit was het belangerijkste in deze ronde, rest van de ritten waren er steeds 30+ man bij elkaar.
Wat een gelulquote:Op zondag 29 april 2012 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je een hele week quasi domineert, met z'n vieren op een handvol seconden in de top 10 (top 7 zelfs) staat en er vrijwel niets mee doet om alles op de tijdrit te zetten, dan is een collectieve dreun in de tijdrit niet meteen iets waarvan je denkt "Zo, dat hebben we tactisch sterk uitgespeeld".quote:
quote:Op zondag 29 april 2012 16:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat een gelul
Beetje zuur dat OPQS vooralsnog geen klimdoping heeft gevonden?
Dit.quote:Op zondag 29 april 2012 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je een hele week quasi domineert, met z'n vieren op een handvol seconden in de top 10 (top 7 zelfs) staat en er vrijwel niets mee doet om alles op de tijdrit te zetten, dan is een collectieve dreun in de tijdrit niet meteen iets waarvan je denkt "Zo, dat hebben we tactisch sterk uitgespeeld".
Net alsof Rabobank het gisteren anders heeft kunnen spelen.quote:Op zondag 29 april 2012 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je een hele week quasi domineert, met z'n vieren op een handvol seconden in de top 10 (top 7 zelfs) staat en er vrijwel niets mee doet om alles op de tijdrit te zetten, dan is een collectieve dreun in de tijdrit niet meteen iets waarvan je denkt "Zo, dat hebben we tactisch sterk uitgespeeld".
Niks kinderachtigs aan. Rabo heeft alles op ritzeges en de tijdrit gezet, en geweigerd de numerieke meerderheid uit te buiten, en daarmee het klassement verspeeld. Dan ben je gewoon niet goed bezig.quote:
welke numerieke meerderheid? Heb je gisteren een andere rit gezien dan ik? Ze zaten met nog 40 man in een peloton, waar Sky domineerde qua tempo...quote:Op zondag 29 april 2012 16:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niks kinderachtigs aan. Rabo heeft alles op ritzeges en de tijdrit gezet, en geweigerd de numerieke meerderheid uit te buiten, en daarmee het klassement verspeeld. Dan ben je gewoon niet goed bezig.
Oke jij weet het beter.quote:Op zondag 29 april 2012 16:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niks kinderachtigs aan. Rabo heeft alles op ritzeges en de tijdrit gezet, en geweigerd de numerieke meerderheid uit te buiten, en daarmee het klassement verspeeld. Dan ben je gewoon niet goed bezig.
Ze stonden al langer met een hoop bovenaan. Dat er weinig opties waren op de slotklim in de laatste rit in lijn, betekent niet dat er een hele ronde geen mogelijkheden waren.quote:Op zondag 29 april 2012 16:48 schreef Blik het volgende:
[..]
welke numerieke meerderheid? Heb je gisteren een andere rit gezien dan ik? Ze zaten met nog 40 man in een peloton, waar Sky domineerde qua tempo...
Die groep had op zijn minst, op zijn minst uitgedund kunnen worden zodat niet iedereen die een beetje kan tijdrijden op het gemak kon meerijden.quote:Op zondag 29 april 2012 16:48 schreef Blik het volgende:
[..]
welke numerieke meerderheid? Heb je gisteren een andere rit gezien dan ik? Ze zaten met nog 40 man in een peloton, waar Sky domineerde qua tempo...
Daarvoor zaten er 75 man op een handvol seconde van elkaar.quote:Op zondag 29 april 2012 16:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze stonden al langer met een hoop bovenaan. Dat er weinig opties waren op de slotklim in de laatste rit in lijn, betekent niet dat er een hele ronde geen mogelijkheden waren.
Ze zaten voor gisteren met 68 man op een minuuut van Wigginsquote:Op zondag 29 april 2012 16:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze stonden al langer met een hoop bovenaan. Dat er weinig opties waren op de slotklim in de laatste rit in lijn, betekent niet dat er een hele ronde geen mogelijkheden waren.
amenquote:Op zondag 29 april 2012 16:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Gewoon op waarde geklopt...niets aan te doen.
De Molk heeft zelf aangegeven doodmoe te zijn dus die heeft gewoon rust nodig.quote:Op zondag 29 april 2012 16:51 schreef Drebbelman het volgende:
Rabo heeft in de winter veel aan de tijdrit gesleuteld, als voorbereiding op de tour... en Mollema liet in Baskenland ook wel wat veelbelovends zien, maar nu lijkt het weer ver te zoeken.
Dit is erger dan het gefaal van rabo.quote:Op zondag 29 april 2012 16:56 schreef Drebbelman het volgende:
Het is toch jammer als een koers als Romandië zo bepaald wordt door de tijdrit.. dat verwacht je bij een eneco tour, maar hier hadden ze toch best een serieuze bergrit met finish bergop mogen heben.
Ben ik met je eens, de verschillen zijn wel erg groot. Tijdrit op het vlakke 16 km zou beter op zijn plaats geweest zijn.quote:Op zondag 29 april 2012 16:56 schreef Drebbelman het volgende:
Het is toch jammer als een koers als Romandië zo bepaald wordt door de tijdrit.. dat verwacht je bij een eneco tour, maar hier hadden ze toch best een serieuze bergrit met finish bergop mogen heben.
Dan was het helemaal een rondje van niets geweestquote:Op zondag 29 april 2012 17:00 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, de verschillen zijn wel erg groot. Tijdrit op het vlakke 16 km zou beter op zijn plaats geweest zijn.
Ik ben het met je eens dat Rabo wel wat vaker het heft in eigen handen mag nemen (vond ik bv ook in de Amstel) en vandaag in de tijdrit was het niet om over naar huis te schrijven, maar ik denk dat het in deze ronde gewoon niet selectief genoeg was om daadwerkelijk (grote) verschillen te maken. Deze rondjes zijn gewoon perfect voor Wiggins.quote:Op zondag 29 april 2012 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mollema heeft een redelijk goed drieLuik gereden, kan me voorstellen dat hij nu niet meer op zijn best is.quote:Op zondag 29 april 2012 16:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De Molk heeft zelf aangegeven doodmoe te zijn dus die heeft gewoon rust nodig.
In de Amstel konden ze dat misschien wel willen (hoewel ze vooraf specifiek aangaven de touwtjes niet in handen te zullen nemen), maar daar hadden ze simpelweg het team niet voor.quote:Op zondag 29 april 2012 17:03 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat Rabo wel wat vaker het heft in eigen handen mag nemen (vond ik bv ook in de Amstel) en vandaag in de tijdrit was het niet om over naar huis te schrijven, maar ik denk dat het in deze ronde gewoon niet selectief genoeg was om daadwerkelijk (grote) verschillen te maken.
Rabo heeft simpelweg nergens het team echt voor.quote:Op zondag 29 april 2012 17:09 schreef Gillingham het volgende:
[..]
In de Amstel konden ze dat misschien wel willen (hoewel ze vooraf specifiek aangaven de touwtjes niet in handen te zullen nemen), maar daar hadden ze simpelweg het team niet voor.
In een normale tijdrit waren een aantal renners nog veel verder naar huis gereden. In Nederland zijn er in ieder geval weinig tot geen renners te vinden die in een vlakke tijdrit van meer dan een half uur echt potten kunnen breken. Zo heel soms een uitschieter daargelaten.quote:
Van Vliet had het over Terpstraquote:Op zondag 29 april 2012 21:30 schreef Tricycle het volgende:
Welke tijdrijders zullen naar de OS gaan? Hebben twee plekken toch ? Westra? Gesink? Mollema? Clement? Dekker?
Daarom zie ik Clement inderdaad niet starten. Westra is al zeker van de OS-tijdrit, dacht ik. De andere kan dan Boom of Terpstra worden ja.quote:Op zondag 29 april 2012 21:31 schreef Chiappucci het volgende:
Westra en Clement lijken me degenen die hoge ogen kunnen gooien. Maar die moeten dan dus ook sowieso mee naar de wegwedstrijd. Dus kan zijn dat Boom wordt verkozen.
Bobby Julich was ook zon held in kleinere rittenkoersenquote:Op zondag 29 april 2012 22:53 schreef Leatherface het volgende:
Wiggins is wel een beetje de koning van de kortere rittenkoersen aan het worden.
Vorig jaar won ie de Dauphiné, dit jaar Parijs-Nice en Romandië.
Een paar jaar geleden won Klöden veel rittenkoersen van dit kaliber en ook Contador, Evans en Vinokourov hebben er aardig wat, nu is Wiggins bezig met het bouwen van een aardig palmares op dit vlak.
is een beetje kort dag voor de tour dit jaarquote:Op zondag 29 april 2012 21:08 schreef Tricycle het volgende:
veel oefenen op tijdrijden voor de tour dus!
Ach, de Tour duurt nog twee maanden.quote:Op maandag 30 april 2012 07:24 schreef Tricycle het volgende:
Zou het kunnen dat Wiggins veels te vroeg heeft gepiekt dit jaar? Ik zie geen enkele tourfavoriet nu al goed presteren?
Daarbij denk ik zeker niet dat Wiggins op dit moment aan het pieken is. Als je kijkt naar zijn concurrentie in de Ronde van Romandië, en met hoeveel verschil hij wint; dat moet hij op basisniveau al wel kunnen.quote:Op maandag 30 april 2012 07:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ach, de Tour duurt nog twee maanden.
Het zou wel eens een verrassende Tour kunnen worden, aangezien een Evans en ook Wiggins niet bepaald onkwetsbare renners zijn. Wat dat betreft zou er best wat leuks uit kunnen rollen.quote:Op maandag 30 april 2012 10:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vrees dat Wiggins gewoon de grote favoriet gaat worden voor de komende Tour. Ik gebruik de term vrees omdat ik me geen leuke, spannende, spectaculaire Tour kan voorstellen die eindigt met winst van Wiggins, alleen een saaie anticlimactische, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Trouwens jammer dat Evans, net nadat hij de Tour heeft gewonnen, ook lijkt te zijn veranderd in zo'n saaie renner waarvoor alleen de Tour maar telt. Goed, is ook wel ziek geweest, maar het is wel erg matig. Is natuurlijk ook beetje het BMC-syndroom, ik heb me al een paar keer afgevraagd of Hushovd is gestopt met koersen en dat ik die berichtgeving compleet heb gemist.
Heeft Tony Martin dit jaar extra geoefend op het klimwerk? Hij lijkt hier in te zijn gegroeid, tijdrit is wel iets minder overtuigend dan vorig jaar. Al kan dat natuurlijk samen hangen.quote:Op maandag 30 april 2012 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat Wiggins de Tour gaat winnen.
Dat we hem tot de kanshebbers mogen rekenen is best te verdedigen. Het parcours ligt hem en hij is dit jaar in topvorm. Maar een derde plaats in de Vuelta en vierde positie in de Tour maken hem voor mij nog geen topfavoriet. Op dat vlak kan Evans betere papieren overleggen.
Ik wil Wiggins ook niet bij voorbaat afschrijven, maar ik moet het nog maar zien. Overigens vlak ik ook Nibali en Valverde niet uit.
Edit - misschien kan zo'n Jerome Coppel nog wel dicht eindigen. Of Tony Martin.
Als het dan niet helemaal lukt heb je wel natuurlijk weer alle kritiek van het nederlandse volk..quote:Op maandag 30 april 2012 10:51 schreef Leatherface het volgende:
LL is een onberekenbare factor, maar dan kan ook wel eens voordelig uitvallen. Ik zou hem een vrije rol geven.
Jep dat is de bedoeling. Was vorig jaar al duidelijk dat hij em dit jaar zou gaan rijden.quote:Op maandag 30 april 2012 12:04 schreef Waaghals het volgende:
Zou Pinot dit jaar al naar de Tour gaan?
Tijdritcapaciteiten normaal gesproken niet, maar hij bakt er al twee jaar niets van. En zijn klimmersbenen heeft hij ook al twee jaar niet. Nee, Sanchez zal 32e worden ofzo.quote:Op maandag 30 april 2012 12:05 schreef vivelafete het volgende:
LL Sanchez zie ik geen hoge ogen gooien in de tour. Ik acht zowel zijn tijdritcapaciteiten als zijn klimcapaciteiten te mager. Top-15 zal denk ik zijn max zijn.
Bij Wiggins heb ik het idee dat als er in de bergen gekoerst gaat worden het dan snel over is. Bij een 'afwachtende' tour waarbij hij kan blijven plakken is hij topfavoriet.
Nibali is wel een goede coureur, maar vind ik toch altijd at tegen vallen als het er echt om gaat.
Het zou wel eens een tour voor Menchov kunnen worden, mits in vorm natuurlijk. En dan ook weer dat hij er in de bergen net aan blijft hangen/weinig tijd verliest.
Verder plaats ik ook Andy en Evans bij de toppers.
Ik hoop eigenlijk vooral dat de Nederlanders (Gesink. Mollema en Kruiswijk), met in het achterhoofd dat ze niet zo gek veel kansen hebben door de vele tt-km's, eens lekker vrijuit gaan knallen.
Er zijn geen boni'squote:Op maandag 30 april 2012 10:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het probleem is dat die open Tours, waar geen topfavoriet is en dus 10 renners kans maken op een podium, wel heel erg vaak uitdraaien op afwachtende, doodgecontroleerde Tours die erg lang gesloten blijven omdat iedereen denkt dat het zijn grote kans is en geen risico's wil nemen.
Ik zie niet wie de stok achter de deur is die dit kan verhinderen. De Schlecks zie ik geen ambitieuze stunts meer uithalen, niet met Bruyneel als ploegleider. Nibali zal misschien wel willen, maar ik heb mijn twijfels bij kunnen.
Wiggins, Evans, Martin, Leipheimer, Kloden, Horner, Kreuziger en weet ik nog veel wie allemaal zullen allemaal wel op hun tijdrit rekenen. Valverde zal wel tevreden zijn met hier en daar wat boni's. Van Menchov gaat het ook niet komen. De laaglanders (VDB, Gesink, Mollema en co) zullen al blij zijn dat ze er aan kunnen blijven hangen. Dan blijft er niet veel meer over. Misschien Sanchez en een handvol Fransen, ja.
Even hierop terugkomen. Kreuziger rijdt em niet. Hij is weer kopman in de Giro. Bij Astana zal het in de Tour waarschijnlijk moeten komen van Kiserlovski. Dat is wel iemand die moet aanvallen vanwege zijn mindere tijdrit en dat ook geregeld doet.quote:Op maandag 30 april 2012 10:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het probleem is dat die open Tours, waar geen topfavoriet is en dus 10 renners kans maken op een podium, wel heel erg vaak uitdraaien op afwachtende, doodgecontroleerde Tours die erg lang gesloten blijven omdat iedereen denkt dat het zijn grote kans is en geen risico's wil nemen.
Ik zie niet wie de stok achter de deur is die dit kan verhinderen. De Schlecks zie ik geen ambitieuze stunts meer uithalen, niet met Bruyneel als ploegleider. Nibali zal misschien wel willen, maar ik heb mijn twijfels bij kunnen.
Wiggins, Evans, Martin, Leipheimer, Kloden, Horner, Kreuziger en weet ik nog veel wie allemaal zullen allemaal wel op hun tijdrit rekenen. Valverde zal wel tevreden zijn met hier en daar wat boni's. Van Menchov gaat het ook niet komen. De laaglanders (VDB, Gesink, Mollema en co) zullen al blij zijn dat ze er aan kunnen blijven hangen. Dan blijft er niet veel meer over. Misschien Sanchez en een handvol Fransen, ja.
Ideaal voor een Walkowiakje of Pereirotje.quote:Op maandag 30 april 2012 12:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
Er zijn geen boni'sVerder voorzie ik ook het afwachten en vooral niet verliezen scenario.
Probleem is dat iedereen de Tour zo belangrijk vindt dat niemand durft te pokeren. Iedereen schiet al in de stress als ze niet mee zijn in een vlucht en de vlucht misschien wel een kansje heeft op slagen. Dan maar kansloos meewerken terwijl ze toch weten dat ze geklopt worden (in sprints met Cavendish) of in bergetappes terwijl het echt niet aan hun is om te werken.quote:Op maandag 30 april 2012 13:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat ze dat niet meer laten gebeuren. Je ziet de laatste jaren al dat ze zo'n vlucht maximaal een minuut of 5-6 laten nemen (en dan bedoel ik niet aan de finish, maar zelfs onderweg als maximum voorsprong).
Kiserlovski zou toch ook starten in de Giro? Meen ergens in januari al gelezen te hebben dat hij voor top 5 zou gaan.quote:Op maandag 30 april 2012 12:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Even hierop terugkomen. Kreuziger rijdt em niet. Hij is weer kopman in de Giro. Bij Astana zal het in de Tour waarschijnlijk moeten komen van Kiserlovski. Dat is wel iemand die moet aanvallen vanwege zijn mindere tijdrit en dat ook geregeld doet.
Dat zal intussen veranderd zijn. Astana zit voor de Giro namelijk zo goed als vol en Kiserlovski lijkt voor de Tour al een zekerheidje. In de Giro zullen sowieso Kreuziger, Vinokourov (doet Giro+Tour), Tiralongo en Gasparotto starten. Dan hebben ook Dyachenko, Kangert, Kessiakoff, Petrov en Seeldraeyers een kans en wat te denken dan van de Italianen Gavazzi (doet waarschijnlijk de Tour) en Guarnieri.quote:Op maandag 30 april 2012 14:52 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Kiserlovski zou toch ook starten in de Giro? Meen ergens in januari al gelezen te hebben dat hij voor top 5 zou gaan.
Martinelli over de Giro-selectie van Astana een paar weken geledenquote:“Seven of the nine are chosen,” he explained. “The Czech Kreuziger, the Swede [Fredrik] Kessiakof, the Estonian [Tanel] Kangert, the Russian [Evgeni] Petrov, the Belgian [Kevin] Seeldrayers, the Kazakh [Alexsandr] Dyachenko, the Italian [Paolo] Tiralongo.
"The other two riders will be selected after the Giro del Trentino and the Tour de Romandie,” he added. “Among them could be [Simone] Ponzi, who in addition to Trentino also participates in the northern Classics."
Gasparotto zegt zelf dat hij ook van start gaat, dus dat is nummer 9.quote:Op maandag 30 april 2012 15:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Martinelli over de Giro-selectie van Astana een paar weken geleden
Op papier zouden de Tours van 2006 (zonder Armstrong) en 2008 (zonder Contador) leuke Tours moeten worden, maar uiteindelijk viel dat ook tegen. Je had natuurlijk wel de Pereiro en Landis "comebacks", maar die kwamen er eigenlijk ook door extreem afwachtend rijden bij de tegenstand.quote:Op maandag 30 april 2012 17:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Op papier heb je gelijk maar ik vrees dat de praktijk toch weer anders gaat worden.
Kortom, eerst Kirsipuu die wordt aangereden door een motor, dan een Harley die het peloton komt ingereden en ten slotte David McCann, de Ier die elk jaar nog meedoet aan het WK tijdrijden en in 2009 nog 11e werd, die bij een valpartij zijn duim verloorquote:Lee Rodgers Diary: Tour of Korea stage 5 marred by multiple crashes, sketchy support
Multiple moto/bike crashes marred the fifth stage of Tour of Korea; a Harley Davidson lay in the street while its driver (on the ground, left) recovers. Photo Credit: Lee Rodgers
Worst day in the world
Dramatic title huh? Well it was a dramatic day, Stage 5: one that left me and just about everyone else here feeling sick to the stomach, and, I have to admit, wondering for more than just a moment just why I am in this mad sport.
The stage began under blue skies with an moderate temperature that had everyone in a cheery mood after the preceding day of rain. But the calm was shattered in the neutral when a moto rider rammed straight into the back of veteran Jaan Kirsipuu of Champion Systems. I heard an almighty noise and turned to see a big black motorcycle sliding along the road with Jaan tumbling alongside it.
I stopped and headed back immediately to find Jaan standing but completely dazed, next to his mangled bicycle with the moto rider comforting two elderly women whom he’d also hit with his bike. Fortunately no one was seriously hurt. I heard later that the moto rider had been taking his photographer passenger along the peloton to get a photo but swerved into Jaan to miss a parked car. Unbelievable! And it was lucky that we were only doing about 25kph.
That drama over, we set off again and got no more than one kilometer when we had a 90 degree turn. As the bunch cornered there was a family crossing the road that just missed getting mown down by the slimmest margin. Had there not been a policeman there to drag them over the road it could have been another bad incident.
The Chief Commissaire called us all to a stop a few hundred meters later as we waited for Kirsipuu, I think. The UCI Commissaire took this opportunity to address us and say that our safety was important to her, and then she proceeded to tell us about the hazards on the route: a bad corner after the descent, some standing water on another, and a bad road along the way. All of this prompted me to wonder why the heck she hadn’t bothered to tell us that at the start. Guess a rider getting slammed by an 800 pound motorbike from behind awoke her caring instincts…
Then, well, we raced. The ins and outs of the actual racing I can barely remember, because at about the 130km mark guess what happened – again – yep, that’s right, another motorbike rammed right into a rider. Suddenly there was a huge Harley down on the road; a confused photographer sat next to it holding onto his camera and looking like he had no idea where he was; the moto rider lay on his back convulsing; and a Lampre-ISD Conti rider was just about standing but checking his body for damage.
The Harley driver had been trying to pass the pack when he clipped the rider. The rider went into the barrier then onto the road. The driver flew over the bars and tumbled and the bike itself fell onto the photographer.
It was a scene you never want to see, and it was the second time on this crappiest of days that we had to see it.
First of all, a Harley? In a bike race? Are you kidding me? And inexperienced outriders? Like this sport isn’t dangerous enough… We need some extra spice by having weekend warriors on mechanized rhinos taking chunks out of us.
Thanks a lot, Tour de Korea organizers, real bright thinking there.
Someone shouted “Ok neutral to the finish!” which was the smartest thing I’d heard all week, but then the Chief Comm comes over and said, “Your safety… blah, blah, blah… and you will compete for the sprint point in 5km and the finish in 30km. OK?”
I was flabbergasted. At a Loss for words. Candelario said no to the sprint, spoke to the Comm and some riders and we didn’t compete it, but there was still the problem that you had 110 guys who suddenly thought they could win the stage. And it was a tough stage that was about to break up before Judge Dredd on that Harley took out our fellow rider (who finished the stage, by the way): one with a narrow finish that was ok for a group of 15 or 20 but with enough bumps and lumps on the road to make it very dangerous for a bunch sprint.
The Chief Comm knew this; she had to. We though, we’re just cyclists. Tell us to do something that normal people would call you mad to even ask and we’ll do it. And do it twice just to prove how damn hard we are.
As racing cyclists we put ourselves through a lot, and sometimes I feel we are taken advantage of, with ill-thought-out descents, bad corners and narrow finishes. And this was a day that us being taken for idiots was in evidence, in spades.
3km before the finish there’s another crash. No big deal, it could have happened anytime, But then in the last 200m, where the finish, on this 4-lane road, for some unknown reason gets funneled down to one lane just about 7-meters wide, there’s another crash. A bad one. I see my teammate Dave McCann standing but holding his thumb. I get off my bike to see if he’s ok.
“I’ve lost my thumb,” he says. “I’ve lost my thumb.”
“What?”
“Look.”
And he shows me a piece of meat sliced through beyond the bone and through the tendon, an inch-long flap of raw and bloody flesh that is hanging on by nothing other than the merest bit of skin at the other side.
“DOCTOR!” I shout immediately. A car pulls up: It says ‘Doctor’ on the window but nothing seems to be right; the guy sat in the passenger seat has a badge with ‘Doctor’ written on it but he isn’t jumping from the car. In fact, he looks pissed off at having to get out. He finally does after what seems an eternity and walks past Dave to a guy behind that I hadn’t even noticed.
The guy is the yellow jersey and his whole body is shaking and he has foam coming from his lips. His teammate is screaming into his face, something in Korean that I can’t understand but that my mind translates as “Do not fucking die.” It is that heavy.
And what does the ‘doctor’ do? Gets out a bottle of saline and sprays it in the guy’s face. I am not joking. He then stands back and the guy’s teammate continues to scream in Yellow’s face. I go back to Dave and give him my mitt to help stem the blood. He is remarkably calm. I turn back to Yellow and see the ‘doctor’ standing back with his hands on his hips. I shout at him, telling him to get to work. He looks through me. I grab his badge and shove it in his face. He does not react at all.
I go to his car to get the first aid kit. The driver, a woman, shouts ‘NO!’ at me as I open the back door. There is no medical kit. Just a suitcase with clothes in it on the seat.
Then, inexplicably, I see Yellow’s teammates getting him up, with the help of an experienced UCI Commissaire, and putting him back on his bike! I cannot believe what I am seeing. The Commissaire then pushes Yellow along for 5 meters before leaving him to zig-zag to the line. Me and my RTS teammates stand in silence and watch.
David went to our bus, wrapped his thumb in a towel and electrical tape, and got a police car to take him to the hospital. He had an operation last night. Best case scenario is the operation to re-attach the nerve endings is successful and he will be out in a week. Worst case is they will have to amputate.
Yellow collapsed again at the finish and the medics who appeared from the ambulance did not put him in the recovery position, did not check his pulse of his breathing, did not cushion his head or check for broken bones, did not get him in a blanket, and quite obviously did not have the slightest clue what to do.
Incredibly. He did somehow start the next day.
David called us next morning, high on morphine, to advise us on team tactics. That is one hard dude.
The UCI, the race organizers, makes a heck of a lot of money out of us guys who fight it out for what seem like big money prizes of $3,000 or $4,000 finishes (which, in the world of pro sports, is peanuts). The least we ask is that we are taken care of, protected, and provided with experienced medical staff just in case someone does have their limb sliced off or ends up foaming at the mouth.
The Commissaire told me next day that two extra ambulances had been called in. With staff that have experience of bike races. Why were they not here in the first place? She also told me she didn’t check to see if the doctor was an actual doctor or if he had a first aid kit in his car. I’m not saying it’s the Chief Comm’s responsibility but someone has to be checking this stuff.
Later at dinner we heard there had been another crash, two moto riders on Harleys after 30km. No news on any of the moto riders’ status.
This was a black day. A really black day.
Oh yeah, stage 6, someone won.
http://velonews.competito(...)etchy-support_215643
En het medische personneel, dat geen flauw idee heeft wat ze aan het doen zijn. Heftig.quote:Op maandag 30 april 2012 19:32 schreef TheArt het volgende:
Dagboek van Lee Rodgers, een Brit van RTS Racing Team. Hij reed vorige week de Ronde van Zuid-Korea en hield een dagboek bij op Velonews. Maar dit verhaal over etappe 5, echt WTF
[..]
Kortom, eerst Kirsipuu die wordt aangereden door een motor, dan een Harley die het peloton komt ingereden en ten slotte David McCann, de Ier die elk jaar nog meedoet aan het WK tijdrijden en in 2009 nog 11e werd, die bij een valpartij zijn duim verloor
quote:Op maandag 30 april 2012 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op papier zouden de Tours van 2006 (zonder Armstrong) en 2008 (zonder Contador) leuke Tours moeten worden, maar uiteindelijk viel dat ook tegen. Je had natuurlijk wel de Pereiro en Landis "comebacks", maar die kwamen er eigenlijk ook door extreem afwachtend rijden bij de tegenstand.
Tja dan kan je bij elke Tour wel wat vinden. Hoorde je in de jaren van Armstrong dat het saai was dat hij domineerde, in de jaren erna was het verkeerd dat er geen echt patron was. Wat volgens mij sterk meespeelt in de negatieve evaluatie van de Tour is het (te) hoge verwachtingspatroon. De belangen zijn nu eenmaal groter dan in welke koers dan ook; dit leidt onvermijdelijk tot een meer gecontroleerde Tour. Door alle aandacht worden te verwachtingen hoger, maar om dezelfde reden neemt het spektakel af.quote:Op maandag 30 april 2012 18:08 schreef Leatherface het volgende:
De Tour van 2011 zou je ook wel in dat rijtje mogen scharen, het was een Tour met een op voorhand verzwakte Contador.
Je hebt spannend en spannend. Ja, het blijft spannend omdat er tegen het einde nog veel kandidaten zijn, maar als dat komt omdat er eerst 2 weken slaapverwekkend wordt gekoerst...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:41 schreef Wombcat het volgende:
Precies. Het is juist leuk dat lang onduidelijk blijft wie de tour gaat winnen.
Helemaal eens! De tussenetappes in die Tours waren bijvoorbeeld altijd leuk. De sprintersploegen waren toen telkens niet meer geïnteresseerd waardoor in zo'n tussenetappe bijna altijd een grote vlucht het haalde. Nu worden de tussenetappes ook afgemaakt door de sprintersploegen. Pure sprintetappes werden in het begin van de Tours toen ook dood gecontroleerd, maar met dat verschil dat er in die tijd toch wel eens een etappe was waarin de sprintersploegen het niet haalden. Dat komt nu nooit meer voor.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:55 schreef DutchSL het volgende:
Vorig jaar vond ik 1 van de saaiste Tours, en die Tour daarvoor was ook maar kut.
Spannend mja, als alles dicht op elkaar staat maar er nauwelijks verschillen worden gemaakt dan is het niet spannend, een standaard tot in de puntjes geregelde sprintetappe zou dan ook spannender zijn dan de afgelopen Luik-Bastenaken-Luik. Die Tour van vorig jaar was maar 2 ritten + 1 afdaling leuk. Alle vlakkere tussenritten waren ook al geen bal aan met dank aan Cavendish die alles dood controleerde.
Zelfs in de Armstrong jaren wist je weliswaar al snel wie de ronde won, maar de etappes waren gemiddeld wel leuker om te kijken imo. Er zijn ook veel meer momenten van die Tours die ik me nu zo voor de geest kan halen dan die Tour van twee jaar geleden, ik herinner me daar echt bijna niks meer van, gedoe met het peloton dat niet wilde rijden in de Ardennen, valpartijen op de kasseien, Schleck-Contador die elkaar steeds bleven aankijken en het kettingincident.. that's about it. En na de volgende Tour zal ik me ook niet zo veel van vorig jaar kunnen herinneren.
Sowieso zijn de leukste grote rondes in een jaar bijna altijd de Giro, soms de Vuelta en maar heel zelden de Tour.
Dat was ook een reden voor Terpstra om daaraan niet meer mee te doen. Een Perreiro die een half uur weg kan met ontsnapping, of etappe waar Boogerd vierde werd achter o.a. Casar en Merckx (2007) of zoals Dekker en Botero in 2000 samen wegkonden zie je idd niet meer gebeuren. Daar wint Cavendish nu gewoon..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Helemaal eens! De tussenetappes in die Tours waren bijvoorbeeld altijd leuk. De sprintersploegen waren toen telkens niet meer geïnteresseerd waardoor in zo'n tussenetappe bijna altijd een grote vlucht het haalde. Nu worden de tussenetappes ook afgemaakt door de sprintersploegen. Pure sprintetappes werden in het begin van de Tours toen ook dood gecontroleerd, maar met dat verschil dat er in die tijd toch wel eens een etappe was waarin de sprintersploegen het niet haalden. Dat komt nu nooit meer voor.
Dit jaar wordt dat niet anders. Het zal dan alleen niet van Sky komen, want Cavendish krijgt wat te weinig mannen die puur in dienst van hem rijden, maar dan komt het dit keer van Argos-Shimano die alles zullen aangrijpen om maar een kans op een ritzege te hebben.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat was ook een reden voor Terpstra om daaraan niet meer mee te doen. Een Perreiro die een half uur weg kan met ontsnapping, of etappe waar Boogerd vierde werd achter o.a. Casar en Merckx (2007) of zoals Dekker en Botero in 2000 samen wegkonden zie je idd niet meer gebeuren. Daar wint Cavendish nu gewoon..
Tijdens de tours van Armstrong had Fok! nog niet zo'n vogelvlucht genomen, maar wat denk je dat je daarvan teruggelezen had? Was ook niet veel meer dan "ze wachten en wachten maar, en vallen dan nog niet aan."quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je hebt spannend en spannend. Ja, het blijft spannend omdat er tegen het einde nog veel kandidaten zijn, maar als dat komt omdat er eerst 2 weken slaapverwekkend wordt gekoerst...
Als je die zogezegd spannende Tours zou herlezen hier op FOK!, dan word je waarschijnlijk bedolven onder "Ze doen weer niets", "Gaan we nu vandaag nog iets beleven
" en "Ze gaan toch niet weer wachten op de laatste kilometer van de laatste klim?
"
Dan heb je inderdaad op het einde 1 of 2 spannende ritten, maar zo snel vergeet ik dan niet wat er allemaal nog voor zat. Een saaie film ga ik ook niet enkel waarderen op de spannende laatste 10 minuten, mijn geheugen gaat iets verder terug dan dat.
Vond ik absoluut niet. Schleck die een episch lange vlucht doet, Contador die dat ook deed, dat soort taferelen hadden we juist sinds de armstrongjaren nooit meer gezien. Het was niet fantastisch, maar zeker beter dan het gemiddelde van de laatste 15 jaar.quote:
Ik vond de etappe naar Alpe d'Huez vorig jaar één van de mooiste die ik in de Tour gezien heb. Contador die vertrekt voor een monsterontsnapping, Evans moet er meteen al af, Schleck hangt over zijn stuur. Onderaan Alpe d'Huez had ik er nog steeds geloof in dat Contador de Tour kon winnen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:49 schreef DutchSL het volgende:
Ik heb liever een man tegen man gevecht zoals Contador vs Rasmussen, dan een lange solovlucht waar je urenlang tegen een status quo zit te kijken.
quote:Knieblessure kost Dekker de Giro
ANP
Toegevoegd: dinsdag 1 mei 2012, 11:00
Thomas Dekker gaat zaterdag niet van start in de 95ste Giro d'Italia vanwege een knieblessure. De renner van Garmin liep die blessure op bij een val in de klassieker Luik-Bastenaken-Luik.
In de training had Dekker last van zijn knie en ook rust bood geen soelaas. In overleg met de ploegleiding is besloten geen risico te nemen en niet te starten in Italië.
"Als ik nu van start zou gaan, is het risico groot dat ik na enkele dagen zal moeten opgeven. Een grote ronde is te zwaar om er niet 100 procent aan te beginnen", zegt de renner op zijn website.
Dekker zal bij een normaal herstel over ruim twee weken zijn rentree maken in de Ronde van Noorwegen.
Die rit van Hushovd over de bergen (in die standaard klote aubisque etappe) was ook prachtig, ook al ging het niet om het klassement.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:49 schreef DutchSL het volgende:
Ik heb liever een man tegen man gevecht zoals Contador vs Rasmussen, dan een lange solovlucht waar je urenlang tegen een status quo zit te kijken.
En zoals ik al zei, dat waren maar twee ritten, en dan was er nog zo'n ritje met aankomst na afdaling die wel leuk was. De Pyreneeën waren verschrikkelijk, gebeurde helemaal niks behalve dat ze een paar renners lieten rijden (Vanendert/Samu). Het jaar daarvoor was nog erger, alleen die etappe met afdaling van de Madeleine was leuk.
Dan zaten we al in de 18e etappe.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:44 schreef thettes het volgende:
[..]
Vond ik absoluut niet. Schleck die een episch lange vlucht doet, Contador die dat ook deed, dat soort taferelen hadden we juist sinds de armstrongjaren nooit meer gezien. Het was niet fantastisch, maar zeker beter dan het gemiddelde van de laatste 15 jaar.
In de armtstrongdagen was het meestal al voor rust 4-0, dat is net zo min spannend.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan zaten we al in de 18e etappe.
Als er in een voetbalwedstrijd 85 minuten geen enkele doelkans is en dan in de laatste 5 minuten een stuk of 7, zitten jullie dan ook "OMFG, WTF, wat een wedstrijd" voor de TV?
Als ik 21 dagen naar een koers zit te kijken, dan heb ik toch meer dan anderhalve leuke dag nodig om de hele koers interessant te vinden. 21 leuke dagen is onrealistisch, maar een stuk of 7-8 lijkt me toch niet teveel gevraagd.
De Tour is gewoon een overgecommercialiseerde kutkoers. Van de laatste 15 jaar vond ik alleen 1998, 2003 en 2007 de moeite waard (klassementsgewijs) en ik verwacht niet dat 2012 daar binnen enkele maanden gaat bijkomen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:59 schreef thettes het volgende:
[..]
In de armtstrongdagen was het meestal al voor rust 4-0, dat is net zo min spannend.
Nogmaals, ik verdedig niet meteen de tour als prachtige wedstrijd, ik vergelijk alleen met andere tours van de laatste 15 jaar.
QFT.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:32 schreef Waaghals het volgende:
Waar ik me aan doodergerde was dat vorig jaar andere ploegen met een sprinter lekker gingen meewerken om vluchters terug te halen, terwijl ze toch kansloos waren tegen Cavendish.
Als ik het me goed herinner kon Evans het tempo van Contador op de Telegraphe niet volgen (ging toen nog staan kloten met zn ketting of zoiets, waarbij ik toch weer een Evans-choke gevoel kreeg). Enkel Andy Schleck bleef eraan hangen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hij was er na een metertje of vierhonderd weer bij.
Inderdaad! Ik dacht ff dat ie het daar weer ging verliezen jaquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:51 schreef baggerbaas het volgende:
[..]waarbij ik toch weer een Evans-choke gevoel kreeg[...]
Hij stond opeens compleet geparkeerd. Geloof er niets van dat dat was om te verdoezelen dat hij gewoon ontplofte. Dat vind ik totaal niet des Evans.quote:"I was well placed but was feeling pretty average. I could feel there was something wrong with my rear wheel, that was slowing me down. I think it was rubbing on the frame. It put me over the limit when I accelerated and that seemed strange. It's why I changed bikes. But when they're going pretty fast up front and you have to stop three times, the chances of getting back by yourself are pretty limited.
Ik snap ook niet zo goed dat al die andere ploegen met sprinter maar blijven meerijden. Laat het Sky gewoon alleen oplossen. Zeker nu ze Wiggins en Cavendish hebben moet die ploeg overal aan het werk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat was ook een reden voor Terpstra om daaraan niet meer mee te doen. Een Perreiro die een half uur weg kan met ontsnapping, of etappe waar Boogerd vierde werd achter o.a. Casar en Merckx (2007) of zoals Dekker en Botero in 2000 samen wegkonden zie je idd niet meer gebeuren. Daar wint Cavendish nu gewoon..
Precies. Wielrennen is eert het bord van de ander leegeten. Dus iemand van de eigen ploeg meesturen in de vlucht en Cavendish/Wiggins lekker hun ploeg laten oprokenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed dat al die andere ploegen met sprinter maar blijven meerijden. Laat het Sky gewoon alleen oplossen. Zeker nu ze Wiggins en Cavendish hebben moet die ploeg overal aan het werk.
Ik zeg dit ook altijd, maar als ik de TV aanzet en ik zie een ontsnapping die het tot het einde uit gaat maken (dus meestal niet de tourquote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:42 schreef Redefine het volgende:
Maar tegelijkertijd vind ik het niet om aan te zien dat elke potentiële sprint etappe ook in en sprint moest eindigen. Tussendoor wil je ook wel eens en ontsnapping het zien redden. Niet dat over gecontroleerde. Wat aken maar sterker gaat worden.
Een groepje met weinig inspirerende renners is inderdaad ook wel funest voor de spanning. Maar als ze een degelijk groepje nooit laten rijden wordt het ook erg voorspelbaar. Zeker zodra Cavendish in zijn flow komt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:53 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik zeg dit ook altijd, maar als ik de TV aanzet en ik zie een ontsnapping die het tot het einde uit gaat maken (dus meestal niet de tour) vind ik het meestal juist weer saai. Zo'n sprint is spanning tot het eind, echt een climax.
Tenzij in het kopgroepje renners zitten waar ik 'iets' mee heb natuurlijk.
Bedankt Maarten!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies. Wielrennen is eert het bord van de ander leegeten.
Argos aan kop van het pelotonnetje, met daarin ook nog Greipel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:40 schreef FredWielergek het volgende:
Nu 35 seconden met 9 km te gaan, spannend.
Elke dag hetzelfde stramien met Di Luca die zijn ploeg op kop laat vlammen, zelf een paar keer probeert aan te vallen en dan constateert dat Menchov niet lost. Die staat niet bovenin een lijstje met leuke grote rondes van de laatste jaren. De Tour van vorig jaar was dan een stuk leuker wat mij betreft.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:20 schreef eentwee het volgende:
De Giro die Menchov wonDi Luca
Wat een aanvalsbeest.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Helemaal eens! De tussenetappes in die Tours waren bijvoorbeeld altijd leuk. De sprintersploegen waren toen telkens niet meer geïnteresseerd waardoor in zo'n tussenetappe bijna altijd een grote vlucht het haalde. Nu worden de tussenetappes ook afgemaakt door de sprintersploegen. Pure sprintetappes werden in het begin van de Tours toen ook dood gecontroleerd, maar met dat verschil dat er in die tijd toch wel eens een etappe was waarin de sprintersploegen het niet haalden. Dat komt nu nooit meer voor.
Dit werd laatst ook al beweerd en wat betreft de vlakke etappes klopt het, maar de laatste jaren zijn er genoeg etappes waarin de vluchters om de ritzege strijden. Sterker nog, in bijna elke etappe door het middengebergte blijft er een groep vooruit. Dan kunnen de Terpstra's en Langevelden van dit peloton wel jammeren dat er weinig te halen valt, maar voor baroudeurs valt er nog genoeg te halen. Het verschil met de renners die wel zulke ritten pakken of in ieder geval vaak meezitten in de goede vluchten is dat het gewoonweg betere renners zijn en/of renners zijn die in topvorm zijn in de Tour. De Tour is geen wedstrijdje waarin in je op 95% van je kunnen even een ritje mee kunt pakken als aanvaller, je strijdt tegen de beste ploegen met de sterkste bezetting en de beste vorm.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:28 schreef franklop het volgende:
[..]
quote:De Franse ploeg Cofidis heeft een voorselectie van vijftien namen bekendgemaakt voor de Tour. Daarin twee Belgen: Romain Zingle en Jan Ghyselinck. De andere namen zijn Bagot, Di Gregorio, Dumoulin, Duque, Fouchard, Garcia, Labbe, Mate, Moncoutié, Monier, Taaramäe, Valentin en Vogondy.
jazeker, eerste koers dit jaar op de wegquote:
Vorig jaar begon hij ook in de Vierdaagse van Duinkerke zijn wegseizoen en toen werd ie 3e in het eindklassement.quote:
twitter:bertwagendorp twitterde op vrijdag 04-05-2012 om 22:26:44Volkskrant komt morgen met heftig wielernieuws. reageer retweet
Schiet maar!twitter:bertwagendorp twitterde op vrijdag 04-05-2012 om 22:31:16Sorry, ik moet het nog even droog houden. Feind hört mit. Maar het is wel opening krant, dus vrij opzienbarend. #wielerprimeur reageer retweet
Misschien in het voorjaar van 2011?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Op basis van de resultaten dit jaar zou ik dat juist niet verwachten
twitter:bertwagendorp twitterde op vrijdag 04-05-2012 om 22:47:27Vk op iPad komt rond 2.00 uur vannacht uit. #wielrennen #slechtnieuws reageer retweet
Tsja dat zou je denken idd. En die combinatie met slecht nieuws en dat het zelfs de opening van de VK gaat zijn morgen, belooft al helemaal weinig goeds.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:50 schreef franklop het volgende:
Aangezien VK ermee opent moet het toch wel iets rond een Nederlander of Nederlandse ploeg zijn me dunkt
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:38 schreef TheArt het volgende:
twitter:bertwagendorp twitterde op vrijdag 04-05-2012 om 22:26:44Volkskrant komt morgen met heftig wielernieuws. reageer retweet
Schiet maar!twitter:bertwagendorp twitterde op vrijdag 04-05-2012 om 22:31:16Sorry, ik moet het nog even droog houden. Feind hört mit. Maar het is wel opening krant, dus vrij opzienbarend. #wielerprimeur reageer retweet
Bij dat laatste denk ik niet meteen aan heftig nieuws. Er kan dan toch een andere sponsor komen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:51 schreef franklop het volgende:
Eerste waar ik aan dacht was dan toch doping. Wellicht bij Boogie en Dekker ofzo? Of Rabo dat stopt
De laatste keer dat Thomas Dekker vlak voor een grote ronde afhaakte, was het ook dopingquote:
Plus, dan zou de UCI wachten met het naar buiten brengen zodat de Volkskrant zijn primeurtje heeft. Nee, daar klopt niets van.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De laatste keer dat Thomas Dekker vlak voor een grote ronde afhaakte, was het ook doping
(maar die heeft vast niet zó'n groot bord voor z'n kop)
Als het een voormalige topper was wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:02 schreef Marcoss het volgende:
Tja, als het écht groot nieuws is (dus Rabo stopt of een Nederlandse topper betrapt) had Wagendorp het niet zo aangekondigd, denk ik. Dan is het al lang uitgelekt via een andere journalist ofzo voordat de Volkskrant uitkomt.
Ha, wel een mooi verhaal was dat toen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Als het een voormalige topper was wel natuurlijk.
Je zag het bij Maxje van Heeswijk
Martijn Hendriks is van de NOS.twitter:hendriksmj twitterde op vrijdag 04-05-2012 om 23:37:42Het is een verhaal over doping, begrijp ik zojuist. Meer weet ik ook echt niet. #wagendorpgate reageer retweet
Ik moet om sommige zo erg lachen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:28 schreef TheArt het volgende:
Wel leuk om al die suggesties e.d. te lezen op #wagendorpgate
Maar ook hier weer, dat nieuws zou nooit, maar dan ook echt nooit als eerste naar buiten gebracht worden door de VK. Het zou echt de UCI of Vaughters zijn die dat bekendmaakt.quote:
zal geen TD zijn, want dat zou door de UCI allang gemeld moeten zijn zoals iemand hier al zei. Dan zou het ED moeten zijnquote:
Misschien een verhaal over dopingpraktijken bij Rabo vroeger, in de tijd van Boogerd en E. Dekker. Dat zou nog goed kunnen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:42 schreef franklop het volgende:
[..]
zal geen TD zijn, want dat zou door de UCI allang gemeld moeten zijn zoals iemand hier al zei. Dan zou het ED moeten zijn
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar ook hier weer, dat nieuws zou nooit, maar dan ook echt nooit als eerste naar buiten gebracht worden door de VK. Het zou echt de UCI of Vaughters zijn die dat bekendmaakt.
Eens, de oude garde is meer logisch.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:42 schreef franklop het volgende:
[..]
zal geen TD zijn, want dat zou door de UCI allang gemeld moeten zijn zoals iemand hier al zei. Dan zou het ED moeten zijn
Van Boogerd is het sowieso al vrijwel zeker dat hij ooit aan de dope heeft gezetenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:45 schreef Slobeend het volgende:
Nee he, toch niet Boogerd en Dekker. De volgende wielerhelden die van hun voetstuk vallen.
Verhaaltje over die toko in Oostenrijk, zou me niet verbazen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:45 schreef Slobeend het volgende:
Nee he, toch niet Boogerd en Dekker. De volgende wielerhelden die van hun voetstuk vallen.
Iedereen toen natuurlijk, Dekkertje met zijn te hoge HTC ookquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Van Boogerd is het sowieso al vrijwel zeker dat hij ooit aan de dope heeft gezeten
Toko? Ze verzamelden toch in de lokale McDonald's?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Verhaaltje over die toko in Oostenrijk, zou me niet verbazen.
Ja dat kan ook niet anders. Maar met bewijs worden ze nooit meer serieus genomen in Nederland. Dat zou ik erg jammer vinden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Van Boogerd is het sowieso al vrijwel zeker dat hij ooit aan de dope heeft gezeten
Of gaan we eindelijk weten hoe Theo Eltink ooit aan zijn hoge testwaarden is gekomen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:48 schreef Mani89 het volgende:
Misschien gaat Thorwald Veneberg eindelijk een eind maken aan alle geruchten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |